ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
haydarbkologlu
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
9
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
07 Nisan 2017 09:51
Son Ziyaret:
31 Temmuz 2019 11:56
Toplam Mesaj:
7 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
haydar
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Denizli
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
haydar
SON 6 MESAJI
Koi balıkları hakkındaki herşey
[QUOTE=sorceres]
Haydar Bey ne işle meşgulsünüz bilmiyorum ama bu peyzaj işini kendiniz yaptıysanız eğer bayağı bir iyi iş çıkarmışsınız. Suyun yeşil hali bile güzel duruyor.[:nazar:]
[/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/220520181311441.jpg[/IMG]
Çok teşekkür ederim Sorceres, ben bilg. mühendisiyim,1 yıldır koi havuzu ile ilgileniyorum, işte yapa yapa bu hale geldi. Tamamen el emeği göz nuru :) zaten buralarda işi bilen bir kişi dahi yok,allahtan böyle formlar var da biraz birşey öğrenip paylaşıyoruz. 4mt ye 6mt dış ölçüleri, derinliği ise 1 mt.
İçinde 23 tane koi , 4 tane kerevit,100 adet midye, 1 yengeç ve 1 kurbağa var (yengeçle kurbağa kendi geldi) fakat suyun rengi sağolsun hiçbirini göremiyoruz :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/220520181313171.jpg[/IMG]
Eskiden su biraz bulutlu gibi oluyordu, sudaki bütün canlılarla haşır neşir olabiliyorduk fakat ne oldu ise sonradan oldu, suya bir yeşil renk çöktü öyle kaldı :) Kimyasal kullandım su 1 hafta içinde berraklaştı fakat 1 hafta içinde gene aynı rengi aldı. Döngüde bir terslik var herhalde ama ne bulamadım. Sonra bir daha kimyasal kullanmadım nasılsa tekrar yeşilleniyor diye, bari balıklar etkilenmesin.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/220520181305581.jpg[/IMG]
Şu aralar oksijenli su ve su piresi olayına bakıyorum... işte deneme yanılma yöntemi yapıyorum...şimdilik 1 yılda hiç balığım ölmedi ve düzenli olarakta gelişiyorlar...umarım böyle devam eder ve ben şu su sorununu çözerim :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/220520181340281.jpg[/IMG]
[QUOTE=sorceres]
Haydar Bey ne işle meşgulsünüz bilmiyorum ama bu peyzaj işini kendiniz yaptıysanız eğer bayağı bir iyi iş çıkarmışsınız. Suyun yeşil hali bile güzel duruyor.[:nazar:]
[/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/220520181311441.jpg[/IMG]
Çok teşekkür ederim Sorceres, ben bilg. mühendisiyim,1 yıldır koi havuzu ile ilgileniyorum, işte yapa yapa bu hale geldi. Tamamen el emeği göz nuru :) zaten buralarda işi bilen bir kişi dahi yok,allahtan böyle formlar var da biraz birşey öğrenip paylaşıyoruz. 4mt ye 6mt dış ölçüleri, derinliği ise 1 mt.
İçinde 23 tane koi , 4 tane kerevit,100 adet midye, 1 yengeç ve 1 kurbağa var (yengeçle kurbağa kendi geldi) fakat suyun rengi sağolsun hiçbirini göremiyoruz :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/220520181313171.jpg[/IMG]
Eskiden su biraz bulutlu gibi oluyordu, sudaki bütün canlılarla haşır neşir olabiliyorduk fakat ne oldu ise sonradan oldu, suya bir yeşil renk çöktü öyle kaldı :) Kimyasal kullandım su 1 hafta içinde berraklaştı fakat 1 hafta içinde gene aynı rengi aldı. Döngüde bir terslik var herhalde ama ne bulamadım. Sonra bir daha kimyasal kullanmadım nasılsa tekrar yeşilleniyor diye, bari balıklar etkilenmesin.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/220520181305581.jpg[/IMG]
Şu aralar oksijenli su ve su piresi olayına bakıyorum... işte deneme yanılma yöntemi yapıyorum...şimdilik 1 yılda hiç balığım ölmedi ve düzenli olarakta gelişiyorlar...umarım böyle devam eder ve ben şu su sorununu çözerim :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/220520181340281.jpg[/IMG]
Koi balıkları hakkındaki herşey
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/220520181139191.jpg[/IMG]
Bu yeşil su çöktü kaldı,kurtulamıyorum :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/220520181139191.jpg[/IMG]
Bu yeşil su çöktü kaldı,kurtulamıyorum :)
Koi balıkları hakkındaki herşey
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181338151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181338151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181337011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181337011.jpg[/IMG]
Herkeze merhaba,
Havuz suyum sürekli olarak bulanık, sanki bulutlu hava gibi, bunun önüne geçemedim bir türlü. Bir fikri olan varmı?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181338151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181338151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181337011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181337011.jpg[/IMG]
Herkeze merhaba,
Havuz suyum sürekli olarak bulanık, sanki bulutlu hava gibi, bunun önüne geçemedim bir türlü. Bir fikri olan varmı?
6000lt Süs Havuzunda Koi Balığı Besleyebilmek :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181336041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181337011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181338151.jpg[/IMG]
Öncelikle herkeze merhaba,
Havuzumun derinliğini arttırdım, geçen 1 sene içinde balıklarım büyüdü baya, içerisine 10 adet tatlı su miyesi ve 3 adet de kerevit ekledim. Hep beraber kışı geçirdiler :)
Havuz suyum sürekli olarak bulutlu gibi, berrak değil hiç. Bunu bir türlü çözemedim, tavsiyesi olan varmı acaba?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181336041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181337011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/210320181338151.jpg[/IMG]
Öncelikle herkeze merhaba,
Havuzumun derinliğini arttırdım, geçen 1 sene içinde balıklarım büyüdü baya, içerisine 10 adet tatlı su miyesi ve 3 adet de kerevit ekledim. Hep beraber kışı geçirdiler :)
Havuz suyum sürekli olarak bulutlu gibi, berrak değil hiç. Bunu bir türlü çözemedim, tavsiyesi olan varmı acaba?
Koi balıkları hakkındaki herşey
Öncelikle balık işinde tamamen yeniyim. Detaylar konusunda da hiç fikrim yok. Bahçeye traktör lastiğinden küçük bir süs havuzu yapma fikrim buralara kadar geldi. Sonra bu havuzu yaparken koi balığıyla tanıştım ve havuza koymaya karar verdim. Yani çok planlı bir iş olduğu söylenemez. Ama fena olmadı gibi. Havuz iki adet silindirden oluşmakta, büyük olan 270 cm çapında 80 cm derinliğinde, küçük olan 180 cm çapında 50 cm derinliğinde, 50 cm den 80 cm e doğru meyil var, yaklaşık 6 ton su kapasiteli bir havuza döndü. Filtresini kendim yaptım, 7000 lt/s kapasiteli bir temiz su dalgıç pompası var. Pompa filtreye basmakta, filtreden de şelale şeklinde 50 cm lik küçük silindire dökülmekte, pompa 80 cm lik kısımda bulunmakta. Zemininde dereden gelme irili ufaklı taşlar var, içinde nilüfer ve su şemsiyesi var. Ekolojik bir sistem yapmayı istiyorum, fakat içine girince gördün ki ne kadar çok detay varmış dikkat etmem gereken.
Filtrede şimdilik büyük gözenekliden küçük gözenekliye doğru giden süngerler var sadece. İçine koymak için zeolit,karbon,seramik ve bioballs sipariş ettim. Su hafif bulanıklaşmaya başladı çünkü, az da olsa yosunlaşma belirtileri var(bu arda havuz henüz 1 haftalık) bunları engelleyebilmek için su berraklaştırıcı sipariş ettim(kimyasal kullanmak istemiyordum ama üzerinde bitki ve balıklar için zararsız diyor). Fakat bu arada su için ölçülmesi ve dikkat edilmesi geren ne çok değer varmış onları öğrendim(nitrit,nitrat,amonyak,ph,gh,kh). Bütün bunları ölçüp ona göre hareket etmek lazımdı heralde, planlı bir iş olmayınca böyle oldu. E bu değerleri ölçecek bir alet lazım, onuda sipariş ettim. İçindeki koiler hiç yüzmüyorlar neredeyse,sürekli taşların arasına saklanıyorlar, yem yediklerini bile neredeyse hiç görmüyorum, anladığın kadarıyla bu birşeylerin ters gittiğinin göstergesiymiş. Önce neyin ters gittiğini anlayıp sonra düzeltmem lazım fakat elde hiç bilgi olmayınca zor oluyor,bu site ile de bu yolla tanıştım ve üye olup sizlerin arasına katılmaya karar verdim.
Şimdi özetle kronolojik bir sıra yapmak gerekirse;
1- Havuz derinliği anladığım kadarıyla az mı olmuş? Eğer öyle ise seneye biraz daha derinleştirebilirim.
2- Ekolojik bir sistem olsun istiyorum, bunun için filtreye seramik, karbon ve zeolit eklemem yeterlimi? Geri kalanını balık, bitki ve filtre sistemi kendi ekolojik sistemini sağlarmı?
3- Yosunlaşmayı önlemenin en kesin yolu uv filtreymiş galiba? Bunu filtre sistemine eklemelimiyim? Bu tonajda bir havuz ve 7000lt/s su akışı için kaç watt filtre kullanmalıyım? Ekleyecek olursam dış filtreden önce takmam gerekecek, havuz daha tertemiz ve böyle korumayı amaçladığımdan bir sıkıntı olmaz diye düşünüyorum? Sizce?
4- Balıklarımı hiç göremiyorum, Birşeyler ters gidiyor galiba. Bunu anlayabilmek için bir su test kiti sipariş ettim. 6-7 kadar değeri okuyabiliyormuş. Oradan çıkacak sonuçla ilave tedbirler almaya çalışacağım, suyumda sıkıntımı var acaba?
5- Şu anki balıklarım hiç görünmediğinden bir 10 tane daha almak istiyorum havuzun genişliği ve su kapasitesi yeterli olurmu? Bir de arada kısmı su değişikliği yapmak gereklimidir?
6- Ne yaparsam yapayım sistemi dengede tutmak için kimyasal ürün kullanmak zorundamıyım?
7- Eğer kimyasal ürün kullanacak isem su berraklaştırıcı,dengeleyici,bakteri kültürü...bir sürü ürün var,hangisi nasıl kullanılmalı?
8- Filtreyi sadece geceleri evde iken çalıştırıyor idim, fakat akşam eve geldiğimde suyun beyazlık şeklinde bulanmaya başladığını gördüm, filtreyi tüm gün çalıştırınca böyle bir sorun kalmadı, filtre hep çalışmalımı?
9- Henüz kış için ne yapacağımı öğrenemedim fakat söyle bir izlenim oldu bende kışın tüm sistem kapatılacak balıklar kış döneminde beslenmeyecek,bu şekilde kışı atlatıyorlarmış ??? Eğer bu bilgi doğru ise ilkbaharda o havuz ne hale gelir :) iyi bir temizlik lağzım olacak galiba. Yada sistem bir su ısıtıcısı ile aktif halde tutulabiliniyormuş galiba?
Fazlaca sorum oldu galiba, sabır gösterip okuduğunuz için teşekkürler :)[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/070420171126551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/070420171059271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/070420171058061.jpg[/IMG]
Öncelikle balık işinde tamamen yeniyim. Detaylar konusunda da hiç fikrim yok. Bahçeye traktör lastiğinden küçük bir süs havuzu yapma fikrim buralara kadar geldi. Sonra bu havuzu yaparken koi balığıyla tanıştım ve havuza koymaya karar verdim. Yani çok planlı bir iş olduğu söylenemez. Ama fena olmadı gibi. Havuz iki adet silindirden oluşmakta, büyük olan 270 cm çapında 80 cm derinliğinde, küçük olan 180 cm çapında 50 cm derinliğinde, 50 cm den 80 cm e doğru meyil var, yaklaşık 6 ton su kapasiteli bir havuza döndü. Filtresini kendim yaptım, 7000 lt/s kapasiteli bir temiz su dalgıç pompası var. Pompa filtreye basmakta, filtreden de şelale şeklinde 50 cm lik küçük silindire dökülmekte, pompa 80 cm lik kısımda bulunmakta. Zemininde dereden gelme irili ufaklı taşlar var, içinde nilüfer ve su şemsiyesi var. Ekolojik bir sistem yapmayı istiyorum, fakat içine girince gördün ki ne kadar çok detay varmış dikkat etmem gereken.
Filtrede şimdilik büyük gözenekliden küçük gözenekliye doğru giden süngerler var sadece. İçine koymak için zeolit,karbon,seramik ve bioballs sipariş ettim. Su hafif bulanıklaşmaya başladı çünkü, az da olsa yosunlaşma belirtileri var(bu arda havuz henüz 1 haftalık) bunları engelleyebilmek için su berraklaştırıcı sipariş ettim(kimyasal kullanmak istemiyordum ama üzerinde bitki ve balıklar için zararsız diyor). Fakat bu arada su için ölçülmesi ve dikkat edilmesi geren ne çok değer varmış onları öğrendim(nitrit,nitrat,amonyak,ph,gh,kh). Bütün bunları ölçüp ona göre hareket etmek lazımdı heralde, planlı bir iş olmayınca böyle oldu. E bu değerleri ölçecek bir alet lazım, onuda sipariş ettim. İçindeki koiler hiç yüzmüyorlar neredeyse,sürekli taşların arasına saklanıyorlar, yem yediklerini bile neredeyse hiç görmüyorum, anladığın kadarıyla bu birşeylerin ters gittiğinin göstergesiymiş. Önce neyin ters gittiğini anlayıp sonra düzeltmem lazım fakat elde hiç bilgi olmayınca zor oluyor,bu site ile de bu yolla tanıştım ve üye olup sizlerin arasına katılmaya karar verdim.
Şimdi özetle kronolojik bir sıra yapmak gerekirse;
1- Havuz derinliği anladığım kadarıyla az mı olmuş? Eğer öyle ise seneye biraz daha derinleştirebilirim.
2- Ekolojik bir sistem olsun istiyorum, bunun için filtreye seramik, karbon ve zeolit eklemem yeterlimi? Geri kalanını balık, bitki ve filtre sistemi kendi ekolojik sistemini sağlarmı?
3- Yosunlaşmayı önlemenin en kesin yolu uv filtreymiş galiba? Bunu filtre sistemine eklemelimiyim? Bu tonajda bir havuz ve 7000lt/s su akışı için kaç watt filtre kullanmalıyım? Ekleyecek olursam dış filtreden önce takmam gerekecek, havuz daha tertemiz ve böyle korumayı amaçladığımdan bir sıkıntı olmaz diye düşünüyorum? Sizce?
4- Balıklarımı hiç göremiyorum, Birşeyler ters gidiyor galiba. Bunu anlayabilmek için bir su test kiti sipariş ettim. 6-7 kadar değeri okuyabiliyormuş. Oradan çıkacak sonuçla ilave tedbirler almaya çalışacağım, suyumda sıkıntımı var acaba?
5- Şu anki balıklarım hiç görünmediğinden bir 10 tane daha almak istiyorum havuzun genişliği ve su kapasitesi yeterli olurmu? Bir de arada kısmı su değişikliği yapmak gereklimidir?
6- Ne yaparsam yapayım sistemi dengede tutmak için kimyasal ürün kullanmak zorundamıyım?
7- Eğer kimyasal ürün kullanacak isem su berraklaştırıcı,dengeleyici,bakteri kültürü...bir sürü ürün var,hangisi nasıl kullanılmalı?
8- Filtreyi sadece geceleri evde iken çalıştırıyor idim, fakat akşam eve geldiğimde suyun beyazlık şeklinde bulanmaya başladığını gördüm, filtreyi tüm gün çalıştırınca böyle bir sorun kalmadı, filtre hep çalışmalımı?
9- Henüz kış için ne yapacağımı öğrenemedim fakat söyle bir izlenim oldu bende kışın tüm sistem kapatılacak balıklar kış döneminde beslenmeyecek,bu şekilde kışı atlatıyorlarmış ??? Eğer bu bilgi doğru ise ilkbaharda o havuz ne hale gelir :) iyi bir temizlik lağzım olacak galiba. Yada sistem bir su ısıtıcısı ile aktif halde tutulabiliniyormuş galiba?
Fazlaca sorum oldu galiba, sabır gösterip okuduğunuz için teşekkürler :)[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/070420171126551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/070420171059271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/070420171058061.jpg[/IMG]
6000lt Süs Havuzunda Koi Balığı Besleyebilmek :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/070420170956151.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/070420171058061.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/070420171059271.jpg[/IMG]
[B]Öncelikle balık işinde tamamen yeniyim. Detaylar konusunda da hiç fikrim yok. Bahçeye traktör lastiğinden küçük bir süs havuzu yapma fikrim buralara kadar geldi. Sonra bu havuzu yaparken koi balığıyla tanıştım ve havuza koymaya karar verdim. Yani çok planlı bir iş olduğu söylenemez. Ama fena olmadı gibi. Havuz iki adet silindirden oluşmakta, büyük olan 270 cm çapında 80 cm derinliğinde, küçük olan 180 cm çapında 50 cm derinliğinde, 50 cm den 80 cm e doğru meyil var, yaklaşık 6 ton su kapasiteli bir havuza döndü. Filtresini kendim yaptım, 7000 lt/s kapasiteli bir temiz su dalgıç pompası var. Pompa filtreye basmakta, filtreden de şelale şeklinde 50 cm lik küçük silindire dökülmekte, pompa 80 cm lik kısımda bulunmakta. Zemininde dereden gelme irili ufaklı taşlar var, içinde nilüfer ve su şemsiyesi var. Ekolojik bir sistem yapmayı istiyorum, fakat içine girince gördün ki ne kadar çok detay varmış dikkat etmem gereken.
Filtrede şimdilik büyük gözenekliden küçük gözenekliye doğru giden süngerler var sadece. İçine koymak için zeolit,karbon,seramik ve bioballs sipariş ettim. Su hafif bulanıklaşmaya başladı çünkü, az da olsa yosunlaşma belirtileri var(bu arda havuz henüz 1 haftalık) bunları engelleyebilmek için su berraklaştırıcı sipariş ettim(kimyasal kullanmak istemiyordum ama üzerinde bitki ve balıklar için zararsız diyor). Fakat bu arada su için ölçülmesi ve dikkat edilmesi geren ne çok değer varmış onları öğrendim(nitrit,nitrat,amonyak,ph,gh,kh). Bütün bunları ölçüp ona göre hareket etmek lazımdı heralde, planlı bir iş olmayınca böyle oldu. E bu değerleri ölçecek bir alet lazım, onuda sipariş ettim. İçindeki koiler hiç yüzmüyorlar neredeyse,sürekli taşların arasına saklanıyorlar, yem yediklerini bile neredeyse hiç görmüyorum, anladığın kadarıyla bu birşeylerin ters gittiğinin göstergesiymiş. Önce neyin ters gittiğini anlayıp sonra düzeltmem lazım fakat elde hiç bilgi olmayınca zor oluyor,bu site ile de bu yolla tanıştım ve üye olup sizlerin arasına katılmaya karar verdim.
Şimdi özetle kronolojik bir sıra yapmak gerekirse;
1- Havuz derinliği anladığım kadarıyla az mı olmuş? Eğer öyle ise seneye biraz daha derinleştirebilirim.
2- Ekolojik bir sistem olsun istiyorum, bunun için filtreye seramik, karbon ve zeolit eklemem yeterlimi? Geri kalanını balık, bitki ve filtre sistemi kendi ekolojik sistemini sağlarmı?
3- Yosunlaşmayı önlemenin en kesin yolu uv filtreymiş galiba? Bunu filtre sistemine eklemelimiyim? Bu tonajda bir havuz ve 7000lt/s su akışı için kaç watt filtre kullanmalıyım? Ekleyecek olursam dış filtreden önce takmam gerekecek, havuz daha tertemiz ve böyle korumayı amaçladığımdan bir sıkıntı olmaz diye düşünüyorum? Sizce?
4- Balıklarımı hiç göremiyorum, Birşeyler ters gidiyor galiba. Bunu anlayabilmek için bir su test kiti sipariş ettim. 6-7 kadar değeri okuyabiliyormuş. Oradan çıkacak sonuçla ilave tedbirler almaya çalışacağım, suyumda sıkıntımı var acaba?
5- Şu anki balıklarım hiç görünmediğinden bir 10 tane daha almak istiyorum havuzun genişliği ve su kapasitesi yeterli olurmu? Bir de arada kısmı su değişikliği yapmak gereklimidir?
6- Ne yaparsam yapayım sistemi dengede tutmak için kimyasal ürün kullanmak zorundamıyım?
7- Eğer kimyasal ürün kullanacak isem su berraklaştırıcı,dengeleyici,bakteri kültürü...bir sürü ürün var,hangisi nasıl kullanılmalı?
8- Filtreyi sadece geceleri evde iken çalıştırıyor idim, fakat akşam eve geldiğimde suyun beyazlık şeklinde bulanmaya başladığını gördüm, filtreyi tüm gün çalıştırınca böyle bir sorun kalmadı, filtre hep çalışmalımı?
9- Henüz kış için ne yapacağımı öğrenemedim fakat söyle bir izlenim oldu bende kışın tüm sistem kapatılacak balıklar kış döneminde beslenmeyecek,bu şekilde kışı atlatıyorlarmış ??? Eğer bu bilgi doğru ise ilkbaharda o havuz ne hale gelir :) iyi bir temizlik lağzım olacak galiba. Yada sistem bir su ısıtıcısı ile aktif halde tutulabiliniyormuş galiba?
Fazlaca sorum oldu galiba, sabır gösterip okuduğunuz için teşekkürler :)[/B][EDIT]haydarbkologlu,2017-04-07 11:01:28[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/070420170956151.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/070420171058061.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196168/070420171059271.jpg[/IMG]
[B]Öncelikle balık işinde tamamen yeniyim. Detaylar konusunda da hiç fikrim yok. Bahçeye traktör lastiğinden küçük bir süs havuzu yapma fikrim buralara kadar geldi. Sonra bu havuzu yaparken koi balığıyla tanıştım ve havuza koymaya karar verdim. Yani çok planlı bir iş olduğu söylenemez. Ama fena olmadı gibi. Havuz iki adet silindirden oluşmakta, büyük olan 270 cm çapında 80 cm derinliğinde, küçük olan 180 cm çapında 50 cm derinliğinde, 50 cm den 80 cm e doğru meyil var, yaklaşık 6 ton su kapasiteli bir havuza döndü. Filtresini kendim yaptım, 7000 lt/s kapasiteli bir temiz su dalgıç pompası var. Pompa filtreye basmakta, filtreden de şelale şeklinde 50 cm lik küçük silindire dökülmekte, pompa 80 cm lik kısımda bulunmakta. Zemininde dereden gelme irili ufaklı taşlar var, içinde nilüfer ve su şemsiyesi var. Ekolojik bir sistem yapmayı istiyorum, fakat içine girince gördün ki ne kadar çok detay varmış dikkat etmem gereken.
Filtrede şimdilik büyük gözenekliden küçük gözenekliye doğru giden süngerler var sadece. İçine koymak için zeolit,karbon,seramik ve bioballs sipariş ettim. Su hafif bulanıklaşmaya başladı çünkü, az da olsa yosunlaşma belirtileri var(bu arda havuz henüz 1 haftalık) bunları engelleyebilmek için su berraklaştırıcı sipariş ettim(kimyasal kullanmak istemiyordum ama üzerinde bitki ve balıklar için zararsız diyor). Fakat bu arada su için ölçülmesi ve dikkat edilmesi geren ne çok değer varmış onları öğrendim(nitrit,nitrat,amonyak,ph,gh,kh). Bütün bunları ölçüp ona göre hareket etmek lazımdı heralde, planlı bir iş olmayınca böyle oldu. E bu değerleri ölçecek bir alet lazım, onuda sipariş ettim. İçindeki koiler hiç yüzmüyorlar neredeyse,sürekli taşların arasına saklanıyorlar, yem yediklerini bile neredeyse hiç görmüyorum, anladığın kadarıyla bu birşeylerin ters gittiğinin göstergesiymiş. Önce neyin ters gittiğini anlayıp sonra düzeltmem lazım fakat elde hiç bilgi olmayınca zor oluyor,bu site ile de bu yolla tanıştım ve üye olup sizlerin arasına katılmaya karar verdim.
Şimdi özetle kronolojik bir sıra yapmak gerekirse;
1- Havuz derinliği anladığım kadarıyla az mı olmuş? Eğer öyle ise seneye biraz daha derinleştirebilirim.
2- Ekolojik bir sistem olsun istiyorum, bunun için filtreye seramik, karbon ve zeolit eklemem yeterlimi? Geri kalanını balık, bitki ve filtre sistemi kendi ekolojik sistemini sağlarmı?
3- Yosunlaşmayı önlemenin en kesin yolu uv filtreymiş galiba? Bunu filtre sistemine eklemelimiyim? Bu tonajda bir havuz ve 7000lt/s su akışı için kaç watt filtre kullanmalıyım? Ekleyecek olursam dış filtreden önce takmam gerekecek, havuz daha tertemiz ve böyle korumayı amaçladığımdan bir sıkıntı olmaz diye düşünüyorum? Sizce?
4- Balıklarımı hiç göremiyorum, Birşeyler ters gidiyor galiba. Bunu anlayabilmek için bir su test kiti sipariş ettim. 6-7 kadar değeri okuyabiliyormuş. Oradan çıkacak sonuçla ilave tedbirler almaya çalışacağım, suyumda sıkıntımı var acaba?
5- Şu anki balıklarım hiç görünmediğinden bir 10 tane daha almak istiyorum havuzun genişliği ve su kapasitesi yeterli olurmu? Bir de arada kısmı su değişikliği yapmak gereklimidir?
6- Ne yaparsam yapayım sistemi dengede tutmak için kimyasal ürün kullanmak zorundamıyım?
7- Eğer kimyasal ürün kullanacak isem su berraklaştırıcı,dengeleyici,bakteri kültürü...bir sürü ürün var,hangisi nasıl kullanılmalı?
8- Filtreyi sadece geceleri evde iken çalıştırıyor idim, fakat akşam eve geldiğimde suyun beyazlık şeklinde bulanmaya başladığını gördüm, filtreyi tüm gün çalıştırınca böyle bir sorun kalmadı, filtre hep çalışmalımı?
9- Henüz kış için ne yapacağımı öğrenemedim fakat söyle bir izlenim oldu bende kışın tüm sistem kapatılacak balıklar kış döneminde beslenmeyecek,bu şekilde kışı atlatıyorlarmış ??? Eğer bu bilgi doğru ise ilkbaharda o havuz ne hale gelir :) iyi bir temizlik lağzım olacak galiba. Yada sistem bir su ısıtıcısı ile aktif halde tutulabiliniyormuş galiba?
Fazlaca sorum oldu galiba, sabır gösterip okuduğunuz için teşekkürler :)[/B][EDIT]haydarbkologlu,2017-04-07 11:01:28[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 17:46
Akvaryum Tanıtımı - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Japonum Hasta ahmetfiratozkaya, 23:10
Sazansıgiller - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mrmustang, 21:28
Canlı Doğuranlar - Kuracağım Bitkili Tank İçin Öneri MehmetEgemen, 20:14
Yeni Üye Forumu - Demasoni İçin Nasıl Bir Yavruluk Almalıyım? Oozer3466, 19:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Tuzlu Su Kurulumu Tortuga7, 18:45
Deniz Canlıları ve Akvaryumları Tanıtımı - Hi-tech Akvaryum Tür Tavsiyesi Oozer3466, 15:11
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam Oozer3466, 13:54
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 09:13
- Rasbora Arıyorum Miller 09:13
- Satılık Eheim Kafa Motoru BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- Yellow Tiger King Cobra Lepistes, L144 Longfin EKAR 08:31
- L144 Blueice Dişiler hero14 08:29
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 07:31
- 2 Adet Blue Elektric Ramirezi Toplu Fiyat 500 Tl iSMaiL_1074 06:15
- Ista 3in1 Mayalı Sisteme Uygun Co2 Difüzör iSMaiL_1074 06:15
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 01:30
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 01:30
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:20
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:20
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:17
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:17
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:17
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:17
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 23:52
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 23:52
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 23:52
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 23:52
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 23:52
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:38
- Afra Coube AlisBaba 22:17
- Electric Blue Acara AlisBaba 22:17
- High-tech Bitki Çeşitleri BuRAK 21:56
- Jbl E901 Dış Filtre yusuf-konca 21:26
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 20:33
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 20:29
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 20:29
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 20:29
- Taşınıyorum Acil, Hobiye Ara ahmet22 19:37
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:29
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:29
- Antuta Çift Akvarist Hoca 16:44
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 16:41
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 16:41
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 16:41
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 15:58
- Atman 3338 Dış Filtre 3 Sepetli emree06 15:17
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 15:02
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 15:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 14:42
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 13:52
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 13:52
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 13:52
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:42
- Medaka Yetiştirme Seti 5'lik-10'luk ternapi 13:21
KULLANICILAR
- 51 Online Kullanıcı, 28 Üye
Online Kullanıcılar
zekigonlum,
sina cen,
altanilker,
Maydogan,
esatterdogann,
yeekim,
hero14,
EKAR,
ciways,
t.korkmaz,
sms1017,
senol74,
bysmokin,
Öğretmen Ali,
BilalM.,
Kemal eyilik,
Mikelenjelo,
melbet_mfet,
MCY4,
osmandbnl,
Sercan.,
DigitalPen,
mustafa7042,
Erdinc.B,
Yusaucar,
akvarist10UR,
Flytheshrimp,
sakal34,
Aguamentist,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
