ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
thryavuz
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
7
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
02 Haziran 2017 00:33
Son Ziyaret:
23 Haziran 2018 16:28
Toplam Mesaj:
34 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Tahir Yavuz
Doğum Tarihi:
17 Ocak 1994
Yaş:
32
İl:
Sivas
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
150 lt
Moli 1e 2d
Plati 2d
Kılıçkuyruk 1e 1d
8 çöpçü 5e 3d
+100 elma salyangozu
SON 10 MESAJI
Çöpçü Yumurtaları (mantar)
[QUOTE=Gtuncay]Sağlam yumurtaları mantarlaşanlardan ayırmalısınız önce, ben hava taşıyla yumurtanın yakınından bol hava verdiğimde metilene bile gerek duymamıştım. Şuan mantarlaşanları ayırıp bol hava vermekten başka birşey gözükmüyor. Bu arada ısı kaç kerece ?[/QUOTE]
25 derecede sabit ısısı. 1-2 gün içinde çıkarlar. Bu nedenle daha fazla elle müdahalede bulunup zara vermek istemedim. Ancak başka çözüm yok gibi.
[QUOTE=Gtuncay]Sağlam yumurtaları mantarlaşanlardan ayırmalısınız önce, ben hava taşıyla yumurtanın yakınından bol hava verdiğimde metilene bile gerek duymamıştım. Şuan mantarlaşanları ayırıp bol hava vermekten başka birşey gözükmüyor. Bu arada ısı kaç kerece ?[/QUOTE]
25 derecede sabit ısısı. 1-2 gün içinde çıkarlar. Bu nedenle daha fazla elle müdahalede bulunup zara vermek istemedim. Ancak başka çözüm yok gibi.
Çöpçü Yumurtaları (mantar)
Fotoğraf: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/170120180331221.jpg[/IMG]
Hastalık Belirtileri: Mantarlaşma
Akvaryum Kapasitesi (litre): 2
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: -
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat):
Filitrasyon: -
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: Metilen Mavisi
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): Günde 300 ml
150 lt canlı doğuran tankımda 1 hafta önce çöpçülerim yumurtladı. Elma salyangozlarım afiyetle yedi. 5 yumurta çıkarmıştım 1 tanesi çıkabildi sadece.
2 gün önce tekrar yumurtladılar. 2 lt lik tanka aktardım. İçinde 1 adet yavru çöpçü ve 2 adet moli yavrusu vardı onları yavruluğa aktardım.
Dün geç saatlerde mantarlaşma başladığını gördüm. Gördükten 14-16 saat sonra metilen mavisi temin edip 15 damla kadar damlattım. Ancak durum bu şekilde. Ne yapmam gerekiyor?
Fotoğraf: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/170120180331221.jpg[/IMG]
Hastalık Belirtileri: Mantarlaşma
Akvaryum Kapasitesi (litre): 2
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: -
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat):
Filitrasyon: -
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: Metilen Mavisi
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): Günde 300 ml
150 lt canlı doğuran tankımda 1 hafta önce çöpçülerim yumurtladı. Elma salyangozlarım afiyetle yedi. 5 yumurta çıkarmıştım 1 tanesi çıkabildi sadece.
2 gün önce tekrar yumurtladılar. 2 lt lik tanka aktardım. İçinde 1 adet yavru çöpçü ve 2 adet moli yavrusu vardı onları yavruluğa aktardım.
Dün geç saatlerde mantarlaşma başladığını gördüm. Gördükten 14-16 saat sonra metilen mavisi temin edip 15 damla kadar damlattım. Ancak durum bu şekilde. Ne yapmam gerekiyor?
2 Yavru Cinsi Ve 2 Yumurta Kıramayan Yavru
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/120120182328531.jpg[/IMG]
Salyangozun sağında ve solunda bulunan yavrular sizce moli yavrusu mu çöpçü yavrusu mu?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/120120182328561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/120120182328591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/120120182329011.jpg[/IMG]
Bunlar da çöpçü yavrularım. Akvaryuma bir iki tık vurunca hareketleniyorlar ölü değiller. Ancak 24 saattir böyleler hala yumurtalarından kurtulamadılar. Sizce sebebi nedir?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/120120182328531.jpg[/IMG]
Salyangozun sağında ve solunda bulunan yavrular sizce moli yavrusu mu çöpçü yavrusu mu?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/120120182328561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/120120182328591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/120120182329011.jpg[/IMG]
Bunlar da çöpçü yavrularım. Akvaryuma bir iki tık vurunca hareketleniyorlar ölü değiller. Ancak 24 saattir böyleler hala yumurtalarından kurtulamadılar. Sizce sebebi nedir?
150 Lt Canlı Doğuran Tavsiyeler
Öncelikle hepinize teşekkür ederim yorumlarınız için. Final dönemine girdiğim için foruma giremedim yeni görüyorum cevaplarınızı.
Çöpçülerim cama yumurtalarını yapıştırmış. Yarıdan fazlasını salyangozlar yemiş sanırım sadece yumurta izleri var yumurtalar yok piyasada. Bugün perdeciye gidip 2 metrelik tül aldım. Yumurtaların olduğu bölümleri zemine kadar parça parça karantina bölgesi gibi ayıracağım. En azından çıkan yavrular 2 hafta kadar form kazansın ondan sonra akvaryuma salacağım.
[QUOTE=Ankh]Öncelikle dersinize iyi çalışmışsınız. Dip çekimi, yem çeşitliliği, biyolojik filtrasyon gibi. Benim naçizane tavsiyelerim şunlar:
1. Bence akvaryumdaki yapay objeleri çıkarın.
2. Akvaryumda her şeyi stabil tutmak ve düzenli çalıştırmak önemli. Hava motoru rahatsızlık veriyorsa çıkartın. Suyun üstünde akıntı yaratmak akvaryuma yeterli oksijeni sağlayacaktır. Zaten çok balık yükünüz yok gibi. Daha çok salyangoz.
3. Bitki konusuna gelirsek anubias gibi bakımı kolay türleri kolaylıkla yaşatırsınız. (Işıklandırma ile ilgili de küçük bi bilgi paylaşır mısınız? )
[/QUOTE]
1. Yapay objeler hediye olduğu için çıkarmam mümkün değil. Ben de ilk geldiğinde kara kara düşündüm koymasam daha iyi olacak falan diye ama karşıya aktaramadığım için biraz zorunlu oldu diyebilirim.
2. Hava motorunu kapattığımda sabah salyangozların tamamına yakınını su yüzeyinde buluyorum. Oksijen nedense yetersiz kalıyor. 3-4 gecedir günde 2-3 saat uyuyup ders çalıştığım için sürekli çalışıyor zaten. Sınavlar bittiğinde daha sessiz bi motor alacağım mecbur.
3. Sylvania 75 cm'lik floresan kullanıyorum; Beyaz ışık olanı.
[QUOTE=ysquare]Mosslardan neden düşünmüyorsunuz [:?][/QUOTE]
Açıkçası hiç moss almadım. Ama biraz araştırıp tekrar deneyebilirim bitkili bir tank oluşturmayı. Moss da güzel bir tercih.[QUOTE=Yas400]Ben size ilk hatanızı söyleyeyim bitki eklemeden önce filtrenin içinden aktif karbonu çıkarın. Işıklandırma ne şekilde acaba? Bu arada filtre yüzeyi dalgalandırsın yeter hava motoruna gerek yok.[/QUOTE]
[QUOTE=Yas400]Ben size ilk hatanızı söyleyeyim bitki eklemeden önce filtrenin içinden aktif karbonu çıkarın. Işıklandırma ne şekilde acaba? Bu arada filtre yüzeyi dalgalandırsın yeter hava motoruna gerek yok.[/QUOTE]
Aktif karbon ekledikten sonra suda gözle görülebilir derecede berraklık oluştu. Uzun süredir bu kadar berrak su görmemiştim tankımda. Neden çıkarmamı söylediniz?
Yukarıda arkadaşa da belirttim. Neden bilmiyorum ama yeterli olmuyor. Salyangozlar hava motoru kapandıktan 4-5 saat sonra su yüzeyinde toplanmaya başlıyor. Filtrenin akvaryuma çıkış kısmını yüzeye paralele yakın yaptım daha fazla dalgalanma olsun diye ama yeterli verimi alamadım yine.
Öncelikle hepinize teşekkür ederim yorumlarınız için. Final dönemine girdiğim için foruma giremedim yeni görüyorum cevaplarınızı.
Çöpçülerim cama yumurtalarını yapıştırmış. Yarıdan fazlasını salyangozlar yemiş sanırım sadece yumurta izleri var yumurtalar yok piyasada. Bugün perdeciye gidip 2 metrelik tül aldım. Yumurtaların olduğu bölümleri zemine kadar parça parça karantina bölgesi gibi ayıracağım. En azından çıkan yavrular 2 hafta kadar form kazansın ondan sonra akvaryuma salacağım.
[QUOTE=Ankh]Öncelikle dersinize iyi çalışmışsınız. Dip çekimi, yem çeşitliliği, biyolojik filtrasyon gibi. Benim naçizane tavsiyelerim şunlar:
1. Bence akvaryumdaki yapay objeleri çıkarın.
2. Akvaryumda her şeyi stabil tutmak ve düzenli çalıştırmak önemli. Hava motoru rahatsızlık veriyorsa çıkartın. Suyun üstünde akıntı yaratmak akvaryuma yeterli oksijeni sağlayacaktır. Zaten çok balık yükünüz yok gibi. Daha çok salyangoz.
3. Bitki konusuna gelirsek anubias gibi bakımı kolay türleri kolaylıkla yaşatırsınız. (Işıklandırma ile ilgili de küçük bi bilgi paylaşır mısınız? )
[/QUOTE]
1. Yapay objeler hediye olduğu için çıkarmam mümkün değil. Ben de ilk geldiğinde kara kara düşündüm koymasam daha iyi olacak falan diye ama karşıya aktaramadığım için biraz zorunlu oldu diyebilirim.
2. Hava motorunu kapattığımda sabah salyangozların tamamına yakınını su yüzeyinde buluyorum. Oksijen nedense yetersiz kalıyor. 3-4 gecedir günde 2-3 saat uyuyup ders çalıştığım için sürekli çalışıyor zaten. Sınavlar bittiğinde daha sessiz bi motor alacağım mecbur.
3. Sylvania 75 cm'lik floresan kullanıyorum; Beyaz ışık olanı.
[QUOTE=ysquare]Mosslardan neden düşünmüyorsunuz [:?][/QUOTE]
Açıkçası hiç moss almadım. Ama biraz araştırıp tekrar deneyebilirim bitkili bir tank oluşturmayı. Moss da güzel bir tercih.[QUOTE=Yas400]Ben size ilk hatanızı söyleyeyim bitki eklemeden önce filtrenin içinden aktif karbonu çıkarın. Işıklandırma ne şekilde acaba? Bu arada filtre yüzeyi dalgalandırsın yeter hava motoruna gerek yok.[/QUOTE]
[QUOTE=Yas400]Ben size ilk hatanızı söyleyeyim bitki eklemeden önce filtrenin içinden aktif karbonu çıkarın. Işıklandırma ne şekilde acaba? Bu arada filtre yüzeyi dalgalandırsın yeter hava motoruna gerek yok.[/QUOTE]
Aktif karbon ekledikten sonra suda gözle görülebilir derecede berraklık oluştu. Uzun süredir bu kadar berrak su görmemiştim tankımda. Neden çıkarmamı söylediniz?
Yukarıda arkadaşa da belirttim. Neden bilmiyorum ama yeterli olmuyor. Salyangozlar hava motoru kapandıktan 4-5 saat sonra su yüzeyinde toplanmaya başlıyor. Filtrenin akvaryuma çıkış kısmını yüzeye paralele yakın yaptım daha fazla dalgalanma olsun diye ama yeterli verimi alamadım yine.
Canlı Doğuran Tür?
Hala moli ve plati ayrımı yapamamaktayım. Türleri hakkında yardımcı olur musunuz?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/261220170457201.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/261220170457231.jpg[/IMG]
Hala moli ve plati ayrımı yapamamaktayım. Türleri hakkında yardımcı olur musunuz?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/261220170457201.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/261220170457231.jpg[/IMG]
150 Lt Canlı Doğuran Tavsiyeler
Tankım 150 litre. İçerisinde net 120 litre su mevcut. 20 kg siyah hagen kum var zeminde.
Sunsun hw-603b filtreleme sistemim mevcut. Tercih etme sebebim anlayacağınız üzere uygun fiyatta ve çok sessiz çalışıyo olması. Motoru üst kısma takarak ve borusunu kısaltarak debisini biraz daha arttırdım. Ayrıca filtreye seramik halka ve aktif karbon ekledim.
Su değişimini 10 günde 1 kere dip çekimi olmak üzere 20 litre yapıyorum.
Hava motoru olarak Sobo SB-348A kullanıyorum. Ancak öğrenci evinde olduğum için akvaryum yattığım odada. Günde 14-16 saat arası çalıştırıyorum. Aksi taktirde uyumam imkansız.
Bitki bakmaya çalıştım ancak defalarca çürüttüm. Bir türlü beceremedim. Üniversite öğrencisi olunca ve bitki fiyatları da bu kadar yüksek olunca artık alamaz duruma geldim. Bu nedenle 1 ayı aşkın süredir bitkisiz bir şekilde devam etmekteyim.
Yemlemeyi ise günde 2 defa olmak üzere haftanın ilk günü protein ağırlıklı, 4 gün bitkisel, Cumartesi günü sabah protein akşam kurultulmuş artemia ile yapıyorum. Pazar günü ise yemleme yapmıyorum.
Önerilerinizi, yanlış yaptığım şeyleri, yorumlarınızı belirtirseniz çok sevinirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/261220170408481.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/261220170409131.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/261220170409391.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/261220170414101.jpg[/IMG][EDIT]thryavuz,2017-12-26 04:14:20[/EDIT]
Tankım 150 litre. İçerisinde net 120 litre su mevcut. 20 kg siyah hagen kum var zeminde.
Sunsun hw-603b filtreleme sistemim mevcut. Tercih etme sebebim anlayacağınız üzere uygun fiyatta ve çok sessiz çalışıyo olması. Motoru üst kısma takarak ve borusunu kısaltarak debisini biraz daha arttırdım. Ayrıca filtreye seramik halka ve aktif karbon ekledim.
Su değişimini 10 günde 1 kere dip çekimi olmak üzere 20 litre yapıyorum.
Hava motoru olarak Sobo SB-348A kullanıyorum. Ancak öğrenci evinde olduğum için akvaryum yattığım odada. Günde 14-16 saat arası çalıştırıyorum. Aksi taktirde uyumam imkansız.
Bitki bakmaya çalıştım ancak defalarca çürüttüm. Bir türlü beceremedim. Üniversite öğrencisi olunca ve bitki fiyatları da bu kadar yüksek olunca artık alamaz duruma geldim. Bu nedenle 1 ayı aşkın süredir bitkisiz bir şekilde devam etmekteyim.
Yemlemeyi ise günde 2 defa olmak üzere haftanın ilk günü protein ağırlıklı, 4 gün bitkisel, Cumartesi günü sabah protein akşam kurultulmuş artemia ile yapıyorum. Pazar günü ise yemleme yapmıyorum.
Önerilerinizi, yanlış yaptığım şeyleri, yorumlarınızı belirtirseniz çok sevinirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/261220170408481.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/261220170409131.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/261220170409391.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/261220170414101.jpg[/IMG][EDIT]thryavuz,2017-12-26 04:14:20[/EDIT]
Uygun Fıyat Dıs Motor ?
Hangi tür balık ve kaç adet besleyeceğinizi belirtirseniz canlı yükünüze göre daha kolay ve doğru cevaplar alabilirsiniz
Hangi tür balık ve kaç adet besleyeceğinizi belirtirseniz canlı yükünüze göre daha kolay ve doğru cevaplar alabilirsiniz
1 Haftadır Geçmeyen Bulanıklık
[QUOTE=Serdariekrem]25 ml bakteri kültürünü zamana yaymadan, hepsini birden mi eklediniz? Tavsiye edilenden fazla eklenen bakteri kültürü de bulanıklık yapar ki bu durumun ürünün şişesinde yazıyor olması lazım.
Ayrıca, tankınızın hacmine göre kullandığınız filtrenin çok yetersiz kalacağına da dikkatinizi çekmek isterim. [/QUOTE]
Şişenin üstünde 50 ml eklemem gerektiği yazıyordu ben 25 ml ekledim sadece. 2 gün geçti bu akşam geri kalan 25 ml’yi de ekleyeceğim. Canlı yükü az olduğu için filtre yeterli geliyor. Sadece yeterli akıntıyı elde edemiyorum akvaryumda. Onu da hava motoruyla hallediyorum. Haftalık dip çekimini de düzenli yapıyorum. Öğrenci bütçesiyle bu kadar yapabildim açıkçası. Ve o kadar sessiz çalışıyor ki dış filtre en çok sevdiğim yanı bu zaten. Akvaryum yattığım odada, hiç rahatsız etmiyor beni.
[QUOTE=Serdariekrem]25 ml bakteri kültürünü zamana yaymadan, hepsini birden mi eklediniz? Tavsiye edilenden fazla eklenen bakteri kültürü de bulanıklık yapar ki bu durumun ürünün şişesinde yazıyor olması lazım.
Ayrıca, tankınızın hacmine göre kullandığınız filtrenin çok yetersiz kalacağına da dikkatinizi çekmek isterim. [/QUOTE]
Şişenin üstünde 50 ml eklemem gerektiği yazıyordu ben 25 ml ekledim sadece. 2 gün geçti bu akşam geri kalan 25 ml’yi de ekleyeceğim. Canlı yükü az olduğu için filtre yeterli geliyor. Sadece yeterli akıntıyı elde edemiyorum akvaryumda. Onu da hava motoruyla hallediyorum. Haftalık dip çekimini de düzenli yapıyorum. Öğrenci bütçesiyle bu kadar yapabildim açıkçası. Ve o kadar sessiz çalışıyor ki dış filtre en çok sevdiğim yanı bu zaten. Akvaryum yattığım odada, hiç rahatsız etmiyor beni.
1 Haftadır Geçmeyen Bulanıklık
[QUOTE=moskova1979]Bol havalandırma ile geçer bence bir iki güne.[/QUOTE]
10 gündür ekstra hava motoru da taktım günde 16 saat ilave olarak onu da çalıştırıyorum ama fayda etmedi
[QUOTE=solaytekin]Sorun büyük ihtimal filtre de. Keşke seramik ve karbon yerine zeolit ve substrat alsaydınız.
3 günde bir %50 su değişimi yapın ve akvaryumda ne kadar yapay dekor vs. varsa çıkarın... [/QUOTE]
Zeolit alacaktım ama bulamadığım için biraz aceleye geldi
[QUOTE=gkhnylmz09]Anladığım kadarıyla yeni kurdunuz akvaryumu daha mutlaka düzelecektir bakteri kültürü ilaç kullansanız bile anında olmuyor fltre malzemeleri eklemişsin düzelecektir merak etmeyin [/QUOTE]
Akvaryum 3 aydır aktif. Hiç sorun yaşamamıştım. 10 gün tatile gittim. Geldiğimde filtre debim düşmüştü. Elyafı değiştirdim. Süngerleri akvaryum suyunda yıkadım. Daha sonra çok az musluk suyunda kaba pisliğini aldım. Ama filtredeki suyu tamamen boşaltmak zorunda kaldım. Temizlerken devirdim filtreyi hiç akvaryum suyu kalmadı içinde. Ancak hali hazırda bakteri kültürü oturmuş bir akvaryum olduğu için çok sorun teşkil etmez diye düşündüm. Buna rağmen 25 ml AHM bakteri kültürü ekledim. Sebebi bakteri kültürü değildir diye düşünüyorum ama sebebini bulamıyorum.
[QUOTE=HeLLfire]Bence filtreyi yıkayınız zelolit en önemlisi bakteri kulturu oluşmuş elyaflar vardır dış filtrenin içinde bazılarını yenıleyın ama muhkak bi tanesi kalsın bakteri kulturu için iyidir.[/QUOTE]
Filtreyi yıkadım. Elyafı değiştirdim sadece. Sunsun Hw-603 kullanıyorum. Debiyi arttırmak için motoru üst kısma aldım. Elyaf ve süngerleri de ters sırayla dizdim. Debi muhteşem şekilde arttı. Canavar gibi çalışıyor şu anda. Ama akvaryumdaki sisli görüntü hala gitmedi
[QUOTE=moskova1979]Bol havalandırma ile geçer bence bir iki güne.[/QUOTE]
10 gündür ekstra hava motoru da taktım günde 16 saat ilave olarak onu da çalıştırıyorum ama fayda etmedi
[QUOTE=solaytekin]Sorun büyük ihtimal filtre de. Keşke seramik ve karbon yerine zeolit ve substrat alsaydınız.
3 günde bir %50 su değişimi yapın ve akvaryumda ne kadar yapay dekor vs. varsa çıkarın... [/QUOTE]
Zeolit alacaktım ama bulamadığım için biraz aceleye geldi
[QUOTE=gkhnylmz09]Anladığım kadarıyla yeni kurdunuz akvaryumu daha mutlaka düzelecektir bakteri kültürü ilaç kullansanız bile anında olmuyor fltre malzemeleri eklemişsin düzelecektir merak etmeyin [/QUOTE]
Akvaryum 3 aydır aktif. Hiç sorun yaşamamıştım. 10 gün tatile gittim. Geldiğimde filtre debim düşmüştü. Elyafı değiştirdim. Süngerleri akvaryum suyunda yıkadım. Daha sonra çok az musluk suyunda kaba pisliğini aldım. Ama filtredeki suyu tamamen boşaltmak zorunda kaldım. Temizlerken devirdim filtreyi hiç akvaryum suyu kalmadı içinde. Ancak hali hazırda bakteri kültürü oturmuş bir akvaryum olduğu için çok sorun teşkil etmez diye düşündüm. Buna rağmen 25 ml AHM bakteri kültürü ekledim. Sebebi bakteri kültürü değildir diye düşünüyorum ama sebebini bulamıyorum.
[QUOTE=HeLLfire]Bence filtreyi yıkayınız zelolit en önemlisi bakteri kulturu oluşmuş elyaflar vardır dış filtrenin içinde bazılarını yenıleyın ama muhkak bi tanesi kalsın bakteri kulturu için iyidir.[/QUOTE]
Filtreyi yıkadım. Elyafı değiştirdim sadece. Sunsun Hw-603 kullanıyorum. Debiyi arttırmak için motoru üst kısma aldım. Elyaf ve süngerleri de ters sırayla dizdim. Debi muhteşem şekilde arttı. Canavar gibi çalışıyor şu anda. Ama akvaryumdaki sisli görüntü hala gitmedi
1 Haftadır Geçmeyen Bulanıklık
Arkadaşlar akvaryumda 6 damacana su var. Yaklaşık 120 Litre. 10 gündür suyum bulanık. 2 günde bir 19 Litre su değişimi yaptım ancak hala düzelmedi. Tatile gitmiştim dış filtremin debisi geldiğimde aşırı derecede düşmüştü. Temizliğini yapıp yeniden aktif duruma getirdim 10 gün önce. Seramik ve aktif karbon kullanmıyordum onları da ekledim filtreye. 25 ml bakteri kültürü de ekledim. Ancak hala suyum bu şekilde. Hiçbir balık kaybı yaşamadım. Dekorların altına da baktım ölü bi balık mı var acaba diye ama öyle bir şey de yok. Öneriniz nedir ne yapmam gerekiyor suyu berraklaştırmak için?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/191220172349191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/191220172349431.jpg[/IMG]
Arkadaşlar akvaryumda 6 damacana su var. Yaklaşık 120 Litre. 10 gündür suyum bulanık. 2 günde bir 19 Litre su değişimi yaptım ancak hala düzelmedi. Tatile gitmiştim dış filtremin debisi geldiğimde aşırı derecede düşmüştü. Temizliğini yapıp yeniden aktif duruma getirdim 10 gün önce. Seramik ve aktif karbon kullanmıyordum onları da ekledim filtreye. 25 ml bakteri kültürü de ekledim. Ancak hala suyum bu şekilde. Hiçbir balık kaybı yaşamadım. Dekorların altına da baktım ölü bi balık mı var acaba diye ama öyle bir şey de yok. Öneriniz nedir ne yapmam gerekiyor suyu berraklaştırmak için?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/191220172349191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197758/191220172349431.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- 400 Litre Havuz Conix, 10:00
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Oozer3466, 08:45
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:54
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 09:51
- Bir Kova Dolusu Lepistes Otu.. ALTEMUR 09:51
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:47
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:47
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 09:09
- Manacapuru Altum Melek scorpion26 09:09
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 09:09
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 08:25
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 08:25
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 08:02
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 08:02
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 08:02
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 08:02
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 02:54
- Geophagus Arıyorum MurathanM 02:54
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 01:18
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 01:18
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
KULLANICILAR
- 47 Online Kullanıcı, 26 Üye
Online Kullanıcılar
Cyber_Scout,
onuribrahim,
MertSoyumert,
sina cen,
lojistisyen,
Rafayel,
mrah,
yeekim,
EKAR,
zen666,
DenizUlucutsoy,
ciways,
karidesrehberi,
bysmokin,
murtdmr,
HalilSefaa,
Kemal eyilik,
ugurinann,
wcup_2026_bet rap,
kyhni SPb_amPi,
osmandbnl,
riderfish,
akvarist10UR,
aviator55,
Flytheshrimp,
Oquanus,
LionelMehmet10,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
