ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
xtrimelife
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
4
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
23 Ocak 2018 10:18
Son Ziyaret:
03 Ekim 2019 15:44
Toplam Mesaj:
45 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
emrah çelik
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
emrah çelik
SON 10 MESAJI
Bitkili Tank Haftalık Gübreleme Hk. Destek Rica
[QUOTE=Tunc Berk]Satıcıya sorabilirsiniz. Burada satıcıya güvenmekten başka bir yol kalmıyor tabi. Bu nedenle aşağıdaki konu gübreleme sistemi için çok iyi bir konu. Her şeyi kendiniz belirleyebiliyorsunuz.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/nasil_sivi_gubre_hazirlanir_k888540_sn1.asp[/URL][/QUOTE]
Teşekkürler güzel yararlı bir yazıya benziyor, detaylarını iş çıkışı kontrol edeceğim. Destekleriniz için teşekkürler.
[QUOTE=ityo39]
Öncelikle nikrat değil nitrat...Ukalalık olarak almayın ama düzeltin, bu forumda aşağılamaya can atan bir kısım insan var fırsat vermeyin.
Gübreleme konusundaki acemiliğinize rağmen akvaryumunuz gayet güzel gözüküyor. Naçizane bir tavsiyem olacak: gördüğüm kadarıyla akvaryumda ağırlıklı olarak moss türleri var. Benim tecrübeme göre, moss lar yüksek destekli (bol gübreli, CO2 li, yüksek ışıklı) tanklardan ziyade düşük destekli tanklarda coşuyor. Bunu ben de anlamış değilim ama sadece potasyum ve mikroelement desteği verdiğim düşük ışıklı yavru akvaryumumda moslar coşuyor, CO2 li yüksek aydınlatmalı tankımda moss yetiştiremiyorum. Bu bakımdan gübre konusunda yosun gelişimi göstergeniz olsun, olabildiğince değişikliğe gitmeyin. Mosslar kötüye giderse de ayırın küçük bir tanka 6 ay sonra akvaryumu kaplar...
Şmdi doz konusunda önerim şudur:
Ptesi: Mikro element 4 ml, Demir 2 ml
Salı: NO3=N (Azot veya nitrat ikisini de kullanın muhtemelen içeriği aynıdır) 4 ml, PO4=Fosfat=P... 3 ml, K=Potasyum 10 ml
Çarşamba: Mikro 4 ml, Demir YOK
Perşembe: N=4 ml, P=3 ml, K= 10 ml
Cuma: Mikro element 4 ml, Demir 2 ml
Ctesi: BOŞ
Pazar: Su değişimi %30-40, su değişimi sonrasında N=4 ml, P=3 ml, K=10 ml
SON NOT: Yosun problemi mutlaka yaşayacaksınız, ve muhtemelen sebebi gübreleme düzeniniz değil CO2 miktarındaki dalgalanma ve düzensizlikler olacaktır. Moralinizi bozmayın yaşadıkça öğreniyoruz hepimiz akvaryumu kırıp dökmek istediğimiz anlar oluyor:) Her hafta su değişiminden önce mutlaka, mümkünse bir defa da hafta ortasında camlarınızı içten bir bez veya yumuşak bir süngerle silin, yosun oluşumunu engellemekte en etkili yöntemlerden biridir.
[/QUOTE]
Estağfurullah doğru söylüyorsunuz sizin gibi iyi niyetli insanlar az destekleriniz için teşekkür ediyorum.
Uzun yıllar merak, isteğe rağmen aile ön yargısı sebebi ile kuramamıştım tankım.Yeni yeni kurdum ve öğrenmeye çalışıyorum. Sadece bazı terim ve açıklamalarını bilemiyorum onları da zamanla öğreneceğim. Aslında moss türü yati kökünün uc kısımlarına köpük takıp, üstlerine christmas moss sardım şuanlık bir sorun görünmüyor,gelişimi gayet güzel hatta eski sarımları kötü kısımlarının budamasını yaptım. Üstlerinde biraz yosun oluşumu başlamıştı, kiraz karides ve sae ile bu işi çözdüm. Pazar günü bütün camı silip, genel bitki kontrolü yaptık dan sonra su değişikliği yapıyorum.
İletmiş olduğunuz ml. benim tankıma uygun olan miktarlar mıdır ? Yoksa ayrıca hesaplama mı yapmalı mıyım ?
Sizinde önerinize istinaden planda değişiklikleri sağlıyor olacağım. Umarım destekleriniz ile birlikte güzel sonuçlar alabilirim. Son zamanlar da en çok sıkıntı yaşadığım bitki maalesef Gül oldu, bütün yaprakları neredeyse döküldü sadece tepelerde kaldı bu duruma bir çözüm bulamadım, gübreden kaynaklanacağını düşünmüyorum ama aydınlatmadan kaynaklı olabilir mi sizce ?
[QUOTE=Tunc Berk]Satıcıya sorabilirsiniz. Burada satıcıya güvenmekten başka bir yol kalmıyor tabi. Bu nedenle aşağıdaki konu gübreleme sistemi için çok iyi bir konu. Her şeyi kendiniz belirleyebiliyorsunuz.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/nasil_sivi_gubre_hazirlanir_k888540_sn1.asp[/URL][/QUOTE]
Teşekkürler güzel yararlı bir yazıya benziyor, detaylarını iş çıkışı kontrol edeceğim. Destekleriniz için teşekkürler.
[QUOTE=ityo39]
Öncelikle nikrat değil nitrat...Ukalalık olarak almayın ama düzeltin, bu forumda aşağılamaya can atan bir kısım insan var fırsat vermeyin.
Gübreleme konusundaki acemiliğinize rağmen akvaryumunuz gayet güzel gözüküyor. Naçizane bir tavsiyem olacak: gördüğüm kadarıyla akvaryumda ağırlıklı olarak moss türleri var. Benim tecrübeme göre, moss lar yüksek destekli (bol gübreli, CO2 li, yüksek ışıklı) tanklardan ziyade düşük destekli tanklarda coşuyor. Bunu ben de anlamış değilim ama sadece potasyum ve mikroelement desteği verdiğim düşük ışıklı yavru akvaryumumda moslar coşuyor, CO2 li yüksek aydınlatmalı tankımda moss yetiştiremiyorum. Bu bakımdan gübre konusunda yosun gelişimi göstergeniz olsun, olabildiğince değişikliğe gitmeyin. Mosslar kötüye giderse de ayırın küçük bir tanka 6 ay sonra akvaryumu kaplar...
Şmdi doz konusunda önerim şudur:
Ptesi: Mikro element 4 ml, Demir 2 ml
Salı: NO3=N (Azot veya nitrat ikisini de kullanın muhtemelen içeriği aynıdır) 4 ml, PO4=Fosfat=P... 3 ml, K=Potasyum 10 ml
Çarşamba: Mikro 4 ml, Demir YOK
Perşembe: N=4 ml, P=3 ml, K= 10 ml
Cuma: Mikro element 4 ml, Demir 2 ml
Ctesi: BOŞ
Pazar: Su değişimi %30-40, su değişimi sonrasında N=4 ml, P=3 ml, K=10 ml
SON NOT: Yosun problemi mutlaka yaşayacaksınız, ve muhtemelen sebebi gübreleme düzeniniz değil CO2 miktarındaki dalgalanma ve düzensizlikler olacaktır. Moralinizi bozmayın yaşadıkça öğreniyoruz hepimiz akvaryumu kırıp dökmek istediğimiz anlar oluyor:) Her hafta su değişiminden önce mutlaka, mümkünse bir defa da hafta ortasında camlarınızı içten bir bez veya yumuşak bir süngerle silin, yosun oluşumunu engellemekte en etkili yöntemlerden biridir.
[/QUOTE]
Estağfurullah doğru söylüyorsunuz sizin gibi iyi niyetli insanlar az destekleriniz için teşekkür ediyorum.
Uzun yıllar merak, isteğe rağmen aile ön yargısı sebebi ile kuramamıştım tankım.Yeni yeni kurdum ve öğrenmeye çalışıyorum. Sadece bazı terim ve açıklamalarını bilemiyorum onları da zamanla öğreneceğim. Aslında moss türü yati kökünün uc kısımlarına köpük takıp, üstlerine christmas moss sardım şuanlık bir sorun görünmüyor,gelişimi gayet güzel hatta eski sarımları kötü kısımlarının budamasını yaptım. Üstlerinde biraz yosun oluşumu başlamıştı, kiraz karides ve sae ile bu işi çözdüm. Pazar günü bütün camı silip, genel bitki kontrolü yaptık dan sonra su değişikliği yapıyorum.
İletmiş olduğunuz ml. benim tankıma uygun olan miktarlar mıdır ? Yoksa ayrıca hesaplama mı yapmalı mıyım ?
Sizinde önerinize istinaden planda değişiklikleri sağlıyor olacağım. Umarım destekleriniz ile birlikte güzel sonuçlar alabilirim. Son zamanlar da en çok sıkıntı yaşadığım bitki maalesef Gül oldu, bütün yaprakları neredeyse döküldü sadece tepelerde kaldı bu duruma bir çözüm bulamadım, gübreden kaynaklanacağını düşünmüyorum ama aydınlatmadan kaynaklı olabilir mi sizce ?
Bitkili Tank Haftalık Gübreleme Hk. Destek Rica
[QUOTE=ityo39]Nitrat fosfat ve potasyum birlikte verilir, mikro ve demiri ertesi gün vermelisiniz. Potasyumu da haftada bir yerine 2-3 güne yayabilirsiniz. Azot ve nitrat dan ne kastediyorsunuz? Akvaryuma azot verilmez ki? Nitrat dediğiniz şey zaten azot bileşiğidir. Aydınlatmayı da 8 saate çıkarmanızı öneririm[/QUOTE]
Haklısınız, çok anlamadığım için bir abi tavsiyesi üzerine aldım şişenin üzerinde azot yazdığı için direkt yazdım. Daha sonra Nikrat ile mikroelement olmazsa olmaz dediler, gittim ondan aldım böylece demiş olduğunuz gibi aynı bileşenlere ait iki gübre ortaya çıkmış oldu. O zaman aynı bileşenli ürünü fazla oranda vermiş oldum sanırım ? Potasyumu haftada iki kez veriyordum,3 e çıkartıp aydınlatmayı da 8 saat e çıkartırım. Bu konuda Azot yazanı iptal edip, sadece nikrat mı vereyim ?
[QUOTE=Tunc Berk]Bu tabloda birimler yanıltıcı durumda. 4 ml fosfat yazmışsınız fakat 4 ml fosfat kaç ppm fosfat veriyor bunu bilmek daha önemli.
Ph’ınız 7 ve üzeri durumda ise DTPA şelatlı demir kullanmanız daha verimli olacaktır ve fosfat ile aynı anda kullanabilirsiniz.
Sizdeki muhtemelen EDTA şelatlıdır yani ph 7 altı için uygun olan, bu fosfatla etkileşime girebilir. Yukarıda dendiği gibi mikroları makrolarla aynı gün kullanmamak iyi bir seçim olacaktır.[/QUOTE]
Kaç ppm ediyor bilemiyorum :( el yapımı sıvı gübre sistemi, PH olarak içme suyu kullanıyorum 7 ve üzeri olması lazım. Mikro makro kısmını ise düzenleme yapıp değişiklik sağlayacağım. Etkileşime girmeleri açısından dediğiniz gibi daha yararlı olacaktır. PH 7 üzeri ise DTPA şelatlı sadece demir i mi bu şekilde kullanmam gerekiyor peki ? Diğer gübrelerde bu durum söz konusu mudur ?
[QUOTE=ityo39]Nitrat fosfat ve potasyum birlikte verilir, mikro ve demiri ertesi gün vermelisiniz. Potasyumu da haftada bir yerine 2-3 güne yayabilirsiniz. Azot ve nitrat dan ne kastediyorsunuz? Akvaryuma azot verilmez ki? Nitrat dediğiniz şey zaten azot bileşiğidir. Aydınlatmayı da 8 saate çıkarmanızı öneririm[/QUOTE]
Haklısınız, çok anlamadığım için bir abi tavsiyesi üzerine aldım şişenin üzerinde azot yazdığı için direkt yazdım. Daha sonra Nikrat ile mikroelement olmazsa olmaz dediler, gittim ondan aldım böylece demiş olduğunuz gibi aynı bileşenlere ait iki gübre ortaya çıkmış oldu. O zaman aynı bileşenli ürünü fazla oranda vermiş oldum sanırım ? Potasyumu haftada iki kez veriyordum,3 e çıkartıp aydınlatmayı da 8 saat e çıkartırım. Bu konuda Azot yazanı iptal edip, sadece nikrat mı vereyim ?
[QUOTE=Tunc Berk]Bu tabloda birimler yanıltıcı durumda. 4 ml fosfat yazmışsınız fakat 4 ml fosfat kaç ppm fosfat veriyor bunu bilmek daha önemli.
Ph’ınız 7 ve üzeri durumda ise DTPA şelatlı demir kullanmanız daha verimli olacaktır ve fosfat ile aynı anda kullanabilirsiniz.
Sizdeki muhtemelen EDTA şelatlıdır yani ph 7 altı için uygun olan, bu fosfatla etkileşime girebilir. Yukarıda dendiği gibi mikroları makrolarla aynı gün kullanmamak iyi bir seçim olacaktır.[/QUOTE]
Kaç ppm ediyor bilemiyorum :( el yapımı sıvı gübre sistemi, PH olarak içme suyu kullanıyorum 7 ve üzeri olması lazım. Mikro makro kısmını ise düzenleme yapıp değişiklik sağlayacağım. Etkileşime girmeleri açısından dediğiniz gibi daha yararlı olacaktır. PH 7 üzeri ise DTPA şelatlı sadece demir i mi bu şekilde kullanmam gerekiyor peki ? Diğer gübrelerde bu durum söz konusu mudur ?
Bitkili Tank Haftalık Gübreleme Hk. Destek Rica
Merhaba Arkadaşlar,
Hobiye yeni başlayan biri olarak, bazı araştırmalar yapıp haftalık gübreleme sistemimi oluşturmaya çalışıyorum. Bu konuda minimum hasarla kurtulabilmek, sistemi düzene oturtabilmek için desteklerinize ihtiyacım var.
70 lt bitkili akvaryumum var, 25 w powerled ile ışıklandırıp, co2 mayalı sistem kullanıyorum. Aşağıda oluşturmuş olduğum plan ve akvaryumum dan bir görüntü mevcut. Konu hakkında her türlü eleştiri ve önerilerinizi belirte bilirseniz sevinirim. Teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203290/250320182155101.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203290/250320182226321.jpg[/IMG]
Merhaba Arkadaşlar,
Hobiye yeni başlayan biri olarak, bazı araştırmalar yapıp haftalık gübreleme sistemimi oluşturmaya çalışıyorum. Bu konuda minimum hasarla kurtulabilmek, sistemi düzene oturtabilmek için desteklerinize ihtiyacım var.
70 lt bitkili akvaryumum var, 25 w powerled ile ışıklandırıp, co2 mayalı sistem kullanıyorum. Aşağıda oluşturmuş olduğum plan ve akvaryumum dan bir görüntü mevcut. Konu hakkında her türlü eleştiri ve önerilerinizi belirte bilirseniz sevinirim. Teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203290/250320182155101.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203290/250320182226321.jpg[/IMG]
Bitkiler Gövdeden Neden Kök Salmaktadır?
[QUOTE=xtrimelife]Merhaba,
Aşağıda kendi tankım da yaşadığım yaprak dökümü ve gövdeden köklenme örneğini iletmek istedim. Çünkü bu sorunu yaşayan biri olarak net çözüm bulamadım, sıvı gübre, powerled ve co2 mayalı sistem kullanmaktaydım. Bende yetersiz gübreleme ye maruz kaldığı için kök salmaya başladığını düşünmekteydim, en son yapraksız kalan kısımları budadım ve misket gübre ekerek zemine tekrar diktim.Çözüm olacak mı emin değilim, tecrübe etmiş arkadaşlar önerilerinizi merakla bekliyor olacağım.
Ayrıca şunu da belirtmek isterim, yavruluk olarak kullandığım tankım da yaklaşık 30 balık var. Bu tankım da mevcut olan gül bitkisinde hiç bir katkı maddesi ( co2 , sıvı gübre, misket gübre) olmamasına rağmen yaprakları duruyor, gelişimi geç de olsa devam ediyor. Kafam da deli sorular [:?]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203290/090320182333251.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Selamlar,
Yardımcı olabilecek arkadaşlar yok mu ?
[QUOTE=xtrimelife]Merhaba,
Aşağıda kendi tankım da yaşadığım yaprak dökümü ve gövdeden köklenme örneğini iletmek istedim. Çünkü bu sorunu yaşayan biri olarak net çözüm bulamadım, sıvı gübre, powerled ve co2 mayalı sistem kullanmaktaydım. Bende yetersiz gübreleme ye maruz kaldığı için kök salmaya başladığını düşünmekteydim, en son yapraksız kalan kısımları budadım ve misket gübre ekerek zemine tekrar diktim.Çözüm olacak mı emin değilim, tecrübe etmiş arkadaşlar önerilerinizi merakla bekliyor olacağım.
Ayrıca şunu da belirtmek isterim, yavruluk olarak kullandığım tankım da yaklaşık 30 balık var. Bu tankım da mevcut olan gül bitkisinde hiç bir katkı maddesi ( co2 , sıvı gübre, misket gübre) olmamasına rağmen yaprakları duruyor, gelişimi geç de olsa devam ediyor. Kafam da deli sorular [:?]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203290/090320182333251.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Selamlar,
Yardımcı olabilecek arkadaşlar yok mu ?
Bitkiler Gövdeden Neden Kök Salmaktadır?
Merhaba,
Aşağıda kendi tankım da yaşadığım yaprak dökümü ve gövdeden köklenme örneğini iletmek istedim. Çünkü bu sorunu yaşayan biri olarak net çözüm bulamadım, sıvı gübre, powerled ve co2 mayalı sistem kullanmaktaydım. Bende yetersiz gübreleme ye maruz kaldığı için kök salmaya başladığını düşünmekteydim, en son yapraksız kalan kısımları budadım ve misket gübre ekerek zemine tekrar diktim.Çözüm olacak mı emin değilim, tecrübe etmiş arkadaşlar önerilerinizi merakla bekliyor olacağım.
Ayrıca şunu da belirtmek isterim, yavruluk olarak kullandığım tankım da yaklaşık 30 balık var. Bu tankım da mevcut olan gül bitkisinde hiç bir katkı maddesi ( co2 , sıvı gübre, misket gübre) olmamasına rağmen yaprakları duruyor, gelişimi geç de olsa devam ediyor. Kafam da deli sorular [:?]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203290/090320182333251.jpg[/IMG]
Merhaba,
Aşağıda kendi tankım da yaşadığım yaprak dökümü ve gövdeden köklenme örneğini iletmek istedim. Çünkü bu sorunu yaşayan biri olarak net çözüm bulamadım, sıvı gübre, powerled ve co2 mayalı sistem kullanmaktaydım. Bende yetersiz gübreleme ye maruz kaldığı için kök salmaya başladığını düşünmekteydim, en son yapraksız kalan kısımları budadım ve misket gübre ekerek zemine tekrar diktim.Çözüm olacak mı emin değilim, tecrübe etmiş arkadaşlar önerilerinizi merakla bekliyor olacağım.
Ayrıca şunu da belirtmek isterim, yavruluk olarak kullandığım tankım da yaklaşık 30 balık var. Bu tankım da mevcut olan gül bitkisinde hiç bir katkı maddesi ( co2 , sıvı gübre, misket gübre) olmamasına rağmen yaprakları duruyor, gelişimi geç de olsa devam ediyor. Kafam da deli sorular [:?]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203290/090320182333251.jpg[/IMG]
Gül Bitkisinde Yaprak Dökme Sorunu
[QUOTE=Müptela]Çoğu kişi jbl misket gubrelerinden önerdi banada bende ilk defa jbl marka misket gubrelerinden kullanicam siparisi verdim bakalim marka bana göre çokta önemli değil önemli olan zeminde bitkiyi beslyici malzeme ve gübrenin olmasi sivi gubre takviye amaçli atilir fakat sadece sivi gubre yeterli olmaz[/QUOTE]
Merhaba,
Bahsetmiş olduğunuz gübreden temin edip yerleştirdim, umarım çözüm olur bir tek tepelerde yaprakları kaldı. Kontrol ettiğimde ışık alan yerlerde yaprak olduğunu gördüm, acaba ışığında etkisi olabilir mi ?
[QUOTE=Müptela]Çoğu kişi jbl misket gubrelerinden önerdi banada bende ilk defa jbl marka misket gubrelerinden kullanicam siparisi verdim bakalim marka bana göre çokta önemli değil önemli olan zeminde bitkiyi beslyici malzeme ve gübrenin olmasi sivi gubre takviye amaçli atilir fakat sadece sivi gubre yeterli olmaz[/QUOTE]
Merhaba,
Bahsetmiş olduğunuz gübreden temin edip yerleştirdim, umarım çözüm olur bir tek tepelerde yaprakları kaldı. Kontrol ettiğimde ışık alan yerlerde yaprak olduğunu gördüm, acaba ışığında etkisi olabilir mi ?
Gül Bitkisinde Yaprak Dökme Sorunu
[QUOTE=Müptela]Tabandan bitki besin alamiyor.bitkilerde besin ve karbondioksit eksikliği olduğunda gövdeleri zayiflar incecik olur yeni cikan sürgünlerde ayni sekil olur ben onceden gul bitkisi baktim taban zayif oldugundan bitkide zayif oldu verdigi surgunlerde zayif cikti bitkili akvaryumlarda gubre cok onemli anubias disindaki hemen hemen tum bitkiler ekstra gubreye ihtiyaç duyar.sivi gubre zemindekinin yerini tutmaz.[/QUOTE]
Taban gübresi yani misket gübre alayım ozaman ? Öneriniz nedir ? Kullandığınız memnun kaldığınız bir marka var mı ?
[QUOTE=Müptela]Tabandan bitki besin alamiyor.bitkilerde besin ve karbondioksit eksikliği olduğunda gövdeleri zayiflar incecik olur yeni cikan sürgünlerde ayni sekil olur ben onceden gul bitkisi baktim taban zayif oldugundan bitkide zayif oldu verdigi surgunlerde zayif cikti bitkili akvaryumlarda gubre cok onemli anubias disindaki hemen hemen tum bitkiler ekstra gubreye ihtiyaç duyar.sivi gubre zemindekinin yerini tutmaz.[/QUOTE]
Taban gübresi yani misket gübre alayım ozaman ? Öneriniz nedir ? Kullandığınız memnun kaldığınız bir marka var mı ?
Gül Bitkisinde Yaprak Dökme Sorunu
[QUOTE=xtrimelife]
Anladım önerdiğiniz ve kullanıp memnun kaldıgınız bir marka vs var mı ? Sıvı gübreleme sistemimde bir sıkıntı var mı sizce ?[/QUOTE]
Konu hakkında sorunum devam etmektedir, konuyu tecrübe etmiş arkadaşlardan destek rica ederim.
[QUOTE=xtrimelife]
Anladım önerdiğiniz ve kullanıp memnun kaldıgınız bir marka vs var mı ? Sıvı gübreleme sistemimde bir sıkıntı var mı sizce ?[/QUOTE]
Konu hakkında sorunum devam etmektedir, konuyu tecrübe etmiş arkadaşlardan destek rica ederim.
Gül Bitkisinde Yaprak Dökme Sorunu
[QUOTE=ferbay]Anladığım kadarıyla taban kurulumunda gübre kullanmadınız. Kullanmadıysanız güllerin köklerine denk gelecek şekilde misket gübre kullanmanızı tavsiye ederim gerisi adaptasyon süreci...[/QUOTE]
Anladım önerdiğiniz ve kullanıp memnun kaldıgınız bir marka vs var mı ? Sıvı gübreleme sistemimde bir sıkıntı var mı sizce ?
[QUOTE=ferbay]Anladığım kadarıyla taban kurulumunda gübre kullanmadınız. Kullanmadıysanız güllerin köklerine denk gelecek şekilde misket gübre kullanmanızı tavsiye ederim gerisi adaptasyon süreci...[/QUOTE]
Anladım önerdiğiniz ve kullanıp memnun kaldıgınız bir marka vs var mı ? Sıvı gübreleme sistemimde bir sıkıntı var mı sizce ?
Gül Bitkisinde Yaprak Dökme Sorunu
[QUOTE=syasar]Tabanı nasıl oluşturduğunu ve sıvı gübre kullanımını anlatırmısın? Bir de diğer bitkilerin gelişimi nasıl?[/QUOTE]
Merhaba,
Tabanda hagen kum var, misket gubre kullanmadım hiç. Pazartesi Çarşamba Cuma günleri gübreleme yapıyorum. Her seferde 15ml potasyum, 4 ml azot, 5ml fosfat,1 ml demir kullanıyorum. Bu durumda bir yanlışlık veya , değiştirmem gereken bir nokta var mı ? Takviye olarak Misket gübre veya başka bir öneriniz var mıdır ?
[QUOTE=ferbay]Benzer bir sorunu bende yaşamıştım. Öncelikle gülleriniz gövdeden kök vermiş bunun başlıca sebebi tabandan iyi beslenememeleridir. Taban kurulumunuz nasıl ve misket gübre kullandınız mı? Birde güller petshop ithal bitkilerden ise adaptasyon sürecinde bu tür yaprak dökme sorunu olabiliyor. Adaptasyon tamamlanınca yeni yapraklar çıkacaktır. Burada hassas olan kısım taban kurulumu. Birde sıvı gübre olarak ne kullanıyor ve hangi oranda (ppm) kullanıyorsunuz?[/QUOTE]
Tabanda sadece hagen kullandım maalesef, diğer bitkilerimde herhangi birşey yok :( Gülleri ise bir hobici dostumdan temin ettim. Kuralı yaklasık 1.5 ayı geçti boyuna uzama devam ediyor ama dediğim gibi alt dallar kopuyor.
Pazartesi Çarşamba Cuma günleri gübreleme yapıyorum. Her seferde 15ml potasyum, 4 ml azot, 5ml fosfat,1 ml demir kullanıyorum.
Öneriniz nedir ?
[QUOTE=syasar]Tabanı nasıl oluşturduğunu ve sıvı gübre kullanımını anlatırmısın? Bir de diğer bitkilerin gelişimi nasıl?[/QUOTE]
Merhaba,
Tabanda hagen kum var, misket gubre kullanmadım hiç. Pazartesi Çarşamba Cuma günleri gübreleme yapıyorum. Her seferde 15ml potasyum, 4 ml azot, 5ml fosfat,1 ml demir kullanıyorum. Bu durumda bir yanlışlık veya , değiştirmem gereken bir nokta var mı ? Takviye olarak Misket gübre veya başka bir öneriniz var mıdır ?
[QUOTE=ferbay]Benzer bir sorunu bende yaşamıştım. Öncelikle gülleriniz gövdeden kök vermiş bunun başlıca sebebi tabandan iyi beslenememeleridir. Taban kurulumunuz nasıl ve misket gübre kullandınız mı? Birde güller petshop ithal bitkilerden ise adaptasyon sürecinde bu tür yaprak dökme sorunu olabiliyor. Adaptasyon tamamlanınca yeni yapraklar çıkacaktır. Burada hassas olan kısım taban kurulumu. Birde sıvı gübre olarak ne kullanıyor ve hangi oranda (ppm) kullanıyorsunuz?[/QUOTE]
Tabanda sadece hagen kullandım maalesef, diğer bitkilerimde herhangi birşey yok :( Gülleri ise bir hobici dostumdan temin ettim. Kuralı yaklasık 1.5 ayı geçti boyuna uzama devam ediyor ama dediğim gibi alt dallar kopuyor.
Pazartesi Çarşamba Cuma günleri gübreleme yapıyorum. Her seferde 15ml potasyum, 4 ml azot, 5ml fosfat,1 ml demir kullanıyorum.
Öneriniz nedir ?
SON MESAJLAR
- Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 12:45
Kedi Balıkları Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 JujuSeri, 12:43
Akvaryum Tanıtımı - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 10:49
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 11:53
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 11:53
- Bitki Çeşitleri emreemin 11:46
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 11:46
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 11:46
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 11:46
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 11:28
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 11:28
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 11:05
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 11:05
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 11:04
- Karides Arıyorum ferhattt 11:04
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 11:04
- Creaqua Slimline Flex 35 BalikAdam3099 10:56
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 10:50
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 10:41
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 10:41
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 10:41
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 10:34
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 10:30
- Cüce Kerevit Umt61 10:28
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 10:28
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 10:19
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 10:19
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 10:08
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 10:06
- Rasbora Arıyorum Miller 10:06
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:54
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 09:51
- Bir Kova Dolusu Lepistes Otu.. ALTEMUR 09:51
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:47
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:47
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 09:09
- Manacapuru Altum Melek scorpion26 09:09
KULLANICILAR
- 95 Online Kullanıcı, 52 Üye
Online Kullanıcılar
aquaticathearmi,
sina cen,
ternapi,
Urass,
waterproof,
Smet200146,
Deoxyss,
Killicory,
Tatar10,
Merdow,
yeekim,
cassiopeiar,
Sfenks111,
MiSoSiKiaN,
yns325,
EKAR,
zen666,
Piranhabull06,
ilterisdoğukan,
by__cg,
ciways,
Tolga8995,
bysmokin,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
NessPet,
GreeNWooD,
HalilSefaa,
miracemir,
Dogukanaktas,
kilic88,
Jeveux,
osmandbnl,
DigitalPen,
riderfish,
Mesaquarium,
akvarist10UR,
Mithrandirr,
fissidens,
Flytheshrimp,
reprise,
YAYD06,
oguzozt,
JujuSeri,
caglard,
lgaquatic,
ercane,
oguzsel,
MehmetEgemen,
Aqualandakvaryum,
Wolkan,
sdurmaz1965,
aupqua,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
