ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
TheOscar
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
76
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
18 Ocak 2024 14:25
Son Ziyaret:
18 Ocak 2025 15:07
Toplam Mesaj:
76 [0.09 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ayberk P.
Doğum Tarihi:
01 Ocak 1990
Yaş:
36
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ayberk
540 Litre Karma Güney Amerikan
SON 10 MESAJI
Alt Sump Problemleri Ve Temizleme Güçlüğü Hk.bilgi
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Suda nitrat olması biyolojik olarak filitrenizin çalıştığının bir kanıtı. Eğerki fiziksel bir filitrasyona ihtiyaç duyuyorsanız ve akvaryumdaki balıklarınız fazla akıntıdan rahatsız olmuyorsa güçlü bir iç filitre koyabilirsiniz. Keyifli hobiler.
Bu arada balık yoğunluğunuza bağlı su değişimlerini ayarlamanız lazım . Bazen ayda bir yeterken bazen haftalık olmak zorunda. Bunun için nitrat test kiti alıp nekadar sürede değişim yapmanız gerektiğini keşfetmeniz gerekmekte. Ve kesinlikle doğrudan şebeke suyunu vermemelisiniz. Ya suyu dinlendirmeniz gerekir ya su düzenleyici kullanmanız gerekir ya da 3 lü kartuş filitreyle yapmanız gerekir. [/QUOTE]
Teşekkür ederim. İç filtre bende düşündüm ama çabuk tıkanır gibi geldi. Akvaryum 540 litre canlı olarak 4 oscar 1 leopar vatoz birde leporinus var. Balıklar ortalama 25-30 santim civarındalar. Akvaryumun altında 120-130 litre civarı yedek bir tank mevcut suyu burada dinlendiriyorum ama hortumlarla su taşımak açıkcası zahmetli oluyor o nedenle dediğiniz kartuş filtre tarzı bir sistem yapmak gerecek herhalde.[:iyi:]
[QUOTE=ogurcay]Merhaba,
Sump resimlerinizi incelediğimde bazı mantık hataları gördüm;
1.İlk su inişinden gelen suyun altında elyaf ve/veya mavi sünger olmalı.Mutlaka su seviyesinden üstte olmalı ki elyaf ve /veya mavi süngerde biriken pislikler tekrar suya karışamasın
2.Bu sebeple İlk gelen su bölmesinde bulunan bioballlarınızda pislik tutuyor.
3.İlk mekanik temizlikten sonra 2.bölmeye geçecek su hazmesine bioballarınızı koyabilirsiniz.İster bu bölmeye isterseniz bir yan bölmesine de biyolojik filtre malzemelerinizi yerleştirebilirsiniz.
Mantık olarak mekanik temizlikte kullandığınız mavi sünger ve/veya elyaf su içinde olmamalıdır.
4.Sump pompanız ve iniş boru çapınız yeterli ise 180 cm yol katetmesi filtrasyonu negatif etkilemez.
Saygılarımla[/QUOTE]
Değerli görüşleriniz için teşekkür ederim hepsini aşama aşama uygulayacağım yalnız süngerin suyun üstüne kalmasını tam olarak anlayamadım. Suyla hiç temas etmeden nasıl durabilir? Yani teknik olarak durabilir aslında ama sadece en tepede bir yerde ve çok sınırlı miktarda süngerimiz kalmış olur bu durumda suya temas eden diğer süngerleri de çıkarttığımızda sump haznesi iyice boşalmış olmaz mı? Sonuça sumpun büyük bölümünü(yarıdan fazlası) süngerler dolduruyor. Ya da ben anlamadım diyelim tam olarak. Sizde örnek varsa yol göstermesi açısından rica etsem buraran paylaşır mısınız [:?]
Bu arada dediğiniz gibi bütün pisliği bioballlar tutmuş gibi. Haddinden fazla çamur çıktı. Yeni dizilim nasıl olmalı şimdi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251355251.jpg[/IMG][EDIT]TheOscar,2025-01-18 13:56:47[/EDIT]
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Suda nitrat olması biyolojik olarak filitrenizin çalıştığının bir kanıtı. Eğerki fiziksel bir filitrasyona ihtiyaç duyuyorsanız ve akvaryumdaki balıklarınız fazla akıntıdan rahatsız olmuyorsa güçlü bir iç filitre koyabilirsiniz. Keyifli hobiler.
Bu arada balık yoğunluğunuza bağlı su değişimlerini ayarlamanız lazım . Bazen ayda bir yeterken bazen haftalık olmak zorunda. Bunun için nitrat test kiti alıp nekadar sürede değişim yapmanız gerektiğini keşfetmeniz gerekmekte. Ve kesinlikle doğrudan şebeke suyunu vermemelisiniz. Ya suyu dinlendirmeniz gerekir ya su düzenleyici kullanmanız gerekir ya da 3 lü kartuş filitreyle yapmanız gerekir. [/QUOTE]
Teşekkür ederim. İç filtre bende düşündüm ama çabuk tıkanır gibi geldi. Akvaryum 540 litre canlı olarak 4 oscar 1 leopar vatoz birde leporinus var. Balıklar ortalama 25-30 santim civarındalar. Akvaryumun altında 120-130 litre civarı yedek bir tank mevcut suyu burada dinlendiriyorum ama hortumlarla su taşımak açıkcası zahmetli oluyor o nedenle dediğiniz kartuş filtre tarzı bir sistem yapmak gerecek herhalde.[:iyi:]
[QUOTE=ogurcay]Merhaba,
Sump resimlerinizi incelediğimde bazı mantık hataları gördüm;
1.İlk su inişinden gelen suyun altında elyaf ve/veya mavi sünger olmalı.Mutlaka su seviyesinden üstte olmalı ki elyaf ve /veya mavi süngerde biriken pislikler tekrar suya karışamasın
2.Bu sebeple İlk gelen su bölmesinde bulunan bioballlarınızda pislik tutuyor.
3.İlk mekanik temizlikten sonra 2.bölmeye geçecek su hazmesine bioballarınızı koyabilirsiniz.İster bu bölmeye isterseniz bir yan bölmesine de biyolojik filtre malzemelerinizi yerleştirebilirsiniz.
Mantık olarak mekanik temizlikte kullandığınız mavi sünger ve/veya elyaf su içinde olmamalıdır.
4.Sump pompanız ve iniş boru çapınız yeterli ise 180 cm yol katetmesi filtrasyonu negatif etkilemez.
Saygılarımla[/QUOTE]
Değerli görüşleriniz için teşekkür ederim hepsini aşama aşama uygulayacağım yalnız süngerin suyun üstüne kalmasını tam olarak anlayamadım. Suyla hiç temas etmeden nasıl durabilir? Yani teknik olarak durabilir aslında ama sadece en tepede bir yerde ve çok sınırlı miktarda süngerimiz kalmış olur bu durumda suya temas eden diğer süngerleri de çıkarttığımızda sump haznesi iyice boşalmış olmaz mı? Sonuça sumpun büyük bölümünü(yarıdan fazlası) süngerler dolduruyor. Ya da ben anlamadım diyelim tam olarak. Sizde örnek varsa yol göstermesi açısından rica etsem buraran paylaşır mısınız [:?]
Bu arada dediğiniz gibi bütün pisliği bioballlar tutmuş gibi. Haddinden fazla çamur çıktı. Yeni dizilim nasıl olmalı şimdi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251355251.jpg[/IMG][EDIT]TheOscar,2025-01-18 13:56:47[/EDIT]
Alt Sump Problemleri Ve Temizleme Güçlüğü Hk.bilgi
[QUOTE=omerali06]
Sorularınızı alıntı yaparsanız elimden geldiğince cevaplarım. Sumptaki filtre malzemeleriniz yeterliyse hacminize göre hiç dokunmayın temizlemeyi gerçekten unutun desem yeridir resim paylaşırsanız yardımcı olabilirim. Balık gelişimi konusundada haftalık su değişimini aksatmayın su kirli görünmesende mineralleri zamanla yok olur buda gelişimlerini yavaşlatır balıkların. Suyun sürekli kirli gibi durmasıda kullandığınız dekor taş kum vs şeylerdende olabilir.[/QUOTE]
Teşekkür ederim kirlilikten kastım sanki nitrat fazlaymış gibi geliyor. Daha önce hiç alt sump kullanmadım sumpun içinde o gördüğüm çamurumsu oluşumlar bana o izlenimi veriyor. Çünkü balıklarda filan da hep kuma sürtünme oluyor. Muhtemelen kafaya taktığım için o şekilde geliyor olabilir dediğim gibi. Şuan bilgisayardayım telefona geçince resimleri atarım sizde sump diziliminde, konumlanmasında vs. bir sorun olup olmadığını yorumlarsanız sevinirim ama dediğim gibi bana sanki fazla kirliymiş gibi geliyor ve o kirlilikten dolayı balıklar sağlıklı gelişemiyor gibi. [:?]
Not: birde su değişimi konusunda açıkcası haftalık olarak yapamıyorum bazen 2 yada 3 haftaya sarktığı oluyor çünkü bu yeni oturduğum evde eski tip musluk olmadığı için hortumu direk olarak bağlayıp da çeşmeden suyu alamıyorum. Sadece banyodaki duş musluğu vasıtasıyla su alabiliyorum o da hem mesafe çok uzak hem de suyu alabilmem için bir aparat yardımıyla duş başlığını söküp hortumu bağladığım için her seferinde çok zahmetli oluyor. İleride arıtma suyu gibi bişey yapmayı tasarlıyorum sırf o yüzden. Anlatabilmişimdim umarım… [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251232151.jpg[/IMG]
[QUOTE=omerali06]
Sorularınızı alıntı yaparsanız elimden geldiğince cevaplarım. Sumptaki filtre malzemeleriniz yeterliyse hacminize göre hiç dokunmayın temizlemeyi gerçekten unutun desem yeridir resim paylaşırsanız yardımcı olabilirim. Balık gelişimi konusundada haftalık su değişimini aksatmayın su kirli görünmesende mineralleri zamanla yok olur buda gelişimlerini yavaşlatır balıkların. Suyun sürekli kirli gibi durmasıda kullandığınız dekor taş kum vs şeylerdende olabilir.[/QUOTE]
Bu arada sumpun fotolarını elimden geldiğimde çektim fazla iyi olmadı ama en azından bir izlenim verir.
Soldan sağa birinci bölme suyun ilk düştüğü yerde sadece 35-40 adet bioball mevcut. Daha sonra ikinci bölmenin en tepesinde elyaf ve sırasıyla sünger-matrix-sünger mevcut. Üçüncü bölmede yine sünger-siporax-sünger var. En sonda ise ısıtıcı ve kafa motoru ile su akvaryuma gidiyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243591.jpg[/IMG]
Bu arada akvaryumu yaparken bir tasarım hatası olduğu için sump sağ tarafta ama kulenin kendisi sol tarafta oldu. Yani en soldan akvaryuma düşen su hortum vasıtasıyla akvaryumun uzunluğunda mesafe kat ettikten sonra(180cm) tekrar en sağdan akvaryuma geri dönüyor yani en uzak taraftan. Bu durumda filtrasyonu kötü etkiliyor sanırım…[:(][EDIT]TheOscar,2025-01-18 13:00:20[/EDIT]
[QUOTE=omerali06]
Sorularınızı alıntı yaparsanız elimden geldiğince cevaplarım. Sumptaki filtre malzemeleriniz yeterliyse hacminize göre hiç dokunmayın temizlemeyi gerçekten unutun desem yeridir resim paylaşırsanız yardımcı olabilirim. Balık gelişimi konusundada haftalık su değişimini aksatmayın su kirli görünmesende mineralleri zamanla yok olur buda gelişimlerini yavaşlatır balıkların. Suyun sürekli kirli gibi durmasıda kullandığınız dekor taş kum vs şeylerdende olabilir.[/QUOTE]
Teşekkür ederim kirlilikten kastım sanki nitrat fazlaymış gibi geliyor. Daha önce hiç alt sump kullanmadım sumpun içinde o gördüğüm çamurumsu oluşumlar bana o izlenimi veriyor. Çünkü balıklarda filan da hep kuma sürtünme oluyor. Muhtemelen kafaya taktığım için o şekilde geliyor olabilir dediğim gibi. Şuan bilgisayardayım telefona geçince resimleri atarım sizde sump diziliminde, konumlanmasında vs. bir sorun olup olmadığını yorumlarsanız sevinirim ama dediğim gibi bana sanki fazla kirliymiş gibi geliyor ve o kirlilikten dolayı balıklar sağlıklı gelişemiyor gibi. [:?]
Not: birde su değişimi konusunda açıkcası haftalık olarak yapamıyorum bazen 2 yada 3 haftaya sarktığı oluyor çünkü bu yeni oturduğum evde eski tip musluk olmadığı için hortumu direk olarak bağlayıp da çeşmeden suyu alamıyorum. Sadece banyodaki duş musluğu vasıtasıyla su alabiliyorum o da hem mesafe çok uzak hem de suyu alabilmem için bir aparat yardımıyla duş başlığını söküp hortumu bağladığım için her seferinde çok zahmetli oluyor. İleride arıtma suyu gibi bişey yapmayı tasarlıyorum sırf o yüzden. Anlatabilmişimdim umarım… [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251232151.jpg[/IMG]
[QUOTE=omerali06]
Sorularınızı alıntı yaparsanız elimden geldiğince cevaplarım. Sumptaki filtre malzemeleriniz yeterliyse hacminize göre hiç dokunmayın temizlemeyi gerçekten unutun desem yeridir resim paylaşırsanız yardımcı olabilirim. Balık gelişimi konusundada haftalık su değişimini aksatmayın su kirli görünmesende mineralleri zamanla yok olur buda gelişimlerini yavaşlatır balıkların. Suyun sürekli kirli gibi durmasıda kullandığınız dekor taş kum vs şeylerdende olabilir.[/QUOTE]
Bu arada sumpun fotolarını elimden geldiğimde çektim fazla iyi olmadı ama en azından bir izlenim verir.
Soldan sağa birinci bölme suyun ilk düştüğü yerde sadece 35-40 adet bioball mevcut. Daha sonra ikinci bölmenin en tepesinde elyaf ve sırasıyla sünger-matrix-sünger mevcut. Üçüncü bölmede yine sünger-siporax-sünger var. En sonda ise ısıtıcı ve kafa motoru ile su akvaryuma gidiyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243591.jpg[/IMG]
Bu arada akvaryumu yaparken bir tasarım hatası olduğu için sump sağ tarafta ama kulenin kendisi sol tarafta oldu. Yani en soldan akvaryuma düşen su hortum vasıtasıyla akvaryumun uzunluğunda mesafe kat ettikten sonra(180cm) tekrar en sağdan akvaryuma geri dönüyor yani en uzak taraftan. Bu durumda filtrasyonu kötü etkiliyor sanırım…[:(][EDIT]TheOscar,2025-01-18 13:00:20[/EDIT]
Dayanıklı Balık Önerisi
Merhaba konu biraz eskiymiş ama dayanıklılıktan kasıt kötü su şartlarını tolere eden, çabuk hastalanmayan balıklarsa bu türleri kolay kolay öldüremezsiniz.
Leopar Vatoz
Amerikan Zebra(en dayanıklısı diyebilirim)
Astronot Oscar
Pacu Pirana
Midas(aşırı serttir)
Papağan Ciklet(laboratuvar balığı ama çok dayanıklıdır)
Koi ve Japon Balıkları(oranda gibi özel tür olmayan)
Büyük Kedi Balıkları(red tail catfish gibi)
Ama akvaryumunuz 200 litre ve bu saydığım türler için ufak gibi. Monster türler Pacu, Red tail catfish vs. onlar zaten akvaryum balığı değiller. Oscar, Midas gibi büyük Amerikan türleri için de en azından 350-400 litre üstünde beslenmesi gereken türler. Siz 200 litrede düz japon beslerseniz daha sağlıklı olur.[:iyi:][EDIT]TheOscar,2025-01-17 12:24:16[/EDIT]
Merhaba konu biraz eskiymiş ama dayanıklılıktan kasıt kötü su şartlarını tolere eden, çabuk hastalanmayan balıklarsa bu türleri kolay kolay öldüremezsiniz.
Leopar Vatoz
Amerikan Zebra(en dayanıklısı diyebilirim)
Astronot Oscar
Pacu Pirana
Midas(aşırı serttir)
Papağan Ciklet(laboratuvar balığı ama çok dayanıklıdır)
Koi ve Japon Balıkları(oranda gibi özel tür olmayan)
Büyük Kedi Balıkları(red tail catfish gibi)
Ama akvaryumunuz 200 litre ve bu saydığım türler için ufak gibi. Monster türler Pacu, Red tail catfish vs. onlar zaten akvaryum balığı değiller. Oscar, Midas gibi büyük Amerikan türleri için de en azından 350-400 litre üstünde beslenmesi gereken türler. Siz 200 litrede düz japon beslerseniz daha sağlıklı olur.[:iyi:][EDIT]TheOscar,2025-01-17 12:24:16[/EDIT]
Bu Balığın Türü Nedir
[QUOTE=Orhan76]
Yüzeydeki ve dipteki balıkların her ikisi de aç gözlü ona bırakmıyorlardır doğal olarak [:D] Leporinus içi taze sebze (salatalık, marul gibi) ve haşlanmış bezelye hazırlayın. Onları severek tüketecektir [:)] [:iyi:][/QUOTE]
Evet öyleler maalesef birde vatozu sonradan ekledim pişman oldum tozu dumana kattı akvaryumda. Yosun temizlesin diye aldık eleman devamlı kum kazıyor ve taşların yerini değiştiriyor çünkü [:)))] Taze sebze konusu benim de aklıma geldi açıkcası ama ben onu Vatoz için düşünmüştüm Leporinus’un yiyeceğini bilmiyordum. Peki ne sıklıkla vermeliyim?
Yem demişken bugün ilk defa balıklarım için dondurulmuş karides aldım marketten bunları işlemden geçirmeden direkt çiğ olarak verebilir miyim? Çok sordum kusura bakmayın hocam…
[QUOTE=Orhan76]
Yüzeydeki ve dipteki balıkların her ikisi de aç gözlü ona bırakmıyorlardır doğal olarak [:D] Leporinus içi taze sebze (salatalık, marul gibi) ve haşlanmış bezelye hazırlayın. Onları severek tüketecektir [:)] [:iyi:][/QUOTE]
Evet öyleler maalesef birde vatozu sonradan ekledim pişman oldum tozu dumana kattı akvaryumda. Yosun temizlesin diye aldık eleman devamlı kum kazıyor ve taşların yerini değiştiriyor çünkü [:)))] Taze sebze konusu benim de aklıma geldi açıkcası ama ben onu Vatoz için düşünmüştüm Leporinus’un yiyeceğini bilmiyordum. Peki ne sıklıkla vermeliyim?
Yem demişken bugün ilk defa balıklarım için dondurulmuş karides aldım marketten bunları işlemden geçirmeden direkt çiğ olarak verebilir miyim? Çok sordum kusura bakmayın hocam…
Bu Balığın Türü Nedir
[QUOTE=Orhan76]
Sert yapılı bir balıktır, o yüzden Oscar'ın yanına 'cuk' oturmuş diyebilirim [:)] Kendini ezdirmez [:)] [:iyi:][/QUOTE]
Aslında şuana kadar pek sertliğini görmedim baha ürkek ve seri hareket eden bir balık izlenimi verdi. Ağır ve cesur Oscarların tam tersi gibi yani. Bilmiyorum belki elimdeki böyledir. [:)] Yalnız ufak bir sorun var. Oscarlar çok iştahlı oldukları için bu tatlı arkadaşa yem yedirtmiyorlar. Yemlerin büyük bölümünü onlar yiyor geri kalanı da zaten Vatoz süpürüyor. Bu konuda Ne yapabilirim?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/170120251028061.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/170120251029451.jpg[/IMG][EDIT]TheOscar,2025-01-17 10:29:48[/EDIT]
[QUOTE=Orhan76]
Sert yapılı bir balıktır, o yüzden Oscar'ın yanına 'cuk' oturmuş diyebilirim [:)] Kendini ezdirmez [:)] [:iyi:][/QUOTE]
Aslında şuana kadar pek sertliğini görmedim baha ürkek ve seri hareket eden bir balık izlenimi verdi. Ağır ve cesur Oscarların tam tersi gibi yani. Bilmiyorum belki elimdeki böyledir. [:)] Yalnız ufak bir sorun var. Oscarlar çok iştahlı oldukları için bu tatlı arkadaşa yem yedirtmiyorlar. Yemlerin büyük bölümünü onlar yiyor geri kalanı da zaten Vatoz süpürüyor. Bu konuda Ne yapabilirim?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/170120251028061.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/170120251029451.jpg[/IMG][EDIT]TheOscar,2025-01-17 10:29:48[/EDIT]
Bu Balığın Türü Nedir
[QUOTE=Orhan76]
Yanılmıyorsam Leporinus. Bir kaç üyesi var fasciatus, affinis vs. gibi. Güney Amerika'ya özgü bir balık.[/QUOTE]
Teşekkür ederim eğer öyleyse Oscarlarla uyumlu olur diye düşünüyorum. Bu arada arattım ve Bantlı Leporinus olarak çıktı evet. [:)]
Bantlı Leporinus: Tropik Akvaryumların Renkli ve Dinamik Sakini
Bantlı Leporinus, Leporinus affinis, Güney Amerika’nın tropik sularında yaşayan ve akvaryum tutkunları arasında popüler olan bir tatlı su balığıdır. Bu canlı, çarpıcı renkleri ve ilginç davranışlarıyla dikkat çeker.
Bantlı Leporinus’un Fiziksel Özellikleri
Bantlı Leporinus, uzun ve zarif bir gövde yapısına sahip olup, ortalama 20-30 cm uzunluğa ulaşabilir. Bu balığın en dikkat çekici özelliği, vücudunu kaplayan siyah ve sarı çizgilerdir. Bu çizgiler, balığın adını da oluşturur ve ona akvaryumlarda çarpıcı bir görünüm kazandırır.
Doğal Habitatı ve Ekolojik Rolü
Leporinus affinis, özellikle Amazon ve Orinoco nehir sistemlerinde bulunur. Bu balıklar, genellikle hızlı akıntılı nehirlerde ve temiz, oksijen açısından zengin suları tercih eder. Ekosistem içindeki rolü, besin zincirindeki çeşitliliği artırarak ekolojik dengeye katkıda bulunmaktır.
[QUOTE=Orhan76]
Yanılmıyorsam Leporinus. Bir kaç üyesi var fasciatus, affinis vs. gibi. Güney Amerika'ya özgü bir balık.[/QUOTE]
Teşekkür ederim eğer öyleyse Oscarlarla uyumlu olur diye düşünüyorum. Bu arada arattım ve Bantlı Leporinus olarak çıktı evet. [:)]
Bantlı Leporinus: Tropik Akvaryumların Renkli ve Dinamik Sakini
Bantlı Leporinus, Leporinus affinis, Güney Amerika’nın tropik sularında yaşayan ve akvaryum tutkunları arasında popüler olan bir tatlı su balığıdır. Bu canlı, çarpıcı renkleri ve ilginç davranışlarıyla dikkat çeker.
Bantlı Leporinus’un Fiziksel Özellikleri
Bantlı Leporinus, uzun ve zarif bir gövde yapısına sahip olup, ortalama 20-30 cm uzunluğa ulaşabilir. Bu balığın en dikkat çekici özelliği, vücudunu kaplayan siyah ve sarı çizgilerdir. Bu çizgiler, balığın adını da oluşturur ve ona akvaryumlarda çarpıcı bir görünüm kazandırır.
Doğal Habitatı ve Ekolojik Rolü
Leporinus affinis, özellikle Amazon ve Orinoco nehir sistemlerinde bulunur. Bu balıklar, genellikle hızlı akıntılı nehirlerde ve temiz, oksijen açısından zengin suları tercih eder. Ekosistem içindeki rolü, besin zincirindeki çeşitliliği artırarak ekolojik dengeye katkıda bulunmaktır.
Bu Balığın Türü Nedir
Nadir bulunan Kalem balığı olduğu söylendi ama Kalem balığı olarak arattığımda fazla bilgi çıkmıyor maalesef. Genelde 6-7 cm boylarında, tetra alternatifi olan ve fazla büyümeyen türler olduğu yazıyor ama elimdeki balık yaklaşık 25 cm büyüklüğünde Oscarlar ile yaşıyor. [:)] Sizce hangi tür olabilir [:?]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/150120251544291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/150120251544321.jpg[/IMG][EDIT]TheOscar,2025-01-15 15:52:32[/EDIT]
Nadir bulunan Kalem balığı olduğu söylendi ama Kalem balığı olarak arattığımda fazla bilgi çıkmıyor maalesef. Genelde 6-7 cm boylarında, tetra alternatifi olan ve fazla büyümeyen türler olduğu yazıyor ama elimdeki balık yaklaşık 25 cm büyüklüğünde Oscarlar ile yaşıyor. [:)] Sizce hangi tür olabilir [:?]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/150120251544291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/150120251544321.jpg[/IMG][EDIT]TheOscar,2025-01-15 15:52:32[/EDIT]
200 Litre Akvaryumda En Güzel Hangi Tür Beslenir?
[QUOTE=bettacii]
henüz daha elimde akvaryum yok imkanım olunca belki 280 litrede oscar beslerim...[/QUOTE]
Hevesinizi kırmak istemem ama 280 litrede ancak tek Oscar olur tek besleyecekseniz de Flowerhorn daha ideal olur. [:iyi:]
[QUOTE=bettacii]
henüz daha elimde akvaryum yok imkanım olunca belki 280 litrede oscar beslerim...[/QUOTE]
Hevesinizi kırmak istemem ama 280 litrede ancak tek Oscar olur tek besleyecekseniz de Flowerhorn daha ideal olur. [:iyi:]
Alt Sump Problemleri Ve Temizleme Güçlüğü Hk.bilgi
[QUOTE=omerali06]
Ayberk Bey Merhaba
Bahsettiğiniz kirli su aslında dokunmazsanız zararsız alt sumpın dibinde tortu oluşur ancak bunun temizlik seviyesi uzunca bir zaman alıyor. Motor sesinede yurt dışından dc motor alırsanız hem elektronik debi ayarı hem elektrik tasarrufu hemde sessizlik elde edersiniz. Borulardan gelen sesi ise bir çok yöntem var emiş borusunun ilk emdiği yere aparat yapmak veya döküldüğü yere vana takmak veya bi kaç büyük boy bioball koyarak çözebilirsiniz. Yine takıldığınız beğenmediğiniz yeri olursa yazabilirsiniz.[/QUOTE]
Merhaba, Epeydir forumda yoktum konunun üstünden baya zaman geçmiş öncelikle yorum yaptığınız teşekkür ederim. Ses konusunda sanırım şöyle bir kaç önlem almıştım aynen dediğiniz gibi suyun ilk düştüğü bölmeye bioball eklemiştim birde kafa motorunun altına sünger ilave etmek gibi kendimce çözümler bulmuştum şuan akvaryum salonda olduğu için ses konusunda pek şikayetim yok açıkcası temizlik konusunda zor da olsa yer hizasındaki o sumptan su çekmeyi başarmıştım tabi normal yukarıdaki sump kadar hızlı akmasa da bir şekilde çekiliyor su zaten dediğiniz gibi o tortu çok fazla zararı olan bir şey değil ve sonradan öğrendim ki alt sumpu olanlar çok uzun sürelerde yapıyor temizliğini. Yine de bununla ilgisi var mı bilmiyorum ama bana suyum hep kirliymiş gibi geliyor nedense bu akvaryumda beslediğim balıklar sağlıklı gelişim göstermiyor büyümüyorlar yani. Belki akvaryumla ilgisi yoktur ama ben kafaya taktığım için öyle geliyordur belki sorun balıklardadır diyerek tür değişikliğine gittim bakalım göreceğiz ilerde bir farklılık olup olmayacağını. Aklıma takılan bir soru olursa tekrardan bu başlık altında sorarım. [:iyi:][EDIT]TheOscar,2025-01-12 23:06:29[/EDIT]
[QUOTE=omerali06]
Ayberk Bey Merhaba
Bahsettiğiniz kirli su aslında dokunmazsanız zararsız alt sumpın dibinde tortu oluşur ancak bunun temizlik seviyesi uzunca bir zaman alıyor. Motor sesinede yurt dışından dc motor alırsanız hem elektronik debi ayarı hem elektrik tasarrufu hemde sessizlik elde edersiniz. Borulardan gelen sesi ise bir çok yöntem var emiş borusunun ilk emdiği yere aparat yapmak veya döküldüğü yere vana takmak veya bi kaç büyük boy bioball koyarak çözebilirsiniz. Yine takıldığınız beğenmediğiniz yeri olursa yazabilirsiniz.[/QUOTE]
Merhaba, Epeydir forumda yoktum konunun üstünden baya zaman geçmiş öncelikle yorum yaptığınız teşekkür ederim. Ses konusunda sanırım şöyle bir kaç önlem almıştım aynen dediğiniz gibi suyun ilk düştüğü bölmeye bioball eklemiştim birde kafa motorunun altına sünger ilave etmek gibi kendimce çözümler bulmuştum şuan akvaryum salonda olduğu için ses konusunda pek şikayetim yok açıkcası temizlik konusunda zor da olsa yer hizasındaki o sumptan su çekmeyi başarmıştım tabi normal yukarıdaki sump kadar hızlı akmasa da bir şekilde çekiliyor su zaten dediğiniz gibi o tortu çok fazla zararı olan bir şey değil ve sonradan öğrendim ki alt sumpu olanlar çok uzun sürelerde yapıyor temizliğini. Yine de bununla ilgisi var mı bilmiyorum ama bana suyum hep kirliymiş gibi geliyor nedense bu akvaryumda beslediğim balıklar sağlıklı gelişim göstermiyor büyümüyorlar yani. Belki akvaryumla ilgisi yoktur ama ben kafaya taktığım için öyle geliyordur belki sorun balıklardadır diyerek tür değişikliğine gittim bakalım göreceğiz ilerde bir farklılık olup olmayacağını. Aklıma takılan bir soru olursa tekrardan bu başlık altında sorarım. [:iyi:][EDIT]TheOscar,2025-01-12 23:06:29[/EDIT]
200 Litre Akvaryumda En Güzel Hangi Tür Beslenir?
O litrelerde güzel bol Bitkili Melek Akvaryumu veya Oranda Japon olabilir. Oranda japon yaparsanız bitki için fazla seçeneğiniz yok ama ortaya bir kaç irice taş koyup üzerine Anubias ekleyebilirseniz sade ve hoş bir tasarım olacaktır. Akvaryumu paylaşırsanız daha sağlıklı yorum yapılabilir şuan elinizde ne tür malzemeler vs. olduğunu bilemediğimiz için tahmini kalır söylediklerimiz ama dediğim gibi genel olarak eğer bol bitkili düşünüyorsanız Melek, az bitkili ise Oranda Japon denebilir. Şayet ben olsam öyle yapardım... [EDIT]TheOscar,2025-01-12 22:50:03[/EDIT]
O litrelerde güzel bol Bitkili Melek Akvaryumu veya Oranda Japon olabilir. Oranda japon yaparsanız bitki için fazla seçeneğiniz yok ama ortaya bir kaç irice taş koyup üzerine Anubias ekleyebilirseniz sade ve hoş bir tasarım olacaktır. Akvaryumu paylaşırsanız daha sağlıklı yorum yapılabilir şuan elinizde ne tür malzemeler vs. olduğunu bilemediğimiz için tahmini kalır söylediklerimiz ama dediğim gibi genel olarak eğer bol bitkili düşünüyorsanız Melek, az bitkili ise Oranda Japon denebilir. Şayet ben olsam öyle yapardım... [EDIT]TheOscar,2025-01-12 22:50:03[/EDIT]
SON MESAJLAR
- L144 Karın Şişmesi akvarist10UR, 19:03
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun JujuSeri, 18:19
Canlı Doğuranlar - Yeni Bir Kurulum ogurcay, 18:12
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulumum 2. Ayını Tamamladı Sizce Nasıl? ogurcay, 18:11
Akvaryum Tanıtımı - 55 Litre Caridina Akvaryumu – Baştan Sona Kurulum Django, 17:47
Akvaryum Tanıtımı - Lepistes Hobicisi Olmak İstiyorum Killicory, 15:33
Yeni Üye Forumu - Ankara Akvaryumcu Öneri EmiirKaan, 15:16
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Su Mercimeği Üretimi MasterChiefHakan, 15:08
Bitki Akvaryumları Genel - İlk Defa Lapistes Besliyorum aquaticathearmi, 13:24
Yeni Üye Forumu - Karides İçin Canlı Yem Olur Mu? TuRKeR, 13:16
Omurgasızlar - Yosun Sorunu aquaticathearmi, 13:11
Yeni Üye Forumu - Akvaryumumda Balık Ölümleri aquaticathearmi, 12:48
Yeni Üye Forumu - Axolotl Tedavi cmoakcay, 12:36
Hastalıklar ve İlaçlar - Bu Canlı Nedir? MasterChiefHakan, 11:51
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Esp Tabanlı Akıllı Işık Ve Sıcaklık Ölçüm Sistemi NightWist, 11:48
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yeni Akvaryum Kurulumu yderinn, 11:12
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Ciklette Keşfedilen Yeni Bir Tür Parazit Orhan76, 10:45
Makaleler ve Tercümeler - Sobo Sf 550f Bypass Sorunu MrAnason, 08:59
Filtreleme Seçenekleri - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum Cyber_Scout, 00:17
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Astronotların Cinsiyeti Resimli fffurkan9, 23:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - 84l Lepistes Akvaryumunda Filtre Önerisi LeafyAqua, 18:24
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 17:14
Akvaryum Tanıtımı - Doğada Koi Balığı Yaşar Mı? Neothauma, 15:52
Yeni Üye Forumu - Türkiye Lepistes Evi serkancilek, 14:48
Akvaryum Dünyasından Haberler - Balığımdaki Apseler EmiirKaan, 10:40
Hastalıklar ve İlaçlar - Bu Bir Hastalık Mı MasterChiefHakan, 10:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Cüce Vatozda Yumurta? Cyber_Scout, 09:33
Kedi Balıkları Forumu - Mıknatısla Artemia Ayırma MertSoyumert, 08:14
Malzemeler ve Yemler Forumu - 117 Litre Basit Bitkili Ve Tetra Akvaryumu Hsrt, 06:25
Akvaryum Tanıtımı - Green Terror Cinsiyet Ayrımı ve Ağız Kavgası mareq, 01:27
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Aynı Varyetenin Çifti Mi mareq, 01:08
Cinsiyet ve Tür Belirleme - sera super peat torf √olkaπ, 21:02
Filtreleme Seçenekleri - Yeni Bir Tür Lepistes pianoƒish, 19:24
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Flowerhorn Alımı LeafyAqua, 17:23
Orta ve Kuzey Amerikan Cichlidleri - Akvaryum Nasıl DY1903, 17:07
Yeni Üye Forumu - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 16:35
Güney Amerikan Cichlidleri - Astronot Ve Çöpçü fffurkan9, 15:24
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Dıy Peltierli Termostatlı Akvaryum Soğutucu Deneme LeafyAqua, 14:11
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Yerli Sularda A. Mento Bulduk Killicory, 13:44
Diğer Tatlı Su Canlıları - Axolotllarim Kargodan Geldi mmiracm, 13:20
Yeni Üye Forumu - Atakan Petshop Güvenilir Mi? Goldfish2000, 13:10
Yeni Üye Forumu - 117 Litre Akvaryumu Sunta Tv Sehpası Taşır Mı Me0, 10:40
Yeni Üye Forumu - 🎧 Şu Anda Ne Dinliyorsunuz? | Bir Forum Klasiği ツ Jotunheim, 09:16
Forum ve Site Hakkında - Su Arıtma Cihazı Hk Oozer3466, 08:54
Akvaryum Bilimi - İmparator Tetra Sürekli Neonları Kovalıyor Srknatmn, 06:40
Amerikan Tetraları - İç Parazit Tedavisi Fatih_hakankaan, 00:55
Hastalıklar ve İlaçlar - Tanecikler Cyber_Scout, 00:52
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Channa Pulchra Yemleme Hakkında bor31, 00:34
Labirentliler - Nano Jungle Kaan Frt, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Balığım Dropsy Mi Cyber_Scout, 22:22
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 20:16
- Damızlık Maulana Ve Blue Neon Cigled ( Usisya ) serdar131977 19:43
- Helena Salyangozu -samsun orcrist 19:13
- Satılık Akvaryumlar (390l Ve 123l) Ve Malzemeler Deathgrip 19:04
- Channa Aurantimaculata (32cm), Bitki, Nerite Snail Deathgrip 19:04
- Akvaryum Malzemeleri Blackpearl34 18:33
- Rainbow Çift Ve Severum Erkek aires 18:12
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 17:56
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:47
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:44
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:44
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:44
- Exel , Ramshorm , Bitki , Karides CevdetSERBEST 17:34
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 17:34
- Moss Teli CevdetSERBEST 17:34
- Acil Satılık Tetra Ex 600 Plus Dış Filtre Legionsgamer 17:15
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 16:51
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 16:51
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 16:33
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 16:33
- Anubias. Tek Fiyat 400₺ (nana 200₺) propecia 16:33
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 16:25
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:22
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:22
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:22
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:22
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:22
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:37
- Mikrokurt Kültürü(artemia Eşdeğeri) Sınırsız Yem Kaangzkr 15:37
- Sessiliflora(20 Dal),gül 6 Dal,moss Çeşitli Sarım Kaangzkr 15:37
- Eski Sarım Mosslar 5x5 Cm Sarılı Kaangzkr 15:37
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 15:14
- Sadece Takas Selçuks 14:53
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 14:20
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 14:08
- Bitki Kumu Karışık Takasa Uygun ozgurnez 13:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 13:32
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 13:29
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 13:29
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 13:05
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 13:05
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 13:05
- 🌿 Akvaryum Gübreleri🌲 Npk➕️ Fe➕ Excel kilic88 12:59
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 12:59
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 12:59
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 12:40
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 12:23
- Karides Akvaryumu Aranıyor harunf 12:17
- Mutlaka Listeye Bakınız Coskun59 12:06
- Jumbo Elma Salyangoz Altın Sarısı Coskun59 12:06
KULLANICILAR
- 85 Online Kullanıcı, 46 Üye
Online Kullanıcılar
Hknçkl,
Omer0618,
osmandbnl,
jamaisvus,
Antepli,
dkemer,
aredhelrim,
aktugsedat,
rccol,
cassiopeiar,
şansal,
Hoppala,
ceyh,
hanlarinhani,
EKAR,
sina cen,
akvarist10UR,
rebelde,
erdalakçay,
kerimkoz,
ulutasatilla,
Sfenks111,
yeekim,
kskbitek,
ngerekli,
vlkncglr,
BurakBozkurt10,
Ahmet Said,
Srknatmn,
upeker,
TonyMcLegend,
Ehtiyar,
Aquarist101,
lojistisyen,
JujuSeri,
Öğretmen Ali,
mightymurat,
mmiracm,
hasancn,
hepatik,
umutak,
HusoMan,
Phos,
hsnygc,
deriinmavi,
hakanmorcicek,
fikret43,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.

