Akvaryum.Com
  • Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir


    Profil resmi
    Khatrom

    Merhabalar ilk bitkimi alacağım ve zeytin ile limnophila sessiliflora arasında kaldım ikiside kolay ama zeytinin stoğunu bir türlü bulamıyorum 1 ay kadardır. Sizce zeytin beklememe gerek var mı yoksa limnophila sessiliflora da gayet kolaymıdır? (Hagen kum var CO2 desteği veremeyeceğim sıcağa karşı toleranslı olması gerekiyor)

    Profil resmi
    darkaura

    En dayanıklı kolay bitkilerden biridir. Yaşamaması için ışık vermemek yada suyu bir şeyle zehirlemek gerekir.

    (2) (76)

    Beta Balığı Kuyruk Erimesi


    Profil resmi
    b3yzz44
    03:45
    Fotoğraf:
    Hastalık Belirtileri: kuyruk erimesi, yemek yememesi, dipte yatma
    Akvaryum Kapasitesi (litre): 6
    Akvaryumdaki Diğer Canlılar: yok
    Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat):
    Filitrasyon: pipo
    İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: mycopur, baktopur
    Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): su değişimi hergün %20

    beta balığım uzun suredır hasta önceden farkettim ve sera mycopur, baktopur aldım kuyruğu ilk erimeye başladığında crowntail geni olduğu için değişim gösteriyor sandım çünkü diken gibiydi şekli o şekilde eriyordu daha sonradan üçgen şeklinde bi erime görünce müdahale ettim ama yemesinde içmesinde hiçbir problem yoktu keyfi yerindeydi mycopur baktopur beraber damlattım akvaryum 6l 5 damla şeklınde damlattım ıkısındende kuyruğu erimiyodu ama ilerlemiyoduda sonra baktığımda kuyrugunda bi delik açılmış o delik büyümüyodu oldugu yerde duruyodu ama şuan ilerlemiş durumda ve ilaçlar işe yaramıyor hayvana eziyet etmek istemiyorum ilacı tamamen attım akvaryumdan hergün yuzde yirmi su değişimi yapıyorum çünkü akvaryum kucuk oldugu ıcın dip çekimi yapamıyorum büyük ihtimal amonyaktan dolayı. Cam pipetle elimden geldiğince cektim hep ama yaramıyor bende hergun su değişiyorum amonyak fazla zarar vermesın dıye ama yem yemiyor yemi görüyor tepki veriyor ama sersem gibi yani yiyemiyor ıskalıyor falan bikaç gündür yem vermedim ama ne yapmalıyım ne ilacı almalıyım iyileşmesini bekliyorum yenı akvaryuma geçırcem ama yenı akvaryumun hacmi büyük 130L orası yorar onu diye iyileşmesini bekliyorum ne yapmalıyım.

    Ayrıca biraz bilgisizdim baktopur ve mycopuru ana tanka damlattığım için bakterilerde gitti sanırım bende her su değişimden sonra 1ml falan seachem stability döküyorum[EDIT]b3yzz44,2026-06-27 03:48:32[/EDIT]

    Profil resmi
    b3yzz44

    130L akvaryumu şuan kuruyorum soil amonyak salınımı yaptığı içinde balığı içine 1 ay sonra koymam gerekiyor. İlaçlar mı ağır geldi bilmiyorum ama şuan durumu daha kötü yeme tepki vermiyor. Daha önce bir yerde okumuştum suyuna b vitamini damlatmak iyi gelirmiş bunu denemeli miyim

    (2) (165)

    Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi


    Profil resmi
    35mehmet35

    Herkese selamlar,

    Sobo WP-628H şelale filtrem var. İçerisinden 1 adet kartuş çıkıyor.
    Kartuş yerine yada ekstra hangi filtrasyon malzemelerini kullanabilirim? Malzeme dizilimi ve sıralaması nasıl olmalı?
    Yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/284170/270620261920151.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/284170/270620261920231.jpg[/IMG][EDIT]35mehmet35,2026-06-27 19:21:39[/EDIT]

    Profil resmi
    EmiirKaan

    [QUOTE=0rnn]Konuyla alakasız ama kullanıcı deneyimi ile alakalı bir sorum olacak Filtre'nin sesi hakkında yorumunuz nedir ?[/QUOTE]

    Benim kurulumum salonda 6-7 aydır 638-H kullanıyorum, hiç rahatsız etmiyor. Sesi yok denecek kadar az.

    (3) (153)

    Sessiz Şelale Filtre Önerisi


    Profil resmi
    0rnn

    Merhabalar,

    45x30x30 boyutunda bir tank kurmayı planlıyorum ve buna uygun uyuyacağım odamda masamın üstünde duracak bir akvaryum olacak bundan dolayı ses sıfıra yakın olması gerekiyor. bir çok video izledim fakat her telden farklı ses çıkıyor sponsorluklarından dolayı mı bilmiyorum, bulduğum bir kaç alternatif var sizlere onları söylemek isterim: Aquael FZN Pro 400 - SEACHEM Tidal 35 - OASE BioStyle 75 şeklinde 3 filtre gözüme çarptı sizlerden de öneri gelirse cevap verirseniz sevinirim.

    Profil resmi
    0rnn

    Oase FiltoSmart Thermo 100 modelini gördüm internette onun hakkında da sessiz olduğunu söylüyorlar onun hakkında fikri olan var mı? fiyatı biraz pahalı fakat performansına iyise değer gibi düşünüyorum

    (6) (207)

    Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz


    Profil resmi
    Salihsapkaa
    00:46
    Merhabalar , bugün astronot balığı aldım 2 adet yaklaşık 9-10 cm , 4 adette pacu . Bu balık hakkında pek bi bilgim yok uzun zamandır gözlemlediğim ve hakkında araştırma yaptım . Eğer aranızda besleyen ve bilgi sahibi olan arkadaşlar var ise ne yapmam gerektiği hakkında önerilere açığım

    Profil resmi
    Hsrt

    Bence akvaryum balıkları arasındaki en güzel balıklardan biri..Ben özellikle cüsseli olusunu ve davranişlarını seviyorum..Çok hızlı büyüyorlarmış..Büyük hacimli akvaryum istiyor..selam

    (2) (240)

    Low Tech Bitki Tavsiyesi


    Profil resmi
    EmiirKaan

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268116/280620260015281.jpg[/IMG]

    Yeni kuracağım low tech akvaryuma bu bitkileri seçip yapay zekaya bu şekilde bir plan çizdirdim. Sizce nasıl? Verebileceğiniz tavsiyeler var mı?

    (0) (92)

    Üçgen Şekilli Yosun


    Profil resmi
    Fatihsm

    Dağda gezerken birkaç gammarus ve üçgen şekilde bir moss buldum. Bulduğum yerde yaprakları üçgen şekildeydi. (Gammarusu ve yosunu aynı su yatağında buldum). Yosun da dibi suya gömülüydü. Sizce bu yosun akvaryumda kullanılabilir mi ve ismi nedir acaba.

    [IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/270620261937031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/270620261938151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/270620261938221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/270620261938301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/270620261938401.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    [QUOTE=Fatihsm][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/280620260026421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/280620260026451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/280620260026481.jpg[/IMG]

    Bu willow moss değil mi ?[/QUOTE]
    Willow- Söğüt Yosunu [U]Değil[/U] bu resimdekiler.

    (3) (178)

    Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar


    Profil resmi
    Sekizo

    Selamın aleyküm Ne zaman veya ne şekilde olduğunu anlamadım hiç fark ettmedim ama sanırım bı anda çoğalmış bu şeyler nedir acaba ilk defa gördüm yapay zeka tarafında çamur boru solucanı olabilir dedi ama güvenemedim bilgili ve tecrübeli kişilerden bilgi almak istedim bunlar nedir ne yapmam gerek normal mi

    Beta besliyorum 1 adet elma ve 1 adet nerite saylangozu var küçük bir parça mangrow kökü ve 2 adet anubias var pipo flitre kullanıyorum pazartesi günleri dip çekimi ve su değişimi yapıyorum haftada 1 olacak şekilde

    Akvaryum 50x20x30


    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281781/270620262349031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281781/270620262349071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281781/270620262349131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281781/270620262349161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281781/270620262349211.jpg[/IMG][EDIT]Sekizo,2026-06-27 23:52:56[/EDIT]

    (0) (86)

    Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi


    Profil resmi
    NautilusLordu

    [IMG]null[/IMG][IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/274365/270620262315141.jpg[/IMG]


    Benim bir betta balığım var... Kendine ait tankı var tankında askı filtre, ısıtıcı, bitki, catappa yaprağı ve saklanma alanları var. Kendisi köpük yuvası yapıyor, yemi iştahla yiyor, cama yaklaşınca bana doğru geliyor , parmağımı takip ediyor yani hareketi oldukça iyi bir halsizlik yada hareketsizlik yok . Ama nedense kuyruğu hala aynı ne yapmalıyım ilaca başvurmalımıyım yoksa kendi haline mi bırakmalıyım bilmiyorum. Bu konuda yardımcı olabilecek birisi varsa sevinirim.

    (0) (75)

    Elyaf


    Profil resmi
    kocoglu
    12:54
    Merhaba tekstilde kullanılan şerit metrelik elyafı bilirsiniz? Akvaryum için satılan elyaf yerine bu kullanılabilir mi? Aralarında ne gibi fark var?

    Profil resmi
    Kromatit

    Aynı elyaftır. Akvaryum elyafı diyince daha pahalı oluyor sadece. Bir de kesim veya şekil gibi özel bir isteğiniz varsa o fark eder. İşlev ve içerik olarak aynılar. Montunuzdan, yorganınızdansöküp filtreye koyabilirsiniz. Benim kayınpeder tekstilciydi. Bir kilo getirdi epey bir zaman kullandım.

    (2) (175)
  • SON MESAJLAR

    GÜNCEL 100 TANITIM

    SON İLANLAR

    FORUM İSTATİSTİKLERİ

    • 3,797,668 Mesaj
    • 408,613 Konu
    • 91 Forum
    • 145,128 Forum Üyesi
    • 1,466 Özel Forum Üyesi
    • 29 Kıdemli Akvarist
    • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

    Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.

    Akvaryum Tanıtımı

    40x40x40


    Profil resmi
    akvaristsaglam - 20:09

    Ölçüler:40x40x40
    Canlı Türleri: 9 Ember Tetra,Beta splendens (Dümbük), Ramshorn salyangozlar --- Önceki Akvaryumdan kalan 4 lepistes yavrusu ve 1 komando corydoras (başka bir akvaryuma aktarma imkanım olmadığı için duruyorlar[:D] Dümbük lepisteslere dokunmuyor aslında hiçbir balık ile etkileşime girmiyor benim gördüğüm kadarıyla[:)))]
    Bitki Türleri: Vallisneria Gigantea,anubias lanceolata,taiwan moss,christmas moss,spiky moss (Kurulum başında sadece sağ ve sol köşelere 1 adet kapsül gübre kullandım onun harici herhangi bir sıvı gübre kullanmıyorum gelecek ay Tropica Premium Nutrition kullanmaya başlayabilirim gerek duyarsam)
    Tankın Yaşı: 05/10/2026
    Filtrasyon ve Işıklandırma: Boyu wf 4045 (Biyo sünger-elyaf-seramik halka) ---- Shark 40-45cm full spectrum aydınlatma

    Tasarım ve Dekorasyon: Dragon stoneler ile ortaya kücük ada tarzı bir şey yapmaya çalıştım üstüne anubiaslar ve mossları hem tele sarılı hemde dağınık şekilde ekledim boşluk kalan yerlere lav kırıkları ile kapatmaya çalıştım en arkaya dev sazları sağ sol orta şeklinde diktim su üstünü eşit bir şekilde kaplamalarını istedim şuanlık memnunum [3)]

    Genel olarak bir gün heveslenip elimde olan malzemeler ile kurduğum akvaryum oldu pek fazla tasarım yapmıyorum önceki 30x20x20 akvaryumumu görenler olmuştur [;)]bu sefer farklılık olması için kücük bir ada tasarımı yapmak istedim içinizi ferahlatmıştır umarım[:)))]

    Dragon stoneler aşırı tozluymuş [:(] yıkamama rağmen hala tozlar duruyordu ilk 2 hafta elyafı haftada 1 değiştirdim istediğim berraklığa geldi ama cory kayaların üstünde gezdiği sürece tozlar az çok kalkıyor onuda dip çeker gibi temizlesem iyi olucak gibi [:)))]

    Daha önce bettayı hep tek beslemiştim bu sefer karma bi akvaryum yapmak istedim akvaryum çalışma masamın yanında olduğu için gün içinde gözlemliyorum iki tür arasında herhangi bir agresiflik vesaire olmuyor betta daha çok sazların üstünde veya kayaların arasında dinleniyor[:O]

    [B]Kullandığım yemler:[/B]
    [K]Sera Bettagran
    Tropical FD Bloodworms Kan Kurdu
    Sera Vipagran
    Tropical Nanovit Granulat
    Tropical Supervit Mini Granulat
    Tetra TetraMin Granules
    Artemia[/K]

    [URL]https://atakanpetshop.com/tropical-fd-bloodworms-kan-kurdu-100ml-7gr-11143[/URL]
    [URL]https://atakanpetshop.com/sera-bettagran-5gr[/URL]
    [URL]https://atakanpetshop.com/sera-vipagran-12gr[/URL]
    [URL]https://atakanpetshop.com/tropical-nanovit-granulat-10gr[/URL]
    [URL]https://atakanpetshop.com/tropical-supervit-mini-granulat-10gr[/URL]
    [URL]https://atakanpetshop.com/tropical-supervit-mini-granulat-10gr[/URL]

    Umarım beğenmişsinizdir[:3]


    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262000181.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262000291.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/060520262122371.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/060520262113491.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262001121.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262001331.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262006271.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262006371.jpg[/IMG]

    (4) (7) (8)
    Canlı Tanıtımı

    Kaplumbağalar İçin Işıklandırma Rehberi


    Profil resmi
    Dj_ReX - 22:49

    Forumda ardı arkası kesilmeyen uvB lambası sorularına son noktayı koymak için bu makaleyi yazmanın şart olduğunu düşünüyorum.


    Öncelikle IŞIK NEDİR, kavramıyla başlamak istiyorum.

    Işık Güneş'ten gelen enerjidir, yeryüzündeki bütün canlılar yaşamlarını Güneş'ten gelen bu enerjiye borçludular. Eğer Güneş'ten gelen bu daimi enerji olmasaydı, gezegenimiz bütün enerjisini çok kısa bir zamanda soğurup, tüm canlı neslinin aniden yok olmasına sebep olurdu. 

    Işık elektromanyetik bir dalgadır, doğası küçük elektromanyetik alanlar olan fotonların hareketlerine dayanmaktadır. Bu fotonlar çeşitli enerji seviyelerine göre gruplandırılırlar. Bunların arasında en bilineni görülebilir ışık seviyesidir. Bu spektrumda her dalga boyu farklı bir renkle gösterilir, örneğin Güneş'in rengi sarı gözükür, bu görülebilir ışık seviyesindeki en güçlü rengin sarı olması ile alakalıdır.



    Tabi görülebilir ışığın yanında bir çok dalgaboyu daha vardır, bunların tamamına elektromanyetik spektrum adı verilir.

    Işık bu anlatılanlardan çok daha kompleks bir yapıdır, fakat bizi ilgilendiren kısmı sürüngenler, özellikle kaplumbağalar, olduğu için üç başlıca ışık türünün ikisini konu olarak inceleyeceğim: ULTRAVİYOLE IŞINLARI, GÖRÜLEBİLİR IŞIK ve INFRARED IŞINLARI(incelenmeyecek) bu başlığın altında incelenecektir.


    GÖRÜLEBİLİR IŞIK

    Görülebilir ışık denince aklımıza gelen şey gece gündüz arasında fark edebildiğimiz renk değişiklikleridir, basitçe. Bu spektrum 390-700 nm arasındadır. Gözün görebildiği renk, ışığın dalga boyu ile alakalıdır, ne kadar güçlü bir ışık kaynağınız varsa, renkleri o kadar parlak görürsünüz. Ayrıca görülebilir ışık seviyesinde bilmemiz gereken bir önemli husus da ışığın sıcaklığıdır. Bu da Kelvin (K) ile gösterilir. Işık sıcaklıklarından bahsederken, düşük sıcaklıklar (kırmızı-sarı) 2500 Kelvin civarındayken (akkor lambalar), yüksek sıcaklıklar 4500K ve üzerine tekabül eder, ışık Kelvin'i arttıkça rek de beyaz ve mavi tonlarına doğru gider. Standart günışığı 5600 K civarındadır, bu 2000K dan 18000 K'ya kadar değişebilir(gün içi koşullara göre). Teraryumlarda ve akvaryumlarda doğal ışıklandıma taklit edilmek isteniyorsa, 6000 K 'lık floresanlar tercih edilmelidir. Hem teraryum canlıları he de bitkiler için uygun olan bu sıcaklık, teraryum bitkilerinin fotosentezi için de uygun spektrumdadır. 


    ULTRAVİYOLE IŞINLARI

    Ultraviyole ya da UV elektromanyetik spektrumun yüksek enerjili kısmını oluşturur. Görülebilir ışık seviyesinin üzerindedir. 

    UV-Spektrumu üç ana başlık altında incelenir, bunlar dalgaboylarına göre sıralanmış UV türleridir:

     .UVA dalga boyu en uzun olan A tarzı UV'dir. 320-400nm arasında değişen dalga boyu ile sürüngenler için çok önemli bir yere sahiptir.
     .UVB dalga boyu orta seviye olan B tarzı UV'dir. 290-320nm arasında değişen dalga boyu ile sürüngenler için en önemli yere sahip olan UV türüdür.
     .UVC dalga boyu en kısa olan C tarzı UV'dir. 180-290nm arasında değşen dalga boyu ile yaşayan tüm organizmalar için oldukça tehlikelidir.


    ---UVA : Yapılan araştırmlara göre UVA ışınları sürüngenlerin agnostik, üreme ve işaretçil davranışlarına önemli ölçüde katkı sağlıyor. Sürüngenler UVA ışık aralığını görebildiklerinden (320-400nm), UVA ışınları onların görüş biçimlerini etkiliyor. Yani, sürüngenizin yiyeceği ya da görebildiği herhangi bir nesne uvA spektrumu altında sürüngeninizin gözüne farklı gözüküyor. Sürüngenlerin işaretçil özelliklerinden biri olan renk değiştirme de bu sayede oluyor. UVA ışının yokluğunda sürüngeninizin doğal davranışları ve üretkenliği azalacaktır. Eğer sürüngeninizi üretmek ve onun uzun ömürlü olmasını istiyorsanız ona mutlaka uvA sağlamalısınız.

            ---UVB : UVB ışınları genelde 290-320 nm arasında tanımlanan ışınlardır, fakat 290-305 nm arasındaki bölüm en önemli olanıdır. Bu çok ta geniş olmayan spektrumda hayati olaylar döner, sürüngenler vücutlarında ki D3 vitamini 310 nm altındaki dalga boylarında sentezlerlerler. 310 nm üzerinde ise D3 sentezi durmakla beraber, vücütta var olan D3 te yıkıma uğrar. Bu sebeptendir ki vücut sıcaklığının D3 sentezi hızında kayda değer bir etkisi vardır.

    ---UVC : Sürüngenler ya da her hangi bir canlı için faydalı değildir. Sterilizasyonda kullanılır. Akvaryum için üretilen uvC filtreler, içerisinden geçen tüm canlı organizmaları yok etmek için tasarlanmışlardır. Bu sayede su sterilizasyonuna önemli bir katkıda bulunurlar. Göz ile temasının tehlikleli olması için çok kısa boylu dalgalar olması gerekir, halk arasında " 5dk sürekli bakmayın kör olursunuz" geyiği sadece geyikten ibarettir, çok detayına inmeyip konuyu sulandırmamakla beraber uVC ışınlarının görevi kısaca budur demek isterim.

    Şimdi gelelim nasıl uVA-uVB sağlayacağınıza; Türkiye'de kaliteli ve yaygın olarak bulunan ürünleri Exo-Terra'nın sattığını söylemeliyim bir hobici olarak. Eğer imkan varsa U.S.A'dan ZooMed ürünleri getirtilebilir, sürüngen ışıklandırması konusunda Dünya'nın 1 numarası ZooMed firmasıdır ve malesef ülkemize ithal eden birilerini bulmak çok zor. 

    Aşağıda Exo-Terra'nın sürüngenler için üretmiş olduğu ışık bazlı ürün listesini inceleyecek olursak;


    (*) Çok az içerir.
    (**) Orta seviye içerir.
    (***) Yüksek seviye içerir.


    Kaplumbağalarınız çin en uygun uvA ve uvB nin Repti Glo 5.0'da olduğunu görebilirsiniz(Solar Glo ülkemizde bulunmadığı için saymıyorum.), ayrıca akkor lambaların da az miktarda uvA içerdiği aşikardır.

    Teraryum, vivaryum ve paludaryumlarda çoğu zaman tek ışık kaynağı ile istediğimiz verimi elde edemeyiz, bunun için daha çok kombinasyonlar kullanmamız gerekcektir.Aşağıdaki tabloda görüldüğü gibi;




    Kırmızı yanaklı kaplumbağalar (bunun içine ayrıca Türkiye'de bulunan Çizgili Kaplumbağa ve Benekli Kaplumbağa türlerini de dahil edebiliriz)için full spektrum bir vivaryum aydınlatması sağlamak istiyorsanız bir adet akkor lamba, bir adet uvB lamba ve bir adet te günışığı(daylight) floresana ihtiyaç duyarsınız.

    Buradaki hususlarda ihtiyacınız olan ürünleri tek tek tanıtacağım.

    Öncelikle Akkor Lamba nedir onu tanıyalım;

    Akkor lambalar asıl amacı ısı sonra da ışık vermek olan lambalardır. Kaplumbağalar soğukkanlı hayvanlar olduklarından vücut ısılarını dengede tutamazlar ve dışarıdan bir kaynaktan ısı almak zorundadırlar. Bu kaynak doğada güneş olup, evlerimizde ise yapay ışık kaynaklarıdır. Göze zarar vermeyen ve yüksek ısı yayan kaynaklar bu iş için makbuldür.

    Bunlardan en yaygın bulunanları Neodymium Halojen lambalardır. İsmi gözünüzü korkutmasın, yapı marketlerden alacağınız 1-2 TL lik halojen lambalar (osram ve philips'in çok güzel lambaları var) işinizi görecektir.

    Tabi tercihiniz uvA oranı biraz daha artırılmış olan Exo-Terra Sun Glo Halogen olursa daha iyi olur.Aşağıda resimlerini görebilirsiniz. Fiyatları 20 TL civarındadır.

     
    Watt tercihi kuru alan büyüklüğüne göre değişir, 60*30 luk bir alanı 50 watt bir lamba ısıtabilir.

    Gece sıcaklıklarında aşırı düşüş yaşanıyorsa (normalden 10 derece altına düşen sıcaklıklar gibi) Exo-Terra Night Glo kullanmanız gerekecektir, çok az ışık yayan bu ürün, yüksek oranda ısı vermektedir, böylece kaplumbağanız ani sıcaklık değişikliklerine bağlı hastalanmalara yakalanmayacak ve gelen ışık ta geceleri gözlerini rahatsız edip uykusuna mani olmayacaktır. Fiyatı 15-20 TL dir. Watt seçenekleri vardır. Gündüz ile gece sıcaklıklarını aynı watt ta lambalar seçerek dengeleyebilirsiniz ya da gece sıcaklıkları biraz daha düşük olabilir, bu sayede doğayı taklit edebilirsiniz. 





    Gelelim uvB lambalarına ;

    uVB lambaları yukarıda da bahsettiğim gibi kaplumbağaların D3 vitamini sentezlemesine olanak sağlar, doğada bu işi Güneş yaparken evimizde uvB lambalara ihtiyaç duyarız. Kaplumbağalar için uygun uvB oranı %5 ile %8 arasındadır, bu sınırların altında veya üstünde kalan uvB oranları ya yetersiz ya da fazla gelecektir. Yeteri kadar uvB almayan bir kaplubmağa D3 sentezleyemez ve bir sürüngenin karşılaşabileceği en kötü hastalaklardan biri ile, Metabolik kabuk yumuşaması, karşılaşır. Bu hastalıkta kaplumbağanın iskelet sistemi zayıflar, kabuk iyice yumuşar ve kaplumbağada kalıcı deformasyonlar oluşur öyle ki elinizle bastırdığınızda, bastırdığınız yerin izi kabuk üzerinde görülebilir. Aşağıda kabuk yumuşamasına yakalanmış bir canlı resmi görebilirsiniz.


    Kaplumbağanıza havuz gibi sürekli güneş alan yerlerde bakmıyorsanız, evi içi vivaryumlarda bakıyorsanız mutlaka uvB lamba almanız gerekir ! 

    Bilinen iki tip uvB lambası çeşidi vardır:

    1) Floresan Şeklinde olanlar

     Bu tarz uvB ler daha çok tercih edilmekle beraber, çalıştırmak için balast ve startere ihtiyaç duyulur, kendinden balastlı gelenler de vardır(sera uvB) fakat Exo-Terra tercihimiz olduğu için sizin floresanı çalıştırmak için gerekli ekipmanlara ihtiyacınız olacakıtır, floresan şeklinde olanların artısı uvB yi daha uzun bir hat boyunca eşit olarak dağıtabilmeleridir. uvB ışınları dalga boyları kısa ışınlar olduklarından kullanıldıkları mesafe çok önemlidir,5.0 uvB ler etkin bir şekilde kullanabilmek için maksimum 25 cmden kullanılmalıdırlar, kullanıldıkça etksi azaldıklarından, ayda bir 1-2 cm kuru alana yaklaştırmaları tavsiye edilir. 10 cm'den de yakına inmeleri kaplumbağanızın onu kırmasına yol açabilir.

    Floresandan çıkan uvB ışınlarının pratikte nasıl yayıldıklarını göstermek için aşağıda eklediğim şekli inceleyeblirsiniz.


    Reflektör kullanarak uvB nin etkisini 1.5-2 kat artırmak mümkündür, bunu aşağıda koyduğum grafikte görebilirsiniz.

    Soldaki reflektörsüz, sağdaki reflektörlü


    Normal şartlarda sürüngenlerin cm2 başına ne kadar uvB ihtiyacı olduğu tam olarak bilinmemektedir, bu yüzden uvB metresi olanlar(yahoo groups'da uvB meter owners) ölçtükleri verileri kaydedip gelişime göre bir uw/cm2 oranı çıkartıyorlar, birçok ticari uvB lamba test edilip sonuçları paylaşılıyor, İngilizce'si iyi olanlar için linki koydum, gruba katılıp soru sorabilirler, şayet çok kaliteli araştırmacılar var.  Yine sürüngenlerin ne kadar uv ye ihtiyacı olduğunu bilmek isteyenler için bir araştırma-tartışma linki de burada mevcuttur. Tartışmalar D3 sentezi ve uvB ilişkisi üzerinedir. Kan örnekleri incelenen canlılar, testler sonuncda durum analizi yapılmak için kullanılmıştır. Bu kısım çok akademik kaldığından hobicilere pek faydası dokunmayacağını düşünüyorum ve atılıyorum.

    Türkiye'de bulabileceğiniz en iyi floresan lamba Exo-Terra Repti Glo 5.0'dır.


     Exo-Terra 5.0 ürününün internete satışı yapılıyor ve fiyatları 30-50 TL arası değişiyor(boylarına göre). Floresanlarda watt arttıkça verim artıyor, onu söylemekte fayda var. En iyi uvB çıkışı 60 cmlik floresanlarında yakalanıyor, araştırmalardan yorumladığımıza göre.

    Burada floresanların 105 saat yandıktan sonra elde edilen uW/cm2 değerlerini görebilirsiniz.

    Test sonuçlarına göre benim tavsiyem 20uW/cm2 altındaki uV oranlarının yetersiz olacağıdır. Bu yüzden 20 cm (8") üzerinde kullanmanızı tavsiye etmem. Bu kanıya birçok incelemenin sonunda vardığımı söylemeliyim, şu an inceledeğim tüm testleri hatırlayamıyorum, ama sıfır bilimsellikle de konuşmuyorum ! 

    p.s: Genel olarak incelediğim testler uvB meter owners ve uvguide.com'un testleridir.

    Exo Terra 5.0 ürününü incelediğimizde optimal kullanımda (günde 10-12 saat) maksimum 10 ay civarı gidebilir diyoruz, ama kimi ticari markalar 1 sene sonra 25 cmden 15 uw/cm2 bile verebiliyor. Grafikte görebilirsiniz.





     Fakat, unutulmasın ki her zaman daha fazla UV demek daha iyisi demek değildir. Güneşli bir günde öğlen vakti ölçülen UVB değeri 270 uw/cm2'dir ve bu değer bir sınır olarak kabul edilebilir. Çoğu ticari marka uvB güçlülüğünü göstermek için bu sınırı aşıyor, hatta 2000 uw/cm2 sınırını aşanlar bile var(Exo-Terra'ya göre). Bu oran ciddi anlamda tehlikelidir. Bir sürüngenin günde 10-12 saat uvB ışığa maruz kaldığını kabul edersek ve bu ışığa sürekli maruz bırakırsak sanki bütün günü öğle vakti gibi kabul etmiş oluruz ve bu üst sınırda askıda kalmanın anamsız olduğunu görebiliriz. Kısacası bir ticari lambanın sürekli olarak 270 uw/cm2 ışın yaymasına gerek yoktur.

    2)Kompakt lamba şeklinde olanlar

     Bu ürünler pratik olması bakımından tercih edilselerde, uV ışınlarını yaymada floresanlar kadar başarılı olmadıklarından fazla tercih edilmezler. Türkiye'de bulunan tek marka Sylvania'dır. Ürün adı ise Sylvania Reptistar Minilynx'tir.


    %6 uvB ve %8 uvB opsiyonları ile satılan ürün kaplumbağalarınızın uvB ihtiyacını karşılayacaktır. 

    Grafikte kompakt lambaların pratikte nasıl uvB yaydıklarını görebilirsiniz.

    Soldaki reflektörsüz, ortadaki reflektörlü ve ızgasız, sağdaki ise reflektörlü ve ızgaralı


    Kompakt lambaların mesafe ayarlaması daha kolay olduğundan, hobiciler rahat etmek açısından tercih edebilirler. Fakat yaydıkları ışın görüldüğü üzere az bir alana etki eder ve bu sebepten mesafe iyi ayarlanmalıdır.

    Sonuç olarak tercihen iki farklı uvB modelinden herhangi birisi işinizi görmekle beraber, floresan tarzındakiler kanımca daha efektiftir.


    S.S.S (Sıkça sorulan sorular)

    -Kaplumbağamı düzenli güneşlendiriyorum, uVB lamba almasam olur mu ?

     Cevap: Kaplumbağanızı vivaryumda besliyorsanız olmaz, güneşlendirmek için sürekli habitatından ayrılan kaplumbağa stres olur bu da onun açsından sağlıklı değildir, ayrıca kış aylarında kaplumbağanızın uvB ihtiyacı olacaktır, ihtiyacı karşılamak için mutlaka uvB lamba gerekecektir. uvB bir kere alınıp bitecek şey değildir, önemli olan düzenli alınmasıdır, bu da ancak ve ancak düzenli gelen bir uvB kaynağı ile olur.

    - uvA ve uvB aynı şeyler midir ?

    Cevap: Değillerdir, makaleyi okuyunuz.

    -Petshoptan 10 TL'ye uvB aldım, iyi midir ?

    Cevap: Muhtemelen kazıklandınız, uvB lambalar ucuz değildir, kimse size 30 TL nin altına uvB satmaz, uvB diye verdiği muhtelelen akkor lambadır.

    -UVA ışınları zararlı mıdır ?

    Cevap : Hayır, makaleyi okuyunuz.

    -uvB ışınının yerine geçebilecek bir şey var mıdır ?

    Cevap: Vardır, yapay D3 vitaminleri ile bu D3 sağlamak mümkündür, fakat D3 vitamininin doz aşımı direk öldürür. Bu yüzden sürekli kullanmak için doza çok çok dikkat etmeniz gerekir.

    -uVB mikropları öldürmek için kullanılıyormuş, doğru mu ?

    Cevap: Hayır, bahsi geçen ışın türü uVC dir. uVB ışınları D3 vitamini sentezi için kullanılır.

    -Exo-Terra Repti Glo 2.0 aldım kaplumbağama, iyi bir uvB midir ?

    Cevap: Exo-Terra Repti Glo 2.0 kaplumbağalar için yeterli uvB içermez, onun asıl vazifesi günışığı (daylight) sağlamaktır,uvB için Exo Terra Repti Glo 5.0 almanız gerekmektedir.

    -uVB lamba sıcaklık verir mi ?

    Cevap: Hayır, sıcaklık vermez. Sadece mavi-mor arası renkte ışık verir. Çok çok az ısınır ki bu da 1-2 cmden bile hissedilmez.


    Herkese sağlıklı kaplumbağalar, bol uvB'li günler dilerim.


    Kaan GÜLER




    References:

    1)Reptile Lighting Guide. Retrieved May 16th, 2010, from http://www.exo-terra.com/download/lighting_guides/Exo_Terra_Lighting_Guide_EN.pdf
    2)Compact Fluorescent Lamps. Retrieved May 16th, 2010, from http://www.uvguide.co.uk/compactlamps.htm
    3)UVB Fluorescent Tubes. Retrieved May 16th, 2010, from http://www.uvguide.co.uk/fluorescenttuberesults.htm
    5)Electromagnetic Spectrum. Retrieved May 16th, 2010, from http://www.psych.ndsu.nodak.edu/

    (14) (2000010) (41681)

    En Güncel 50 İlan


    Forumda Son Konular


    SON MESAJLAR

    Cevapsız Konu
    Red Lace Damızlık Altı Ribbon Ve Swallow Türleri

    Profil resmi
    speed944 -

    İrtibat Bilgileri: 05354539753
    Nakliye ile İlgili Ek Bilgiler: balıklar çogunlukla damızlık altı ve az miktarda damızlık mevcuttur sadece ANKARA içine ELDEN satışdadır

    damızlık altı çifti 200 - damızlık çift 300 ribbon çift 500 ve swallow cift fiyatı 1000 tldir ortalama elimde 15-20 cift kadar vardır ribbon ve swallow sayılı adettir[IMG]null[/IMG]

    Satılan Canlı: Poecilia reticulata (Lepistes - Guppy)
    Adet Fiyatı: 100
    Toplu Alım Fiyatı: 10000
    Adedi: 15- 20 cift
    Boyu:2- 2,5 cm
    Diğer Ek Bilgiler:
    Fotoğraf: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/164189/280620261430071.jpg[/IMG]

    Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar


    Profil resmi
    Sekizo -

    Selamın aleyküm Ne zaman veya ne şekilde olduğunu anlamadım hiç fark ettmedim ama sanırım bı anda çoğalmış bu şeyler nedir acaba ilk defa gördüm yapay zeka tarafında çamur boru solucanı olabilir dedi ama güvenemedim bilgili ve tecrübeli kişilerden bilgi almak istedim bunlar nedir ne yapmam gerek normal mi

    Beta besliyorum 1 adet elma ve 1 adet nerite saylangozu var küçük bir parça mangrow kökü ve 2 adet anubias var pipo flitre kullanıyorum pazartesi günleri dip çekimi ve su değişimi yapıyorum haftada 1 olacak şekilde

    Akvaryum 50x20x30


    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281781/270620262349031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281781/270620262349071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281781/270620262349131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281781/270620262349161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281781/270620262349211.jpg[/IMG][EDIT]Sekizo,2026-06-27 23:52:56[/EDIT]

    (0) - (6135889)

    Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi


    [IMG]null[/IMG][IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/274365/270620262315141.jpg[/IMG]


    Benim bir betta balığım var... Kendine ait tankı var tankında askı filtre, ısıtıcı, bitki, catappa yaprağı ve saklanma alanları var. Kendisi köpük yuvası yapıyor, yemi iştahla yiyor, cama yaklaşınca bana doğru geliyor , parmağımı takip ediyor yani hareketi oldukça iyi bir halsizlik yada hareketsizlik yok . Ama nedense kuyruğu hala aynı ne yapmalıyım ilaca başvurmalımıyım yoksa kendi haline mi bırakmalıyım bilmiyorum. Bu konuda yardımcı olabilecek birisi varsa sevinirim.

    Son 50 Tanıtım


    Profil Yorumları

    PROTOMELAS FENESTRATUS STEVENİ "TAIWAN REEF"


    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/02032019003651319.jpg

    ()
    Canlı Tanıtımı

    Discus Red Melon


    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/20082018232831311.jpg

    () () ()
    Elektrik Blue Acara (EBA)

    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/20082018124818855.jpg

    () ()
    Sohbeti tam ekranda aç  

    Ana sayfa gösterim biçimi: Günün ilk açılışında genel bakışı, kalanında akışı göster. (Varsayılan) Her zaman akışı göster. Her zaman genel bakışı göster.

    İstanbul


    Trend Akvaryum

    240 adet akvaryumda satışa sunulan balıklar, bitkiler ve karidesler, geniş malzeme ve yem stoğu ile hem deniz hem tatlı su canlıları satışı yapmakta olan Trend Akvaryum Türkiye'nin en büyük tatlı su akvaryumcusudur. Geniş ürün yelpazeli sanal mağazası da bulunan firma Üsküdar'da bulunmaktadır.

    İzmir


    Malawi İzmir

    Malawi ve Tanganyika Cichlidleri'nin çeşidi kadar, Dennerle bayisi olması ile bitkili ve tropikal türlerde de oldukça iddialı bir akvaryumcu.

    Ankara


    Doğa Akvaryum

    Tetra türleri, canlıdoğuranlar, cüce cichlidler, discus ve pek çok bitki türünü bulabileceğiniz bir akvaryumcu.

    Adana


    Guppy Pet Shop

    Geniş yelpazeli sanal mağazası ve dükkanıyla Anadolu'nun en öne çıkan firmalarından.

    Son 24 Saatte En Çok Mesaj Gelen Konular


    Son 24 Saatte En Çok Beğeni Alan Konular