ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
capodicapii
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Kullanıcı Başlığı:
[C]4,2,112546[/C] [B]10251,3[/B]
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
4207
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Haziran 2011 05:35
Son Ziyaret:
22 Haziran 2026 19:25
Toplam Mesaj:
3549 [0.65 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
11 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Muhammet Saylavcı
Doğum Tarihi:
14 Mart 1986
Yaş:
40
İl:
Tekirdag
Meslek:
Öğretmen
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Muhammet SAYLAVCI
SON 10 MESAJI
Bu Canlı Nedir?
Neyi soruyosun..
Arkadaki taş lav kayasına sarılı java moss.
Yerdeki kum siyah kuvarz
Sudaki saplar sağlıksız ve ışıksız kalmış cabomba bitkileri
Camdaki sap bitki maşasının sapı
Sudaki canlı Channa limbata
Tabandaki de mdf kaplama masa
Neyi soruyosun..
Arkadaki taş lav kayasına sarılı java moss.
Yerdeki kum siyah kuvarz
Sudaki saplar sağlıksız ve ışıksız kalmış cabomba bitkileri
Camdaki sap bitki maşasının sapı
Sudaki canlı Channa limbata
Tabandaki de mdf kaplama masa
Father Fish Yöntemiyle 50x30x30
[QUOTE=Beggii]
Ekosistem'in tanımıyla ilgili sanırım çok fazla sorunumuz var burda. Öncellikle en basit haliyle Canlı ve cansız varlıkların birbirleriyle etkileşim kurmasıyla oluşan döngüye ekosistem denir, evimize direkt olarak güneşi ve gölü taşıyamacağımıza göre bizim yapabileceklerimiz doğayı taklit ederek bu döngüyü çevirmek. Cam ve arsenikli ışık yayıcılar eğer görevini yerine getirebiliyorsa ve canlılara zararsızsa bu işin olmasında hiç bir engel yok. Ekosistem kesin koşullara bağlı ortam değildir, bu evrimsel bir süreçtir. Canlılar bu ortama adepte olup gelişebiliyor ve verim sağlayabiliyorsa zaten olamaması için bir neden yok. Eğerki bahsettiğiniz gibi musluk suları bu döngünün dönmesine engel ise her canlıya eziyet ederek bakıyoruz demektir, musluk suyunu azaltarak içine musluk suyu ekliyoruz değişen bir şey varmı? yok. Uzun lafın kısası verdiğiniz örneklerin saçmalığı; 'laboratuvar ortamında üretilmiş ilaçlar beni nasıl iyileştirecek ya hepsi yapay.' demekle aynı şey. Asıl mesele doğanın prensiplerini anlamak ve taklit edebilmektir, birebir aynısını yapmak değil.
Şimdi gördüm bu mesajı, taklit edebileceğimizi yazmışsınız ama önceki cevabınızda sanki hiç başarılamayacak şeymiş gibi açıklama ve yanlış anlaşılacak bir örnekleme yapmışsınız. O yüzden bu eklemeyi yapma gereği duydum. Evet simüle etmek daha doğru bir terim ama bu kadar takılanacak bir olay değil, bir ekosistem simüle ediyorum demek yerine bir ekosistem kurdum denilmesine takılmak, eh çok boş geldi bana.[/QUOTE]
Bunu öne sürmeyi hiç sevmem ama gerek hobideki görsel yetenek, , gerek akvaryum ortamı hazırlamadaki başarı, gerek doğa ve doğanın sistemine bakış açımız ve gerekse aramızdaki üslup arasında uçurumlar var. O yüzden tartışmayacağım. Haklısınız.
[QUOTE=Beggii]
Ekosistem'in tanımıyla ilgili sanırım çok fazla sorunumuz var burda. Öncellikle en basit haliyle Canlı ve cansız varlıkların birbirleriyle etkileşim kurmasıyla oluşan döngüye ekosistem denir, evimize direkt olarak güneşi ve gölü taşıyamacağımıza göre bizim yapabileceklerimiz doğayı taklit ederek bu döngüyü çevirmek. Cam ve arsenikli ışık yayıcılar eğer görevini yerine getirebiliyorsa ve canlılara zararsızsa bu işin olmasında hiç bir engel yok. Ekosistem kesin koşullara bağlı ortam değildir, bu evrimsel bir süreçtir. Canlılar bu ortama adepte olup gelişebiliyor ve verim sağlayabiliyorsa zaten olamaması için bir neden yok. Eğerki bahsettiğiniz gibi musluk suları bu döngünün dönmesine engel ise her canlıya eziyet ederek bakıyoruz demektir, musluk suyunu azaltarak içine musluk suyu ekliyoruz değişen bir şey varmı? yok. Uzun lafın kısası verdiğiniz örneklerin saçmalığı; 'laboratuvar ortamında üretilmiş ilaçlar beni nasıl iyileştirecek ya hepsi yapay.' demekle aynı şey. Asıl mesele doğanın prensiplerini anlamak ve taklit edebilmektir, birebir aynısını yapmak değil.
Şimdi gördüm bu mesajı, taklit edebileceğimizi yazmışsınız ama önceki cevabınızda sanki hiç başarılamayacak şeymiş gibi açıklama ve yanlış anlaşılacak bir örnekleme yapmışsınız. O yüzden bu eklemeyi yapma gereği duydum. Evet simüle etmek daha doğru bir terim ama bu kadar takılanacak bir olay değil, bir ekosistem simüle ediyorum demek yerine bir ekosistem kurdum denilmesine takılmak, eh çok boş geldi bana.[/QUOTE]
Bunu öne sürmeyi hiç sevmem ama gerek hobideki görsel yetenek, , gerek akvaryum ortamı hazırlamadaki başarı, gerek doğa ve doğanın sistemine bakış açımız ve gerekse aramızdaki üslup arasında uçurumlar var. O yüzden tartışmayacağım. Haklısınız.
Father Fish Yöntemiyle 50x30x30
[QUOTE=chucuk]
"İçinde doğal olmayan ne var, sizce neden değil?" desem çözüme yönelik olacağını düşünmüyorum. Ortak tanımlar üzerinden hareket etmek daha sağlıklı. Sizin ekosistemden anladığınız şey nedir? Doğal ekosistem olması için hangi sınırlar içerisinde kalmalı örnek üzerinden açıklar mısınız? [/QUOTE]
Zaten onun daha doğal olduğunu hicvettim ;)
Bak Zafer; doğal döngü doğadan gelir. Doğanın hiç bir katmanı insana muhtaç değildir. Yani doğa KENDİSİ HALLEDER. Bu yüzden hiç bir insan doğa yapıyorum (doğanın bilimum terimleri) iddasında bulunamaz. Taklit ediyorum diyebilirsin. Simüle ediyorum diyebilirsin. Senin akvaryumda yaptığını sandığın şeyin kallavisini doğa zaten zanzibarda bir su birikintisinde yapmıştır. Sen ancak taklit ediyorum diyebilirsin. Müdahale ediyorum diyebilirsin.
Oysa tam tersini düşün. İnsan doğasız yapamaz. Yani bu demek oluyor ki burda kudretli olan doğa. Şekil veren doğa. Oraya koyan doğa. (insanı dahil) .Sen kimsin de doğal bir ortam yaratıyon demez mi doğa. İnsan doğaya sadece müdahale edebilir. Akvaryumda doğa yapıyosan taklit ediyosun demektir. Mecburen de müdahale ediyosun demektir. Özetle doğa yaratmıyon. Bunu demek istedim. Çok da büyütmemek gerek hadiseyi.
Aynı şey biyotop için de geçerli. Biyotop yapan doğal bir gerçekliği simüle ediyordur.
"Doğa yapmak" derken wallstad'tan tut biyotopa kadar yaparken idda ettiğimiz komplike terimleri içinde barındırıyor. Tek tek saymaya üşendim. [EDIT]capodicapii,2026-05-03 16:35:59[/EDIT]
[QUOTE=chucuk]
"İçinde doğal olmayan ne var, sizce neden değil?" desem çözüme yönelik olacağını düşünmüyorum. Ortak tanımlar üzerinden hareket etmek daha sağlıklı. Sizin ekosistemden anladığınız şey nedir? Doğal ekosistem olması için hangi sınırlar içerisinde kalmalı örnek üzerinden açıklar mısınız? [/QUOTE]
Zaten onun daha doğal olduğunu hicvettim ;)
Bak Zafer; doğal döngü doğadan gelir. Doğanın hiç bir katmanı insana muhtaç değildir. Yani doğa KENDİSİ HALLEDER. Bu yüzden hiç bir insan doğa yapıyorum (doğanın bilimum terimleri) iddasında bulunamaz. Taklit ediyorum diyebilirsin. Simüle ediyorum diyebilirsin. Senin akvaryumda yaptığını sandığın şeyin kallavisini doğa zaten zanzibarda bir su birikintisinde yapmıştır. Sen ancak taklit ediyorum diyebilirsin. Müdahale ediyorum diyebilirsin.
Oysa tam tersini düşün. İnsan doğasız yapamaz. Yani bu demek oluyor ki burda kudretli olan doğa. Şekil veren doğa. Oraya koyan doğa. (insanı dahil) .Sen kimsin de doğal bir ortam yaratıyon demez mi doğa. İnsan doğaya sadece müdahale edebilir. Akvaryumda doğa yapıyosan taklit ediyosun demektir. Mecburen de müdahale ediyosun demektir. Özetle doğa yaratmıyon. Bunu demek istedim. Çok da büyütmemek gerek hadiseyi.
Aynı şey biyotop için de geçerli. Biyotop yapan doğal bir gerçekliği simüle ediyordur.
"Doğa yapmak" derken wallstad'tan tut biyotopa kadar yaparken idda ettiğimiz komplike terimleri içinde barındırıyor. Tek tek saymaya üşendim. [EDIT]capodicapii,2026-05-03 16:35:59[/EDIT]
Father Fish Yöntemiyle 50x30x30
Konunun tamamını okuyamadım sıkıldım. Yarım yamalak bilgi birikimim ve yarım yamalak konuya hakimiyetimle nacizane yorumum..
Öncelikle şu doğal döngü, ekosistem, müdahalesiz sistem, galaksi, samanyolu , devri devran gibi iddalı ifadeleri anlamıyorum. Akvaryum hobisi yapıyonuz. Yani sanayi maddesi olan cam ile kimyasal madde olan silikonun birleşmesi ile yapılmış bir ortamda, zibilyon tane işleme girmiş şebeke suyuna türlü taklalar attırıp, kuşunlu yahut arsenikli ışık yayıcılarla aydınlattığımız bir şey. İçine doğal toprak ve iki üç doğal canlı ekleyen bir ekosistem kurduğunu mu sanıyor ?
Kusura bakmayın.. Benim balkonda giderle buluşmayan köşede oluşmuş su birikintisi var. Saksıdan tozan toprakla zemin kapanmış.. İçinde de ostracod oluşmuş.. Şimdi benim balkon gideri daha doğal bi ekosistem mi ?
Hobinizi yapın, keyfinize bakın. Göze ve gönle hitap edin. Daha fazlasını isteyen su ürünleri fakültesinde tez yazsın neyi tartışıyonuz allaşkına. Bahçeden toprak kürekleyen sistem üretiyor şaştım bu işe. [EDIT]capodicapii,2026-05-03 13:45:56[/EDIT]
Konunun tamamını okuyamadım sıkıldım. Yarım yamalak bilgi birikimim ve yarım yamalak konuya hakimiyetimle nacizane yorumum..
Öncelikle şu doğal döngü, ekosistem, müdahalesiz sistem, galaksi, samanyolu , devri devran gibi iddalı ifadeleri anlamıyorum. Akvaryum hobisi yapıyonuz. Yani sanayi maddesi olan cam ile kimyasal madde olan silikonun birleşmesi ile yapılmış bir ortamda, zibilyon tane işleme girmiş şebeke suyuna türlü taklalar attırıp, kuşunlu yahut arsenikli ışık yayıcılarla aydınlattığımız bir şey. İçine doğal toprak ve iki üç doğal canlı ekleyen bir ekosistem kurduğunu mu sanıyor ?
Kusura bakmayın.. Benim balkonda giderle buluşmayan köşede oluşmuş su birikintisi var. Saksıdan tozan toprakla zemin kapanmış.. İçinde de ostracod oluşmuş.. Şimdi benim balkon gideri daha doğal bi ekosistem mi ?
Hobinizi yapın, keyfinize bakın. Göze ve gönle hitap edin. Daha fazlasını isteyen su ürünleri fakültesinde tez yazsın neyi tartışıyonuz allaşkına. Bahçeden toprak kürekleyen sistem üretiyor şaştım bu işe. [EDIT]capodicapii,2026-05-03 13:45:56[/EDIT]
En Sevdiğiniz Akvaryum Canlısı
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/270120221851061.jpg[/IMG]
P. Altum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/270120221851061.jpg[/IMG]
P. Altum
Bu Balığın Cinsi Nedir
Texas cichlid. Hacim uygun değilse zebrayla yaşamaz, agresif bir balık.
Texas cichlid. Hacim uygun değilse zebrayla yaşamaz, agresif bir balık.
Kuru Başlangıç Akvaryum
Parvula mini çok yavaş adapte olan bir bitki. Adapte olduktan sonra da önü alınmaz şekilde çoğalır. Sucul ortamda (hitech ortamda özellikle) daha hızlı adapte olur.
Parvula mini çok yavaş adapte olan bir bitki. Adapte olduktan sonra da önü alınmaz şekilde çoğalır. Sucul ortamda (hitech ortamda özellikle) daha hızlı adapte olur.
Yengeç Mi Karides Mi Kerevit Mi
[QUOTE=Cyber_Scout]Ne eklendi canlı olarak?
[/QUOTE]
Atanma nedeniyle bozdum. Şuan benzerini yeniden kurdum. İçinde gorontalo ve karasal yosunlar da olduğu için çok yavaş gelişim gösteriyor. Gelişim tamamlandığında betta mahachaiensis edinip koymayı planlıyorum.
[QUOTE=Cyber_Scout]Ne eklendi canlı olarak?
[/QUOTE]
Atanma nedeniyle bozdum. Şuan benzerini yeniden kurdum. İçinde gorontalo ve karasal yosunlar da olduğu için çok yavaş gelişim gösteriyor. Gelişim tamamlandığında betta mahachaiensis edinip koymayı planlıyorum.
Antreye Shallow Tank Kurulumu
[QUOTE=KaanE]Evin favori odası artık antre oldu sanırım [:D]
[/QUOTE]
2 senedir merak saldığım teraryumlarıma bir oda yaptım. Favori odam teraryum odam :) Yakında paylaşacağım.
[QUOTE=KaanE]Evin favori odası artık antre oldu sanırım [:D]
[/QUOTE]
2 senedir merak saldığım teraryumlarıma bir oda yaptım. Favori odam teraryum odam :) Yakında paylaşacağım.
Antreye Shallow Tank Kurulumu
Herkese selamlar. Yeni bir ilde yeni bir evde girişe yaptığım Shallow tank ile yeniden sulak mevzularla buluştum.
Akvaryum ölçüleri 90*50*15 olup, askı filtresi hariç her kalem malzeme el yapımımdır. (akvaryum masa armatür vs)
Akvaryum içinde
6 tür Anubias (adedi belli değil)
Cryptocoryne xwilissi,
Cryptocoryne axelrodii
3-4 tür bucephalandra,
Bolbitis heudeloti,
Bolbitis Difformis,
Bolbitis Asiatica,
Kaya ve köklerin üstünde :
Nobilis fern
Fissidens Fern
Mini pellia
Mini cristmas
Tabanda H. cuba ve parvula mini bulunmaktadır.
Telefondan ekran görüntüsü olduğu için kalite biraz düşük :) Fakat çıplak gözle çok güzel bir shallow oldu. Yaptığım kurulumların içime sindiği çok nadirdir. Bu onlardan birisi.
Gelişmeleri paylaşacağım.
Tankın Yaşı: 10 gün
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262339001.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262338491.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262338511.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262338521.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262339131.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262351431.jpg[/IMG]
Herkese selamlar. Yeni bir ilde yeni bir evde girişe yaptığım Shallow tank ile yeniden sulak mevzularla buluştum.
Akvaryum ölçüleri 90*50*15 olup, askı filtresi hariç her kalem malzeme el yapımımdır. (akvaryum masa armatür vs)
Akvaryum içinde
6 tür Anubias (adedi belli değil)
Cryptocoryne xwilissi,
Cryptocoryne axelrodii
3-4 tür bucephalandra,
Bolbitis heudeloti,
Bolbitis Difformis,
Bolbitis Asiatica,
Kaya ve köklerin üstünde :
Nobilis fern
Fissidens Fern
Mini pellia
Mini cristmas
Tabanda H. cuba ve parvula mini bulunmaktadır.
Telefondan ekran görüntüsü olduğu için kalite biraz düşük :) Fakat çıplak gözle çok güzel bir shallow oldu. Yaptığım kurulumların içime sindiği çok nadirdir. Bu onlardan birisi.
Gelişmeleri paylaşacağım.
Tankın Yaşı: 10 gün
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262339001.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262338491.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262338511.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262338521.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262339131.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/112546/230120262351431.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 22:07
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum Ers1905, 18:59
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:50
- Tailand İthal Halfmoon & Fil Kulak Ve Plakat Bett betta.ist 13:38
- 100/200/300 Watt Isıtıcı Sıfır betta.ist 13:38
- Artemia İster Kg & Microfex betta.ist 13:37
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 13:36
- Megastoma - Cacatuoides - T.candidi HarunYILDIRIM 12:58
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 12:38
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 12:38
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 12:38
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 12:38
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 12:38
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 12:14
- Sarı Veya Mavi Karides Arıyorum ferhattt 12:14
- 4 Lü Akvaryum Seti ( Alüminyum Profil) soliter83 12:08
KULLANICILAR
- 105 Online Kullanıcı, 57 Üye
Online Kullanıcılar
GokKurt,
MiSoSiKiaN,
~Emre,
DigitalPen,
osmandbnl,
AreS,
MelihB,
Tortuga7,
zafer3885,
bysmokin,
mcakir17,
hasancn,
osmancem,
Koksal Gurkan,
oguzozt,
sina cen,
OKIRATLI,
EKAR,
BilalM.,
aktugsedat,
Tuby,
Kınayu,
fffurkan9,
0rnn,
tukabu,
JujuSeri,
yeekim,
Jeveux,
Sungurr,
omer18,
lojistisyen,
İnci Kefali,
iakyol,
G_can,
Ankararif06,
ootkn,
Akvarist Batuhan,
EmiirKaan,
Omer0618,
Kemalk41,
Stoke,
platinium,
Ancalagon,
IgorVladimir,
syerli,
darkaura,
emre12ozkan,
Hidro Dinamik,
hankuarn,
ilterisdoğukan,
şansal,
Makkaya,
Amati340,
akvarist0683,
aviator_blkt,
m170,
MehmetEgemen,
ternapi,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
