ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Thsnmutlu
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
585
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
30 Ocak 2012 18:13
Son Ziyaret:
03 Kasım 2018 16:20
Toplam Mesaj:
602 [0.11 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Tahsin MUTLU
Doğum Tarihi:
22 Mayıs 1984
Yaş:
42
İl:
Kocaeli
Meslek:
Makine Mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Tahsin MUTLU
''Add more algae eaters, focus on CO2, more water changes, watch the plants and note changes in plants/algae due to the CO2 and algae eater additions''
SON 10 MESAJI
Vortex Co2 Reaktör Gaz Birikmesi
Hocam suyun çıkış noktasını o kadar geniş tutarsanız su yeterli basınçı oluşturup CO2 gazını suluktan boşaltamaz.Normalde suluk yerine krema pompası bu iş için daha uygun.Her yerde kolaylıkla bulabilirsiniz ayrıca altta çıkış kısmı dar olduğundan daha etkili vortex oluşturur.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/230420181201281.jpg[/IMG]
Hocam suyun çıkış noktasını o kadar geniş tutarsanız su yeterli basınçı oluşturup CO2 gazını suluktan boşaltamaz.Normalde suluk yerine krema pompası bu iş için daha uygun.Her yerde kolaylıkla bulabilirsiniz ayrıca altta çıkış kısmı dar olduğundan daha etkili vortex oluşturur.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/230420181201281.jpg[/IMG]
Akvaryum Test Kiti Önerisi
[QUOTE=ThanatoZek]Selamlar, tropheus akvaryumumda suyu test için JBL 6in1 test kitini kullanıyorum ama her kullanışımda farklı değerler veriyor, kalsiyum karbonatlı kum, mercan kırığı, karbonat kullanmama rağmen ph 7 falan gibi saçma değerler çıkıyor. Sizin kullandığınız ph,kh,nitrit,nitrat vs birlikte ölçen güvenilir test kiti var mıdır?[/QUOTE]
Merhaba,
Ph için test kitlerine yapacağınız masraf yerine dijital ph ölçüm cihazı alarak uzun süre net veri alabilirsiniz.Tabi ki Ph değeri bu kadar önemli mi ne için ölçmek istediğinizi bilmediğimden nacizane fikrimdir.Test kitlerinde dijital veri alamazsınız sürekli göz kararı yaklaşık ve tahmini bir değer alırsınız tabi uygun şartlarda ölçüm yaparsanız o da.Sera nın test kitlerini kullandım gerçek değeri bilemediğimden ne kadar doğru ölçüm değeri aldığımı söyleyemem.Ancak kısa aralıklarda yaptığım ölçümlerde eski ölçümlerle yakın değerler aldım.
[QUOTE=ThanatoZek]Selamlar, tropheus akvaryumumda suyu test için JBL 6in1 test kitini kullanıyorum ama her kullanışımda farklı değerler veriyor, kalsiyum karbonatlı kum, mercan kırığı, karbonat kullanmama rağmen ph 7 falan gibi saçma değerler çıkıyor. Sizin kullandığınız ph,kh,nitrit,nitrat vs birlikte ölçen güvenilir test kiti var mıdır?[/QUOTE]
Merhaba,
Ph için test kitlerine yapacağınız masraf yerine dijital ph ölçüm cihazı alarak uzun süre net veri alabilirsiniz.Tabi ki Ph değeri bu kadar önemli mi ne için ölçmek istediğinizi bilmediğimden nacizane fikrimdir.Test kitlerinde dijital veri alamazsınız sürekli göz kararı yaklaşık ve tahmini bir değer alırsınız tabi uygun şartlarda ölçüm yaparsanız o da.Sera nın test kitlerini kullandım gerçek değeri bilemediğimden ne kadar doğru ölçüm değeri aldığımı söyleyemem.Ancak kısa aralıklarda yaptığım ölçümlerde eski ölçümlerle yakın değerler aldım.
Planty Roads Under Water
[QUOTE=ufukdemirturk]Merhaba, tankınız çok güzel tebrikler. İki filtreyi nasıl kullandığını açıklayabilir misiniz sanırım emiş borusunda bir T var nasıl bir mantıkla çalışıyor ?[/QUOTE]
Teşekkür ederim.Aynen tek emiş borusunu T bağlantı ile iki filtreye su geçişi olacak şekilde bağladım.Yüzey temizliğini arttırmak ve fazla bir emiş aparatından kurtulmak içindi.
[QUOTE=ufukdemirturk]Merhaba, tankınız çok güzel tebrikler. İki filtreyi nasıl kullandığını açıklayabilir misiniz sanırım emiş borusunda bir T var nasıl bir mantıkla çalışıyor ?[/QUOTE]
Teşekkür ederim.Aynen tek emiş borusunu T bağlantı ile iki filtreye su geçişi olacak şekilde bağladım.Yüzey temizliğini arttırmak ve fazla bir emiş aparatından kurtulmak içindi.
Planty Roads Under Water
[QUOTE=Btc78]Çok güzel gerçekten tebrikler [/QUOTE]
Teşekkür ederim.Tankın biraz daha zamana ihtiyacı var tam istediğim konuma gelmedi henüz.
[QUOTE=Btc78]Çok güzel gerçekten tebrikler [/QUOTE]
Teşekkür ederim.Tankın biraz daha zamana ihtiyacı var tam istediğim konuma gelmedi henüz.
Planty Roads Under Water
[QUOTE=mek44]Tebrikler ülkemizde görmekten mutluluk duyduğumuz görseller bunlar. Tom Barr’ın bir akvaryumunu canlandırdı kısmen bende. Çok beğendim elinize sağlık.[:nazar:][/QUOTE]
Emin hocam güzel yorumun için teşekkür ediyorum.Bahsi geçen tank ''[B][K]120 Gallon dutch style'[/K][/B]'' ilham kaynağım oldu açıkçası.Ben de biraz Dutch Style tadında birşeyler yapmaya çalıştım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320182325331.jpg[/IMG]
[QUOTE=mek44]Tebrikler ülkemizde görmekten mutluluk duyduğumuz görseller bunlar. Tom Barr’ın bir akvaryumunu canlandırdı kısmen bende. Çok beğendim elinize sağlık.[:nazar:][/QUOTE]
Emin hocam güzel yorumun için teşekkür ediyorum.Bahsi geçen tank ''[B][K]120 Gallon dutch style'[/K][/B]'' ilham kaynağım oldu açıkçası.Ben de biraz Dutch Style tadında birşeyler yapmaya çalıştım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320182325331.jpg[/IMG]
Planty Roads Under Water
[QUOTE=Alpim16]Mükemmel tebrikler güzel bir çalışma [/QUOTE]
[QUOTE=brigantes]Değişik ve emek verilen bir çalışma tebrik ederim hayırlı olsun. Ama ön kısım doğal gözükmediği için orayı pek beğenmedim. [/QUOTE]
Ön kısım biraz mecburi o şekilde oldu cuba ve monte carloların birbirine karışmasını önlemek için mini ler kullanıldı.
[QUOTE=ozganridvan]Güzel, heveslendirici ve ilham verici bir çalışma tebrik ederim.[/QUOTE]
[QUOTE=nzm06]Hocam tank cok guzel olmus tebrıkler [/QUOTE]
[QUOTE=mahoed]Göz kamaştırıcı çok güzel elinize sağlık.
Keşke benimde olsa[:((][/QUOTE]
Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim.İnşallah daha iyisi sizin olur [:)][EDIT]Thsnmutlu,2018-03-20 22:06:17[/EDIT]
Tankın arka planında görevlerini yerine getirmeye odaklanan yardımcı ekipmanlar iş başında...Weipro timer a bağlı ve sadece ayarlanan zamanlarda CO2 kontrol ediliyor geri kalan zamanlarda faal değil.Boşa CO2 harcamamak adına yapılan yaygın bir uygulama.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320182216311.jpg[/IMG]
[QUOTE=Alpim16]Mükemmel tebrikler güzel bir çalışma [/QUOTE]
[QUOTE=brigantes]Değişik ve emek verilen bir çalışma tebrik ederim hayırlı olsun. Ama ön kısım doğal gözükmediği için orayı pek beğenmedim. [/QUOTE]
Ön kısım biraz mecburi o şekilde oldu cuba ve monte carloların birbirine karışmasını önlemek için mini ler kullanıldı.
[QUOTE=ozganridvan]Güzel, heveslendirici ve ilham verici bir çalışma tebrik ederim.[/QUOTE]
[QUOTE=nzm06]Hocam tank cok guzel olmus tebrıkler [/QUOTE]
[QUOTE=mahoed]Göz kamaştırıcı çok güzel elinize sağlık.
Keşke benimde olsa[:((][/QUOTE]
Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim.İnşallah daha iyisi sizin olur [:)][EDIT]Thsnmutlu,2018-03-20 22:06:17[/EDIT]
Tankın arka planında görevlerini yerine getirmeye odaklanan yardımcı ekipmanlar iş başında...Weipro timer a bağlı ve sadece ayarlanan zamanlarda CO2 kontrol ediliyor geri kalan zamanlarda faal değil.Boşa CO2 harcamamak adına yapılan yaygın bir uygulama.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320182216311.jpg[/IMG]
Planty Roads Under Water
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180150171.jpg[/IMG]
[B][K]Tank Ölçüleri :[/K][/B] 60x40x40h
[B][K]Tankın Yaşı :[/K][/B] 2-3 aylık
[B][K]Taban Malzemesi : [/K][/B]
Peat Moss
Lav kırığı
Dennerle FB1 Substrate Start
JBL Plant Soil
Yati Kökü
DIY ADA Super clear,Penac W,Penac P
[B][K]Filtrasyon : [/K][/B]
Eheim 2217
Eheim 2213
Dophin UV 08 9 Watt Filtre (Şuan aktif değil)
VIV Glass Ball Outflow Pipe
VIV Glass Violet Outflow Pipe
Ista Glass Surface Skimmer
[B][K]Aydınlatma :[/K][/B]
2xGiesemann - Powerchrome - 24 W Super Flora T5
2xGiesemann - Powerchrome - 24 W Tropic T5
[B][K]CO2 ve Ekipman :[/K][/B]
WEIPRO PH CO2 Controller
Ista 2 litre CO2 tüp
Ista 1 litre CO2 tüp
Ista CO2 Control Selenoid Valve
CO2 Art Control Selenoid Valve
Ista Max Mix Large
Bazooka Atomizer CO2 Diffuser - 70mm
Bubble Magus - BM-T01 Dozaj Pompası
[B][K]Kullanılan Sıvı Katkılar Ve Gübreleme :[/K][/B]
All in one (D.I.Y.) Solüsyon
Estimative Index (EI) Daily
Sera Nitrivec
Microlife DCA006
[B][K]Bitkiler :[/K][/B]
Hemianthus callitrichoides 'Cuba'
Micranthemum 'Monte Carlo'
Alternanthera Reineckii Mini
Pogostemon Helferi
Staurogyne Repens
Eleocharis Parvula Mini
Ludwigia sp. Mini Super Red
Rotala sp. 'Bonsai' (Cüce Bonsai)
Rotala Macrandra Japan Red
Pogostemon Erectus
Limnophila Aromatica
Proserpinaca palustris 'Cuba'
Rotala Wallichii Red
Myriophyllum Tuberculatum
Rotala Macrandra 'Mini'
[B][K]Canlılar :[/K] [/B]
Tanichthys albonubes – White Cloud Mountain Minnow (Beyaz Bulut Dağı Balığı / Kardinal Balığı)
Trigonostigma heteromorpha-Rasbora
SAE
Otocinclus Affinis
Ancistrus Dolichopterus (Cüce Vatoz)
Neocaridina davidi (Kiraz Karidesi)
[B][K]Tasarım Aşaması : [/K][/B]
Aynı anda tüm bitkileri temin edemediğimden (epey sabır göstermekle beraber ilanlarda parça parça dahi olsa bulamadım) tasarladığım gibi olmadı maalesef.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180148301.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180148461.jpg[/IMG]
[B][K]Kurulum : [/K][/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180149171.jpg[/IMG]
Cuba ve monte carloları geçen sene bozduğum tankımdan aldığım birer öbeği emers ortamdan bugünlere kadar idame ettirerek yeni tankıma taşıyabildim.
[B][K]Son Durum : [/K][/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180150171.jpg[/IMG]
Staurogyne repensler ilk günden bu yana bir türlü istediğim gelişimi göstermedi.Kendilerine ayrılan alanı maalesef beklediğim gibi dolduramadı.Şuan için biraz daha iyiler.
Parvula minilerin tankın çeşitli yerlerine yayılıp dağınık bir görüntü oluşturmamaları için farklı bir ekim işlemi gerçekleştirildi.Hepsi tek sıra halinde ve dağılmadan gelişimlerini sürdürmektedir.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180151481.jpg[/IMG]
Emers olarak gelen bitkilerden Pogostemon Erectus ve Pogostemon Helferi beklediğim patlamayı gerçekleştirmişken...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180155461.jpg[/IMG]
Rotala macrandralar sonradan yerlerini değiştirdiğimden dolayı biraz formsuzlar,yavaş yavaş adapte olmaya çalışıyorlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180157191.jpg[/IMG]
Bazı bitkileri tanktan çıkarıp farklı türleri eklemeyi düşünüyorum.Gelişim hızları ve ihtiyaçları doğrultusunda benzer türler daha doğru seçimdir.
[EDIT]Thsnmutlu,2018-04-08 14:28:21[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180150171.jpg[/IMG]
[B][K]Tank Ölçüleri :[/K][/B] 60x40x40h
[B][K]Tankın Yaşı :[/K][/B] 2-3 aylık
[B][K]Taban Malzemesi : [/K][/B]
Peat Moss
Lav kırığı
Dennerle FB1 Substrate Start
JBL Plant Soil
Yati Kökü
DIY ADA Super clear,Penac W,Penac P
[B][K]Filtrasyon : [/K][/B]
Eheim 2217
Eheim 2213
Dophin UV 08 9 Watt Filtre (Şuan aktif değil)
VIV Glass Ball Outflow Pipe
VIV Glass Violet Outflow Pipe
Ista Glass Surface Skimmer
[B][K]Aydınlatma :[/K][/B]
2xGiesemann - Powerchrome - 24 W Super Flora T5
2xGiesemann - Powerchrome - 24 W Tropic T5
[B][K]CO2 ve Ekipman :[/K][/B]
WEIPRO PH CO2 Controller
Ista 2 litre CO2 tüp
Ista 1 litre CO2 tüp
Ista CO2 Control Selenoid Valve
CO2 Art Control Selenoid Valve
Ista Max Mix Large
Bazooka Atomizer CO2 Diffuser - 70mm
Bubble Magus - BM-T01 Dozaj Pompası
[B][K]Kullanılan Sıvı Katkılar Ve Gübreleme :[/K][/B]
All in one (D.I.Y.) Solüsyon
Estimative Index (EI) Daily
Sera Nitrivec
Microlife DCA006
[B][K]Bitkiler :[/K][/B]
Hemianthus callitrichoides 'Cuba'
Micranthemum 'Monte Carlo'
Alternanthera Reineckii Mini
Pogostemon Helferi
Staurogyne Repens
Eleocharis Parvula Mini
Ludwigia sp. Mini Super Red
Rotala sp. 'Bonsai' (Cüce Bonsai)
Rotala Macrandra Japan Red
Pogostemon Erectus
Limnophila Aromatica
Proserpinaca palustris 'Cuba'
Rotala Wallichii Red
Myriophyllum Tuberculatum
Rotala Macrandra 'Mini'
[B][K]Canlılar :[/K] [/B]
Tanichthys albonubes – White Cloud Mountain Minnow (Beyaz Bulut Dağı Balığı / Kardinal Balığı)
Trigonostigma heteromorpha-Rasbora
SAE
Otocinclus Affinis
Ancistrus Dolichopterus (Cüce Vatoz)
Neocaridina davidi (Kiraz Karidesi)
[B][K]Tasarım Aşaması : [/K][/B]
Aynı anda tüm bitkileri temin edemediğimden (epey sabır göstermekle beraber ilanlarda parça parça dahi olsa bulamadım) tasarladığım gibi olmadı maalesef.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180148301.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180148461.jpg[/IMG]
[B][K]Kurulum : [/K][/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180149171.jpg[/IMG]
Cuba ve monte carloları geçen sene bozduğum tankımdan aldığım birer öbeği emers ortamdan bugünlere kadar idame ettirerek yeni tankıma taşıyabildim.
[B][K]Son Durum : [/K][/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180150171.jpg[/IMG]
Staurogyne repensler ilk günden bu yana bir türlü istediğim gelişimi göstermedi.Kendilerine ayrılan alanı maalesef beklediğim gibi dolduramadı.Şuan için biraz daha iyiler.
Parvula minilerin tankın çeşitli yerlerine yayılıp dağınık bir görüntü oluşturmamaları için farklı bir ekim işlemi gerçekleştirildi.Hepsi tek sıra halinde ve dağılmadan gelişimlerini sürdürmektedir.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180151481.jpg[/IMG]
Emers olarak gelen bitkilerden Pogostemon Erectus ve Pogostemon Helferi beklediğim patlamayı gerçekleştirmişken...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180155461.jpg[/IMG]
Rotala macrandralar sonradan yerlerini değiştirdiğimden dolayı biraz formsuzlar,yavaş yavaş adapte olmaya çalışıyorlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/200320180157191.jpg[/IMG]
Bazı bitkileri tanktan çıkarıp farklı türleri eklemeyi düşünüyorum.Gelişim hızları ve ihtiyaçları doğrultusunda benzer türler daha doğru seçimdir.
[EDIT]Thsnmutlu,2018-04-08 14:28:21[/EDIT]
Yosun Türü Belirlemede Destek.
[QUOTE=gattar5050]Reeflowers’ın ürünleri bir yana, sorun yaşadığım konu yosunlar. Bir türlü önüne geçemiyorum.[/QUOTE]
İlk tavsiyem biraz doğru araştırma yapman yönünde.Sorunsuz bir akvaryum için öncelikle nelerin gerektiğini öğrenmelisin.Üşenmeyip aşağıda linkini verdiğim konuyu okursan gerekli cevapları alacaksındır.Yosun ve bakteri arasındaki ilişkiyi öğrenmen temennisiyle.
[URL]http://www.akvaryumda.com/bitkili-akvaryumlarda-yosun-olusma-sebepleri/[/URL]
Sağlıklı hobiler[EDIT]Thsnmutlu,2018-02-16 17:14:45[/EDIT]
[QUOTE=gattar5050]Reeflowers’ın ürünleri bir yana, sorun yaşadığım konu yosunlar. Bir türlü önüne geçemiyorum.[/QUOTE]
İlk tavsiyem biraz doğru araştırma yapman yönünde.Sorunsuz bir akvaryum için öncelikle nelerin gerektiğini öğrenmelisin.Üşenmeyip aşağıda linkini verdiğim konuyu okursan gerekli cevapları alacaksındır.Yosun ve bakteri arasındaki ilişkiyi öğrenmen temennisiyle.
[URL]http://www.akvaryumda.com/bitkili-akvaryumlarda-yosun-olusma-sebepleri/[/URL]
Sağlıklı hobiler[EDIT]Thsnmutlu,2018-02-16 17:14:45[/EDIT]
Kouzu 60 ( Genel Görünüm Ve Video Eklendi )
[QUOTE=Keys]
Yurtdışında satan siteler var ama bizde yok sanırım. Marka olarak aqua medic buna benzer bir ürün yapıyor aslında. Ama oldukça pahalı diye hatırlıyorum. Eski tankımda max mix kullandım. Gazı fazla verdiğim zaman pervaneler duruyordu. Ardından istanın diğer bir reactorunu kullandım. Ondan da verim alamadım. Yüksek oranda gaz verince pervane duruyordu bende. Debi sorunu da olabilir tabi bu. Cerges reactoru yurtdışındaki örneklerinden yola çıkarak kendim yaptım. Ama çok da uğraşmaya değecek bir şey değil bence. Tanka kabarcık vermemesi için bir iki ekleme yaptım süngerlerden. Kabarcık vermiyor ama debi çok düşüyor. Filtre kirlendikçe nasıl olur bilemiyorum. Debi yetersiz gelince reactorun içinde gazı çözecek harekette oluşmuyor haliyle. Kaba görüntüsü, yer problemi vs. yaşanabiliyor. Çözme performansı iyi ama. Diğer reactorlerdeki gibi pervane olmadığı için gaza bağlı durma vs. problemi de olmuyor. Ama bu reactor için debi çok önemli gazı çözmek adına. Tüm parçalarıyla maliyeti hazır reactorlerle aynı seviyede. Çok tercih edilebilir değil yani.
Hepsini değerlendirince sera 500 model reactor almaya karar verdim. O da pervaneli bir çözücü. Eğer kabarcık için çözüm üretmezseniz tanka ufak miktarda gaz gönderebiliyor. Debi cergesle aynı gibi. En azından daha ufak daha hoş bir görüntüsü var. Muhtemelen yenisi gelince onu kullanacağım. Benim aldığım ürün taktıktan sonra conta yerinden su kaçırdı.Değiştirmek için göndereceğim. [/QUOTE]
Tecrübelerini paylaştıkça bizler de yeni şeyler öğreniyoruz teşekkür ederim.Aslında Uğur max mix large ın pervanelerini çıkartabiliyorsun bu yüzden sordum mantık aynı.Sonuç olarak yine tanka kabarcık veriyor maalesef.Pervane dönüş hızı gücü filtrenin debisiyle alakalı aslında.Sera reaktör ista nın external reaktör üyle şekil ve görüntü olarak aynı.Bu arada sera max mix large mantığıyla yeni bir ürün piyasaya sürmüş.Hazneynin boyunu 35 cm ye kadar uzatmış.Reaktörün bağlantı noktalarına teflon bant çekersen kaçağı engellersin bu esnada ürünü deneme şansın olur en azından.
[URL]https://www.aquaticsupplies.com.au/products/sera-multi-fil-350-media-filter[/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/301220170000081.jpg[/IMG]
[QUOTE=Keys]
Yurtdışında satan siteler var ama bizde yok sanırım. Marka olarak aqua medic buna benzer bir ürün yapıyor aslında. Ama oldukça pahalı diye hatırlıyorum. Eski tankımda max mix kullandım. Gazı fazla verdiğim zaman pervaneler duruyordu. Ardından istanın diğer bir reactorunu kullandım. Ondan da verim alamadım. Yüksek oranda gaz verince pervane duruyordu bende. Debi sorunu da olabilir tabi bu. Cerges reactoru yurtdışındaki örneklerinden yola çıkarak kendim yaptım. Ama çok da uğraşmaya değecek bir şey değil bence. Tanka kabarcık vermemesi için bir iki ekleme yaptım süngerlerden. Kabarcık vermiyor ama debi çok düşüyor. Filtre kirlendikçe nasıl olur bilemiyorum. Debi yetersiz gelince reactorun içinde gazı çözecek harekette oluşmuyor haliyle. Kaba görüntüsü, yer problemi vs. yaşanabiliyor. Çözme performansı iyi ama. Diğer reactorlerdeki gibi pervane olmadığı için gaza bağlı durma vs. problemi de olmuyor. Ama bu reactor için debi çok önemli gazı çözmek adına. Tüm parçalarıyla maliyeti hazır reactorlerle aynı seviyede. Çok tercih edilebilir değil yani.
Hepsini değerlendirince sera 500 model reactor almaya karar verdim. O da pervaneli bir çözücü. Eğer kabarcık için çözüm üretmezseniz tanka ufak miktarda gaz gönderebiliyor. Debi cergesle aynı gibi. En azından daha ufak daha hoş bir görüntüsü var. Muhtemelen yenisi gelince onu kullanacağım. Benim aldığım ürün taktıktan sonra conta yerinden su kaçırdı.Değiştirmek için göndereceğim. [/QUOTE]
Tecrübelerini paylaştıkça bizler de yeni şeyler öğreniyoruz teşekkür ederim.Aslında Uğur max mix large ın pervanelerini çıkartabiliyorsun bu yüzden sordum mantık aynı.Sonuç olarak yine tanka kabarcık veriyor maalesef.Pervane dönüş hızı gücü filtrenin debisiyle alakalı aslında.Sera reaktör ista nın external reaktör üyle şekil ve görüntü olarak aynı.Bu arada sera max mix large mantığıyla yeni bir ürün piyasaya sürmüş.Hazneynin boyunu 35 cm ye kadar uzatmış.Reaktörün bağlantı noktalarına teflon bant çekersen kaçağı engellersin bu esnada ürünü deneme şansın olur en azından.
[URL]https://www.aquaticsupplies.com.au/products/sera-multi-fil-350-media-filter[/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/123326/301220170000081.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Betul_, 12:18
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 12:40
- 30x30x30 Full Clear Akvaryum Wolkan 12:12
- 50x30x30 Sumplı Akvaryumlar Wolkan 12:12
- Blodyy Mary Wolkan 12:12
- Metal Cımbız 30 Cm (maşa) MasterChiefHakan 11:42
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 11:17
- Christmass Moss emregungor 11:16
- Anubias emregungor 11:16
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:10
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:10
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:10
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 11:02
- Hb White Lepistes omererbas 10:32
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 10:32
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 10:11
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:53
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:53
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:51
KULLANICILAR
- 113 Online Kullanıcı, 61 Üye
Online Kullanıcılar
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
sina cen,
Laetacara,
HarunYILDIRIM,
mutlubaba,
ternapi,
Hidro Dinamik,
ootkn,
fikret43,
Oozer3466,
altanilker,
Tatar10,
arwenist,
Ozzgur,
mrah,
yeekim,
ahmetfiratozkaya,
ogurcay,
hanlarinhani,
Formicasmind,
ALTEMUR,
EKAR,
zen666,
ssener,
Leonthe pro,
harun reşit,
ilterisdoğukan,
by__cg,
ciways,
balta11,
TurX,
bysmokin,
fetocan,
Kınayu,
HalilSefaa,
Goldfish2000,
BilalM.,
Ylmzuslu,
Emirrw21,
NightWist,
osmandbnl,
BASARSURMEGOZ,
SoniG,
riderfish,
kocoglu,
Huseyinkprl,
fatihgurhan,
akvarist10UR,
Can78,
ali özer,
Mithrandirr,
Flytheshrimp,
serhan16,
Bora Bey,
reprise,
sulox,
Hkncan,
egedin,
Wolkan,
Kaangzkr,
aranjman,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
