ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Hakks
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
10
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
21 Şubat 2013 01:27
Son Ziyaret:
20 Ocak 2026 15:43
Toplam Mesaj:
29 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Hakkı Can ÖZCANLI
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Arka Bahçeye Japon Havuzu
[QUOTE=lemur]Başarılar, kolay gelsin. Alan dar. Keşke biraz daha derin kazsaydınız. Yaklaşık 220x110x55 desek 1300 lt civarında bir hacme sahipsiniz.
Kediler çok iyi avlanıyorlar. Bunun önüne geçmenin yolu havuz kenarının su seviyesinden en az 25 cm yukarda olması. O yüzden çepeçevre bu ölçülerde yükseltmeniz gerekiyor.
Japon balığı besleyecekseniz, naçizane tavsiyem özel türlerden ziyade doğala yakın türleri seçmeniz. Çünkü soğuğa daha dayanıklılar. Derinliğin az olması bu açıdan da dezavantaj.
Bahçede Koi daha keyifli ve dayanıklı olur ama o ölçülerde en fazla 4-5 yetişkin koi bakabilirsiniz.
Filtre için hacim ve derinlik az olduğundan fazla kuvvetli bir motor gerekmez. Saatte 2-3 bin lt çevirmesi yetecektir. Saatte 1-1,5 tur yeterli oluyor. Yeriniz dar olduğu için aquaphonics yeterli gelmeyebilir, basit bir DIY filtre yapmanız da isabetli olur.
Bitmiş halini de merakla bekleriz. [:)][/QUOTE]
Teşekküler,70 cm den sonra malesef zeminde büyük taşlar başladı ve zemin yapısı bozuldu.O yüzden hem işin uzamaması için yeterli buldum.Uzatmak isterdim fakat bu sefer de bahçe ile orantısı kötü olacaktı.Bu ölçüler sınırındaki balık adedi ile yetineceğim.
Kedi mevzusuna gelince,bizim buradakiler için 25 bile az gelebilir.Bikaç tanesi tam şeytan.O sorunu en başında düşündüm ve açılıp kapanacak bir tel sistemi kuracağım en sonunda.Üstünde yürüseler bile zarar veremeyecekleri,göz aralığı da küçük tel kullanacağım.
Getireceğim balıklar sürekli açık ve yaklaşık 30 cm suda duran balıklardan,1 cm civarı yavrular bile o yemyeşil olmuş bir karış suda nasıl yaşıyorlar anlamadım.Burada çiftlik sahibi bir tanıdığım var,yaklaşık 50 tonluk bir havuzu var,onun için gidip bulmuştum o üreticiyi.Gene ona gidip almayı düşünüyorum.
Koi,kişisel olarak büyük ve derin havuzlarda izlemeyi sevdiğim bir balık,onun yerine uzun kuyruk ve yüzgeçli gösterişli yuvarlak hatlı japonları düşünüyorum.Renk olarak da kırmızı-beyaz-altın renkler.Siyah fonda gösterişli olacaklar.Dediğiniz gibi ölçülerden dolayı koi pek uygun gelmiyor.Zaten oranda,ranchu vb. düşünerek kurmuştum.
Filtre için bence de çok kuvvetli olmasına gerek yok,çok fazla balık düşünmüyorum,canlı yükü az olacağı için çok güçlü olmasına gerek yok.Aquaponic sistemi de düşününce eledim sayılabilir.Çünkü bahçenin tasarımına pek uygun olmayacak gibi,doğal görünen bir yer düşünüyorum.Sebze-yeşillik pek uygun olmaz gibi.Birkaç malzemeli filtre yapıp taşlar arkasına gizleyip şelale gibi yapabilirim.
Bir an önce bitmesini istiyorum fakat ya zaman,ya malzeme yüzünden beklemek durumunda kalıyorum.Eklemeler oldukça güncelleyeceğim.Teşekkürler...
[QUOTE=ShowaSanshoku]Hayirli olsun.
Merak ettim, havalandirma ve filtre olarak nasıl sistemler düşünüyorsunuz?[/QUOTE]
Havalandırma olarak yüzey alanı genişliği ve fazla balık olmayacağını düşünerek ayrıca bir ekleme yapmayacağım.Tabiki lazım olmazsa.Mümkün olduğunca doğal durmasını istiyorum.Filtre olayını ise üstü ızgaralı bir boru içine koyduğum sump motoru ile kendi yapacağım filtreye su basacağım.Bu filtreyi de taşlarla gizleyeceğim.Biraz şelale olarak suya düşüreceğim.Burada da ayrıca havalandırma işine biraz katkısı olacak.Motoru boru içine koyma sebebim de genelde yüzeyde kalan çer çöpün etraftan havuza düşmesi,bundan dolayı yüzeyden suyu filtreye göndermeyi düşünüyorum.En dipten de alacak tabiki,yaklaşık %40 dip,%60 yüze gibi yapmaya çalışacağım.Teşekkürler...
[QUOTE=lemur]Başarılar, kolay gelsin. Alan dar. Keşke biraz daha derin kazsaydınız. Yaklaşık 220x110x55 desek 1300 lt civarında bir hacme sahipsiniz.
Kediler çok iyi avlanıyorlar. Bunun önüne geçmenin yolu havuz kenarının su seviyesinden en az 25 cm yukarda olması. O yüzden çepeçevre bu ölçülerde yükseltmeniz gerekiyor.
Japon balığı besleyecekseniz, naçizane tavsiyem özel türlerden ziyade doğala yakın türleri seçmeniz. Çünkü soğuğa daha dayanıklılar. Derinliğin az olması bu açıdan da dezavantaj.
Bahçede Koi daha keyifli ve dayanıklı olur ama o ölçülerde en fazla 4-5 yetişkin koi bakabilirsiniz.
Filtre için hacim ve derinlik az olduğundan fazla kuvvetli bir motor gerekmez. Saatte 2-3 bin lt çevirmesi yetecektir. Saatte 1-1,5 tur yeterli oluyor. Yeriniz dar olduğu için aquaphonics yeterli gelmeyebilir, basit bir DIY filtre yapmanız da isabetli olur.
Bitmiş halini de merakla bekleriz. [:)][/QUOTE]
Teşekküler,70 cm den sonra malesef zeminde büyük taşlar başladı ve zemin yapısı bozuldu.O yüzden hem işin uzamaması için yeterli buldum.Uzatmak isterdim fakat bu sefer de bahçe ile orantısı kötü olacaktı.Bu ölçüler sınırındaki balık adedi ile yetineceğim.
Kedi mevzusuna gelince,bizim buradakiler için 25 bile az gelebilir.Bikaç tanesi tam şeytan.O sorunu en başında düşündüm ve açılıp kapanacak bir tel sistemi kuracağım en sonunda.Üstünde yürüseler bile zarar veremeyecekleri,göz aralığı da küçük tel kullanacağım.
Getireceğim balıklar sürekli açık ve yaklaşık 30 cm suda duran balıklardan,1 cm civarı yavrular bile o yemyeşil olmuş bir karış suda nasıl yaşıyorlar anlamadım.Burada çiftlik sahibi bir tanıdığım var,yaklaşık 50 tonluk bir havuzu var,onun için gidip bulmuştum o üreticiyi.Gene ona gidip almayı düşünüyorum.
Koi,kişisel olarak büyük ve derin havuzlarda izlemeyi sevdiğim bir balık,onun yerine uzun kuyruk ve yüzgeçli gösterişli yuvarlak hatlı japonları düşünüyorum.Renk olarak da kırmızı-beyaz-altın renkler.Siyah fonda gösterişli olacaklar.Dediğiniz gibi ölçülerden dolayı koi pek uygun gelmiyor.Zaten oranda,ranchu vb. düşünerek kurmuştum.
Filtre için bence de çok kuvvetli olmasına gerek yok,çok fazla balık düşünmüyorum,canlı yükü az olacağı için çok güçlü olmasına gerek yok.Aquaponic sistemi de düşününce eledim sayılabilir.Çünkü bahçenin tasarımına pek uygun olmayacak gibi,doğal görünen bir yer düşünüyorum.Sebze-yeşillik pek uygun olmaz gibi.Birkaç malzemeli filtre yapıp taşlar arkasına gizleyip şelale gibi yapabilirim.
Bir an önce bitmesini istiyorum fakat ya zaman,ya malzeme yüzünden beklemek durumunda kalıyorum.Eklemeler oldukça güncelleyeceğim.Teşekkürler...
[QUOTE=ShowaSanshoku]Hayirli olsun.
Merak ettim, havalandirma ve filtre olarak nasıl sistemler düşünüyorsunuz?[/QUOTE]
Havalandırma olarak yüzey alanı genişliği ve fazla balık olmayacağını düşünerek ayrıca bir ekleme yapmayacağım.Tabiki lazım olmazsa.Mümkün olduğunca doğal durmasını istiyorum.Filtre olayını ise üstü ızgaralı bir boru içine koyduğum sump motoru ile kendi yapacağım filtreye su basacağım.Bu filtreyi de taşlarla gizleyeceğim.Biraz şelale olarak suya düşüreceğim.Burada da ayrıca havalandırma işine biraz katkısı olacak.Motoru boru içine koyma sebebim de genelde yüzeyde kalan çer çöpün etraftan havuza düşmesi,bundan dolayı yüzeyden suyu filtreye göndermeyi düşünüyorum.En dipten de alacak tabiki,yaklaşık %40 dip,%60 yüze gibi yapmaya çalışacağım.Teşekkürler...
Arka Bahçeye Japon Havuzu
Teşekkürler,çok bakıyorum çok izliyorum artık eldeki imkanlarla neler olacak ben de merak ediyorum.Kafamda çok tasarlıyorum fakat birini seçmem gerekiyor.Balık olarak da ebat gereği koi değil de bulabilirsem ranchu düşünüyorum.
Teşekkürler,çok bakıyorum çok izliyorum artık eldeki imkanlarla neler olacak ben de merak ediyorum.Kafamda çok tasarlıyorum fakat birini seçmem gerekiyor.Balık olarak da ebat gereği koi değil de bulabilirsem ranchu düşünüyorum.
Arka Bahçeye Japon Havuzu
Herkese merhaba,bir süre cichilid bir süre özel tür lepistes en son da bitkili akvaryum uğraşımdan sonra 4-5 yıl kadar eğitim vs sebeplerden dolayı akvaryum uğraşından uzak kalmıştım.Uygun koşulların olmaması (aslında hala yok gibi) ve özellikle bir kıvılcım olmaması için de biraz uzak durmuştum açıkçası,çünkü biliyorum ki güzel bir bitkili akvaryum beni çoşturacak ve depodaki takımları tekrar kuracaktım [^_^]
Gene eğitim sebebi ile Kuşadasındaki yazlığımızda kalıyoruz ve yıllardır arka bahçemizde ne yapabilirim fikri kafamı kurcalıyordu.Çok güneş görmemesi,toprağının killi ve çamur yapısı sebebi ile yeşillik ve bitki olmaması,kışın tüm sitenin kedileri bizde olduğu için arka bahçeyi genelde tuvalet amaçlı kullanmaları,bahçeden ne çiçek ne de sebze yeşillik vb ürün olmadığı için öylece boş durmaktaydı.Youtube da zen bahçeleri ve aquaponic sistem videolarını izlerken aklıma,arka bahçeye küçük bir süs havuzu yapmak ve etrafına da uygun şekilde doğal bir görünüm vermek geldi.İlk olarak havuzu ne şekilde yapmalıyım ve ne malzeme kullanmalıyım diye düşündüm.İlk iş olarak hemen şekil vererek kazmaya başladım.Bahçe için en uygun olan ölçülerde,sığ ve derin kısım olarak kazdım.Derin tarafı 70,sığ tarafı ise 45 cm olarak ayarladım.Ölçüleri ise 220*110 gibi oldu. İnce iş yaparak zemin ve duvarları düzgün ve çıkıntısız olarak ayarladım.Zemini ve duvarları iyice sıkıştırdıktan sonra fırça ile temizleyip ince bir kat cıvık bir çimento-kalekim karışımı sürdüm.Sıra mebrana gelmişti.İzlediğim videolardaki mebran malzemeyi temin etmenin biraz zor ve maliyetli olacağını görünce aklımda başka bir malzeme veya betondan yapmak kaldı.Betonun uğraştırıcı,çatlama riski ve zaten küçük olan alanı daha da küçülteceği için eledim.Mebran usulü birşey yapacaktım,Olabilecek malzemeleri araştırmaya ve temin edebileceğim şeylere yöneldim.İlk olarak sera naylonları aklıma geldi fakat şeffaf olması hoşuma gitmiyordu.Siyah olmalıydı ki balıklar içinde parlasın ve havuzda derinlik oluştursun.Sera naylonunu da eledim bu şekilde.Ziraat ürünleri satan sitelere baktım ve silaj için kullanılan naylon örtüler dikkatimi çekti,yol üstü ziraat malzemeleri satan bir yere uğradım.Bu ürün istediğim gibiydi,sadece mebran kadar kalın değil,o sorunu da 2-3 kat yaparak çözebilirdim.Bir yüzü koyu yeşil bir yüzü siyah naylonu beğendim,bakınırken baktım ki bir yüzü sarı bir yüzü siyah olanı gördüm bunun siyah tonu daha da koyuydu.Aradığımı bulmuştum.En olarak en 6-8-10-12-14 mt ler vardı,bana 4*3 ölçüleri yeterli idi o yüzden en dar olan 6 mt lik ten 3 mt aldım.Kg fiyatı 15 tl den tam 3 kg tuttu.
Bu naylondan tek kat yapmaya karar verdim fakat sağlamcı düşünerek delinme riskine karşı ilk önce çatı için kullanılan ziftli mebrandan bir kat,elimde bulunan sera naylonundan ise 2 kat altlık yaparak son olarak da bu naylonu koymaya karar verdim.Babamın da yardımı ile bunları serdim.Ardından suyu doldurmaya başladım.Kat yerlerini ve köşeleri su dolarken düzelttim.Bu aşamada bunun düzgün yapılması önemli çünkü düzgün yapılmadığında kötü kat yerleri,köşelerin arkada boşluklar kalabilir.Su dolunca baskı ile düzeltmek imkansız hale geliyor.Suyun dolma hızı ile 10-15 dk da sığ yerin de baskı ile oturması gerçekleşince işlem bitmiş oldu.
Bolca taş,genelde yayılıcı bitki ve yosun toparlamaya başladım.Aklımda hala tam olarak peyzajı oturmadı fakat yaptıkça oluşacağını biliyorum.
İlk kazma işleminden sonra 10-15 gün gibi hem malzeme arama hem de havadan dolayı ara vermek zorunda kaldım.Yağışlardan sona da toprak yapısından dolayı iyice sertleşti bu da çalışmayı zorlaştırdı.Taşları ayarladım,bitkileri de yavaştan toparlıyorum.Malzeme olarak da eksikleri tamamlıyacağım,filtre için sump motoru almam lazım(önerilere açığım) filtre kısmını da gene kendim yapacağım,ya aquaponic sistem ya da kapalı sistem fakat havuza şelale gibi akmasını düşünüyorum.Su üstü bitkiler,nilüfer ve japon şemsiyeleri ile su yüzeyini fazla kapatmadan bir peyzaj düşünüyorum.
Şimdi Biraz uzun yazmış olabilirim,buraya kadar okuduysanız tebrikler [:)))] Bu projem ne kadar sürer bilmiyorum.Tamam artık oldu da diyeceğimi sanmıyorum.Havuz bozulana kadar ekleme-çıkartma işlemleri yaparak ilerletmeyi düşünüyorum.Yapılanları buraya ekleyeceğim.Ayrıca böyle bir düşüncesi olanlar için de bir fikir oluşturacağını düşünüyorum.Her türlü öneri-eleştiri-soru larınızı yazabilirsiniz,Teşekkürler...
Biraz da foto...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202245371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202245451.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202245251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202244521.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202245021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202245111.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202245331.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202245411.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202245051.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202245281.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202245161.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202245201.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202244561.jpg[/IMG]
Devam Edecek...
Herkese merhaba,bir süre cichilid bir süre özel tür lepistes en son da bitkili akvaryum uğraşımdan sonra 4-5 yıl kadar eğitim vs sebeplerden dolayı akvaryum uğraşından uzak kalmıştım.Uygun koşulların olmaması (aslında hala yok gibi) ve özellikle bir kıvılcım olmaması için de biraz uzak durmuştum açıkçası,çünkü biliyorum ki güzel bir bitkili akvaryum beni çoşturacak ve depodaki takımları tekrar kuracaktım [^_^]
Gene eğitim sebebi ile Kuşadasındaki yazlığımızda kalıyoruz ve yıllardır arka bahçemizde ne yapabilirim fikri kafamı kurcalıyordu.Çok güneş görmemesi,toprağının killi ve çamur yapısı sebebi ile yeşillik ve bitki olmaması,kışın tüm sitenin kedileri bizde olduğu için arka bahçeyi genelde tuvalet amaçlı kullanmaları,bahçeden ne çiçek ne de sebze yeşillik vb ürün olmadığı için öylece boş durmaktaydı.Youtube da zen bahçeleri ve aquaponic sistem videolarını izlerken aklıma,arka bahçeye küçük bir süs havuzu yapmak ve etrafına da uygun şekilde doğal bir görünüm vermek geldi.İlk olarak havuzu ne şekilde yapmalıyım ve ne malzeme kullanmalıyım diye düşündüm.İlk iş olarak hemen şekil vererek kazmaya başladım.Bahçe için en uygun olan ölçülerde,sığ ve derin kısım olarak kazdım.Derin tarafı 70,sığ tarafı ise 45 cm olarak ayarladım.Ölçüleri ise 220*110 gibi oldu. İnce iş yaparak zemin ve duvarları düzgün ve çıkıntısız olarak ayarladım.Zemini ve duvarları iyice sıkıştırdıktan sonra fırça ile temizleyip ince bir kat cıvık bir çimento-kalekim karışımı sürdüm.Sıra mebrana gelmişti.İzlediğim videolardaki mebran malzemeyi temin etmenin biraz zor ve maliyetli olacağını görünce aklımda başka bir malzeme veya betondan yapmak kaldı.Betonun uğraştırıcı,çatlama riski ve zaten küçük olan alanı daha da küçülteceği için eledim.Mebran usulü birşey yapacaktım,Olabilecek malzemeleri araştırmaya ve temin edebileceğim şeylere yöneldim.İlk olarak sera naylonları aklıma geldi fakat şeffaf olması hoşuma gitmiyordu.Siyah olmalıydı ki balıklar içinde parlasın ve havuzda derinlik oluştursun.Sera naylonunu da eledim bu şekilde.Ziraat ürünleri satan sitelere baktım ve silaj için kullanılan naylon örtüler dikkatimi çekti,yol üstü ziraat malzemeleri satan bir yere uğradım.Bu ürün istediğim gibiydi,sadece mebran kadar kalın değil,o sorunu da 2-3 kat yaparak çözebilirdim.Bir yüzü koyu yeşil bir yüzü siyah naylonu beğendim,bakınırken baktım ki bir yüzü sarı bir yüzü siyah olanı gördüm bunun siyah tonu daha da koyuydu.Aradığımı bulmuştum.En olarak en 6-8-10-12-14 mt ler vardı,bana 4*3 ölçüleri yeterli idi o yüzden en dar olan 6 mt lik ten 3 mt aldım.Kg fiyatı 15 tl den tam 3 kg tuttu.
Bu naylondan tek kat yapmaya karar verdim fakat sağlamcı düşünerek delinme riskine karşı ilk önce çatı için kullanılan ziftli mebrandan bir kat,elimde bulunan sera naylonundan ise 2 kat altlık yaparak son olarak da bu naylonu koymaya karar verdim.Babamın da yardımı ile bunları serdim.Ardından suyu doldurmaya başladım.Kat yerlerini ve köşeleri su dolarken düzelttim.Bu aşamada bunun düzgün yapılması önemli çünkü düzgün yapılmadığında kötü kat yerleri,köşelerin arkada boşluklar kalabilir.Su dolunca baskı ile düzeltmek imkansız hale geliyor.Suyun dolma hızı ile 10-15 dk da sığ yerin de baskı ile oturması gerçekleşince işlem bitmiş oldu.
Bolca taş,genelde yayılıcı bitki ve yosun toparlamaya başladım.Aklımda hala tam olarak peyzajı oturmadı fakat yaptıkça oluşacağını biliyorum.
İlk kazma işleminden sonra 10-15 gün gibi hem malzeme arama hem de havadan dolayı ara vermek zorunda kaldım.Yağışlardan sona da toprak yapısından dolayı iyice sertleşti bu da çalışmayı zorlaştırdı.Taşları ayarladım,bitkileri de yavaştan toparlıyorum.Malzeme olarak da eksikleri tamamlıyacağım,filtre için sump motoru almam lazım(önerilere açığım) filtre kısmını da gene kendim yapacağım,ya aquaponic sistem ya da kapalı sistem fakat havuza şelale gibi akmasını düşünüyorum.Su üstü bitkiler,nilüfer ve japon şemsiyeleri ile su yüzeyini fazla kapatmadan bir peyzaj düşünüyorum.
Şimdi Biraz uzun yazmış olabilirim,buraya kadar okuduysanız tebrikler [:)))] Bu projem ne kadar sürer bilmiyorum.Tamam artık oldu da diyeceğimi sanmıyorum.Havuz bozulana kadar ekleme-çıkartma işlemleri yaparak ilerletmeyi düşünüyorum.Yapılanları buraya ekleyeceğim.Ayrıca böyle bir düşüncesi olanlar için de bir fikir oluşturacağını düşünüyorum.Her türlü öneri-eleştiri-soru larınızı yazabilirsiniz,Teşekkürler...
Biraz da foto...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202245371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202245451.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202245251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202244521.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202245021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202245111.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202245331.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202245411.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202245051.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202245281.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202245161.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202245201.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143076/050220202244561.jpg[/IMG]
Devam Edecek...
Alttan kök atan kolay bitkiler
Evet Hemianthus Micra,benim tankda alttan üste dizilim şu şekilde,lav kırığı,dere kumu,bazalt kum.Ama çok zor bir bitki değil,şuan ne CO2 nede gübre kullanıyorum,sadece ışık ile gayet güzel şekilde büyüyorlar.
Evet Hemianthus Micra,benim tankda alttan üste dizilim şu şekilde,lav kırığı,dere kumu,bazalt kum.Ama çok zor bir bitki değil,şuan ne CO2 nede gübre kullanıyorum,sadece ışık ile gayet güzel şekilde büyüyorlar.
Alttan kök atan kolay bitkiler
Ben yavru saklanması için micra yı öneririm,alttan kök atmıyor ama uzadıktan sonra yatıp kök atıyor ve hızlı çoğalıyor hem görsel olarak hemde yavruların saklanması için çok uygun,tavsiye ederim
Ben yavru saklanması için micra yı öneririm,alttan kök atmıyor ama uzadıktan sonra yatıp kök atıyor ve hızlı çoğalıyor hem görsel olarak hemde yavruların saklanması için çok uygun,tavsiye ederim
dış filtre su akıntısı
Filtrenin çıkışına,girişe takılan ızgaralardan takarsanız sorun çözülür.Ben 6 aydır bu şekilde kullanıyorum
Filtrenin çıkışına,girişe takılan ızgaralardan takarsanız sorun çözülür.Ben 6 aydır bu şekilde kullanıyorum
düşük watt yüksek lümen?
Düşük tüketim ve yüksek performans istiyorsanız LED ve LED türevlerine bakmanızı tavsiye ederim.Hem baya uzun ömürlü
Düşük tüketim ve yüksek performans istiyorsanız LED ve LED türevlerine bakmanızı tavsiye ederim.Hem baya uzun ömürlü
java mossları coşturacak 50 cmden kısa t5 floresan
http://www.marketcik.com/PLL-Duylu-Ampul,LA_4397-2.html#labels=4397-2
Bu tarz ampuller ama fiyat ve uzunluk olarak araştırın bence
http://www.marketcik.com/PLL-Duylu-Ampul,LA_4397-2.html#labels=4397-2
Bu tarz ampuller ama fiyat ve uzunluk olarak araştırın bence
java mossları coşturacak 50 cmden kısa t5 floresan
Pl-l ampulleri öneririm,50 cm den kısa olanları mevcut,865 olanları işinizi görecektir.
Pl-l ampulleri öneririm,50 cm den kısa olanları mevcut,865 olanları işinizi görecektir.
Corner Filtre
Bende de olmuştu o sorun,açtım içini alt kısım var seramik ve taşların durduğu kısım,o kısıma giren boruyu çıkartıp o parçayıda ayırdım,çok sıkı olmayacak şekilde tekrar taktım sorun çözüldü
Bende de olmuştu o sorun,açtım içini alt kısım var seramik ve taşların durduğu kısım,o kısıma giren boruyu çıkartıp o parçayıda ayırdım,çok sıkı olmayacak şekilde tekrar taktım sorun çözüldü
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
KULLANICILAR
- 55 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
Levent balık,
Koksal Gurkan,
sina cen,
Hoppala,
efkango,
Kuduoglu,
osmandbnl,
Jaredped,
mehaniches_ksmt,
Akvaryumcu_Doru,
yyiImaz,
Kınayu,
nazemert1,
oktay42,
altuntasseref,
MiSoSiKiaN,
yeekim,
MuratOzdemir,
yokte,
0rnn,
aupqua,
Umutoty,
recebbilge,
bgavare,
Aporetti,
Hidro Dinamik,
LeafyAqua,
isssmailak,
ahmetfiratozkaya,
tarikyksl,
omarfako2,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
