ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
16 Mart 2016 21:00
Son Ziyaret:
27 Nisan 2016 17:32
Toplam Mesaj:
27 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Kenan Altay
Doğum Tarihi:
06 Temmuz 1985
Yaş:
40
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Her Alanda Bilimsel çalışmaların önünü açmak. Adı üstünde Bilimle bilmekle alakalı Bu yüzden doğru bilmek, iyi bilmek doğru sonuca götürecektir. Bilinmeyenler zannidir! Sonuç vermesini beklemek (k)ayıp.. Merhamet ve iyi yönelmek Fıtri'dir. Buna yön
SON 10 MESAJI
Yeni Akvaryumumda Garip Şeyler Oluyor
Kabarcıklar beyazımsı bir katman içinde gibi görünüyorsa. Bi şekilde bir yerden temizlik maddesi veya başka bir şey bulaşmıştır. Ancak eğer yapabiliyorsanız kepçe benzeri birşeyle üstten toplayın. Ve mümkünse balıkları hemen almayın hacmine göre ve balık boyutuna göre bekleyerek 1er 2şer balık ekleyip bikaç gün arayla ekleyerek devam edin şayet sıkıntı olmazsa.. Bunu derken sıkıntınız bütün balıkları tek seferde getirmek ve koyacak yeriniz olmaması olacak gibi görünüyor. Hİç bir sorun olmayadabilir. Benzer bir görüntü birazdaha az hali kısa süreliğine bende de olmuştu.
Panik yok ama stresi çok :)daha yeni oturmuş olduğunu düşündüğüm akvaryumuma su değişiminden sonra 15den fazla balık eklemek zorunda kalmış birisi olarak bunları yazıyorum Eklediğim balıkların 2. günü kuhli ve çöpçüler normal tavırlar sorun yok. tek sorun su bulanıklığı geçmiyor bak hiç panik yapmıyorum Akvaryumda bir kaos var balıklar birbirine giriyor saklanacak yer tek bölge ve her seferinde 4 farklı türden toplamda 10 balık burda göya saklanıyorlar ben onları görüyorum çaktırmıyorum ;) 5 cmlik taşın arkasında değiller suss :)) Ha bide çay yarabandı gibi çokta temiz olmayan ellerimle dişi bettaları sevmeden yapamıyorum napıyım gıdıklanmak hoşlarına gidiyor :) 3 gündür de elim değil kolum akvaryumdan çıkmıyor Dedimya kaos var kaosa bende dahil oldum :) Bu arada filtre görevini yapmıyor onada el yordamıyla destek oluyorum.
15litredeki erkek betta en keyiflisi Sıcaklık 30larda. niyemi Adı By.Sinir Sinirden dereceye vurup duruyor kuyruğuyla herşeye sinirleniyo yem veriyorum ayrı bi sinir, akvaryum suyuna kontrol için bakıyorum camıma yaklaşma dercesine sinirle geliyo! 2 gün önce farkettim beyaz benek başlamış onun keyfi yerinde benimkide! :)
Kabarcıklar beyazımsı bir katman içinde gibi görünüyorsa. Bi şekilde bir yerden temizlik maddesi veya başka bir şey bulaşmıştır. Ancak eğer yapabiliyorsanız kepçe benzeri birşeyle üstten toplayın. Ve mümkünse balıkları hemen almayın hacmine göre ve balık boyutuna göre bekleyerek 1er 2şer balık ekleyip bikaç gün arayla ekleyerek devam edin şayet sıkıntı olmazsa.. Bunu derken sıkıntınız bütün balıkları tek seferde getirmek ve koyacak yeriniz olmaması olacak gibi görünüyor. Hİç bir sorun olmayadabilir. Benzer bir görüntü birazdaha az hali kısa süreliğine bende de olmuştu.
Panik yok ama stresi çok :)daha yeni oturmuş olduğunu düşündüğüm akvaryumuma su değişiminden sonra 15den fazla balık eklemek zorunda kalmış birisi olarak bunları yazıyorum Eklediğim balıkların 2. günü kuhli ve çöpçüler normal tavırlar sorun yok. tek sorun su bulanıklığı geçmiyor bak hiç panik yapmıyorum Akvaryumda bir kaos var balıklar birbirine giriyor saklanacak yer tek bölge ve her seferinde 4 farklı türden toplamda 10 balık burda göya saklanıyorlar ben onları görüyorum çaktırmıyorum ;) 5 cmlik taşın arkasında değiller suss :)) Ha bide çay yarabandı gibi çokta temiz olmayan ellerimle dişi bettaları sevmeden yapamıyorum napıyım gıdıklanmak hoşlarına gidiyor :) 3 gündür de elim değil kolum akvaryumdan çıkmıyor Dedimya kaos var kaosa bende dahil oldum :) Bu arada filtre görevini yapmıyor onada el yordamıyla destek oluyorum.
15litredeki erkek betta en keyiflisi Sıcaklık 30larda. niyemi Adı By.Sinir Sinirden dereceye vurup duruyor kuyruğuyla herşeye sinirleniyo yem veriyorum ayrı bi sinir, akvaryum suyuna kontrol için bakıyorum camıma yaklaşma dercesine sinirle geliyo! 2 gün önce farkettim beyaz benek başlamış onun keyfi yerinde benimkide! :)
Bu Bitki Ve Salyangoz Nedir?
Açıkçası ; Bikenara ayırdığım javamossların arasında duruyor. Javamosslar çok karışık ve çuk uzunlar çürüğü çarığı ayrılması ve akvaryuma eklemek için hazırlanması çok uzun işlem. Şimdi bunların arasından salyangozu aramam. Çünkü Çoğalırsa felan şuan için başka sıkıntılar var temizlikle ilgilenemem. Ama Fotoğrafı çekerken gördüğüm kadarıyla Kaplangözü taşı andıran bi sarımsı noktası var içinde hoşuma gitmiyor değil :)
Bakalım şu bitkiyi kurtarayım ne olduğunu çözeyim, akvaryumdaki kaosu bi halledeyim ölmezse onada sıra gelecek :))
Bitkinin ne olduğu konusunda yardımlarınızı bekliyorum, akvaryum içerisinde şuan için yapraklarda da sapdada bir gelişme yok. Duruma göre ileride tekrar fotoğraflarım
Açıkçası ; Bikenara ayırdığım javamossların arasında duruyor. Javamosslar çok karışık ve çuk uzunlar çürüğü çarığı ayrılması ve akvaryuma eklemek için hazırlanması çok uzun işlem. Şimdi bunların arasından salyangozu aramam. Çünkü Çoğalırsa felan şuan için başka sıkıntılar var temizlikle ilgilenemem. Ama Fotoğrafı çekerken gördüğüm kadarıyla Kaplangözü taşı andıran bi sarımsı noktası var içinde hoşuma gitmiyor değil :)
Bakalım şu bitkiyi kurtarayım ne olduğunu çözeyim, akvaryumdaki kaosu bi halledeyim ölmezse onada sıra gelecek :))
Bitkinin ne olduğu konusunda yardımlarınızı bekliyorum, akvaryum içerisinde şuan için yapraklarda da sapdada bir gelişme yok. Duruma göre ileride tekrar fotoğraflarım
Bu Bitki Ve Salyangoz Nedir?
Evet durumu kötü yıkadım kökündeki siyahçürüğü maket bıçağıyla kestim akvaryuma gömdüm , bakalım. Kurtarabilirmiyim ne olduğunu bulabilsek onagöre bişey yapılabilir belki.
Adi salyangoz olduğuna eminmisiniz. Sevincim kursağımda kalıyor :)
Evet durumu kötü yıkadım kökündeki siyahçürüğü maket bıçağıyla kestim akvaryuma gömdüm , bakalım. Kurtarabilirmiyim ne olduğunu bulabilsek onagöre bişey yapılabilir belki.
Adi salyangoz olduğuna eminmisiniz. Sevincim kursağımda kalıyor :)
Bu Bitki Ve Salyangoz Nedir?
Arkadaştanaldığım javamossların arasından çıktı Ne olduğu hakkında kesin bilgi lazım bilen varmıdır?
Bitkinin köküne yapışmış elimi atınca düşen salyangoz yavrusu Minare mi yoksa Elma salyangoz mudur? Başka fotosu yok mossların arasına geri salladım.
[url=http://hizliresim.com/z57J4O][img]http://i.hizliresim.com/z57J4O.jpg[/img][/url]
Bitki daha önemli
[url=http://hizliresim.com/571GYl][img]http://i.hizliresim.com/571GYl.jpg[/img][/url][EDIT]Ken4n,2016-04-21 18:09:57[/EDIT]
Arkadaştanaldığım javamossların arasından çıktı Ne olduğu hakkında kesin bilgi lazım bilen varmıdır?
Bitkinin köküne yapışmış elimi atınca düşen salyangoz yavrusu Minare mi yoksa Elma salyangoz mudur? Başka fotosu yok mossların arasına geri salladım.
[url=http://hizliresim.com/z57J4O][img]http://i.hizliresim.com/z57J4O.jpg[/img][/url]
Bitki daha önemli
[url=http://hizliresim.com/571GYl][img]http://i.hizliresim.com/571GYl.jpg[/img][/url][EDIT]Ken4n,2016-04-21 18:09:57[/EDIT]
sessiz hava motoru fikirleri
Aynı gözlemlemeyi bende yapmıştım bunu düşünmüştüm ama çözüm olmaz herhalde diye olumsuz düşünmüştüm. Kablosundan tutup 1.5 metre kadar kaldırmıştım değişme olmayınca vaz geçmiştim.
Sabitlediniz mi bir yere yoksa askıda mı duruyor acaba?
Aynı gözlemlemeyi bende yapmıştım bunu düşünmüştüm ama çözüm olmaz herhalde diye olumsuz düşünmüştüm. Kablosundan tutup 1.5 metre kadar kaldırmıştım değişme olmayınca vaz geçmiştim.
Sabitlediniz mi bir yere yoksa askıda mı duruyor acaba?
Akvaryum Kurulumuma Ölçü- Bitki Ve Canlı Tavsiyesi
Saygıdeğer yeknet. İlgin alakan ve yorumların için teşekkür ediyorum. Bir diğer manada söylemek istediğim şeyi örnekliyorum bakınız İsmini ilk defa duyduğum ve gördüğüm bir balık türü ; Otocat. az önce forumda birilerine önerilmiş burdan gördüm. Vatoz yerine cüc vatoz veya bunu tavsiye etmişler.. gibi Benim aradığım şey aslında tam olarak bu.
Yani şunuda açıklayım; Beta dişilerini ekledim 3-5 adet üretim yaptığımda sayı artacak yapabilirsem.. Ancak bunlar tek kalmayacak çöpçü ve bu örnekteki gibi vatoz sadece beta dişileri karışık akvaryumlarda yaşayabiliyor bu sebeple beta üretiminin yumurta dönemi v.s bunlar bana hafif geliyor. Örneğin cüce vatoz yavrularını yeme veya anasını danasını ayırma gibi müdahalelerde bulunmamak benim kolayıma geliyor. Sanırsam killifisher türüde aynı şekilde bir aile ana-baba yacruları büyütüyorlar. Sadece yumurtaları toplu olarak biryerde tutmak gerekiyormuş gibi vuralardan kendime pay çıkarmaya çalışıyorum...
Söylediğiniz gibi havalar ısınıyorken bu sıkışık durumda en asgari şartlarla deneyimimi yaşamayı amaçlıyorum. Sonrasında ısıtıcısı havası filtresi illaki gerekene yönelebilirim. Şimdiyi değerlendirmek bu koşullarda azda olsa deneyim kazanmak. Ha şuda var. illa bitki koycam illa şunu yapcam demiyorum(diyemiyorum) .. Yapmak istediklerim hayallerimin hep altında olduğu için önemsemiyorum diyelim. Sadece başlangıç zor şartlarda balıklara bakmak. Hertürlü imkana kolay ulaştıktan sonra herhalükarda balık bakmak kolay! En azından benim için öyle.
Şimdi örnekte söylenen otocat sadece örnek olması içindi. Besleyecek değilim.. Bu yönde beni bitki alma şunu yap diye yönlendirebilecek şu balıklara yönel şu konuyu araştır diye yönelndirebilirseniz. neon tetralarda olduğu gibi bir yönlendirme bekliyorum. Siz anladınız :)
Saygıdeğer yeknet. İlgin alakan ve yorumların için teşekkür ediyorum. Bir diğer manada söylemek istediğim şeyi örnekliyorum bakınız İsmini ilk defa duyduğum ve gördüğüm bir balık türü ; Otocat. az önce forumda birilerine önerilmiş burdan gördüm. Vatoz yerine cüc vatoz veya bunu tavsiye etmişler.. gibi Benim aradığım şey aslında tam olarak bu.
Yani şunuda açıklayım; Beta dişilerini ekledim 3-5 adet üretim yaptığımda sayı artacak yapabilirsem.. Ancak bunlar tek kalmayacak çöpçü ve bu örnekteki gibi vatoz sadece beta dişileri karışık akvaryumlarda yaşayabiliyor bu sebeple beta üretiminin yumurta dönemi v.s bunlar bana hafif geliyor. Örneğin cüce vatoz yavrularını yeme veya anasını danasını ayırma gibi müdahalelerde bulunmamak benim kolayıma geliyor. Sanırsam killifisher türüde aynı şekilde bir aile ana-baba yacruları büyütüyorlar. Sadece yumurtaları toplu olarak biryerde tutmak gerekiyormuş gibi vuralardan kendime pay çıkarmaya çalışıyorum...
Söylediğiniz gibi havalar ısınıyorken bu sıkışık durumda en asgari şartlarla deneyimimi yaşamayı amaçlıyorum. Sonrasında ısıtıcısı havası filtresi illaki gerekene yönelebilirim. Şimdiyi değerlendirmek bu koşullarda azda olsa deneyim kazanmak. Ha şuda var. illa bitki koycam illa şunu yapcam demiyorum(diyemiyorum) .. Yapmak istediklerim hayallerimin hep altında olduğu için önemsemiyorum diyelim. Sadece başlangıç zor şartlarda balıklara bakmak. Hertürlü imkana kolay ulaştıktan sonra herhalükarda balık bakmak kolay! En azından benim için öyle.
Şimdi örnekte söylenen otocat sadece örnek olması içindi. Besleyecek değilim.. Bu yönde beni bitki alma şunu yap diye yönlendirebilecek şu balıklara yönel şu konuyu araştır diye yönelndirebilirseniz. neon tetralarda olduğu gibi bir yönlendirme bekliyorum. Siz anladınız :)
Akvaryum Kurulumuma Ölçü- Bitki Ve Canlı Tavsiyesi
Betta konusunda bilginiz varsa ve söylediğimi anlamışsanız öyle bi dünya var diyebilirim..
Yukarıda örnekte söylediğim balıklar 10 - 30 Derecede yaşıyor. bu arada Isıtıcıyla ilgili olarak, 50w değil 25w dahi iş görecektir. Bu watt olayı bizim yaktığımız sobalar gibi değil. Kapalı ortamda duran su içerisinde ısıyı dengede tutan yapıları var. 100w 5-6 saat çalışırsa 50w 8-9 saat çalışır demektir. Sonuçta ısıyı dengede tutar. Yanı sıra strafor desteği yapıldığında istenen denge sağlanır.
Ancak bazı balık türlerinde bu mümkün değildir. İstediğimiz ısının toleransı çoğu balık türünde yetersiz olacaktır. Tam denge hızlı düşmeyen ısı gerekebiliyor. . Burda anlatmak istediğim, ısı da ve oksijen sağlamada daha rahat türler'den bilmediğim bir cins var mıdır yaklaşımı.. Japon balıkları bazı varyetleri biçok ortamda sağlamca yaşayabiliyorlar.
Bu konuda çok şey yazılıp söylenebilir.. Benim amacım pratik / Tecrübeden faydalanmak. Akvaristlere soracağıma döner bütün koşulları sağlarım Forumu da bu konularda kullanmam en azından.
mesela benzer bir yerde sadece cüce vatoz yapanlar var.Koşulları nedir tam detaylı bakmadım.. ben sevmiim.
Cüce vatozu seviyorum aramızda büyük bi etkileşim var hani. Ama konu o değil, onlar hep biryerlere yapışıyorlar. fFalan falan. artı ne yer ne içer neister detaylıca bakmak lazım. gibi...
Örneğin türkiyede Betta splendens bulunuyor. Ben şunada ulaşmak isterdim; macrostoma,imbellis ..gibi diğer akrabalarını bulabilirmiyim gibi..
Bunlar durgun su seviyorlar , 109 litre için önerilen filtreleme 225-400 litre çevirebilen. şimdi 300 litre çeviren bunun tam ortası değil mi? Artı betta gibi bi tür için yeterli değil mi? bunu mu demek istediniz Tek balık besleme konusuna tekrar bakalım.. Akvaryumun tamamını tek başına doldurabilen bir başka tür daha var mı? Bunları bilmeyi amaçlıyorum.
Ve zaten şunu söylemek istedim 3-5 veya daha fazla dişi betta'yı büyük tank'a alabilirim...
değerli yeknet . Dış Filtremi kendim yaparım demiştim. Ben ihtiyaç halinde eldeki iç filtreyi de ekleyeceğimi(extra ) belirtmek isterim.
Az ışık konusunda, kolay bitkiler 'i kast ettim bikaç örnek var ledlerin yetmediği söylense de su içindeki ışığın emilim farkı kolay bitkilerin bir çoğuna yetiyor. Dipte kalacak olan bitkiler için sıkıntı doğurabilir bu konuda fazla birşey demiyorum yardım amaçlıyorum.
Neon tetra'lar beni korkutuyor. kolaylık'tan kastım İlgilenme konusunda. Sizde belirtmişsiniz her balık ilgiister. Akvaryumda bikaç tür olduğundaonların doğumları v.s iş yükü artıyor :D Tek türle daha kolay ilgilenebilirim düşüncesi beni buralara sürükledi.
yanişu değil; "al 3-5 balık koy gitsin ne kara kara düşünüyon.."
Akvaryumabütçe ayıramadığım için tamamen duygusal demem ondan. Bu nedenle her hamleyi zaman'a yayıyorum.
Bu süreçte sıcak havalarda gelmişken değerlendireyim..
Bilmiş bilmiş konuşuyorum sanmayın bişey bildiğim yok :D Hepsi çok araştırma ve kafa karışıklığı. Tecrübesiz gelen bilgi bilgi değildir diyorum. Bilgililerden ilgili mesajı bekliyorum.
Neon tetra düşündürüyor beni..
Sonunu şöyle bitireyim;
Daha başka ne var, başka şeyler arıyorum herhalde.
Akvaryuma Kedi koysam balık olur mu?
Betta konusunda bilginiz varsa ve söylediğimi anlamışsanız öyle bi dünya var diyebilirim..
Yukarıda örnekte söylediğim balıklar 10 - 30 Derecede yaşıyor. bu arada Isıtıcıyla ilgili olarak, 50w değil 25w dahi iş görecektir. Bu watt olayı bizim yaktığımız sobalar gibi değil. Kapalı ortamda duran su içerisinde ısıyı dengede tutan yapıları var. 100w 5-6 saat çalışırsa 50w 8-9 saat çalışır demektir. Sonuçta ısıyı dengede tutar. Yanı sıra strafor desteği yapıldığında istenen denge sağlanır.
Ancak bazı balık türlerinde bu mümkün değildir. İstediğimiz ısının toleransı çoğu balık türünde yetersiz olacaktır. Tam denge hızlı düşmeyen ısı gerekebiliyor. . Burda anlatmak istediğim, ısı da ve oksijen sağlamada daha rahat türler'den bilmediğim bir cins var mıdır yaklaşımı.. Japon balıkları bazı varyetleri biçok ortamda sağlamca yaşayabiliyorlar.
Bu konuda çok şey yazılıp söylenebilir.. Benim amacım pratik / Tecrübeden faydalanmak. Akvaristlere soracağıma döner bütün koşulları sağlarım Forumu da bu konularda kullanmam en azından.
mesela benzer bir yerde sadece cüce vatoz yapanlar var.Koşulları nedir tam detaylı bakmadım.. ben sevmiim.
Cüce vatozu seviyorum aramızda büyük bi etkileşim var hani. Ama konu o değil, onlar hep biryerlere yapışıyorlar. fFalan falan. artı ne yer ne içer neister detaylıca bakmak lazım. gibi...
Örneğin türkiyede Betta splendens bulunuyor. Ben şunada ulaşmak isterdim; macrostoma,imbellis ..gibi diğer akrabalarını bulabilirmiyim gibi..
Bunlar durgun su seviyorlar , 109 litre için önerilen filtreleme 225-400 litre çevirebilen. şimdi 300 litre çeviren bunun tam ortası değil mi? Artı betta gibi bi tür için yeterli değil mi? bunu mu demek istediniz Tek balık besleme konusuna tekrar bakalım.. Akvaryumun tamamını tek başına doldurabilen bir başka tür daha var mı? Bunları bilmeyi amaçlıyorum.
Ve zaten şunu söylemek istedim 3-5 veya daha fazla dişi betta'yı büyük tank'a alabilirim...
değerli yeknet . Dış Filtremi kendim yaparım demiştim. Ben ihtiyaç halinde eldeki iç filtreyi de ekleyeceğimi(extra ) belirtmek isterim.
Az ışık konusunda, kolay bitkiler 'i kast ettim bikaç örnek var ledlerin yetmediği söylense de su içindeki ışığın emilim farkı kolay bitkilerin bir çoğuna yetiyor. Dipte kalacak olan bitkiler için sıkıntı doğurabilir bu konuda fazla birşey demiyorum yardım amaçlıyorum.
Neon tetra'lar beni korkutuyor. kolaylık'tan kastım İlgilenme konusunda. Sizde belirtmişsiniz her balık ilgiister. Akvaryumda bikaç tür olduğundaonların doğumları v.s iş yükü artıyor :D Tek türle daha kolay ilgilenebilirim düşüncesi beni buralara sürükledi.
yanişu değil; "al 3-5 balık koy gitsin ne kara kara düşünüyon.."
Akvaryumabütçe ayıramadığım için tamamen duygusal demem ondan. Bu nedenle her hamleyi zaman'a yayıyorum.
Bu süreçte sıcak havalarda gelmişken değerlendireyim..
Bilmiş bilmiş konuşuyorum sanmayın bişey bildiğim yok :D Hepsi çok araştırma ve kafa karışıklığı. Tecrübesiz gelen bilgi bilgi değildir diyorum. Bilgililerden ilgili mesajı bekliyorum.
Neon tetra düşündürüyor beni..
Sonunu şöyle bitireyim;
Daha başka ne var, başka şeyler arıyorum herhalde.
Akvaryuma Kedi koysam balık olur mu?
Akvaryum Kurulumuma Ölçü- Bitki Ve Canlı Tavsiyesi
Selam Arkadaşlar yeni tankım geldi.
Öncelikle tank ölçülerini vermek istiyorum. Forumdaki hesaplayıcı daha önce 84 litre gösterirken şimdi 109 litre gösteriyor. Telefonun hesap makinasındanda yapamadım;
Bombeli Boy 79 ,Kenar 26, En 34, Yükseklik 46 CM.. Öncelikle 109 litre doğrumudur. Değilse kaçtır'a ulaşmak istiyorum.
Sonra Isıtıcı ve kum bitki ve Filtre İçin elimde olanların bilgisini vereyim Daha önce küçük tankım 15 litre birde 4.5 litre hasta/ ilk alımda bekleme Karantina tankı yapmak üzereyim.
Isıtıcı 50W - Filtre ise RS-062A üzerinde 2W işaretli 300L/H 300litre saatte herhalde?.. yanında birde 0.6m yazmakta. Ayrıca Sobo 248 hava motörü tek çıkış, ama ben onu 3'e 5'e güç kaybetmeden bölerim sıkıntı yok, ihtiyaçta yok herhalde.
Bunları 109 luk tankta kullanmayı 2 tankıda beta yapmayı düşünüyorum Misal 15litrede 3dişi beta, 109'da tek erkek yada cinsi olarak tersini yada Akvaryum olarak tersini ..
15litre olan'da 2kg ve yarım kg 'a yakın siyah taşlarla(altta) 1,5 2 cm dolduran Hagen kumbikaç parça elodea filtre ısıtıcı Su 5-6 günlük sisli beyazlıkda gitti iyice berraklaştı. Ne yapcamı bilemiyorum şuan.
109 luksa.. Onun 4/1'ine su çektim 2.gün doldu tertemiz duruyor. . (Niye ki)
Şimdi öncelikle balıklarla ilgili epey araştırdım ve yoruldum.. Betta gibi görseli olan,zeki, veya kardinal neon t'lar gibi sürü halinde olup çok fazla masraf istemeyen kolay şeyler araştırdım Ancak Betta dışında pek çoğu kolay gelmiyor bana, Kolay olduğu halde ya görseli iyi olmuyor yada bazı sorunlar için çokdaha özel koşullar gerekiyor. Bitkili kurulum düşünüyorum ama ışık konusunda anlaşamıyoruz kolay bitkilerle az ışıkla geçiştireceğim.
Yanisi Az ışık, Az ısı, Az hava. Güzel görsel. Üretim denemelerimle birlikte kendime hitabınıda arıyorum. Az emek çok yemek mi derseniz evet. :) Tutupta Sivrisinek balıklarından veya Amerikalı balıklardan, Cüce güneş (Elassoma evergladei) felan giremiyorum.
Ayrıca belirtmeliyim ki Tam kurulum için uzun zaman geçecek. Kum, Mangrow kök ve diğer bitkiler hatta taşıkayası biraz zamanla yavaş yavaş eklenecek. Bunların hepsi tamamen duygusal .
Belkide uzun süreçte takaslarla alabileceğimi düşünüyorum. Hani bettadan yavru alırız tankın birini yavruların gelişimine açarız büyürlerde takasa gireriz yani ölme balığım ölme...
Şimdi; Böyle bir tank için Kolay bitkili akvaryum kurulumuma Beğenebileceğim türler sakin üretim ve kolay satış diyelim Elden çıkarabileceğim bir tür düşünebilirim ama önce can diyorum, O yüzden hiç haz etmediğim CÇİKLETçiklerden önermeyiniz. Onların beğendiğim türlerine zaten güç yetiremem ::))
Dış Fİltremi Kendim yaparım, Işığımıda.. Hatta birçok şeyi Hatta havayı bile burnumdan solur dudaklarımdan suni solunum yaparım Hatta hatta bitkilerin fotosentezinde çok değişik tezler ileri sürerim siz en uygun fikri söyleyin benim çenem açıldı :)
Hoş balıklar
Selam Arkadaşlar yeni tankım geldi.
Öncelikle tank ölçülerini vermek istiyorum. Forumdaki hesaplayıcı daha önce 84 litre gösterirken şimdi 109 litre gösteriyor. Telefonun hesap makinasındanda yapamadım;
Bombeli Boy 79 ,Kenar 26, En 34, Yükseklik 46 CM.. Öncelikle 109 litre doğrumudur. Değilse kaçtır'a ulaşmak istiyorum.
Sonra Isıtıcı ve kum bitki ve Filtre İçin elimde olanların bilgisini vereyim Daha önce küçük tankım 15 litre birde 4.5 litre hasta/ ilk alımda bekleme Karantina tankı yapmak üzereyim.
Isıtıcı 50W - Filtre ise RS-062A üzerinde 2W işaretli 300L/H 300litre saatte herhalde?.. yanında birde 0.6m yazmakta. Ayrıca Sobo 248 hava motörü tek çıkış, ama ben onu 3'e 5'e güç kaybetmeden bölerim sıkıntı yok, ihtiyaçta yok herhalde.
Bunları 109 luk tankta kullanmayı 2 tankıda beta yapmayı düşünüyorum Misal 15litrede 3dişi beta, 109'da tek erkek yada cinsi olarak tersini yada Akvaryum olarak tersini ..
15litre olan'da 2kg ve yarım kg 'a yakın siyah taşlarla(altta) 1,5 2 cm dolduran Hagen kumbikaç parça elodea filtre ısıtıcı Su 5-6 günlük sisli beyazlıkda gitti iyice berraklaştı. Ne yapcamı bilemiyorum şuan.
109 luksa.. Onun 4/1'ine su çektim 2.gün doldu tertemiz duruyor. . (Niye ki)
Şimdi öncelikle balıklarla ilgili epey araştırdım ve yoruldum.. Betta gibi görseli olan,zeki, veya kardinal neon t'lar gibi sürü halinde olup çok fazla masraf istemeyen kolay şeyler araştırdım Ancak Betta dışında pek çoğu kolay gelmiyor bana, Kolay olduğu halde ya görseli iyi olmuyor yada bazı sorunlar için çokdaha özel koşullar gerekiyor. Bitkili kurulum düşünüyorum ama ışık konusunda anlaşamıyoruz kolay bitkilerle az ışıkla geçiştireceğim.
Yanisi Az ışık, Az ısı, Az hava. Güzel görsel. Üretim denemelerimle birlikte kendime hitabınıda arıyorum. Az emek çok yemek mi derseniz evet. :) Tutupta Sivrisinek balıklarından veya Amerikalı balıklardan, Cüce güneş (Elassoma evergladei) felan giremiyorum.
Ayrıca belirtmeliyim ki Tam kurulum için uzun zaman geçecek. Kum, Mangrow kök ve diğer bitkiler hatta taşıkayası biraz zamanla yavaş yavaş eklenecek. Bunların hepsi tamamen duygusal .
Belkide uzun süreçte takaslarla alabileceğimi düşünüyorum. Hani bettadan yavru alırız tankın birini yavruların gelişimine açarız büyürlerde takasa gireriz yani ölme balığım ölme...
Şimdi; Böyle bir tank için Kolay bitkili akvaryum kurulumuma Beğenebileceğim türler sakin üretim ve kolay satış diyelim Elden çıkarabileceğim bir tür düşünebilirim ama önce can diyorum, O yüzden hiç haz etmediğim CÇİKLETçiklerden önermeyiniz. Onların beğendiğim türlerine zaten güç yetiremem ::))
Dış Fİltremi Kendim yaparım, Işığımıda.. Hatta birçok şeyi Hatta havayı bile burnumdan solur dudaklarımdan suni solunum yaparım Hatta hatta bitkilerin fotosentezinde çok değişik tezler ileri sürerim siz en uygun fikri söyleyin benim çenem açıldı :)
Hoş balıklar
BİR AKVARYUM AYDA KAÇ TL HARCAR
Hesaplama doğru formül doğru sadece çalışma saati kesin değil.
Isıtıcı ise 50w ancak 24 saat değil.. Isıtıcının kaç saat çalıştığının ortalamasını alabilirsiniz. benm 15lt akvaryum akvaryuma müdahale sırasında çektiğimde bile çabuk soğuyor. Bunu kendimiz gözlemler 1 saatte kaç dakika çalıştığına bakabiliriz. Ancak bu durum Hava şartları gibi etkenlerde sürekli değişkendir. Yinede tamamen soğumadığı durumlarda çok ufak değişimler olur.
Bende 1 saatte 10-15 dkka ya çalışıyor ya çalışmıyor. Bunu günlüğe vurduğumuzda 24 saatte 4-5 saat eder.
5 saat alalım 50W X 5 = 250W GÜNLÜK - 250W X 30 GÜN = 7500W Buda 3.5 TL aylık..
Tamamıyla hesaplamayı kullanıcı yapabilir. 1000KW =1KW Bu günkü 1kw elektrik ücretine göre hesaplama yapılır. Yani Kullanılan ekipmanın Watt değeri Kullanıcının kaç saat kullandığını bilmesiyle tektek hesaplanıp toplanır.
Netteki vergileriyle birlikte 1kw kaç kuruş diye bakarsanız. %2 sapma ile sonuca ulaşırsınız. Ancak malumunuz Elektrik dağıtım firmaları çeşitli bahanelerle faturaya kocuk kaban bot atkı bere giydiriyorlar ve hesabınız çarşıya uymuyor!.
Hesaplama doğru formül doğru sadece çalışma saati kesin değil.
Isıtıcı ise 50w ancak 24 saat değil.. Isıtıcının kaç saat çalıştığının ortalamasını alabilirsiniz. benm 15lt akvaryum akvaryuma müdahale sırasında çektiğimde bile çabuk soğuyor. Bunu kendimiz gözlemler 1 saatte kaç dakika çalıştığına bakabiliriz. Ancak bu durum Hava şartları gibi etkenlerde sürekli değişkendir. Yinede tamamen soğumadığı durumlarda çok ufak değişimler olur.
Bende 1 saatte 10-15 dkka ya çalışıyor ya çalışmıyor. Bunu günlüğe vurduğumuzda 24 saatte 4-5 saat eder.
5 saat alalım 50W X 5 = 250W GÜNLÜK - 250W X 30 GÜN = 7500W Buda 3.5 TL aylık..
Tamamıyla hesaplamayı kullanıcı yapabilir. 1000KW =1KW Bu günkü 1kw elektrik ücretine göre hesaplama yapılır. Yani Kullanılan ekipmanın Watt değeri Kullanıcının kaç saat kullandığını bilmesiyle tektek hesaplanıp toplanır.
Netteki vergileriyle birlikte 1kw kaç kuruş diye bakarsanız. %2 sapma ile sonuca ulaşırsınız. Ancak malumunuz Elektrik dağıtım firmaları çeşitli bahanelerle faturaya kocuk kaban bot atkı bere giydiriyorlar ve hesabınız çarşıya uymuyor!.
akvaryum litre hesaplama ?
Şimdi Arkadaş Linkteki Hesaplayıcı Doğru hesaplıyor. Eldeki Formül Uzunluk X En X Boy / 1000 olduğundan.
Burada sıkıntı yok sıkıntı Suda.. Su bozuk!!.. 5 litrelik 5 damacana 15litre eder mi? Bu hesaba göre öyle ediyor :)
Çözemedim getti.
Şimdi Arkadaş Linkteki Hesaplayıcı Doğru hesaplıyor. Eldeki Formül Uzunluk X En X Boy / 1000 olduğundan.
Burada sıkıntı yok sıkıntı Suda.. Su bozuk!!.. 5 litrelik 5 damacana 15litre eder mi? Bu hesaba göre öyle ediyor :)
Çözemedim getti.
SON MESAJLAR
- Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 23:25
Omurgasızlar - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? L3viathan, 23:05
Bitki Akvaryumları Genel - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - Satış Cyber_Scout, 19:48
Fiyat Forumu - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
KULLANICILAR
- 94 Online Kullanıcı, 51 Üye
Online Kullanıcılar
M510,
sina cen,
Rafayel,
Ehtiyar,
Hidro Dinamik,
Austine,
altanilker,
Zaid,
Hsrt,
darkaura,
Sfenks111,
L3viathan,
Street Parrot,
EKAR,
ErayDemirel,
Balikcidede,
yildiztech,
murat efe,
syerli,
bysmokin,
Kınayu,
ahmetpl20,
ozherele_fgoi,
Erenneok,
semih058,
Jeveux,
osmandbnl,
Bozajuniors,
DigitalPen,
Sufisu,
Alibicimcilci,
HandeAkdogan,
berat76,
Fatihsm,
Sungurr,
BalikAdam3099,
AquaVita,
MK_71,
şansal,
fissidens,
Flytheshrimp,
erdo_bg,
Phos,
Gökdeniz Kale,
oguzozt,
Akvarist Hoca,
Alpbaba,
Selçuks,
oguzsel,
IgorVladimir,
mcakir17,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
