ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
cozev
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
23
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Mart 2017 11:55
Son Ziyaret:
05 Eylül 2017 19:17
Toplam Mesaj:
48 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Kaptan Coşkun
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
BOKSOR
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Kaptan
SON 10 MESAJI
Yosundan Kurtulma Yontemleriniz Nedir?
Merhaba aşırı yosudan kurtulmak için öncelikle tankınız hiç güneş ışığı almıycak ,ışıklandırmayı toplamda 3-4 saat fazla yapmıyacaksınız ek olarak jbl clenar mec plus ve seachem prugen kullanmanızı ek olarak otcul türleri barındırmanız elma salyangozunuda bolca bulundurmanız yeterlidir, az miktarda yosun olması zararlı değil bilakis biyolijik döngü açısından faydalıdır.[EDIT]cozev,2017-09-04 13:41:20[/EDIT]
Merhaba aşırı yosudan kurtulmak için öncelikle tankınız hiç güneş ışığı almıycak ,ışıklandırmayı toplamda 3-4 saat fazla yapmıyacaksınız ek olarak jbl clenar mec plus ve seachem prugen kullanmanızı ek olarak otcul türleri barındırmanız elma salyangozunuda bolca bulundurmanız yeterlidir, az miktarda yosun olması zararlı değil bilakis biyolijik döngü açısından faydalıdır.[EDIT]cozev,2017-09-04 13:41:20[/EDIT]
Dip Çekimi Yapmazsan Balıkların Ölür Dedi
Haftafa bir yada bazen ayda bir 250 litrelik tankta su alırım üstten ve orta kısımdan 20 lite eklerim beslediğim türler discus ve hassas türler 15 senedir dip çekimi yapmıyorum 30 yılı aşkın süredir hobideyim.(İŞİN ÖZÜ ŞUDUR SUYUNUZU SAETTE EN AZ 5 KERE ÇEVİRECEK DIŞ FİLTRE YADA SUMP ARTI İÇ FİLTRE VE HAVA TAŞI GÜNDE BİR YADA İKİ YEMLEME ve SIKI GÖZLEMDİR )olay burdur gerisi hikayedir AKVARYM HOBİSİNDE hiçbir bilimsel dayanağı olmayan bi sürü bilgi kirliliği vardır.[EDIT]cozev,2017-08-15 13:30:48[/EDIT]
Haftafa bir yada bazen ayda bir 250 litrelik tankta su alırım üstten ve orta kısımdan 20 lite eklerim beslediğim türler discus ve hassas türler 15 senedir dip çekimi yapmıyorum 30 yılı aşkın süredir hobideyim.(İŞİN ÖZÜ ŞUDUR SUYUNUZU SAETTE EN AZ 5 KERE ÇEVİRECEK DIŞ FİLTRE YADA SUMP ARTI İÇ FİLTRE VE HAVA TAŞI GÜNDE BİR YADA İKİ YEMLEME ve SIKI GÖZLEMDİR )olay burdur gerisi hikayedir AKVARYM HOBİSİNDE hiçbir bilimsel dayanağı olmayan bi sürü bilgi kirliliği vardır.[EDIT]cozev,2017-08-15 13:30:48[/EDIT]
Sivas Kızılırmak'ta Yakalanan Piranha
Bu konuda yaşar yada yaşaymaz ürer yada üreyemez diye kesin bir bilgimiz yok ......fakat yılların tecrübesiyle yazıyorum şuana kadar yaşadıklarına göre üreyip çoğalmalarıda mümkündür ph , su sıcaklığı evet bunlar piranaların etçil yada otçul farketmesizin Türkiye şartlarına özelliklede o bölgede zor görünsede antalya ve çevresinde bırakılanlar var ise oraları için bu durum bana göre olasıdır yaşarlar vede üreyebilirlir ör; beyaz köpek balığıda marmarara sularına ara ara girer normalde uygun değil bu sular ama girerler ve avlanırlar ... asıl tehlike etçil olan atılmışsa herhangi bir yere sapancada çok yakalandı örneğin üreme olursa büyük tehlike.(Bence üreme ihtimalleri var )
Bu konuda yaşar yada yaşaymaz ürer yada üreyemez diye kesin bir bilgimiz yok ......fakat yılların tecrübesiyle yazıyorum şuana kadar yaşadıklarına göre üreyip çoğalmalarıda mümkündür ph , su sıcaklığı evet bunlar piranaların etçil yada otçul farketmesizin Türkiye şartlarına özelliklede o bölgede zor görünsede antalya ve çevresinde bırakılanlar var ise oraları için bu durum bana göre olasıdır yaşarlar vede üreyebilirlir ör; beyaz köpek balığıda marmarara sularına ara ara girer normalde uygun değil bu sular ama girerler ve avlanırlar ... asıl tehlike etçil olan atılmışsa herhangi bir yere sapancada çok yakalandı örneğin üreme olursa büyük tehlike.(Bence üreme ihtimalleri var )
Vatozlarim L333 Degilse Nedir?
Bu vatosu size satan kişi bilerek verdiyse haksızlık yapmıştır , lakin bu türler bazen karıştırılabilir tecrübesiz hobiciler tarafından bunuda hatırlatayım balığınız,
kesin olarak L022'dir.
https://i.ytimg.com/vi/XfHUCQ59KQM/maxresdefault.jpg[EDIT]cozev,2017-08-02 10:22:08[/EDIT]
Bu vatosu size satan kişi bilerek verdiyse haksızlık yapmıştır , lakin bu türler bazen karıştırılabilir tecrübesiz hobiciler tarafından bunuda hatırlatayım balığınız,
kesin olarak L022'dir.
https://i.ytimg.com/vi/XfHUCQ59KQM/maxresdefault.jpg[EDIT]cozev,2017-08-02 10:22:08[/EDIT]
L -46 L-333 L-201 L-134 L-236 L-173 Vb.
[QUOTE=JapoJupo]Yaşım 40 çocukluğumdan bu yana bu hobinin içindeyim ilk akvaryumuma herhalde 10 yaş civarında sahip olmuştum. Balıklar konusunda özellikle kedi balıkları ve daha da özelde Corydoras türleri, L 144-LDA 16 ve Super Red türleri ile alakalı yeterince bilgi sahibiyim bu balıkları ürettim ve üretmeye devam ediyorum (şu an sadece süper red LF ve SF ile ilgileniyorum).
Su kimyası, balığın düzgün yemlenmesi falan filan bunlar ayrı konular.Bunun için pleco beslemeye gerek yok daha doğrusu sadece pleco beslemek için bilinmesi gereken şeyler değil bunlar lepistes beslerken bile önemlidir su kimyası, yemleme v.s.
Benim bahsettiğim bu balıklara rağbet yok ülkede.Olsa ilana koyulduğunda kolaylıkla satılırdı.Koyun bakalım ilana L 46 larınızı bakalım ne kadar zamanda satılacak.Tekrar söylüyorum bu türler güzel ama ülkemizde rağbet yok olsa da alım gücü sınırlı insanların.Kısmen rağbet olanları ve satılabilir olanları yukarıda yazdım. 2 tane L 46 alıp ne yapacaksın? Zaten utangaç balıklar tankta hiç değilse 8-10 tane olacak ki baktığında göreceksin.Kaç TL yapıyor 10 tane L 46 500 TL desen tanesine 5.000 TL eder.Kaç kişi verebilir bu parayı ülkemizde küçücük akvaryum balıklarına?
Ben farklı şeyden bahsediyorum siz balıkların ömründen, su kimyasından, yemlemeden falan bahsediyorsunuz.
[/QUOTE]
Falan filan demek mesnetsiz oldu haberin olsun .... fiyat pahalılığından yazdınızı anlamamak için salak olmak lazım bende sizin yazıdığınıza istinaden bakınız ne dedim alım gücü ayrı konu dedim doğrudur dedim ama bununla bağlantılı dediğniz yani bunlar tercihitir siz demişsinizki bu balıklara bu paralar bağlanırmı demissiniz onla bağlantılı yazdım bağlanır L144 alıp yada çaprazlama balıklar alıp 2 yıl yaşatıp öleceğine bu balıklardan alıp SUYUN KİMYASINI takip eden bilinçli hobiici bu balıkları rahatlıkla besler demek istedim yani sizin ifadenizle sakat iş değil tercihtir kişiyi bağlar size sakat gelir bana gelmez balık ömrü yemleme ve su kmyası gelince onu size değil bu yazıyı okuyanlar bilnçlensin diye yazdım açık konu sonuçta gizli saklı konu değil zaten forumlarda bi
sakatlık var bir türrlü değişmedi hemen konuyu kavgaya çekme ben daha iyisini bilirim durumu var , halbuki paylaşarak daha bilinçli oluruz , daha akılcı olur ok sağlıcakla kalın.[EDIT]cozev,2017-07-27 11:13:52[/EDIT]
[QUOTE=JapoJupo]Yaşım 40 çocukluğumdan bu yana bu hobinin içindeyim ilk akvaryumuma herhalde 10 yaş civarında sahip olmuştum. Balıklar konusunda özellikle kedi balıkları ve daha da özelde Corydoras türleri, L 144-LDA 16 ve Super Red türleri ile alakalı yeterince bilgi sahibiyim bu balıkları ürettim ve üretmeye devam ediyorum (şu an sadece süper red LF ve SF ile ilgileniyorum).
Su kimyası, balığın düzgün yemlenmesi falan filan bunlar ayrı konular.Bunun için pleco beslemeye gerek yok daha doğrusu sadece pleco beslemek için bilinmesi gereken şeyler değil bunlar lepistes beslerken bile önemlidir su kimyası, yemleme v.s.
Benim bahsettiğim bu balıklara rağbet yok ülkede.Olsa ilana koyulduğunda kolaylıkla satılırdı.Koyun bakalım ilana L 46 larınızı bakalım ne kadar zamanda satılacak.Tekrar söylüyorum bu türler güzel ama ülkemizde rağbet yok olsa da alım gücü sınırlı insanların.Kısmen rağbet olanları ve satılabilir olanları yukarıda yazdım. 2 tane L 46 alıp ne yapacaksın? Zaten utangaç balıklar tankta hiç değilse 8-10 tane olacak ki baktığında göreceksin.Kaç TL yapıyor 10 tane L 46 500 TL desen tanesine 5.000 TL eder.Kaç kişi verebilir bu parayı ülkemizde küçücük akvaryum balıklarına?
Ben farklı şeyden bahsediyorum siz balıkların ömründen, su kimyasından, yemlemeden falan bahsediyorsunuz.
[/QUOTE]
Falan filan demek mesnetsiz oldu haberin olsun .... fiyat pahalılığından yazdınızı anlamamak için salak olmak lazım bende sizin yazıdığınıza istinaden bakınız ne dedim alım gücü ayrı konu dedim doğrudur dedim ama bununla bağlantılı dediğniz yani bunlar tercihitir siz demişsinizki bu balıklara bu paralar bağlanırmı demissiniz onla bağlantılı yazdım bağlanır L144 alıp yada çaprazlama balıklar alıp 2 yıl yaşatıp öleceğine bu balıklardan alıp SUYUN KİMYASINI takip eden bilinçli hobiici bu balıkları rahatlıkla besler demek istedim yani sizin ifadenizle sakat iş değil tercihtir kişiyi bağlar size sakat gelir bana gelmez balık ömrü yemleme ve su kmyası gelince onu size değil bu yazıyı okuyanlar bilnçlensin diye yazdım açık konu sonuçta gizli saklı konu değil zaten forumlarda bi
sakatlık var bir türrlü değişmedi hemen konuyu kavgaya çekme ben daha iyisini bilirim durumu var , halbuki paylaşarak daha bilinçli oluruz , daha akılcı olur ok sağlıcakla kalın.[EDIT]cozev,2017-07-27 11:13:52[/EDIT]
L -46 L-333 L-201 L-134 L-236 L-173 Vb.
[QUOTE=JapoJupo]Balıklar güzel ama ülkemizde plecolara pek rağbet yok.Yani daha çok L144 LF, LDA 16 LF ve Super Ref LF ilgi görüyor.Maddi durumu uygun olmayanda bunların kısa kuyruklarını besliyor.Yukarıdaki türlerden L 46, L236,L333 ve L 201 Big Spot ancak satılabilir.
L 236 dediğimiz balığın düzgün olanı korkunç paralara satılıyor zaten onu ülkemizde kaç kişi besleyebilir cesaret edip alabilir bilmiyorum. 1 çift alsan olmaz yavru alırsın alamazsın belli değil.Birkaç takım yapsan devasa bir rakam ortaya çıkar.Canlıya bu kadar para bağlamak sakat iş.Bu balığı TR de üretseniz bile fiyatı ne kadar düşebilir? Ülke gerçekleri var halkın alım gücü belli.İnsanlar almak ister ama sırf maddi sebeplerden alamaz.
L 201 Big Spot zaman zaman ilana çıkıyor nispeten üretilmesi ve satılması kolay bir tür.
L 46 süper bir balık bir arkadaş satmaya çalıştı forumda ilanlar kısmına satışa koydu 50 adet L 46 balığı yaklaşık 1 yıl boyunca ilan döndü nerdeyse alan çıkmıyordu oysa balıkları gayet iyiydi ve fiyatta yanlış hatırlamıyorsam 450 TL idi adet.
Bir de bizim hobiciler daha çok hibrit L serilerini seviyor yani L 144 LF, LDA 16 LF ve Super Red LF. Bir de henüz ülkemize giriş yapmayan bir tür var Green Dragon LF:Bu balıkta süper bir balık ve ülkemize gelse eminim peynir ekmek gibi satılır bu da.
Sonuç eldeki türler ne kadar değerli olursa olsun ülkemizdeki hobicilerin ilgisi ve maddi gücünü dikkate almak lazım.[/QUOTE]
Evet yazdıklarınız mantıklı fakat kaç yıldır bu hobidesiniz ?size ör ;veriyorum hibrit yada çaprazlama vatozların bana bir kişi ispat etsin 1en fazla kaç yıl beslemiş bakın elimde şuan 40 civri L046 70 civarı L201 var 2003 yılında getidiğim 5 adet L046 aldığımda 2 yaşındalarda şuan 16 yaşındalar anlatmak isteğim öncelikle bu hobicinin maksatı görsellikse renkli birsürü balık var ama benim gibi hobiciler için öncelik uzun yaşayan balıklar ör;altum melek nadide tür elimde 10 -12 yaşlarında gerçek vahşi altum melekler var demek istediğim çok para verip almak ayrı ama çok balık alıp 1 yıl yaşatıp sonra en ufak ph değşimde
yada sıcaklık artışında ölen balıklarla dolu piyasa sonra aynı balıklarla devam etmek mantığıma ters geliyor şahsen uzun ömürlü balıklar beslmek en mantıklısı isterseniz koi besleyin ama uzun ömürlü balık dayankılı balık besleyin uzar gider ama sizlere bir ör,neon ve kardinal tetra dayanıksız derler ya tamamen safsata 10 yıldır beslediğim neonlar kardinal tetralar var bu işte yapılan en büyük hata bakınız SUYUN KİMYASINDAN ANLMADAN balık beslemektir şifre burda önce suyun kimyasını bilmemiz gerekiyor sonra SABIR sonra GÖZLEM vede FAZLA YEMLEME YAPMAMAK ...
[QUOTE=JapoJupo]Balıklar güzel ama ülkemizde plecolara pek rağbet yok.Yani daha çok L144 LF, LDA 16 LF ve Super Ref LF ilgi görüyor.Maddi durumu uygun olmayanda bunların kısa kuyruklarını besliyor.Yukarıdaki türlerden L 46, L236,L333 ve L 201 Big Spot ancak satılabilir.
L 236 dediğimiz balığın düzgün olanı korkunç paralara satılıyor zaten onu ülkemizde kaç kişi besleyebilir cesaret edip alabilir bilmiyorum. 1 çift alsan olmaz yavru alırsın alamazsın belli değil.Birkaç takım yapsan devasa bir rakam ortaya çıkar.Canlıya bu kadar para bağlamak sakat iş.Bu balığı TR de üretseniz bile fiyatı ne kadar düşebilir? Ülke gerçekleri var halkın alım gücü belli.İnsanlar almak ister ama sırf maddi sebeplerden alamaz.
L 201 Big Spot zaman zaman ilana çıkıyor nispeten üretilmesi ve satılması kolay bir tür.
L 46 süper bir balık bir arkadaş satmaya çalıştı forumda ilanlar kısmına satışa koydu 50 adet L 46 balığı yaklaşık 1 yıl boyunca ilan döndü nerdeyse alan çıkmıyordu oysa balıkları gayet iyiydi ve fiyatta yanlış hatırlamıyorsam 450 TL idi adet.
Bir de bizim hobiciler daha çok hibrit L serilerini seviyor yani L 144 LF, LDA 16 LF ve Super Red LF. Bir de henüz ülkemize giriş yapmayan bir tür var Green Dragon LF:Bu balıkta süper bir balık ve ülkemize gelse eminim peynir ekmek gibi satılır bu da.
Sonuç eldeki türler ne kadar değerli olursa olsun ülkemizdeki hobicilerin ilgisi ve maddi gücünü dikkate almak lazım.[/QUOTE]
Evet yazdıklarınız mantıklı fakat kaç yıldır bu hobidesiniz ?size ör ;veriyorum hibrit yada çaprazlama vatozların bana bir kişi ispat etsin 1en fazla kaç yıl beslemiş bakın elimde şuan 40 civri L046 70 civarı L201 var 2003 yılında getidiğim 5 adet L046 aldığımda 2 yaşındalarda şuan 16 yaşındalar anlatmak isteğim öncelikle bu hobicinin maksatı görsellikse renkli birsürü balık var ama benim gibi hobiciler için öncelik uzun yaşayan balıklar ör;altum melek nadide tür elimde 10 -12 yaşlarında gerçek vahşi altum melekler var demek istediğim çok para verip almak ayrı ama çok balık alıp 1 yıl yaşatıp sonra en ufak ph değşimde
yada sıcaklık artışında ölen balıklarla dolu piyasa sonra aynı balıklarla devam etmek mantığıma ters geliyor şahsen uzun ömürlü balıklar beslmek en mantıklısı isterseniz koi besleyin ama uzun ömürlü balık dayankılı balık besleyin uzar gider ama sizlere bir ör,neon ve kardinal tetra dayanıksız derler ya tamamen safsata 10 yıldır beslediğim neonlar kardinal tetralar var bu işte yapılan en büyük hata bakınız SUYUN KİMYASINDAN ANLMADAN balık beslemektir şifre burda önce suyun kimyasını bilmemiz gerekiyor sonra SABIR sonra GÖZLEM vede FAZLA YEMLEME YAPMAMAK ...
L -46 L-333 L-201 L-134 L-236 L-173 Vb.
Aleyküm selam Maşallah diyelim ..... saydığınız türlerin hiç biri kısırlaştırlmış olarak gelmez nerden gelirse gelsin tecrübeyle sabittir ör;L046 türünü 2003 yılında getirdim şuan hala yaşıyorlar 2005 buyan yavru almaktayım 100 lerce yavru büyütüm onların yavrularını aldım ,üreme konusu ise 10 -15 yavru çıkıyor 2 yaşından önce yumurtlamazlar kesin bilgidir yılda 2 den fazla yumurtlamzlar zor büyürler sadece sabır işidir diğer vatozlar içinde L201 içinde aynı diğerlernide ise yavru sayısı hariç ve ph dengesi hariç sabır ister pahalı olmarıda yukarıdaki nedenlerden ötürüdür sabırsız vede bilinçsiz hobicilerin elinde bu nadide balıklar hiç oluyor zayi oluyorlar ,tabi paralarda heba oluyor vatozlar L201-L046 için yazıyorum 15 yıldır besliyorum bu türleri daha sağlam vatoz türleri görmedim bu paralrı sonuna kadar hak eden türler L144 tül kuyruk felan yanlarında hikaye bunlar çok sağlam dayanaklı balıklar yem seçmezler .
Aleyküm selam Maşallah diyelim ..... saydığınız türlerin hiç biri kısırlaştırlmış olarak gelmez nerden gelirse gelsin tecrübeyle sabittir ör;L046 türünü 2003 yılında getirdim şuan hala yaşıyorlar 2005 buyan yavru almaktayım 100 lerce yavru büyütüm onların yavrularını aldım ,üreme konusu ise 10 -15 yavru çıkıyor 2 yaşından önce yumurtlamazlar kesin bilgidir yılda 2 den fazla yumurtlamzlar zor büyürler sadece sabır işidir diğer vatozlar içinde L201 içinde aynı diğerlernide ise yavru sayısı hariç ve ph dengesi hariç sabır ister pahalı olmarıda yukarıdaki nedenlerden ötürüdür sabırsız vede bilinçsiz hobicilerin elinde bu nadide balıklar hiç oluyor zayi oluyorlar ,tabi paralarda heba oluyor vatozlar L201-L046 için yazıyorum 15 yıldır besliyorum bu türleri daha sağlam vatoz türleri görmedim bu paralrı sonuna kadar hak eden türler L144 tül kuyruk felan yanlarında hikaye bunlar çok sağlam dayanaklı balıklar yem seçmezler .
Ramirezilerim Elimden Yem Yiyorlaar :) (video S2)
Kuru yem konunda hiç teretdütüm yok gözlemlerim var hikari,tetra vs ve amerikan ve almanlar bu konuda çok ilerdiler bu ülkelerin başka markalarıda olablir ayrıca hatalı durum yok türkiyede dağıtalın bütün tubifex 3 yerden geliyor ikisi bolunun iki farklı civarndan tavuk çiflikleri önündeki KANLI lağımlar' dan diğeride istanbul k.çekmeçe tarafından lağmdan geliyor kesin bilgidir tercih sizlerin ben sizler lağım tubifaxi kullanırsunuz demedim!!!! ama durumlar bundan ibaret uyardım sağlık önemli dediğim giibi (salyangozların tümü içinde aynı durum geçerli onlarda kötü mikroplu parazit taşıyabilirler daoğadan toplananlar özellikle ) deneysel olarak yapılanları biliyoruz ama yetersiz firmalar bunlara uğraşmıyor firma görüntüsü bulamzsanız emin olun ,,,, ALLAH C.C,,,,,, akıl vermiş sonuçta tercihler kişiyi bağlar sağlıcakla kalınız. [EDIT]cozev,2017-07-26 15:45:16[/EDIT]
Kuru yem konunda hiç teretdütüm yok gözlemlerim var hikari,tetra vs ve amerikan ve almanlar bu konuda çok ilerdiler bu ülkelerin başka markalarıda olablir ayrıca hatalı durum yok türkiyede dağıtalın bütün tubifex 3 yerden geliyor ikisi bolunun iki farklı civarndan tavuk çiflikleri önündeki KANLI lağımlar' dan diğeride istanbul k.çekmeçe tarafından lağmdan geliyor kesin bilgidir tercih sizlerin ben sizler lağım tubifaxi kullanırsunuz demedim!!!! ama durumlar bundan ibaret uyardım sağlık önemli dediğim giibi (salyangozların tümü içinde aynı durum geçerli onlarda kötü mikroplu parazit taşıyabilirler daoğadan toplananlar özellikle ) deneysel olarak yapılanları biliyoruz ama yetersiz firmalar bunlara uğraşmıyor firma görüntüsü bulamzsanız emin olun ,,,, ALLAH C.C,,,,,, akıl vermiş sonuçta tercihler kişiyi bağlar sağlıcakla kalınız. [EDIT]cozev,2017-07-26 15:45:16[/EDIT]
Ramirezilerim Elimden Yem Yiyorlaar :) (video S2)
[QUOTE=Tunc Berk]
Bunlar kültür tubifexleri. Firmalar dediğiniz yerden kurt toplamıyor. Evde dahi kendiniz steril tubifexler elde edebilirsiniz.
[URL]http://koksalgurkan.wixsite.com/akvaryum/single-post/2014/11/11/Parazitsiz-Tubifeks-%C3%9Cretimi[/URL]
Kırım kongo kanamalı ateşi diye bir hastalık vardır. Bu hastalığın suçlusu olarak bir tür kene görülür. Fakat bu noktada kene taşıyıcıdır hastalık kenenin üzerindeki virüsten kaynaklıdır. Tubifex içinde aynı durum geçerli. Doğada yaşadığı ortam gereği üzerinde bir çok bakteri barındırmaktadır. Bunu kültür haline getirip ürettiğiniz zaman üstelik birde kabaca kurutma işlemi yapıyorsanız geriye bir şey kalmıyor.
Dondurulmuş olan kaliteli ürünlerde ise soğuk zincir kırılmasından kaynaklı sorunlar yaşayabilirsiniz. Bunu dana etinde de yaşarsınız.
[/QUOTE
Yazdıklarınaza kısmen katılıyorum fakat ((((( Dondurulmuş olan kaliteli ürünlerde ise soğuk zincir kırılmasından kaynaklı sorunlar yaşayabilirsiniz. Bunu dana etinde de yaşarsınız.)))) işte sıkıntı bu yazdığınızdan kaynaklı olabilirki bu bile çok masum kalır asıl sıkınıt bu firmaların kültür yaparak yetişiştirip piyasa sürmeleri eğer böyle olduğuna inananlardansanız sorun yok benim ciddi şüphelerim var nedeni ise bakınız araştırınız hatta bir firmaya mail atınız sorunuz görüntü yollasınlar üretim yerlerinin ama dönüş yapmayacaklardır hiç bir görüntü bulamazsınız ayrıca tubifxsi kültür olarak yetiştirmek sanıldığı kadar kolay değil tam üretim almak için kan ve çürümüş artıklar lazım ,kaldıki tonlarca yetiştimek ??? dere kenarlarında temiz yerdee yaşayan tubifexsler var ama sonuç hepsi parazit taşır sebebi pis olan mikroplu besinleri yerler yerler evet deneysel üreten' ler var biliyorum temiz ve steril olarak ama seri üretim yok bence olmazda denenysel olarakta kime ve neye yeter??[EDIT]cozev,2017-07-26 13:53:34[/EDIT]
[QUOTE=Tunc Berk]
Bunlar kültür tubifexleri. Firmalar dediğiniz yerden kurt toplamıyor. Evde dahi kendiniz steril tubifexler elde edebilirsiniz.
[URL]http://koksalgurkan.wixsite.com/akvaryum/single-post/2014/11/11/Parazitsiz-Tubifeks-%C3%9Cretimi[/URL]
Kırım kongo kanamalı ateşi diye bir hastalık vardır. Bu hastalığın suçlusu olarak bir tür kene görülür. Fakat bu noktada kene taşıyıcıdır hastalık kenenin üzerindeki virüsten kaynaklıdır. Tubifex içinde aynı durum geçerli. Doğada yaşadığı ortam gereği üzerinde bir çok bakteri barındırmaktadır. Bunu kültür haline getirip ürettiğiniz zaman üstelik birde kabaca kurutma işlemi yapıyorsanız geriye bir şey kalmıyor.
Dondurulmuş olan kaliteli ürünlerde ise soğuk zincir kırılmasından kaynaklı sorunlar yaşayabilirsiniz. Bunu dana etinde de yaşarsınız.
[/QUOTE
Yazdıklarınaza kısmen katılıyorum fakat ((((( Dondurulmuş olan kaliteli ürünlerde ise soğuk zincir kırılmasından kaynaklı sorunlar yaşayabilirsiniz. Bunu dana etinde de yaşarsınız.)))) işte sıkıntı bu yazdığınızdan kaynaklı olabilirki bu bile çok masum kalır asıl sıkınıt bu firmaların kültür yaparak yetişiştirip piyasa sürmeleri eğer böyle olduğuna inananlardansanız sorun yok benim ciddi şüphelerim var nedeni ise bakınız araştırınız hatta bir firmaya mail atınız sorunuz görüntü yollasınlar üretim yerlerinin ama dönüş yapmayacaklardır hiç bir görüntü bulamazsınız ayrıca tubifxsi kültür olarak yetiştirmek sanıldığı kadar kolay değil tam üretim almak için kan ve çürümüş artıklar lazım ,kaldıki tonlarca yetiştimek ??? dere kenarlarında temiz yerdee yaşayan tubifexsler var ama sonuç hepsi parazit taşır sebebi pis olan mikroplu besinleri yerler yerler evet deneysel üreten' ler var biliyorum temiz ve steril olarak ama seri üretim yok bence olmazda denenysel olarakta kime ve neye yeter??[EDIT]cozev,2017-07-26 13:53:34[/EDIT]
Ramirezilerim Elimden Yem Yiyorlaar :) (video S2)
Üstad ve hoca dedikleriniz biyolog ise tubifexsin zararlarını çok iyi bilirler bu yüzden profesyonel ama biyolojiyle ilgili olan hiç kimse tubifexi kullanmaz bende 35 yıldır bu hobideyim altum melek besleyip , üreten az kişiden biriyim sadece bilgilendirmek istedim hayat sizin (hepatit a-b-c ve mide salınımına nufüs eden
bir çok zararlı bakteri barındırıyorlar kan ile beslenen canlılar devamını araştırın genelde kanalziyon ve tavukların yada diğer hayvan çifliklerin
ölülerin atıldığı sulak yerlerde yaşarlar )diğer dondurulmuş yada kurutuluş ürünlere gelince ikisininde farkı yok ama steril olup, olmadıkları muamma ??? yinde canlı tubifxse göre değerlendirlebilir ama su piresi,artemia,mikro, kurtlar ,un kurtları ,meyve kurtları hatta toprak solucanları diğerlerinden çok daha güvenli proteinlerdir .[EDIT]cozev,2017-07-26 13:02:50[/EDIT]
Üstad ve hoca dedikleriniz biyolog ise tubifexsin zararlarını çok iyi bilirler bu yüzden profesyonel ama biyolojiyle ilgili olan hiç kimse tubifexi kullanmaz bende 35 yıldır bu hobideyim altum melek besleyip , üreten az kişiden biriyim sadece bilgilendirmek istedim hayat sizin (hepatit a-b-c ve mide salınımına nufüs eden
bir çok zararlı bakteri barındırıyorlar kan ile beslenen canlılar devamını araştırın genelde kanalziyon ve tavukların yada diğer hayvan çifliklerin
ölülerin atıldığı sulak yerlerde yaşarlar )diğer dondurulmuş yada kurutuluş ürünlere gelince ikisininde farkı yok ama steril olup, olmadıkları muamma ??? yinde canlı tubifxse göre değerlendirlebilir ama su piresi,artemia,mikro, kurtlar ,un kurtları ,meyve kurtları hatta toprak solucanları diğerlerinden çok daha güvenli proteinlerdir .[EDIT]cozev,2017-07-26 13:02:50[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Betul_, 12:18
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 12:40
- 30x30x30 Full Clear Akvaryum Wolkan 12:12
- 50x30x30 Sumplı Akvaryumlar Wolkan 12:12
- Blodyy Mary Wolkan 12:12
- Metal Cımbız 30 Cm (maşa) MasterChiefHakan 11:42
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 11:17
- Christmass Moss emregungor 11:16
- Anubias emregungor 11:16
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:10
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:10
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:10
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 11:02
- Hb White Lepistes omererbas 10:32
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 10:32
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 10:11
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:53
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:53
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:51
KULLANICILAR
- 113 Online Kullanıcı, 61 Üye
Online Kullanıcılar
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
sina cen,
Laetacara,
HarunYILDIRIM,
mutlubaba,
ternapi,
Hidro Dinamik,
ootkn,
fikret43,
Oozer3466,
altanilker,
Tatar10,
arwenist,
Ozzgur,
mrah,
yeekim,
ahmetfiratozkaya,
ogurcay,
hanlarinhani,
Formicasmind,
ALTEMUR,
EKAR,
zen666,
ssener,
Leonthe pro,
harun reşit,
ilterisdoğukan,
by__cg,
ciways,
balta11,
TurX,
bysmokin,
fetocan,
Kınayu,
HalilSefaa,
Goldfish2000,
BilalM.,
Ylmzuslu,
Emirrw21,
NightWist,
osmandbnl,
BASARSURMEGOZ,
SoniG,
riderfish,
kocoglu,
Huseyinkprl,
fatihgurhan,
akvarist10UR,
Can78,
ali özer,
Mithrandirr,
Flytheshrimp,
serhan16,
Bora Bey,
reprise,
sulox,
Hkncan,
egedin,
Wolkan,
Kaangzkr,
aranjman,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
