ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
omerarda
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
9
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
30 Haziran 2020 13:12
Son Ziyaret:
20 Temmuz 2022 13:56
Toplam Mesaj:
18 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ömer ARDA
Doğum Tarihi:
19 Ekim 1997
Yaş:
28
İl:
Tekirdag
Meslek:
Genetik mühendisi ve biyomühendis
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ömer ARDA
SON 10 MESAJI
Tanka Yeni Eklenen Erkek Lepisteste Kuyruk Erimesi
Merhaba arkadaşlar,
Öncelikle akvaryumu tanıtayım, akvaryum hacmim 40 litre. Filtre olarak Dophin Motorlu Pipo Filtre sfp16 kullanıyorum. Isıtıcı Smart 100W. Zeminde lav kırığı üzerinde siyah bitki kumu kullanıyorum ve görsellerde görebileceğiniz 7 kök bitkim var. Aydınlatma olarak 10 çipli 2 sıra beyaz ve bir sıra kırmızı mavi karışık led kullanıyorum. Tank kurulumundan sonra bir hafta boyunca balıksız, sonrasında bir ay boyunca sadece 7 adet panda çöpçü ile çalıştı. Balıklar eklendiğinden bu yana haftada bir kez %30 - %40 dinlenmiş su ile su değişimi yapıyorum. Dün de petshopa beklediğim balıklar geldi ve 7 adet neon ve 8 adet lepistes (2 erkek 6 dişi) ekledim. Tüm balıklarım sağlıklı ve hareketliler fakat erkek lepisteslerin biri hariç. Erkeklerin birisi dipte sabit duruyor, çok kuvvetsiz ve az da olsa kuyruk erimesi var. Stres kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Şimdi siz tecrübeli hobicilere bir kaç sorum var;
1- Erkek lepistesimin bu durumunun kök nedeni nedir?
2- Kuyruk erimesi diğer balıklarım için bir risk teşkil ediyor mu?
3- Balığımı yaşatmak istiyorum, bunun için nasıl bir tedavi yöntemi izlemem gerekiyor? Önerebileceğiniz bir ilaç veya tedavi yöntemi var mı?
NOT: Bahsettiğim konu dışında akvaryumda eksik veya fazla olan bir şey gözünüze çarparsa tavsiyelerinizi bekliyorum. Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim. [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224723/060320221428141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224723/060320221428161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224723/060320221428181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224723/060320221428211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224723/060320221428231.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar,
Öncelikle akvaryumu tanıtayım, akvaryum hacmim 40 litre. Filtre olarak Dophin Motorlu Pipo Filtre sfp16 kullanıyorum. Isıtıcı Smart 100W. Zeminde lav kırığı üzerinde siyah bitki kumu kullanıyorum ve görsellerde görebileceğiniz 7 kök bitkim var. Aydınlatma olarak 10 çipli 2 sıra beyaz ve bir sıra kırmızı mavi karışık led kullanıyorum. Tank kurulumundan sonra bir hafta boyunca balıksız, sonrasında bir ay boyunca sadece 7 adet panda çöpçü ile çalıştı. Balıklar eklendiğinden bu yana haftada bir kez %30 - %40 dinlenmiş su ile su değişimi yapıyorum. Dün de petshopa beklediğim balıklar geldi ve 7 adet neon ve 8 adet lepistes (2 erkek 6 dişi) ekledim. Tüm balıklarım sağlıklı ve hareketliler fakat erkek lepisteslerin biri hariç. Erkeklerin birisi dipte sabit duruyor, çok kuvvetsiz ve az da olsa kuyruk erimesi var. Stres kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Şimdi siz tecrübeli hobicilere bir kaç sorum var;
1- Erkek lepistesimin bu durumunun kök nedeni nedir?
2- Kuyruk erimesi diğer balıklarım için bir risk teşkil ediyor mu?
3- Balığımı yaşatmak istiyorum, bunun için nasıl bir tedavi yöntemi izlemem gerekiyor? Önerebileceğiniz bir ilaç veya tedavi yöntemi var mı?
NOT: Bahsettiğim konu dışında akvaryumda eksik veya fazla olan bir şey gözünüze çarparsa tavsiyelerinizi bekliyorum. Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim. [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224723/060320221428141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224723/060320221428161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224723/060320221428181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224723/060320221428211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224723/060320221428231.jpg[/IMG]
80x60x50 Bitkili Akvaryum Tavsiyesi
[QUOTE=grknrn]Yeni kurmayı düşündüğüm akvaryum için görüşlerinizi ve desteklerinizi rica ediyorum. Yaptıracağım akvaryum ve diğer parçaların listesini aşağıya bırakıyorum değiştirmemi istediğiniz veya alternatif düşüncelerinize açığım. Akvaryumdan beklentim salonda güzel görsel oluşturabileceğim canlı doğuran tankı.
80x60x50 akvaryum özel imalat yapılacak (kalınlık olarak 10mm düşünüyorum)
Eheim Ecco Pro 300 Dış Filtre (sump önerilerine açığım fakat ev içerisinde bitkilerin çürümesinden kaynaklı koku oluşabileceğinden korkuyorum)
özel yapım power led armatür (forum tedarikçilerden daha önceki ayvaryumum için aldım yine aynı arkadaşa yaptırmayı düşünüyorum)
ısta 95 gr co2 seti (elimde mevcut daha sonrası için litrelik seçenekler değerlendirilecek)
Jbl Aquabasis Plus Bitki Tabanı Kumu 10L
JBL Manado 10L
Eurostar Aqualava Lav Taşı 12,5Lt (yükseklik vermek için kullanacağım aquabasis bu katman üzerinde kullanacağım)
Fluval Sea CP1 Sirkülasyon Pompası 1000Lt/H ( su sirkülasyonu için filterenin dip temizliğini kolaylaştırmak için gün içerisinde 1 saat çalışacak)
Tropica gübre seti
[/QUOTE]
Merhaba..
Aşağı yukarı aynı ebatlarda bir canlı doğuran akvaryumu kuralı daha bir ay oldu. [:)]
Öncelikle şunu söylemeliyim ki bitkilerim co2'siz sistemde ve sadece bir adet T5 floresan lamba ile çok güzel gelişim gösterdiler. Takviye olarak yalnızca reeflowers'ın aquaplants all inclusive ürününü kullanıyorum. Işıkları ilerleyen dönemde iki adet olmak üzere biri beyaz biri pembe T8'e çevirmeyi düşünüyorum gelişimi daha da hızlandırmak amacıyla. Eğer çok profesyonel bitkiler bakmayı düşünmüyorsanız power led setine de CO2 sistemine de ihtiyacınız olduğunu düşünmüyorum.
Ayrıca akvaryum kurulum sürecinde araştırmalarımdan öğrendiğim kadarıyla lav taşını taban yapıp üstünde farklı kum kullanmak çok sağlıklı değil. Tek tip bitki kumu kullanmanız yeterli ve daha sağlıklı olacaktır diye düşünüyorum.
Bir de canlı doğuranlar ile zebra danioların bir arada yaşayabileceğini öğrenmiştim araştırmalarım sonucunda fakat aynı akvaryuma ekleyince öyle olmadığını farkettim. Malesef zebra danioların baskın olanları lepisteslerimi çok fazla kovalıyordu ve stres kaynaklı kuyruk erimesinde 2 adet lepistesimi kaybettim. [:(] O yüzden canlı doğuran akvaryumunda canlı doğuranlardan başka vatoz, çöpçü ve salyangoz dışında bir canlı bakılmaması gerektiğini düşünüyorum.
Şimdiden hayırlı olsun akvaryumunuz, kurulumu tamamlayınca fotoğraf eklerseniz çok sevinirim. İyi hobiler.. [:iyi:]
[QUOTE=grknrn]Yeni kurmayı düşündüğüm akvaryum için görüşlerinizi ve desteklerinizi rica ediyorum. Yaptıracağım akvaryum ve diğer parçaların listesini aşağıya bırakıyorum değiştirmemi istediğiniz veya alternatif düşüncelerinize açığım. Akvaryumdan beklentim salonda güzel görsel oluşturabileceğim canlı doğuran tankı.
80x60x50 akvaryum özel imalat yapılacak (kalınlık olarak 10mm düşünüyorum)
Eheim Ecco Pro 300 Dış Filtre (sump önerilerine açığım fakat ev içerisinde bitkilerin çürümesinden kaynaklı koku oluşabileceğinden korkuyorum)
özel yapım power led armatür (forum tedarikçilerden daha önceki ayvaryumum için aldım yine aynı arkadaşa yaptırmayı düşünüyorum)
ısta 95 gr co2 seti (elimde mevcut daha sonrası için litrelik seçenekler değerlendirilecek)
Jbl Aquabasis Plus Bitki Tabanı Kumu 10L
JBL Manado 10L
Eurostar Aqualava Lav Taşı 12,5Lt (yükseklik vermek için kullanacağım aquabasis bu katman üzerinde kullanacağım)
Fluval Sea CP1 Sirkülasyon Pompası 1000Lt/H ( su sirkülasyonu için filterenin dip temizliğini kolaylaştırmak için gün içerisinde 1 saat çalışacak)
Tropica gübre seti
[/QUOTE]
Merhaba..
Aşağı yukarı aynı ebatlarda bir canlı doğuran akvaryumu kuralı daha bir ay oldu. [:)]
Öncelikle şunu söylemeliyim ki bitkilerim co2'siz sistemde ve sadece bir adet T5 floresan lamba ile çok güzel gelişim gösterdiler. Takviye olarak yalnızca reeflowers'ın aquaplants all inclusive ürününü kullanıyorum. Işıkları ilerleyen dönemde iki adet olmak üzere biri beyaz biri pembe T8'e çevirmeyi düşünüyorum gelişimi daha da hızlandırmak amacıyla. Eğer çok profesyonel bitkiler bakmayı düşünmüyorsanız power led setine de CO2 sistemine de ihtiyacınız olduğunu düşünmüyorum.
Ayrıca akvaryum kurulum sürecinde araştırmalarımdan öğrendiğim kadarıyla lav taşını taban yapıp üstünde farklı kum kullanmak çok sağlıklı değil. Tek tip bitki kumu kullanmanız yeterli ve daha sağlıklı olacaktır diye düşünüyorum.
Bir de canlı doğuranlar ile zebra danioların bir arada yaşayabileceğini öğrenmiştim araştırmalarım sonucunda fakat aynı akvaryuma ekleyince öyle olmadığını farkettim. Malesef zebra danioların baskın olanları lepisteslerimi çok fazla kovalıyordu ve stres kaynaklı kuyruk erimesinde 2 adet lepistesimi kaybettim. [:(] O yüzden canlı doğuran akvaryumunda canlı doğuranlardan başka vatoz, çöpçü ve salyangoz dışında bir canlı bakılmaması gerektiğini düşünüyorum.
Şimdiden hayırlı olsun akvaryumunuz, kurulumu tamamlayınca fotoğraf eklerseniz çok sevinirim. İyi hobiler.. [:iyi:]
Tanımlanamayan Salyangoz
[QUOTE=Asetilcolin]
Vatoz neden öldü [:O][/QUOTE]
Malesef iç parazit diye tahmin ediyorum. Daha önce lepistes ve vatozumun hastalığı konusunda konu açmıştım forumda ordan fotoğrafları inceleyebilirsiniz arzu ederseniz. [:(][EDIT]Mikail Erdoğan,2020-07-11 14:07:10[/EDIT]
[QUOTE=Asetilcolin]
Vatoz neden öldü [:O][/QUOTE]
Malesef iç parazit diye tahmin ediyorum. Daha önce lepistes ve vatozumun hastalığı konusunda konu açmıştım forumda ordan fotoğrafları inceleyebilirsiniz arzu ederseniz. [:(][EDIT]Mikail Erdoğan,2020-07-11 14:07:10[/EDIT]
Tanımlanamayan Salyangoz
Helenaların daha önce sorun olduğunu duymamıştım hiç, bu konuyu biraz araştırmam gerekiyor sanırım. Bir de şöyle amatör bir çözüm yolu öğrenmiştim: Akvaryuma salatalık attığımızda bütün adi salyangozlar beslenmek için etrafına toplanıyormuş onlar oradan beslenirken akvaryumdan kolayca uzaklaştırabiliyormuşuz. Çözüm yolu çok fazla, elbet birini uygulayacağım kontrolden çıktığı zaman. Vatozum öldüğü için şuanlık akvaryumda vatoz yok zaten, çoğalıp güzel bi yosun temizliği yapsınlar çözümüne bakacağız. [:)))] [8)][EDIT]omerarda,2020-07-11 00:05:21[/EDIT]
Helenaların daha önce sorun olduğunu duymamıştım hiç, bu konuyu biraz araştırmam gerekiyor sanırım. Bir de şöyle amatör bir çözüm yolu öğrenmiştim: Akvaryuma salatalık attığımızda bütün adi salyangozlar beslenmek için etrafına toplanıyormuş onlar oradan beslenirken akvaryumdan kolayca uzaklaştırabiliyormuşuz. Çözüm yolu çok fazla, elbet birini uygulayacağım kontrolden çıktığı zaman. Vatozum öldüğü için şuanlık akvaryumda vatoz yok zaten, çoğalıp güzel bi yosun temizliği yapsınlar çözümüne bakacağız. [:)))] [8)][EDIT]omerarda,2020-07-11 00:05:21[/EDIT]
Tanımlanamayan Salyangoz
[QUOTE=pofdzm]Ramshorn salyangozuna benzettim. Yani evet bir tür adi salyangoz. Aslında kötü değildir dibe düşüp ölen balıkları yer, dibe düşen yemleri yemesi vs. sayesinde su değerlerini stabil tutmana yardımcı olurlar. Aşırı çok çoğalmasın diyorsanız içeriye bir tane Katil Salyangoz (Helena) koyun onları yesin. Helena onları yerken yeni yumurtalardan çıkan yavrular sayesinde salyangozlarınızın soyu tükenmeyecek. Ya da iğrenç gelebilecek yöntemi kullanın: ezip diğer canlılara yem yapın. [/QUOTE]
Evet ben de Ramshorn olduğunu düşünüyorum ve gerçekten çok kontrolsüz çoğaldıklarını okumuştum bir kaç yerde. Akvaryumu kuralı 3 hafta oldu ama ilk defa görüyorum. Kontrolden çıkarsa Helena salyangoz alırım. Sanırım ezecek kadar cani değilim [:P] [:)))]
Değerli tavsiyeniz için teşekkürler. [:iyi:]
[QUOTE=SaRCoPhiLiuS]Evet adi salyangoz.
Tek zararı istilacı olması.
Faydası daha çoktur.
Doğal yönden kontrol altında tutmanızı öneririm. Mesela çok çoğalırsa -ki çoğalır, bir kaç adet Helena salyangozu alarak.[;)][/QUOTE]
Değerli tavsiyeniz için çok teşekkür ederim, dediğiniz gibi en kısa sürede Helena salyangoz alacağım. [:iyi:] [:)][EDIT]omerarda,2020-07-10 17:21:34[/EDIT]
[QUOTE=pofdzm]Ramshorn salyangozuna benzettim. Yani evet bir tür adi salyangoz. Aslında kötü değildir dibe düşüp ölen balıkları yer, dibe düşen yemleri yemesi vs. sayesinde su değerlerini stabil tutmana yardımcı olurlar. Aşırı çok çoğalmasın diyorsanız içeriye bir tane Katil Salyangoz (Helena) koyun onları yesin. Helena onları yerken yeni yumurtalardan çıkan yavrular sayesinde salyangozlarınızın soyu tükenmeyecek. Ya da iğrenç gelebilecek yöntemi kullanın: ezip diğer canlılara yem yapın. [/QUOTE]
Evet ben de Ramshorn olduğunu düşünüyorum ve gerçekten çok kontrolsüz çoğaldıklarını okumuştum bir kaç yerde. Akvaryumu kuralı 3 hafta oldu ama ilk defa görüyorum. Kontrolden çıkarsa Helena salyangoz alırım. Sanırım ezecek kadar cani değilim [:P] [:)))]
Değerli tavsiyeniz için teşekkürler. [:iyi:]
[QUOTE=SaRCoPhiLiuS]Evet adi salyangoz.
Tek zararı istilacı olması.
Faydası daha çoktur.
Doğal yönden kontrol altında tutmanızı öneririm. Mesela çok çoğalırsa -ki çoğalır, bir kaç adet Helena salyangozu alarak.[;)][/QUOTE]
Değerli tavsiyeniz için çok teşekkür ederim, dediğiniz gibi en kısa sürede Helena salyangoz alacağım. [:iyi:] [:)][EDIT]omerarda,2020-07-10 17:21:34[/EDIT]
Lepistes Kuyruk Erimesi
[QUOTE=BabySoul]Saldırma sonucu oluşmuş bir duruma benzemiyor.. Bakteriyel durumlar bulaşıcıdır. Ve Tedaviyi ana tankta yapman, bakterilerin sudan bulaşması ve bir kaç balıkta olmasından dolayı daha mantıklı. Bakto fish akriflavin içeriyor, fakat akriflavin oranı olarak ne kadar bilmediğimden suyu sarımtırak yapana kadar kullanman %50 su değişimleri sonrası her gün eksilen oranda baktofish eklemen gerekecek. O küçük şişe 1 hafta 135 litreye damla olarak yerer mi bilmiyorum, fakat columnaris bile olsa doğru ilaç kullanıyorsun. Ancak erime olan durumlarda, balığın sümüksü yapıdaki mukozası zaten zarar görür ve kaya tuzu bu durumu daha da kötü hale getirir. Balık daha savunmasız kalacaktır derisinden.. İlaç alternatifi olarak tetrasiklin hcl içeren antibiyotiği veteriner ya da doktora yazdırıp kullanabilirsin. [/QUOTE]
Teşekkür ederim değerli tavsiyeniz için. Ana akvaryumda yapmıyorum tedaviyi zaten ayrı bir kaba almıştım lepistesleri durumu farkettiğim gibi. Tedavinin altıncı gününe geldim. Her gün 1/3 su değişimi yapıp, eklediğim su miktarına göre ilaç ekleyerek devam ettim. Şimdilik kuyruk erimesi durdu gibi gözüküyor. Bugün akvaryuma almayı düşünüyorum balıkları fakat diğer balıklara bulaşma ihtimalini de göz ardı edemiyorum. Artık ne varsa bahtımızda diyeceğiz heralde.. [:?]
[QUOTE=BabySoul]Saldırma sonucu oluşmuş bir duruma benzemiyor.. Bakteriyel durumlar bulaşıcıdır. Ve Tedaviyi ana tankta yapman, bakterilerin sudan bulaşması ve bir kaç balıkta olmasından dolayı daha mantıklı. Bakto fish akriflavin içeriyor, fakat akriflavin oranı olarak ne kadar bilmediğimden suyu sarımtırak yapana kadar kullanman %50 su değişimleri sonrası her gün eksilen oranda baktofish eklemen gerekecek. O küçük şişe 1 hafta 135 litreye damla olarak yerer mi bilmiyorum, fakat columnaris bile olsa doğru ilaç kullanıyorsun. Ancak erime olan durumlarda, balığın sümüksü yapıdaki mukozası zaten zarar görür ve kaya tuzu bu durumu daha da kötü hale getirir. Balık daha savunmasız kalacaktır derisinden.. İlaç alternatifi olarak tetrasiklin hcl içeren antibiyotiği veteriner ya da doktora yazdırıp kullanabilirsin. [/QUOTE]
Teşekkür ederim değerli tavsiyeniz için. Ana akvaryumda yapmıyorum tedaviyi zaten ayrı bir kaba almıştım lepistesleri durumu farkettiğim gibi. Tedavinin altıncı gününe geldim. Her gün 1/3 su değişimi yapıp, eklediğim su miktarına göre ilaç ekleyerek devam ettim. Şimdilik kuyruk erimesi durdu gibi gözüküyor. Bugün akvaryuma almayı düşünüyorum balıkları fakat diğer balıklara bulaşma ihtimalini de göz ardı edemiyorum. Artık ne varsa bahtımızda diyeceğiz heralde.. [:?]
Tanımlanamayan Salyangoz
Merhabalar, herkese iyi forumlar.
Şimdilik bir tane olduğunu gözlemlediğim salyangozun fotoğraflarını ekledim. Aklımdaki soruları sıralıyorum. [:?]
Adi salyangoz mu?
Akvaryumun ekosistemi veya balıklarım için bir zararı olur mu?
Bu arkadaşla ne yapmam gerekiyor? [:lol:]
Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler, sağlıklı günler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224723/100720201258471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224723/100720201258501.jpg[/IMG]
Merhabalar, herkese iyi forumlar.
Şimdilik bir tane olduğunu gözlemlediğim salyangozun fotoğraflarını ekledim. Aklımdaki soruları sıralıyorum. [:?]
Adi salyangoz mu?
Akvaryumun ekosistemi veya balıklarım için bir zararı olur mu?
Bu arkadaşla ne yapmam gerekiyor? [:lol:]
Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler, sağlıklı günler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224723/100720201258471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224723/100720201258501.jpg[/IMG]
Lepistes Kuyruk Erimesi
[QUOTE=goldfish07]
Merhaba bencede çok endişe etmenize gerek yok ama zebra daniolar saldıramış olabilir. Bence zebraları çıkartın.İyi hobiler [;)][/QUOTE]
Merhaba,
Haklı olabilirsiniz fakat petshop geri almaz ki balıkları hastalık riskinden dolayı. Nasıl bir yol izleyebilirim acaba zebra danioları akvaryumdan çıkarma konusunda? Bir yolunu bulursam tavsiyenizi değerlendirmek isterim. Gerçi bir dişi ve bir erkeğim sizlere ömür.. [x(] Lepistesleri elden çıkartıp zebra danio akvaryumu kurma fikri de var aklımda. Akvaryum tabanına belirli bir bölgeye bilye dökersem yavru alabileceğimi gördüm bir kaç yerde. [:?]
[QUOTE=pofdzm]
Lepisteslerde lepisteslere saldırır. [/QUOTE]
Evet belki olabilir fakat 3 dişi 1 erkek lepistes varken ve erkeğim çok küçükken pek mümkün olduğunu sanmıyorum. Zebra daniolar yapmış olabilir belki. Fakat lepistesleri akvaryumdan ayırmama rağmen kuyruk erimesinin devam etmesi bakteriyel kökenli olduğunu gösterir diye düşünüyorum.
[QUOTE=goldfish07]
Merhaba bencede çok endişe etmenize gerek yok ama zebra daniolar saldıramış olabilir. Bence zebraları çıkartın.İyi hobiler [;)][/QUOTE]
Merhaba,
Haklı olabilirsiniz fakat petshop geri almaz ki balıkları hastalık riskinden dolayı. Nasıl bir yol izleyebilirim acaba zebra danioları akvaryumdan çıkarma konusunda? Bir yolunu bulursam tavsiyenizi değerlendirmek isterim. Gerçi bir dişi ve bir erkeğim sizlere ömür.. [x(] Lepistesleri elden çıkartıp zebra danio akvaryumu kurma fikri de var aklımda. Akvaryum tabanına belirli bir bölgeye bilye dökersem yavru alabileceğimi gördüm bir kaç yerde. [:?]
[QUOTE=pofdzm]
Lepisteslerde lepisteslere saldırır. [/QUOTE]
Evet belki olabilir fakat 3 dişi 1 erkek lepistes varken ve erkeğim çok küçükken pek mümkün olduğunu sanmıyorum. Zebra daniolar yapmış olabilir belki. Fakat lepistesleri akvaryumdan ayırmama rağmen kuyruk erimesinin devam etmesi bakteriyel kökenli olduğunu gösterir diye düşünüyorum.
Lepistes Kuyruk Erimesi
[:)][QUOTE=Agatha]Öncelikle merhaba!
Akvaryumunuz çok hoş gözüküyor. Lepistesler de kuyruk erimesi başlamadan önce halsizlik belirtisi olur. Lakin belirttiğiniz üzere kıpır kıpırsa endişelenecek bir durum yok gibi. Zaten önceden tedbirinizi almış görünüyorsunuz. Bazen dişi lepistesler, erkek tarafından çok sıkılırsa saldırgan olabiliyor ve kuyruklarına hasar verebiliyor. Endişelenecek bir durum varmış gibi gözükmüyor [:)]
Ek tavsiye olarak, normal zamanda lepistesin cinsine göre su değişimlerini ve dip çekimlerini 2 haftaya bir yapabilirsiniz. Lepistesler eski suya bayılır. 2 güne bir değişim yapmak lepistes gibi hassas balıklarda yoğun stresten can kaybına kadar gidebilir. İyi forumlar! Nice başarılara![/QUOTE]
Merhabalar,
Havaların çok sıcak seyir etmesinden dolayı sık su değişimi yapıyordum aslında akvaryum suyu çok ısınmasın diye ama haklı olduğunuzu düşünüyorum. Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim, dediğiniz gibi balıkları strese sokmuş olabilirim çünkü diğer balıklarımda hiçbir şey yok kuyruk erimesinin bakteri kaynaklı olduğunu düşünmüyorum o yüzden. Tavsiyenize uyup haftada bir gün 1/3 su değişimi rutinine dönsem iyi olacak sanırım. [:iyi:] [:)]
[:)][QUOTE=Agatha]Öncelikle merhaba!
Akvaryumunuz çok hoş gözüküyor. Lepistesler de kuyruk erimesi başlamadan önce halsizlik belirtisi olur. Lakin belirttiğiniz üzere kıpır kıpırsa endişelenecek bir durum yok gibi. Zaten önceden tedbirinizi almış görünüyorsunuz. Bazen dişi lepistesler, erkek tarafından çok sıkılırsa saldırgan olabiliyor ve kuyruklarına hasar verebiliyor. Endişelenecek bir durum varmış gibi gözükmüyor [:)]
Ek tavsiye olarak, normal zamanda lepistesin cinsine göre su değişimlerini ve dip çekimlerini 2 haftaya bir yapabilirsiniz. Lepistesler eski suya bayılır. 2 güne bir değişim yapmak lepistes gibi hassas balıklarda yoğun stresten can kaybına kadar gidebilir. İyi forumlar! Nice başarılara![/QUOTE]
Merhabalar,
Havaların çok sıcak seyir etmesinden dolayı sık su değişimi yapıyordum aslında akvaryum suyu çok ısınmasın diye ama haklı olduğunuzu düşünüyorum. Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim, dediğiniz gibi balıkları strese sokmuş olabilirim çünkü diğer balıklarımda hiçbir şey yok kuyruk erimesinin bakteri kaynaklı olduğunu düşünmüyorum o yüzden. Tavsiyenize uyup haftada bir gün 1/3 su değişimi rutinine dönsem iyi olacak sanırım. [:iyi:] [:)]
Lepistes Kuyruk Erimesi
[QUOTE=pofdzm]Kuyruk kenarlarında normalde balığın sahip olmadığı renkte bir şerit var mı? Kuyrukta ısırık izleri var mı? Bu kadar hızlı olduğuna görr bir balığın saldırısına uğradığını düşünüyorum. [/QUOTE] Hayır kuyruklarda sadece erime var başka hiçbir şey yok. Akvaryumda lepisteslerime saldıracak bir balık olduğunu düşünmüyorum. Sürekli takip ediyorum zaten akvaryumda kovalamaca dahi olmuyor. Zaten belirttiğim gibi 10 litrelik bir kovada ilaçlı tedavisine devam ediyorum balıklarımın. Kuyruk erimesi devam ediyor şuanda ama yavaşladığını düşünüyorum. Toplamda altı gün her gün 1/3 su değişimi yaparak ilaçlı tedaviye devam edicem. Sonrasında metilen mavisinde banyo yaptırıp akvaryuma almayı düşünüyorum. Ama akvaryuma aldığımda umarım sorun tekrarlamaz..
[QUOTE=pofdzm]Kuyruk kenarlarında normalde balığın sahip olmadığı renkte bir şerit var mı? Kuyrukta ısırık izleri var mı? Bu kadar hızlı olduğuna görr bir balığın saldırısına uğradığını düşünüyorum. [/QUOTE] Hayır kuyruklarda sadece erime var başka hiçbir şey yok. Akvaryumda lepisteslerime saldıracak bir balık olduğunu düşünmüyorum. Sürekli takip ediyorum zaten akvaryumda kovalamaca dahi olmuyor. Zaten belirttiğim gibi 10 litrelik bir kovada ilaçlı tedavisine devam ediyorum balıklarımın. Kuyruk erimesi devam ediyor şuanda ama yavaşladığını düşünüyorum. Toplamda altı gün her gün 1/3 su değişimi yaparak ilaçlı tedaviye devam edicem. Sonrasında metilen mavisinde banyo yaptırıp akvaryuma almayı düşünüyorum. Ama akvaryuma aldığımda umarım sorun tekrarlamaz..
SON MESAJLAR
- Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 14:59
Filtre ve Sump Yapımı - Su Yosunu Fatihsm, 14:41
Yosun - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım flanormimar, 14:11
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
- Üretilebilir Tubifex ( İzya Kurdu) Ve Diğer Yemler Lotus88 13:02
- California Black Worm ( Aranıyor) Lotus88 13:02
- Satılık Endler Varyeteleri.. Lotus88 13:02
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:00
- Özel Moss Türleri. smithiseek 12:59
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 12:59
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 12:59
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 12:56
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 12:56
- Cüce Kerevit Umt61 12:32
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 12:32
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:18
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 12:16
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 12:16
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:30
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:30
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:30
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 11:24
KULLANICILAR
- 98 Online Kullanıcı, 55 Üye
Online Kullanıcılar
MiSoSiKiaN,
sina cen,
capodicapii,
Coskun59,
layper,
IgorVladimir,
Hoppala,
DigitalPen,
Koksal Gurkan,
altuntasseref,
0rnn,
Kuduoglu,
Urar,
florasan,
EKAR,
Danteagoks,
Çağatay Tozak,
Cyrenity,
OKIRATLI,
ilterisdoğukan,
Timurhan Türker,
forthehordex,
osmandbnl,
osmangunay,
BuğraEnes,
Dextran,
tukabu,
Sunborn,
İzmirligenco 2.0,
Brdk64,
şansal,
Ömer yılmaz,
Rıdvan459,
nazemert,
LeafyAqua,
yeekim,
Thunderbird,
Malawi34,
syerli,
Hknçkl,
Cyber_Scout,
ternapi,
Byknss97,
reprise,
alp3r,
lojistisyen,
Oquanus,
seiryuhare,
XAli,
hakanmorcicek,
AquaShirmp,
abstract07,
Frkn,
İnci Kefali,
Sufisu,
VaranusSalvator,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
