ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
S0ner
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
8
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
23 Mart 2007 19:32
Son Ziyaret:
02 Ekim 2025 16:08
Toplam Mesaj:
141 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Soner G
Doğum Tarihi:
02 Ağustos 1993
Yaş:
32
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Seviyorum bu forumu.
SON 10 MESAJI
Lepistes Balık
Merhaba, üzülerek söylüyorum ki neredeyse attığınız her adım bir öncekinden daha da yanlış olarak ilerlemiş. [:geek:]
Bu çok uzun bir konu ama elimden geldiğince özet geçeyim.
Akvaryumda kurulması gereken bir denge var. Adı azot döngüsü.
Balık dışkısı ve yem artıkları suda amonyak oluşturur. Amonyak balıklar için çok zehirlidir, öldürür. Neyse ki amonyak'ı tüketip, onu daha zararsız hale(nitrit nitrat) getiren [K]faydalı bakteriler[/K] vardır ve bu bakteriler sayesinde balıklar zehirlenmeden yaşarlar. Biz de yaptığımız su değişimleri ile daha az zararlı olan bu nitratı akvaryumdan uzaklaştırırız.
Peki bu faydalı bakteriler nerede oluşurlar? Filtrede, filtre süngerlerinde, gelişmiş sump sistemlerde, akvaryumdaki kumun içinde.
Bu yüzden filtre süngerini normal suyla yıkamayız, çok kirlenirse akvaryum suyuyla kirini alırız ama öyle çamaşır makinesinden çıkmış gibi yıkamayız, içindeki faydalı bakteriler ölmesin diye.
Sizin yazınızda, yeni yemin suyu bulandırdığını söylemişsiniz ekstra yem artığı amonyak demek
Yeni balıklar aldığınızı söylemişsiniz ekstra balık dışkısı daha çok amonyak demek
Daha çok amonyak demek, akvaryumda amonyak yiyen filtredeki kumdaki faydalı bakterilerden daha çok lazım olması demek.
Siz filtreyi yıkayıp, yeni filtre takıp eskisini muhtemelen dışarıda kurumaya bırakınca bakteriye dair bir şey kalmadı muhtemelen filtrenizde.. Kum da değişti, altındaki faydalı bakteriler yine gitti.
Mavi su dediğiniz muhtemelen metilen mavisi, ana akvaryumda kullanılmaz, belli başlı hastalıklar için kullanılır çünkü kötü bakterileri/parazitleri yok ettiği gibi faydalıları da öldürür, "mavi su" kullanınca yine gitti bizim faydalılar[:D]
Tüm bunları olayı anlayıp neye nasıl müdahale etmeniz gerektiğini anlatabilmek için yazıyorum ileriki tecrübeler için.
Şu an ne yapılabilir?
Muhtemelen yüksek dozda amonyak zehirlenmesi yaşıyor balıklar, ölümler bu yüzden. Bol bol dipteki pislik ve yem artiklarinin hortum yardımıyla çekimi ve ardından su değişimi, 1. gün %50 2. Gün %30 3. Gün %25 5. Gün %25 şeklinde gibi.
Bu süreçte ölümler olabilir umarım çoğunu kurtarabilirsiniz.
Merhaba, üzülerek söylüyorum ki neredeyse attığınız her adım bir öncekinden daha da yanlış olarak ilerlemiş. [:geek:]
Bu çok uzun bir konu ama elimden geldiğince özet geçeyim.
Akvaryumda kurulması gereken bir denge var. Adı azot döngüsü.
Balık dışkısı ve yem artıkları suda amonyak oluşturur. Amonyak balıklar için çok zehirlidir, öldürür. Neyse ki amonyak'ı tüketip, onu daha zararsız hale(nitrit nitrat) getiren [K]faydalı bakteriler[/K] vardır ve bu bakteriler sayesinde balıklar zehirlenmeden yaşarlar. Biz de yaptığımız su değişimleri ile daha az zararlı olan bu nitratı akvaryumdan uzaklaştırırız.
Peki bu faydalı bakteriler nerede oluşurlar? Filtrede, filtre süngerlerinde, gelişmiş sump sistemlerde, akvaryumdaki kumun içinde.
Bu yüzden filtre süngerini normal suyla yıkamayız, çok kirlenirse akvaryum suyuyla kirini alırız ama öyle çamaşır makinesinden çıkmış gibi yıkamayız, içindeki faydalı bakteriler ölmesin diye.
Sizin yazınızda, yeni yemin suyu bulandırdığını söylemişsiniz ekstra yem artığı amonyak demek
Yeni balıklar aldığınızı söylemişsiniz ekstra balık dışkısı daha çok amonyak demek
Daha çok amonyak demek, akvaryumda amonyak yiyen filtredeki kumdaki faydalı bakterilerden daha çok lazım olması demek.
Siz filtreyi yıkayıp, yeni filtre takıp eskisini muhtemelen dışarıda kurumaya bırakınca bakteriye dair bir şey kalmadı muhtemelen filtrenizde.. Kum da değişti, altındaki faydalı bakteriler yine gitti.
Mavi su dediğiniz muhtemelen metilen mavisi, ana akvaryumda kullanılmaz, belli başlı hastalıklar için kullanılır çünkü kötü bakterileri/parazitleri yok ettiği gibi faydalıları da öldürür, "mavi su" kullanınca yine gitti bizim faydalılar[:D]
Tüm bunları olayı anlayıp neye nasıl müdahale etmeniz gerektiğini anlatabilmek için yazıyorum ileriki tecrübeler için.
Şu an ne yapılabilir?
Muhtemelen yüksek dozda amonyak zehirlenmesi yaşıyor balıklar, ölümler bu yüzden. Bol bol dipteki pislik ve yem artiklarinin hortum yardımıyla çekimi ve ardından su değişimi, 1. gün %50 2. Gün %30 3. Gün %25 5. Gün %25 şeklinde gibi.
Bu süreçte ölümler olabilir umarım çoğunu kurtarabilirsiniz.
Bu Sanirim Beyaz Benek Sorunu
Merhaba,
Fotoğraflarda çok net görülmese de bir beyazlık olduğu belli, ve siz benekten şüpheleniyorsanız, ki ben buradan bakarak bile %70-80 beyaz benek diyorum, bir an önce doğru tedaviyi kendi türlerinizi ve akvaryum şartlarınızı göz önünde bulundurarak uygulamaya başlayın.
Forumda yapacağınız 1 2 saatlik araştırmayla size en uygun yöntemi kendiniz seçmelisiniz. Bir akvaryuma tuz önerirken, vatozu olan bitkili başka bir akvaryuma tuz önermeyiz örneğin.
Met bey'e de katılıyorum, tek canlıda benek görüyorsanız sıcaklığını ve havalandırmasını sağlayacağınız bir kaba/akvaryuma aktarıp tedaviyi orada yapın.
Az önce başka bir beyaz benek konusuna yazdığımı sizle de paylaşacağım:
[QUOTE]Forumda çok detaylı beyaz benek tedavi konuları var onlara göz atın mutlaka parazitin yaşam döngüsünü, neden suyun sıcaklığını yükselttiğimizi, tuzun, metilenin, malaşit yeşilinin, artılarını eksilerini okuyun, forumda sayfalarca bilgi bulunuyor aslında şu yazdıklarım hakkında bile.
Beyaz benek parazitinin yaşam döngüsü 2 günde bitmez, balığın üzerinde görmeseniz dahi beyaz benekler yere inmiş veya suda geziniyor halde olabilirler, bu sebeple genellikle önerilen tedavi süresi genellikle 5 gün-25 gün arası. İlaç firmaları 5 günde tedavi tamamlanır dese de hobiciler tecrübe ederek görmüştür ki 5 günün sonunda yeniden beyaz benek çıkma durumu olur.
Şahsi uygulamam, beyaz beneği bir balık üzerinde en son gördüğüm günün üzerine, 5 gün daha tedaviye, dip cekimine, su sıcaklığını yüksek(29-30) tutmaya vs devam ediyorum. Totalde 10 12 güne tekabül ediyor. Daha garantici olmak için 14 gün devam edin, ama 2 günde beyaz beneğin tamamen yok olacağını düşünmeyin[/QUOTE]
Merhaba,
Fotoğraflarda çok net görülmese de bir beyazlık olduğu belli, ve siz benekten şüpheleniyorsanız, ki ben buradan bakarak bile %70-80 beyaz benek diyorum, bir an önce doğru tedaviyi kendi türlerinizi ve akvaryum şartlarınızı göz önünde bulundurarak uygulamaya başlayın.
Forumda yapacağınız 1 2 saatlik araştırmayla size en uygun yöntemi kendiniz seçmelisiniz. Bir akvaryuma tuz önerirken, vatozu olan bitkili başka bir akvaryuma tuz önermeyiz örneğin.
Met bey'e de katılıyorum, tek canlıda benek görüyorsanız sıcaklığını ve havalandırmasını sağlayacağınız bir kaba/akvaryuma aktarıp tedaviyi orada yapın.
Az önce başka bir beyaz benek konusuna yazdığımı sizle de paylaşacağım:
[QUOTE]Forumda çok detaylı beyaz benek tedavi konuları var onlara göz atın mutlaka parazitin yaşam döngüsünü, neden suyun sıcaklığını yükselttiğimizi, tuzun, metilenin, malaşit yeşilinin, artılarını eksilerini okuyun, forumda sayfalarca bilgi bulunuyor aslında şu yazdıklarım hakkında bile.
Beyaz benek parazitinin yaşam döngüsü 2 günde bitmez, balığın üzerinde görmeseniz dahi beyaz benekler yere inmiş veya suda geziniyor halde olabilirler, bu sebeple genellikle önerilen tedavi süresi genellikle 5 gün-25 gün arası. İlaç firmaları 5 günde tedavi tamamlanır dese de hobiciler tecrübe ederek görmüştür ki 5 günün sonunda yeniden beyaz benek çıkma durumu olur.
Şahsi uygulamam, beyaz beneği bir balık üzerinde en son gördüğüm günün üzerine, 5 gün daha tedaviye, dip cekimine, su sıcaklığını yüksek(29-30) tutmaya vs devam ediyorum. Totalde 10 12 güne tekabül ediyor. Daha garantici olmak için 14 gün devam edin, ama 2 günde beyaz beneğin tamamen yok olacağını düşünmeyin[/QUOTE]
Beyaz Benek Tedavisi
Merhaba, öncelikle ısıtıcı yanlış çalışıyorsa yenisini alın mutlaka, fiş çekip takarak tekrardan hastalık bulmaları çok yüksek ihtimal.
Vatoz gibi balıklara ve bitkilere tuz zararlıdır, akvaryumunuzdaki tüm türlerin tuza toleransını araştırıp eklemenizi/eklememenizi tavsiye ederim.
32 derece de bazı türler için çok yüksek gelebilir, bazı türler sırf bu yüzden ölebilir, 30 derecede tutmanız daha sağlıklı olur bu süreçte.
Suyun sıcaklığıyla sürekli oynamamanızı, yapılacak 1 derecelik değişimin en az 2-3 saate yayılmasını, ve akvaryuma en az 24 saat dinlenmiş su eklerken, akvaryum suyunun sıcaklığıyla aynı olacak şekilde eklenmesini tavsiye ederim.
Forumda çok detaylı beyaz benek tedavi konuları var onlara göz atın mutlaka parazitin yaşam döngüsünü, neden suyun sıcaklığını yükselttiğimizi, tuzun, metilenin, malaşit yeşilinin, artılarını eksilerini okuyun, forumda sayfalarca bilgi bulunuyor aslında şu yazdıklarım hakkında bile.
Beyaz benek parazitinin yaşam döngüsü 2 günde bitmez, balığın üzerinde görmeseniz dahi beyaz benekler yere inmiş veya suda geziniyor halde olabilirler, bu sebeple genellikle önerilen tedavi süresi genellikle 5 gün-25 gün arası. İlaç firmaları 5 günde tedavi tamamlanır dese de hobiciler tecrübe ederek görmüştür ki 5 günün sonunda yeniden beyaz benek çıkma durumu olur.
Şahsi uygulamam, beyaz beneği bir balık üzerinde en son gördüğüm günün üzerine, 5 gün daha tedaviye, dip cekimine, su sıcaklığını yüksek(29-30) tutmaya vs devam ediyorum. Totalde 10 12 güne tekabül ediyor. Daha garantici olmak için 14 gün devam edin, ama 2 günde beyaz beneğin tamamen yok olacağını düşünmeyin.
Hatta 14 günde bile yok olmayıp pusuda bekliyor oluyor genellikle, su şartlarınız kötüleştiğinde veya balığın bağışıklığı bir sebeple düştüğünde(genellikle soğuk su ve yetersiz beslenme) tekrar baş gösterebilir.
Umarım kayıpsız atlatırsınız.
Merhaba, öncelikle ısıtıcı yanlış çalışıyorsa yenisini alın mutlaka, fiş çekip takarak tekrardan hastalık bulmaları çok yüksek ihtimal.
Vatoz gibi balıklara ve bitkilere tuz zararlıdır, akvaryumunuzdaki tüm türlerin tuza toleransını araştırıp eklemenizi/eklememenizi tavsiye ederim.
32 derece de bazı türler için çok yüksek gelebilir, bazı türler sırf bu yüzden ölebilir, 30 derecede tutmanız daha sağlıklı olur bu süreçte.
Suyun sıcaklığıyla sürekli oynamamanızı, yapılacak 1 derecelik değişimin en az 2-3 saate yayılmasını, ve akvaryuma en az 24 saat dinlenmiş su eklerken, akvaryum suyunun sıcaklığıyla aynı olacak şekilde eklenmesini tavsiye ederim.
Forumda çok detaylı beyaz benek tedavi konuları var onlara göz atın mutlaka parazitin yaşam döngüsünü, neden suyun sıcaklığını yükselttiğimizi, tuzun, metilenin, malaşit yeşilinin, artılarını eksilerini okuyun, forumda sayfalarca bilgi bulunuyor aslında şu yazdıklarım hakkında bile.
Beyaz benek parazitinin yaşam döngüsü 2 günde bitmez, balığın üzerinde görmeseniz dahi beyaz benekler yere inmiş veya suda geziniyor halde olabilirler, bu sebeple genellikle önerilen tedavi süresi genellikle 5 gün-25 gün arası. İlaç firmaları 5 günde tedavi tamamlanır dese de hobiciler tecrübe ederek görmüştür ki 5 günün sonunda yeniden beyaz benek çıkma durumu olur.
Şahsi uygulamam, beyaz beneği bir balık üzerinde en son gördüğüm günün üzerine, 5 gün daha tedaviye, dip cekimine, su sıcaklığını yüksek(29-30) tutmaya vs devam ediyorum. Totalde 10 12 güne tekabül ediyor. Daha garantici olmak için 14 gün devam edin, ama 2 günde beyaz beneğin tamamen yok olacağını düşünmeyin.
Hatta 14 günde bile yok olmayıp pusuda bekliyor oluyor genellikle, su şartlarınız kötüleştiğinde veya balığın bağışıklığı bir sebeple düştüğünde(genellikle soğuk su ve yetersiz beslenme) tekrar baş gösterebilir.
Umarım kayıpsız atlatırsınız.
Akvaryumdaki Kahverengi Atıklar (?)
Yok hocam yaprakmış o[:D] karides yok tankta, sadece 1 2 adi salyangoz yavrusu görmüştüm, bir cevap bulamazsam suçu onlara atacağım
Yok hocam yaprakmış o[:D] karides yok tankta, sadece 1 2 adi salyangoz yavrusu görmüştüm, bir cevap bulamazsam suçu onlara atacağım
Akvaryumdaki Kahverengi Atıklar (?)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/24710/020220231332231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/24710/020220231332351.jpg[/IMG]
Arkadaşlar yeni kurulum akvaryumda sarı silis kumun, taşların, bitkilerin, odunların üzeri küçük kahverengi-siyah dışkı benzeri şeylerle dolu. Hareket etmiyorlar gördüğüm kadarıyla.
Akvaryumda balık yok, anubias bacopa 2-3 tür bitki var, 2 haftadır çalışıyor, başlangıçta bunlar yoktu. (1 veya 2 yavru adi salyangoz var sanırım akvaryumda ancak tekrar göremedim onların dışkısı diyeceğim ama her yeri kaplayamaz gibi geliyor 2 yavru salyangozun dışkısı)
Bu şeyler nedir bilgisi olan var mı?
Sanırım fotolarda en rahat bordo taşın üzerinde görünüyor [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/24710/020220231341391.jpg[/IMG][EDIT]S0ner,2023-02-02 13:47:22[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/24710/020220231332231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/24710/020220231332351.jpg[/IMG]
Arkadaşlar yeni kurulum akvaryumda sarı silis kumun, taşların, bitkilerin, odunların üzeri küçük kahverengi-siyah dışkı benzeri şeylerle dolu. Hareket etmiyorlar gördüğüm kadarıyla.
Akvaryumda balık yok, anubias bacopa 2-3 tür bitki var, 2 haftadır çalışıyor, başlangıçta bunlar yoktu. (1 veya 2 yavru adi salyangoz var sanırım akvaryumda ancak tekrar göremedim onların dışkısı diyeceğim ama her yeri kaplayamaz gibi geliyor 2 yavru salyangozun dışkısı)
Bu şeyler nedir bilgisi olan var mı?
Sanırım fotolarda en rahat bordo taşın üzerinde görünüyor [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/24710/020220231341391.jpg[/IMG][EDIT]S0ner,2023-02-02 13:47:22[/EDIT]
Bir Türlü Isınmayan 40 Lt Akvaryum
Bir güncelleme yapayım, üst kısma bir cam yaptırdım, ısı kaybını çok yüksek seviyede düşürdü, şu an tank 28.5 derece. 10 12 saate 30 derece de olur muhtemelen ama 28.5ta tutacağım bir süre, sonra kademeli düşürürüm.
Dolayısıyla üstü açıksa kapatın, bu kadar fark ettirecegini tahmin etmezdim [:D]
Bir güncelleme yapayım, üst kısma bir cam yaptırdım, ısı kaybını çok yüksek seviyede düşürdü, şu an tank 28.5 derece. 10 12 saate 30 derece de olur muhtemelen ama 28.5ta tutacağım bir süre, sonra kademeli düşürürüm.
Dolayısıyla üstü açıksa kapatın, bu kadar fark ettirecegini tahmin etmezdim [:D]
Bir Türlü Isınmayan 40 Lt Akvaryum
Selamlar arkadaşlar, yıllar sonra yeni bir kurulum yapmak istedim ancak ısınmayla ilgili büyük sorun var.
Akvaryum 40 litre, smart 50w max 25 dereceyi gördü, iade edip Tetra ht50 aldım o da max 23.5 derece gördü. 29 dereceye ayarladigim icin sürekli çalışıyor ancak değişenbir şey yok.
Isiticilar minimum 48 saat ısıtmaya çalıştılar. Oda sıcaklığı 19-22 derece.
Filtrenin yanında durmalarina rağmen yine de bulunduklari yeri değiştirdim, filtreden çıkan su tam üstlerine vuracak şekilde yerleştirdim fakat değişen bir sey olmadı.
Şu an son durumda Tetra ht50, 40 litrelik akvaryumu 3-4 dereceden yukarı çıkaramıyor. (akvaryumun üstü açık)
Yavru/karantina tankim var aynı odada 25 lt, 25w Smart kullanıyorum ve rahatlıkla 30 derecede duruyor günlerdir.
(üstü kapalı)
Ölçümleri yeni aldığım klasik sarı termometre ve dijital termometre ile yapıyorum, bir yanlışlık yok.
Aklıma gelen tek sorun üstü açık olmasından kaynaklanabilecek ısı kaybı ancak, ben cok daha soğuk odalarda üstü açık akvaryumlarin dandik isiticilarla 7 8 derece isitabildigimi hatırlıyorum.
Bir öneriniz veya gördüğünüz eksik var mıdır?
Selamlar arkadaşlar, yıllar sonra yeni bir kurulum yapmak istedim ancak ısınmayla ilgili büyük sorun var.
Akvaryum 40 litre, smart 50w max 25 dereceyi gördü, iade edip Tetra ht50 aldım o da max 23.5 derece gördü. 29 dereceye ayarladigim icin sürekli çalışıyor ancak değişenbir şey yok.
Isiticilar minimum 48 saat ısıtmaya çalıştılar. Oda sıcaklığı 19-22 derece.
Filtrenin yanında durmalarina rağmen yine de bulunduklari yeri değiştirdim, filtreden çıkan su tam üstlerine vuracak şekilde yerleştirdim fakat değişen bir sey olmadı.
Şu an son durumda Tetra ht50, 40 litrelik akvaryumu 3-4 dereceden yukarı çıkaramıyor. (akvaryumun üstü açık)
Yavru/karantina tankim var aynı odada 25 lt, 25w Smart kullanıyorum ve rahatlıkla 30 derecede duruyor günlerdir.
(üstü kapalı)
Ölçümleri yeni aldığım klasik sarı termometre ve dijital termometre ile yapıyorum, bir yanlışlık yok.
Aklıma gelen tek sorun üstü açık olmasından kaynaklanabilecek ısı kaybı ancak, ben cok daha soğuk odalarda üstü açık akvaryumlarin dandik isiticilarla 7 8 derece isitabildigimi hatırlıyorum.
Bir öneriniz veya gördüğünüz eksik var mıdır?
Lepistes Yavrularına Nasıl Bakmalıyım ?
[QUOTE=yusufdemir]Yetişkinlerle yavrulara aynı anda yemleme yapsak bir şey olur mu?
[/QUOTE]
Merhaba,
Zaten siz yavruları yemlerken akvaryumun kapağını açtığınız zaman veya ufalayıp attığınız yemler su yüzeyinde titreşimlere neden olduğu zaman hem yavru hem büyük balıklar içgüdüsel olarak yukarıya çıkıp yem arayışına gireceklerdir. En azından bugüne kadar beslediğim her balık türünde böyle oldu.
Dolayısıyla aynı anda yemleme yapmanın olumsuz bir tarafı olduğunu düşünmüyorum.
Hatta şöyle bir taktik yapılabilir, örneğin konudaki akvaryumu ele alırsak, büyük yemler büyük balıklar için akvaryumun sağ tarafına atılır; bu sırada büyük balıklar beslenmeyle meşgulken akvaryumun rafyalı tarafına yavru balıklar için yemler ufalanarak atılır.
Böylelikle yavru balıklar, büyükler tarafından taciz edilmeden rahat rahat yemlerini yiyebilirler. [:D]
[QUOTE=yusufdemir]Yetişkinlerle yavrulara aynı anda yemleme yapsak bir şey olur mu?
[/QUOTE]
Merhaba,
Zaten siz yavruları yemlerken akvaryumun kapağını açtığınız zaman veya ufalayıp attığınız yemler su yüzeyinde titreşimlere neden olduğu zaman hem yavru hem büyük balıklar içgüdüsel olarak yukarıya çıkıp yem arayışına gireceklerdir. En azından bugüne kadar beslediğim her balık türünde böyle oldu.
Dolayısıyla aynı anda yemleme yapmanın olumsuz bir tarafı olduğunu düşünmüyorum.
Hatta şöyle bir taktik yapılabilir, örneğin konudaki akvaryumu ele alırsak, büyük yemler büyük balıklar için akvaryumun sağ tarafına atılır; bu sırada büyük balıklar beslenmeyle meşgulken akvaryumun rafyalı tarafına yavru balıklar için yemler ufalanarak atılır.
Böylelikle yavru balıklar, büyükler tarafından taciz edilmeden rahat rahat yemlerini yiyebilirler. [:D]
Lepistes Yavrularına Nasıl Bakmalıyım ?
Selamlar, yavrulara bakmak konusunda onları diğer balıklardan korumak önemlidir. Rafyalar akvaryumu biraz kirleten yapay bir yöntem olsa da en etkili kamuflaj objelerindendir diyebiliriz. Dolayısıyla yavrulara bakmak konusunda rafya seçiminiz onları uzun süre koruyacaktır.
Besleme konusunda ise kullandığınız yemi parmaklarınız arasında iyice ufalayarak verebilirsiniz. Bir süre sonra yiyebilecekleri duruma geldiklerinde canlı yem tabii ki en doğru tercih olacaktır. Verebilecek durumdaysanız küçük büyük fark etmeksizin her balığa canlı yem vermenizi öneririm.(su piresi vs)
Bir de bu süreçte büyük balıklarınızın öğünlerini aksatmamanızı öneririm. Balıklar aç kaldıkça sağda solda daha fazla yem arayıp yavrulara çatabiliyorlar.
Minimum kayıpla büyütmeniz dileğiyle. [:)]
Selamlar, yavrulara bakmak konusunda onları diğer balıklardan korumak önemlidir. Rafyalar akvaryumu biraz kirleten yapay bir yöntem olsa da en etkili kamuflaj objelerindendir diyebiliriz. Dolayısıyla yavrulara bakmak konusunda rafya seçiminiz onları uzun süre koruyacaktır.
Besleme konusunda ise kullandığınız yemi parmaklarınız arasında iyice ufalayarak verebilirsiniz. Bir süre sonra yiyebilecekleri duruma geldiklerinde canlı yem tabii ki en doğru tercih olacaktır. Verebilecek durumdaysanız küçük büyük fark etmeksizin her balığa canlı yem vermenizi öneririm.(su piresi vs)
Bir de bu süreçte büyük balıklarınızın öğünlerini aksatmamanızı öneririm. Balıklar aç kaldıkça sağda solda daha fazla yem arayıp yavrulara çatabiliyorlar.
Minimum kayıpla büyütmeniz dileğiyle. [:)]
beta için nasıl zemin hazırlayabilirim?
S0ner 2015-03-16 00:33:36
Öncelikle şunu söyleyeyim hangi kumu alırsanız alın paketli de olsa mutlaka yıkayın. Hatta uzun uzun yıkayın çünkü çoğusundan fazlasıyla bulanık sular aktığını göreceksiniz.
Ben hep hagen kum kullanırım, siyah kum tercih ederim genellikle ama siz bilirsiniz yine de kum rengi kişisel zevk meselesi. Jbl madano için genellikle olumsuz yorumlar yapılmış, çok ince taneli olmasından, zor temizlenmesinden bahsedilmiş. Siz de forumda aratarak bakabilirsiniz ama benim gördüğüm yorumlar o şekilde oldu. Hiç kullanmadığım bir kum olduğu için herhangi bir yorum yapamayacağım.
SON MESAJLAR
- Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim scorpion26, 14:15
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - 400 Litre Havuz Conix, 12:06
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Neocardina Toplu Ölümler NightWist, 10:09
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:50
- Tailand İthal Halfmoon & Fil Kulak Ve Plakat Bett betta.ist 13:38
- 100/200/300 Watt Isıtıcı Sıfır betta.ist 13:38
- Artemia İster Kg & Microfex betta.ist 13:37
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 13:36
- Megastoma - Cacatuoides - T.candidi HarunYILDIRIM 12:58
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 12:38
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 12:38
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 12:38
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 12:38
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 12:38
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 12:14
- Sarı Veya Mavi Karides Arıyorum ferhattt 12:14
- 4 Lü Akvaryum Seti ( Alüminyum Profil) soliter83 12:08
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 11:39
- Sadece Takas Selçuks 10:56
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 10:46
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 10:13
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 10:13
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:11
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:11
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:11
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:02
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 09:52
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 09:52
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:47
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 09:29
- Bitki Kumu Karışık Takasa Uygun ozgurnez 09:15
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 08:32
- Flame Moss , Java Moss gyunda 08:32
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 08:32
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 08:32
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 08:32
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 08:32
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 08:09
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 08:09
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 08:09
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 07:03
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 07:03
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 06:51
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 06:51
KULLANICILAR
- 101 Online Kullanıcı, 55 Üye
Online Kullanıcılar
pilatin,
scorpion26,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
sina cen,
K3r3m,
ternapi,
Ehtiyar,
Hidro Dinamik,
İnci Kefali,
fikret43,
flanormimar,
sonerzeydan,
pitsem,
Darkweaver,
Sfenks111,
sinor,
Hoppala,
EKAR,
zen666,
kopruluonur,
ErayDemirel,
Feanor,
ciways,
AtaDemircii,
tuncaysargin,
bysmokin,
ezzalisi,
betta.ist,
erdalakçay,
Kınayu,
Joec,
HalilSefaa,
miracemir,
Muhammedbedri,
Cyrenity,
sacityld,
MCY4,
Jeveux,
osmandbnl,
0rnn,
Alibicimcilci,
kocoglu,
tersramiz1,
Meryemmm,
şansal,
AC-72,
SalihNarci,
Aguamentist,
JujuSeri,
Aporetti,
Umt61,
oguzsel,
MehmetEgemen,
egedin,
aupqua,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
