ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
Hasan117
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
161
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
22 Haziran 2020 16:27
Son Ziyaret:
36 dakika önce
Toplam Mesaj:
273 [0.68 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
63 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
Hasan Güney
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

-50 litre- eheim pickup 60 ic filtre -Bitkiler:Dev saz- subulata- bacopa monnieri-bambu-moss -Canlılar : 10 tetrazon - 5 penguen tetra - 2 otocinclus

SON 10 MESAJI

Helena Bunları Yer Mi?
[QUOTE=AliKhan]
Boş kabuklar sorun olmaz. Ele gelenleri toplarsınız, diğerleri zaman içinde suda eriyip kayboluyor.
Bu arada helenalar minare salyongozuna karşı çok etkili değil. O yüzden mineralerin nüfusu artmadan helena bulup mücadeleye başlayın. Üç tür adi salyangoz istila etmişti akvaryumumu. Helenalar bir kaç hafta içinde iki türün kökünü kuruttu. Ama minereler helenalarla birlikte çoğalmaya devam etti. Minarelerin içini boşalttıklarını görüyordum, avlıyorlar ama minareler diğerlerinden hızlı çoğalıyor sanırım.[/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224599/150720210011181.jpg[/IMG]
Aa bos kabuklar suda eriyip gidiyorsa guzelmis sevdim bu işi tesekkur ederim:) helena buldum bugun 3tane aldim bakalim dolasiyorlar smdilik keşif gezisindeler galiba:) üstte camdaki 1saattir falan orda insallah gelir gelmez o da yumurta birakmiyodur:)
Helena Bunları Yer Mi?
[QUOTE=pike4keeper]Helena her türlü yer ben doğadan adi salyangoz getiriyorum sürekli, bi ay sonra zemin boş kabuk doluyor.[/QUOTE]
Bir de o var dimi ya, bu bos kabullari nasil toplayacagim ben baya coklar ve cok kucukler, neyse bi helena gelsin kabullari bosaltsin da o zaman bakariz😁
Helena Bunları Yer Mi?
[QUOTE=Denizs]Yer. Elma salyangozunu bile yiyen, bunu da yer. Ayrıca sanırım salyangoz türü minare salyangoz. Helenayı 3-4 adet alsan yeterli olur. Helena eşeyli ürediği için akvaryumu istila edemez. [/QUOTE]
Tesekkur ederim 3tane alayim ben en yakin zamanda o zaman:)
Helena Bunları Yer Mi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224599/140720211250001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224599/140720211250371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224599/140720211251131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224599/140720211251491.jpg[/IMG]
Selam arkadaslar baslikta gordugunuz gibi sorum helena katil salyangozunun bu minik salyangoz türünü yiyip yememesi? İlk baslarda önemsemedim fakat şuan acayip cogaldilar ışıkları ilk actigimda ramazan pidesinin firina girmeden onceki susamlanmis hali gibi akvaryum zaten susam tanesi kadarlar baya cogaldilar kütük ustunde bikactanesi net bir sekilde gozukuyor bu kadar kucuk bir cinsi helenalar yer mi? Yerse kac adet helena almaliyim helenalar da cogalsin istrmiyorum amacim bu minikleri yok edip helenalari da elden cikartmak birine hediye ederim artik, akvaryum 45-50 litre civari bol bitkili.

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224599/140720211303201.jpg[/IMG]
Doğadaki Tetrazonlar
İnternette denk geldim sizlerle paylasmak istedim.Sayfanın diğer videolarında da cok guzel balik türlerini vahşi hayatta videoya alınmış,videolar biraz fazla uzun ilerleterek izleyebilirsiniz sabit bi yeri fazla cekmis😂 Tetrazonlar 4 bucuk 5. dakikadan sonra gözükmeye başlıyor,iyi seyirler, iyi geceler.
https://youtu.be/R46bpJtKH3c

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224599/240620210304541.jpg[/IMG]
Akvaryumda Hydra Sorunu Nasıl Çözülür
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224599/090620211529321.jpg[/IMG]
Geçen yaz konularimdan birine Savaş bey böyle bir cevap vermisti ben de tenizol tablet buldum akvaryum hydra doluydu heryerdelerdi tableti ikiye böldüm bardakta eritip akvaryuma döktüm akvaryum rakı gibi oldu 1saate berraklastı ve 1 tane bile hydra yoktu anında ölmüşlerdi hepsi, planarialarıda öldürüyormus bu ilac bendeki planarialar baya azaldi ama kökü kurumadi tektük var fakat o gunden beri akvaryumda hydra hic gormedim, tableti kullanip 1gun sonra %50 su degisimi yapmami ve 15gun sonra (kalan yumurtalar icin) bir doz daha kullanmami ve ertesi gun %50su degisimi yapmami tavsiye etmislerdi, yaptim ve hydradan eser yok o gunden beri, akvaryum bitkili tetrazon ve otocinclus vardi hicbir sorun yasamadim tenizol tabletle.
Not:15lira demis ama ben sariyerde bi veterinerden aldim 1tablet 50liraydi:( 😁[EDIT]Hasan117,2021-06-09 16:08:56[/EDIT]
Beyaz Benek Miydi?
[QUOTE=bilgievreni]
.
.
.
Geçmiş olsun... Paraguard’ın işe yararlılığını ve ana tankta kullanılabileceğini ispatlamış oldunuz böylece...
Başarılar dilerim...[/QUOTE]
Evet ana tankta hicbir sorun yasamadim. Hatta şunu da belirtmek istiyorum ben her hafta %40gibi dip cekimi su degisimi yapardim yaklasik 1yildir bu akvaryumda, 12mayista tedaviye basladim Kadir bey su degisimi hic yapmaki sudaki ilac azalmasin etki etsin kesinlikle 14gun boyunca dedi fakat ben dayanamayip 16mayista yapmistim (yeni bitki ekmistim zemini biraz karistirdim diye dayanamadim) sonra baktim benekler bitmiyo hergun var,su degisimi hic yapmiyim dedim, baktim baliklar cok saglikli hareketli dedim bi deniyim su degisimi yapmamayi bugun 9haziran ve hala hic su degisimi yapmadim sadece buharlasan suyu tamamladim bikac litre bu süreçte, bitkilerde gelisme var dev saz baya yeni sürgün verdi yeni sürgünler uzadı baliklar saglikli bende bugune kadar yapmadim 23.gün bugün, iki gun sonra yapmayi dusunuyorum %30kadar, yani bakteri kültürüne hicbirsey yapmamışki paraguard baliklarda hicbir sorun yok ve benim akvaryumda canli yükü de az degil 55litre akvaryum kum ic motor falan derken 45-50litre 11tetrazon-5penguen tetra-2otocinlus olmak uzere akvaryumda 18balik var hatta fazla bile canlı yüküm yani bakteri kulturunu hic etkilememis, minnacık minare seklinde salyangozlar var ama cok küçük buyumuyorlarda ciftlesenleri goruyorum onlarin da boyutu kucuk baya ürediler, paraguard o salyangozlara da olumsuz etki etmemis.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224599/090620211403161.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/224599/090620211405411.jpg[/IMG]
Salyangoz da bu:) en büyüğü bu bayadir var akvaryumda yeni doganlari nokta gibi:) türü tam nedir bu arada?[EDIT]Hasan117,2021-06-09 14:06:29[/EDIT]
Beyaz Benek Miydi?
[QUOTE=bilgievreni]
.
.
.
Hasan bey merhaba nasılsınız... Geçmiş olsun öncelikle sanırım tedaviyi başarıyla tamamlamışsınız...[/QUOTE]
Tesekkur ederim, evet sonunda bitti benekler gitti tamamen, 28mayis bi işim ciktigi icin acil sehir disina gittim, oglenden döktüm 5-6ml kadar paraguardtan, 3 haziran aksami eve geldigimde hicbir balikta yoktu ama ben yine de döktüm 5ml, 4haziranda da 5ml döktüm, ısıyı 26ya indirmistim kademeli olarak baktim hala yok benek hicbirinde tedaviyi kestim artik paraguard kullanmayi biraktim en son 4haziranda döktüm 2adet otocinclusta en cok görüldü bi vardi bi yoktu bigun vardi bigun yoktu, ara ara tetrazonlarda vardi, ilginctir penguen tetralarda hic olmadi:) 11tetrazon,5penguen t,2otocinclus- bitki saz subulata moss bacopa bambu olan akvaryumda hafif beyaz benek hastaligini atlattim cok şükür hicbir ölüm ve hastalikta ilerleme olmadan, ama erken gördüm ve bence tadaviyede hic gec kalmadan basladim bu baya işimi kolaylastirdi hicbir balik benekler icinde olmadi en fazla otocinclusta 5-6benek falan vardi tetrazonda 4-5benek vardi en yogun oldugu zamanda. Umarim butun hastaliklari herkes boyle kayipsiz ilerlemeden atlatabilir.
Beyaz Benek Miydi?
[QUOTE=kdrackgz]


Hasan bey dediğim gibi stabilite önemlidir. Su değişimi konusuna ben farklı bakıyorum. Daha önce topa tutuldum ancak, şuan benim akvaryumlarımdan biri su değişimsiz 4. ayında. Size böyle yapın demiyorum, kendi akvaryumunuz için bu noktayı bulmanız gerek. Bu yüzden, pahalı ancak bana göre su test kiti bir aquaristin en önemli araçlarından biri. Yabancı forumlarda hastalık için yardım almaya çalıştığınızda size bir çoğu size su değerlerini belirtmeden cevap bile vermiyor. Çünkü balık hastalıklarının büyü kısmı çevresel faktörlerden, yani sudan kaynaklanıyor. Sizin değişim sıklığınızı elinizde bir veri olmadan direkt çıkartmanız bana göre yanlış, belki 1,5 haftada bir su değişimi gerekecek, bunu test etmeden bilemezsiniz. Bana göre elnizde en azından amonyak nitrit ve nitratı test eden kitler olmalı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223668/040620210144061.jpg[/IMG][/QUOTE]
Yok zaten ölçmeden bilmeden o kadar uzun tutmam su degisimini fakat 20gun degistirmedim hersey cok guzel, demekki 20gun su degismsiz benim akvaryum guzel idare etti bundan sonra %40-50 degil %20-30gibi oranlarla yapip takip edicem, bi süre baktim hala cok guzel hafta 1degil 10gunde bir yapicam, simdilik test kiti olmadan en fazla bu kadar ilerlemeye cesaret ederim fazlasina gözüm yemez su degerlerini ölçmeden dediginiz gibi👍🏼
Beyaz Benek Miydi?
[QUOTE=kdrackgz]

Merhabalar, normalden biraz uzun sürdü ama, geçmiş olsun. Su değişimi konusuna gelince, balıklar eski sudan ziyade stabil suyu severler, bana bir sürü karşı çıkan olacak ama, bence çok su değişimi yapmak iyi bir şey değil. Asıl önemli olan gerektiğinde su değişimi yapmak. Her akvaryum için bu farklıdır, bazısı 3 günde bir, bazısı haftada bir, bazısı da ayda bir su değişimine gerek duyar, bu yüzden haftada bir su değişimi gibi genelleme yapmak aslında pek doğru olmaz. Sizin akvaryumunuzda ne sıklıkta su değişimi yapmanız gerektiğini suyunuzu test ederek belirleyebilirsiniz. [/QUOTE]
Su degisiminin hicbir zarari olmaz aksine cok faydali. Su degisiminden korkmayin bol bol yapin gibi seyler okudum hem dinlenmis ve akvaryumla ayni ısıda olmak şartıyla, bende bunlara istinaden her hafta bol bol yapiyordum %40- %50gibi oranlarla, aslinda en guzeli detayli test kitleriyle ara ara ölçmek deneme yanilmayla o akvaryumun su degisimi sıklığını belirlemek fakat kitler biraz pahali maalesef, her hafta degil de 2haftada 1kez ve %40-50 degil de %20-30gibi bi oranla yapmayi dusunuyorum bundan sonra:)
Şey yapsam olur mu nitrit nitrat testinden alsam 10gun sonra 3-5gun araliklarla ölçmeye basladam degerleri, ne zaman yükselmeye baslarsa o zaman yapsam dip cekimi su degisimini, diyelim 1ay 1bucuk ay sonra yukseldi o zaman yapsam?

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.