ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
enurale
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
157
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
25 Ekim 2011 18:11
Son Ziyaret:
10 Aralık 2015 13:04
Toplam Mesaj:
59 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
vildan ergil
Doğum Tarihi:
17 Eylül 1980
Yaş:
45
İl:
Kocaeli
Meslek:
maliyet uzmanı
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
vildan ergil
SON 10 MESAJI
420 lt bitkili hi-tech; "uzun soluklu yolculuk"
Selamlar, bu kabataslak bir çizim, elbette perspektif oğelerine dikkat edeceğim, önerileriniz için teşekkür ederim.
Selamlar, bu kabataslak bir çizim, elbette perspektif oğelerine dikkat edeceğim, önerileriniz için teşekkür ederim.
420 lt bitkili hi-tech; "uzun soluklu yolculuk"
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/hardscape%20kabataslak.jpg[/IMG]
Bugun düşündüğüm hardcsape'i çizdim kabataslak. Yarın ince ayrıntılara gececeğim, gölgelendirme, taş ve kütüklerin karakteristik görüntüleri gibi. Bu çalışma uzerine ya da benzer ogeler taşıyan hardscape ornekleri olarak önerilerinizi rica ederim. Bu arada sayfanın kenarı kıvrılmış sag kenar ondan yamuk gorunuyor.
Siyah alanlar: AQUASOIL Amazonia
Kayalar: Gri dere taşları ve Grey Mountain kayalar
Kütükler: Spiderwood, irili ufaklı, kök kısımları toprak altında.
Beyaz alan: Kırık beyaz ya da açık gri kum.
Bitkilendirmeyi de bunun uzerinde karar vermeyi dusunuyorum, nereye ne gider tavsiyelerinizi beklerim; daha çok kıl yapraklılar, ince yapraklılar, moss türleri ve calışmaya sonbahar renkleri verebilecegim geri plan bitkileri dusunuyorum, ikinci ve ucuncu kademe yuksektiler arka cama tam olarak dayanmıyor, dolayısı ile baya yer olacak arkada bitki dikmek için.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/hardscape%20kabataslak.jpg[/IMG]
Bugun düşündüğüm hardcsape'i çizdim kabataslak. Yarın ince ayrıntılara gececeğim, gölgelendirme, taş ve kütüklerin karakteristik görüntüleri gibi. Bu çalışma uzerine ya da benzer ogeler taşıyan hardscape ornekleri olarak önerilerinizi rica ederim. Bu arada sayfanın kenarı kıvrılmış sag kenar ondan yamuk gorunuyor.
Siyah alanlar: AQUASOIL Amazonia
Kayalar: Gri dere taşları ve Grey Mountain kayalar
Kütükler: Spiderwood, irili ufaklı, kök kısımları toprak altında.
Beyaz alan: Kırık beyaz ya da açık gri kum.
Bitkilendirmeyi de bunun uzerinde karar vermeyi dusunuyorum, nereye ne gider tavsiyelerinizi beklerim; daha çok kıl yapraklılar, ince yapraklılar, moss türleri ve calışmaya sonbahar renkleri verebilecegim geri plan bitkileri dusunuyorum, ikinci ve ucuncu kademe yuksektiler arka cama tam olarak dayanmıyor, dolayısı ile baya yer olacak arkada bitki dikmek için.
130x55x60h Tanganyika 3d Fon Ve Kum Tavsiye
Merhaba, fonun yan camlarla birleştiği yerden, asimitrik biçimde yan camların mesela sağ tarafta yarısına, sol tarafta 3/1 kadar gelecek şekilde fonu genişletir, yan camlarda fonun bittiği yerleri benzer görüntüde dogal taşlar ile kapatır, ana fona da aynı doğal taşlardan biraz gömebilirseniz, hem doğallğı çok arrtımış olursunuz hem de fon dışında kullanacğaınız taşlar, fon ile çok daha uyumlu olur.
Merhaba, fonun yan camlarla birleştiği yerden, asimitrik biçimde yan camların mesela sağ tarafta yarısına, sol tarafta 3/1 kadar gelecek şekilde fonu genişletir, yan camlarda fonun bittiği yerleri benzer görüntüde dogal taşlar ile kapatır, ana fona da aynı doğal taşlardan biraz gömebilirseniz, hem doğallğı çok arrtımış olursunuz hem de fon dışında kullanacğaınız taşlar, fon ile çok daha uyumlu olur.
420 lt bitkili hi-tech; "uzun soluklu yolculuk"
Öneriniz için teşekkür ederim. Aslında Ramirezi ciddi ciddi düşünüyorum. Bunun yanında iri olmayan, güzel, kolay üreyen türler bakmak istiyorum. Canlı doguranlar dışında böyle önerileriniz varsa bilmekten memnun olurum.
Öneriniz için teşekkür ederim. Aslında Ramirezi ciddi ciddi düşünüyorum. Bunun yanında iri olmayan, güzel, kolay üreyen türler bakmak istiyorum. Canlı doguranlar dışında böyle önerileriniz varsa bilmekten memnun olurum.
420 lt bitkili hi-tech; "uzun soluklu yolculuk"
Şimdilerde besleyeceğim ama türü seçmeye çalışıyorum.
Herkesin tavsiyesi kardinal neon, ama aslında tüm yaşam döngüsünü izleyebileceğim, üretimi için ortam degistirmek zorunda bırakmayacak balıkları tercih ediyorum.
Yani büyüsün, güzelleşsin, eş bulsun, kur yapsın, yavruları olsun, yavrularını kendi oldukları yerde bakabileyim, (zira yavruluk, akvaryumu ayırmak, çiftleri ayırmak gibi düşüncelerim yok, kendi ortamlarında bir yaşam döngüleri olsun), tabii güzel renkli ve çok büyümeyen balıklar olsun da isterim.
Fotograflara ve ihtiyaçlarına baktığımda; Tül Ramizeri güzel olurmuş gibi geliyor bana, yavrularını büyütmelerini izlemek zevkli olur.
Bir yandan bulamirsem orifinal velifera beslemek istiyorum ama tuzlu su ihtiyaçları yüzünden bunu yapamayacağım sanırım.
Bazen özel bir tür lepiste mi beslesem diyorum, zira birçok kuşağı bir arada görebilirim.
Bazen yeşil kılıçlara gidiyor aklım, onların da yavruları zor büyüyor ve yacru yemeye çok meraklılar.
Aslında rasboraları beğeniyorum, mosquito rasbora gibi ama onları da ayırmadan 430 lt bol bitkili bir akvaryumda üretmek neredeyse imkansız sanırım.
Tavsiyelere ihtiyacım var...
Şimdilerde besleyeceğim ama türü seçmeye çalışıyorum.
Herkesin tavsiyesi kardinal neon, ama aslında tüm yaşam döngüsünü izleyebileceğim, üretimi için ortam degistirmek zorunda bırakmayacak balıkları tercih ediyorum.
Yani büyüsün, güzelleşsin, eş bulsun, kur yapsın, yavruları olsun, yavrularını kendi oldukları yerde bakabileyim, (zira yavruluk, akvaryumu ayırmak, çiftleri ayırmak gibi düşüncelerim yok, kendi ortamlarında bir yaşam döngüleri olsun), tabii güzel renkli ve çok büyümeyen balıklar olsun da isterim.
Fotograflara ve ihtiyaçlarına baktığımda; Tül Ramizeri güzel olurmuş gibi geliyor bana, yavrularını büyütmelerini izlemek zevkli olur.
Bir yandan bulamirsem orifinal velifera beslemek istiyorum ama tuzlu su ihtiyaçları yüzünden bunu yapamayacağım sanırım.
Bazen özel bir tür lepiste mi beslesem diyorum, zira birçok kuşağı bir arada görebilirim.
Bazen yeşil kılıçlara gidiyor aklım, onların da yavruları zor büyüyor ve yacru yemeye çok meraklılar.
Aslında rasboraları beğeniyorum, mosquito rasbora gibi ama onları da ayırmadan 430 lt bol bitkili bir akvaryumda üretmek neredeyse imkansız sanırım.
Tavsiyelere ihtiyacım var...
Uzun Aradan Sonra İnşaata Başladım ( Foto 1-2-3 )
Eğer düzgün şaplı, zeminden biraz yüsekte beton bir platfrom hazırlanrsanız daha iyi, Takashi Amano da büyük akvaryumları beton kaidelerin üstüne yapıyordu. Internette videoları var izleyebilirsiniz. Yerinden bir daha kalkmayacak projeler için, ahşap gibi yaşayan, esmene yapan, su çeken malzemeler risklidir, ayrıca terazi sorunlarını beton ile halletmek daha kolay, ben kendi akvaryumum için tahta zemini söküp, %100 terazide beton ve seramik döşeme yaptım.[EDIT]enurale,2015-11-21 18:33:54[/EDIT]
Eğer düzgün şaplı, zeminden biraz yüsekte beton bir platfrom hazırlanrsanız daha iyi, Takashi Amano da büyük akvaryumları beton kaidelerin üstüne yapıyordu. Internette videoları var izleyebilirsiniz. Yerinden bir daha kalkmayacak projeler için, ahşap gibi yaşayan, esmene yapan, su çeken malzemeler risklidir, ayrıca terazi sorunlarını beton ile halletmek daha kolay, ben kendi akvaryumum için tahta zemini söküp, %100 terazide beton ve seramik döşeme yaptım.[EDIT]enurale,2015-11-21 18:33:54[/EDIT]
Akvaryum Üstüne Çıkan Bitki
Bence su mercimeğinden kurtulun, ya da düzenli olarak azltın. Akvaryumun yüzeyini oylesine kapatmış ki, üstten ışık verseniz bile bitkilere ulaşmaz, bitkileriniz resmen gun ısığı ile yasıyor, söz konusu bitki de kendine ışık bulabilmek için yüzeye cıkmıs, form olarak da düzgun ışık ve besin ile geleceği halinden çok uzakta.[EDIT]enurale,2015-11-21 18:08:57[/EDIT]
Bence su mercimeğinden kurtulun, ya da düzenli olarak azltın. Akvaryumun yüzeyini oylesine kapatmış ki, üstten ışık verseniz bile bitkilere ulaşmaz, bitkileriniz resmen gun ısığı ile yasıyor, söz konusu bitki de kendine ışık bulabilmek için yüzeye cıkmıs, form olarak da düzgun ışık ve besin ile geleceği halinden çok uzakta.[EDIT]enurale,2015-11-21 18:08:57[/EDIT]
420 lt bitkili hi-tech; "uzun soluklu yolculuk"
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/gif%20led.gif[/IMG]
Armatürün üretilmiş hali bu.
Mavilerin kırmızıların arkada önce olmasının bir önemi yok, zaten dar bir alanda dizili oldukları ve 120 derece acı ile ışık verdikleri için konum farkı yok diyebiliriz.
Mavi yogunluğu low-tech için sorun olur, hi-tech de; düzenli açma kapama aralıkları, 9 saat aydınlatma, co2 kullanımı, yogun bitki populasyonu, alg önleyici bitkiler, düzenli gübreleme, yosun yiyici balıklar, gerekirse hidrojen peroksit ve en önemlisi yeşil-sarı-turuncu gibi kullanılmayan tafy aralıkların minimumda tutulması ile alg kontrol ediliyor. Eger alg kontrol edilebilirse, mavi tayf tepe noktaları bitkiler için ziyafettir ve vegetation'u ciddi ölcüde alttırır.
Buhar camı temiz tutulursa sorun yok, tek sorun ışığı belli ölcüde kesmesi, bu nedenle başlangıçta kullanmayı düşünmüyorum. En kaliteli ultraclear 8 mm cam bile %8 ışığı kesiyor.
Akvaryumun konumu ve evin yapısı (çok yüksek tavan) yazlık ısınmayı engelliyor, oda sıcaklığı 25 derecenin üstüne çıkmıyor, ayrıca klima var, o da yetmezse armatüre soğutucu entegre edilebiliyor.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/2_IMG-20151119-WA0031.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/1_IMG-20151119-WA0017.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/1_IMG-20151119-WA0040.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/IMG-20151119-WA0035.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/2_IMG-20151119-WA0019.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/2_IMG-20151119-WA0023.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/1_IMG-20151119-WA0033.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/1_IMG-20151119-WA0015.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/1_IMG-20151119-WA0029.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/2_IMG-20151119-WA0013.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/2_IMG-20151119-WA0027.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/1_IMG-20151119-WA0025.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/2_IMG-20151119-WA0021.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/1_IMG-20151119-WA0031.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/1_IMG-20151119-WA0019.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/IMG-20151119-WA0033.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/IMG-20151119-WA0029.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/1_IMG-20151119-WA0027.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/1_IMG-20151119-WA0013.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/IMG-20151119-WA0025.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/IMG-20151119-WA0015.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/1_IMG-20151119-WA0023.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/IMG-20151119-WA0040.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/1_akvaryumum.jpg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/akvaryumum.jpg[/IMG][EDIT]enurale,2015-11-21 18:02:38[/EDIT]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/gif%20led.gif[/IMG]
Armatürün üretilmiş hali bu.
Mavilerin kırmızıların arkada önce olmasının bir önemi yok, zaten dar bir alanda dizili oldukları ve 120 derece acı ile ışık verdikleri için konum farkı yok diyebiliriz.
Mavi yogunluğu low-tech için sorun olur, hi-tech de; düzenli açma kapama aralıkları, 9 saat aydınlatma, co2 kullanımı, yogun bitki populasyonu, alg önleyici bitkiler, düzenli gübreleme, yosun yiyici balıklar, gerekirse hidrojen peroksit ve en önemlisi yeşil-sarı-turuncu gibi kullanılmayan tafy aralıkların minimumda tutulması ile alg kontrol ediliyor. Eger alg kontrol edilebilirse, mavi tayf tepe noktaları bitkiler için ziyafettir ve vegetation'u ciddi ölcüde alttırır.
Buhar camı temiz tutulursa sorun yok, tek sorun ışığı belli ölcüde kesmesi, bu nedenle başlangıçta kullanmayı düşünmüyorum. En kaliteli ultraclear 8 mm cam bile %8 ışığı kesiyor.
Akvaryumun konumu ve evin yapısı (çok yüksek tavan) yazlık ısınmayı engelliyor, oda sıcaklığı 25 derecenin üstüne çıkmıyor, ayrıca klima var, o da yetmezse armatüre soğutucu entegre edilebiliyor.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/2_IMG-20151119-WA0031.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/1_IMG-20151119-WA0017.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/1_IMG-20151119-WA0040.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/IMG-20151119-WA0035.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/2_IMG-20151119-WA0019.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/2_IMG-20151119-WA0023.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/1_IMG-20151119-WA0033.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/1_IMG-20151119-WA0015.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/1_IMG-20151119-WA0029.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/2_IMG-20151119-WA0013.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/2_IMG-20151119-WA0027.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/1_IMG-20151119-WA0025.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/2_IMG-20151119-WA0021.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/1_IMG-20151119-WA0031.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/1_IMG-20151119-WA0019.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/IMG-20151119-WA0033.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/IMG-20151119-WA0029.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/1_IMG-20151119-WA0027.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/1_IMG-20151119-WA0013.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/IMG-20151119-WA0025.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/IMG-20151119-WA0015.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/1_IMG-20151119-WA0023.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/IMG-20151119-WA0040.jpeg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/1_akvaryumum.jpg[/IMG][IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/117802/akvaryumum.jpg[/IMG][EDIT]enurale,2015-11-21 18:02:38[/EDIT]
420 lt bitkili hi-tech; "uzun soluklu yolculuk"
Merhaba,
Merak edenler için belirtmek istedim. Bu proje durmadı ya da duraksamadı. Ancak tüm komponentler son derece yavaş toplanıyor. Akvaryumu yaptırmak aylar aldı, içindeki malzemelerin bazıları Hong-Kong'dan, bazıları Avusturalya'dan bazıları Japonya'dan geldi. Işıgı imal etme süreci başlı başına ayrı bir iş'di zaten.
Aşağıda birkaç fotograf paylaşıyorum; resimlerin açıklamaları şu şekilde.
YAPILANLAR:
--- Akvaryumun duracağı yerin arkasındaki pencere ısı ve gün ışığını kontrol etmek için değiştirildi. Elektrikli panjur yapıldı.
--- Akvaryumun duracağı zemini tam teraziye almak için tahta döşeme söküldü ve ahşap görünümlü seramik yüzey ile kaplandı. Ayrıca yere kanalizayyona bağlı gider ve şebeke suyu çekildi.
--- Osmos cihazı alındı, şebeke suyundan direkt akvaryuma su verilecek.
--- Eheim Profesyonel 3e 600t, Thermo (ısıtıcılı) filtre alındı.
--- ADA Starter kit alında (Bacter 100, Penac W-P, Clear super, Tourmaline BC)
--- ADA Power Sand Special alındı
--- ADA Amazonia normal ve powder alındı.
--- LED Armatür tamamlandı, 320w psu, 400hmz işlemci, 5 kanal driver, LDC Ekran, Isı ölçerli, 280w net elektrik gücü. Spektrum daha önce anlattığım gibi.
--- Aqua Deco taşlar alındı.
--- Büyük ve küçük birçok driftwood alındı.
--- Dere taşları, lav taşları ve çakılları alındı.
--- Çift çıkışlı musluk sistemi yapıldı.
--- Birtakım sıvı gübreler alındı.
--- Akvaryum cımbız vs. bazı aletleri alındı.
--- Konacak balıklar belirlendi. (kurulumdan 3hafta sonra otocinclus, sae, amano karides, cüce vatos eklenecek, sonrasındaki türleri ayrıca belirteceğim.)
KALANLAR:
--- Akvaryum iç tasarımı çizimleri yapım aşamasında.
--- Armatür ve Ahşap armatür çerçevesi (130x60x30) raylı askı aparatları yapım aşamasında.
--- CO2 sistemi üzerine hala düşünüyorum, alternatif bulamazsam, JBL PRO M1003 sistem alacağım, sistem inceleme aşamasında.
--- Pleksi klipsli 2 parcalı görünmez (mumkun olduğu kadar tabii) buhar camı olmalı mı? Düşünme aşamasındayım.
--- Bitki alacağım yer konusunda düşünme aşamasındayım.
FOTOGRAFLAR:
An itibariyle fotoları yükleyemiyorum, sanırım boyutlarını kucultmem gerek.
SORULARA CEVAPLAR:
[QUOTE=Tolga ILGIM]Bu kurulumun devamı gelmedi sanırım. Ciddi emek ve maddiyat ayrılmış bir projeymiş halbuki. [/QUOTE]
Devamı tabii ki geliyor, ama her şeyi en iyisi olsun istenince son derece yavaş ilerliyor.
[QUOTE=azsoslumakarna]Öncelikle kurulumunuz hayırlı olsun, çok güzel bir tank çıkacağı aşikar.
Belirtmiş olduğunuz taşların benzerlerini odtüde ormanlık arazide bulmuştum dilerseniz fotoğraf paylaşabilirim.
Bu arada guild wars 2 oynadınız mı? [:)][/QUOTE]
Teşekkür ederim, taş olayını hallettim. Evet guild Wars 2 dahil hemen hemen tüm aaa mmo ları oynadım, yani muhtemelen oynadı iseniz tanıyorsunuzdur.
Merhaba,
Merak edenler için belirtmek istedim. Bu proje durmadı ya da duraksamadı. Ancak tüm komponentler son derece yavaş toplanıyor. Akvaryumu yaptırmak aylar aldı, içindeki malzemelerin bazıları Hong-Kong'dan, bazıları Avusturalya'dan bazıları Japonya'dan geldi. Işıgı imal etme süreci başlı başına ayrı bir iş'di zaten.
Aşağıda birkaç fotograf paylaşıyorum; resimlerin açıklamaları şu şekilde.
YAPILANLAR:
--- Akvaryumun duracağı yerin arkasındaki pencere ısı ve gün ışığını kontrol etmek için değiştirildi. Elektrikli panjur yapıldı.
--- Akvaryumun duracağı zemini tam teraziye almak için tahta döşeme söküldü ve ahşap görünümlü seramik yüzey ile kaplandı. Ayrıca yere kanalizayyona bağlı gider ve şebeke suyu çekildi.
--- Osmos cihazı alındı, şebeke suyundan direkt akvaryuma su verilecek.
--- Eheim Profesyonel 3e 600t, Thermo (ısıtıcılı) filtre alındı.
--- ADA Starter kit alında (Bacter 100, Penac W-P, Clear super, Tourmaline BC)
--- ADA Power Sand Special alındı
--- ADA Amazonia normal ve powder alındı.
--- LED Armatür tamamlandı, 320w psu, 400hmz işlemci, 5 kanal driver, LDC Ekran, Isı ölçerli, 280w net elektrik gücü. Spektrum daha önce anlattığım gibi.
--- Aqua Deco taşlar alındı.
--- Büyük ve küçük birçok driftwood alındı.
--- Dere taşları, lav taşları ve çakılları alındı.
--- Çift çıkışlı musluk sistemi yapıldı.
--- Birtakım sıvı gübreler alındı.
--- Akvaryum cımbız vs. bazı aletleri alındı.
--- Konacak balıklar belirlendi. (kurulumdan 3hafta sonra otocinclus, sae, amano karides, cüce vatos eklenecek, sonrasındaki türleri ayrıca belirteceğim.)
KALANLAR:
--- Akvaryum iç tasarımı çizimleri yapım aşamasında.
--- Armatür ve Ahşap armatür çerçevesi (130x60x30) raylı askı aparatları yapım aşamasında.
--- CO2 sistemi üzerine hala düşünüyorum, alternatif bulamazsam, JBL PRO M1003 sistem alacağım, sistem inceleme aşamasında.
--- Pleksi klipsli 2 parcalı görünmez (mumkun olduğu kadar tabii) buhar camı olmalı mı? Düşünme aşamasındayım.
--- Bitki alacağım yer konusunda düşünme aşamasındayım.
FOTOGRAFLAR:
An itibariyle fotoları yükleyemiyorum, sanırım boyutlarını kucultmem gerek.
SORULARA CEVAPLAR:
[QUOTE=Tolga ILGIM]Bu kurulumun devamı gelmedi sanırım. Ciddi emek ve maddiyat ayrılmış bir projeymiş halbuki. [/QUOTE]
Devamı tabii ki geliyor, ama her şeyi en iyisi olsun istenince son derece yavaş ilerliyor.
[QUOTE=azsoslumakarna]Öncelikle kurulumunuz hayırlı olsun, çok güzel bir tank çıkacağı aşikar.
Belirtmiş olduğunuz taşların benzerlerini odtüde ormanlık arazide bulmuştum dilerseniz fotoğraf paylaşabilirim.
Bu arada guild wars 2 oynadınız mı? [:)][/QUOTE]
Teşekkür ederim, taş olayını hallettim. Evet guild Wars 2 dahil hemen hemen tüm aaa mmo ları oynadım, yani muhtemelen oynadı iseniz tanıyorsunuzdur.
Makale: Bitkiler İçin Doğru Işık Nasıl Sağlanır?
Bu çalışmayı soranlar için, kolay bulunması amacıyla attığım mesaj. Aslında bu tip mesajlar sticky yapılırsa yararlı olabilir.
[EDIT]enurale,2015-11-19 16:06:33[/EDIT]
Bu çalışmayı soranlar için, kolay bulunması amacıyla attığım mesaj. Aslında bu tip mesajlar sticky yapılırsa yararlı olabilir.
[EDIT]enurale,2015-11-19 16:06:33[/EDIT]
SON MESAJLAR
- 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera Killicory, 22:49
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
KULLANICILAR
- 119 Online Kullanıcı, 65 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
Laetacara,
Urar,
lojistisyen,
ternapi,
Ehtiyar,
Hidro Dinamik,
chucuk,
ProfMalawi,
Tnrfb,
TheDS,
darkaura,
mrah,
jamaisvus,
mustafatelli,
yeekim,
portre,
Sütçü,
nomercy,
EKAR,
ilterisdoğukan,
Balikcidede,
oktay42,
balta11,
Tolga8995,
enginm2000,
Serpent,
bysmokin,
gencaslann,
MelihB,
etiismail,
betta.ist,
-RBG-,
EvcilAl,
HaydarGul,
murtdmr,
HalilSefaa,
nazemert1,
Enes Bilgili,
Betul_,
kyhni SPb_iuEa,
1xbet app_ztSt,
Leo#[Owitipitdrnyjip,
oguzhanns,
osmandbnl,
Sufisu,
Mr. WingMan,
riderfish,
berat76,
Sungurr,
Mertkk,
akvarist10UR,
Onurgozoglu,
AquaShirmp,
burak1996,
Huzeyfe.ylc,
AquaVita,
Dexy12,
Flytheshrimp,
eackgzz,
jezey,
Akyol hobi,
oguzsel,
√olkaπ,
OKIRATLI,
SJess,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
