ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
sormaneden
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
81
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
18 Mart 2010 04:25
Son Ziyaret:
22 Mart 2023 16:41
Toplam Mesaj:
85 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
görkem boyacıoglu
Doğum Tarihi:
29 Nisan 1984
Yaş:
42
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
görkem boyacıop
SON 10 MESAJI
Tropheus Biyotopum :)
Bendede 60 yakın maswa ikola karışık var dişi erkek ayrimi yapıp sayilarini azalticam şuan çok az kaya var bende sizin gibi yapmayı düşünüyorum akvaryumda bu taşları nereden buldunuz harika gözüküyor altında strafor varmı ?
Bendede 60 yakın maswa ikola karışık var dişi erkek ayrimi yapıp sayilarini azalticam şuan çok az kaya var bende sizin gibi yapmayı düşünüyorum akvaryumda bu taşları nereden buldunuz harika gözüküyor altında strafor varmı ?
Küpte Tanganyika... 1 Tık İleride...
[QUOTE=Bayulker]:) haha Evet ses buyuk dert.
Benim sump dokulusu baya çok sayıda bir pomza taşı bedine oluyor ve çok az ses yapıyor. Sumpdan hiç bir havalandırma beklentim yok tıka basa malzeme dolu içi. Yukarı basan hava motorum 2 çıkışlı ayarlanabilir ve çok sesi yok. Zaten dolap içinde, 2 çıkışı T parçası ile birleşip yukarı bastırdım. Bu sizdeki motordan akvaryum altından dolapta sump önünde 3 yavru tankım var onlardada 6 çıkışlı sini kullanıyorum akvaryumlar alcak olsugundan kısık calisiyor onda da cok az ses var.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/211120211456351.jpg[/IMG]
Ana tankta en dipten olması kabarcik temas etki suresi, verim acisindan önemli. Ve sump motoru bozulursa bu derece kalabalik tankta eve geldiğinizde tum.baliklari ölu bulmamaniz için. Sumpa da extra vermekten zarar gelmez. Ama önerim ana tanka en dipten vermeniz olur.
[/QUOTE]
Sump harika yapmışsın yakından görmek isterdim :) yavruluklar falan harika sump konusunda hiç deneyimim yoktu yavruluk konusunu atladım kocaman bir sump var alt tarafta bende yemleri zor koyuyorum :) bu arada gordugum resimde benim kullandığım aynı hava pompası var sanırım çıkışlarin hepsi takıli olduğu için ses az geliyor
[QUOTE=Bayulker]:) haha Evet ses buyuk dert.
Benim sump dokulusu baya çok sayıda bir pomza taşı bedine oluyor ve çok az ses yapıyor. Sumpdan hiç bir havalandırma beklentim yok tıka basa malzeme dolu içi. Yukarı basan hava motorum 2 çıkışlı ayarlanabilir ve çok sesi yok. Zaten dolap içinde, 2 çıkışı T parçası ile birleşip yukarı bastırdım. Bu sizdeki motordan akvaryum altından dolapta sump önünde 3 yavru tankım var onlardada 6 çıkışlı sini kullanıyorum akvaryumlar alcak olsugundan kısık calisiyor onda da cok az ses var.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/211120211456351.jpg[/IMG]
Ana tankta en dipten olması kabarcik temas etki suresi, verim acisindan önemli. Ve sump motoru bozulursa bu derece kalabalik tankta eve geldiğinizde tum.baliklari ölu bulmamaniz için. Sumpa da extra vermekten zarar gelmez. Ama önerim ana tanka en dipten vermeniz olur.
[/QUOTE]
Sump harika yapmışsın yakından görmek isterdim :) yavruluklar falan harika sump konusunda hiç deneyimim yoktu yavruluk konusunu atladım kocaman bir sump var alt tarafta bende yemleri zor koyuyorum :) bu arada gordugum resimde benim kullandığım aynı hava pompası var sanırım çıkışlarin hepsi takıli olduğu için ses az geliyor
Küpte Tanganyika... 1 Tık İleride...
Hocam okudum bunu denicem şimdi elimdeki ürünü cikartip çift cikisli sessiz bir ürün bakıyorum tek anlayamadım konu hava basmak konusu bildiğimiz gibi hava motorlari dışardaki hava alıp suyun içine basıyor ana tank yerine sump basilmasindaki fark anlayamadım bu arada gözüm dönmüş ekipman alırken bendeki mantık neyse artık 8 akvaryuma basabilecek sanayi tarzı birşey almışım :)) bir ses çıkartıyor akıllara zarar
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90347/211120210118391.jpg[/IMG]
Hocam okudum bunu denicem şimdi elimdeki ürünü cikartip çift cikisli sessiz bir ürün bakıyorum tek anlayamadım konu hava basmak konusu bildiğimiz gibi hava motorlari dışardaki hava alıp suyun içine basıyor ana tank yerine sump basilmasindaki fark anlayamadım bu arada gözüm dönmüş ekipman alırken bendeki mantık neyse artık 8 akvaryuma basabilecek sanayi tarzı birşey almışım :)) bir ses çıkartıyor akıllara zarar
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90347/211120210118391.jpg[/IMG]
Küpte Tanganyika... 1 Tık İleride...
[QUOTE=Bayulker]Benim akvaryum vidyolarında farkedilmez ama durso sump kulesi en altından bir delikten hava hortumu çıkıyor ve arka fonun hemen önünde tam ortada 2 cıkışlı 1 hava motoru dipten hava taşını 7×24 besliyor ana tank için. Yaptırırken özelikle böyle istedim.
5ppm üzeri oksijen stabil sağlanması bu hobinin 3 temel saç ayağından biri. 2. Sabit sıcaklık 3. Sü asla ellenmeyen filitre (çok zorda kalınıyor inanilmaz zaruri ise akvaryumdan çekilmiş 1 kova suda nazik temizleme) 2 yılı aşkın bu tank çalışıyor daha sump dokunmadım.
Bence farkını çok kısa sürede göreceksiniz. Bu başlıkta oksijen ile ilgili bir postum olacaktı sonlarda.
[/QUOTE]
Hocam banada teklif ettiler çınar akvaryum kabul etmedim 20 seneye yakın akvaryum bakıyorum fakat hiç hava taşı kullanmadım hem ses yapıyor diye şuan elimde 6 çıkışlı bir hava motoru var ama 6 sida aynı anda bastığı için korkunç bir ses var :)) büyümeyle alakalı oldugunu kesinlikle düşünüyorum benim şuan yapabileceğim 2 durum var hava taşı malaseft koyamicam ana tanka fakat sump içine eklesem hava tasini bir faydası olurmu yada günde 12 saat dalga motorunu çalıştırsam zamanlayıcı alıp sizce fark yaratirmi oksijen miktarının arttırmak için.
Daha önce 2 tane ufak hacimli akvaryum vardı bu arada bende evlenirken zar zor bunun için izin aldım yaptırdım evliyken biraz zor oluyor bu işler :) akvaryumda salonda sump zaten sesli birde hava motorunu düşünmek istemiyorum :)
Desteğin için teşekkürler [EDIT]sormaneden,2021-11-20 23:36:42[/EDIT]
[QUOTE=Bayulker]Benim akvaryum vidyolarında farkedilmez ama durso sump kulesi en altından bir delikten hava hortumu çıkıyor ve arka fonun hemen önünde tam ortada 2 cıkışlı 1 hava motoru dipten hava taşını 7×24 besliyor ana tank için. Yaptırırken özelikle böyle istedim.
5ppm üzeri oksijen stabil sağlanması bu hobinin 3 temel saç ayağından biri. 2. Sabit sıcaklık 3. Sü asla ellenmeyen filitre (çok zorda kalınıyor inanilmaz zaruri ise akvaryumdan çekilmiş 1 kova suda nazik temizleme) 2 yılı aşkın bu tank çalışıyor daha sump dokunmadım.
Bence farkını çok kısa sürede göreceksiniz. Bu başlıkta oksijen ile ilgili bir postum olacaktı sonlarda.
[/QUOTE]
Hocam banada teklif ettiler çınar akvaryum kabul etmedim 20 seneye yakın akvaryum bakıyorum fakat hiç hava taşı kullanmadım hem ses yapıyor diye şuan elimde 6 çıkışlı bir hava motoru var ama 6 sida aynı anda bastığı için korkunç bir ses var :)) büyümeyle alakalı oldugunu kesinlikle düşünüyorum benim şuan yapabileceğim 2 durum var hava taşı malaseft koyamicam ana tanka fakat sump içine eklesem hava tasini bir faydası olurmu yada günde 12 saat dalga motorunu çalıştırsam zamanlayıcı alıp sizce fark yaratirmi oksijen miktarının arttırmak için.
Daha önce 2 tane ufak hacimli akvaryum vardı bu arada bende evlenirken zar zor bunun için izin aldım yaptırdım evliyken biraz zor oluyor bu işler :) akvaryumda salonda sump zaten sesli birde hava motorunu düşünmek istemiyorum :)
Desteğin için teşekkürler [EDIT]sormaneden,2021-11-20 23:36:42[/EDIT]
Küpte Tanganyika... 1 Tık İleride...
[QUOTE=Bayulker]Gayet güzel kayıpları kafanıza takmayın hobi içinde bu kaçınılmaz. Populasyonu erkek öncelikli olarak peyder pey azaltarak. Yemlerde kaliteli ve az alarak kısa sürede bitirin yeniden alın. Hobi de en ucuz şey yem.
Sump 1. Haznesine tazzikle dökülüp şelale etkisi yapmıyorsa ki bu ses demektir havalandırmasına çok güvenmeyin. 1 hava motoru ile tankın en dibinden 1 hava taşı 7×24 hep yarını görürsünüz. Allah korusun sump motoru bozulursa risk ortadan kalkar. Mesajları okuduysanız filitre malzemesi ne olursa olsun yeterince oksijen yoksa biyolijik arıtım, balıklarda büyüme sekteye uğrar.
Sumpa hiç müdehale etmeyin filitre temizligine hobi de inanmıyorum debi sorunu gibi major sorun yoksa. Az da olsa düzenli su degişimine devam edin. Çok güzel olacaktır hersey biraz sabırla.
Selamlar.[/QUOTE]
Hocam selamlar oksijen miktarı için akvaryum videosunu çektim balıkların yaşıyla ilgili düzeltme yapıyorum 14. Aylık suanlar 12. Ay öncesi videsuda var yardımların ve fikirlerin için teşekkürler.
14. Aylık
[VID]https://youtu.be/_eyMEqfc3xQ[/VID]
12 .aylık
[VID]https://youtube.com/shorts/_Cw7d_Rtfkk?feature=share[/VID]
[QUOTE=Bayulker]Gayet güzel kayıpları kafanıza takmayın hobi içinde bu kaçınılmaz. Populasyonu erkek öncelikli olarak peyder pey azaltarak. Yemlerde kaliteli ve az alarak kısa sürede bitirin yeniden alın. Hobi de en ucuz şey yem.
Sump 1. Haznesine tazzikle dökülüp şelale etkisi yapmıyorsa ki bu ses demektir havalandırmasına çok güvenmeyin. 1 hava motoru ile tankın en dibinden 1 hava taşı 7×24 hep yarını görürsünüz. Allah korusun sump motoru bozulursa risk ortadan kalkar. Mesajları okuduysanız filitre malzemesi ne olursa olsun yeterince oksijen yoksa biyolijik arıtım, balıklarda büyüme sekteye uğrar.
Sumpa hiç müdehale etmeyin filitre temizligine hobi de inanmıyorum debi sorunu gibi major sorun yoksa. Az da olsa düzenli su degişimine devam edin. Çok güzel olacaktır hersey biraz sabırla.
Selamlar.[/QUOTE]
Hocam selamlar oksijen miktarı için akvaryum videosunu çektim balıkların yaşıyla ilgili düzeltme yapıyorum 14. Aylık suanlar 12. Ay öncesi videsuda var yardımların ve fikirlerin için teşekkürler.
14. Aylık
[VID]https://youtu.be/_eyMEqfc3xQ[/VID]
12 .aylık
[VID]https://youtube.com/shorts/_Cw7d_Rtfkk?feature=share[/VID]
Küpte Tanganyika... 1 Tık İleride...
Hocam harika bir paylasim olmuş yazilarin çoğunu okudum benimde çınar akvaryumdan yaptirdigim 103-85-65 ölçülerinde karışık tropheus türleri besliyorum yaklaşık 60 adet 1,5 senedir bendeler yavrudan aldığım balıklar 67 adetle başladığım serüven akvaryumun ikikez patlaması sebebiyle 7 kayıpla gecirdim alttan sumplu saatte 5000 lt çeviriyor kurulum yaparken bol miktarda subsrat seramik halkalar toplar prigen elyaf büyük sungerler var adını tam hatırlayamadığım bir kaç malzeme daha var şimdiye kadar hiç bir katkı maddesi koymadim arada çok nadir kaya tuzu ekliyorum günde 3-4 kez yenliyorum sera ve Tetra yemleri kullanıyorum 6 çeşit toplam hacim sumpla beraber 800 lt duzenli olarak haftalık 70-80 lt dinlenmiş su ile değişim sağlıyorum 6500 lh çeviren dalga motoru var kullanmıyorum bunu çok fazla dalgalanma yapıp kumları iyice itiyor bendeki sorun balıkların çok zor büyümesi istediğim formda degiller 2-3 cm aldığım baliklar 1,5 senede 6-7 cm arası ciflesme var ağızları hep dolu fakat yavru alamıyorum kusturmada yapmak istemiyorum kendi hallerine bıraktım hatta ikola erkekle ilangi dışı ciftlesti şuan ağzı dolu akvaryuma oksijen basilmali demişsiniz ben şimdiye kadar kullanmadım hiç hava tasiyla sadece sumptaki dalganmayla devam ediyorum kullandığınız katkı maddelerini ogrenebilirmiyim ?bir yerlerde bir yanlis yaptigimi düşünüyorum ama :) balıklarda yavas büyüme var balık sayısı fazla evet elimdeki erkekleri çıkarmak istedim hediye edecektim fakat cinsiyette belirleyemedim 2 ay önce
Hocam harika bir paylasim olmuş yazilarin çoğunu okudum benimde çınar akvaryumdan yaptirdigim 103-85-65 ölçülerinde karışık tropheus türleri besliyorum yaklaşık 60 adet 1,5 senedir bendeler yavrudan aldığım balıklar 67 adetle başladığım serüven akvaryumun ikikez patlaması sebebiyle 7 kayıpla gecirdim alttan sumplu saatte 5000 lt çeviriyor kurulum yaparken bol miktarda subsrat seramik halkalar toplar prigen elyaf büyük sungerler var adını tam hatırlayamadığım bir kaç malzeme daha var şimdiye kadar hiç bir katkı maddesi koymadim arada çok nadir kaya tuzu ekliyorum günde 3-4 kez yenliyorum sera ve Tetra yemleri kullanıyorum 6 çeşit toplam hacim sumpla beraber 800 lt duzenli olarak haftalık 70-80 lt dinlenmiş su ile değişim sağlıyorum 6500 lh çeviren dalga motoru var kullanmıyorum bunu çok fazla dalgalanma yapıp kumları iyice itiyor bendeki sorun balıkların çok zor büyümesi istediğim formda degiller 2-3 cm aldığım baliklar 1,5 senede 6-7 cm arası ciflesme var ağızları hep dolu fakat yavru alamıyorum kusturmada yapmak istemiyorum kendi hallerine bıraktım hatta ikola erkekle ilangi dışı ciftlesti şuan ağzı dolu akvaryuma oksijen basilmali demişsiniz ben şimdiye kadar kullanmadım hiç hava tasiyla sadece sumptaki dalganmayla devam ediyorum kullandığınız katkı maddelerini ogrenebilirmiyim ?bir yerlerde bir yanlis yaptigimi düşünüyorum ama :) balıklarda yavas büyüme var balık sayısı fazla evet elimdeki erkekleri çıkarmak istedim hediye edecektim fakat cinsiyette belirleyemedim 2 ay önce
Tropheuslarda farklı familyalar eşleşirmi
Merhaba benimde şuan yaşadığım bir olay var ikola erkek ilangi dışı ile ciflesti daha önce böyle bir olay yaşayan varmı yavrular doguyormu doğuyorsa nasıl oluyorlar
Merhaba benimde şuan yaşadığım bir olay var ikola erkek ilangi dışı ile ciflesti daha önce böyle bir olay yaşayan varmı yavrular doguyormu doğuyorsa nasıl oluyorlar
Tanganyika Wasting Sendromu Ve İyot Eksikliği
Hocam desteklerin için teşekkürler yavrudan aldığım trop balıklarım istediğim gibi büyümüyor 1,5 sene kadar oldu şuan hala dişi erkek cinsiyet belirleyemiyorum erkekleri cikarticam büyük ihtimal akvaryumdaki stres bunla ilgili diye düşünüyorum 800 lt akvaryumum haftalık 70- 80 lt kadar su değişimi yapabiliyorum sump sistemli saatte 5000 lt su ceviriyor kafa motoruda var fakat onu kullanmiyorum biraz büyük almışım 6500 lt çeviriyor bu sefer akvaryumda kumları bile surukluyor büyümeyle ilgili büyük sorunlar yaşıyorum ama alttan sumplu olduğu içinde oksijenle alakalı olduğunu düşünmüyorum bu iyot konusunda dediğin ürünü alıp denicem yem konusunda biraz fazla alıyorum ama 6 ay içerisinde bitiyor destegin için çok sağol
Hocam desteklerin için teşekkürler yavrudan aldığım trop balıklarım istediğim gibi büyümüyor 1,5 sene kadar oldu şuan hala dişi erkek cinsiyet belirleyemiyorum erkekleri cikarticam büyük ihtimal akvaryumdaki stres bunla ilgili diye düşünüyorum 800 lt akvaryumum haftalık 70- 80 lt kadar su değişimi yapabiliyorum sump sistemli saatte 5000 lt su ceviriyor kafa motoruda var fakat onu kullanmiyorum biraz büyük almışım 6500 lt çeviriyor bu sefer akvaryumda kumları bile surukluyor büyümeyle ilgili büyük sorunlar yaşıyorum ama alttan sumplu olduğu içinde oksijenle alakalı olduğunu düşünmüyorum bu iyot konusunda dediğin ürünü alıp denicem yem konusunda biraz fazla alıyorum ama 6 ay içerisinde bitiyor destegin için çok sağol
Tanganyika Wasting Sendromu Ve İyot Eksikliği
Merhaba harika bir paylaşım olmuş 67 adet maswa ikola ilangi besliyorum yaklaşık 1,5 senedir yavrudan besledigim balıklar 1 ay önce ilangilerde 1 tanesini kaybettim okuduğum kadarıyla iyot eksikliği sebebiyle balıkların bazılarında kafa buyuklugu ve genel tankta balıkların gelişimleri çok yavaş gidiyor iyotlu tuz eklersek hangi ölçülerde ekleyebiliriz litre başına 6-7 ayda bir çok az kaya tuzu ekliyorum akvaryuma onun haricinde trop cikarirmi herkesin kullandığı 6 çeşit yem veriyorum Reeflowers Cichlid Trace bu ürün için tavsiyeleriniz nelerdir yada onerebileceginiz bir katkı maddesi varmıdır ? Gönül ister ki direk iyotlu tuz eklemek ama buda ilerki zamanlarda sorun cikarirmi.
Ispanak ve sarimsakta yüksek miktarda iyot mevcut troplari beslerken haftada 1 öğün d allino plus yem veriyorum ıspanak daha önce vermedim ıspanak haşlayıp verme konusunda fikirlerinizi merak ediyorum şimdiden teşekkürler.[EDIT]sormaneden,2021-11-11 12:40:16[/EDIT]
Merhaba harika bir paylaşım olmuş 67 adet maswa ikola ilangi besliyorum yaklaşık 1,5 senedir yavrudan besledigim balıklar 1 ay önce ilangilerde 1 tanesini kaybettim okuduğum kadarıyla iyot eksikliği sebebiyle balıkların bazılarında kafa buyuklugu ve genel tankta balıkların gelişimleri çok yavaş gidiyor iyotlu tuz eklersek hangi ölçülerde ekleyebiliriz litre başına 6-7 ayda bir çok az kaya tuzu ekliyorum akvaryuma onun haricinde trop cikarirmi herkesin kullandığı 6 çeşit yem veriyorum Reeflowers Cichlid Trace bu ürün için tavsiyeleriniz nelerdir yada onerebileceginiz bir katkı maddesi varmıdır ? Gönül ister ki direk iyotlu tuz eklemek ama buda ilerki zamanlarda sorun cikarirmi.
Ispanak ve sarimsakta yüksek miktarda iyot mevcut troplari beslerken haftada 1 öğün d allino plus yem veriyorum ıspanak daha önce vermedim ıspanak haşlayıp verme konusunda fikirlerinizi merak ediyorum şimdiden teşekkürler.[EDIT]sormaneden,2021-11-11 12:40:16[/EDIT]
Tropheus Büyüme Hızı
[QUOTE=celalabay]Görkem Bey selamlar,
Büyüme hızları biraz yavaş gibi, evet. Fakat bunun için zaten birden fazla sebebiniz var maalesef.
1- Akvaryumunuz kapasite olarak muazzam olsa da ölçü olarak bu tür işlere pek uygun değil. Erkeklerden birisi baskın olunca tankın geri kalanına eziyet edecek ve gelişimi olumuz etkileyecek.
2- Yavruların ilk 2-3 ayı bana göre en önemli evresidir. Bu evrede çok iyi bir diyet ve metabolizma açısından hareket kazanılır ise, gelecekteki gelişimleri de buna paralel olarak hız kazanmaktadır. Bu tank ve sump kazaları da bu döneme denk geldi ise bu da yavaş gelişime bir etkendir.
3- Birden fazla tür ve bunların bazıları nispeten daha büyük boylara gelebiliyor olması da baskınlık/yeme daha kolay erişen büyük boy balıklar gibi sebeplerden yine diğer nispeten küçük olanları etkileyebiliyor.
Güzel haber, boy konusunda tropheuslar iyi bir diyetle damızlık yaşta da olsalar halen gelişim gösterebiliyorlar. Renkler çok fark etmese de irilik ve boylanma kesinlikle fark ediyor.
Nacizane tavsiyem (diyet nasıldır bilmediğim için eklemek isterim)
Yem menüsüne kesinlikle dainichi Veggie Fx, Veggie Pro, Color Fx (bunları mix yapabilirsiniz. Örneğin 50gr fx, 50gr pro, 25gr kadar da color fx) 1mm granül yem eklemenizdir. eğer alışkanlıkla ilgili sorun çekmezlerse daha hızlı boy atacaklardır. Bunun haricinde Reeflowers Cichlid Trace (rakam olarak uygun ve kalite olarak da gayet yeterli) kullanmanızı öneririm. Cichlid trace için elinizde bir TDS metre bulundurmak iyi olur. Yok ise kutu üzerinde yazdığı şekilde kullanmakta fayda var.
Sağlıklı balıklar dilerim.
[/QUOTE]
Hocam desteğin için teşekkürler yem olarak evet onların hepsini kullanıyorum fakat haftada 1 veriyorum davinci yemlerini 3-4 ayda bir kaya tuzu ekliyordum Chlid tracer denicem daha önce kullanmadığım bir ürün dişi erkek oranını bir ayarlayabilirsem 2-3 erkek bırakırsam sorun olmayacak diye düşünüyorum uzunluk belki az ama genişlik yeterli akvaryum için troplarda damızlık altı balıkların cinsiyetini belirlemek gerçekten zor yada ben bu konuda çok tecrübesizim erkekleri hediye edicektim 3 ay önce fakat cinsiyet belirleyemedim
[QUOTE=celalabay]Görkem Bey selamlar,
Büyüme hızları biraz yavaş gibi, evet. Fakat bunun için zaten birden fazla sebebiniz var maalesef.
1- Akvaryumunuz kapasite olarak muazzam olsa da ölçü olarak bu tür işlere pek uygun değil. Erkeklerden birisi baskın olunca tankın geri kalanına eziyet edecek ve gelişimi olumuz etkileyecek.
2- Yavruların ilk 2-3 ayı bana göre en önemli evresidir. Bu evrede çok iyi bir diyet ve metabolizma açısından hareket kazanılır ise, gelecekteki gelişimleri de buna paralel olarak hız kazanmaktadır. Bu tank ve sump kazaları da bu döneme denk geldi ise bu da yavaş gelişime bir etkendir.
3- Birden fazla tür ve bunların bazıları nispeten daha büyük boylara gelebiliyor olması da baskınlık/yeme daha kolay erişen büyük boy balıklar gibi sebeplerden yine diğer nispeten küçük olanları etkileyebiliyor.
Güzel haber, boy konusunda tropheuslar iyi bir diyetle damızlık yaşta da olsalar halen gelişim gösterebiliyorlar. Renkler çok fark etmese de irilik ve boylanma kesinlikle fark ediyor.
Nacizane tavsiyem (diyet nasıldır bilmediğim için eklemek isterim)
Yem menüsüne kesinlikle dainichi Veggie Fx, Veggie Pro, Color Fx (bunları mix yapabilirsiniz. Örneğin 50gr fx, 50gr pro, 25gr kadar da color fx) 1mm granül yem eklemenizdir. eğer alışkanlıkla ilgili sorun çekmezlerse daha hızlı boy atacaklardır. Bunun haricinde Reeflowers Cichlid Trace (rakam olarak uygun ve kalite olarak da gayet yeterli) kullanmanızı öneririm. Cichlid trace için elinizde bir TDS metre bulundurmak iyi olur. Yok ise kutu üzerinde yazdığı şekilde kullanmakta fayda var.
Sağlıklı balıklar dilerim.
[/QUOTE]
Hocam desteğin için teşekkürler yem olarak evet onların hepsini kullanıyorum fakat haftada 1 veriyorum davinci yemlerini 3-4 ayda bir kaya tuzu ekliyordum Chlid tracer denicem daha önce kullanmadığım bir ürün dişi erkek oranını bir ayarlayabilirsem 2-3 erkek bırakırsam sorun olmayacak diye düşünüyorum uzunluk belki az ama genişlik yeterli akvaryum için troplarda damızlık altı balıkların cinsiyetini belirlemek gerçekten zor yada ben bu konuda çok tecrübesizim erkekleri hediye edicektim 3 ay önce fakat cinsiyet belirleyemedim
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum Ers1905, 18:59
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Uygun Fiyata Akvaryum Malzemeleri ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:50
- Tailand İthal Halfmoon & Fil Kulak Ve Plakat Bett betta.ist 13:38
- 100/200/300 Watt Isıtıcı Sıfır betta.ist 13:38
KULLANICILAR
- 95 Online Kullanıcı, 51 Üye
Online Kullanıcılar
EKAR,
TheDS,
umutak,
OKIRATLI,
sina cen,
isakaynak,
AreS,
Ahmedis,
Kemalk41,
gachuafireice,
BilalM.,
Ehtiyar,
0rnn,
tukabu,
hasancn,
Urar,
ternapi,
Öğretmen Ali,
Tuby,
CevdetSERBEST,
Sütçü,
Kınayu,
nazemert,
altuntasseref,
Koksal Gurkan,
Sungurr,
akinsinan,
MiSoSiKiaN,
DigitalPen,
portre,
osmandbnl,
-RBG-,
Ancalagon,
Balikcidede,
bysmokin,
Jeveux,
Ahmetcn9,
solana_dhOl,
yeekim,
yilmaz006,
Osmand,
Hknçkl,
Laetacara,
SJess,
Alibicimcilci,
fissidens,
OsmanEnes,
kutay3757,
Mustafasesen,
oguzozt,
exCaLiSTa,
Erdinç güngör,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
