ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Ümit Birkol
Kullanıcı Grubu:
Kurumsal Üye
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
376
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
12 Kasım 2007 22:59
Son Ziyaret:
06 Ağustos 2025 12:30
Toplam Mesaj:
1533 [0.23 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
ümit birkol
Doğum Tarihi:
22 Haziran 1976
Yaş:
50
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
[img]https://www.akvaryum.com/Forum/imzalar/36597.jpg[/img]
AkvaRed Akvaryum Bitkileri
SON 10 MESAJI
Akvared Yanlış Bitki Gönderdi
[QUOTE=Qwedzal] Arkadaşlar akvaredden Schismatoglottis roseopathae sipariş ettim fakat anubias congensis koymuşlar ve aralarındaki farkı bilip yanlışlık olduğunu söylememe rağmen ısrarla inkar edip anubias olmadığı dediğim bitki olduğunu söylüyorlar. Belki de bende bir sorun var diye düşünüp size de sormak istedim resimlerdeki bitkiler aynı mı ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230780/301120231842121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230780/301120231842411.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230780/301120231842511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230780/301120231843001.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba arkadaşlar,
Eren bey'e durumu izah etmeye çalıştım ilk bilgi verdiğinde. 20 küsur yıllık hobi ve 10 yılı aşkın ticari olarak akvaryum bitkileriyle uğraşıyorum ama Eren bey kadar emin olamıyorum birçok bitkinin tanımlanması konusunda. Burada da yazdıklarından ne kadar emin olduğunu siz de görebilirsiniz ancak şeklen benzerlikler olsa da o bitkinin Anubias congensis olmadığını çok iyi biliyorum. Zira farklı ülkelerden yaptığımız ithalatlarla gelen Anubias congensislerin şeklini şemalini biraz biliyorum. Neyse atışmak için yazmıyorum. Sadece buradan da bilgi vermek istiyorum.
Biz Endonezya'dan ithalat yaptığımız üretici firmadan Schismatoglottis roseopathae sipariş ettiğimizde gelen bitki bu. Yoksa niçin hobiye yeni başlamış bir arkadaşımıza başka bitki göndermeye çalışalım ki? Mantığı yok bunun. Her zaman en doğru bilgi, en doğru ürün için çabaladık.
Ayrıca Eren bey'e yanlış olduğundan bu kadar emin olduğu bitkiyi iade etmesini de söyledik ancak kendisi iade etmedi.
Eğer geçen bu kadar süre içinde bitki halen anubias congensise benziyorsa ve fotoğraflarını buradan paylaşırsa çok sevinirim. Ben de hem Eren bey'in zararını tazmin ederim, hem doğrusunu öğrenmiş olurum, hem de Endonezyada'ki üreticiyi bu konuda uyarırım.
Teşekkürler...
************************************
[QUOTE=SuperSport]Akvared mal verdiği petshoplara bile inkâr ediyor her yanlışı,perakende sattığı kişiyi hiç kaale almaz.Bunun sebebi piyasa onun tek elinde,bu avantajı kullanıyor.Gün gelir devran döner ama...[/QUOTE]
Halil Mutlu kardeşim, hangi petshopa neyi inkar etmişiz? Konu neymiş? Toptan ya da perakende, küçük ya da büyük sipariş bizim için hiç farketmedi bugüne kadar. Vaktimiz müsaitse konuşmaya, anlamaya ve anlatmaya gayret ettik. Bunun dışında siz nasıl bir soruna şahitlik ettiniz de bu şekilde itham edebiliyorsunuz?
**************************
[QUOTE=melkul]Son siparişimde 12 farklı bitki sipariş etmiştim. 1 adet farklı 1 adet de eksik ürün geldi. Farklı ve benzer ürünler olduğu için önemsememiştim ama gördüğüm kadarı ile hatalı ürün gönderimi ara sıra olmamakta[/QUOTE]
Sevgili melkul (gerçek ismini bulamadığım için böyle yazıyorum, kusura bakmayın)
Bizimle eksik ve hatalı ürün konusunda iletişime geçtiniz mi acaba? Yardımcı olmak isterim. Hatamız varsa telafi etmek, yanlış anlaşılma varsa doğru şekilde ifade etmek isterim.[EDIT]Ümit Birkol,2024-03-08 09:46:15[/EDIT]
[QUOTE=Qwedzal] Arkadaşlar akvaredden Schismatoglottis roseopathae sipariş ettim fakat anubias congensis koymuşlar ve aralarındaki farkı bilip yanlışlık olduğunu söylememe rağmen ısrarla inkar edip anubias olmadığı dediğim bitki olduğunu söylüyorlar. Belki de bende bir sorun var diye düşünüp size de sormak istedim resimlerdeki bitkiler aynı mı ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230780/301120231842121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230780/301120231842411.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230780/301120231842511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230780/301120231843001.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba arkadaşlar,
Eren bey'e durumu izah etmeye çalıştım ilk bilgi verdiğinde. 20 küsur yıllık hobi ve 10 yılı aşkın ticari olarak akvaryum bitkileriyle uğraşıyorum ama Eren bey kadar emin olamıyorum birçok bitkinin tanımlanması konusunda. Burada da yazdıklarından ne kadar emin olduğunu siz de görebilirsiniz ancak şeklen benzerlikler olsa da o bitkinin Anubias congensis olmadığını çok iyi biliyorum. Zira farklı ülkelerden yaptığımız ithalatlarla gelen Anubias congensislerin şeklini şemalini biraz biliyorum. Neyse atışmak için yazmıyorum. Sadece buradan da bilgi vermek istiyorum.
Biz Endonezya'dan ithalat yaptığımız üretici firmadan Schismatoglottis roseopathae sipariş ettiğimizde gelen bitki bu. Yoksa niçin hobiye yeni başlamış bir arkadaşımıza başka bitki göndermeye çalışalım ki? Mantığı yok bunun. Her zaman en doğru bilgi, en doğru ürün için çabaladık.
Ayrıca Eren bey'e yanlış olduğundan bu kadar emin olduğu bitkiyi iade etmesini de söyledik ancak kendisi iade etmedi.
Eğer geçen bu kadar süre içinde bitki halen anubias congensise benziyorsa ve fotoğraflarını buradan paylaşırsa çok sevinirim. Ben de hem Eren bey'in zararını tazmin ederim, hem doğrusunu öğrenmiş olurum, hem de Endonezyada'ki üreticiyi bu konuda uyarırım.
Teşekkürler...
************************************
[QUOTE=SuperSport]Akvared mal verdiği petshoplara bile inkâr ediyor her yanlışı,perakende sattığı kişiyi hiç kaale almaz.Bunun sebebi piyasa onun tek elinde,bu avantajı kullanıyor.Gün gelir devran döner ama...[/QUOTE]
Halil Mutlu kardeşim, hangi petshopa neyi inkar etmişiz? Konu neymiş? Toptan ya da perakende, küçük ya da büyük sipariş bizim için hiç farketmedi bugüne kadar. Vaktimiz müsaitse konuşmaya, anlamaya ve anlatmaya gayret ettik. Bunun dışında siz nasıl bir soruna şahitlik ettiniz de bu şekilde itham edebiliyorsunuz?
**************************
[QUOTE=melkul]Son siparişimde 12 farklı bitki sipariş etmiştim. 1 adet farklı 1 adet de eksik ürün geldi. Farklı ve benzer ürünler olduğu için önemsememiştim ama gördüğüm kadarı ile hatalı ürün gönderimi ara sıra olmamakta[/QUOTE]
Sevgili melkul (gerçek ismini bulamadığım için böyle yazıyorum, kusura bakmayın)
Bizimle eksik ve hatalı ürün konusunda iletişime geçtiniz mi acaba? Yardımcı olmak isterim. Hatamız varsa telafi etmek, yanlış anlaşılma varsa doğru şekilde ifade etmek isterim.[EDIT]Ümit Birkol,2024-03-08 09:46:15[/EDIT]
40*40*30 Yıllar Sonra High Tech (güncelleme)
Ellerine sağlık. Gayet başarılı [:iyi:]
Ellerine sağlık. Gayet başarılı [:iyi:]
Bitki Seram-ümit Birkol
Selamlar,
Hazır hafta sonu çalışmıyorken konuyu da güncelleyelim [:)]
Konunun ismi artık BİTKİ SERAM değil AKVARYUM BİTKİSİ LABORATUVARIMIZ VE SERAMIZ olması lazım. [:)]
Son güncellemenin ardından 1,5 yıldan fazla vakit geçmiş. Bu süre zarfında biz kendimizi biraz geliştirdik, hatta biraz da abarttık sanırım.
2020 Ocak ayında başlayan çalışmalarımızla Haziran 2020'de kendimize ait laboratuvar ve 300m2 seramızda üretim yapmaya başladık. Daha öncesinde doku kültürü ve seracılık alanında Türkiye'nin köklü firmalarından birisi bize destek veriyordu. Kendilerine buradan da teşekkür etmek isterim. Bu işin profesyonel şekilde ülkemizde de yapılabileceğine olan inancımızı 3 yıl boyunca verdikleri destekle perçinlediler.
Seramızda üretim tekniği olarak tüm büyük firmaların da kullandığı şekilde hidroponik sistem kullanıyoruz.
Soğutma ve nemlendirme sistemlerimiz de tam otomatik şekilde çalışıyor.
Ekim ayında seramızın bize yetmediğini değerlendirdik ve ilave yatırımla seramızı 500m2 alana ulaştırdık. Kasım ayında ise depo alanı ihtiyacımız sebebi ile 200m2 ayrı bir depo serası yaptık.
Aynı zamanda lpg ile çalışan 2x35kW kombi sistemi ile seramızın ısıtma sistemini termostatlı tam otomatik hale getirdik. Yani şu an ısıtma, soğutma, havalandırma, nemlendirme ve daha birçok sistem tam otomatik şekilde çalışıyor.
Şu an ilave olarak 500m2 yeni seramızı kurmaya giriştik. Birkaç hafta içinde bu seramızı da çalışır hale getirmeyi hedefliyoruz.
Laboratuvarımızda 1 Ziraat Mühendisi, 1 Biyolog ve 2 de laboratuvar personeli ile aylık ortalama 8-10bin kavanoz bitki üretimi yapmaya çalışıyoruz. Şu an düzenli üretimimizde 70 tür bitkimiz mevcut. Ayrıca 30 civarı bitki ile de çeşitli ar-ge çalışmalarımız devam ediyor. Ar-ge çalışmalarıyla sterilizasyon, hızlı çoğaltma ve hızlı büyütme için çeşitli denemeler yapıyoruz.
Seramızda ise 1 Otomasyon Teknikeri ve 1 sera personelimizle birlikte ve ayrıca diğer personellerimizin desteğiyle üretim yapıyoruz. 200m2 alanı anaçları seramızda olan bitkilere ayırdık. Geriye kalan 300m2 alan ise saksıya aldığımız ve satış için hazırladığımız bitkiler için ayırdık. Bu bölümde rahatlıkla 20bin saksı bitki bulundurma ve gelişim hızlarına bağlı olarak aylık 10bin saksı bitkiyi sizlere sunma imkanına sahibiz ancak kapasitemizi tam olarak kullanmak için biraz daha vakte ihtiyacımız var.
Önümüzdeki sezon yani Eylül 2021'den itibaren laboratuvarımızdan 70-80 ayrı türde aylık ortalama 2-3bin in vitro cup/jar formunda, seramızdan ise 80-100 ayrı türde aylık ortalama 5-10bin saksı/buket formunda bitkiyi sizlere sunmayı hedefliyoruz.
Bunların yanında üretimini henüz yapmadığımız türleri de gerek kendi yaptığımız ithalatlarla, gerekse hali hazırda bitki ithalatı yapan firmalardan temin ederek sizlere ulaştırmaya çalışıyoruz.
Birlikte çalıştığımız arkadaşlarımızın sayısı toplamda 7 oldu.
[:nazar:]
Ümit Birkol
AkvaRED Akvaryum Bitkileri
www.akvared.net
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/36597/070220211310051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/36597/070220211310081.jpg[/IMG][EDIT]Ümit Birkol,2021-02-07 13:28:01[/EDIT]
Selamlar,
Hazır hafta sonu çalışmıyorken konuyu da güncelleyelim [:)]
Konunun ismi artık BİTKİ SERAM değil AKVARYUM BİTKİSİ LABORATUVARIMIZ VE SERAMIZ olması lazım. [:)]
Son güncellemenin ardından 1,5 yıldan fazla vakit geçmiş. Bu süre zarfında biz kendimizi biraz geliştirdik, hatta biraz da abarttık sanırım.
2020 Ocak ayında başlayan çalışmalarımızla Haziran 2020'de kendimize ait laboratuvar ve 300m2 seramızda üretim yapmaya başladık. Daha öncesinde doku kültürü ve seracılık alanında Türkiye'nin köklü firmalarından birisi bize destek veriyordu. Kendilerine buradan da teşekkür etmek isterim. Bu işin profesyonel şekilde ülkemizde de yapılabileceğine olan inancımızı 3 yıl boyunca verdikleri destekle perçinlediler.
Seramızda üretim tekniği olarak tüm büyük firmaların da kullandığı şekilde hidroponik sistem kullanıyoruz.
Soğutma ve nemlendirme sistemlerimiz de tam otomatik şekilde çalışıyor.
Ekim ayında seramızın bize yetmediğini değerlendirdik ve ilave yatırımla seramızı 500m2 alana ulaştırdık. Kasım ayında ise depo alanı ihtiyacımız sebebi ile 200m2 ayrı bir depo serası yaptık.
Aynı zamanda lpg ile çalışan 2x35kW kombi sistemi ile seramızın ısıtma sistemini termostatlı tam otomatik hale getirdik. Yani şu an ısıtma, soğutma, havalandırma, nemlendirme ve daha birçok sistem tam otomatik şekilde çalışıyor.
Şu an ilave olarak 500m2 yeni seramızı kurmaya giriştik. Birkaç hafta içinde bu seramızı da çalışır hale getirmeyi hedefliyoruz.
Laboratuvarımızda 1 Ziraat Mühendisi, 1 Biyolog ve 2 de laboratuvar personeli ile aylık ortalama 8-10bin kavanoz bitki üretimi yapmaya çalışıyoruz. Şu an düzenli üretimimizde 70 tür bitkimiz mevcut. Ayrıca 30 civarı bitki ile de çeşitli ar-ge çalışmalarımız devam ediyor. Ar-ge çalışmalarıyla sterilizasyon, hızlı çoğaltma ve hızlı büyütme için çeşitli denemeler yapıyoruz.
Seramızda ise 1 Otomasyon Teknikeri ve 1 sera personelimizle birlikte ve ayrıca diğer personellerimizin desteğiyle üretim yapıyoruz. 200m2 alanı anaçları seramızda olan bitkilere ayırdık. Geriye kalan 300m2 alan ise saksıya aldığımız ve satış için hazırladığımız bitkiler için ayırdık. Bu bölümde rahatlıkla 20bin saksı bitki bulundurma ve gelişim hızlarına bağlı olarak aylık 10bin saksı bitkiyi sizlere sunma imkanına sahibiz ancak kapasitemizi tam olarak kullanmak için biraz daha vakte ihtiyacımız var.
Önümüzdeki sezon yani Eylül 2021'den itibaren laboratuvarımızdan 70-80 ayrı türde aylık ortalama 2-3bin in vitro cup/jar formunda, seramızdan ise 80-100 ayrı türde aylık ortalama 5-10bin saksı/buket formunda bitkiyi sizlere sunmayı hedefliyoruz.
Bunların yanında üretimini henüz yapmadığımız türleri de gerek kendi yaptığımız ithalatlarla, gerekse hali hazırda bitki ithalatı yapan firmalardan temin ederek sizlere ulaştırmaya çalışıyoruz.
Birlikte çalıştığımız arkadaşlarımızın sayısı toplamda 7 oldu.
[:nazar:]
Ümit Birkol
AkvaRED Akvaryum Bitkileri
www.akvared.net
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/36597/070220211310051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/36597/070220211310081.jpg[/IMG][EDIT]Ümit Birkol,2021-02-07 13:28:01[/EDIT]
Bitki Seram-ümit Birkol
[QUOTE=ToSpendTime]İzmir"in hangi semtinde üretim yapıyorsunuz ? İzmir de istediğimiz bitkileri pek bulamıyoruz.[/QUOTE]
Seramız Ödemiş'te...
[QUOTE=ToSpendTime]İzmir"in hangi semtinde üretim yapıyorsunuz ? İzmir de istediğimiz bitkileri pek bulamıyoruz.[/QUOTE]
Seramız Ödemiş'te...
Bitki Seram-ümit Birkol
[QUOTE=Ibrahim90]Maaşallah o zaman :)
Marka olma projenize çok sevindim umarım istediğiniz gibi olur.
Fakat Akvared etiketi başladığı zaman biz yine aracılardan mı temin zorunda kalacağız diye merak ediyorum. Parakende satış ile alakalı bir projeniz yok mu ?
[/QUOTE]
Perakende satış yapmayı düşünmüyoruz. Satış noktalarımız ile iletişime geçebilirsiniz. İlginize çok teşekkür ederim.
[QUOTE=HerkesinBirPopisi]Laboratuvar da yetişen bitkilere erişim olacak mı acaba [/QUOTE]
Laboratuvarda yetişen bitkilerimizi saksılı şekilde satışa sunuyoruz. Doğru satış yönteminin bu olduğuna inanıyoruz. Bitkilerin yapıları gereği serada yetişmeyen veya belli dönemlerde geliştiremediğimiz bazı bitkileri bu zorunluluklar dolayısıyla in vitro şekilde satışa sunabiliriz. Ancak tüm bitkilerimizin düzenli olarak in vitro ambalajla satışını yapmayı şu an planlamıyoruz. İlginize çok teşekkür ederim.
[QUOTE=Ibrahim90]Maaşallah o zaman :)
Marka olma projenize çok sevindim umarım istediğiniz gibi olur.
Fakat Akvared etiketi başladığı zaman biz yine aracılardan mı temin zorunda kalacağız diye merak ediyorum. Parakende satış ile alakalı bir projeniz yok mu ?
[/QUOTE]
Perakende satış yapmayı düşünmüyoruz. Satış noktalarımız ile iletişime geçebilirsiniz. İlginize çok teşekkür ederim.
[QUOTE=HerkesinBirPopisi]Laboratuvar da yetişen bitkilere erişim olacak mı acaba [/QUOTE]
Laboratuvarda yetişen bitkilerimizi saksılı şekilde satışa sunuyoruz. Doğru satış yönteminin bu olduğuna inanıyoruz. Bitkilerin yapıları gereği serada yetişmeyen veya belli dönemlerde geliştiremediğimiz bazı bitkileri bu zorunluluklar dolayısıyla in vitro şekilde satışa sunabiliriz. Ancak tüm bitkilerimizin düzenli olarak in vitro ambalajla satışını yapmayı şu an planlamıyoruz. İlginize çok teşekkür ederim.
Bitki Seram-ümit Birkol
Son durum hakkında biraz bilgi paylaşayım.
Laboratuvarda sorunsuz ve yoğun şekilde yetiştirdiğimiz tür sayısı 50'yi geçti. 40 civarında farklı türün de deneme çalışmaları devam ediyor. Birkaç ay içinde 70'in üzerinde türü laboratuvar koşullarına adapte etmiş oluruz gibi görünüyor. Laboratuvarda bu kadar çeşit bitkiyi yetiştirebilmek için toplam kullandığımız alanı Ocak ayından itibaren yaklaşık 2 katına çıkarıyoruz.
Anaçları serada olan türlerle birlikte 100'den fazla bitkiyi yetiştirebiliyoruz artık. Ancak şu an kullandığımız alan artık yeterli gelmiyor. Bu sebeple toplam kullanım alanımızı yakın bir zamanda 3-4 katına çıkarmak için çalışmalarımız sürüyor.
Yakın zamanda etiket çalışmamızı da yaptırıyoruz. Kısa süre içerisinde bitkilerimizi ithal diye değil AKVARED markasıyla, bitkinin ismi ve çeşitli ihtiyaçlarıyla ilgili bilgileri içeren etiketiyle temin edebileceksiniz. [:)]
Okuyan herkesten bir maşallah isterim [:nazar:][EDIT]Ümit Birkol,2018-12-28 11:41:37[/EDIT]
Son durum hakkında biraz bilgi paylaşayım.
Laboratuvarda sorunsuz ve yoğun şekilde yetiştirdiğimiz tür sayısı 50'yi geçti. 40 civarında farklı türün de deneme çalışmaları devam ediyor. Birkaç ay içinde 70'in üzerinde türü laboratuvar koşullarına adapte etmiş oluruz gibi görünüyor. Laboratuvarda bu kadar çeşit bitkiyi yetiştirebilmek için toplam kullandığımız alanı Ocak ayından itibaren yaklaşık 2 katına çıkarıyoruz.
Anaçları serada olan türlerle birlikte 100'den fazla bitkiyi yetiştirebiliyoruz artık. Ancak şu an kullandığımız alan artık yeterli gelmiyor. Bu sebeple toplam kullanım alanımızı yakın bir zamanda 3-4 katına çıkarmak için çalışmalarımız sürüyor.
Yakın zamanda etiket çalışmamızı da yaptırıyoruz. Kısa süre içerisinde bitkilerimizi ithal diye değil AKVARED markasıyla, bitkinin ismi ve çeşitli ihtiyaçlarıyla ilgili bilgileri içeren etiketiyle temin edebileceksiniz. [:)]
Okuyan herkesten bir maşallah isterim [:nazar:][EDIT]Ümit Birkol,2018-12-28 11:41:37[/EDIT]
Bitki Seram-ümit Birkol
[QUOTE=incaia]Hocam sizin bitkilerin kalitesinden şüphem yok ama sattığınız yerler sizin kadar iyi bakmıyorlar sanırım..Malawi'den aldığım bitkiler salyangoz kuluçkası çıktı :). Her gün yeni bir yavru salyangoz görüyorum. :([/QUOTE]
Salyangoz konusu tabii ki bazen sıkıntılı olabilen bir durum. Bizim bitkilerimizde salyangoz sorunu hiç yaşamazsınız diye bir iddiamız yok. Gerekli önlemleri alıyoruz ve genellikle seramızda salyangoz pek görmüyoruz ama bu hiç olmadığı anlamına gelmez. Sıfır salyangoz istiyorsanız doku kültürü üretimi bitkileri almanız gerekir. Diğer taraftan Malawiizmir Akvaryum yalnızca benim bitkilerimi de satmıyor. Bitki temin ettiği farklı üreticiler, ithalatçılar mevcut. Benim de düzenli olarak gidip geldiğim bir dükkan Malawiizmir ancak cidden sıkıntılı boyutlarda salyangoz vb. rastladığımı hatırlamıyorum. Her akvaryumcuda olduğu kadardır anca olsa olsa...
Bunun yanında ve bence aslında en önemlisi eğer sizin akvaryumunuzdaki ortam salyangozların çok miktarda üremesine imkan vermiyorsa yani suyun sertliğinden tutun da kullandığınız yemin içeriği ve miktarına kadar birçok parametreye göre salyangozlarınız çok kısa sürede çok fazla miktarda üreyebilir veya sayıları hep belli bir düzeyde kalabilir veya bir anda hepsi ölebilir.
Unutmayın doku kültürü üretimi dışındaki tüm üretimlerde az miktarda da olsa yosun veya salyangoz gibi sorunlar yaşanabilir. Bitkileri akvaryumunuza koymadan önce gerekli ilaçlamayı yapıp daha sonra da bu canlıların miktarının belli bir miktarda kalmasını sağlayacak çalışmalar yaparsanız hiçbir sıkıntınız olmaz. Hatta ben de yıllar önce salyangozların gereğinden fazla üremesi sebebiyle bir akvaryumumu komple bozup satmıştım. Daha sonra yeni bir akvaryumda yeni balık ve bitkilerle devam etmiştim ama orda da yine çıkmıştı [:)]
Sonrasında salyangozlar ile barış ilan ettim ve onları özellikle yok etmek için çaba sarfetmedim. Bunun sonucunda ise şöyle bir güzelliği farkettim. Salyangozların sayısı gereğinden fazla arttığı veya azaldığı dönemlerde benim yaptığım bazı hatalar veya suyun kimyasından, biyolojisinden kaynaklı bazı sorunlar olduğunu anladım. Yani bir nevi alarm zili olarak bana bilgi verdiler.
Karidesler ve salyangozlar aslında çok narin canlılar. Gereğinden fazla ürüyor veya akvaryumda bir anda yok oluyorlarsa emin olun kısa süre içinde sizin diğer balık veya bitkilerinizde de sorunlar ve ölümler vs. ortaya çıkacaktır. Olumlu şekilde değerlendirebilirsiniz. [:)][EDIT]Ümit Birkol,2018-12-28 10:54:19[/EDIT]
[QUOTE=incaia]Hocam sizin bitkilerin kalitesinden şüphem yok ama sattığınız yerler sizin kadar iyi bakmıyorlar sanırım..Malawi'den aldığım bitkiler salyangoz kuluçkası çıktı :). Her gün yeni bir yavru salyangoz görüyorum. :([/QUOTE]
Salyangoz konusu tabii ki bazen sıkıntılı olabilen bir durum. Bizim bitkilerimizde salyangoz sorunu hiç yaşamazsınız diye bir iddiamız yok. Gerekli önlemleri alıyoruz ve genellikle seramızda salyangoz pek görmüyoruz ama bu hiç olmadığı anlamına gelmez. Sıfır salyangoz istiyorsanız doku kültürü üretimi bitkileri almanız gerekir. Diğer taraftan Malawiizmir Akvaryum yalnızca benim bitkilerimi de satmıyor. Bitki temin ettiği farklı üreticiler, ithalatçılar mevcut. Benim de düzenli olarak gidip geldiğim bir dükkan Malawiizmir ancak cidden sıkıntılı boyutlarda salyangoz vb. rastladığımı hatırlamıyorum. Her akvaryumcuda olduğu kadardır anca olsa olsa...
Bunun yanında ve bence aslında en önemlisi eğer sizin akvaryumunuzdaki ortam salyangozların çok miktarda üremesine imkan vermiyorsa yani suyun sertliğinden tutun da kullandığınız yemin içeriği ve miktarına kadar birçok parametreye göre salyangozlarınız çok kısa sürede çok fazla miktarda üreyebilir veya sayıları hep belli bir düzeyde kalabilir veya bir anda hepsi ölebilir.
Unutmayın doku kültürü üretimi dışındaki tüm üretimlerde az miktarda da olsa yosun veya salyangoz gibi sorunlar yaşanabilir. Bitkileri akvaryumunuza koymadan önce gerekli ilaçlamayı yapıp daha sonra da bu canlıların miktarının belli bir miktarda kalmasını sağlayacak çalışmalar yaparsanız hiçbir sıkıntınız olmaz. Hatta ben de yıllar önce salyangozların gereğinden fazla üremesi sebebiyle bir akvaryumumu komple bozup satmıştım. Daha sonra yeni bir akvaryumda yeni balık ve bitkilerle devam etmiştim ama orda da yine çıkmıştı [:)]
Sonrasında salyangozlar ile barış ilan ettim ve onları özellikle yok etmek için çaba sarfetmedim. Bunun sonucunda ise şöyle bir güzelliği farkettim. Salyangozların sayısı gereğinden fazla arttığı veya azaldığı dönemlerde benim yaptığım bazı hatalar veya suyun kimyasından, biyolojisinden kaynaklı bazı sorunlar olduğunu anladım. Yani bir nevi alarm zili olarak bana bilgi verdiler.
Karidesler ve salyangozlar aslında çok narin canlılar. Gereğinden fazla ürüyor veya akvaryumda bir anda yok oluyorlarsa emin olun kısa süre içinde sizin diğer balık veya bitkilerinizde de sorunlar ve ölümler vs. ortaya çıkacaktır. Olumlu şekilde değerlendirebilirsiniz. [:)][EDIT]Ümit Birkol,2018-12-28 10:54:19[/EDIT]
Bitki Seram-ümit Birkol
[QUOTE=Ulaş_özgür]Ümit Bey hem yapmış olduğunuz girişim ,hem bilgi paylaşımınız taktire şayan.
Size bir sorum olacak tecrubenizi esirgemezseniz sevinirim.
64*42*42 lik ısının kışın 23 yazın 26 da sabit olduğu tüplü co2 ve reeflowers gübre seti kullandığım , 2x24 watt floresan kullandığım akvaryumumdaki bacopa Carolina bitkilerim su üzerine çıkarak büyümeye başlayınca aklıma bir fikir gelmişti.
45*40*35(y) bir akvaryum kurup Af natural marka susbraf toprak koyup üzerini akvaryum kumu ile örttüm ,4-5 cmlik bacopa bitkilerini diktim.Isı 19-20 de sabit .akvaryum üzeri buhar camı ile örtülü ve günde 12 saat 40 wattlik tasarruflu ampul ile ışık veriyorum onun haricinde bu akvaryum dolap içinde durduğu için ortam karanlık.Tasarruflu ampul yerine 30 wattlik plantgrow lambası kullanacağım ( kırmızı ağırlıklı mavi renkli smd LED den oluşuyor)
Bu emers ortamı yaklaşık 6 hafta önce kurdum.Bacopalar da renk ,canlılık iyi durumda büyümeye de başladılar ama yavaş büyüyorlar .Sizce bu gelişimi hızlandırmak amacıyla dikkat etmem gereken bir husus var mı?
Hangi sıvı gübreden ağırlıklı olarak vermem gerekiyor?
Şimdiden teşekkür ederim[/QUOTE]
İlginize çok teşekkür ederim ancak bu tip sorularınızı bu konu yerine forumda ilgili bölüme açarsanız ve benden bir yanıt istediğinizde bana konunun linkini özel mesaj ile gönderirseniz bildiğim kadarı ile yardımcı olmaya çalışırım. Ayrıca farklı deneyimleri olan arkadaşların da sizin konunuzu görüp bilgi vermeleri mümkün olabilir.
[QUOTE=Ulaş_özgür]Ümit Bey hem yapmış olduğunuz girişim ,hem bilgi paylaşımınız taktire şayan.
Size bir sorum olacak tecrubenizi esirgemezseniz sevinirim.
64*42*42 lik ısının kışın 23 yazın 26 da sabit olduğu tüplü co2 ve reeflowers gübre seti kullandığım , 2x24 watt floresan kullandığım akvaryumumdaki bacopa Carolina bitkilerim su üzerine çıkarak büyümeye başlayınca aklıma bir fikir gelmişti.
45*40*35(y) bir akvaryum kurup Af natural marka susbraf toprak koyup üzerini akvaryum kumu ile örttüm ,4-5 cmlik bacopa bitkilerini diktim.Isı 19-20 de sabit .akvaryum üzeri buhar camı ile örtülü ve günde 12 saat 40 wattlik tasarruflu ampul ile ışık veriyorum onun haricinde bu akvaryum dolap içinde durduğu için ortam karanlık.Tasarruflu ampul yerine 30 wattlik plantgrow lambası kullanacağım ( kırmızı ağırlıklı mavi renkli smd LED den oluşuyor)
Bu emers ortamı yaklaşık 6 hafta önce kurdum.Bacopalar da renk ,canlılık iyi durumda büyümeye de başladılar ama yavaş büyüyorlar .Sizce bu gelişimi hızlandırmak amacıyla dikkat etmem gereken bir husus var mı?
Hangi sıvı gübreden ağırlıklı olarak vermem gerekiyor?
Şimdiden teşekkür ederim[/QUOTE]
İlginize çok teşekkür ederim ancak bu tip sorularınızı bu konu yerine forumda ilgili bölüme açarsanız ve benden bir yanıt istediğinizde bana konunun linkini özel mesaj ile gönderirseniz bildiğim kadarı ile yardımcı olmaya çalışırım. Ayrıca farklı deneyimleri olan arkadaşların da sizin konunuzu görüp bilgi vermeleri mümkün olabilir.
Bitki Seram-ümit Birkol
[QUOTE=Ulaş_özgür]Ümit Bey merhaba.
Nedir son durum , son sayfaya kadar okumam 3 günümü aldı :)
Merakta bırakmayınız bizi [/QUOTE]
Bir güncelleme yapayım müsait bir ara. [:)]
[QUOTE=eek55]Perakende satış yapıyor musunuz? [/QUOTE]
Malesef perakende satış yapmıyoruz.
[QUOTE=TuNCaY61]Perakende yok sanırım büyük bir heves ile girdim sitenize ama çok moralim bozuldu perakende satışımız yok yazısını görünce.[/QUOTE]
Perakende satış yapabilmek için ayrı bir ekip kurmak lazım. Şu an bunu yapabilecek durumda değiliz. Tüm enerjimizi daha çok türde, daha çok miktarda ve daha büyük, albenili bitki yetiştirmeye harcıyoruz. Sağolsun akvaryumcu, petshopçu dostlarımız da mevcut üretimimizin tamamını düzenli olarak satın alıyorlar ve hatta bazen siparişlere yetişmekte zorlanıyoruz. Şükür halimize. Hedeflerimiz arasında perakende satış yapmak yok malesef. Bitkilerimizi satın almak için web sitemizdeki SATIŞ NOKTALARIMIZ sayfasında bulunan akvaryumcu ve petshoplarla iletişime geçebilirsiniz.
Yorum yapan tüm arkadaşlarımıza ilgileri için çok teşekkür ederim.
[QUOTE=Ulaş_özgür]Ümit Bey merhaba.
Nedir son durum , son sayfaya kadar okumam 3 günümü aldı :)
Merakta bırakmayınız bizi [/QUOTE]
Bir güncelleme yapayım müsait bir ara. [:)]
[QUOTE=eek55]Perakende satış yapıyor musunuz? [/QUOTE]
Malesef perakende satış yapmıyoruz.
[QUOTE=TuNCaY61]Perakende yok sanırım büyük bir heves ile girdim sitenize ama çok moralim bozuldu perakende satışımız yok yazısını görünce.[/QUOTE]
Perakende satış yapabilmek için ayrı bir ekip kurmak lazım. Şu an bunu yapabilecek durumda değiliz. Tüm enerjimizi daha çok türde, daha çok miktarda ve daha büyük, albenili bitki yetiştirmeye harcıyoruz. Sağolsun akvaryumcu, petshopçu dostlarımız da mevcut üretimimizin tamamını düzenli olarak satın alıyorlar ve hatta bazen siparişlere yetişmekte zorlanıyoruz. Şükür halimize. Hedeflerimiz arasında perakende satış yapmak yok malesef. Bitkilerimizi satın almak için web sitemizdeki SATIŞ NOKTALARIMIZ sayfasında bulunan akvaryumcu ve petshoplarla iletişime geçebilirsiniz.
Yorum yapan tüm arkadaşlarımıza ilgileri için çok teşekkür ederim.
Bitki Seram-ümit Birkol
Son paylaşım yaptığım zamanın üzerinde 3 aydan fazla zaman geçmiş. Bu sürede Laboratuvarımızda sıkıntısız şekilde yetiştirdiğimiz bitki türü 50'ye yaklaştı. Anaçları seramızda olan türlerle beraber yetiştirebildiğimiz bitki türü 85-90 tür oldu. Bunların yanında Anubias ve Echinodorus gibi ithalatlardan temin edip de saksıladığımız bitkilerimiz var. 10 tür mossu 5*5 tele sarılı şekilde satışa sunuyoruz. Ve ayrıca kendi ithalatımız olan 3 boy (S-M-L) Cladophora (Yosun Topu) düzenli olarak satış listelerimizde bulunuyor.
Her hafta yayınladığımız sipariş listelerimizdeki bitki türü 90-100 türün altına çok düşmüyor artık. İnşallah ilerleyen dönemde yapacağımız yeni çalışmalarla beraber hem bitki türü miktarı hem de toplam stok miktarımızı çok daha iyi rakamlara ulaştırmayı hedefliyoruz. [EDIT]Ümit Birkol,2018-05-13 12:19:27[/EDIT]
Son paylaşım yaptığım zamanın üzerinde 3 aydan fazla zaman geçmiş. Bu sürede Laboratuvarımızda sıkıntısız şekilde yetiştirdiğimiz bitki türü 50'ye yaklaştı. Anaçları seramızda olan türlerle beraber yetiştirebildiğimiz bitki türü 85-90 tür oldu. Bunların yanında Anubias ve Echinodorus gibi ithalatlardan temin edip de saksıladığımız bitkilerimiz var. 10 tür mossu 5*5 tele sarılı şekilde satışa sunuyoruz. Ve ayrıca kendi ithalatımız olan 3 boy (S-M-L) Cladophora (Yosun Topu) düzenli olarak satış listelerimizde bulunuyor.
Her hafta yayınladığımız sipariş listelerimizdeki bitki türü 90-100 türün altına çok düşmüyor artık. İnşallah ilerleyen dönemde yapacağımız yeni çalışmalarla beraber hem bitki türü miktarı hem de toplam stok miktarımızı çok daha iyi rakamlara ulaştırmayı hedefliyoruz. [EDIT]Ümit Birkol,2018-05-13 12:19:27[/EDIT]
SON MESAJLAR
- İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu miracemir, 20:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Betul_, 12:18
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Geriye Kalan Malzemelerim SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 12:40
- 30x30x30 Full Clear Akvaryum Wolkan 12:12
- 50x30x30 Sumplı Akvaryumlar Wolkan 12:12
- Blodyy Mary Wolkan 12:12
- Metal Cımbız 30 Cm (maşa) MasterChiefHakan 11:42
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 11:17
- Christmass Moss emregungor 11:16
- Anubias emregungor 11:16
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:10
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:10
KULLANICILAR
- 96 Online Kullanıcı, 52 Üye
Online Kullanıcılar
erkanmazici,
sina cen,
Laetacara,
Urar,
Hidro Dinamik,
sedatkaryurek,
altanilker,
Jotunheim,
Savas37,
MDForensic,
TheDS,
Ozzgur,
mrah,
benji,
yeekim,
reano,
aktugsedat,
Formicasmind,
EKAR,
bilginstein,
Balikcidede,
murat efe,
dream07,
enginm2000,
Serpent,
bysmokin,
fetocan,
gencaslann,
MelihB,
mightymurat,
HalilSefaa,
miracemir,
egecinar,
1xbet app_xska,
kdrustun,
osmandbnl,
Alikadir,
Sufisu,
mirac06,
byzikzak,
riderfish,
İbrahim dur,
Sungurr,
akvarist10UR,
drtanganyika,
Savvah,
burak1996,
TolgaÜNAL,
AquaVita,
Flytheshrimp,
Alpbaba,
capitano,
OKIRATLI,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
