ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
korayandroid
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
3
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
22 Haziran 2014 21:42
Son Ziyaret:
27 Haziran 2016 04:23
Toplam Mesaj:
27 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Koray Android
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Koray Android
SON 10 MESAJI
Üçlü kartuş filtreler (araştırma ve kurulumu)
[QUOTE=MaviYesil]Ağırlıklı olarak çözünmemiş gazlar.[/QUOTE]
Çözünmemiş gazı karbon alıyor mu ?
[QUOTE=MaviYesil]Ağırlıklı olarak çözünmemiş gazlar.[/QUOTE]
Çözünmemiş gazı karbon alıyor mu ?
Üçlü kartuş filtreler (araştırma ve kurulumu)
Bu kabarcık klor mu çözünmemiş gazlar mı? su düzenleyici koyunca da oluyor bazen.
[EDIT]korayandroid,2016-06-26 15:54:47[/EDIT]
Bu kabarcık klor mu çözünmemiş gazlar mı? su düzenleyici koyunca da oluyor bazen.
[EDIT]korayandroid,2016-06-26 15:54:47[/EDIT]
Üçlü kartuş filtreler (araştırma ve kurulumu)
Rica etsem kartuş filtresi olan birisi 5 litrelik pet şişeye bu suyu doldurup 2 gün bekleyebilir mi kabarcık oluşuyor mu diye kontrol için. Bir de suyu biraz hızlı geçirerek denemesini rica edeceğim. Eğer böyle oluyor ise almayacağım bundan.
Rica etsem kartuş filtresi olan birisi 5 litrelik pet şişeye bu suyu doldurup 2 gün bekleyebilir mi kabarcık oluşuyor mu diye kontrol için. Bir de suyu biraz hızlı geçirerek denemesini rica edeceğim. Eğer böyle oluyor ise almayacağım bundan.
Otomatik Su Değiştirme Sistemi
[QUOTE=hasancemalsargin]Sonunda sistemin son eksiğini de tamamlayabildim.
.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181370/090620162037151.jpg[/IMG]
Herkese keyifli hobiler
[/QUOTE]
Su arıtma sisteminde neler koydunuz kartuşlara sıralar mısınız?
Konuyu okurken bir eksik bunu görmüştüm onu da eklemişsiniz :)
Y şeklindeki vanada ek yerlerinden sızma oldu mu?
Benimde şu an aklımda taşırma sistemindeki durso gibi akvaryuma aparat yaparak suyu dışarı gidere verme fikri var.
[QUOTE=hasancemalsargin]Sonunda sistemin son eksiğini de tamamlayabildim.
.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181370/090620162037151.jpg[/IMG]
Herkese keyifli hobiler
[/QUOTE]
Su arıtma sisteminde neler koydunuz kartuşlara sıralar mısınız?
Konuyu okurken bir eksik bunu görmüştüm onu da eklemişsiniz :)
Y şeklindeki vanada ek yerlerinden sızma oldu mu?
Benimde şu an aklımda taşırma sistemindeki durso gibi akvaryuma aparat yaparak suyu dışarı gidere verme fikri var.
Üçlü kartuş filtreler (araştırma ve kurulumu)
[QUOTE=nknk]
Mehaba, su değişimlerinde filtre gibi şeyler kullanmıyorum.Çeşme suyunu hortumla direk akvaryuma salıyorum.Ortalama %30 su değişimi yapıyorum bu işlemleri yaperken, %40 da oluyor zaman zaman.Tankımda şuan malawi çikletleri var, daha önce birçok tür besledim hiç birinde suyu dinlendirerek kullanmadım,su değişiminde biraz kaya tuzu atıyorum tanka.Sadece yavru akvaryumumda dinlendiriyorum.Bu konu biraz abartılıyor gibi hemde büyük zahmete dönüşüyor , su değişimi esnasında havalandırma çalışmaktadır, bu da hızlı bir şekilde kloru almaktadır. Balıklarımda da hiçbir zaman sersemleme yada stres olmadı.Çok hassas discus gibi türlerde dinlendirme gerekebilir belki.Tropheus dahil japona kadar birçok türde bu yöntemi kullandım ve kullanıyorum.Bu konu hobici arkadaşlarım tarafından sorun yapılıyorsa, sizin görüşünüze katılıyorum,su değişiminde tanka içi aktif karbonla dolu iç filtreyi çalıştırmakla hem kloru hemde zararlı metalleri etkisiz hale getirebilirler.Evim kaloriferli olduğu için ısıtıcıda kullanmıyorum kışın tankın ısısı 24 dereceye kadar düşsede bir sıkıntı çıkmıyor.Doğal ortamda ısı hiçbir zaman sabit değildir.Buda benim tecrübelerim.Saygılarımla.[/QUOTE]
Tankta su varken klorlu çeşme suyu koyarsanız sudaki amonyak ile birleşen klor kloramini oluşturur ki amonyak kadar zararlı.
Yararlı bakterileri de öldürdünüz.
Aktif karbon anında tesir etmiyor. En kalitelisinde bile 2 saat emdiği yazılıydı.
O arada zaten zararı vermiş oluyorsunuz.
Kışın sıcak soğuk farkı bizim evde çok oluyor.
Ama yazın en azından hayvan gece gündüzü bilsin diye ısıtıcı takmıyorum.
Zaten yaz ayları gelince yumurtluyor.
Bu arada extra bir sorum olacak.
Bu akvaryumcuların suları sürekli temiz ve berrak.
Ortalıkta dinlendirme tankı da yok.
Acaba bizim gibi kartuştan gecirip sonra uv ile sürekli steril bir ortam mı sağlıyorlar.
Formaldehit atıp atmadıklarından da şüpheliyim.
Sirkülasyon çok. Hastalık illa var.
Bunla ilgili bilgisi olan var mı.
Bazı akvaryumcularda aynı su tüm akvaryumu dolaşıyor.
[EDIT]korayandroid,2016-06-10 16:37:25[/EDIT]
[QUOTE=celalabay]
Balıklardaki sürtünmeyi ağır metallere bağlamamın sebebi, sadece akvaryum zeminindeki balıkların bu bulguları işaret etmesiydi. Sizin dediğiniz gibi klor ile yanma sonucu da bu durum mümkün olabilir fakat klor akvaryumun heryerinde dolaşabilirken ağır metaller zeminde kalıyor. Ağır metal dediğimiz de zaten bildiğiniz gibi bakır, civa, aluminyum gibi gerçek metallerdir. Kartuş filtreden geçip iyi havalandırılan bir akvaryumda en geç 10-12 saatte bütün klor uçar gider. Ama sürtünmeler halen geçmiyor ise ben yine ağır metallere bağlıyorum. Bu şahsi tecrübem ve düşüncem ile alakalı tabi ki :) Teknik veya deneysel bir teze dayalı değildir.
Sizin bahsettiğiniz sistemi ben çok düşündüm, en azından WC deki setlerde bunu uygulamak gayet mümkün. Fakat uyguamayı hiç düşünmedim, zaten zar zor oturttuğum su kimyasını bozmaktan biraz tırstım :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/130008/20151030_195425%20(Large).jpg[/IMG][/QUOTE]
Sürtünmeler geçmiyorsa klorun verdiği zarar da geçmemiş olabilir ya da klor uçmamış..
Dipteki sürtünme türe özgü de olabilir zayıfsa o konuda.
Birde kumda oksijensiz ortamda üreyen parazitler oluyor. Yani kum bunlar için ideal ortam. Organik olarak da depo adeta onlar için.
Kumda bu parazitler varsa orayla haşır neşir olan dip balıkları belki bunlardan etkileniyor da olabilir.
Sadece tahmin. Doğru bildiğimiz şeyin doğru olduğundan bile emin değilim.
Tek bildiğim suyla fazla oynayınca ve su hacmi az olunca bunlar fazla oluyor.
[QUOTE=nknk]
Mehaba, su değişimlerinde filtre gibi şeyler kullanmıyorum.Çeşme suyunu hortumla direk akvaryuma salıyorum.Ortalama %30 su değişimi yapıyorum bu işlemleri yaperken, %40 da oluyor zaman zaman.Tankımda şuan malawi çikletleri var, daha önce birçok tür besledim hiç birinde suyu dinlendirerek kullanmadım,su değişiminde biraz kaya tuzu atıyorum tanka.Sadece yavru akvaryumumda dinlendiriyorum.Bu konu biraz abartılıyor gibi hemde büyük zahmete dönüşüyor , su değişimi esnasında havalandırma çalışmaktadır, bu da hızlı bir şekilde kloru almaktadır. Balıklarımda da hiçbir zaman sersemleme yada stres olmadı.Çok hassas discus gibi türlerde dinlendirme gerekebilir belki.Tropheus dahil japona kadar birçok türde bu yöntemi kullandım ve kullanıyorum.Bu konu hobici arkadaşlarım tarafından sorun yapılıyorsa, sizin görüşünüze katılıyorum,su değişiminde tanka içi aktif karbonla dolu iç filtreyi çalıştırmakla hem kloru hemde zararlı metalleri etkisiz hale getirebilirler.Evim kaloriferli olduğu için ısıtıcıda kullanmıyorum kışın tankın ısısı 24 dereceye kadar düşsede bir sıkıntı çıkmıyor.Doğal ortamda ısı hiçbir zaman sabit değildir.Buda benim tecrübelerim.Saygılarımla.[/QUOTE]
Tankta su varken klorlu çeşme suyu koyarsanız sudaki amonyak ile birleşen klor kloramini oluşturur ki amonyak kadar zararlı.
Yararlı bakterileri de öldürdünüz.
Aktif karbon anında tesir etmiyor. En kalitelisinde bile 2 saat emdiği yazılıydı.
O arada zaten zararı vermiş oluyorsunuz.
Kışın sıcak soğuk farkı bizim evde çok oluyor.
Ama yazın en azından hayvan gece gündüzü bilsin diye ısıtıcı takmıyorum.
Zaten yaz ayları gelince yumurtluyor.
Bu arada extra bir sorum olacak.
Bu akvaryumcuların suları sürekli temiz ve berrak.
Ortalıkta dinlendirme tankı da yok.
Acaba bizim gibi kartuştan gecirip sonra uv ile sürekli steril bir ortam mı sağlıyorlar.
Formaldehit atıp atmadıklarından da şüpheliyim.
Sirkülasyon çok. Hastalık illa var.
Bunla ilgili bilgisi olan var mı.
Bazı akvaryumcularda aynı su tüm akvaryumu dolaşıyor.
[EDIT]korayandroid,2016-06-10 16:37:25[/EDIT]
[QUOTE=celalabay]
Balıklardaki sürtünmeyi ağır metallere bağlamamın sebebi, sadece akvaryum zeminindeki balıkların bu bulguları işaret etmesiydi. Sizin dediğiniz gibi klor ile yanma sonucu da bu durum mümkün olabilir fakat klor akvaryumun heryerinde dolaşabilirken ağır metaller zeminde kalıyor. Ağır metal dediğimiz de zaten bildiğiniz gibi bakır, civa, aluminyum gibi gerçek metallerdir. Kartuş filtreden geçip iyi havalandırılan bir akvaryumda en geç 10-12 saatte bütün klor uçar gider. Ama sürtünmeler halen geçmiyor ise ben yine ağır metallere bağlıyorum. Bu şahsi tecrübem ve düşüncem ile alakalı tabi ki :) Teknik veya deneysel bir teze dayalı değildir.
Sizin bahsettiğiniz sistemi ben çok düşündüm, en azından WC deki setlerde bunu uygulamak gayet mümkün. Fakat uyguamayı hiç düşünmedim, zaten zar zor oturttuğum su kimyasını bozmaktan biraz tırstım :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/130008/20151030_195425%20(Large).jpg[/IMG][/QUOTE]
Sürtünmeler geçmiyorsa klorun verdiği zarar da geçmemiş olabilir ya da klor uçmamış..
Dipteki sürtünme türe özgü de olabilir zayıfsa o konuda.
Birde kumda oksijensiz ortamda üreyen parazitler oluyor. Yani kum bunlar için ideal ortam. Organik olarak da depo adeta onlar için.
Kumda bu parazitler varsa orayla haşır neşir olan dip balıkları belki bunlardan etkileniyor da olabilir.
Sadece tahmin. Doğru bildiğimiz şeyin doğru olduğundan bile emin değilim.
Tek bildiğim suyla fazla oynayınca ve su hacmi az olunca bunlar fazla oluyor.
Üçlü kartuş filtreler (araştırma ve kurulumu)
[QUOTE=celalabay]Merhaba Koray Bey,
Sorularınız gayet güzel geldi bana ve kimyager olmasam da tecrübelerimle katkıda bulunmak isterim.
Şimdi öncelikle kabarcıklardan bahsedelim;
Kabarcıklar sizin de dediğiniz gibi çözülmemiş gazlar olup dışarı çıkarken cam dekor vs. yerlere yapışması ile göz önüne çıkıyor. Geçmişte yaptığım denemelerde kartuşlardan suyu ne kadar hızlı geçirirsek kabarcıklar o kadar artıyor. Tahmin ettiğim kadarı ile suyu dezenfekte ettikleri klor vs kimyasallar ile alakalı bir durum. Basınç yüksek olunca tıpkı şebeke ortamında olduğu gibi gazlar açığa çıkamadan akvaryuma girmiş oluyor. Bu kabarcıklar için en ideal çözüm minimum debide su değişimi yapmaktır.
Ağır metallerde ise karbon filtreler devreye giriyor ve ciddi anlamda bağlayıcılık sergileyebiliyor. Fakat burada da debi arttıkça bağlanan ağır metallerin oranı azalıyor. Bunu en iyi tropheus akvaryumlarında fark ediyoruz. Değişim sonrası hemen başlıyorlar sağa sola sürtünmeye...
Sedimentin gerekliliği bence olmazsa olmazlardandır. Karbon filtre önünde bulunup öncelikte sudaki tortuları ve birtakım yüksek mikronlu partikülleri yakalar ve aslında bağlar.
Bilmediğimiz bazı zamanlarda suyun o berrak rengi aslında bozulabiliyor ve su çok daha kirli ve kimyasallı gelebiliyor. Sediment filtre bunu size hemen gösteriyor. Bir bakmışsınız bembeyaz filtre renk değiştirip kahverengi olmuş. O an kartuşların değişim vakti geldi diyebiliyoruz [:)]
Kartuş filtrelerde en ideal ve garanti çözüm bana göre filtreden geçen su bir gün kadar bir dinlenme tankında kalabiliyor ise yeme de yanında yat! Ama yok direk akvaryuma verecek isek minimum debide bu işi gerçekleştirmeliyiz. Minimum debi, maksimum temizlik...
[/QUOTE]
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim.
Sürtünmenin ağır metalden olduğuna emin misiniz?
Japon besliyorum su değişimlerinde bende buna benzer şeyler gözlemledim.
Ancak klor gidericinin tam kloru gidermediğini düşünüyorum ben bu noktada.
Ya klor hayvanı yakıyor sürtünmeye başlıyor, ya da klor bio filtredeki bakterileri biraz azalttığı için amonyak nitrit bir an fazlalaştıysa bunlardan olabilir diye düşünüyorum.
Filtrede karbon yoksa zaten ağır metal suda dolaşacak sürekli. Benim bildiğim kirlilik kumda birikir. Denizel ortamlarda da böyledir.
Birikirden kastım kum bünyesinde toplar. Aralara pislik kaçmasıyla karıştırılmasın.
Reefloewerin su düzenleyicisinde sürtünmeler çok oldu. Özellikle büyük yüzdeli değişimlerde.
Seachem safe ile böyle şeyler olmuyordu.
Sadece gözlemimdir.
Bir tezim daha var. Su değişiminde hayvan strese giriyor da olabilir.
Mukoza inceldiği için mantar vs suda hayvana etki ediyor olabilir.
Sürtünerek atmaya çalışıyor sanırım.
Ama kesin nedeni ne çözemedim açıkçası.
Bu işin en güzeli kartuş filtreden suyu günde 3-4 lt akıtacak şekilde damlatmak bence.
Akvaryumdaki suyuda durso ile gidere bağlamak.
Denemedim ama aklımda bunu yapmak.
Böylece su sürekli sıfır nitrata yakın kalır.
Balık strese de girmez.
Sürekli taze su.
Isı değişim derdi de yok.
Kartuştan zaten damlaya damlaya su geçecek.
Kombiye de gerek kalmaz. Isıtıcı damlama ile gelen suyu ayarlar rahatça.
Ben en ideal bunu düşünebildim.
Fikri olan varsa lütfen geliştirelim.
Şu anda akvaryumda bunu yapmak için duvarları delmem lazım.(su gideri)
Belki dursodan gelen suyu (sifon) balkondaki su giderine de verebiliriz.
Ya da akvaryum altına bir kova 2-3 günde anca dolar bu şekilde.
2-3 günde bir kova değişilebilir.
Deneme fırsatı olan varsa deneyip yazarsa da seviniriz.
Benim bunları deneyecek kartuşum yok şu an.
[EDIT]korayandroid,2016-06-09 21:51:22[/EDIT]
[QUOTE=celalabay]Merhaba Koray Bey,
Sorularınız gayet güzel geldi bana ve kimyager olmasam da tecrübelerimle katkıda bulunmak isterim.
Şimdi öncelikle kabarcıklardan bahsedelim;
Kabarcıklar sizin de dediğiniz gibi çözülmemiş gazlar olup dışarı çıkarken cam dekor vs. yerlere yapışması ile göz önüne çıkıyor. Geçmişte yaptığım denemelerde kartuşlardan suyu ne kadar hızlı geçirirsek kabarcıklar o kadar artıyor. Tahmin ettiğim kadarı ile suyu dezenfekte ettikleri klor vs kimyasallar ile alakalı bir durum. Basınç yüksek olunca tıpkı şebeke ortamında olduğu gibi gazlar açığa çıkamadan akvaryuma girmiş oluyor. Bu kabarcıklar için en ideal çözüm minimum debide su değişimi yapmaktır.
Ağır metallerde ise karbon filtreler devreye giriyor ve ciddi anlamda bağlayıcılık sergileyebiliyor. Fakat burada da debi arttıkça bağlanan ağır metallerin oranı azalıyor. Bunu en iyi tropheus akvaryumlarında fark ediyoruz. Değişim sonrası hemen başlıyorlar sağa sola sürtünmeye...
Sedimentin gerekliliği bence olmazsa olmazlardandır. Karbon filtre önünde bulunup öncelikte sudaki tortuları ve birtakım yüksek mikronlu partikülleri yakalar ve aslında bağlar.
Bilmediğimiz bazı zamanlarda suyun o berrak rengi aslında bozulabiliyor ve su çok daha kirli ve kimyasallı gelebiliyor. Sediment filtre bunu size hemen gösteriyor. Bir bakmışsınız bembeyaz filtre renk değiştirip kahverengi olmuş. O an kartuşların değişim vakti geldi diyebiliyoruz [:)]
Kartuş filtrelerde en ideal ve garanti çözüm bana göre filtreden geçen su bir gün kadar bir dinlenme tankında kalabiliyor ise yeme de yanında yat! Ama yok direk akvaryuma verecek isek minimum debide bu işi gerçekleştirmeliyiz. Minimum debi, maksimum temizlik...
[/QUOTE]
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim.
Sürtünmenin ağır metalden olduğuna emin misiniz?
Japon besliyorum su değişimlerinde bende buna benzer şeyler gözlemledim.
Ancak klor gidericinin tam kloru gidermediğini düşünüyorum ben bu noktada.
Ya klor hayvanı yakıyor sürtünmeye başlıyor, ya da klor bio filtredeki bakterileri biraz azalttığı için amonyak nitrit bir an fazlalaştıysa bunlardan olabilir diye düşünüyorum.
Filtrede karbon yoksa zaten ağır metal suda dolaşacak sürekli. Benim bildiğim kirlilik kumda birikir. Denizel ortamlarda da böyledir.
Birikirden kastım kum bünyesinde toplar. Aralara pislik kaçmasıyla karıştırılmasın.
Reefloewerin su düzenleyicisinde sürtünmeler çok oldu. Özellikle büyük yüzdeli değişimlerde.
Seachem safe ile böyle şeyler olmuyordu.
Sadece gözlemimdir.
Bir tezim daha var. Su değişiminde hayvan strese giriyor da olabilir.
Mukoza inceldiği için mantar vs suda hayvana etki ediyor olabilir.
Sürtünerek atmaya çalışıyor sanırım.
Ama kesin nedeni ne çözemedim açıkçası.
Bu işin en güzeli kartuş filtreden suyu günde 3-4 lt akıtacak şekilde damlatmak bence.
Akvaryumdaki suyuda durso ile gidere bağlamak.
Denemedim ama aklımda bunu yapmak.
Böylece su sürekli sıfır nitrata yakın kalır.
Balık strese de girmez.
Sürekli taze su.
Isı değişim derdi de yok.
Kartuştan zaten damlaya damlaya su geçecek.
Kombiye de gerek kalmaz. Isıtıcı damlama ile gelen suyu ayarlar rahatça.
Ben en ideal bunu düşünebildim.
Fikri olan varsa lütfen geliştirelim.
Şu anda akvaryumda bunu yapmak için duvarları delmem lazım.(su gideri)
Belki dursodan gelen suyu (sifon) balkondaki su giderine de verebiliriz.
Ya da akvaryum altına bir kova 2-3 günde anca dolar bu şekilde.
2-3 günde bir kova değişilebilir.
Deneme fırsatı olan varsa deneyip yazarsa da seviniriz.
Benim bunları deneyecek kartuşum yok şu an.
[EDIT]korayandroid,2016-06-09 21:51:22[/EDIT]
Üçlü kartuş filtreler (araştırma ve kurulumu)
Merhaba,
kartuş filtreleme ile şebeke suyunu akvaryuma basma ile alakalı sorum var.
Suyu dinlendirince oluşan kabarcığın sebebi çözünmemiş gazlar mı?
karbondan geçirince suyu bir kaba koyup beklediniz mi hiç?
Kabarcıklanma oluyor mu?
Sebebi çözünmemiş gazlar ise bu yöntem bu gazları da alır mı?
Tahminimce şebeke suyu basınçlı geldiği için gazların çözünürlüğü fazla.
Anca dinlenince bu gazlar düşük basınçta beklediğinden açığa çıkıp kabarcıklanma oluyor diye düşünüyorum.
sadece gözlemdir. bildiğimden yazmadım.
Bilgisi olan varsa sevinirim açıklarsa.
Yorumlarda ağır metal diyenler olmuş kabarcıklar için. Hiç mantıklı gelmedi.
Çözünmüş gazı karbon filtre nasıl tutuyor.
Kimyager varsa açıklarsa sevinirim.[EDIT]korayandroid,2016-06-08 08:55:00[/EDIT]
Suyu kombiden ısıtmakta sorun yaşayanlar için aklıma gelen boruya takılan akvaryum ısıtıcıları acaba çözüm olur mu?
kombiden ısıtmak çok ucuza geliyor.
elektrik yöntemi biraz pahalı olabilir.
yurtdışında diy yöntemler için kitabı olan biri kuyu suyunu eve basıp sadece karbon filtreden geçirerek kullanıyordu.
sediment filtrelere gerek yok sanki.
karbondan geçirmek yeter bence.
yeter ki yavaş olsun.
Merhaba,
kartuş filtreleme ile şebeke suyunu akvaryuma basma ile alakalı sorum var.
Suyu dinlendirince oluşan kabarcığın sebebi çözünmemiş gazlar mı?
karbondan geçirince suyu bir kaba koyup beklediniz mi hiç?
Kabarcıklanma oluyor mu?
Sebebi çözünmemiş gazlar ise bu yöntem bu gazları da alır mı?
Tahminimce şebeke suyu basınçlı geldiği için gazların çözünürlüğü fazla.
Anca dinlenince bu gazlar düşük basınçta beklediğinden açığa çıkıp kabarcıklanma oluyor diye düşünüyorum.
sadece gözlemdir. bildiğimden yazmadım.
Bilgisi olan varsa sevinirim açıklarsa.
Yorumlarda ağır metal diyenler olmuş kabarcıklar için. Hiç mantıklı gelmedi.
Çözünmüş gazı karbon filtre nasıl tutuyor.
Kimyager varsa açıklarsa sevinirim.[EDIT]korayandroid,2016-06-08 08:55:00[/EDIT]
Suyu kombiden ısıtmakta sorun yaşayanlar için aklıma gelen boruya takılan akvaryum ısıtıcıları acaba çözüm olur mu?
kombiden ısıtmak çok ucuza geliyor.
elektrik yöntemi biraz pahalı olabilir.
yurtdışında diy yöntemler için kitabı olan biri kuyu suyunu eve basıp sadece karbon filtreden geçirerek kullanıyordu.
sediment filtrelere gerek yok sanki.
karbondan geçirmek yeter bence.
yeter ki yavaş olsun.
Bu Da Benim Uv Filitrem
[QUOTE=eryan]
Fiyat uçuk geldi bana. Sanırım akvaryum üzerine bir ürünün fiyatı bu? http://www.minerasuaritma.com/onlinemagaza/ultraviyole-uv-cihazi/53-eurotech-uv-ultraviyole-cihazi-1-5-m3-saat.html Kenar mahalle esnaflarından daha da ucuza bulunabilir benzerleri. [/QUOTE]
Bu linke bende bakmıştım ama metal kullanıldığı için eledim. paslanmaz çelik bile olsa akvaryuma sokmuyorum metali. bu konu hakkında tecrübesi olan var mı?
[QUOTE=eryan]
Fiyat uçuk geldi bana. Sanırım akvaryum üzerine bir ürünün fiyatı bu? http://www.minerasuaritma.com/onlinemagaza/ultraviyole-uv-cihazi/53-eurotech-uv-ultraviyole-cihazi-1-5-m3-saat.html Kenar mahalle esnaflarından daha da ucuza bulunabilir benzerleri. [/QUOTE]
Bu linke bende bakmıştım ama metal kullanıldığı için eledim. paslanmaz çelik bile olsa akvaryuma sokmuyorum metali. bu konu hakkında tecrübesi olan var mı?
Bu Da Benim Uv Filitrem
Dostum tebrik ediyorum tasarım orjinal neticede.
Bende ciddi araştırma içerisindeyim.
Öncelikle hangi malzemeyi nereden ve isimlerini çaplarını boyunu vs yazarmısın?
Beyaz parçanın içi metal o bence akvaryumda olmamış.
Boru parçaları satan firmaların mesala pimtaş ve nozbart (Trabzon'un tersi :) ) upvc ve pe boruları var kataloglarda ordan bakıyorum ben.
kuvars boru çapı floresana uygun olacak bir ucu kapalı ve açıkları var. yalnız senin fiyatlar çok fazla geldi.
bunları uyguna nerden alabiliriz lütfen bilenler yazsın. 36w uv nerden baksanız 800-900 tl
şu o ring ile kuvars boruyu pvc borudan nasıl sızdırmaz yapacağız kafasına geçmeli sistem yapmak lazım.
daha fazla resim koyabilirmisin parçaları tek tek çekerek mesela.
floresan t5 galiba ince yapılı. fazla ısınır ve pahalı ayrıca onlar ben t8 yada u şeklinde olanlardan yapmayı planlıyorum.
[EDIT]korayandroid,2016-06-01 21:56:23[/EDIT]
Dostum tebrik ediyorum tasarım orjinal neticede.
Bende ciddi araştırma içerisindeyim.
Öncelikle hangi malzemeyi nereden ve isimlerini çaplarını boyunu vs yazarmısın?
Beyaz parçanın içi metal o bence akvaryumda olmamış.
Boru parçaları satan firmaların mesala pimtaş ve nozbart (Trabzon'un tersi :) ) upvc ve pe boruları var kataloglarda ordan bakıyorum ben.
kuvars boru çapı floresana uygun olacak bir ucu kapalı ve açıkları var. yalnız senin fiyatlar çok fazla geldi.
bunları uyguna nerden alabiliriz lütfen bilenler yazsın. 36w uv nerden baksanız 800-900 tl
şu o ring ile kuvars boruyu pvc borudan nasıl sızdırmaz yapacağız kafasına geçmeli sistem yapmak lazım.
daha fazla resim koyabilirmisin parçaları tek tek çekerek mesela.
floresan t5 galiba ince yapılı. fazla ısınır ve pahalı ayrıca onlar ben t8 yada u şeklinde olanlardan yapmayı planlıyorum.
[EDIT]korayandroid,2016-06-01 21:56:23[/EDIT]
Yosun Sorunu Ve Uv Filtre
Bu camdaki beyazlanmaya çözüm ne arkadaşlar?
Bu camdaki beyazlanmaya çözüm ne arkadaşlar?
SON MESAJLAR
- 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin 1Balikci, 00:08
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - L144 Şeffaf Dışkı NightWist, 23:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Cyber_Scout, 14:38
Hastalıklar ve İlaçlar - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 17:46
Akvaryum Tanıtımı - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri EmiirKaan, 11:48
Yeni Üye Forumu - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Japonum Hasta ahmetfiratozkaya, 23:10
Sazansıgiller - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mrmustang, 21:28
Canlı Doğuranlar - Kuracağım Bitkili Tank İçin Öneri MehmetEgemen, 20:14
Yeni Üye Forumu - Demasoni İçin Nasıl Bir Yavruluk Almalıyım? Oozer3466, 19:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Tuzlu Su Kurulumu Tortuga7, 18:45
Deniz Canlıları ve Akvaryumları Tanıtımı - Hi-tech Akvaryum Tür Tavsiyesi Oozer3466, 15:11
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam Oozer3466, 13:54
Akvaryum Tanıtımı - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Oozer3466, 13:49
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığıma Ne Oldu? Jenerator, 13:40
Labirentliler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 01:30
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 01:30
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:20
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:20
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:17
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:17
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:17
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:17
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 23:52
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 23:52
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 23:52
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 23:52
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 23:52
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:38
- Afra Coube AlisBaba 22:17
- Electric Blue Acara AlisBaba 22:17
- High-tech Bitki Çeşitleri BuRAK 21:56
- Jbl E901 Dış Filtre yusuf-konca 21:26
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 20:33
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 20:29
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 20:29
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 20:29
- Taşınıyorum Acil, Hobiye Ara ahmet22 19:37
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:29
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:29
- Antuta Çift Akvarist Hoca 16:44
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 16:41
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 16:41
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 16:41
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 15:58
- Atman 3338 Dış Filtre 3 Sepetli emree06 15:17
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 15:02
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 15:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 14:42
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 13:52
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 13:52
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 13:52
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:42
- Medaka Yetiştirme Seti 5'lik-10'luk ternapi 13:21
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:21
- L144 Blueice Dişiler hero14 12:59
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 12:49
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 12:49
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 12:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:12
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:12
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:12
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 11:40
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:34
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:34
KULLANICILAR
- 14 Online Kullanıcı, 8 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
