ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
lordbarbaros
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
9
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Aralık 2010 22:53
Son Ziyaret:
03 Kasım 2022 19:37
Toplam Mesaj:
20 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Barbaros YURTTAGÜL
Doğum Tarihi:
11 Kasım 1981
Yaş:
44
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Barbaros YURTTAGÜL
90x45x45(h) Iwagumi Bitkili Tank
Fluval 205 Dış filtre
Taban: Aquario Neo Soil for Plants
Tasarım: Frodo Kaya
Bitkiler: %90 Monte Carlo, %5 Parvula %5 Reineckii Mini
SON 10 MESAJI
Aquario Neo Co2 Diffuser (mayalı Sistem)
[QUOTE=SelimCenk]Hocam bende joleli mayali sistem kullanıyorum ve bu difuzoru almak istiyorum nerden hangi model boy aldiniz ayrica akvaryumunuz kac litredir iyi gunler.[/QUOTE]
Atakanpetshoptan aldım. Akvaryumum 90x45x45(h). Aquario Neo Diffuser Normal Special M boy aldım. İndikatör 5-6 saat içinde yeşile döndü. Bide benim aldığımın extend versiyonu var, o daha şık duruyor ama M boyunu onu atakan’da bulamadım. Şimdi gelmiş olabilir
[QUOTE=BlackMesa]Mayalı sistem için çok iyi olmuş Co2 güzel çözüyor. [:iyi:]
Her difüzör mayalı sisteme olmuyor.[/QUOTE]
Teşekkürler[EDIT]lordbarbaros,2022-05-19 23:22:22[/EDIT]
[QUOTE=SelimCenk]Hocam bende joleli mayali sistem kullanıyorum ve bu difuzoru almak istiyorum nerden hangi model boy aldiniz ayrica akvaryumunuz kac litredir iyi gunler.[/QUOTE]
Atakanpetshoptan aldım. Akvaryumum 90x45x45(h). Aquario Neo Diffuser Normal Special M boy aldım. İndikatör 5-6 saat içinde yeşile döndü. Bide benim aldığımın extend versiyonu var, o daha şık duruyor ama M boyunu onu atakan’da bulamadım. Şimdi gelmiş olabilir
[QUOTE=BlackMesa]Mayalı sistem için çok iyi olmuş Co2 güzel çözüyor. [:iyi:]
Her difüzör mayalı sisteme olmuyor.[/QUOTE]
Teşekkürler[EDIT]lordbarbaros,2022-05-19 23:22:22[/EDIT]
Aquario Neo Co2 Diffuser (mayalı Sistem)
Merhaba Mert hocam,
Maya+ şekerli sistemi ben de yeni denemeye başladım. Süresini yaşayıp göreceğim. Youtube da gördüğüm yabancı bir kanal var. Onun tarifini 2.5 litrelik kola şişesine göre denedim. Video linkini aşağı bırakıyorum. Videonun sahibi jelatin kullanarak karışımın 5 hafta kadar gittiğini iddia ediyor. Göreceğiz.
[VID]https://youtu.be/OtpfltN15-8[/VID]
[URL]https://youtu.be/OtpfltN15-8[/URL]
Merhaba Mert hocam,
Maya+ şekerli sistemi ben de yeni denemeye başladım. Süresini yaşayıp göreceğim. Youtube da gördüğüm yabancı bir kanal var. Onun tarifini 2.5 litrelik kola şişesine göre denedim. Video linkini aşağı bırakıyorum. Videonun sahibi jelatin kullanarak karışımın 5 hafta kadar gittiğini iddia ediyor. Göreceğiz.
[VID]https://youtu.be/OtpfltN15-8[/VID]
[URL]https://youtu.be/OtpfltN15-8[/URL]
Aquario Neo Co2 Diffuser (mayalı Sistem)
Mayalı CO2 sistemime daha önce sigara izmaritiyle difüzör denemiştim ama zamanla CO2’yi iyi çözememişti. Bende Aquario Neo Difüzör denemek istedim. İşte videosu altta.
[VID]https://youtube.com/shorts/AVc2H8sDrtQ?feature=share[/VID]
[URL]https://youtube.com/shorts/AVc2H8sDrtQ?feature=share[/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/102950/170520222133131.jpg[/IMG]
[EDIT]lordbarbaros,2022-05-17 21:35:25[/EDIT]
Mayalı CO2 sistemime daha önce sigara izmaritiyle difüzör denemiştim ama zamanla CO2’yi iyi çözememişti. Bende Aquario Neo Difüzör denemek istedim. İşte videosu altta.
[VID]https://youtube.com/shorts/AVc2H8sDrtQ?feature=share[/VID]
[URL]https://youtube.com/shorts/AVc2H8sDrtQ?feature=share[/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/102950/170520222133131.jpg[/IMG]
[EDIT]lordbarbaros,2022-05-17 21:35:25[/EDIT]
60x40x40 Cuba Akvaryum
Güzel çalışma olmuş. CO2 seti detaylı olarak ne kullandınız? Bir de ortadaki kırmızı bitkinin adı nedir? Cevap verirseniz memnun olurum. Teşekkürler.
Güzel çalışma olmuş. CO2 seti detaylı olarak ne kullandınız? Bir de ortadaki kırmızı bitkinin adı nedir? Cevap verirseniz memnun olurum. Teşekkürler.
Sae Balıklarım Ölüyor
[QUOTE=ErtanGulen]Çeşme suyu vurgunuzda sormak istedim, herhangi bir dinlendirme yada filtreleme var mı yoksa direk mi veriyorsunuz.
Direk veriyor iseniz mevsimsel olarak sıcaklık farkı + klorun olumsuz etkileri olacaktır. Tavsiye edilen bir durum değildir burayı düzenlemeniz balıkların sağlıklı devam etmesi için çok önemli olacaktır. [/QUOTE]
Merhaba, çeşme suyunu kombiden ayarlayacak şekilde termometreyi de gözetleyerek veriyorum. Termometrede +1 veya -1 derece bir değişiklik oluyor bu sırada. 130 lire su alan tankıma 65 litre su değişikliği yaptığımdan dinlendirme imkanı bulamıyorum. O yüzden 15 litrelik su dolu kovamı içindeki partiküller çökene kadar 10-15 dakika bekleyip ekliyorum. Filtreleme kafamda var. Creaqua express diye bir ürün gördüm. Banyodaki aç kapa banyo bataryasına takılabilir mi bilmiyorum tabi.
[QUOTE=ErtanGulen]Çeşme suyu vurgunuzda sormak istedim, herhangi bir dinlendirme yada filtreleme var mı yoksa direk mi veriyorsunuz.
Direk veriyor iseniz mevsimsel olarak sıcaklık farkı + klorun olumsuz etkileri olacaktır. Tavsiye edilen bir durum değildir burayı düzenlemeniz balıkların sağlıklı devam etmesi için çok önemli olacaktır. [/QUOTE]
Merhaba, çeşme suyunu kombiden ayarlayacak şekilde termometreyi de gözetleyerek veriyorum. Termometrede +1 veya -1 derece bir değişiklik oluyor bu sırada. 130 lire su alan tankıma 65 litre su değişikliği yaptığımdan dinlendirme imkanı bulamıyorum. O yüzden 15 litrelik su dolu kovamı içindeki partiküller çökene kadar 10-15 dakika bekleyip ekliyorum. Filtreleme kafamda var. Creaqua express diye bir ürün gördüm. Banyodaki aç kapa banyo bataryasına takılabilir mi bilmiyorum tabi.
Sae Balıklarım Ölüyor
Merhabalar,
90x45x45 bitkili tankımın (Fluval 205 dış filtreli-Sıcaklık 24-25 derece) 18.günü tamamlamasını müteakip (iki günde bir çeşme suyuyla yüzde 50 su değişimi yapıyorum) akvaryumcumun tavsiyesiyle ilk olarak yosun yiyici balık aldım. 4 adet SAE, 4 adet CAE, 3 adet Panda Garra ve 3 adet Nerite salyangoz.
Dükkandaki arkadaş SAE'leri poşete koyarken "Alla alla biri hareketsiz gibi duruyor" demişti ama sonra koymaya devam etti. Tabi önümü kapattığı için, daha sonra da 11 balık poşette olduğu için dikkatli bakamadım.
Eve geldiğimde, balıkları ayrı bir kapta kendi tankımdan 10'ar dakika aralıklarla bir bardak su ilave ederek alıştırma yaptım. 40'ıncı dakikada balıkları tanka koydum. Bir adet SAE tanka girdiği anda ters düşerek tankın dibinde can çekişir gibi durdu, hızlı hızlı nefes alıp veriyordu ama kısa bir süre sonra hayatına devam etti. Ancak ertesi gün akşam öldü ve hemen tanktan ölü balığı çıkardım.
Aradan 11 gün geçti (geçen süre zarfında 3 günde bir çeşme suyuyla yüzde 50 değişimi yaptım) ve bu sefer diğer bir SAE balığım dipte hareketsizleşmeye başladı, solungaçları hızlı hızlı nefes alıp veriyordu ve kısa süre sonra öldü ve hemen tanktan çıkardım. Endişelenmeye başladım. Aldığım akvaryumcuyu aradım. "Oluyor maalesef bu tür şeyler, bizde sorun yok dedi".
Ölen balıklarda en ufak bir yara, benek, iz yok. Diğer balıklar CAE ve Panda Gravalar sağlıklı bir şekilde yüzüyor. Tankta başka balık yok. Tek dikkatimi çeken balıklar arada bi cama yapışık şekilde su yüzeyine dik duracak şekilde kafaları çıkıyor. Oksijen mi almaya çalışıyorlar yoksa cam da yosun mu arıyorlar bilemiyorum. Akvaryumcum bitkili tankta hava motoruna gerek yok demişti, o yüzden almadım.
Balıklarımı tek bir yerden alıcam diyordum kendi kendime ama şu an akvaryumcuda ki balıklarda mı sıkıntı var emin olamıyorum. Çünkü başka bir arkadaşım da ordan aldığı 4 adet melek balığının öldüğünü ancak diğer akvaryumculardan aldıklarının ölmediğini söyledi. Tabiki bu birşeyi ispat etmez ama ölüm sebebini bulmak istiyorum çünkü hem canlı kaybına üzülüyorsun hemde ithal balıklar maalesef çok ucuz değil.
[B]Bitkili tankımda Fluval 205 dış filtre var, su cam gibi berrak. İlk 18 gün iki günde bir çeşme suyuyla yüzde 50 su değişimi, müteakip 12 günde 3 günde bir çeşme suyuyla yüzde 50 su değişimi yaptım. Tank su sıcaklığı 24-25 derecede. Tankın üstü açık, kapaklı model değil. Herhanbi bir su düzenleyici kullanmadım. Bitkiler sadece aktif toprağım Neo Soil'den faydalanıyor.[/B]
Tavsiyelerinizi bekliyorum.
Merhabalar,
90x45x45 bitkili tankımın (Fluval 205 dış filtreli-Sıcaklık 24-25 derece) 18.günü tamamlamasını müteakip (iki günde bir çeşme suyuyla yüzde 50 su değişimi yapıyorum) akvaryumcumun tavsiyesiyle ilk olarak yosun yiyici balık aldım. 4 adet SAE, 4 adet CAE, 3 adet Panda Garra ve 3 adet Nerite salyangoz.
Dükkandaki arkadaş SAE'leri poşete koyarken "Alla alla biri hareketsiz gibi duruyor" demişti ama sonra koymaya devam etti. Tabi önümü kapattığı için, daha sonra da 11 balık poşette olduğu için dikkatli bakamadım.
Eve geldiğimde, balıkları ayrı bir kapta kendi tankımdan 10'ar dakika aralıklarla bir bardak su ilave ederek alıştırma yaptım. 40'ıncı dakikada balıkları tanka koydum. Bir adet SAE tanka girdiği anda ters düşerek tankın dibinde can çekişir gibi durdu, hızlı hızlı nefes alıp veriyordu ama kısa bir süre sonra hayatına devam etti. Ancak ertesi gün akşam öldü ve hemen tanktan ölü balığı çıkardım.
Aradan 11 gün geçti (geçen süre zarfında 3 günde bir çeşme suyuyla yüzde 50 değişimi yaptım) ve bu sefer diğer bir SAE balığım dipte hareketsizleşmeye başladı, solungaçları hızlı hızlı nefes alıp veriyordu ve kısa süre sonra öldü ve hemen tanktan çıkardım. Endişelenmeye başladım. Aldığım akvaryumcuyu aradım. "Oluyor maalesef bu tür şeyler, bizde sorun yok dedi".
Ölen balıklarda en ufak bir yara, benek, iz yok. Diğer balıklar CAE ve Panda Gravalar sağlıklı bir şekilde yüzüyor. Tankta başka balık yok. Tek dikkatimi çeken balıklar arada bi cama yapışık şekilde su yüzeyine dik duracak şekilde kafaları çıkıyor. Oksijen mi almaya çalışıyorlar yoksa cam da yosun mu arıyorlar bilemiyorum. Akvaryumcum bitkili tankta hava motoruna gerek yok demişti, o yüzden almadım.
Balıklarımı tek bir yerden alıcam diyordum kendi kendime ama şu an akvaryumcuda ki balıklarda mı sıkıntı var emin olamıyorum. Çünkü başka bir arkadaşım da ordan aldığı 4 adet melek balığının öldüğünü ancak diğer akvaryumculardan aldıklarının ölmediğini söyledi. Tabiki bu birşeyi ispat etmez ama ölüm sebebini bulmak istiyorum çünkü hem canlı kaybına üzülüyorsun hemde ithal balıklar maalesef çok ucuz değil.
[B]Bitkili tankımda Fluval 205 dış filtre var, su cam gibi berrak. İlk 18 gün iki günde bir çeşme suyuyla yüzde 50 su değişimi, müteakip 12 günde 3 günde bir çeşme suyuyla yüzde 50 su değişimi yaptım. Tank su sıcaklığı 24-25 derecede. Tankın üstü açık, kapaklı model değil. Herhanbi bir su düzenleyici kullanmadım. Bitkiler sadece aktif toprağım Neo Soil'den faydalanıyor.[/B]
Tavsiyelerinizi bekliyorum.
90p Yeni Kurulum
Merhaba, CO2 seti için bende araştırma yapıyorum. Regülatör olarak Yıldız'ın hangi modelini kullanıyorsunuz? Sıfır mı aldınız?
Merhaba, CO2 seti için bende araştırma yapıyorum. Regülatör olarak Yıldız'ın hangi modelini kullanıyorsunuz? Sıfır mı aldınız?
2022 Co2 Tüp Ve Regülatör Tavsiyesi Verecek Var Mı
[QUOTE=GETS34]Selamlar
tankınız kaç litre ne tür bitki ler ki co2 istiyorsunuz acaba[/QUOTE]
Tankım 90x45x45(h). Ama toprak, kaya vs derken 130 litre su alıyor. Iwagumi tarzı yaptım. Monte carlo taban bitkisi var, çok az parvula ve reinecki mini var.
[QUOTE=GETS34]Selamlar
tankınız kaç litre ne tür bitki ler ki co2 istiyorsunuz acaba[/QUOTE]
Tankım 90x45x45(h). Ama toprak, kaya vs derken 130 litre su alıyor. Iwagumi tarzı yaptım. Monte carlo taban bitkisi var, çok az parvula ve reinecki mini var.
2022 Co2 Tüp Ve Regülatör Tavsiyesi Verecek Var Mı
Merhaba akvaristler,
Tüplü CO2 sistemi kurmak istiyorum ve tabiki fiyat performans olsun istiyorum.
1. İlk olarak tüple başlayayım. Araştırdığım kadarıyla uzun süre CO2 dolumuyla uğraşmamak için 5 litrelik bir tüp ideal. Bugünün fiyatıyla Atakanpetshop da sıfır dolu CO2 5 lt tüp 1200 TL . Ankara'da Canvar gaza uğradım bugün. 2008 yapımı bir 5 lt tüpe 950 TL + 70 TL de gaz dedi. Toplam 1020 TL. Eski bu falan dediğimde, CO2 lerde önemli değil basınç yok falan dedi. Atakan daha mantıklı geldi.
2. Regülatör olarak Yıldız 5950 AQ modelini araştırdım. Hem garanti kapsamında firma desteği, hem garanti dışı ücreti karşılığı onarım desteği olduğu için mantıklı geldi. Üstelik selenoidli ve ince ayar vanası da kendiliğinden var. Fiyatı 1200 TL civarı bulunabiliyor. Ista-581 modeli 2300 TL civarı.
Sizce mantıklı mı?
Merhaba akvaristler,
Tüplü CO2 sistemi kurmak istiyorum ve tabiki fiyat performans olsun istiyorum.
1. İlk olarak tüple başlayayım. Araştırdığım kadarıyla uzun süre CO2 dolumuyla uğraşmamak için 5 litrelik bir tüp ideal. Bugünün fiyatıyla Atakanpetshop da sıfır dolu CO2 5 lt tüp 1200 TL . Ankara'da Canvar gaza uğradım bugün. 2008 yapımı bir 5 lt tüpe 950 TL + 70 TL de gaz dedi. Toplam 1020 TL. Eski bu falan dediğimde, CO2 lerde önemli değil basınç yok falan dedi. Atakan daha mantıklı geldi.
2. Regülatör olarak Yıldız 5950 AQ modelini araştırdım. Hem garanti kapsamında firma desteği, hem garanti dışı ücreti karşılığı onarım desteği olduğu için mantıklı geldi. Üstelik selenoidli ve ince ayar vanası da kendiliğinden var. Fiyatı 1200 TL civarı bulunabiliyor. Ista-581 modeli 2300 TL civarı.
Sizce mantıklı mı?
İlk Akvaryum Denemem (ıwagumi)
[QUOTE=mkocak]Merhaba, aynı ölçülerde benim de akvaryumum var. Lowtech bakıyorum 32 watt smd led kullanıyorum ben de. Gördüğüm kadarıyla aydınlatmanızın watt değeri co2 olmayan lowtech için yüksek gibi duruyor. Bu konuda uzman değilim ama lowtech için yeterli bitki gelişimi sağlanamazsa bu değerdeki ışık size türlü yosun sorunlarıyla uğraştırabilir. CO2 ile birlikte daha iyi bitki gelişimi sağlarsanız, yosun sorununuz daha az olabilir. [/QUOTE]
Merhaba Koçak, paylaşımın için teşekkür ederim. Birbirimize tavsiyelerle en doğruyu bulmamız çok güzel bir olay. Gelelim benim tank özeline;
Zemin bitkisi kullanmayı düşünüyorum. Bu da monte carlo olacak büyük ihtimalle. Ben de naçizane araştırdığım kadarıyla zemin bitkisinin yetişebilmesi/büyüyebilmesi için ışığın ona ulaşması gerektiğini öğrendim. Yani zemin bitkisi olmasa sizin kullandığınız gibi 30-35 watt lık bir aydınlatma yeterli olabilirdi kanımca. Tabi birde watt dediğimiz şey aslında sadece elektrik çekim gücü. Ne kadar elektrik yaktığını gösteriyor. Aydınlatma da bence önemli olan ışığın lümen gücü, spektrumu ve tankındaki su hacmi. Aslında bu yüzden ilk mesajımda Tropica'nın web sitesindeki bilgiden bahsetmiştim. Her bitkinin ihtiyaç duyduğu ışık kaynağı için bir hesaplamaları var. Benim aydınlatmam 5280 lümen. Tank ise 165 litre su alacak. 5280'i 165'e böldüğümüzde 32 rakamı çıkıyor. Tropica'ya göre 20-40 arası değerler Medium zorluktaki bitkiler için yeterli. Monte Carlo'da medium zorluktaki bitkilerden.
Tankta alg oluşumu ise direk CO2 ve aydınlatma arasındaki ilişkiden mi kaynaklanıyor? Yine sadece araştırdığım kadarıyla (henüz tecrübem yok), alg'e sebep olan şey suda ki amonyum/amonyak düzeyinin fazlalığı. Yani alg'i engellemek için amonyum/amonyağı dışarı atmak veya bunu bitkilere ve bakterilere kullandırtmak gerekiyor. Peki bunu nasıl yapacağız?
1. İyi bir filtrasyon (Amonyumu hızlı şekilde nitrata çevirmek),
2. Su değişimleri (Amonyumu dışarı atmak),
3. Az canlı yükü (Amonyum/Amonyak yükünü azaltmak)
4. Veya Co2 verip bitkilerin daha fazla besin tüketmesini sağlayarak bitkilerin amonyum/amonyağı kullanması.
Benim kendi teorime göre, eğer tankta fazla bitki varsa, bitkiler için yeterli besini sağlayacak bir zemin varsa ve gerekli güçte aydınlatma varsa, bitkiler ortamdaki besini bitirecek ve algler için besin kalmadığından üremeyecekler. Ama az bitki olursa, ortada tüketilecek fazla besin kalacak. Algler'e gün doğdu yani. E birde fazla ışık. Tam büyümeleri için gerekli ortam. Peki çözüm aydınlatmayı azaltmak mı? İşte burada tankınızın özelliğine göre denge oturtulması gerektiği kanaatindeyim.
Bitkinizin tipine göre aydınlatma gücü kesinlikle şart. Nasıl ki doğada bazı bitkiler gölgeyi severken bazısı aşırı ışık istiyor. Ona göre ışık seçmeli yani. Besin kaynağı olan kum da diğer bir etken. CO2'ye karşı değilim. Çok pahalı geldiği için düşünceliyim sadece. Ama CO2 olmazsa alg oluşur denklemini tartışmaya açık buluyorum. Yukarıda saydığım maddelerle amonyum/amonyak düzeyini azaltmanın faydalı olacağını düşünüyorum.
Ne düşündüğünü bilmek isterim. Teşekkürler.
[QUOTE=mkocak]Merhaba, aynı ölçülerde benim de akvaryumum var. Lowtech bakıyorum 32 watt smd led kullanıyorum ben de. Gördüğüm kadarıyla aydınlatmanızın watt değeri co2 olmayan lowtech için yüksek gibi duruyor. Bu konuda uzman değilim ama lowtech için yeterli bitki gelişimi sağlanamazsa bu değerdeki ışık size türlü yosun sorunlarıyla uğraştırabilir. CO2 ile birlikte daha iyi bitki gelişimi sağlarsanız, yosun sorununuz daha az olabilir. [/QUOTE]
Merhaba Koçak, paylaşımın için teşekkür ederim. Birbirimize tavsiyelerle en doğruyu bulmamız çok güzel bir olay. Gelelim benim tank özeline;
Zemin bitkisi kullanmayı düşünüyorum. Bu da monte carlo olacak büyük ihtimalle. Ben de naçizane araştırdığım kadarıyla zemin bitkisinin yetişebilmesi/büyüyebilmesi için ışığın ona ulaşması gerektiğini öğrendim. Yani zemin bitkisi olmasa sizin kullandığınız gibi 30-35 watt lık bir aydınlatma yeterli olabilirdi kanımca. Tabi birde watt dediğimiz şey aslında sadece elektrik çekim gücü. Ne kadar elektrik yaktığını gösteriyor. Aydınlatma da bence önemli olan ışığın lümen gücü, spektrumu ve tankındaki su hacmi. Aslında bu yüzden ilk mesajımda Tropica'nın web sitesindeki bilgiden bahsetmiştim. Her bitkinin ihtiyaç duyduğu ışık kaynağı için bir hesaplamaları var. Benim aydınlatmam 5280 lümen. Tank ise 165 litre su alacak. 5280'i 165'e böldüğümüzde 32 rakamı çıkıyor. Tropica'ya göre 20-40 arası değerler Medium zorluktaki bitkiler için yeterli. Monte Carlo'da medium zorluktaki bitkilerden.
Tankta alg oluşumu ise direk CO2 ve aydınlatma arasındaki ilişkiden mi kaynaklanıyor? Yine sadece araştırdığım kadarıyla (henüz tecrübem yok), alg'e sebep olan şey suda ki amonyum/amonyak düzeyinin fazlalığı. Yani alg'i engellemek için amonyum/amonyağı dışarı atmak veya bunu bitkilere ve bakterilere kullandırtmak gerekiyor. Peki bunu nasıl yapacağız?
1. İyi bir filtrasyon (Amonyumu hızlı şekilde nitrata çevirmek),
2. Su değişimleri (Amonyumu dışarı atmak),
3. Az canlı yükü (Amonyum/Amonyak yükünü azaltmak)
4. Veya Co2 verip bitkilerin daha fazla besin tüketmesini sağlayarak bitkilerin amonyum/amonyağı kullanması.
Benim kendi teorime göre, eğer tankta fazla bitki varsa, bitkiler için yeterli besini sağlayacak bir zemin varsa ve gerekli güçte aydınlatma varsa, bitkiler ortamdaki besini bitirecek ve algler için besin kalmadığından üremeyecekler. Ama az bitki olursa, ortada tüketilecek fazla besin kalacak. Algler'e gün doğdu yani. E birde fazla ışık. Tam büyümeleri için gerekli ortam. Peki çözüm aydınlatmayı azaltmak mı? İşte burada tankınızın özelliğine göre denge oturtulması gerektiği kanaatindeyim.
Bitkinizin tipine göre aydınlatma gücü kesinlikle şart. Nasıl ki doğada bazı bitkiler gölgeyi severken bazısı aşırı ışık istiyor. Ona göre ışık seçmeli yani. Besin kaynağı olan kum da diğer bir etken. CO2'ye karşı değilim. Çok pahalı geldiği için düşünceliyim sadece. Ama CO2 olmazsa alg oluşur denklemini tartışmaya açık buluyorum. Yukarıda saydığım maddelerle amonyum/amonyak düzeyini azaltmanın faydalı olacağını düşünüyorum.
Ne düşündüğünü bilmek isterim. Teşekkürler.
SON MESAJLAR
- Filtre Tercihi Att19, 09:29
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 17:46
Akvaryum Tanıtımı - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Japonum Hasta ahmetfiratozkaya, 23:10
Sazansıgiller - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mrmustang, 21:28
Canlı Doğuranlar - Kuracağım Bitkili Tank İçin Öneri MehmetEgemen, 20:14
Yeni Üye Forumu - Demasoni İçin Nasıl Bir Yavruluk Almalıyım? Oozer3466, 19:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Tuzlu Su Kurulumu Tortuga7, 18:45
Deniz Canlıları ve Akvaryumları Tanıtımı - Hi-tech Akvaryum Tür Tavsiyesi Oozer3466, 15:11
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Cüce Kerevit Umt61 09:38
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 09:38
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 09:31
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 09:31
- Manacapuru Altum Melek scorpion26 09:31
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:21
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:21
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:21
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 09:13
- Rasbora Arıyorum Miller 09:13
- Satılık Eheim Kafa Motoru BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- Yellow Tiger King Cobra Lepistes, L144 Longfin EKAR 08:31
- L144 Blueice Dişiler hero14 08:29
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 07:31
- 2 Adet Blue Elektric Ramirezi Toplu Fiyat 500 Tl iSMaiL_1074 06:15
- Ista 3in1 Mayalı Sisteme Uygun Co2 Difüzör iSMaiL_1074 06:15
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 01:30
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 01:30
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:20
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:20
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:17
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:17
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:17
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:17
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 23:52
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 23:52
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 23:52
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 23:52
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 23:52
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:38
- Afra Coube AlisBaba 22:17
- Electric Blue Acara AlisBaba 22:17
- High-tech Bitki Çeşitleri BuRAK 21:56
- Jbl E901 Dış Filtre yusuf-konca 21:26
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 20:33
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 20:29
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 20:29
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 20:29
- Taşınıyorum Acil, Hobiye Ara ahmet22 19:37
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:29
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:29
- Antuta Çift Akvarist Hoca 16:44
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 16:41
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 16:41
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 16:41
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 15:58
- Atman 3338 Dış Filtre 3 Sepetli emree06 15:17
KULLANICILAR
- 51 Online Kullanıcı, 28 Üye
Online Kullanıcılar
zekigonlum,
sina cen,
altanilker,
Maydogan,
esatterdogann,
yeekim,
hero14,
EKAR,
ciways,
t.korkmaz,
sms1017,
senol74,
bysmokin,
Öğretmen Ali,
BilalM.,
Kemal eyilik,
Mikelenjelo,
melbet_mfet,
MCY4,
osmandbnl,
Sercan.,
DigitalPen,
mustafa7042,
Erdinc.B,
Yusaucar,
akvarist10UR,
Flytheshrimp,
sakal34,
Aguamentist,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
