ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
netdiscus
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
20 Ağustos 2013 14:57
Son Ziyaret:
27 Mart 2016 09:11
Toplam Mesaj:
12 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Fikret Diker
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA

Fikret Diker - İzmir
SON 10 MESAJI
Dişi Discuslarım Ölüyor!
Dönüş yapan arkadaşlara teşekkür ederim...
Akşam yattığım yerde kafa patlatırken sanırım sorunu buldum ve bu sorun için kendimi asla affetmeyeceğim...
İlk yazımda da bahsettiğim gibi tanklarımı çatı katına taşımıştım. Çatı katı diğer odalara göre nispeten daha serin. Ana tankın üzerinde MDF kapak var. Kayıt ve kuşakların üzerine de Pleksiglas'dan bir nevi buhar kapağı yapmıştım.
Sorun olarak tesbit ettiğim konuya gelecek olursam; Üst kata taşındığımda, havalar serinleyecek, burada tankların ısınması sorun olur diye etraflarını strafor ile sardım. Buraya kadar sorun yok ancak etrafları ile yetinmeyip, buhar kapağının üzerinede strafor koydum. Havalar serinlemeye başlayınca üst tarafta su damlacıklarının oluşumu arttı. Buhar kapağıda derme-çatma olduğu için strafor ile kapak arasında da su oluşumu oldu. Bu sularda yağmur etkisi ile tekrar tanka döndü. Ve... Straforda neredeyse %100 kimyasal bi ürün.
Çeşmeden gelen sudan etkilenmesinler diye üçlü filtre kullan. Elimi suya sokmadan önce olabildiğince nötr bir sabunla yıka. Çocuklara ellerini suya sokmamaları için tembihle. Sonra git böyle bi eşşeklik yap...
Bu hafta, 2 yıldır özenle baktığım 5 balığımı birden kaybettim. 2 yıllık emeğimden ziyade önceki ölen balıklarımla birlikte 7 balığımın ölümüne sebebiyet verdiğim için inanılmaz vicdan azabı duyuyorum. Benim için üzücü bir tecrübe oldu, konuyu okuyan arkadaşlarında akıllarının bir kenarında kalması dileğiyle.
Dönüş yapan arkadaşlara teşekkür ederim...
Akşam yattığım yerde kafa patlatırken sanırım sorunu buldum ve bu sorun için kendimi asla affetmeyeceğim...
İlk yazımda da bahsettiğim gibi tanklarımı çatı katına taşımıştım. Çatı katı diğer odalara göre nispeten daha serin. Ana tankın üzerinde MDF kapak var. Kayıt ve kuşakların üzerine de Pleksiglas'dan bir nevi buhar kapağı yapmıştım.
Sorun olarak tesbit ettiğim konuya gelecek olursam; Üst kata taşındığımda, havalar serinleyecek, burada tankların ısınması sorun olur diye etraflarını strafor ile sardım. Buraya kadar sorun yok ancak etrafları ile yetinmeyip, buhar kapağının üzerinede strafor koydum. Havalar serinlemeye başlayınca üst tarafta su damlacıklarının oluşumu arttı. Buhar kapağıda derme-çatma olduğu için strafor ile kapak arasında da su oluşumu oldu. Bu sularda yağmur etkisi ile tekrar tanka döndü. Ve... Straforda neredeyse %100 kimyasal bi ürün.
Çeşmeden gelen sudan etkilenmesinler diye üçlü filtre kullan. Elimi suya sokmadan önce olabildiğince nötr bir sabunla yıka. Çocuklara ellerini suya sokmamaları için tembihle. Sonra git böyle bi eşşeklik yap...
Bu hafta, 2 yıldır özenle baktığım 5 balığımı birden kaybettim. 2 yıllık emeğimden ziyade önceki ölen balıklarımla birlikte 7 balığımın ölümüne sebebiyet verdiğim için inanılmaz vicdan azabı duyuyorum. Benim için üzücü bir tecrübe oldu, konuyu okuyan arkadaşlarında akıllarının bir kenarında kalması dileğiyle.
Dişi Discuslarım Ölüyor!
Merhaba arkadaşlar,
Yaklaşık 2-2,5 yaşında 10 adet Red Turkuaz discusum var(dı).
8-9 ay kadar önce içlerinden 1 çift çıktı, hemen akabinde 1 çift daha çıktı her ikisinide bir süre sonra üretim tankına aldım.
Birinci çiftimden yavrular çıktı ama ne hikmetse sayı olarak kafi bile olsa (70-80 yavru) bu çiftim yavruları yedi. İkinci çiftimde hiç yavru göremedim...
Bu arada ana tankımda bir balığımda iç parazit tesbit ettim. (Beyaz dışkı, kararma, iştahsızlık) Ayrı bir tankta ağızdan direk flagyl'de dahil olmak üzere her şeyi denedim ancak bir türlü toparlamadı.
Tanklar çoğalınca odada fazla gürültü olmaya başlayınca, yaz sonu tüm tankları evimin çatı katındaki odaya taşıdım. Bir bakıma 10 balıkla mini bi hobi odam oldu.
Sonrasında; önce ilk çiftimin erkeği baş üstü yüzmeye başladı. Dikkatli incelediğimde kafasının üzerinde minik delikler olduğunu farkettim. Hastalığın yayılmış olduğunu düşünerek tüm balıkları anatankta topladım. Isı tedavisi, flagyl falan derken erkek balığım kendini topladı hatta kafadaki delikler büyük ölçüde kapandı ama ilk hasta balığım yeme saldırmasına rağmen gün geçtikçe geriye gitmeye devam etti.
Yaklaşık 45 gün kadar önce hiç bir belirti olmadan (yada ben farkedemedim) bir balığımı sabah ölü olarak buldum. 1-2 hafta sonra aynı şekilde bir başka balığımda öldü. "Ne oluyor derken" sorununda iç parazit olduğunu düşündüğüm için Sera Baktopur Direct temin ettim ve hafta başı talimatlara uygun şekilde ana tankımın su seviyesini yarıya indirerek uyguladım. İlk gün balıklar biraz stres yaptı. Akabinde uzunca süredir hasta olan balığım öldü. Ne yalan söyleyeyim defalarca "acaba sudan çıkarsam mı" diye düşünmüştüm pek üzülmedim. Fakat bugün Baktopur uygulamamın 3.ncü günü ve çiftlerimin dişileri (2 balık aynı anda) deli gibi davranıyor.
İlk ölen 2 balığımda büyük ihtimal dişi idi, şu anda ana tankta "kıvranan" balıklarımda dişi. Sadece dişilerin etkilendiği bir rahatsızlık var mı?
Bu saatten sonra öneriniz olabilir mi?
Merhaba arkadaşlar,
Yaklaşık 2-2,5 yaşında 10 adet Red Turkuaz discusum var(dı).
8-9 ay kadar önce içlerinden 1 çift çıktı, hemen akabinde 1 çift daha çıktı her ikisinide bir süre sonra üretim tankına aldım.
Birinci çiftimden yavrular çıktı ama ne hikmetse sayı olarak kafi bile olsa (70-80 yavru) bu çiftim yavruları yedi. İkinci çiftimde hiç yavru göremedim...
Bu arada ana tankımda bir balığımda iç parazit tesbit ettim. (Beyaz dışkı, kararma, iştahsızlık) Ayrı bir tankta ağızdan direk flagyl'de dahil olmak üzere her şeyi denedim ancak bir türlü toparlamadı.
Tanklar çoğalınca odada fazla gürültü olmaya başlayınca, yaz sonu tüm tankları evimin çatı katındaki odaya taşıdım. Bir bakıma 10 balıkla mini bi hobi odam oldu.
Sonrasında; önce ilk çiftimin erkeği baş üstü yüzmeye başladı. Dikkatli incelediğimde kafasının üzerinde minik delikler olduğunu farkettim. Hastalığın yayılmış olduğunu düşünerek tüm balıkları anatankta topladım. Isı tedavisi, flagyl falan derken erkek balığım kendini topladı hatta kafadaki delikler büyük ölçüde kapandı ama ilk hasta balığım yeme saldırmasına rağmen gün geçtikçe geriye gitmeye devam etti.
Yaklaşık 45 gün kadar önce hiç bir belirti olmadan (yada ben farkedemedim) bir balığımı sabah ölü olarak buldum. 1-2 hafta sonra aynı şekilde bir başka balığımda öldü. "Ne oluyor derken" sorununda iç parazit olduğunu düşündüğüm için Sera Baktopur Direct temin ettim ve hafta başı talimatlara uygun şekilde ana tankımın su seviyesini yarıya indirerek uyguladım. İlk gün balıklar biraz stres yaptı. Akabinde uzunca süredir hasta olan balığım öldü. Ne yalan söyleyeyim defalarca "acaba sudan çıkarsam mı" diye düşünmüştüm pek üzülmedim. Fakat bugün Baktopur uygulamamın 3.ncü günü ve çiftlerimin dişileri (2 balık aynı anda) deli gibi davranıyor.
İlk ölen 2 balığımda büyük ihtimal dişi idi, şu anda ana tankta "kıvranan" balıklarımda dişi. Sadece dişilerin etkilendiği bir rahatsızlık var mı?
Bu saatten sonra öneriniz olabilir mi?
discus hastalık teşhisi videoluu
Teşhis koyacak kadar tecrübeli değilim ancak kişisel fikrim; iç parazitten ziyade beslenme düzeni ile ilgili bir sıkıntınız var.
- Dışkı renklerinde bir sıkıntı yok, dolayısıyla iç parazit olduğunu sanmıyorum.
- Tek tip besleme yapmayın, sadece dana yüreği bu tip sıkıntılara neden olabilir.
- Video çekimi esnasında siz yaklaşınca balıklarınız yukarıya yöneliyorlar, dolayısıyla yem yeme konusunda bir sıkıntınız olduğunu düşünmüyorum. Yemleme sayınız nedir bilmiyorum ancak bu boydaki balıklarınız için günde 5-6 kere ve 3-5 dakika içinde tüketecekleri kadar yem atımanız kafi gelecektir.
Teşhis koyacak kadar tecrübeli değilim ancak kişisel fikrim; iç parazitten ziyade beslenme düzeni ile ilgili bir sıkıntınız var.
- Dışkı renklerinde bir sıkıntı yok, dolayısıyla iç parazit olduğunu sanmıyorum.
- Tek tip besleme yapmayın, sadece dana yüreği bu tip sıkıntılara neden olabilir.
- Video çekimi esnasında siz yaklaşınca balıklarınız yukarıya yöneliyorlar, dolayısıyla yem yeme konusunda bir sıkıntınız olduğunu düşünmüyorum. Yemleme sayınız nedir bilmiyorum ancak bu boydaki balıklarınız için günde 5-6 kere ve 3-5 dakika içinde tüketecekleri kadar yem atımanız kafi gelecektir.
Yumurta Yiyen Discus
Sercan bey sizin sorunuzun cevabını Ervin bey vermiş zaten.
Balıklarınız henüz çift değil. Olası sebeplerde sıralanmış.
Erkek olarak düşündüğünüz balığınız tam olgunluğa erişmemiş olabilir. Hatta bu balık erkek bile olmayabilir.
Balıklarınızı anatanka alın... Bi süre daha anatankta tecrübe etsinler, yumurtalarını korusunlar. Eş olmayı öğrensinler.
Sercan bey sizin sorunuzun cevabını Ervin bey vermiş zaten.
Balıklarınız henüz çift değil. Olası sebeplerde sıralanmış.
Erkek olarak düşündüğünüz balığınız tam olgunluğa erişmemiş olabilir. Hatta bu balık erkek bile olmayabilir.
Balıklarınızı anatanka alın... Bi süre daha anatankta tecrübe etsinler, yumurtalarını korusunlar. Eş olmayı öğrensinler.
Solungaçtaki problem
Ercüment bey,
Tankımı yaptırdığım zaman dip ya da yan kısmında delik açtıramamıştım. Overflow sistemi ile çözüm ürettim. Dibe çok yakın bir mesafeden suyu çekiyor. Bu mesafeyi biraz yukarı çekmek için ağız kısmına 6-7 cm yüksekliğinde çerez tabağı koydum. Dibi komple çekmesede dışkı / yem artığı gibi kalıntılar yinede çekiliyor. Bunlarıda elyaf ile yakalamaya çalışıyorum. Tüm bunlara rağmen elyaftan sonra tortumsu pisliklerin oluştuğunu gözlemliyorum, bunlarıda çok abartmadan süngerlerden uzaklaştırmaya çalışıyorum. Süngerlerin haricinde biobal ve son olarakda zeolit olduğu için bakteri kültürümün yok olacak/çökecek şekilde zarar görebileceğini düşünmüyorum. Bilakis aksattığımda suda hafif bir bulanma oluşuyor gibime geliyor (pisikolojikte olabilir :) )
Bu arada kendi adıma güzel bir gelişme de oldu. İkinci videodaki balığım, videonun 30.ncu saniyesinde de yanından geçen bir balığıma şöyle bir vücut gösterisi yapıyor. Meğerse bana sinyal veriyormuş "ben bunu beğendim" gibilerinde. Yumurta dizdiler... Erkeğimde (yada ben öyle düşünüyorum) herhangi bir tecrübe olmadığı için dölleme yapmadı, bir süre sonrada yumurtaları yediler. İnşallah bir-kaç yumurtlamadan sonra tecrübesizliklerini üzerlerinden atarlar. :) Gerçi bu aralar erkeğim "yawww ben ne halt ettim bekarlık sultanlıktır" modunda disnondan uzaklaşmaya çalışıyor ancak dişi kulağından çekip geri getiriyor.
O da bir-iki kur yapıp, disnonun yanına dönüyor.
Nedir bu erkeklerin kadınlardan çektiği, bi kere "he" dedinmi nefes aldırtmıyorlar...
Ercüment bey,
Tankımı yaptırdığım zaman dip ya da yan kısmında delik açtıramamıştım. Overflow sistemi ile çözüm ürettim. Dibe çok yakın bir mesafeden suyu çekiyor. Bu mesafeyi biraz yukarı çekmek için ağız kısmına 6-7 cm yüksekliğinde çerez tabağı koydum. Dibi komple çekmesede dışkı / yem artığı gibi kalıntılar yinede çekiliyor. Bunlarıda elyaf ile yakalamaya çalışıyorum. Tüm bunlara rağmen elyaftan sonra tortumsu pisliklerin oluştuğunu gözlemliyorum, bunlarıda çok abartmadan süngerlerden uzaklaştırmaya çalışıyorum. Süngerlerin haricinde biobal ve son olarakda zeolit olduğu için bakteri kültürümün yok olacak/çökecek şekilde zarar görebileceğini düşünmüyorum. Bilakis aksattığımda suda hafif bir bulanma oluşuyor gibime geliyor (pisikolojikte olabilir :) )
Bu arada kendi adıma güzel bir gelişme de oldu. İkinci videodaki balığım, videonun 30.ncu saniyesinde de yanından geçen bir balığıma şöyle bir vücut gösterisi yapıyor. Meğerse bana sinyal veriyormuş "ben bunu beğendim" gibilerinde. Yumurta dizdiler... Erkeğimde (yada ben öyle düşünüyorum) herhangi bir tecrübe olmadığı için dölleme yapmadı, bir süre sonrada yumurtaları yediler. İnşallah bir-kaç yumurtlamadan sonra tecrübesizliklerini üzerlerinden atarlar. :) Gerçi bu aralar erkeğim "yawww ben ne halt ettim bekarlık sultanlıktır" modunda disnondan uzaklaşmaya çalışıyor ancak dişi kulağından çekip geri getiriyor.
O da bir-iki kur yapıp, disnonun yanına dönüyor. Nedir bu erkeklerin kadınlardan çektiği, bi kere "he" dedinmi nefes aldırtmıyorlar...

Solungaçtaki problem
Geri dönüşler için teşekkür ederim.
Kısıtlı tecrübem ve internetten takip ettiğim kadarıyla su kalitesi için yeterli su değişimi ve bu değişimi destekleyecek kaliteli bir filtreleme sistemi bu balıklar için olmazsa-olmazların başında geldiğinin farkındayım. Balıklarım geldiği günden beri su değişimlerine aşırı dikkat ettim. Üçlü filtre sistemim var, kışın ısıtma imkanım olmadığı için buradan gelen suyu sumpun son haznesinden geçirerek birazda olsa ılınmasını sağlayarak kullandım. Filtre sistemi olarakta sump sistemi kullanıyorum, girişteki elyafı mübalağasız gün aşırı değiştiriyorum. Süngeleri de, haftada-bir bakteri kültürünü dikkate alarak sıkmak sureti ile temizliyorum.
Kim olduğunu hatırlamıyorum ancak forumda bi arkadaşın "benim tankımdan su içilebilir" şeklinde bi yazısını okumuştum. Dana yüreğinden ötürü bu kadar iddialı olamam sanırım. :)
Bu olayda kendimce şöyle bi hata yaptığım kanısındayım; 1.nci videodaki balığımda uzunca bir süredir bu sıkıntının olduğunu zaten belirtmiştim. Ancak 2.nci balığım (ki bana göre tankımın en gözde balığı) evin ilaçlanması esnasında koyduğum küvetin içinde 5-6 saat (ilaçlama öncesi-sonrası dahil) geçirdiklerini tahmin ediyorum. Küvet en fazla 40-50 litre su alır, içine hava taşı falan koydum ancak filtre sistemi yoktu ve en büyük hatamda bu süreç öncesinde balıkların dışkılamamaları için aç bırakmadım.
Sonuca gelirsem; yine birinci balığımda müsbet bi gelişme yok, ilk yazımda da belirttiğim gibi yemek-hareketlilik-titreme gibi konularda bi sıkıntım yok, son derece sağlıklı.
İkinci balığımda ise olumlu gelişme var, videoyu çektiğim esnada tek solungacını kullanıyordu, o sebepten de biraz fazla açılıyordu. Bu süreçte kısmende strese girdiğini düşünerek, önce Bemiks uyguladım ardından her zamankinden biraz fazla olmak kaydıyla gün aşırı su değişimlerini yaptım. Şu anda bi sıkıntı yok gibi görünüyor.
Fikirlerini beyan eden arkadaşlara tekrar teşekkür ederim
netdiscus 2014-07-16 16:39:21
Geri dönüşler için teşekkür ederim.
Kısıtlı tecrübem ve internetten takip ettiğim kadarıyla su kalitesi için yeterli su değişimi ve bu değişimi destekleyecek kaliteli bir filtreleme sistemi bu balıklar için olmazsa-olmazların başında geldiğinin farkındayım. Balıklarım geldiği günden beri su değişimlerine aşırı dikkat ettim. Üçlü filtre sistemim var, kışın ısıtma imkanım olmadığı için buradan gelen suyu sumpun son haznesinden geçirerek birazda olsa ılınmasını sağlayarak kullandım. Filtre sistemi olarakta sump sistemi kullanıyorum, girişteki elyafı mübalağasız gün aşırı değiştiriyorum. Süngeleri de, haftada-bir bakteri kültürünü dikkate alarak sıkmak sureti ile temizliyorum.
Kim olduğunu hatırlamıyorum ancak forumda bi arkadaşın "benim tankımdan su içilebilir" şeklinde bi yazısını okumuştum. Dana yüreğinden ötürü bu kadar iddialı olamam sanırım. :)
Bu olayda kendimce şöyle bi hata yaptığım kanısındayım; 1.nci videodaki balığımda uzunca bir süredir bu sıkıntının olduğunu zaten belirtmiştim. Ancak 2.nci balığım (ki bana göre tankımın en gözde balığı) evin ilaçlanması esnasında koyduğum küvetin içinde 5-6 saat (ilaçlama öncesi-sonrası dahil) geçirdiklerini tahmin ediyorum. Küvet en fazla 40-50 litre su alır, içine hava taşı falan koydum ancak filtre sistemi yoktu ve en büyük hatamda bu süreç öncesinde balıkların dışkılamamaları için aç bırakmadım.

Sonuca gelirsem; yine birinci balığımda müsbet bi gelişme yok, ilk yazımda da belirttiğim gibi yemek-hareketlilik-titreme gibi konularda bi sıkıntım yok, son derece sağlıklı.
İkinci balığımda ise olumlu gelişme var, videoyu çektiğim esnada tek solungacını kullanıyordu, o sebepten de biraz fazla açılıyordu. Bu süreçte kısmende strese girdiğini düşünerek, önce Bemiks uyguladım ardından her zamankinden biraz fazla olmak kaydıyla gün aşırı su değişimlerini yaptım. Şu anda bi sıkıntı yok gibi görünüyor.
Fikirlerini beyan eden arkadaşlara tekrar teşekkür ederim
Solungaçtaki problem
Merhaba arkadaşlar,
2 discusumun solungacında aşağıdaki gibi bir problem var;
1.nci discusumdaki sorun uzunca bir süredir var, yem yemesinde, gelişiminde pek bir sorun yok. Kararma falanda yok, son derece hareketli hatta son dönemde titremelerde mevcut (eğer sağlık göstergesi ise
). Sadece sağ solungacı biraz dışarda ve üzerinde bir pıhtı var gibi.
[VID]http://www.youtube.com/watch?v=Yg5aYxURQmk[/VID]
2.nci discusumdaki sorun yeni başladı. Yaklaşık 15 gün kadar önce evi ilaçlattık. Bu esnada balıklara sakıncası olmasın diye büyükçe bir çocuk küvetinde dışarı çıkarttım, ilaçlama bittikten 2 saat sonra tankı ve sumpı güzelce temizledim. Tankımı doldurdum ve alıştırarak balıklarımı ekledim. Yaklaşık 4-5 balığımın kuyruk kısmında sanki erime gibi bazı yıpranmalar vardı, çok geçmeden hepsi düzeldi. Ancak tankımın formu en düzgün balığımın solungacında videodaki gibi bir sıkıntı kaldı. Yem yemesinde ve hareketlerinde bir sıkıntı yok. Yukardaki balığımdaki gibi bu balığımda da titremeler mevcut.
Cama yaklaştığım zaman benden kaçmıyorlar ancak dip çekimi yapmak için elimi tanka soktuğumda hepsi bir köşede toplanıyor. Daha önceden elimi didikliyorlardı, bende son dönemde elimi üstten biraz sokarak balıkların elime tekrar gelmelerini bekliyorum ve bu esnada da onlara ürkütmeden dokunmaya çalışıyorum. Netekim son bir-kaç gündür dokunmama izin veriyorlar.
[VID]http://www.youtube.com/watch?v=bejvspROpTw[/VID]
Bu discuslarımdaki sorun ne olabilir?
Merhaba arkadaşlar,
2 discusumun solungacında aşağıdaki gibi bir problem var;
1.nci discusumdaki sorun uzunca bir süredir var, yem yemesinde, gelişiminde pek bir sorun yok. Kararma falanda yok, son derece hareketli hatta son dönemde titremelerde mevcut (eğer sağlık göstergesi ise
). Sadece sağ solungacı biraz dışarda ve üzerinde bir pıhtı var gibi.[VID]http://www.youtube.com/watch?v=Yg5aYxURQmk[/VID]
2.nci discusumdaki sorun yeni başladı. Yaklaşık 15 gün kadar önce evi ilaçlattık. Bu esnada balıklara sakıncası olmasın diye büyükçe bir çocuk küvetinde dışarı çıkarttım, ilaçlama bittikten 2 saat sonra tankı ve sumpı güzelce temizledim. Tankımı doldurdum ve alıştırarak balıklarımı ekledim. Yaklaşık 4-5 balığımın kuyruk kısmında sanki erime gibi bazı yıpranmalar vardı, çok geçmeden hepsi düzeldi. Ancak tankımın formu en düzgün balığımın solungacında videodaki gibi bir sıkıntı kaldı. Yem yemesinde ve hareketlerinde bir sıkıntı yok. Yukardaki balığımdaki gibi bu balığımda da titremeler mevcut.
Cama yaklaştığım zaman benden kaçmıyorlar ancak dip çekimi yapmak için elimi tanka soktuğumda hepsi bir köşede toplanıyor. Daha önceden elimi didikliyorlardı, bende son dönemde elimi üstten biraz sokarak balıkların elime tekrar gelmelerini bekliyorum ve bu esnada da onlara ürkütmeden dokunmaya çalışıyorum. Netekim son bir-kaç gündür dokunmama izin veriyorlar.
[VID]http://www.youtube.com/watch?v=bejvspROpTw[/VID]
Bu discuslarımdaki sorun ne olabilir?
Hobi odamdan kareler
Maaşallah İbrahim bey, inşallah emeklerinizin karşılığını fazlasıyla görürsünüz.
Bir süredir bende discus sevdasına düştüm, gerçi benim balıklarım henüz 9 aylık. Yaza doğru inşallah bende yavrularını görmeyi çok istiyorum. İzmir olarak Discus konusunda çok fazla katılımcı arkadaş göremiyorum. Forumlarda gördüğüm İzmir'li arkadaş sayısı iki elin parmağını geçmez. (ya da ben fazla denk gelmiyorum) Gerçi bende forumları takip etmeme rağmen pek fazla katılımda bulunamıyorum. Bu vesile ile tanışmak ve sohbet etmek isterim...
Saygılarımla
Maaşallah İbrahim bey, inşallah emeklerinizin karşılığını fazlasıyla görürsünüz.
Bir süredir bende discus sevdasına düştüm, gerçi benim balıklarım henüz 9 aylık. Yaza doğru inşallah bende yavrularını görmeyi çok istiyorum. İzmir olarak Discus konusunda çok fazla katılımcı arkadaş göremiyorum. Forumlarda gördüğüm İzmir'li arkadaş sayısı iki elin parmağını geçmez. (ya da ben fazla denk gelmiyorum) Gerçi bende forumları takip etmeme rağmen pek fazla katılımda bulunamıyorum. Bu vesile ile tanışmak ve sohbet etmek isterim...
Saygılarımla
Red Leopard Turkuaz Yavrularım...
Son fotoğraflardan bu yana yaklaşık 45 gün geçti. Epey yol aldığımı düşünüyorum. 10'lu grubumda özellikle 6 kadar balığım diğerlerine resmen fark attı. Bu 6'lı grup mu hızlı gitti - diğerleri mi yavaş kaldı anlayamadım ama kendimce gelişmelerinden son derece memnunum.
Takdirlerinize...










Bunlarda küçük kalanlarım.


Saygılarımla
Son fotoğraflardan bu yana yaklaşık 45 gün geçti. Epey yol aldığımı düşünüyorum. 10'lu grubumda özellikle 6 kadar balığım diğerlerine resmen fark attı. Bu 6'lı grup mu hızlı gitti - diğerleri mi yavaş kaldı anlayamadım ama kendimce gelişmelerinden son derece memnunum.

Takdirlerinize...










Bunlarda küçük kalanlarım.


Saygılarımla
Tubifeks Denilen illet
Büyük geçmiş olsun Hakan bey,
Bu balıklarda, "bişi olmaz" diye bir kavramın olmadığını acı bir şekilde tecrübe etmişsiniz. Bize de ibretlik bir paylaşımda bulunmuşsunuz. Tekrar büyük geçmiş olsun, inanılmaz üzüldüm...
Büyük geçmiş olsun Hakan bey,
Bu balıklarda, "bişi olmaz" diye bir kavramın olmadığını acı bir şekilde tecrübe etmişsiniz. Bize de ibretlik bir paylaşımda bulunmuşsunuz. Tekrar büyük geçmiş olsun, inanılmaz üzüldüm...
SON MESAJLAR
- Akvaryum Yapımında Silikon Payı pianoƒish, 14:36
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 11:53
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 11:53
- Bitki Çeşitleri emreemin 11:46
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 11:46
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 11:46
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 11:46
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 11:28
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 11:28
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 11:05
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 11:05
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 11:04
- Karides Arıyorum ferhattt 11:04
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 11:04
- Creaqua Slimline Flex 35 BalikAdam3099 10:56
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 10:50
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 10:41
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 10:41
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 10:41
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 10:34
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 10:30
KULLANICILAR
- 110 Online Kullanıcı, 60 Üye
Online Kullanıcılar
aquaticathearmi,
umitlee,
sina cen,
Urar,
Hidro Dinamik,
İnci Kefali,
aredhelrim,
waterproof,
Oozer3466,
Smet200146,
youngaquarist,
Deoxyss,
Tatar10,
ngerekli,
nikon_,
yeekim,
muhammedcoskun,
Formicasmind,
yns325,
EKAR,
zen666,
abunil,
Piranhabull06,
ciways,
stopsound,
karidesrehberi,
bysmokin,
hasancn,
Burak PEKDEMİR,
Öğretmen Ali,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
HalilSefaa,
Soner.x,
Ylmzuslu,
Jeveux,
osmandbnl,
DigitalPen,
riderfish,
GvZ27,
Sekmez,
Byturk77,
Can78,
AquaVita,
Standart Moss,
şansal,
omerdonmez,
Flytheshrimp,
reprise,
Pandkoal,
Aguamentist,
Gökdeniz Kale,
YAYD06,
oguzozt,
JujuSeri,
drersayan,
MehmetEgemen,
Denizhann,
Wolkan,
metsi,
Kturan06,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
