ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
jacktheblack
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
31 Ağustos 2013 23:31
Son Ziyaret:
06 Ocak 2015 23:53
Toplam Mesaj:
14 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Oktunç Güloğlu
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Mugla
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Bitkili lepistes akvaryumu
[QUOTE=m4rjın]merhaba,
Elodeaları ben tutturamadım. Dayanıklılar ancak belli bir süre sonra bende tamamen öldüler. Yaprakları şeffaflaştı. Zeytin içinse biraz daha iyimserim. Ancak Bacopalar tam anlamıyla tuttu ve ortamı sevdi ve bakımı çok kolay.
[QUOTE=m4rjın]merhaba,
gül çeşitleri oldukça basit bir tür gül kullanabilirsin arka plana
eleoda
tilki kurugu arka plana güzel gider
aydınlatma sistemin ne tam olarka bilemedigimden zeytin limonda olabilir tabi biraz daha ışık ister bunlar zemine ufak sazlar var adı aklıma gelmedi şimdi bilen arkadaşlar yazar
kolay gelsin umarım iyi bir tank çıkarırsınız :)
edit: akvaryumun boyutuna göre zeytin biraz büyük kaçabilir pardon :)
[/QUOTE]Elodeaları ben tutturamadım. Dayanıklılar ancak belli bir süre sonra bende tamamen öldüler. Yaprakları şeffaflaştı. Zeytin içinse biraz daha iyimserim. Ancak Bacopalar tam anlamıyla tuttu ve ortamı sevdi ve bakımı çok kolay.
Bitkili lepistes akvaryumu
Açıkçası ben de yeni başlayan ve lepistes besleyen birisi olarak Zeytin ve Bacopaları tavsiye ederim. Bacopalar özellikle çok çabuk büyüyüp uyum sağladılar akvaryumuma.
Açıkçası ben de yeni başlayan ve lepistes besleyen birisi olarak Zeytin ve Bacopaları tavsiye ederim. Bacopalar özellikle çok çabuk büyüyüp uyum sağladılar akvaryumuma.
Başlangıç Akvaryumum
Son gelişmeleri paylaşayım dedim. 2 farklı yerden balık alıyordum. İlk balıklarımı oradan almıştım. Vatoz, Teleskop, Salyangozlar dahil tüm canlılar ne yazık ki öldü. Aynı süreçte akvaryumun içersinde farklı yerden aldığım 3 lepistes vardı ve şükür hala yaşıyorlar ve çok canlılar. Bunun nedenini çözemedim ancak aldığım yerden sanırın hepsi hastalıklıydı başka açıklaması olamaz diye düşünüyorum.
En son aldığım lepistesleri dışardan birisi getirmiş hobi olarak yapıyor ve akvaryumcuya satmış doğurduğu için. Balıkların renkleri çok canlı ve hepsi kıpır kıpır. Sanırım iyi bir akvaryumcu ve balıklarına çok iyi bakıyor. Dışarıdan baktığınızda gayet belli oluyor çünkü farklılığı.
Bitkiler için 3 farklı bitki aldığımı söylemiştim. Elodea, Bacopa ve Zeytinlerden. Elodealar ne yazık ki çürüdü ve çıkardım artık iyice yaprakları açık renk olduğu için. Bacopalar ve zeytin boy verdi baya hepsi canlı devam ediyor. Aldığım köklerden kesmeye başladım bile :) Ortamı sevdiler gibi. Balıklardan birisi doğurmuştu ancak bir tanesini yavruluğa koyabildim. Bir tanesini yakalayamadım çok iyi saklanıyordu ve kaçıyordu. Ancak iyi bir şekilde saklanıyor ve hızlı bir şekilde kaçıyor diye içeride bıraktım. Maalesef ki 2 yavru öldü.
Yavruluktaki yavru neden ölmüş olabilir bir fikriniz var mı acaba?
Bitkilerle ilgili olarak bir kaç fotoğraf ekledim. Bitkiler çoğaldıkça yapay bitkiyi ve pembe yapay mercanı çıkartacağım. Görüşleriniz neler bitkilerin durumları hakkında? Bir de erken mi kestim acaba?
Bu arada akvaryumun ölçülerini şimdi kendim ölçtüm. Hacmini hesapladım yaklaşık olarak 60-65 litre arası çıktı
Zeytinler ve Bacopalar



jacktheblack 2013-09-20 15:56:34
Son gelişmeleri paylaşayım dedim. 2 farklı yerden balık alıyordum. İlk balıklarımı oradan almıştım. Vatoz, Teleskop, Salyangozlar dahil tüm canlılar ne yazık ki öldü. Aynı süreçte akvaryumun içersinde farklı yerden aldığım 3 lepistes vardı ve şükür hala yaşıyorlar ve çok canlılar. Bunun nedenini çözemedim ancak aldığım yerden sanırın hepsi hastalıklıydı başka açıklaması olamaz diye düşünüyorum.
En son aldığım lepistesleri dışardan birisi getirmiş hobi olarak yapıyor ve akvaryumcuya satmış doğurduğu için. Balıkların renkleri çok canlı ve hepsi kıpır kıpır. Sanırım iyi bir akvaryumcu ve balıklarına çok iyi bakıyor. Dışarıdan baktığınızda gayet belli oluyor çünkü farklılığı.
Bitkiler için 3 farklı bitki aldığımı söylemiştim. Elodea, Bacopa ve Zeytinlerden. Elodealar ne yazık ki çürüdü ve çıkardım artık iyice yaprakları açık renk olduğu için. Bacopalar ve zeytin boy verdi baya hepsi canlı devam ediyor. Aldığım köklerden kesmeye başladım bile :) Ortamı sevdiler gibi. Balıklardan birisi doğurmuştu ancak bir tanesini yavruluğa koyabildim. Bir tanesini yakalayamadım çok iyi saklanıyordu ve kaçıyordu. Ancak iyi bir şekilde saklanıyor ve hızlı bir şekilde kaçıyor diye içeride bıraktım. Maalesef ki 2 yavru öldü.
Yavruluktaki yavru neden ölmüş olabilir bir fikriniz var mı acaba?
Bitkilerle ilgili olarak bir kaç fotoğraf ekledim. Bitkiler çoğaldıkça yapay bitkiyi ve pembe yapay mercanı çıkartacağım. Görüşleriniz neler bitkilerin durumları hakkında? Bir de erken mi kestim acaba?
Bu arada akvaryumun ölçülerini şimdi kendim ölçtüm. Hacmini hesapladım yaklaşık olarak 60-65 litre arası çıktı
Zeytinler ve Bacopalar



Başlangıç Akvaryumum
[QUOTE=umutgunay]PH'yı çok kısa zamanda 2 derece birden düşürmek balıkları kötü etkiler. Hem Lepistesler 7'nin üzerinde PH istiyor. Bunu ayarlamak lazım.
Elodea'lar sizin dediğinizin tam tersi olarak durumları pek iç açıcı değil. Sıcakta kaldıkları belli oluyor. Elodea soğuk su bitkisidir, 25 dereceden yüksek sıcaklıklarda bozulmaya başlıyor. 30'u görürse sapsarı olabilir. Sizin bitkilerinizde de bu durum var. Bacopa monnieri'nin keyfi yerinde gibi. Bir sıkıntı yok ama ışık seven bitkidir, ışık yetmezse yapraklarını alttan başlayarak döküyor. Aydınlatmayı artırmak gerek.
Lepistes'ler erkekli dişili karışık besleniyorsa daima hamiledir zaten. Ama daha doğumuna vakit var...
[/QUOTE]
Teşekkür ettim. PH seviyesi sanırım 7.2 civarında idi. Bitki konusunda deneme amaçlı aldım zaten hangisinin daha dayanıklı olduğunu görmek üzere. Elodea ile Bacopayı karıştırdım. Doğru diyorsunuz arka kısımda kalan Bacopalar yandakiler elodea idi. Bitki konusunda bacopalar tercih olacak gibi onlar dayanıklı çıktı duruma göre. Süreç biraz sıkıntılı işliyor benim açımdan dediğim gibi deneme yanılma yöntemiyle balıklara zarar vermeden atlatmak istiyorum.
Yardımlarınız için teşekkürler
[QUOTE=umutgunay]PH'yı çok kısa zamanda 2 derece birden düşürmek balıkları kötü etkiler. Hem Lepistesler 7'nin üzerinde PH istiyor. Bunu ayarlamak lazım.
Elodea'lar sizin dediğinizin tam tersi olarak durumları pek iç açıcı değil. Sıcakta kaldıkları belli oluyor. Elodea soğuk su bitkisidir, 25 dereceden yüksek sıcaklıklarda bozulmaya başlıyor. 30'u görürse sapsarı olabilir. Sizin bitkilerinizde de bu durum var. Bacopa monnieri'nin keyfi yerinde gibi. Bir sıkıntı yok ama ışık seven bitkidir, ışık yetmezse yapraklarını alttan başlayarak döküyor. Aydınlatmayı artırmak gerek.
Lepistes'ler erkekli dişili karışık besleniyorsa daima hamiledir zaten. Ama daha doğumuna vakit var...
[/QUOTE]
Teşekkür ettim. PH seviyesi sanırım 7.2 civarında idi. Bitki konusunda deneme amaçlı aldım zaten hangisinin daha dayanıklı olduğunu görmek üzere. Elodea ile Bacopayı karıştırdım. Doğru diyorsunuz arka kısımda kalan Bacopalar yandakiler elodea idi. Bitki konusunda bacopalar tercih olacak gibi onlar dayanıklı çıktı duruma göre. Süreç biraz sıkıntılı işliyor benim açımdan dediğim gibi deneme yanılma yöntemiyle balıklara zarar vermeden atlatmak istiyorum.
Yardımlarınız için teşekkürler
Başlangıç Akvaryumum
Teşekkürler. Bodrum'da yaşadığım için bitki ve balık sıkıntısı çok fazla. Bitki ve farklı balık satan bir kaç yer var. Fiyatlar dudak uçuklattırır. Elodea bitkisi tek kök 3 TL :) Ben 50 kökünü kargo dahil 20 TLye bulabiliyorum. O yüzden biraz yavaş ve zahmetli şekilde ilerliyor akvaryum sevdamız. Bakalım nasıl olacak :)
jacktheblack 2013-09-10 13:26:24
Dün ph seviyesi yüksekti cihaz ile ölçüm yaptım. Bizim otelin tekniğinden özel tablet aldım onunla yaptım. Suda hiç klor yok ancak ph seviyesi yüksekti. PH seviyesini düşürdüm 8in üzerindeydi. Seviyeyi düşürdüm 6 civarın. Ek olarak 2 soru soracağım.
1- Lepisteslerden birisi hamile mi? Kuyruğu parlak açık lacivert olan.
2- Bitki kondisyonlarım nasıl görünüyor? Sanırım elodealar hariç diğerlerinin kondüsyonu vasat durumda. Ölecekler gibi. Ne düşünüyorsunuz?
Teşekkürler






Teşekkürler. Bodrum'da yaşadığım için bitki ve balık sıkıntısı çok fazla. Bitki ve farklı balık satan bir kaç yer var. Fiyatlar dudak uçuklattırır. Elodea bitkisi tek kök 3 TL :) Ben 50 kökünü kargo dahil 20 TLye bulabiliyorum. O yüzden biraz yavaş ve zahmetli şekilde ilerliyor akvaryum sevdamız. Bakalım nasıl olacak :)
Dün ph seviyesi yüksekti cihaz ile ölçüm yaptım. Bizim otelin tekniğinden özel tablet aldım onunla yaptım. Suda hiç klor yok ancak ph seviyesi yüksekti. PH seviyesini düşürdüm 8in üzerindeydi. Seviyeyi düşürdüm 6 civarın. Ek olarak 2 soru soracağım.
1- Lepisteslerden birisi hamile mi? Kuyruğu parlak açık lacivert olan.
2- Bitki kondisyonlarım nasıl görünüyor? Sanırım elodealar hariç diğerlerinin kondüsyonu vasat durumda. Ölecekler gibi. Ne düşünüyorsunuz?
Teşekkürler






Başlangıç Akvaryumum
[QUOTE=umutgunay] Oktunç Bey, eğer verdiğiniz ölçüler doğruysa akvaryumunuz 90 litre civarında ama gözüme daha küçük göründü...
Söyleyeceklerimin bir kısmı zaten söylenmiş ama yine bir toparlayayım dedim:
Yapay malzemeler çıksın, seçtiğiniz bitkiler uyumludur, arka tarafa doğru gruplandırarak dikin.
Vatozunuzu Cüce Vatoz ile değiştirmenizi tavsiye ederim, sadece balık için de değil. Büyük olan vatozlar tembel ve korkak balıklardır. Cüce vatozun verdiği keyfi vermez.
Azot döngüsü oluşmadan balık eklemeniz yanlış olmuş, özellikle Lepisteslerden balık kaybınız olursa şaşırmayın.
Yukarıda akvaryuma teleskop koyduğunuzu yazmışsınız, kesinlikle uyumlu bir tür değildir. Onu çıkarmalısınız.
Salyangozunuz bitkileri yiyen Elma Salyangozu türüne benziyor. Bitkiler gelince gözlem yapın, eğer yiyorsa onu da çıkarmalısınız. Zaten Elma salyangozu beslemek şart değil, beğenmiyorsanız hiç koymayın. Çünkü bu türler öyle artık yemlerle doyacak gibi değildir, ekstra yemleme yapmalısınız.
Lepistesinizi yavruluğa almışsınız ama bu önerilen bir durum değildir. Ayrıca Lepistesinizin yakından net resimlerini çekebilirseniz doğum zamanı ile aşağı yukarı bir tahmin yürütebiliriz, boşuna yavrulukta beklemesin hayvancağız.
[QUOTE=hayati43] ya arkadaşlar bi yardımcı olun 30ltlik sanırım akvaryumum özür dilerim hiçbişeyde bilgim yokyeni filtre aldım 5 adet 3ü sarı 2si mavi prenses olmka üzer bugün akvaryuma koydum şekerleri filtrede 1200f yazıyo sanki güçlü akıyo gibi anlamadım lamba beyaz florasan 15 w lamba taktım saklanabilecekleri 1 aksesuar yok şuanda midye kabukları ufacıcık köprü den başka balıklar filtrenin altında toparlanıyorlar elimi sokunca ayrıldılar şuanda yüzmelerinde yavaşlı yok yorgunluk yok gibi 1tanesi ufak inadına akıntıya yüzüyo kendini bırakıyo tekrar akıntıya yüzüyodiğeri filtreyi kapatınca yukarı aşağı yukarı aşağı yüzüyo bunormalmi ha buarada tuz attım derece 26 derecede ayarlı bunlar normalmi sizce[/QUOTE] Probleminiz ile ilgili ayrı bir konu açmanız gerekiyor çünkü kısa bir sorun değil. 30 Litrelik akvaryumda Lepistes beslemek bile sorun olurken siz Malawi cikletleri koymuşsunuz. 100 Litreden daha büyük hacim isteyen balıklardır. Bence en yakın zamanda balıklar ölmeden elden çıkarıp 30 litrelik akvaryumda besleyebileceğiniz türleri belirleyip ona göre sıfırdan kurulum yapalım?
[/QUOTE]
Umut bey ilginiz ve ayırdığınız zaman için teşekkürler. Dediğiniz gibi azot dengesinden ötürü sanırım lepistes kayıpları yaşama başladım. Şu an bitkileri koydum ve bir süre azot döngüsünü sağlayana kadar herhangi bir balık eklemesi yapmayacağım. Bu testler varmış sanırım. Denk getirebilirsem bunlardan almayı düşünüyorum bu döngüyü hızlı bir şekilde sağlayabilmek için. Yemlemeyi de azaltmayı düşünüyorum şu süreçte.
Bakalım umarım daha fazla balık kaybı yaşamadan stabil bir duruma gelecek akvaryum. Sizin de önerileriniz olursa çok sevinirim.
Teşekkürler
[QUOTE=umutgunay] Oktunç Bey, eğer verdiğiniz ölçüler doğruysa akvaryumunuz 90 litre civarında ama gözüme daha küçük göründü...
Söyleyeceklerimin bir kısmı zaten söylenmiş ama yine bir toparlayayım dedim:
Yapay malzemeler çıksın, seçtiğiniz bitkiler uyumludur, arka tarafa doğru gruplandırarak dikin.
Vatozunuzu Cüce Vatoz ile değiştirmenizi tavsiye ederim, sadece balık için de değil. Büyük olan vatozlar tembel ve korkak balıklardır. Cüce vatozun verdiği keyfi vermez.
Azot döngüsü oluşmadan balık eklemeniz yanlış olmuş, özellikle Lepisteslerden balık kaybınız olursa şaşırmayın.
Yukarıda akvaryuma teleskop koyduğunuzu yazmışsınız, kesinlikle uyumlu bir tür değildir. Onu çıkarmalısınız.
Salyangozunuz bitkileri yiyen Elma Salyangozu türüne benziyor. Bitkiler gelince gözlem yapın, eğer yiyorsa onu da çıkarmalısınız. Zaten Elma salyangozu beslemek şart değil, beğenmiyorsanız hiç koymayın. Çünkü bu türler öyle artık yemlerle doyacak gibi değildir, ekstra yemleme yapmalısınız.
Lepistesinizi yavruluğa almışsınız ama bu önerilen bir durum değildir. Ayrıca Lepistesinizin yakından net resimlerini çekebilirseniz doğum zamanı ile aşağı yukarı bir tahmin yürütebiliriz, boşuna yavrulukta beklemesin hayvancağız.
[QUOTE=hayati43] ya arkadaşlar bi yardımcı olun 30ltlik sanırım akvaryumum özür dilerim hiçbişeyde bilgim yokyeni filtre aldım 5 adet 3ü sarı 2si mavi prenses olmka üzer bugün akvaryuma koydum şekerleri filtrede 1200f yazıyo sanki güçlü akıyo gibi anlamadım lamba beyaz florasan 15 w lamba taktım saklanabilecekleri 1 aksesuar yok şuanda midye kabukları ufacıcık köprü den başka balıklar filtrenin altında toparlanıyorlar elimi sokunca ayrıldılar şuanda yüzmelerinde yavaşlı yok yorgunluk yok gibi 1tanesi ufak inadına akıntıya yüzüyo kendini bırakıyo tekrar akıntıya yüzüyodiğeri filtreyi kapatınca yukarı aşağı yukarı aşağı yüzüyo bunormalmi ha buarada tuz attım derece 26 derecede ayarlı bunlar normalmi sizce[/QUOTE] Probleminiz ile ilgili ayrı bir konu açmanız gerekiyor çünkü kısa bir sorun değil. 30 Litrelik akvaryumda Lepistes beslemek bile sorun olurken siz Malawi cikletleri koymuşsunuz. 100 Litreden daha büyük hacim isteyen balıklardır. Bence en yakın zamanda balıklar ölmeden elden çıkarıp 30 litrelik akvaryumda besleyebileceğiniz türleri belirleyip ona göre sıfırdan kurulum yapalım?
[/QUOTE]
Umut bey ilginiz ve ayırdığınız zaman için teşekkürler. Dediğiniz gibi azot dengesinden ötürü sanırım lepistes kayıpları yaşama başladım. Şu an bitkileri koydum ve bir süre azot döngüsünü sağlayana kadar herhangi bir balık eklemesi yapmayacağım. Bu testler varmış sanırım. Denk getirebilirsem bunlardan almayı düşünüyorum bu döngüyü hızlı bir şekilde sağlayabilmek için. Yemlemeyi de azaltmayı düşünüyorum şu süreçte.
Bakalım umarım daha fazla balık kaybı yaşamadan stabil bir duruma gelecek akvaryum. Sizin de önerileriniz olursa çok sevinirim.
Teşekkürler
Başlangıç Akvaryumum
[QUOTE=Sebatay]Öncelikle hayırlı olsun sevgili konu sahibi (isminizi yazmamışsınız, isminizle hitap edemiyorum).
[/QUOTE]
Teşekkür ettim. İsmim Oktunç :) Litre konusunda yanlışlık olur mu bilmiyorum ama bu civarda olacağını tahmin ediyorum. Litresini sormadım. Daha önce bu tarz görmüştüm 65 litre olarak kaldı aklımda. Ben yanlış olablilirim. Vatoz konusunda evet cüce vatoz değil normal vatoz. Ben büyümelerini seviyorum. Büyüdüğünde takas için veririm herhalde ya da hediye ederim diye düşündüm.
Bitkilerim hala gelmedi o yüzden bitki fotolarını koyamadım ancak şu an siyah kumlanmış haliyle ve ek bazı kuma koyduğum dekorları çekeyim. Bitkilerim daha gelmedi. İnternetten verdim normalde hemen göndermeleri lazım ama hala gelmedi. Arka yapay plastikleri yavaş yavaş çıkarmayı düşünüyorum zaten bitkiler gelince ve büyüyünce. Salyangoz aldım 1 tane daha ama 1 tanesi sarı bir tanesi de bu sarılar kadar hoş olmayan büyük salyangozlardan. Ancak beğenmiyorum ben o salyangozları.
Lepisteslerden 2si hamileydi bir tanesi ne yazık ki öldü. Diğeri devam ediyor. Yalancı gebelik değildir diye düşünüyorum. Bitkiler gelseydi yavruluğa koymayacaktım ama mecbur yavruluk alıp koydum.

[QUOTE=Sebatay]Öncelikle hayırlı olsun sevgili konu sahibi (isminizi yazmamışsınız, isminizle hitap edemiyorum).
Kum olarak tercih ettiğiniz tür hangisi oldu acaba ? Bitkim seçimleri mantıklı olmuş. Akvaryumun litresi ya bahsettiğiniz 65 litre değil, ya da ölçüleriniz yanlış. Sanırım vatozunuz cüce vatoz değil, normal vatoz, ilerde ciddi anlamda büyüyecektir, elinizden çıkartmak zorunda kalabilirsiniz. Yerinizde olsam cüce vatoz ile takaslardım onu.
Yeni resimlerinizi bekliyoruz. Arka fon vs. konularına çok kafa yormayın, estetik kaygının haricinde bir katma değeri yok.
Teşekkür ettim. İsmim Oktunç :) Litre konusunda yanlışlık olur mu bilmiyorum ama bu civarda olacağını tahmin ediyorum. Litresini sormadım. Daha önce bu tarz görmüştüm 65 litre olarak kaldı aklımda. Ben yanlış olablilirim. Vatoz konusunda evet cüce vatoz değil normal vatoz. Ben büyümelerini seviyorum. Büyüdüğünde takas için veririm herhalde ya da hediye ederim diye düşündüm.
Bitkilerim hala gelmedi o yüzden bitki fotolarını koyamadım ancak şu an siyah kumlanmış haliyle ve ek bazı kuma koyduğum dekorları çekeyim. Bitkilerim daha gelmedi. İnternetten verdim normalde hemen göndermeleri lazım ama hala gelmedi. Arka yapay plastikleri yavaş yavaş çıkarmayı düşünüyorum zaten bitkiler gelince ve büyüyünce. Salyangoz aldım 1 tane daha ama 1 tanesi sarı bir tanesi de bu sarılar kadar hoş olmayan büyük salyangozlardan. Ancak beğenmiyorum ben o salyangozları.
Lepisteslerden 2si hamileydi bir tanesi ne yazık ki öldü. Diğeri devam ediyor. Yalancı gebelik değildir diye düşünüyorum. Bitkiler gelseydi yavruluğa koymayacaktım ama mecbur yavruluk alıp koydum.

Canlı Doğuranlar İçin Canlı Bitki Tavsiyesi
[QUOTE=sametk]Taşları niye çıkarmadınızki üstü hagen yapmanızın çok anlamı yok bence, kök aşşağı taşlara gidecek neticede.[/QUOTE]
jacktheblack 2013-09-02 12:04:59
[QUOTE=sametk]Taşları niye çıkarmadınızki üstü hagen yapmanızın çok anlamı yok bence, kök aşşağı taşlara gidecek neticede.[/QUOTE]
Akvaryumun içinde 65 litre su ve balıklar olunca zor geldi açıkçası diyebilirim ve yeterli zamanım yok şu an için maalesef. Çok zararının dokunacağını düşünmedim. Bilmiyorum yanlış mı düşündüm?
Akvaryum bu. Üzeri şimdi tamamen siyah kumla kaplı.Ön kısım hariç taşlar görünmüyor.
Canlı Doğuranlar İçin Canlı Bitki Tavsiyesi
Yavaş yavaş akvaryumu doğallaştırmaya çalışıyorum. Üst kısmı komple parlak siyah kum yaptım. Renkli taşlar alt kısımda kaldı diyebilirim. Dün bitki sipariş ettim. Yarın elimde olur gibi diye düşünüyorum.
Arkadaşın izniyle birşey paylaşmak istiyorum.
Bitkileri şöyle aldım. Karışık şekilde sipariş verdim.
Bacopa monnieri 5 adet
Zeytin bitkisi 10 kök
Elodea 5 kök
Sizce doğru bir tercih mi yaptım acaba? Bunları yan kısımlara ve arka kısma dikeceğim. Birbirleriyle bağlantısı olmayacak yan yana gibi. Sıkıntı çıkarmaz kanımca değil mi?
SON MESAJLAR
- Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 01:33
Akvaryum ve Kapak Yapımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera Killicory, 22:49
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 02:54
- Geophagus Arıyorum MurathanM 02:54
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 01:18
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 01:18
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
KULLANICILAR
- 50 Online Kullanıcı, 28 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.

