ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
24 Ocak 2014 11:05
Son Ziyaret:
05 Ocak 2021 20:05
Toplam Mesaj:
224 [0.05 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
İMZA
Mesut YURT
Hobiye ara vermiş durumda... :(
SON 10 MESAJI
Tanganyika Biyotopu ( Final ) Syf 26.
Vay be... Eksiksiz... Mükemmel... Tebrik ederim Ugur bey. Gerçekten belli ki emek harcamışsınız ve değmiş. Bu hobiyi bu yüzden seviyorum. Keşke sizin gibi hobicilerin sayısı artsana gözlerimiz bayram etse [:)] O kadar imrendim ki hobiye tekrar başlamamak için kendimi zor tutuyorum [:)] Tekrar tekrar tebrikler... Keyifli hobiler dilerim.
Vay be... Eksiksiz... Mükemmel... Tebrik ederim Ugur bey. Gerçekten belli ki emek harcamışsınız ve değmiş. Bu hobiyi bu yüzden seviyorum. Keşke sizin gibi hobicilerin sayısı artsana gözlerimiz bayram etse [:)] O kadar imrendim ki hobiye tekrar başlamamak için kendimi zor tutuyorum [:)] Tekrar tekrar tebrikler... Keyifli hobiler dilerim.
Bu kaya nasıl?
[QUOTE=orkut_k]O kayaları inşaatın temeline bilerek atıyorlar.Atılan beton daha sağlam tutsun diye.Adamın biride yazmış nerede o inşaat kamyonla gelim diye.O kayalar başkasının malı arkadaş.İnşaatın sahibi para verip almış onları.Sizlerde bi zahmet paranıza kıyıp netten yada taş marketlerden satın alın kayalarınızı.Yada gidin doğadan,sahilden v.s toplayın.Resmen kul hakkıdır bu[:kotu:] Kılın 40 yarılacağı o günde nasıl hesap verirsiniz size kalmış artık[/QUOTE]
Yorumunuzun üzerinden baya bi zaman geçmiş. Yeni farkettim ve cevap verme gereği hissettim. Sizi temin ederim ki bilinçli olarak atılmış kayalar değildi. Zannımca temel için atılan kayalarla temelden çıkan kayalar arasında ki fark anlaşılabilir. Ayrıca kayalardan kurtulma isteklerinide öncesinde pek çok sefer farketmiştim. Herneyse kul hakkına yönelik duyarlılığınız için teşekkürler.
[QUOTE=selim__42]Kayaları akvaryumunuzda ise resim paylaşabilirmisiniz aynı kayadan bende buldum. Eğer kafama yatarsa bende kullanmak istiyorum.[/QUOTE]
Kusuruma bakmayın çok geç fark ettim yazdığınızı. Muhtemelen bu süreç de kendiniz tecrübe etmişsinizdir. [:)] Şu an için hobiye ara verdim fakat hala görmek isterseniz şu linkten bakabilirsiniz. Keyifli hobiler.
http://www.akvaryum.com/Forum/neolamprologus_similis_dunyam_k826565.asp
[QUOTE=orkut_k]O kayaları inşaatın temeline bilerek atıyorlar.Atılan beton daha sağlam tutsun diye.Adamın biride yazmış nerede o inşaat kamyonla gelim diye.O kayalar başkasının malı arkadaş.İnşaatın sahibi para verip almış onları.Sizlerde bi zahmet paranıza kıyıp netten yada taş marketlerden satın alın kayalarınızı.Yada gidin doğadan,sahilden v.s toplayın.Resmen kul hakkıdır bu[:kotu:] Kılın 40 yarılacağı o günde nasıl hesap verirsiniz size kalmış artık[/QUOTE]
Yorumunuzun üzerinden baya bi zaman geçmiş. Yeni farkettim ve cevap verme gereği hissettim. Sizi temin ederim ki bilinçli olarak atılmış kayalar değildi. Zannımca temel için atılan kayalarla temelden çıkan kayalar arasında ki fark anlaşılabilir. Ayrıca kayalardan kurtulma isteklerinide öncesinde pek çok sefer farketmiştim. Herneyse kul hakkına yönelik duyarlılığınız için teşekkürler.
[QUOTE=selim__42]Kayaları akvaryumunuzda ise resim paylaşabilirmisiniz aynı kayadan bende buldum. Eğer kafama yatarsa bende kullanmak istiyorum.[/QUOTE]
Kusuruma bakmayın çok geç fark ettim yazdığınızı. Muhtemelen bu süreç de kendiniz tecrübe etmişsinizdir. [:)] Şu an için hobiye ara verdim fakat hala görmek isterseniz şu linkten bakabilirsiniz. Keyifli hobiler.
http://www.akvaryum.com/Forum/neolamprologus_similis_dunyam_k826565.asp
Tanganyika Kabukçulları ve Diğerleri
[QUOTE=SinanGezen]Arkadaşlar selam,
50x50x50 litre akvaryumda demosoni besliyorum. Hobiye yeni başladım sayılır ama benim için doğru balığın kabukçullar olduğunu düşünüyorum. Hem akvaryum ölçülerimden dolayı hemde sosyal hallerinden dolayı tür değişikliğine gideceğim.
İtanbulda kabukçullar için gidebileceğin en iyi pet shop nerdedir?
BU balığı Türkiye'de bulma şansım var mıdır?
https://www.akvaryum.com/neolamprologus_multifasciatus_tatlisur_2_4233.asp
[/QUOTE]
Selam Sinan abi... Öncelikle aramıza şimdiden hoşgeldiniz.
Eğer balıklarda görselliğe çok değer vermiyorsanız, aksine davranış ve sosyal yapıları ilginizi çekiyorsa kabukçullardan asla pişman olmazsınız. [:)] Bundan emin olun.
Pet shoplar genelde ve doğal olarak ticari düşündükleri için kabukçulları oralarda bulmak çok zor. Neredeyse imkansız. Bu zamana kadar pek çok akvaryumcu gezmeme rağmen tanganyikaya dair tropheus , frontoza ve birer sefer de bricardi ve leleupi gördüm. Dolayısiyle kendinizi hiç yormayın. Forumumuzda ki ilanlardan bulmaya çalışın. Ama multifactusu bulmak da zor [:)] Hatta bu zamana kadar ilanlar bölümündede gördüğümü hatırlamıyorum. Onun yerine tavsiyem neolamprolugus similis besleyin. Davranışları ve sosyal yapıları bakımından bildiğim kadarıyla bi fark yok. Görünüş itibariyle de multifactus da boyuna beyaz çizgiler solungaçlar da biterken similislerde kafanın üst kısmına kadar ilerliyor. Bence similisler daha güzel. Tercih sizin. Keyifli hobiler dilerim...
[QUOTE=SinanGezen]Arkadaşlar selam,
50x50x50 litre akvaryumda demosoni besliyorum. Hobiye yeni başladım sayılır ama benim için doğru balığın kabukçullar olduğunu düşünüyorum. Hem akvaryum ölçülerimden dolayı hemde sosyal hallerinden dolayı tür değişikliğine gideceğim.
İtanbulda kabukçullar için gidebileceğin en iyi pet shop nerdedir?
BU balığı Türkiye'de bulma şansım var mıdır?
https://www.akvaryum.com/neolamprologus_multifasciatus_tatlisur_2_4233.asp
[/QUOTE]
Selam Sinan abi... Öncelikle aramıza şimdiden hoşgeldiniz.
Eğer balıklarda görselliğe çok değer vermiyorsanız, aksine davranış ve sosyal yapıları ilginizi çekiyorsa kabukçullardan asla pişman olmazsınız. [:)] Bundan emin olun.
Pet shoplar genelde ve doğal olarak ticari düşündükleri için kabukçulları oralarda bulmak çok zor. Neredeyse imkansız. Bu zamana kadar pek çok akvaryumcu gezmeme rağmen tanganyikaya dair tropheus , frontoza ve birer sefer de bricardi ve leleupi gördüm. Dolayısiyle kendinizi hiç yormayın. Forumumuzda ki ilanlardan bulmaya çalışın. Ama multifactusu bulmak da zor [:)] Hatta bu zamana kadar ilanlar bölümündede gördüğümü hatırlamıyorum. Onun yerine tavsiyem neolamprolugus similis besleyin. Davranışları ve sosyal yapıları bakımından bildiğim kadarıyla bi fark yok. Görünüş itibariyle de multifactus da boyuna beyaz çizgiler solungaçlar da biterken similislerde kafanın üst kısmına kadar ilerliyor. Bence similisler daha güzel. Tercih sizin. Keyifli hobiler dilerim...
👋 Yeni Gelenler Buradan Merhaba Desin
[QUOTE=konuk]Herkese merhaba:) [/QUOTE]
VaKuR 2015-04-19 02:17:54
[QUOTE=konuk]Herkese merhaba:)
Çocuğumuzun uzun ısrarları sonucu evde balık beslemenin ilk adımı olarak bir akvaryumcuya gittim.
Bu konuda pek bilgi sahibi olmadığım için,satıcının bilgisine güvenerek evde boş duran beş litrelik fanusa üç adet japon balığı aldım.
Satıcı ''her gün fanustan bir bardak boşaltıp bir bardak damacana suyu ekleyin'' dedi.
Bir kaç gün o şekilde balıkları besledik,daha sonra balıkların devamlı su yüzeyinde gezinmeleri ve can çekişir gibi sesler çıkartmaları tuhafımıza gitti.
Sonra forumlardan ve çeşitli kaynaklardan öğrendim ki biz evde balık beslemiyor işkence ediyormuşuz.
Kısaca fanus balıkların cehennemi galiba.
Uzun lafın kısası bu olaya fazla seyirci kalmamak için 35 litrelik bir akvaryum edindk.
İçini musluk suyuyla doldurup üç gün dinlendirdim.
Daha sonra 35 damla akvaryumcudan verilen contra ıchthyo dan damlattım.
Bir gün sonra balıkları aldığım akvaryumcuya gidip dört paket kum+ ns f680 iç filtre+florasan lamba+ bir demet bitki (90 tl verdim) umarım kazık yememişimdir bana biraz pahalı geldi :)
Bu malzemeleri alıp evin yolunu tuttum.
Kumları iyice yıkayıp süzdükten sonra akvaryuma serdim.
Bitkiyi bir köşesine diktim.
Filtreyi yerleştirdim ve çalıştırdım.
Fanustaki balıkları kendi suyu ile bir poşete koyup akvaryumda on beş dakika beklettim.
Kumu koyduğum esnada su yüzüne çıkan çöpleri süzgeç ile aldım.
Daha sonra balıkları fanus suyu ile akvaryuma boşaltım.
Japon balığı oldukları için ısıtıcı almadım şu anda balıklarda ve akvaryumda sorun yok gibi
Kafama takılan filtreyi düzgün takıp takmadığım yanlış yaptığım bir husus var mı arkadaşlar?
Ercan bey ilk önce merhabalar hoşgeldiniz forumumuza
Umarım sizde keyif alırsınız bu hobiden. Akvaryumcular genelde tamamen maddiyat açısından bakıyorlar bu olaya. Siz de malesef onların gazabına denk gelmişsiniz
Saglık olsun inanın hepimiz bu ve benzeri olayları yaşamışızdır. Sorunuza cevap vereyim hemen. Çünkü en acil durum bu görünüyor.
İç filtrenin hortumunun ucunun suyun dışında olması gerekiyor.Bu şekilde iç filtrenin ucundan hava kabarcıkları akvaryumun içerisine dagılacak. Buradaki mantık: İç filtre dışardan havayı alarak suyun içerisinde suyla etkileşime geçirebilsin ki sudaki oksijen mikrarı artsın. İç filtre biraz ses yapabilir. Bunu da akvaryum kapagını kapatarak ve ya resimde görünen vanayı biraz kısarak aşabilirsiniz. Ama dikkat edin vanayı kıstıgınızda iç filtre zorlanmasın. Motorunun çabuk yıpranmasına ve bozulmasına sebep olur.
Umarım sizde keyif alırsınız bu hobiden. Akvaryumcular genelde tamamen maddiyat açısından bakıyorlar bu olaya. Siz de malesef onların gazabına denk gelmişsiniz
Saglık olsun inanın hepimiz bu ve benzeri olayları yaşamışızdır. Sorunuza cevap vereyim hemen. Çünkü en acil durum bu görünüyor.
İç filtrenin hortumunun ucunun suyun dışında olması gerekiyor.Bu şekilde iç filtrenin ucundan hava kabarcıkları akvaryumun içerisine dagılacak. Buradaki mantık: İç filtre dışardan havayı alarak suyun içerisinde suyla etkileşime geçirebilsin ki sudaki oksijen mikrarı artsın. İç filtre biraz ses yapabilir. Bunu da akvaryum kapagını kapatarak ve ya resimde görünen vanayı biraz kısarak aşabilirsiniz. Ama dikkat edin vanayı kıstıgınızda iç filtre zorlanmasın. Motorunun çabuk yıpranmasına ve bozulmasına sebep olur.Bunu hallettikten sonra başka bir aciliyet görünmüyor. Şimdi bundan sonrası için önem sırasına göre aklıma geldikçe size tavsiyelerden bulunmak isterim.
1)Akvaryum suyunu degiştirirken kesinlikle dinlenmiş su kullanmanız gerekiyor. Sebebi ise çeşme suyunun klorlu olması. Klor balıklara zarar verdigi gibi akvaryumdaki yararlı bakterileride tamamen öldürür. Normali ve olması gerekeni haftada bir %20 su degişimidir. Yani sizin 10 litrelik bir bidonu alıp kapagını açık bırakarak(klorun uçması için) bir hafta bekletmeniz lazım. Bu süre geçtikten sonra haftalık degişimlerde kullabilirsiniz.
2)Filtre temizliginin kesinlikle akvaryum suyuyla yapılması gerekiyor. Dinlenmiş suda olabilir ama siz akvaryum suyunu tercih edin. Bunun mantıgıda aynı. İç filtrenin içerisinde belli bi süreçte bakteriler oluşmaya başlıyor. Ve siz çeşme suyuyla filtreyi temizlediginiz zaman döngü en başa dönüyor. Bakteriler ölmüş oluyor. Bu da akvaryum suyunda bulanmalara sebep oluyor. İnsanın canını sıkar moralini bozar. Ama sebebi çok basit. Bir çok akvaristin yanlış yaptıgı nokta da budur. İç filtrenin süngerinide tam temizlemeye felan çalışmayın. Balık dışkılarını temizleseniz yeterli. İç filtrenin asıl görevi suya oksijen saglamaktır. Yukarıda bahsettim. İkinci görevi mekanik temizlik yani akvaryumdaki pislikleri içine çekmesi . Üçüncü ve en son sıradaki görevi ise içerisinde az da olsa yararlı bakterileri barındırır. Bu filtre temizligindeki amaç ise ikinci görevini yapsın diye ugraşırken üçüncü görevini sekteye ugratmamak. İç filtre temizleme sıklıgının ise akvaryumdaki canlılarda dogru orantısı var. Canlı artıgı zaman daha sık temizlik gerekir. Siz ayda bir yapsanızda olur sanırım. (Sanırım dedim
emin degilim zamanla ne zaman temizlemeniz gerektigini anlarsınız) Su değişimi yaparken bazı zamanlar filtre temizligide yaparsınız ek iş olmamış olur. Ayrıyeten yukarda söylemeyi unutmuşum. Su degişiminde akvaryumdan alacagınız suyu dipten almaya gayret gösterin. Özellikle balıgın pisliklerini boru yardımıyla çekebilirsiniz. Yine unutmuşum söylemeyi: İç filtreninde sürekli çalışması gerekiyor
. Fazla bir masrafı olmuyor hesap edebılırsınız.
emin degilim zamanla ne zaman temizlemeniz gerektigini anlarsınız) Su değişimi yaparken bazı zamanlar filtre temizligide yaparsınız ek iş olmamış olur. Ayrıyeten yukarda söylemeyi unutmuşum. Su degişiminde akvaryumdan alacagınız suyu dipten almaya gayret gösterin. Özellikle balıgın pisliklerini boru yardımıyla çekebilirsiniz. Yine unutmuşum söylemeyi: İç filtreninde sürekli çalışması gerekiyor
. Fazla bir masrafı olmuyor hesap edebılırsınız.3)Yukarda bahsettigim iki hususu uyguladıgınız taktirde. Bundan sonrası için lütfen contra ıchthyo'ayı kullanmayın. Bu bahsettiginiz ilaç su düzenleyicidir. Amacı dinlendirilmemiş su söz konusu oldugunda suyu hemen balıkların yaşayabilecegi su düzeyine çekmektir. (Hastalıklarada etkisi var ama bu başka mesele... aslında pek çok yerde kullanılabılıyor ayrıntılı bir mevzu) Negatif yönü ise yine sudaki yararlı bakterileri öldürüyor. Balıkların kloru gibi düşünün
Yani mesela çeşme suyuna klor atılmasındaki maksat zararlı bakterileri öldürmekse de tüm bakterileri yararlı olanları bile öldürüyor. Burada da o ilaç zararlıları öldüreyim derken yararlılarıda öldürüyor. Sonuçta biz içerken bile mineralli , yararlı bakteriler bulunan suları tercih ediyoruz degil mi? Umarım anlatabilmişimdir ne demek istedigimi. Aslında önemli bir husus. Akvaryum hobisinde professiyonel olanlar zor durumda kalmadıkları sürece bu ilacı kullanmazlar.
Yani mesela çeşme suyuna klor atılmasındaki maksat zararlı bakterileri öldürmekse de tüm bakterileri yararlı olanları bile öldürüyor. Burada da o ilaç zararlıları öldüreyim derken yararlılarıda öldürüyor. Sonuçta biz içerken bile mineralli , yararlı bakteriler bulunan suları tercih ediyoruz degil mi? Umarım anlatabilmişimdir ne demek istedigimi. Aslında önemli bir husus. Akvaryum hobisinde professiyonel olanlar zor durumda kalmadıkları sürece bu ilacı kullanmazlar.4)Lütfen kaliteli yemler kullanın(Ne kadar çok çeşit kullanırsanız o kadar iyidir). Ucuz yemle kaliteli arasında bi kac TL lik fark var. Şu küçük poşet gibi şeylere konulan yemlerden bahsediyorum (Orjinal kutularda satılanlar degil) Sebebi ise bu paket içerisinde alacagınız yemler bir yıldan fazla idare edebiyor. Ve bir kaç TL lik farkı bir yıla vurunca gerçekten hiçbirşey. Tabiki balık üzerindeki faydalarına etkilerine hiç girmiyorum
''Japonlar için saglıklı yemler'' konusunu malesef tam bilmiyorum bunu forumda araştırmanız gerekecek.
''Japonlar için saglıklı yemler'' konusunu malesef tam bilmiyorum bunu forumda araştırmanız gerekecek.Yukarıda bahsettigim seyler balıklarınıza saglıklı bir şekilde bakabilmeniz için şimdilik yeterli gibi duruyor. Yani aklıma gelenler bunlar. Ha unutmadan oda sıcaklıgında japonlara ısıtıcı gereksiz fakat kışın eviniz soguk oluyorsa balıklarınızı riske atmayın ve lütfen ısıtıcı temin edin.
Kum bitki ve diger yapay şeyler konusuna şimdi girip sizi daha fazla sıkmak istemiyorum
İnanın o kadar çok şey var ki. Bu hobi derya deniz. Ögrenmenin sonu yok. Ve yine bilin ki ögrendikçe daha bi güzelleşiyor bu hobi.
İnanın o kadar çok şey var ki. Bu hobi derya deniz. Ögrenmenin sonu yok. Ve yine bilin ki ögrendikçe daha bi güzelleşiyor bu hobi. Eklemeyi unuttugum noktalar ve hatalarım olmuşsa affola. Bi sorunuz sıkıntınız olursa elimden geldigince yardımcı olmaya çaşışırım. Keyifli hobiler dilerim
baliklar üzerine deney
Merhabalar. Japon beslemedım ama akvaryumcularda gordugum ve forumdan duydugum kadarıyla japonlar korkak hayvanlar degil. Yani tepkisini kolay ölçebileceginiz bir balıkta degil. Tavsiyem cichlid türlerine yönelin mesela küçügünden 1 tane sarı prenses alabilirsiniz.
Merhabalar. Japon beslemedım ama akvaryumcularda gordugum ve forumdan duydugum kadarıyla japonlar korkak hayvanlar degil. Yani tepkisini kolay ölçebileceginiz bir balıkta degil. Tavsiyem cichlid türlerine yönelin mesela küçügünden 1 tane sarı prenses alabilirsiniz.
En müsayit tepki ölçme yöntemi titreşimi kullanmak olur sanırım. Titreşimin de şiddetine baglı. Dokunmakla camı tıklatmak arasında fark var dogal olarak
Beyaz Prenses Dik Yüzüyor
Söyledigim gibi bana gidici geldi malesef keşke bu konuda daha fazla tecrübem olsaydı ve daha fazla yardımcı olabilseydim. Benden daha tecrübeli arkadaşlar yardımcı olacaklardır. Ama moralinizi bozmayın olabilecek şeyler bunlar bu hobide. Ayrıca size küçük bi tavsiyede daha bulunmak isterim. Mümkün oldugu kadar aynı tür balıklara bakın beyaz prensesle mavi prenses te bölgecidir o akvaryumda yine sıkıntılar çıkar. Yani sarı prenses ıceman kombinasyonu en idealidir. Tabikide erkek dişi oranının da uygun olması gerekıyor. Umarım bir daha böyle şeyler yaşamazsınız. Keyifli hobiler dilerim
Söyledigim gibi bana gidici geldi malesef keşke bu konuda daha fazla tecrübem olsaydı ve daha fazla yardımcı olabilseydim. Benden daha tecrübeli arkadaşlar yardımcı olacaklardır. Ama moralinizi bozmayın olabilecek şeyler bunlar bu hobide. Ayrıca size küçük bi tavsiyede daha bulunmak isterim. Mümkün oldugu kadar aynı tür balıklara bakın beyaz prensesle mavi prenses te bölgecidir o akvaryumda yine sıkıntılar çıkar. Yani sarı prenses ıceman kombinasyonu en idealidir. Tabikide erkek dişi oranının da uygun olması gerekıyor. Umarım bir daha böyle şeyler yaşamazsınız. Keyifli hobiler dilerim
Tanganyika Kabukçulları ve Diğerleri
[QUOTE=diaslayt]Mesut, yalniz asil merak ettigim durum similisler kucuk baliklar dis filtre agir gelir mi bu baliklar icin ? Internette baktigimda hep pipo filtre var akvaryumlarinda, ozellikle yavru donemi sikinti olabilir mi.. Zarar gorsunler istemiyorum akintidan dolayi..[/QUOTE]
VaKuR 2015-04-18 00:14:00
[QUOTE=diaslayt]Mesut, yalniz asil merak ettigim durum similisler kucuk baliklar dis filtre agir gelir mi bu baliklar icin ? Internette baktigimda hep pipo filtre var akvaryumlarinda, ozellikle yavru donemi sikinti olabilir mi.. Zarar gorsunler istemiyorum akintidan dolayi..[/QUOTE]
Hayır neden agır gelsın. Merak etmeyin debi fazla olmadıgı sürece sorun olmaz (Normal en iyi bildigimiz balıklar içinde bu böyle debinin balıkları yormaması lazım. Suda hafif hafif sirkülasyon olması lazım) Similisler içinde aynı içinize sinmesi için debinin önüne biraz daha geçebilirsiniz. Yukarda bu yüzden debi olayını anlatmıştım. Ki bence benım tecrubem dış filtre çok daha saglıklı bı ortam saglıyor. Videolarda pipo filtre kullanılmasının sebebı akvaryumların kucuk olması.(Dogal olarak dış filtre kullanılamıyor) Hani similisler çok küçük hacimlerde bile bakılabiliyor ya?
Dış filtrenin en büyük sıkıntısı filtrenin su çekiş borusunun içerisine yavrular kaçabilir. Bunun da çözümü var. Elyafla süngerle fln emiş kısmı kaplanabiliyor ve bi bakıma pipo filtre halıne donuyor o ucu. Dış filtre konusunda zamanında baya bi araştırma yapmıştım. Soruların olursa seve seve elimden geldigi kadar cevaplarım.
Akvaryum Yapimi
[QUOTE=syklops]Cevabiniz icin tesekkur ederim gercekten cok ayrintili ve guzel cevap vermissiniz benim camlarim rodajli gibi sanki ama sadece 3 kenari rodajli her camin onu uste getircek sekilde kullanabilirim ama kestirince o rodajlarda gidicek ama benim simdi anlayamadigim su cam kalinligini hesap edip cikarip cizmem gereken proje [/QUOTE]
VaKuR 2015-04-17 23:32:53
[QUOTE=syklops]Cevabiniz icin tesekkur ederim gercekten cok ayrintili ve guzel cevap vermissiniz benim camlarim rodajli gibi sanki ama sadece 3 kenari rodajli her camin onu uste getircek sekilde kullanabilirim ama kestirince o rodajlarda gidicek ama benim simdi anlayamadigim su cam kalinligini hesap edip cikarip cizmem gereken proje [/QUOTE]
Rica ederim ne demek. Senın ıcın kabataslak bı proje çizebilirim ama bunun ıcın en az bi yarım saat beklemen lazım. Dışarı çıkmam gerekıyorda hemen. Fotosunuda buraya yüklerim. 15-20 dk ya anca gelirim. Sende bu süre zarfında arastır bence. Ayrıyeten emın olmam gereken konular var. Tam olarak kaça kaç bi akvaryum istiyorsun ?
Yani bahsettigim gibi 80.45.45 h mı? Ne kadar masrafa girebilirsin? Mesela kesınlıkle akvaryum sılıkonu alman lazım ve bunun ıcın de en ıyı ve guvenılır marka sısta. 12 13 14 TL civarı tasarruflu kullanılırsa 1 tanesı yetebilir ama emin degılım onuda dusunmem lazım. 2 tane almak gerekebılır cunku su an acemısın ve fazlasıyla harcayacaksın. Şimdi çıkıyorum
İstedigin şeyin özellıklerını ne kadar ayrıntısıyla anlatırsan o kadar guzel olur
SON MESAJLAR
- Satış Cyber_Scout, 19:48
Fiyat Forumu - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum berkc, 18:15
Yeni Üye Forumu - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 11:53
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 11:53
- Bitki Çeşitleri emreemin 11:46
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 11:46
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 11:46
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 11:46
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 11:28
KULLANICILAR
- 75 Online Kullanıcı, 41 Üye
Online Kullanıcılar
Cyber_Scout,
Hakan ARP,
sina cen,
Jotunheim,
Omer901,
Tortuga7,
aquanil,
ByOscar:),
JuqLax,
yeekim,
Sfenks111,
darknessmania,
karavezir,
EKAR,
ErayDemirel,
ilterisdoğukan,
mlh06,
bysmokin,
umutak,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
murtdmr,
Vitamixsps,
barsbingul,
Jeveux,
osmandbnl,
DigitalPen,
Fatihsm,
AquaShirmp,
Balıkmen,
Tata,
AquaVita,
Standart Moss,
şansal,
dınay,
Phos,
Pandkoal,
Hakanm_,
Furkann,
oguzsel,
OKIRATLI,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.


