ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
safakinan
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
158
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Aralık 2015 08:51
Son Ziyaret:
06 Ocak 2026 15:52
Toplam Mesaj:
205 [0.05 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
3 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
İMZA
M. Şafak İNAN - Haycan Akvaryum & Petshop İşletmesinin Kurucusu
SON 10 MESAJI
Ciklet Akvaryum Bakımı Nasıl Olmalı
Akvaryum ciklet için biraz küçük gibi görünüyor fotoğraflarda. Kaç litre akvaryum? Isı kaç derecede? Akvaryumu ne zaman kurdunuz ve balıklar ne kadar süredir sizde? Ve balıkların dişi erkek oranları nedir?
Sorulara cevap verebilirseniz, daha doğru şekilde yönlendirebiliriz sizi. Keyifli hobiler.
Akvaryum ciklet için biraz küçük gibi görünüyor fotoğraflarda. Kaç litre akvaryum? Isı kaç derecede? Akvaryumu ne zaman kurdunuz ve balıklar ne kadar süredir sizde? Ve balıkların dişi erkek oranları nedir?
Sorulara cevap verebilirseniz, daha doğru şekilde yönlendirebiliriz sizi. Keyifli hobiler.
Oranda Beslemek İçin Akvaryum Ve Ekipman Tavsiyesi
Merhaba, tekrar hobiye dönmenize sevindim. Zaten isteseniz de bırakamıyorsunuz. Bir şekilde tekrar başlıyorsunuz :) Oranda güzeldir, ama büyüdüklerinde suyu kirletir. O nedenle güzel bir filtre kıllanmanızı öneririm. Ya güzel bir dış filtre, ya da sumplu sistem. Ki tavsiyem sumplu bir akvaryum olması.
Tek tek, net cevaplayayım:
Akvaryum ölçüsü
100 × 80 taban çok iyi
Yükseklik için 50–55 cm idealdir.
Orandalar derinlikten çok taban alanı ister.
Daha yüksek yapmanın hiçbir faydası yok.
👉 100×80×50 = ~400 litre brüt → oranda için çok güzel bir hacim.
Mobilya (dolap) yüksekliği
80–85 cm idealdir
Hem sump rahat sığar.
Hem ayakta izlerken göz hizası iyi olur.
Sump sistemi (çok doğru düşünmüşsünüz)
Önerilen sump ölçüsü:
En az 80–90 cm uzunluk
35–40 cm en
35–40 cm yükseklik
[B]Bölme sırası (basit ama etkili):[/B]
Giriş – mekanik filtrasyon
200–300 mikron elyaf
Gerekirse üstüne ince sünger
[B]Biyolojik filtrasyon (en önemli bölüm)[/B]
Seramik halka
Substrat Pro / Matrix tarzı medya
Ne kadar çok, o kadar iyi
Opsiyonel boş bölüm
İleride gerekirse aktif karbon
Zeolit (geçici)
[B]Geri dönüş bölmesi[/B]
Geri dönüş motoru
Saatte 3000–4000 L/h yeterli
Yükseklik kaybıyla birlikte sana ~2500–3000 L/h döner
Fazlası gereksiz akıntı yapar
Sessiz, güvenilir bir motor seç. Ucuz motor burada pahalıya patlar.
[B]Zemin & dizayn[/B]
Orandalar dekor balığı değil, yüzme balığıdır.
[B]Kum:[/B]
İnce dere kumu (0,5–1 mm)
Ya da çıplak taban
Keskin, iri taşlardan UZAK dur
[B]Dekor:[/B]
Mümkünse hiç dekor koyma
Koyacaksan:
Yuvarlak hatlı büyük taş
Kesinlikle sivri kaya, kök vs. olmasın
Orandalar saklanmaz, yüzer
[B]Bitki olur mu?[/B]
%90 ihtimalle yerler
Anubias, java fern gibi sert yapraklılar denenebilir
[B]Ek ekipman[/B]
Isıtıcı: Şart değil (oda çok soğuk değilse)
Son uyarı (samimi söylüyorum)
Denizden gelenlerin en büyük hatası:
“Bunu da biraz estetik yapayım”
Orandada estetik balığın kendisi.
Sistem sade, filtrasyon güçlü, bakım düzenli olursa bu tank seni yıllarca mutlu eder.
Hayırlı olsun hocam, her şey gönlünüzce olsun. Keyifli hobiler.
Merhaba, tekrar hobiye dönmenize sevindim. Zaten isteseniz de bırakamıyorsunuz. Bir şekilde tekrar başlıyorsunuz :) Oranda güzeldir, ama büyüdüklerinde suyu kirletir. O nedenle güzel bir filtre kıllanmanızı öneririm. Ya güzel bir dış filtre, ya da sumplu sistem. Ki tavsiyem sumplu bir akvaryum olması.
Tek tek, net cevaplayayım:
Akvaryum ölçüsü
100 × 80 taban çok iyi
Yükseklik için 50–55 cm idealdir.
Orandalar derinlikten çok taban alanı ister.
Daha yüksek yapmanın hiçbir faydası yok.
👉 100×80×50 = ~400 litre brüt → oranda için çok güzel bir hacim.
Mobilya (dolap) yüksekliği
80–85 cm idealdir
Hem sump rahat sığar.
Hem ayakta izlerken göz hizası iyi olur.
Sump sistemi (çok doğru düşünmüşsünüz)
Önerilen sump ölçüsü:
En az 80–90 cm uzunluk
35–40 cm en
35–40 cm yükseklik
[B]Bölme sırası (basit ama etkili):[/B]
Giriş – mekanik filtrasyon
200–300 mikron elyaf
Gerekirse üstüne ince sünger
[B]Biyolojik filtrasyon (en önemli bölüm)[/B]
Seramik halka
Substrat Pro / Matrix tarzı medya
Ne kadar çok, o kadar iyi
Opsiyonel boş bölüm
İleride gerekirse aktif karbon
Zeolit (geçici)
[B]Geri dönüş bölmesi[/B]
Geri dönüş motoru
Saatte 3000–4000 L/h yeterli
Yükseklik kaybıyla birlikte sana ~2500–3000 L/h döner
Fazlası gereksiz akıntı yapar
Sessiz, güvenilir bir motor seç. Ucuz motor burada pahalıya patlar.
[B]Zemin & dizayn[/B]
Orandalar dekor balığı değil, yüzme balığıdır.
[B]Kum:[/B]
İnce dere kumu (0,5–1 mm)
Ya da çıplak taban
Keskin, iri taşlardan UZAK dur
[B]Dekor:[/B]
Mümkünse hiç dekor koyma
Koyacaksan:
Yuvarlak hatlı büyük taş
Kesinlikle sivri kaya, kök vs. olmasın
Orandalar saklanmaz, yüzer
[B]Bitki olur mu?[/B]
%90 ihtimalle yerler
Anubias, java fern gibi sert yapraklılar denenebilir
[B]Ek ekipman[/B]
Isıtıcı: Şart değil (oda çok soğuk değilse)
Son uyarı (samimi söylüyorum)
Denizden gelenlerin en büyük hatası:
“Bunu da biraz estetik yapayım”
Orandada estetik balığın kendisi.
Sistem sade, filtrasyon güçlü, bakım düzenli olursa bu tank seni yıllarca mutlu eder.
Hayırlı olsun hocam, her şey gönlünüzce olsun. Keyifli hobiler.
Haycan Akvaryum Ve Petshop Kuruluyor (fotoğraflı)
[QUOTE=Tallha]Birkaç kere alışveriş yapmıştım, petshop sahibi abinin forum üyesi olduğunu bilmiyordum, akış kısmında karşıma çıkınca şaşırdım. Akvaryum konusunda bilgili, samimi bir abi. Allah işini gücünü rast getirsin. Ben yaptığım her alışverişten memnun ayrıldım.[/QUOTE]
Bir sonraki gelişinizde mutlaka kendinizi tanıtın [:)] Sizinle tanışalım, sohbet edelim. Size yem hediye edelim [:)]
[QUOTE=emreksk]Hayırlı olsun,allah utandırmasın[/QUOTE][QUOTE=OmerFaruk]Hayırlı uğurlu olsun hocam allah utandırmasın
güncelleme yapabilir misiniz rica etsem[/QUOTE]
[QUOTE=1Balikci ]Hayırlı uğurlu olsun 🧿[/QUOTE]
[QUOTE=Buraktek.]Hocam avcılardayım yardıma ihtiyacınız olursa seve seve gelir bir işin ucundan tutarım. Allah utandırmasın hayırlı işler [/QUOTE]
[QUOTE=sedatyagci]Hayırlı uğurlu olsun , nedir son durum acaba [/QUOTE]
Çok teşekkür ederiz, bekleriz sizleri de [:)]
Kurulalı yaklaşık 2 sene oldu. Çok da güzel oldu. Toplamda 96 göz akvaryum ile hizmet veriyoruz. Balık malzemesi ve yem çeşitliliğimizi her geçen gün artırıyoruz. Web sitemizde kuruldu, içerisine ürünler yüklenmeye başlandı. Yakında web sitemiz aracılığı ile de malzeme ve yem satışına başlayacağız.
Türkiye'nin dört bir yanına balık gönderimi yapıyoruz. İşlerin yoğunluğundan buraya ve youtube'a eskisi kadar zaman ayıramadım. Ama her iki tarafa da tekrar zaman ayırmaya, aktif olmaya devam etmeye çalışacağım. Hobiyi konuşmak, tartışmak, yeni başlayanlara yardımcı olmak oldukça değerli ve keyifli. Müsait olan dostlarımızı mağazamıza da sohbet etmeye bekleriz.
[QUOTE=Tallha]Birkaç kere alışveriş yapmıştım, petshop sahibi abinin forum üyesi olduğunu bilmiyordum, akış kısmında karşıma çıkınca şaşırdım. Akvaryum konusunda bilgili, samimi bir abi. Allah işini gücünü rast getirsin. Ben yaptığım her alışverişten memnun ayrıldım.[/QUOTE]
Bir sonraki gelişinizde mutlaka kendinizi tanıtın [:)] Sizinle tanışalım, sohbet edelim. Size yem hediye edelim [:)]
[QUOTE=emreksk]Hayırlı olsun,allah utandırmasın[/QUOTE][QUOTE=OmerFaruk]Hayırlı uğurlu olsun hocam allah utandırmasın
güncelleme yapabilir misiniz rica etsem[/QUOTE]
[QUOTE=1Balikci ]Hayırlı uğurlu olsun 🧿[/QUOTE]
[QUOTE=Buraktek.]Hocam avcılardayım yardıma ihtiyacınız olursa seve seve gelir bir işin ucundan tutarım. Allah utandırmasın hayırlı işler [/QUOTE]
[QUOTE=sedatyagci]Hayırlı uğurlu olsun , nedir son durum acaba [/QUOTE]
Çok teşekkür ederiz, bekleriz sizleri de [:)]
Kurulalı yaklaşık 2 sene oldu. Çok da güzel oldu. Toplamda 96 göz akvaryum ile hizmet veriyoruz. Balık malzemesi ve yem çeşitliliğimizi her geçen gün artırıyoruz. Web sitemizde kuruldu, içerisine ürünler yüklenmeye başlandı. Yakında web sitemiz aracılığı ile de malzeme ve yem satışına başlayacağız.
Türkiye'nin dört bir yanına balık gönderimi yapıyoruz. İşlerin yoğunluğundan buraya ve youtube'a eskisi kadar zaman ayıramadım. Ama her iki tarafa da tekrar zaman ayırmaya, aktif olmaya devam etmeye çalışacağım. Hobiyi konuşmak, tartışmak, yeni başlayanlara yardımcı olmak oldukça değerli ve keyifli. Müsait olan dostlarımızı mağazamıza da sohbet etmeye bekleriz.
Kahverengi Yosunlanma
Taşlar daha çabuk yosunlanır. Işığı günde kaç saat açıyorsunuz bilmiyorum. Çok uzun süre açık kalıyorsa o da yosunlanmayı artırır. [EDIT]safakinan,2025-01-29 20:15:00[/EDIT]
Taşlar daha çabuk yosunlanır. Işığı günde kaç saat açıyorsunuz bilmiyorum. Çok uzun süre açık kalıyorsa o da yosunlanmayı artırır. [EDIT]safakinan,2025-01-29 20:15:00[/EDIT]
Haycan Akvaryum Ve Petshop Kuruluyor (fotoğraflı)
[K]Geçtiğimiz hafta Malzemeler gelmeye başladı. Tabelamız geldi. Kafeslerimiz geldi.
Bugün akvaryum bölümü tamamlanıyor. Onun da fotoğraflarını atacağım. Cam giydirmeleri de gelecek.[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725101.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725141.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725221.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725301.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725331.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725411.jpg[/IMG]
[K]Geçtiğimiz hafta Malzemeler gelmeye başladı. Tabelamız geldi. Kafeslerimiz geldi.
Bugün akvaryum bölümü tamamlanıyor. Onun da fotoğraflarını atacağım. Cam giydirmeleri de gelecek.[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725101.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725141.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725221.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725301.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725331.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/300420240725411.jpg[/IMG]
Haycan Akvaryum Ve Petshop Kuruluyor (fotoğraflı)
[QUOTE=sefailgaz]
Hocam Merhaba.
Ne durumdayız bizimde lafımız havada kalmasın bugün açılıyor ise inşallah gelmek istiyorum [:)][/QUOTE]
Açılışımız 04 Mayıs Cumartesi’ye ertelendi hocam. 15:00-17:00 arası. Kurdele kesimi 15:30’da olacak.
[QUOTE=sefailgaz]
Hocam Merhaba.
Ne durumdayız bizimde lafımız havada kalmasın bugün açılıyor ise inşallah gelmek istiyorum [:)][/QUOTE]
Açılışımız 04 Mayıs Cumartesi’ye ertelendi hocam. 15:00-17:00 arası. Kurdele kesimi 15:30’da olacak.
Haycan Akvaryum Ve Petshop Kuruluyor (fotoğraflı)
[QUOTE=Megatron(betam)]
Hocam öncelikle hayırlı olsun Allah bereket versin utandırmasın [:)]
28 Nisan'da eğer gelme şansım olursa gelip mutlaka ziyaret edeceğim fakat zor gibi duruyor kusuruma bakmayın [:((] bahsetmek istediğim konu daha önceden bir abimiz petshop açmıştı ve balık dağıtmıştı ve bu balıkları insanlar bu balıkların ihtiyaçlarını abimizden almıştı hem müşterisinin gönlünü kazanmış hemde finansal olarak ciddi bir para kazanmıştı bakımı kolay ve sizin içinde uygun balıklar dağıtabilirsiniz insanlara artanıda satarsınız [:)))] birde kampanyalar yapabilirsiniz örneğin 200 lira alışveriş yapana japon balığı hediye 500 lira alışveriş yapana beta hediye 1000 lira alışveriş yapana vatoz hediye gibi şimdiden teşekkür ederim hayırlı işler ve hayırlı kazançlar dilerim[:)][/QUOTE]
Dedikleriniz olabilir, neden olmasın. Var bir kaç düşüncemiz [:)]
Açılışımızı bir hafta ertelemek zorunda kalacağız gibi görünüyor. Haber vereceğim.
[K]Mama, Yem ve Aksesuar satış alanı için raflarımız geldi. Toplamda 24 adet 1 metrelik raf var. İhtiyaç halinde orta alana da ilave raflar koyabileceğiz.[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/230420241328041.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/230420241328141.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/230420241328211.jpg[/IMG][EDIT]safakinan,2024-04-23 13:31:44[/EDIT]
[QUOTE=Megatron(betam)]
Hocam öncelikle hayırlı olsun Allah bereket versin utandırmasın [:)]
28 Nisan'da eğer gelme şansım olursa gelip mutlaka ziyaret edeceğim fakat zor gibi duruyor kusuruma bakmayın [:((] bahsetmek istediğim konu daha önceden bir abimiz petshop açmıştı ve balık dağıtmıştı ve bu balıkları insanlar bu balıkların ihtiyaçlarını abimizden almıştı hem müşterisinin gönlünü kazanmış hemde finansal olarak ciddi bir para kazanmıştı bakımı kolay ve sizin içinde uygun balıklar dağıtabilirsiniz insanlara artanıda satarsınız [:)))] birde kampanyalar yapabilirsiniz örneğin 200 lira alışveriş yapana japon balığı hediye 500 lira alışveriş yapana beta hediye 1000 lira alışveriş yapana vatoz hediye gibi şimdiden teşekkür ederim hayırlı işler ve hayırlı kazançlar dilerim[:)][/QUOTE]
Dedikleriniz olabilir, neden olmasın. Var bir kaç düşüncemiz [:)]
Açılışımızı bir hafta ertelemek zorunda kalacağız gibi görünüyor. Haber vereceğim.
[K]Mama, Yem ve Aksesuar satış alanı için raflarımız geldi. Toplamda 24 adet 1 metrelik raf var. İhtiyaç halinde orta alana da ilave raflar koyabileceğiz.[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/230420241328041.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/230420241328141.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/230420241328211.jpg[/IMG][EDIT]safakinan,2024-04-23 13:31:44[/EDIT]
Haycan Akvaryum Ve Petshop Kuruluyor (fotoğraflı)
[QUOTE=HakanYILDIZ]Bu tempo size göbek erittirir. [:)]
Allah utandırmasın.
Ağzınızın tadı hiç kaçmasın.[/QUOTE]
Erisin hocam, göbek çok bende :)
[QUOTE=HakanYILDIZ]Bu tempo size göbek erittirir. [:)]
Allah utandırmasın.
Ağzınızın tadı hiç kaçmasın.[/QUOTE]
Erisin hocam, göbek çok bende :)
Haycan Akvaryum Ve Petshop Kuruluyor (fotoğraflı)
[K]Akvaryumlarımızın ahşap setleri geldi. Hava tesisatı, temiz su tesisatı ve elektrik tesisatlarının yapımı devam ediyor.[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241533501.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241533541.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241533561.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241533591.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241534021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241534051.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241534081.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241534091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241534111.jpg[/IMG]
[QUOTE=Orhan76]Hayırlı olsun, Allah bol kazanç versin, şimdiden başarılar dilerim [:iyi:][/QUOTE]
Çok teşekkürler [:)]
[QUOTE=sefailgaz][B]Allah bol kazanç ve bakteriler versin hocam (: Yakınız inşallah ziyarete alışverişe geliriz oturunca tüm düzen [/B][:iyi:][/QUOTE]
Mutlaka Beklerim. Denizköşkler Caddesi ile, talimhane sokağın kesiştiği binadayız. Talimhane sokak, No:1/c.
28 Nisan'da da açılışımız olacak. Beklerim.
[QUOTE=Atlash]Youtube dan da takip ediyorum abi allah bol kazan ve başarı sağlar inşallah .[/QUOTE]
Youtube'dan takip eden birine denk gelmek ne güzel [:)] Çok teşekkür ederim.
[QUOTE=JotaReis007]Allah hayırlara vesile kılsın. Helalinden bol kazanç versin.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim [:iyi:]
[QUOTE=Kena]H[:nazar:]ayırlı olsun düzen olunca gelip görmek isterim[/QUOTE]
Mutlaka Beklerim. Denizköşkler Caddesi ile, talimhane sokağın kesiştiği binadayız. Talimhane sokak, No:1/c.
28 Nisan'da da açılışımız olacak. Beklerim.
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Hayırlı olsun, gönlünüzce ve güzel bir mekan olur umarım 🙏🏻.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim [:iyi:]
[EDIT]safakinan,2024-04-18 15:37:37[/EDIT]
[K]Akvaryumlarımızın ahşap setleri geldi. Hava tesisatı, temiz su tesisatı ve elektrik tesisatlarının yapımı devam ediyor.[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241533501.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241533541.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241533561.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241533591.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241534021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241534051.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241534081.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241534091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181119/180420241534111.jpg[/IMG]
[QUOTE=Orhan76]Hayırlı olsun, Allah bol kazanç versin, şimdiden başarılar dilerim [:iyi:][/QUOTE]
Çok teşekkürler [:)]
[QUOTE=sefailgaz][B]Allah bol kazanç ve bakteriler versin hocam (: Yakınız inşallah ziyarete alışverişe geliriz oturunca tüm düzen [/B][:iyi:][/QUOTE]
Mutlaka Beklerim. Denizköşkler Caddesi ile, talimhane sokağın kesiştiği binadayız. Talimhane sokak, No:1/c.
28 Nisan'da da açılışımız olacak. Beklerim.
[QUOTE=Atlash]Youtube dan da takip ediyorum abi allah bol kazan ve başarı sağlar inşallah .[/QUOTE]
Youtube'dan takip eden birine denk gelmek ne güzel [:)] Çok teşekkür ederim.
[QUOTE=JotaReis007]Allah hayırlara vesile kılsın. Helalinden bol kazanç versin.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim [:iyi:]
[QUOTE=Kena]H[:nazar:]ayırlı olsun düzen olunca gelip görmek isterim[/QUOTE]
Mutlaka Beklerim. Denizköşkler Caddesi ile, talimhane sokağın kesiştiği binadayız. Talimhane sokak, No:1/c.
28 Nisan'da da açılışımız olacak. Beklerim.
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Hayırlı olsun, gönlünüzce ve güzel bir mekan olur umarım 🙏🏻.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim [:iyi:]
[EDIT]safakinan,2024-04-18 15:37:37[/EDIT]
Sump Neden Su Eksiltir Ne Yapmak Lazim
Bunun bir kaç sebebi olabilir.
1) Sump malzemeleri çok doldurulduğunda. Özellikle sünger sayısı fazla olduğunda oluyor.
2) Motorun olduğu haznenin küçük olması ve motorun çok güçlü kalması.
3) Sump malzemeleri uzun süre kullanıma bağlı olarak pislik toplaması, tıkanması vs gibi sebepler. Temizlikle çözülür.
Ama fotoğrafta gördüğüm gibiyse, bu şekilde bir azaltma normal. Yan sumplarda genelde su bu şekilde yarıya kadar çekilir. Sorun yok. Önemli olan yarının altına inmemesi. Motorun susuz kalmaması vs.
Bunun bir kaç sebebi olabilir.
1) Sump malzemeleri çok doldurulduğunda. Özellikle sünger sayısı fazla olduğunda oluyor.
2) Motorun olduğu haznenin küçük olması ve motorun çok güçlü kalması.
3) Sump malzemeleri uzun süre kullanıma bağlı olarak pislik toplaması, tıkanması vs gibi sebepler. Temizlikle çözülür.
Ama fotoğrafta gördüğüm gibiyse, bu şekilde bir azaltma normal. Yan sumplarda genelde su bu şekilde yarıya kadar çekilir. Sorun yok. Önemli olan yarının altına inmemesi. Motorun susuz kalmaması vs.
SON MESAJLAR
- 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin 1Balikci, 00:08
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - L144 Şeffaf Dışkı NightWist, 23:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Cyber_Scout, 14:38
Hastalıklar ve İlaçlar - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 17:46
Akvaryum Tanıtımı - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri EmiirKaan, 11:48
Yeni Üye Forumu - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Japonum Hasta ahmetfiratozkaya, 23:10
Sazansıgiller - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mrmustang, 21:28
Canlı Doğuranlar - Kuracağım Bitkili Tank İçin Öneri MehmetEgemen, 20:14
Yeni Üye Forumu - Demasoni İçin Nasıl Bir Yavruluk Almalıyım? Oozer3466, 19:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Tuzlu Su Kurulumu Tortuga7, 18:45
Deniz Canlıları ve Akvaryumları Tanıtımı - Hi-tech Akvaryum Tür Tavsiyesi Oozer3466, 15:11
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam Oozer3466, 13:54
Akvaryum Tanıtımı - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Oozer3466, 13:49
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığıma Ne Oldu? Jenerator, 13:40
Labirentliler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 01:30
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 01:30
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:20
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:20
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:17
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:17
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:17
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:17
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 23:52
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 23:52
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 23:52
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 23:52
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 23:52
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:38
- Afra Coube AlisBaba 22:17
- Electric Blue Acara AlisBaba 22:17
- High-tech Bitki Çeşitleri BuRAK 21:56
- Jbl E901 Dış Filtre yusuf-konca 21:26
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 20:33
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 20:29
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 20:29
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 20:29
- Taşınıyorum Acil, Hobiye Ara ahmet22 19:37
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:29
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:29
- Antuta Çift Akvarist Hoca 16:44
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 16:41
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 16:41
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 16:41
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 15:58
- Atman 3338 Dış Filtre 3 Sepetli emree06 15:17
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 15:02
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 15:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 14:42
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 13:52
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 13:52
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 13:52
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:42
- Medaka Yetiştirme Seti 5'lik-10'luk ternapi 13:21
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:21
- L144 Blueice Dişiler hero14 12:59
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 12:49
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 12:49
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 12:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:12
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:12
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:12
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 11:40
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:34
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:34
KULLANICILAR
- 44 Online Kullanıcı, 24 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
