ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
AquaSmyrna
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
35
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
17 Mayıs 2021 00:40
Son Ziyaret:
15 Mayıs 2022 18:29
Toplam Mesaj:
16 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Aqua Smyrna
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Aqua Smyrna
SON 10 MESAJI
Benibachi Tozlaşma Sorunu
Gayet normal, zamanla oturacaktır,
Aktif toprak yıkanarak koyulmaz. Ayrıca çeşme suyu gibi ürünler aksine ömrünü azaltır.
Gayet normal, zamanla oturacaktır,
Aktif toprak yıkanarak koyulmaz. Ayrıca çeşme suyu gibi ürünler aksine ömrünü azaltır.
Bu Böcek Nedir?
Selamlar,
Damsefly diye geçiyor. Tam bir canavardır. Yusufçuklara çok benzer. 1 tane varsa genelde 3-4 tane daha olur. Larvasını suya bırakır, sonra su dışında koza ile çıkar vs. Karideslerde çok olabiliyor.
Ev ortamında genelde üremez ama yavrulara musallat olur, cımbızla falan yakalayabilirsiniz.
Selamlar,
Damsefly diye geçiyor. Tam bir canavardır. Yusufçuklara çok benzer. 1 tane varsa genelde 3-4 tane daha olur. Larvasını suya bırakır, sonra su dışında koza ile çıkar vs. Karideslerde çok olabiliyor.
Ev ortamında genelde üremez ama yavrulara musallat olur, cımbızla falan yakalayabilirsiniz.
Pterophyllum Scalare ‘rio Nanay’ Ve Yavrular
[QUOTE=kdrackgz]
Doğrudur, kökeni hakkında bir bilgim yok, o yüzden hiç bir iddiada bulunamayacağım. Sadece benim gördüğüm yazılar ve videolarda, scalare altum çaprazı deniyordu.
Danzinger Fish Farm Fb sayfasından alınma
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223668/180820211338001.jpg[/IMG][/QUOTE]
Hiç bir bilgim yok bu konuda.
[QUOTE=noeldayi]Konuda bahsedilen balıklar adistten alınmış denilmiş. Geçen sene Adist den birkaç çift ben de aldım. Altum olarak tabiki de satılmadı; Serkan böyle birşey yapmaz zaten. Balıkların peruvian altum yani scalare olduğunu söyledi. Altum olsaydı aldığım fiyatın 20-30 katı fiyat ödemek zorunda kalırdım.
Dantum için şurada da yazısı var:
https://www.akvaryum.com/forum/dantum_hakkinda_bilgi_k850349.asp[/QUOTE]
Dediğim gibi bana hediye geldi ve nereye baktıysam altum, oldukları yönünde kanılar oldu. Ayrıca bu doğrultuda en açıklayıcı bilgi galiba Arif beyin ki oluyor.
Fakat halen temel fark nedir, yada ırk ismini değiştiren koşul ile ilgili araştırma yapıyorum. internet ortamında ne derece sağlıklı olur bilemem
[QUOTE=kdrackgz]
Doğrudur, kökeni hakkında bir bilgim yok, o yüzden hiç bir iddiada bulunamayacağım. Sadece benim gördüğüm yazılar ve videolarda, scalare altum çaprazı deniyordu.
Danzinger Fish Farm Fb sayfasından alınma
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223668/180820211338001.jpg[/IMG][/QUOTE]
Hiç bir bilgim yok bu konuda.
[QUOTE=noeldayi]Konuda bahsedilen balıklar adistten alınmış denilmiş. Geçen sene Adist den birkaç çift ben de aldım. Altum olarak tabiki de satılmadı; Serkan böyle birşey yapmaz zaten. Balıkların peruvian altum yani scalare olduğunu söyledi. Altum olsaydı aldığım fiyatın 20-30 katı fiyat ödemek zorunda kalırdım.
Dantum için şurada da yazısı var:
https://www.akvaryum.com/forum/dantum_hakkinda_bilgi_k850349.asp[/QUOTE]
Dediğim gibi bana hediye geldi ve nereye baktıysam altum, oldukları yönünde kanılar oldu. Ayrıca bu doğrultuda en açıklayıcı bilgi galiba Arif beyin ki oluyor.
Fakat halen temel fark nedir, yada ırk ismini değiştiren koşul ile ilgili araştırma yapıyorum. internet ortamında ne derece sağlıklı olur bilemem
Pterophyllum Scalare ‘rio Nanay’ Ve Yavrular
[QUOTE=ArifhbsAquatics]
Scalare olduğunda güzelliğinden bir şey kaybetmiyor; güzel balıklarınız var. Sadece kuyruk yapısının dış bükey olması bile balıkların scalare türüne ait olduğunu gösteriyor.
Dediğiniz gibi, keyif veriyorsa gerisi lafügüzaf. 😊[/QUOTE]
Teşekkürler,
Yavruları büyütmeyi başarabilecek miyiz bakalım
[QUOTE=kdrackgz]Melek konusunda çok bilgi sahibi değilim, balıklarınızın dantum olma ihtimali var mıdır acaba?[/QUOTE]
Dantum diye bir tür hakkında bilgim yok. Örnekleyebilir misiniz?[EDIT]AquaSmyrna,2021-08-18 13:13:43[/EDIT]
[QUOTE=ArifhbsAquatics]
Scalare olduğunda güzelliğinden bir şey kaybetmiyor; güzel balıklarınız var. Sadece kuyruk yapısının dış bükey olması bile balıkların scalare türüne ait olduğunu gösteriyor.
Dediğiniz gibi, keyif veriyorsa gerisi lafügüzaf. 😊[/QUOTE]
Teşekkürler,
Yavruları büyütmeyi başarabilecek miyiz bakalım
[QUOTE=kdrackgz]Melek konusunda çok bilgi sahibi değilim, balıklarınızın dantum olma ihtimali var mıdır acaba?[/QUOTE]
Dantum diye bir tür hakkında bilgim yok. Örnekleyebilir misiniz?[EDIT]AquaSmyrna,2021-08-18 13:13:43[/EDIT]
Pterophyllum Scalare ‘rio Nanay’ Ve Yavrular
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Sizdekiler scalare derim. Üst rio negro ve orinoco havzasında Pterophyllum altum var sadece. Geriye kalan amazon havzasında da scalare ve leopoldi bulunuyor.[/QUOTE]
Günaydınlar,
İriri, Xingu nun akıntının yavaşladığı bazı bölgelerinde, Tapajos ve Purus kollarında da olduğunu bir kaç kaynakta okumuştum. Fakat dediğim gibi gidip gördüğüm bir bilgi yada zoolog sıfatına sahip olmadığım için net bir bilgi veremem.
Attığınız görsele göre baktığımda 6 noktadan 4 tanesini net olarak seçebiliyorum. Fakat belirttiğim gibi hiiç önemli değil. Adı türü ne olursa olsun, önemli olan keyfi :)
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Sizdekiler scalare derim. Üst rio negro ve orinoco havzasında Pterophyllum altum var sadece. Geriye kalan amazon havzasında da scalare ve leopoldi bulunuyor.[/QUOTE]
Günaydınlar,
İriri, Xingu nun akıntının yavaşladığı bazı bölgelerinde, Tapajos ve Purus kollarında da olduğunu bir kaç kaynakta okumuştum. Fakat dediğim gibi gidip gördüğüm bir bilgi yada zoolog sıfatına sahip olmadığım için net bir bilgi veremem.
Attığınız görsele göre baktığımda 6 noktadan 4 tanesini net olarak seçebiliyorum. Fakat belirttiğim gibi hiiç önemli değil. Adı türü ne olursa olsun, önemli olan keyfi :)
Pterophyllum Scalare ‘rio Nanay’ Ve Yavrular
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Konuya katkısı bakımından;
Üstteki poz altum, alltaki scalare..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205902/180820210100531.jpg[/IMG]
Bu linkte de aralarındaki farklılıkları anlatan detaylar mevcut;
[URL]https://www.tropicalaquarium.co.za/threads/altum-versus-scalare-angels-how-to-distinguish-them.15463/[/URL][/QUOTE]
Arif bey du durumda sizin yorumunuz ne olur peki?[EDIT]AquaSmyrna,2021-08-18 01:24:51[/EDIT]
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Konuya katkısı bakımından;
Üstteki poz altum, alltaki scalare..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205902/180820210100531.jpg[/IMG]
Bu linkte de aralarındaki farklılıkları anlatan detaylar mevcut;
[URL]https://www.tropicalaquarium.co.za/threads/altum-versus-scalare-angels-how-to-distinguish-them.15463/[/URL][/QUOTE]
Arif bey du durumda sizin yorumunuz ne olur peki?[EDIT]AquaSmyrna,2021-08-18 01:24:51[/EDIT]
Pterophyllum Scalare ‘rio Nanay’ Ve Yavrular
[QUOTE=EmreCev]
Aşağıdaki fotoğraftaki balıkları ( ve kardeşleri olan 100 kadar yavruyu) bir kez bile artemia vermeden sadece kuru yemle büyütmüştüm. Ama ben yavru yemi kullandım.
Balıkları iyi gözlemleyin, ufaladığınız yemi yediklerini görüyorsanız artemia gelene kadar kuru yem rahatlıkla idare eder.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/172428/DSC_4548.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Maşallah,
Uzun zamandır, panda corydoras dışında hiç yavru almamıştım. Pandalarda high tech bitkili akvaryumda kendi kendilerine ben fark etmeden üremişti hatta, neon tetra ve german blue ramireze rağmen.
En son aldığım 3 artemiadan da verim alamayınca sadece gridinal kurt ve su piresi canlı yem olarak veriyordum fakat yazın 2 kültürde çöktü. Bu arada videoyu 3. defa geri alıp izliyorum özellikle Apistogramma alanında tecrübeli bir arkadaş ile ki az buz değildir tecrübeside. Aynı videoda Discus olan bir tank var, oradakilere daha çok benzediği yönünde fakat dediğim gibi çok tür odur budur kafasında değilim.
[QUOTE=EmreCev]
Aşağıdaki fotoğraftaki balıkları ( ve kardeşleri olan 100 kadar yavruyu) bir kez bile artemia vermeden sadece kuru yemle büyütmüştüm. Ama ben yavru yemi kullandım.
Balıkları iyi gözlemleyin, ufaladığınız yemi yediklerini görüyorsanız artemia gelene kadar kuru yem rahatlıkla idare eder.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/172428/DSC_4548.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Maşallah,
Uzun zamandır, panda corydoras dışında hiç yavru almamıştım. Pandalarda high tech bitkili akvaryumda kendi kendilerine ben fark etmeden üremişti hatta, neon tetra ve german blue ramireze rağmen.
En son aldığım 3 artemiadan da verim alamayınca sadece gridinal kurt ve su piresi canlı yem olarak veriyordum fakat yazın 2 kültürde çöktü. Bu arada videoyu 3. defa geri alıp izliyorum özellikle Apistogramma alanında tecrübeli bir arkadaş ile ki az buz değildir tecrübeside. Aynı videoda Discus olan bir tank var, oradakilere daha çok benzediği yönünde fakat dediğim gibi çok tür odur budur kafasında değilim.
Pterophyllum Scalare ‘rio Nanay’ Ve Yavrular
[QUOTE=EmreCev]Merhaba,
Öncelikle balıklarınız çok güzel. Ancak altum değiller:) Ben de bir adet erkek Rio Nanay melek balığı sahibiyim. (Diğer adıyla Peruvian Altum ancak buradaki gibi karmaşa yarattığı için bu ismi kullanmıyorum.)
Ben balığımı 2-3 yıl önce altum melekler 500 lira civarıyken 40-45 liraya almıştım.
Aşağıda linklediğim videoda14:38'de Simon Forkel bizzat akvaryumundaki bir balığı gösteriyor, "Rio Nanay, Peru Scalare, not an Altum" dediğini duyabilirsiniz.
[VID]https://youtu.be/izV4yKKOAl8[/VID]
Tabii ki bu, balığı izim için daha az değerli yapmıyor, sadece yanlış bilgilenmemekte fayda var.
Bu arada, taksonomide Altum bir alt tür değil, türdür, Scalare de başka bir türdür, aynı cinsten yakın akrabadırlar ama aynı tür değiller. (Kılıçkuyruk ve plati gibi düşünün Xiphophorus helleri ve Xiphophorus maculatus)
Önce cins, sonra tür, sonra varsa alt tür yazılır. Yani Pterophyllum bir tür değil cinstir (Genus).
Yanlış bilgi vermemek adına buna da değinmekte fayda var.
İlk söylemem gerekeni sonda söyleyeyim, balıklarınız ve yavruları çok güzel, hayırlı olsun, güle güle büyütün[:nazar:]
[/QUOTE]
Merhaba,
Emre bey belirttiğiniz duruma göre baktığımda Pterophyllum Altum ve Peruvian Altum olarakta aradım fakat hem wikipedianın gösterdiği kaynakçalar hemde bir kaç farklı forumdan gidilen kaynakçalarda en makul ve akademik olanı California Academy of Sciences oldu ikiside Pterophyllum u benin çevirdiğim gibi aktarmış aslında. Fakat Türkçe karşılık olarak belki bire bir olmayabilir.
Simon Forkel'in video ''not a altum ''dedikten sonra ''this is altum'' dediği balığıa daha çok benziyor fakat tanktakiler, benim attığım video ve fotoğraflarda son 2 haftadır bir kafa kızarması ve bantlarda daralma var (kızışmaya yormuştum) aynı zamanda ben 40 küpte bakıyorum. Hepsini hepsini geçtim ben zoolog değilim sonuçta, derdim üslup
Aslında konu bu kadar tartışma yaratacak bir durumda değildi fakat forum yöneticileri konuya direkt olarak açana saldırır mayette giriş yaptıkları için uzadı. Eğerki en başta bir iki link atıp Pterophyllum altum ve Peruvian Altum farklı türlerdir, Peruvian Altum altum aslında Pterophyllum scarale nin bir alt türüdür. Bunuda şu görsel yada şu linkten görebilirsiniz deseydi, ki doğrusudur diye düşünüyorum. O zaman ne gergin cevaplar yazmamıza nede altum mudur değil midir değilde şu yavrulara şöyle bakılmalı böyle ilgilenilmeli, yada asıl yargılanmam gereken konu o hacimde o balıklar sıkıntı yaratır yanık kalır gibi olurdu.
Neyse demekten başka birşey bulamıyorum, hepside bir yana diyorum, açıkçası 3. serbest günleri keseler tamamen gitti fakat artemia için halen çok ufak görünüyorlar, işin güzel tarafı artemiamda kalmamış sipariş en erken yarın gelicek, yarın kaynatsam perşembe günü ancak artemia verebilicem, Tetra Discus, Ocean Nutrition Color Growth & Health , Tetra pro alge gibi yemleri toz haline getirip suya yedirip şırınga ile yavaş yavaş hatta damla damla veriyorum 1 çay kaşığının 6da 1 i kadar ama yeyip yemediklerini yada yiyebilirler mi inanın hiç bir fikrim yok. Şu anda türden çok hobinin en keyifli anı olan yavru yetiştirme derdindeyim :)[EDIT]AquaSmyrna,2021-08-17 21:15:36[/EDIT]
[QUOTE=EmreCev]Merhaba,
Öncelikle balıklarınız çok güzel. Ancak altum değiller:) Ben de bir adet erkek Rio Nanay melek balığı sahibiyim. (Diğer adıyla Peruvian Altum ancak buradaki gibi karmaşa yarattığı için bu ismi kullanmıyorum.)
Ben balığımı 2-3 yıl önce altum melekler 500 lira civarıyken 40-45 liraya almıştım.
Aşağıda linklediğim videoda14:38'de Simon Forkel bizzat akvaryumundaki bir balığı gösteriyor, "Rio Nanay, Peru Scalare, not an Altum" dediğini duyabilirsiniz.
[VID]https://youtu.be/izV4yKKOAl8[/VID]
Tabii ki bu, balığı izim için daha az değerli yapmıyor, sadece yanlış bilgilenmemekte fayda var.
Bu arada, taksonomide Altum bir alt tür değil, türdür, Scalare de başka bir türdür, aynı cinsten yakın akrabadırlar ama aynı tür değiller. (Kılıçkuyruk ve plati gibi düşünün Xiphophorus helleri ve Xiphophorus maculatus)
Önce cins, sonra tür, sonra varsa alt tür yazılır. Yani Pterophyllum bir tür değil cinstir (Genus).
Yanlış bilgi vermemek adına buna da değinmekte fayda var.
İlk söylemem gerekeni sonda söyleyeyim, balıklarınız ve yavruları çok güzel, hayırlı olsun, güle güle büyütün[:nazar:]
[/QUOTE]
Merhaba,
Emre bey belirttiğiniz duruma göre baktığımda Pterophyllum Altum ve Peruvian Altum olarakta aradım fakat hem wikipedianın gösterdiği kaynakçalar hemde bir kaç farklı forumdan gidilen kaynakçalarda en makul ve akademik olanı California Academy of Sciences oldu ikiside Pterophyllum u benin çevirdiğim gibi aktarmış aslında. Fakat Türkçe karşılık olarak belki bire bir olmayabilir.
Simon Forkel'in video ''not a altum ''dedikten sonra ''this is altum'' dediği balığıa daha çok benziyor fakat tanktakiler, benim attığım video ve fotoğraflarda son 2 haftadır bir kafa kızarması ve bantlarda daralma var (kızışmaya yormuştum) aynı zamanda ben 40 küpte bakıyorum. Hepsini hepsini geçtim ben zoolog değilim sonuçta, derdim üslup
Aslında konu bu kadar tartışma yaratacak bir durumda değildi fakat forum yöneticileri konuya direkt olarak açana saldırır mayette giriş yaptıkları için uzadı. Eğerki en başta bir iki link atıp Pterophyllum altum ve Peruvian Altum farklı türlerdir, Peruvian Altum altum aslında Pterophyllum scarale nin bir alt türüdür. Bunuda şu görsel yada şu linkten görebilirsiniz deseydi, ki doğrusudur diye düşünüyorum. O zaman ne gergin cevaplar yazmamıza nede altum mudur değil midir değilde şu yavrulara şöyle bakılmalı böyle ilgilenilmeli, yada asıl yargılanmam gereken konu o hacimde o balıklar sıkıntı yaratır yanık kalır gibi olurdu.
Neyse demekten başka birşey bulamıyorum, hepside bir yana diyorum, açıkçası 3. serbest günleri keseler tamamen gitti fakat artemia için halen çok ufak görünüyorlar, işin güzel tarafı artemiamda kalmamış sipariş en erken yarın gelicek, yarın kaynatsam perşembe günü ancak artemia verebilicem, Tetra Discus, Ocean Nutrition Color Growth & Health , Tetra pro alge gibi yemleri toz haline getirip suya yedirip şırınga ile yavaş yavaş hatta damla damla veriyorum 1 çay kaşığının 6da 1 i kadar ama yeyip yemediklerini yada yiyebilirler mi inanın hiç bir fikrim yok. Şu anda türden çok hobinin en keyifli anı olan yavru yetiştirme derdindeyim :)[EDIT]AquaSmyrna,2021-08-17 21:15:36[/EDIT]
Pterophyllum Scalare ‘rio Nanay’ Ve Yavrular
[QUOTE=EmreCev]Merhaba,
Öncelikle balıklarınız çok güzel. Ancak altum değiller:) Ben de bir adet erkek Rio Nanay melek balığı sahibiyim. (Diğer adıyla Peruvian Altum ancak buradaki gibi karmaşa yarattığı için bu ismi kullanmıyorum.)
Ben balığımı 2-3 yıl önce altum melekler 500 lira civarıyken 40-45 liraya almıştım.
Aşağıda linklediğim videoda14:38'de Simon Forkel bizzat akvaryumundaki bir balığı gösteriyor, "Rio Nanay, Peru Scalare, not an Altum" dediğini duyabilirsiniz.
[VID]https://youtu.be/izV4yKKOAl8[/VID]
Tabii ki bu, balığı izim için daha az değerli yapmıyor, sadece yanlış bilgilenmemekte fayda var.
Bu arada, taksonomide Altum bir alt tür değil, türdür, Scalare de başka bir türdür, aynı cinsten yakın akrabadırlar ama aynı tür değiller. (Kılıçkuyruk ve plati gibi düşünün Xiphophorus helleri ve Xiphophorus maculatus)
Önce cins, sonra tür, sonra varsa alt tür yazılır. Yani Pterophyllum bir tür değil cinstir (Genus).
Yanlış bilgi vermemek adına buna da değinmekte fayda var.
İlk söylemem gerekeni sonda söyleyeyim, balıklarınız ve yavruları çok güzel, hayırlı olsun, güle güle büyütün[:nazar:]
[/QUOTE]
Merhabalar,
Öncelik ile teşekkürler,
[QUOTE]Önce cins, sonra tür, sonra varsa alt tür yazılır. Yani Pterophyllum bir tür değil cinstir (Genus). [/QUOTE]
Konusunda ben farklı biliyorum hatalı olabilirim. Ama üslup ve anlatım tarzınızdan dolayı hemen tekrar araştırmaya başlıyacağım.
İyi dilekleriniz ve üslubunuz için ayrıca teşekkür ederim.
[QUOTE=EmreCev]Merhaba,
Öncelikle balıklarınız çok güzel. Ancak altum değiller:) Ben de bir adet erkek Rio Nanay melek balığı sahibiyim. (Diğer adıyla Peruvian Altum ancak buradaki gibi karmaşa yarattığı için bu ismi kullanmıyorum.)
Ben balığımı 2-3 yıl önce altum melekler 500 lira civarıyken 40-45 liraya almıştım.
Aşağıda linklediğim videoda14:38'de Simon Forkel bizzat akvaryumundaki bir balığı gösteriyor, "Rio Nanay, Peru Scalare, not an Altum" dediğini duyabilirsiniz.
[VID]https://youtu.be/izV4yKKOAl8[/VID]
Tabii ki bu, balığı izim için daha az değerli yapmıyor, sadece yanlış bilgilenmemekte fayda var.
Bu arada, taksonomide Altum bir alt tür değil, türdür, Scalare de başka bir türdür, aynı cinsten yakın akrabadırlar ama aynı tür değiller. (Kılıçkuyruk ve plati gibi düşünün Xiphophorus helleri ve Xiphophorus maculatus)
Önce cins, sonra tür, sonra varsa alt tür yazılır. Yani Pterophyllum bir tür değil cinstir (Genus).
Yanlış bilgi vermemek adına buna da değinmekte fayda var.
İlk söylemem gerekeni sonda söyleyeyim, balıklarınız ve yavruları çok güzel, hayırlı olsun, güle güle büyütün[:nazar:]
[/QUOTE]
Merhabalar,
Öncelik ile teşekkürler,
[QUOTE]Önce cins, sonra tür, sonra varsa alt tür yazılır. Yani Pterophyllum bir tür değil cinstir (Genus). [/QUOTE]
Konusunda ben farklı biliyorum hatalı olabilirim. Ama üslup ve anlatım tarzınızdan dolayı hemen tekrar araştırmaya başlıyacağım.
İyi dilekleriniz ve üslubunuz için ayrıca teşekkür ederim.
Pterophyllum Scalare ‘rio Nanay’ Ve Yavrular
[QUOTE=Foae]Murat gerekli cevabı vermiş, tartışmaya girmeyip forumda basit bir aramayla bulunabilecek linkleri ekliyorum.
@AquaSmyrna size tek tavsiyem , bir konuda bu kadar keskin ifadeler kullanmadan önce o konudaki bilgilerinizden çok ama çok emin olun.
Gayet güzel balıklarınız varken altum diye isimlendirme sevdası benim anlayamayacağım bir ihtiyaç.
[/QUOTE]
Merhaba,
Ben aynı durumu sizler için tavsiye ederim.
Google Pterophyllum Altum, Peruvian Altum, Peru Altum yazdığınızda aynı bilgilere ulaşırsınız çünkü hepsi aynı türdür.
Bu arada konuştuğunuz kişinin kaç yıldır canlı beslediğini zaten bilmiyorsunuz.
Bu forumu uzun süredir takip ediyordum fakat yine yanıltmadı beni.
Bence, yönetici olarak zaten kullandığınız üslup çok yanlış,
ilk attığınız link hiç bir ansiklopedik veya online anspiklopedi (örn: wikipedia) gösterilmemiş forumda yapılmış bir ansiklopedi, doğrudur yanlıştır değil konu, kaynak belirtme konusunda eksik.
ikinci linkte aynı durumda zaten. Siz balıkların scalare olduğunu iddia etmiştiniz aksine orada belirtilen belirleyici unsur ve fotoğrafların hiç birinde benim halen Altum dediğim ve ısrar ettiğim türle alakalı bir benzerlik yok.
3. link 2018 de açılmış bunun güncelliğinden mi bahsediyorsunuz? Ayrıca görseller yine sizin tarafınızdan eklenmiş, yanlış anlamayın lütfen ama otorite bu konuda siz misiniz?
Sanırım yazdıklarımın tamamını okumadınız daha öncesinde, balıkların ben Orinoco, yada Negro kolunun balıkları olduğunu iddia etmiyorum. Bölgesel farklılıklar kuşkusuz olacaktır. Bunu bir çok
Güney Amerika türünde görüyoruz, örnek olarak Apistogramma macmasteri nin en az 4 farklı türünü şu anda aklıma gelerek sayabiliyorum, hepside boyut renk ve yapısal farklılıkları var bunların hepsi farklı türler midir? Hayır bunların hepsi Apistogramma macmasteridir.
Aynı şey burası içinde geçerlidir.
Teşekkürler
[QUOTE=Foae]Murat gerekli cevabı vermiş, tartışmaya girmeyip forumda basit bir aramayla bulunabilecek linkleri ekliyorum.
@AquaSmyrna size tek tavsiyem , bir konuda bu kadar keskin ifadeler kullanmadan önce o konudaki bilgilerinizden çok ama çok emin olun.
Gayet güzel balıklarınız varken altum diye isimlendirme sevdası benim anlayamayacağım bir ihtiyaç.
[/QUOTE]
Merhaba,
Ben aynı durumu sizler için tavsiye ederim.
Google Pterophyllum Altum, Peruvian Altum, Peru Altum yazdığınızda aynı bilgilere ulaşırsınız çünkü hepsi aynı türdür.
Bu arada konuştuğunuz kişinin kaç yıldır canlı beslediğini zaten bilmiyorsunuz.
Bu forumu uzun süredir takip ediyordum fakat yine yanıltmadı beni.
Bence, yönetici olarak zaten kullandığınız üslup çok yanlış,
ilk attığınız link hiç bir ansiklopedik veya online anspiklopedi (örn: wikipedia) gösterilmemiş forumda yapılmış bir ansiklopedi, doğrudur yanlıştır değil konu, kaynak belirtme konusunda eksik.
ikinci linkte aynı durumda zaten. Siz balıkların scalare olduğunu iddia etmiştiniz aksine orada belirtilen belirleyici unsur ve fotoğrafların hiç birinde benim halen Altum dediğim ve ısrar ettiğim türle alakalı bir benzerlik yok.
3. link 2018 de açılmış bunun güncelliğinden mi bahsediyorsunuz? Ayrıca görseller yine sizin tarafınızdan eklenmiş, yanlış anlamayın lütfen ama otorite bu konuda siz misiniz?
Sanırım yazdıklarımın tamamını okumadınız daha öncesinde, balıkların ben Orinoco, yada Negro kolunun balıkları olduğunu iddia etmiyorum. Bölgesel farklılıklar kuşkusuz olacaktır. Bunu bir çok
Güney Amerika türünde görüyoruz, örnek olarak Apistogramma macmasteri nin en az 4 farklı türünü şu anda aklıma gelerek sayabiliyorum, hepside boyut renk ve yapısal farklılıkları var bunların hepsi farklı türler midir? Hayır bunların hepsi Apistogramma macmasteridir.
Aynı şey burası içinde geçerlidir.
Teşekkürler
SON MESAJLAR
- Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 01:33
Akvaryum ve Kapak Yapımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera Killicory, 22:49
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 02:54
- Geophagus Arıyorum MurathanM 02:54
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 01:18
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 01:18
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
KULLANICILAR
- 50 Online Kullanıcı, 28 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
