ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
TheOscar
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
76
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
18 Ocak 2024 14:25
Son Ziyaret:
18 Ocak 2025 15:07
Toplam Mesaj:
76 [0.09 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ayberk P.
Doğum Tarihi:
01 Ocak 1990
Yaş:
36
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ayberk
540 Litre Karma Güney Amerikan
SON 10 MESAJI
Alt Sump Problemleri Ve Temizleme Güçlüğü Hk.bilgi
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Suda nitrat olması biyolojik olarak filitrenizin çalıştığının bir kanıtı. Eğerki fiziksel bir filitrasyona ihtiyaç duyuyorsanız ve akvaryumdaki balıklarınız fazla akıntıdan rahatsız olmuyorsa güçlü bir iç filitre koyabilirsiniz. Keyifli hobiler.
Bu arada balık yoğunluğunuza bağlı su değişimlerini ayarlamanız lazım . Bazen ayda bir yeterken bazen haftalık olmak zorunda. Bunun için nitrat test kiti alıp nekadar sürede değişim yapmanız gerektiğini keşfetmeniz gerekmekte. Ve kesinlikle doğrudan şebeke suyunu vermemelisiniz. Ya suyu dinlendirmeniz gerekir ya su düzenleyici kullanmanız gerekir ya da 3 lü kartuş filitreyle yapmanız gerekir. [/QUOTE]
Teşekkür ederim. İç filtre bende düşündüm ama çabuk tıkanır gibi geldi. Akvaryum 540 litre canlı olarak 4 oscar 1 leopar vatoz birde leporinus var. Balıklar ortalama 25-30 santim civarındalar. Akvaryumun altında 120-130 litre civarı yedek bir tank mevcut suyu burada dinlendiriyorum ama hortumlarla su taşımak açıkcası zahmetli oluyor o nedenle dediğiniz kartuş filtre tarzı bir sistem yapmak gerecek herhalde.[:iyi:]
[QUOTE=ogurcay]Merhaba,
Sump resimlerinizi incelediğimde bazı mantık hataları gördüm;
1.İlk su inişinden gelen suyun altında elyaf ve/veya mavi sünger olmalı.Mutlaka su seviyesinden üstte olmalı ki elyaf ve /veya mavi süngerde biriken pislikler tekrar suya karışamasın
2.Bu sebeple İlk gelen su bölmesinde bulunan bioballlarınızda pislik tutuyor.
3.İlk mekanik temizlikten sonra 2.bölmeye geçecek su hazmesine bioballarınızı koyabilirsiniz.İster bu bölmeye isterseniz bir yan bölmesine de biyolojik filtre malzemelerinizi yerleştirebilirsiniz.
Mantık olarak mekanik temizlikte kullandığınız mavi sünger ve/veya elyaf su içinde olmamalıdır.
4.Sump pompanız ve iniş boru çapınız yeterli ise 180 cm yol katetmesi filtrasyonu negatif etkilemez.
Saygılarımla[/QUOTE]
Değerli görüşleriniz için teşekkür ederim hepsini aşama aşama uygulayacağım yalnız süngerin suyun üstüne kalmasını tam olarak anlayamadım. Suyla hiç temas etmeden nasıl durabilir? Yani teknik olarak durabilir aslında ama sadece en tepede bir yerde ve çok sınırlı miktarda süngerimiz kalmış olur bu durumda suya temas eden diğer süngerleri de çıkarttığımızda sump haznesi iyice boşalmış olmaz mı? Sonuça sumpun büyük bölümünü(yarıdan fazlası) süngerler dolduruyor. Ya da ben anlamadım diyelim tam olarak. Sizde örnek varsa yol göstermesi açısından rica etsem buraran paylaşır mısınız [:?]
Bu arada dediğiniz gibi bütün pisliği bioballlar tutmuş gibi. Haddinden fazla çamur çıktı. Yeni dizilim nasıl olmalı şimdi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251355251.jpg[/IMG][EDIT]TheOscar,2025-01-18 13:56:47[/EDIT]
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Suda nitrat olması biyolojik olarak filitrenizin çalıştığının bir kanıtı. Eğerki fiziksel bir filitrasyona ihtiyaç duyuyorsanız ve akvaryumdaki balıklarınız fazla akıntıdan rahatsız olmuyorsa güçlü bir iç filitre koyabilirsiniz. Keyifli hobiler.
Bu arada balık yoğunluğunuza bağlı su değişimlerini ayarlamanız lazım . Bazen ayda bir yeterken bazen haftalık olmak zorunda. Bunun için nitrat test kiti alıp nekadar sürede değişim yapmanız gerektiğini keşfetmeniz gerekmekte. Ve kesinlikle doğrudan şebeke suyunu vermemelisiniz. Ya suyu dinlendirmeniz gerekir ya su düzenleyici kullanmanız gerekir ya da 3 lü kartuş filitreyle yapmanız gerekir. [/QUOTE]
Teşekkür ederim. İç filtre bende düşündüm ama çabuk tıkanır gibi geldi. Akvaryum 540 litre canlı olarak 4 oscar 1 leopar vatoz birde leporinus var. Balıklar ortalama 25-30 santim civarındalar. Akvaryumun altında 120-130 litre civarı yedek bir tank mevcut suyu burada dinlendiriyorum ama hortumlarla su taşımak açıkcası zahmetli oluyor o nedenle dediğiniz kartuş filtre tarzı bir sistem yapmak gerecek herhalde.[:iyi:]
[QUOTE=ogurcay]Merhaba,
Sump resimlerinizi incelediğimde bazı mantık hataları gördüm;
1.İlk su inişinden gelen suyun altında elyaf ve/veya mavi sünger olmalı.Mutlaka su seviyesinden üstte olmalı ki elyaf ve /veya mavi süngerde biriken pislikler tekrar suya karışamasın
2.Bu sebeple İlk gelen su bölmesinde bulunan bioballlarınızda pislik tutuyor.
3.İlk mekanik temizlikten sonra 2.bölmeye geçecek su hazmesine bioballarınızı koyabilirsiniz.İster bu bölmeye isterseniz bir yan bölmesine de biyolojik filtre malzemelerinizi yerleştirebilirsiniz.
Mantık olarak mekanik temizlikte kullandığınız mavi sünger ve/veya elyaf su içinde olmamalıdır.
4.Sump pompanız ve iniş boru çapınız yeterli ise 180 cm yol katetmesi filtrasyonu negatif etkilemez.
Saygılarımla[/QUOTE]
Değerli görüşleriniz için teşekkür ederim hepsini aşama aşama uygulayacağım yalnız süngerin suyun üstüne kalmasını tam olarak anlayamadım. Suyla hiç temas etmeden nasıl durabilir? Yani teknik olarak durabilir aslında ama sadece en tepede bir yerde ve çok sınırlı miktarda süngerimiz kalmış olur bu durumda suya temas eden diğer süngerleri de çıkarttığımızda sump haznesi iyice boşalmış olmaz mı? Sonuça sumpun büyük bölümünü(yarıdan fazlası) süngerler dolduruyor. Ya da ben anlamadım diyelim tam olarak. Sizde örnek varsa yol göstermesi açısından rica etsem buraran paylaşır mısınız [:?]
Bu arada dediğiniz gibi bütün pisliği bioballlar tutmuş gibi. Haddinden fazla çamur çıktı. Yeni dizilim nasıl olmalı şimdi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251355251.jpg[/IMG][EDIT]TheOscar,2025-01-18 13:56:47[/EDIT]
Alt Sump Problemleri Ve Temizleme Güçlüğü Hk.bilgi
[QUOTE=omerali06]
Sorularınızı alıntı yaparsanız elimden geldiğince cevaplarım. Sumptaki filtre malzemeleriniz yeterliyse hacminize göre hiç dokunmayın temizlemeyi gerçekten unutun desem yeridir resim paylaşırsanız yardımcı olabilirim. Balık gelişimi konusundada haftalık su değişimini aksatmayın su kirli görünmesende mineralleri zamanla yok olur buda gelişimlerini yavaşlatır balıkların. Suyun sürekli kirli gibi durmasıda kullandığınız dekor taş kum vs şeylerdende olabilir.[/QUOTE]
Teşekkür ederim kirlilikten kastım sanki nitrat fazlaymış gibi geliyor. Daha önce hiç alt sump kullanmadım sumpun içinde o gördüğüm çamurumsu oluşumlar bana o izlenimi veriyor. Çünkü balıklarda filan da hep kuma sürtünme oluyor. Muhtemelen kafaya taktığım için o şekilde geliyor olabilir dediğim gibi. Şuan bilgisayardayım telefona geçince resimleri atarım sizde sump diziliminde, konumlanmasında vs. bir sorun olup olmadığını yorumlarsanız sevinirim ama dediğim gibi bana sanki fazla kirliymiş gibi geliyor ve o kirlilikten dolayı balıklar sağlıklı gelişemiyor gibi. [:?]
Not: birde su değişimi konusunda açıkcası haftalık olarak yapamıyorum bazen 2 yada 3 haftaya sarktığı oluyor çünkü bu yeni oturduğum evde eski tip musluk olmadığı için hortumu direk olarak bağlayıp da çeşmeden suyu alamıyorum. Sadece banyodaki duş musluğu vasıtasıyla su alabiliyorum o da hem mesafe çok uzak hem de suyu alabilmem için bir aparat yardımıyla duş başlığını söküp hortumu bağladığım için her seferinde çok zahmetli oluyor. İleride arıtma suyu gibi bişey yapmayı tasarlıyorum sırf o yüzden. Anlatabilmişimdim umarım… [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251232151.jpg[/IMG]
[QUOTE=omerali06]
Sorularınızı alıntı yaparsanız elimden geldiğince cevaplarım. Sumptaki filtre malzemeleriniz yeterliyse hacminize göre hiç dokunmayın temizlemeyi gerçekten unutun desem yeridir resim paylaşırsanız yardımcı olabilirim. Balık gelişimi konusundada haftalık su değişimini aksatmayın su kirli görünmesende mineralleri zamanla yok olur buda gelişimlerini yavaşlatır balıkların. Suyun sürekli kirli gibi durmasıda kullandığınız dekor taş kum vs şeylerdende olabilir.[/QUOTE]
Bu arada sumpun fotolarını elimden geldiğimde çektim fazla iyi olmadı ama en azından bir izlenim verir.
Soldan sağa birinci bölme suyun ilk düştüğü yerde sadece 35-40 adet bioball mevcut. Daha sonra ikinci bölmenin en tepesinde elyaf ve sırasıyla sünger-matrix-sünger mevcut. Üçüncü bölmede yine sünger-siporax-sünger var. En sonda ise ısıtıcı ve kafa motoru ile su akvaryuma gidiyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243591.jpg[/IMG]
Bu arada akvaryumu yaparken bir tasarım hatası olduğu için sump sağ tarafta ama kulenin kendisi sol tarafta oldu. Yani en soldan akvaryuma düşen su hortum vasıtasıyla akvaryumun uzunluğunda mesafe kat ettikten sonra(180cm) tekrar en sağdan akvaryuma geri dönüyor yani en uzak taraftan. Bu durumda filtrasyonu kötü etkiliyor sanırım…[:(][EDIT]TheOscar,2025-01-18 13:00:20[/EDIT]
[QUOTE=omerali06]
Sorularınızı alıntı yaparsanız elimden geldiğince cevaplarım. Sumptaki filtre malzemeleriniz yeterliyse hacminize göre hiç dokunmayın temizlemeyi gerçekten unutun desem yeridir resim paylaşırsanız yardımcı olabilirim. Balık gelişimi konusundada haftalık su değişimini aksatmayın su kirli görünmesende mineralleri zamanla yok olur buda gelişimlerini yavaşlatır balıkların. Suyun sürekli kirli gibi durmasıda kullandığınız dekor taş kum vs şeylerdende olabilir.[/QUOTE]
Teşekkür ederim kirlilikten kastım sanki nitrat fazlaymış gibi geliyor. Daha önce hiç alt sump kullanmadım sumpun içinde o gördüğüm çamurumsu oluşumlar bana o izlenimi veriyor. Çünkü balıklarda filan da hep kuma sürtünme oluyor. Muhtemelen kafaya taktığım için o şekilde geliyor olabilir dediğim gibi. Şuan bilgisayardayım telefona geçince resimleri atarım sizde sump diziliminde, konumlanmasında vs. bir sorun olup olmadığını yorumlarsanız sevinirim ama dediğim gibi bana sanki fazla kirliymiş gibi geliyor ve o kirlilikten dolayı balıklar sağlıklı gelişemiyor gibi. [:?]
Not: birde su değişimi konusunda açıkcası haftalık olarak yapamıyorum bazen 2 yada 3 haftaya sarktığı oluyor çünkü bu yeni oturduğum evde eski tip musluk olmadığı için hortumu direk olarak bağlayıp da çeşmeden suyu alamıyorum. Sadece banyodaki duş musluğu vasıtasıyla su alabiliyorum o da hem mesafe çok uzak hem de suyu alabilmem için bir aparat yardımıyla duş başlığını söküp hortumu bağladığım için her seferinde çok zahmetli oluyor. İleride arıtma suyu gibi bişey yapmayı tasarlıyorum sırf o yüzden. Anlatabilmişimdim umarım… [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251232151.jpg[/IMG]
[QUOTE=omerali06]
Sorularınızı alıntı yaparsanız elimden geldiğince cevaplarım. Sumptaki filtre malzemeleriniz yeterliyse hacminize göre hiç dokunmayın temizlemeyi gerçekten unutun desem yeridir resim paylaşırsanız yardımcı olabilirim. Balık gelişimi konusundada haftalık su değişimini aksatmayın su kirli görünmesende mineralleri zamanla yok olur buda gelişimlerini yavaşlatır balıkların. Suyun sürekli kirli gibi durmasıda kullandığınız dekor taş kum vs şeylerdende olabilir.[/QUOTE]
Bu arada sumpun fotolarını elimden geldiğimde çektim fazla iyi olmadı ama en azından bir izlenim verir.
Soldan sağa birinci bölme suyun ilk düştüğü yerde sadece 35-40 adet bioball mevcut. Daha sonra ikinci bölmenin en tepesinde elyaf ve sırasıyla sünger-matrix-sünger mevcut. Üçüncü bölmede yine sünger-siporax-sünger var. En sonda ise ısıtıcı ve kafa motoru ile su akvaryuma gidiyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243591.jpg[/IMG]
Bu arada akvaryumu yaparken bir tasarım hatası olduğu için sump sağ tarafta ama kulenin kendisi sol tarafta oldu. Yani en soldan akvaryuma düşen su hortum vasıtasıyla akvaryumun uzunluğunda mesafe kat ettikten sonra(180cm) tekrar en sağdan akvaryuma geri dönüyor yani en uzak taraftan. Bu durumda filtrasyonu kötü etkiliyor sanırım…[:(][EDIT]TheOscar,2025-01-18 13:00:20[/EDIT]
Dayanıklı Balık Önerisi
Merhaba konu biraz eskiymiş ama dayanıklılıktan kasıt kötü su şartlarını tolere eden, çabuk hastalanmayan balıklarsa bu türleri kolay kolay öldüremezsiniz.
Leopar Vatoz
Amerikan Zebra(en dayanıklısı diyebilirim)
Astronot Oscar
Pacu Pirana
Midas(aşırı serttir)
Papağan Ciklet(laboratuvar balığı ama çok dayanıklıdır)
Koi ve Japon Balıkları(oranda gibi özel tür olmayan)
Büyük Kedi Balıkları(red tail catfish gibi)
Ama akvaryumunuz 200 litre ve bu saydığım türler için ufak gibi. Monster türler Pacu, Red tail catfish vs. onlar zaten akvaryum balığı değiller. Oscar, Midas gibi büyük Amerikan türleri için de en azından 350-400 litre üstünde beslenmesi gereken türler. Siz 200 litrede düz japon beslerseniz daha sağlıklı olur.[:iyi:][EDIT]TheOscar,2025-01-17 12:24:16[/EDIT]
Merhaba konu biraz eskiymiş ama dayanıklılıktan kasıt kötü su şartlarını tolere eden, çabuk hastalanmayan balıklarsa bu türleri kolay kolay öldüremezsiniz.
Leopar Vatoz
Amerikan Zebra(en dayanıklısı diyebilirim)
Astronot Oscar
Pacu Pirana
Midas(aşırı serttir)
Papağan Ciklet(laboratuvar balığı ama çok dayanıklıdır)
Koi ve Japon Balıkları(oranda gibi özel tür olmayan)
Büyük Kedi Balıkları(red tail catfish gibi)
Ama akvaryumunuz 200 litre ve bu saydığım türler için ufak gibi. Monster türler Pacu, Red tail catfish vs. onlar zaten akvaryum balığı değiller. Oscar, Midas gibi büyük Amerikan türleri için de en azından 350-400 litre üstünde beslenmesi gereken türler. Siz 200 litrede düz japon beslerseniz daha sağlıklı olur.[:iyi:][EDIT]TheOscar,2025-01-17 12:24:16[/EDIT]
Bu Balığın Türü Nedir
[QUOTE=Orhan76]
Yüzeydeki ve dipteki balıkların her ikisi de aç gözlü ona bırakmıyorlardır doğal olarak [:D] Leporinus içi taze sebze (salatalık, marul gibi) ve haşlanmış bezelye hazırlayın. Onları severek tüketecektir [:)] [:iyi:][/QUOTE]
Evet öyleler maalesef birde vatozu sonradan ekledim pişman oldum tozu dumana kattı akvaryumda. Yosun temizlesin diye aldık eleman devamlı kum kazıyor ve taşların yerini değiştiriyor çünkü [:)))] Taze sebze konusu benim de aklıma geldi açıkcası ama ben onu Vatoz için düşünmüştüm Leporinus’un yiyeceğini bilmiyordum. Peki ne sıklıkla vermeliyim?
Yem demişken bugün ilk defa balıklarım için dondurulmuş karides aldım marketten bunları işlemden geçirmeden direkt çiğ olarak verebilir miyim? Çok sordum kusura bakmayın hocam…
[QUOTE=Orhan76]
Yüzeydeki ve dipteki balıkların her ikisi de aç gözlü ona bırakmıyorlardır doğal olarak [:D] Leporinus içi taze sebze (salatalık, marul gibi) ve haşlanmış bezelye hazırlayın. Onları severek tüketecektir [:)] [:iyi:][/QUOTE]
Evet öyleler maalesef birde vatozu sonradan ekledim pişman oldum tozu dumana kattı akvaryumda. Yosun temizlesin diye aldık eleman devamlı kum kazıyor ve taşların yerini değiştiriyor çünkü [:)))] Taze sebze konusu benim de aklıma geldi açıkcası ama ben onu Vatoz için düşünmüştüm Leporinus’un yiyeceğini bilmiyordum. Peki ne sıklıkla vermeliyim?
Yem demişken bugün ilk defa balıklarım için dondurulmuş karides aldım marketten bunları işlemden geçirmeden direkt çiğ olarak verebilir miyim? Çok sordum kusura bakmayın hocam…
Bu Balığın Türü Nedir
[QUOTE=Orhan76]
Sert yapılı bir balıktır, o yüzden Oscar'ın yanına 'cuk' oturmuş diyebilirim [:)] Kendini ezdirmez [:)] [:iyi:][/QUOTE]
Aslında şuana kadar pek sertliğini görmedim baha ürkek ve seri hareket eden bir balık izlenimi verdi. Ağır ve cesur Oscarların tam tersi gibi yani. Bilmiyorum belki elimdeki böyledir. [:)] Yalnız ufak bir sorun var. Oscarlar çok iştahlı oldukları için bu tatlı arkadaşa yem yedirtmiyorlar. Yemlerin büyük bölümünü onlar yiyor geri kalanı da zaten Vatoz süpürüyor. Bu konuda Ne yapabilirim?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/170120251028061.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/170120251029451.jpg[/IMG][EDIT]TheOscar,2025-01-17 10:29:48[/EDIT]
[QUOTE=Orhan76]
Sert yapılı bir balıktır, o yüzden Oscar'ın yanına 'cuk' oturmuş diyebilirim [:)] Kendini ezdirmez [:)] [:iyi:][/QUOTE]
Aslında şuana kadar pek sertliğini görmedim baha ürkek ve seri hareket eden bir balık izlenimi verdi. Ağır ve cesur Oscarların tam tersi gibi yani. Bilmiyorum belki elimdeki böyledir. [:)] Yalnız ufak bir sorun var. Oscarlar çok iştahlı oldukları için bu tatlı arkadaşa yem yedirtmiyorlar. Yemlerin büyük bölümünü onlar yiyor geri kalanı da zaten Vatoz süpürüyor. Bu konuda Ne yapabilirim?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/170120251028061.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/170120251029451.jpg[/IMG][EDIT]TheOscar,2025-01-17 10:29:48[/EDIT]
Bu Balığın Türü Nedir
[QUOTE=Orhan76]
Yanılmıyorsam Leporinus. Bir kaç üyesi var fasciatus, affinis vs. gibi. Güney Amerika'ya özgü bir balık.[/QUOTE]
Teşekkür ederim eğer öyleyse Oscarlarla uyumlu olur diye düşünüyorum. Bu arada arattım ve Bantlı Leporinus olarak çıktı evet. [:)]
Bantlı Leporinus: Tropik Akvaryumların Renkli ve Dinamik Sakini
Bantlı Leporinus, Leporinus affinis, Güney Amerika’nın tropik sularında yaşayan ve akvaryum tutkunları arasında popüler olan bir tatlı su balığıdır. Bu canlı, çarpıcı renkleri ve ilginç davranışlarıyla dikkat çeker.
Bantlı Leporinus’un Fiziksel Özellikleri
Bantlı Leporinus, uzun ve zarif bir gövde yapısına sahip olup, ortalama 20-30 cm uzunluğa ulaşabilir. Bu balığın en dikkat çekici özelliği, vücudunu kaplayan siyah ve sarı çizgilerdir. Bu çizgiler, balığın adını da oluşturur ve ona akvaryumlarda çarpıcı bir görünüm kazandırır.
Doğal Habitatı ve Ekolojik Rolü
Leporinus affinis, özellikle Amazon ve Orinoco nehir sistemlerinde bulunur. Bu balıklar, genellikle hızlı akıntılı nehirlerde ve temiz, oksijen açısından zengin suları tercih eder. Ekosistem içindeki rolü, besin zincirindeki çeşitliliği artırarak ekolojik dengeye katkıda bulunmaktır.
[QUOTE=Orhan76]
Yanılmıyorsam Leporinus. Bir kaç üyesi var fasciatus, affinis vs. gibi. Güney Amerika'ya özgü bir balık.[/QUOTE]
Teşekkür ederim eğer öyleyse Oscarlarla uyumlu olur diye düşünüyorum. Bu arada arattım ve Bantlı Leporinus olarak çıktı evet. [:)]
Bantlı Leporinus: Tropik Akvaryumların Renkli ve Dinamik Sakini
Bantlı Leporinus, Leporinus affinis, Güney Amerika’nın tropik sularında yaşayan ve akvaryum tutkunları arasında popüler olan bir tatlı su balığıdır. Bu canlı, çarpıcı renkleri ve ilginç davranışlarıyla dikkat çeker.
Bantlı Leporinus’un Fiziksel Özellikleri
Bantlı Leporinus, uzun ve zarif bir gövde yapısına sahip olup, ortalama 20-30 cm uzunluğa ulaşabilir. Bu balığın en dikkat çekici özelliği, vücudunu kaplayan siyah ve sarı çizgilerdir. Bu çizgiler, balığın adını da oluşturur ve ona akvaryumlarda çarpıcı bir görünüm kazandırır.
Doğal Habitatı ve Ekolojik Rolü
Leporinus affinis, özellikle Amazon ve Orinoco nehir sistemlerinde bulunur. Bu balıklar, genellikle hızlı akıntılı nehirlerde ve temiz, oksijen açısından zengin suları tercih eder. Ekosistem içindeki rolü, besin zincirindeki çeşitliliği artırarak ekolojik dengeye katkıda bulunmaktır.
Bu Balığın Türü Nedir
Nadir bulunan Kalem balığı olduğu söylendi ama Kalem balığı olarak arattığımda fazla bilgi çıkmıyor maalesef. Genelde 6-7 cm boylarında, tetra alternatifi olan ve fazla büyümeyen türler olduğu yazıyor ama elimdeki balık yaklaşık 25 cm büyüklüğünde Oscarlar ile yaşıyor. [:)] Sizce hangi tür olabilir [:?]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/150120251544291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/150120251544321.jpg[/IMG][EDIT]TheOscar,2025-01-15 15:52:32[/EDIT]
Nadir bulunan Kalem balığı olduğu söylendi ama Kalem balığı olarak arattığımda fazla bilgi çıkmıyor maalesef. Genelde 6-7 cm boylarında, tetra alternatifi olan ve fazla büyümeyen türler olduğu yazıyor ama elimdeki balık yaklaşık 25 cm büyüklüğünde Oscarlar ile yaşıyor. [:)] Sizce hangi tür olabilir [:?]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/150120251544291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/150120251544321.jpg[/IMG][EDIT]TheOscar,2025-01-15 15:52:32[/EDIT]
200 Litre Akvaryumda En Güzel Hangi Tür Beslenir?
[QUOTE=bettacii]
henüz daha elimde akvaryum yok imkanım olunca belki 280 litrede oscar beslerim...[/QUOTE]
Hevesinizi kırmak istemem ama 280 litrede ancak tek Oscar olur tek besleyecekseniz de Flowerhorn daha ideal olur. [:iyi:]
[QUOTE=bettacii]
henüz daha elimde akvaryum yok imkanım olunca belki 280 litrede oscar beslerim...[/QUOTE]
Hevesinizi kırmak istemem ama 280 litrede ancak tek Oscar olur tek besleyecekseniz de Flowerhorn daha ideal olur. [:iyi:]
Alt Sump Problemleri Ve Temizleme Güçlüğü Hk.bilgi
[QUOTE=omerali06]
Ayberk Bey Merhaba
Bahsettiğiniz kirli su aslında dokunmazsanız zararsız alt sumpın dibinde tortu oluşur ancak bunun temizlik seviyesi uzunca bir zaman alıyor. Motor sesinede yurt dışından dc motor alırsanız hem elektronik debi ayarı hem elektrik tasarrufu hemde sessizlik elde edersiniz. Borulardan gelen sesi ise bir çok yöntem var emiş borusunun ilk emdiği yere aparat yapmak veya döküldüğü yere vana takmak veya bi kaç büyük boy bioball koyarak çözebilirsiniz. Yine takıldığınız beğenmediğiniz yeri olursa yazabilirsiniz.[/QUOTE]
Merhaba, Epeydir forumda yoktum konunun üstünden baya zaman geçmiş öncelikle yorum yaptığınız teşekkür ederim. Ses konusunda sanırım şöyle bir kaç önlem almıştım aynen dediğiniz gibi suyun ilk düştüğü bölmeye bioball eklemiştim birde kafa motorunun altına sünger ilave etmek gibi kendimce çözümler bulmuştum şuan akvaryum salonda olduğu için ses konusunda pek şikayetim yok açıkcası temizlik konusunda zor da olsa yer hizasındaki o sumptan su çekmeyi başarmıştım tabi normal yukarıdaki sump kadar hızlı akmasa da bir şekilde çekiliyor su zaten dediğiniz gibi o tortu çok fazla zararı olan bir şey değil ve sonradan öğrendim ki alt sumpu olanlar çok uzun sürelerde yapıyor temizliğini. Yine de bununla ilgisi var mı bilmiyorum ama bana suyum hep kirliymiş gibi geliyor nedense bu akvaryumda beslediğim balıklar sağlıklı gelişim göstermiyor büyümüyorlar yani. Belki akvaryumla ilgisi yoktur ama ben kafaya taktığım için öyle geliyordur belki sorun balıklardadır diyerek tür değişikliğine gittim bakalım göreceğiz ilerde bir farklılık olup olmayacağını. Aklıma takılan bir soru olursa tekrardan bu başlık altında sorarım. [:iyi:][EDIT]TheOscar,2025-01-12 23:06:29[/EDIT]
[QUOTE=omerali06]
Ayberk Bey Merhaba
Bahsettiğiniz kirli su aslında dokunmazsanız zararsız alt sumpın dibinde tortu oluşur ancak bunun temizlik seviyesi uzunca bir zaman alıyor. Motor sesinede yurt dışından dc motor alırsanız hem elektronik debi ayarı hem elektrik tasarrufu hemde sessizlik elde edersiniz. Borulardan gelen sesi ise bir çok yöntem var emiş borusunun ilk emdiği yere aparat yapmak veya döküldüğü yere vana takmak veya bi kaç büyük boy bioball koyarak çözebilirsiniz. Yine takıldığınız beğenmediğiniz yeri olursa yazabilirsiniz.[/QUOTE]
Merhaba, Epeydir forumda yoktum konunun üstünden baya zaman geçmiş öncelikle yorum yaptığınız teşekkür ederim. Ses konusunda sanırım şöyle bir kaç önlem almıştım aynen dediğiniz gibi suyun ilk düştüğü bölmeye bioball eklemiştim birde kafa motorunun altına sünger ilave etmek gibi kendimce çözümler bulmuştum şuan akvaryum salonda olduğu için ses konusunda pek şikayetim yok açıkcası temizlik konusunda zor da olsa yer hizasındaki o sumptan su çekmeyi başarmıştım tabi normal yukarıdaki sump kadar hızlı akmasa da bir şekilde çekiliyor su zaten dediğiniz gibi o tortu çok fazla zararı olan bir şey değil ve sonradan öğrendim ki alt sumpu olanlar çok uzun sürelerde yapıyor temizliğini. Yine de bununla ilgisi var mı bilmiyorum ama bana suyum hep kirliymiş gibi geliyor nedense bu akvaryumda beslediğim balıklar sağlıklı gelişim göstermiyor büyümüyorlar yani. Belki akvaryumla ilgisi yoktur ama ben kafaya taktığım için öyle geliyordur belki sorun balıklardadır diyerek tür değişikliğine gittim bakalım göreceğiz ilerde bir farklılık olup olmayacağını. Aklıma takılan bir soru olursa tekrardan bu başlık altında sorarım. [:iyi:][EDIT]TheOscar,2025-01-12 23:06:29[/EDIT]
200 Litre Akvaryumda En Güzel Hangi Tür Beslenir?
O litrelerde güzel bol Bitkili Melek Akvaryumu veya Oranda Japon olabilir. Oranda japon yaparsanız bitki için fazla seçeneğiniz yok ama ortaya bir kaç irice taş koyup üzerine Anubias ekleyebilirseniz sade ve hoş bir tasarım olacaktır. Akvaryumu paylaşırsanız daha sağlıklı yorum yapılabilir şuan elinizde ne tür malzemeler vs. olduğunu bilemediğimiz için tahmini kalır söylediklerimiz ama dediğim gibi genel olarak eğer bol bitkili düşünüyorsanız Melek, az bitkili ise Oranda Japon denebilir. Şayet ben olsam öyle yapardım... [EDIT]TheOscar,2025-01-12 22:50:03[/EDIT]
O litrelerde güzel bol Bitkili Melek Akvaryumu veya Oranda Japon olabilir. Oranda japon yaparsanız bitki için fazla seçeneğiniz yok ama ortaya bir kaç irice taş koyup üzerine Anubias ekleyebilirseniz sade ve hoş bir tasarım olacaktır. Akvaryumu paylaşırsanız daha sağlıklı yorum yapılabilir şuan elinizde ne tür malzemeler vs. olduğunu bilemediğimiz için tahmini kalır söylediklerimiz ama dediğim gibi genel olarak eğer bol bitkili düşünüyorsanız Melek, az bitkili ise Oranda Japon denebilir. Şayet ben olsam öyle yapardım... [EDIT]TheOscar,2025-01-12 22:50:03[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 12:45
Kedi Balıkları Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 JujuSeri, 12:43
Akvaryum Tanıtımı - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 10:49
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 11:53
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 11:53
- Bitki Çeşitleri emreemin 11:46
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 11:46
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 11:46
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 11:46
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 11:28
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 11:28
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 11:05
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 11:05
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 11:04
- Karides Arıyorum ferhattt 11:04
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 11:04
- Creaqua Slimline Flex 35 BalikAdam3099 10:56
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 10:50
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 10:41
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 10:41
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 10:41
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 10:34
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 10:30
- Cüce Kerevit Umt61 10:28
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 10:28
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 10:19
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 10:19
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 10:08
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 10:06
- Rasbora Arıyorum Miller 10:06
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:54
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 09:51
- Bir Kova Dolusu Lepistes Otu.. ALTEMUR 09:51
KULLANICILAR
- 95 Online Kullanıcı, 52 Üye
Online Kullanıcılar
aquaticathearmi,
sina cen,
ternapi,
Urass,
waterproof,
Smet200146,
Deoxyss,
Killicory,
Tatar10,
Merdow,
yeekim,
cassiopeiar,
Sfenks111,
MiSoSiKiaN,
yns325,
EKAR,
zen666,
Piranhabull06,
ilterisdoğukan,
by__cg,
ciways,
Tolga8995,
bysmokin,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
NessPet,
GreeNWooD,
HalilSefaa,
miracemir,
Dogukanaktas,
kilic88,
Jeveux,
osmandbnl,
DigitalPen,
riderfish,
Mesaquarium,
akvarist10UR,
Mithrandirr,
fissidens,
Flytheshrimp,
reprise,
YAYD06,
oguzozt,
JujuSeri,
caglard,
lgaquatic,
ercane,
oguzsel,
MehmetEgemen,
Aqualandakvaryum,
Wolkan,
sdurmaz1965,
aupqua,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
