ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
03 Kasım 2007 23:32
Son Ziyaret:
11 Nisan 2011 17:00
Toplam Mesaj:
15 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
yiğit bener avcı
Doğum Tarihi:
11 Haziran 1981
Yaş:
45
İl:
Yurtdisi
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Yiğit...cichlid
SON 10 MESAJI
Gece gece saçma bir fikir
Aynı sorun bende de var.Kendime göre buldugum çözüm ise akvaryumlardan bir tanesine ısıtıcı takmak. Oda küçük olduğu için ben faydasını gördüm. Bilgisayarın başından kalkıp hemen akvaryumlara baktım ısıtıcı takılı olan 28, ısıtıcısız olan ise 26 derece.Rafın altındaki tanklarda termometre yok ama tahminim onlar da 24-25 derece filan.Isıtma ve fan konusunda bir bilgim yok bu işin eğitimini almış arkadaşlara saygısızlık etmek istemem ama evin girişinde kaloriferleri kontrol eden bir termometre var 20 dereceye ayarlı otomatık olarak içerisi 20 dereceye ulaşınca sistem kapanıyo.Sistem kapanıyo ama petekler hala sıcak.12 w bir fan bulup denemek gerek.Bu arada akvaryumlarımın üstleri kapalı.bir kacının yanlarınıda straforla kapattım.
Aynı sorun bende de var.Kendime göre buldugum çözüm ise akvaryumlardan bir tanesine ısıtıcı takmak. Oda küçük olduğu için ben faydasını gördüm. Bilgisayarın başından kalkıp hemen akvaryumlara baktım ısıtıcı takılı olan 28, ısıtıcısız olan ise 26 derece.Rafın altındaki tanklarda termometre yok ama tahminim onlar da 24-25 derece filan.Isıtma ve fan konusunda bir bilgim yok bu işin eğitimini almış arkadaşlara saygısızlık etmek istemem ama evin girişinde kaloriferleri kontrol eden bir termometre var 20 dereceye ayarlı otomatık olarak içerisi 20 dereceye ulaşınca sistem kapanıyo.Sistem kapanıyo ama petekler hala sıcak.12 w bir fan bulup denemek gerek.Bu arada akvaryumlarımın üstleri kapalı.bir kacının yanlarınıda straforla kapattım.
Yavrular nasıl hızlı büyür ?
Arkadaşlar bildiğim kadarı ile profesyonel üretimlerde tek tek tanklar değil direk olarak bulundukları oda ısıtılır. Her tankı ayrı ayrı ısıtmak vede akıntı saglamak elektirik tüketimi açısından ciddi bir yüktür. Profesyonel üreticiler bundan kaçınır.Benimde yavru tanklarımda ısıtıcı yok sebebide elektrik yüküdür. Nevzat arkadaşın sorusuna yönelik yazdım bu cevabı.Arkadaş tankının ölçülerini yazmış.Balıkları boylama yapmak bölmek ve daha büyük tanka almak gibi bir şansı varmı bilmiyoruz.16 adet balığın nesini boylıycak.Bu cevabıda yazarken siz değerli arkadaşlarımın yazdıgı yorumlarla birlikte sorulan soruyu tekrar tekrar okuyorum.Okudukça cevaptan uzaklaştığımız kanaatindeyim.Arkadaşımızın elindeki mevcut sisteme göre bir çözüm üretmeliyiz.Akıntı cok olmamak kaydıyla tamam diyelim ama ısıtıcıyı cıkarmak niye anlamıyorum.
Arkadaşlar bildiğim kadarı ile profesyonel üretimlerde tek tek tanklar değil direk olarak bulundukları oda ısıtılır. Her tankı ayrı ayrı ısıtmak vede akıntı saglamak elektirik tüketimi açısından ciddi bir yüktür. Profesyonel üreticiler bundan kaçınır.Benimde yavru tanklarımda ısıtıcı yok sebebide elektrik yüküdür. Nevzat arkadaşın sorusuna yönelik yazdım bu cevabı.Arkadaş tankının ölçülerini yazmış.Balıkları boylama yapmak bölmek ve daha büyük tanka almak gibi bir şansı varmı bilmiyoruz.16 adet balığın nesini boylıycak.Bu cevabıda yazarken siz değerli arkadaşlarımın yazdıgı yorumlarla birlikte sorulan soruyu tekrar tekrar okuyorum.Okudukça cevaptan uzaklaştığımız kanaatindeyim.Arkadaşımızın elindeki mevcut sisteme göre bir çözüm üretmeliyiz.Akıntı cok olmamak kaydıyla tamam diyelim ama ısıtıcıyı cıkarmak niye anlamıyorum.
havalı camdan akvaryum yapabilirmiyiz?
Çift camlardan kastın ısı camsa ikiye ayırıp kullana bilirsin.4 mm olması gerek. Küçük bir sey belki olur. Ama konu başlığında havalı cam yazmışsın havalı camlardan (Dükkan ve mazaların cam KAPILARI) olmaz. Nedeni ise o tür camlar tek parça çıkıyor ve kesmeye kalktığın anda tuz buz olup dağılacak.Güvenlik için böyle bir işleme tabi tutuluyorlar.Araba camları gibi.
Çift camlardan kastın ısı camsa ikiye ayırıp kullana bilirsin.4 mm olması gerek. Küçük bir sey belki olur. Ama konu başlığında havalı cam yazmışsın havalı camlardan (Dükkan ve mazaların cam KAPILARI) olmaz. Nedeni ise o tür camlar tek parça çıkıyor ve kesmeye kalktığın anda tuz buz olup dağılacak.Güvenlik için böyle bir işleme tabi tutuluyorlar.Araba camları gibi.
Yavrular nasıl hızlı büyür ?
Isıtıcıyı çıkarmak mı.Bence bu yanlış oldu sonuçta bu canlılar soğuk kanlı. Sabit bir vücüt ısıları yok. Bulundukları ortam ne kadar sıcaksa metabolik faaliyetleride o kadar fazla olur. 22 derece de yaşamalarıyla 30 derecede yaşamaları aynı mı olur? Tabiki olmaz. Alınan besin miktarı sıcaklıgın artmasına paralel olarak artar. Tabiki sindirim süreside sıcaklık artınca kısalır. Sık su değişimindeki temel mantık ta buna bağlıdır metabolizma hızlandıkca metabolik atıkları da artıcaktır. Bu atıklarda sık su değişimiyle ortamdan uzaklaştırılır. İşin özeti balığın büyümesi direk sıcaklıkla alakalıdır. Bu arada akıntının arttırılması kısmınada katılmıyorum. Canlının tükettiği besinlerden elde edilen enerjinin bir kısmı büyümeye bir kısmıda günlük fiziksel hareketlerinde ve metebolik faaliyetlerinde kullanılır(sindirim,dolaşım). İleriki yaşlarda buna üreme faaliyeti de girer.Ortamdaki akıntının normalin çok üstünde olması fiziksel hareketin de cok olması demektir.Buda daha fazla enerji tüketimine sebep olur.
Isıtıcıyı çıkarmak mı.Bence bu yanlış oldu sonuçta bu canlılar soğuk kanlı. Sabit bir vücüt ısıları yok. Bulundukları ortam ne kadar sıcaksa metabolik faaliyetleride o kadar fazla olur. 22 derece de yaşamalarıyla 30 derecede yaşamaları aynı mı olur? Tabiki olmaz. Alınan besin miktarı sıcaklıgın artmasına paralel olarak artar. Tabiki sindirim süreside sıcaklık artınca kısalır. Sık su değişimindeki temel mantık ta buna bağlıdır metabolizma hızlandıkca metabolik atıkları da artıcaktır. Bu atıklarda sık su değişimiyle ortamdan uzaklaştırılır. İşin özeti balığın büyümesi direk sıcaklıkla alakalıdır. Bu arada akıntının arttırılması kısmınada katılmıyorum. Canlının tükettiği besinlerden elde edilen enerjinin bir kısmı büyümeye bir kısmıda günlük fiziksel hareketlerinde ve metebolik faaliyetlerinde kullanılır(sindirim,dolaşım). İleriki yaşlarda buna üreme faaliyeti de girer.Ortamdaki akıntının normalin çok üstünde olması fiziksel hareketin de cok olması demektir.Buda daha fazla enerji tüketimine sebep olur.
Yavrular nasıl hızlı büyür ?
Canlı yemin işe yaradığı doğru ama tek başına oda fayda etmiyecektir.Sık su değişimi mümkünse her gün dip çekimi ve sıcaklığı biraz yükseltirsen sonuca daha çabuk ulaşırsın.Önemli olan nekadar yediği değil kaliteli ve yeteri kadar beslenmesidir.Kısaca özetliycek olursak sık su değişimi-daha yüksek sıcaklık-az miktarda çok sefer yemleme.
Canlı yemin işe yaradığı doğru ama tek başına oda fayda etmiyecektir.Sık su değişimi mümkünse her gün dip çekimi ve sıcaklığı biraz yükseltirsen sonuca daha çabuk ulaşırsın.Önemli olan nekadar yediği değil kaliteli ve yeteri kadar beslenmesidir.Kısaca özetliycek olursak sık su değişimi-daha yüksek sıcaklık-az miktarda çok sefer yemleme.
Frontsa Erkek Olmadan Yumurta
Balıkların doğal ortamda iki tane önceliği vardır birincisi beslenme ikincisi ise üreme faaliyeti.Dogru bir diyetle beslenen balıklar dogal olarak üreme isteği içindedirler.Ortamda dişi veya erkek bireyin eksikliği bu biyolojik olayı engellemez.Balık normal üreme faaliyetine devam edicektir.Bundan bir iyi birde kötü sonuç çıkartıcak olursak yumurtalarının dölsüz olması üzücü çünkü ortamda erkek yok.Dişi balığının ise üreme isteği içinde olması sağlıklı ve iyi beslendiğine bir işarettir.Bence en yakın zamanda bir erkek al. Akvaryumda yavru görmek güzel birşey.:)
Balıkların doğal ortamda iki tane önceliği vardır birincisi beslenme ikincisi ise üreme faaliyeti.Dogru bir diyetle beslenen balıklar dogal olarak üreme isteği içindedirler.Ortamda dişi veya erkek bireyin eksikliği bu biyolojik olayı engellemez.Balık normal üreme faaliyetine devam edicektir.Bundan bir iyi birde kötü sonuç çıkartıcak olursak yumurtalarının dölsüz olması üzücü çünkü ortamda erkek yok.Dişi balığının ise üreme isteği içinde olması sağlıklı ve iyi beslendiğine bir işarettir.Bence en yakın zamanda bir erkek al. Akvaryumda yavru görmek güzel birşey.:)
Duvarda Akvaryum
Diğer arkadaşlarımızın söylediklerine katılıyorum.Derinlik çok önemli.Yaptıracağın boyuttaki akvaryumun üst camlarına sağlamlık açısından kuşak gerekicek min 6 cm eninde boydan boya kuşak atılınca 2 karşılıklı kuşak 12 cm eder sanada 8 cm bir aralık kalır ki bu temizlik dekor yerleşimi açısından cok sıkıntı yaratıcak. Min 50 cm gibi düsünürsen hem istedigin derinlık hissi hemde kullanımı kolay bir sistem olur.
Diğer arkadaşlarımızın söylediklerine katılıyorum.Derinlik çok önemli.Yaptıracağın boyuttaki akvaryumun üst camlarına sağlamlık açısından kuşak gerekicek min 6 cm eninde boydan boya kuşak atılınca 2 karşılıklı kuşak 12 cm eder sanada 8 cm bir aralık kalır ki bu temizlik dekor yerleşimi açısından cok sıkıntı yaratıcak. Min 50 cm gibi düsünürsen hem istedigin derinlık hissi hemde kullanımı kolay bir sistem olur.
balıklarım!
Balıkları götürmeden 2-3 gün önce yem vermeyi kes.Taşıycağın günden 1 gün öncede ya ısıtıcıyı kıs yada fişten çıkar dikkat et 20-22 derecenin altına düşmesin.Sıcaklık düşünce balıkların metabolik faaliyetleri de azalıcak oksijene ihtiyacıda.Oksijenin sudaki çözünürlüğü direk ısı ile alakalı sıcaklık düştükçe oksijenin suda çözünmesi artacaktır.40 dk pek uzun bir süre değil herhangi bi kova veya poşet işini görür.Sıkıntı olucağını zannetmiyorum.
Balıkları götürmeden 2-3 gün önce yem vermeyi kes.Taşıycağın günden 1 gün öncede ya ısıtıcıyı kıs yada fişten çıkar dikkat et 20-22 derecenin altına düşmesin.Sıcaklık düşünce balıkların metabolik faaliyetleri de azalıcak oksijene ihtiyacıda.Oksijenin sudaki çözünürlüğü direk ısı ile alakalı sıcaklık düştükçe oksijenin suda çözünmesi artacaktır.40 dk pek uzun bir süre değil herhangi bi kova veya poşet işini görür.Sıkıntı olucağını zannetmiyorum.
Akvaryum Isıtma Sorunu
Bir arkadaşımın 1500 lt lik bır akvaryumu var. 3 adet 300 w ısıtıcı çalıştırıyor.Bu ay 350 evro elektrik faturası geldi (((.Bence akvaryumu daha sıcak bir odaya taşı.Yada straforla ön cam hariç tüm camlarını kapat.Eğer odan soguk ise ısıtıcı sürekli calışacak.Ay sonunda fatura gelince üzülmeni istemem.
Bir arkadaşımın 1500 lt lik bır akvaryumu var. 3 adet 300 w ısıtıcı çalıştırıyor.Bu ay 350 evro elektrik faturası geldi (((.Bence akvaryumu daha sıcak bir odaya taşı.Yada straforla ön cam hariç tüm camlarını kapat.Eğer odan soguk ise ısıtıcı sürekli calışacak.Ay sonunda fatura gelince üzülmeni istemem.
Balık sayısı
Literatür bir litre suya bir cm balık diyo.200 litrelik bir akvaryuma 10 ar cm lik cikletlerden 20 adet şeklinde hesaplansada diğer arkadaşlarında dediği gibi türüne göre değişir.İleride yetişkin erkekler yer tutacakları için.Balık kayıpları kaçınılmaz olur.8-10 balık bence sıkıntı yaratmaz.
Literatür bir litre suya bir cm balık diyo.200 litrelik bir akvaryuma 10 ar cm lik cikletlerden 20 adet şeklinde hesaplansada diğer arkadaşlarında dediği gibi türüne göre değişir.İleride yetişkin erkekler yer tutacakları için.Balık kayıpları kaçınılmaz olur.8-10 balık bence sıkıntı yaratmaz.
SON MESAJLAR
- Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
0rnn,
MiSoSiKiaN,
Kuduoglu,
Ertug22,
pusathan01,
altuntasseref,
NightWist,
Hoppala,
EfeC,
yeekim,
Koksal Gurkan,
Sungurr,
BurakSemihAslan,
osmandbnl,
şansal,
sina cen,
Kınayu,
mightymurat,
ternapi,
DABARAKATO,
mehaniches_hlot,
Tatar10,
DenizOlsam,
gürkanbey,
Rime,
swordfishhhh,
Hidro Dinamik,
baozturk,
EmiirKaan,
seiryuhare,
NautilusLordu,
yurist_ldMa,
Frknnrg,
Redko,
barskels,
nakkas__45,
Conix,
nniiaa,
Tortuga7,
Goldfish2000,
ali özer,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
