ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
kptma
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
433
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
16 Eylül 2017 16:45
Son Ziyaret:
21 Şubat 2023 17:31
Toplam Mesaj:
343 [0.11 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Murat A.
Doğum Tarihi:
25 Kasım 1981
Yaş:
44
İl:
Ankara
Meslek:
İstatistikçi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
[img]https://i.hizliresim.com/3E19y0.jpg[/img]
SON 10 MESAJI
Sump Tavsiyesi
Normal dış filtre hortumu takar gibi akvaryumun arka kısmından askı şeklinde takabilirsiniz tahliye ve basma borularını. Suyun içinde biraz boru görmek görsel olarak sizi rahatsız edecekse, üst kısma "kat çıkabilirsiniz". İçten ya da dıştan silikon ile 10 cm'lik bir ek yaparsanız cama, bu kısma pekâlâ delik de delebilirsiniz. Demokrasilerde çare tükenmezmiş [;)]
Normal dış filtre hortumu takar gibi akvaryumun arka kısmından askı şeklinde takabilirsiniz tahliye ve basma borularını. Suyun içinde biraz boru görmek görsel olarak sizi rahatsız edecekse, üst kısma "kat çıkabilirsiniz". İçten ya da dıştan silikon ile 10 cm'lik bir ek yaparsanız cama, bu kısma pekâlâ delik de delebilirsiniz. Demokrasilerde çare tükenmezmiş [;)]
Yeni 65 Cm Bitkili Akvaryum
Küçük alana rağmen, uygun bitki tercihi ve yerleşimi ile çok hoş bir görünüm oluşturmuşsunuz; tebrik ederim [:iyi:] Eminim kayalarınızı da iyi temizlemişsinizdir.
Orta ve arka alandaki doğallık hissinin aksine, en öndeki küçük parçalar biraz fazla "elle yerleştirilmiş" gibi duruyor sanki [:?] İlla eleştirmem gerekirse tek eleştirim o olurdu herhalde.
Canlı olarak lepistes ve çöpçü ile devam etmek isiyorsanız, karides güzel bir ilave olabilir bence de. İleride tür değiştirmeyi düşünürseniz, kırmızı plati de renk kontrastı ile uyumlu bir seçenek olabilir belki.
Şimdiden hayırlı olsun. Gönlünüze göre, uzun ömürlü, sağlıklı olsun [:nazar:]
Küçük alana rağmen, uygun bitki tercihi ve yerleşimi ile çok hoş bir görünüm oluşturmuşsunuz; tebrik ederim [:iyi:] Eminim kayalarınızı da iyi temizlemişsinizdir.
Orta ve arka alandaki doğallık hissinin aksine, en öndeki küçük parçalar biraz fazla "elle yerleştirilmiş" gibi duruyor sanki [:?] İlla eleştirmem gerekirse tek eleştirim o olurdu herhalde.
Canlı olarak lepistes ve çöpçü ile devam etmek isiyorsanız, karides güzel bir ilave olabilir bence de. İleride tür değiştirmeyi düşünürseniz, kırmızı plati de renk kontrastı ile uyumlu bir seçenek olabilir belki.
Şimdiden hayırlı olsun. Gönlünüze göre, uzun ömürlü, sağlıklı olsun [:nazar:]
İlk Akvaryum
Berke kardeşim, tekrar merhaba.
Ev sıkışıklığını, okul koşturmacanı, tatsız planarya telaşını anlayabiliyorum. Her genç gibi sen de heyecanlısın, tüm fikirler kafanda uçuşuyor, sabırsızca hepsini deneyimlemek istiyorsun, kısa sürede sonuç görmek istiyorsun, kendi fikirlerini de uygulamak istiyorsun; bunlar yanlış şeyler değil. Bazen insan, tökezleyeceğini bilse bile, sonucunu merak ettiği bir başka fikrin peşine düşer. Kendi kendine edinmek istediğin tecrübe varsa bu da senin hakkın. Bunları paylaşman da çok güzel. Sonuçlarını da aynı şekilde paylaşmaktan geri kalma.
Nihayetinde, sen de biliyorsun ki, orta ve uzun vadede daha başarılı sonuç elde edebilmek için sakince düşünmeye, edindiğin bilgi ve tecrübe birikimini kullanarak iyi bir planlama yapmaya ihtiyacın olacak. Akvaryum özelinde de değil yalnızca, hayatta her alanda... Eminim, ailece hepinizin keyifle izleyeceği o akvaryumu kendi evinize geçtiğinizde kurmayı başaracaksın. Ben senin yaşındayken senin bugün bildiklerinin yarısını bile bilmezdim. Sana hobinde ustalaşacağın uzun yıllar diliyorum kardeşim. Ailenle, keyifle, sağlıkla...
Berke kardeşim, tekrar merhaba.
Ev sıkışıklığını, okul koşturmacanı, tatsız planarya telaşını anlayabiliyorum. Her genç gibi sen de heyecanlısın, tüm fikirler kafanda uçuşuyor, sabırsızca hepsini deneyimlemek istiyorsun, kısa sürede sonuç görmek istiyorsun, kendi fikirlerini de uygulamak istiyorsun; bunlar yanlış şeyler değil. Bazen insan, tökezleyeceğini bilse bile, sonucunu merak ettiği bir başka fikrin peşine düşer. Kendi kendine edinmek istediğin tecrübe varsa bu da senin hakkın. Bunları paylaşman da çok güzel. Sonuçlarını da aynı şekilde paylaşmaktan geri kalma.
Nihayetinde, sen de biliyorsun ki, orta ve uzun vadede daha başarılı sonuç elde edebilmek için sakince düşünmeye, edindiğin bilgi ve tecrübe birikimini kullanarak iyi bir planlama yapmaya ihtiyacın olacak. Akvaryum özelinde de değil yalnızca, hayatta her alanda... Eminim, ailece hepinizin keyifle izleyeceği o akvaryumu kendi evinize geçtiğinizde kurmayı başaracaksın. Ben senin yaşındayken senin bugün bildiklerinin yarısını bile bilmezdim. Sana hobinde ustalaşacağın uzun yıllar diliyorum kardeşim. Ailenle, keyifle, sağlıkla...
Planaria Problemi
Bunlar planarya! Bir tür parazit... Ama korkma; biraz araştır, belli ölçüde çözümün mümkün olduğunu göreceksin. Pet şişe içine küçük et parçası vs. koyarak bunları sayıca seyreltenler var. Örnekleri internette bulabilirsin. Hatta bunları yiyebilen balıklar var vs.
Senin özelinde, akvaryumun zaten çok küçük olduğu için, yeni baştan kurulum çok daha pratik olabilir. 10 lt kadar akvaryum suyu ile birlikte balıklarını bir süreliğine ayırıp, kalan malzemeyi iyice temizledikten sonra yeni bir kurulum... Sonrasında yemleme dozlarına dikkat edersin. Balıkların yiyebileceğinden fazla yem atmamaya ve dipte fazla organik atık bırakmamaya çalış. Suyun da iyi havalanıyor olsun.
Bunlar planarya! Bir tür parazit... Ama korkma; biraz araştır, belli ölçüde çözümün mümkün olduğunu göreceksin. Pet şişe içine küçük et parçası vs. koyarak bunları sayıca seyreltenler var. Örnekleri internette bulabilirsin. Hatta bunları yiyebilen balıklar var vs.
Senin özelinde, akvaryumun zaten çok küçük olduğu için, yeni baştan kurulum çok daha pratik olabilir. 10 lt kadar akvaryum suyu ile birlikte balıklarını bir süreliğine ayırıp, kalan malzemeyi iyice temizledikten sonra yeni bir kurulum... Sonrasında yemleme dozlarına dikkat edersin. Balıkların yiyebileceğinden fazla yem atmamaya ve dipte fazla organik atık bırakmamaya çalış. Suyun da iyi havalanıyor olsun.
Akvaryum Bitkisi?
Akvaryum, içinde "canlı" yetiştirmeye çalışacağınız, kapalı devre bir ekosistemdir. Her şeyden önce ne yaptığınızı kavramanız lazım. Öncesinde yeterli okuma ve araştırma yapmadan, heves ve heyecanla akvaryumunuzu kurduysanız ilk zamanlar aksilik yaşamanız kaçınılmazdır. Pes etmezseniz işleri yoluna koyarsınız; fakat okumanız ve araştırmanız şart. Yaptığınız okuma, edindiğiniz her bilgi zaman içinde size hem maliyet tasarrufu hem de keyif olarak geri dönecek bundan da emin olun.
- Akvaryuma "boyalı" hiçbir "yapay" madde koymamak temel ilkelerinizden biri olsun. Kimyasal boyalar suda çözünür ve suyunuzu bozar.
- Demir vs. paslanacak madde de koymayın! Bitki tutturacak başka çözümler bulabilirsiniz.
- Doğadan toplayacağınız 3-5 mm çaplı çakıl taşlarından bile kendinize çok güzel bir altlık hazırlayabilirsiniz. İlla piyasadan parayla satın almanız gerekmiyor. Yeter ki öncesinde uzun süre temiz su ile yıkayıp iyice temizleyin (sabun dahil hiçbir kimyasal kullanmadan).
- Son olarak: her fırsatta okuyun, okuyun, okuyun...
Akvaryum, içinde "canlı" yetiştirmeye çalışacağınız, kapalı devre bir ekosistemdir. Her şeyden önce ne yaptığınızı kavramanız lazım. Öncesinde yeterli okuma ve araştırma yapmadan, heves ve heyecanla akvaryumunuzu kurduysanız ilk zamanlar aksilik yaşamanız kaçınılmazdır. Pes etmezseniz işleri yoluna koyarsınız; fakat okumanız ve araştırmanız şart. Yaptığınız okuma, edindiğiniz her bilgi zaman içinde size hem maliyet tasarrufu hem de keyif olarak geri dönecek bundan da emin olun.
- Akvaryuma "boyalı" hiçbir "yapay" madde koymamak temel ilkelerinizden biri olsun. Kimyasal boyalar suda çözünür ve suyunuzu bozar.
- Demir vs. paslanacak madde de koymayın! Bitki tutturacak başka çözümler bulabilirsiniz.
- Doğadan toplayacağınız 3-5 mm çaplı çakıl taşlarından bile kendinize çok güzel bir altlık hazırlayabilirsiniz. İlla piyasadan parayla satın almanız gerekmiyor. Yeter ki öncesinde uzun süre temiz su ile yıkayıp iyice temizleyin (sabun dahil hiçbir kimyasal kullanmadan).
- Son olarak: her fırsatta okuyun, okuyun, okuyun...
Birlikte Yaşar Mı?
[QUOTE=whoami]...ama diğer ikisinin saçma olduğu kanaatindeyim. [/QUOTE]
[QUOTE=MrzAdar]...Okunuşları değilde Türkçe anlamlarını yazsak daha doğru olur.[/QUOTE]
Sevgili dostlar, bir şeye atfedilecek Türkçe isim, bir başka dildeki isminin Türkçe tercümesi olmak zorunda değildir; öncelikle bu ayrımı ortaya koyalım. "Washington / Vaşington" örneğini bu durumun fark edilebilmesini umarak peşinen vermiştim, ama sanırım gözünüzden kaçmış [;)]
Arkadaşımızın açtığı başlığı başka yere sürüklemek istemem. Konuyu önemseyen dostlara hassasiyetlerinden ötürü teşekkür ederek çekiliyorum.
[QUOTE=whoami]...ama diğer ikisinin saçma olduğu kanaatindeyim. [/QUOTE]
[QUOTE=MrzAdar]...Okunuşları değilde Türkçe anlamlarını yazsak daha doğru olur.[/QUOTE]
Sevgili dostlar, bir şeye atfedilecek Türkçe isim, bir başka dildeki isminin Türkçe tercümesi olmak zorunda değildir; öncelikle bu ayrımı ortaya koyalım. "Washington / Vaşington" örneğini bu durumun fark edilebilmesini umarak peşinen vermiştim, ama sanırım gözünüzden kaçmış [;)]
Arkadaşımızın açtığı başlığı başka yere sürüklemek istemem. Konuyu önemseyen dostlara hassasiyetlerinden ötürü teşekkür ederek çekiliyorum.
Sarı Prenses
[QUOTE=Faatih]Arkadaşlar 65 lt akvaryumu var 1 erkek 3 dişi olacak şekilde ciklet balğı beslemek istiyorum sizce olurmu o balıkları doğurtturmak zevklş olduğu için istiyorum ama yavrularını satarım 4 tane bakıcam akvaryumda sadece [/QUOTE]
65 lt. sadece hacim belirtir. Şayet en-boy ölçüleri birbirine denk gibiyse ve suyun havayla buluştuğu yüzey geniş ise besleyebilirsiniz. Su koşullarını sağlıklı tutabilir ve balıkları da rahat ettirebilirseniz, pekâlâ yavru da alırsınız. Yok eğer standart üretim bir akvaryumsa, yüzey alanı dar kalacaktır. Beslemesine beslersiniz, fakat sağlıklı yetiştirmeniz ve üremelerinde de verim almanız zor olur. Altın kural her zaman şudur: yeriniz nispetinde en büyük akvaryumu kurmaya çalışın [;)]
Bu arada bir de düzeltme yapayım izninizle: türün adı [B]ciklet [/B]değil [B]çiklit[/B]tir. Sağlıklı olsun...
[QUOTE=Faatih]Arkadaşlar 65 lt akvaryumu var 1 erkek 3 dişi olacak şekilde ciklet balğı beslemek istiyorum sizce olurmu o balıkları doğurtturmak zevklş olduğu için istiyorum ama yavrularını satarım 4 tane bakıcam akvaryumda sadece [/QUOTE]
65 lt. sadece hacim belirtir. Şayet en-boy ölçüleri birbirine denk gibiyse ve suyun havayla buluştuğu yüzey geniş ise besleyebilirsiniz. Su koşullarını sağlıklı tutabilir ve balıkları da rahat ettirebilirseniz, pekâlâ yavru da alırsınız. Yok eğer standart üretim bir akvaryumsa, yüzey alanı dar kalacaktır. Beslemesine beslersiniz, fakat sağlıklı yetiştirmeniz ve üremelerinde de verim almanız zor olur. Altın kural her zaman şudur: yeriniz nispetinde en büyük akvaryumu kurmaya çalışın [;)]
Bu arada bir de düzeltme yapayım izninizle: türün adı [B]ciklet [/B]değil [B]çiklit[/B]tir. Sağlıklı olsun...
Birlikte Yaşar Mı?
Ben olsam o balığa asla güvenmezdim [:cik:] [:D]
Hoşgörünüze sığınarak bir de küçük bilgi notu paylaşayım izninizle. Yetiştirdiğimiz canlıların Türkçe isimlerini bilmemiz, birbirimize öğretmemiz ve bu şekilde yaygınlaşmasını sağlamamız şık olurdu diye düşündüğüm için, bunların da Türkçe isimlerini birlikte hatırlamış olalım istedim.
Red tail catfish - [B]Kırmızı (ya da kızıl) kuyruklu yayın[/B]
Arowana - [B]Aravana[/B]
Challenger - [B]Çelıncır[/B]
Challenger gibi çokçaları için özgün bir Türkçe isim ne yazık ki ya hiç konmamış ya da henüz yaygınlaşmamış; fakat yine bile bu gibi yabancı kelimeleri en azından dilimizdeki okunuşları ile yazmamız dil açısından doğrusudur. "Challenger" yerine "Çelıncır" diye yazarsak, yabancı dil bilmeyenlerimiz bile bunu doğru şekilde okuyabilir ve telaffuz edebilirler.
Aynı şekilde "Washington" yerine "Vaşington" diye yazar ve okurduk; hatırlayan kaç kişiyiz bilmiyorum ama... [:)] Yaygın zannedilende değil, doğru olanda ısrarcı olalım; dilimize sahip çıkalım [:iyi:]
Ben olsam o balığa asla güvenmezdim [:cik:] [:D]
Hoşgörünüze sığınarak bir de küçük bilgi notu paylaşayım izninizle. Yetiştirdiğimiz canlıların Türkçe isimlerini bilmemiz, birbirimize öğretmemiz ve bu şekilde yaygınlaşmasını sağlamamız şık olurdu diye düşündüğüm için, bunların da Türkçe isimlerini birlikte hatırlamış olalım istedim.
Red tail catfish - [B]Kırmızı (ya da kızıl) kuyruklu yayın[/B]
Arowana - [B]Aravana[/B]
Challenger - [B]Çelıncır[/B]
Challenger gibi çokçaları için özgün bir Türkçe isim ne yazık ki ya hiç konmamış ya da henüz yaygınlaşmamış; fakat yine bile bu gibi yabancı kelimeleri en azından dilimizdeki okunuşları ile yazmamız dil açısından doğrusudur. "Challenger" yerine "Çelıncır" diye yazarsak, yabancı dil bilmeyenlerimiz bile bunu doğru şekilde okuyabilir ve telaffuz edebilirler.
Aynı şekilde "Washington" yerine "Vaşington" diye yazar ve okurduk; hatırlayan kaç kişiyiz bilmiyorum ama... [:)] Yaygın zannedilende değil, doğru olanda ısrarcı olalım; dilimize sahip çıkalım [:iyi:]
Su Değişimi
1) Elektrikten anlıyorsanız ya da birinden yardım alma şansınız varsa, su dışında çalışabilen 12V DC su motorları ile bir düzenek hazırlayabilirsiniz.
[IMG]https://ae01.alicdn.com/kf/Sfcaf832db09b4e87a15282070bccace6A.jpg[/IMG]
Akvaryumdaki (ya da alt sistemdeki) su seviyesi belli bir seviyenin altına düştüğünde, sizin belirleyeceğiniz ikinci bir seviyeye ulaşıncaya kadar damacanadan vs. suyu çeker ve durur. Damacananın akvaryum seviyesinin üzerinde olması vb. bir zorunluluk da olmaz.
[URL]https://www.youtube.com/watch?v=6eT4ZTRIcC4[/URL]
[URL]https://www.youtube.com/watch?v=Zrghf-ibiAo[/URL]
Ben böyle bir düzenek kurmuştum kendi akvaryumuma. Uzun süredir de kullanıyorum. Bir ayı aşkın süre evde olmasam bile gözüm arkada kalmıyor. Otomatik yem makinesi ile bu sistem birlikte kurulduğunda, yükü düşük bir akvaryuma ne zaman el sürdüğünüzü bile unutur hale geliyorsunuz. Tavsiye ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/199996/151120211812311.jpg[/IMG]
2) Bir başka alternatif de, su seviyesi ile yükselerek kapanan valf kullanmak olabilir.
[URL]https://www.youtube.com/watch?v=X5-HrF13rPg[/URL]
1) Elektrikten anlıyorsanız ya da birinden yardım alma şansınız varsa, su dışında çalışabilen 12V DC su motorları ile bir düzenek hazırlayabilirsiniz.
[IMG]https://ae01.alicdn.com/kf/Sfcaf832db09b4e87a15282070bccace6A.jpg[/IMG]
Akvaryumdaki (ya da alt sistemdeki) su seviyesi belli bir seviyenin altına düştüğünde, sizin belirleyeceğiniz ikinci bir seviyeye ulaşıncaya kadar damacanadan vs. suyu çeker ve durur. Damacananın akvaryum seviyesinin üzerinde olması vb. bir zorunluluk da olmaz.
[URL]https://www.youtube.com/watch?v=6eT4ZTRIcC4[/URL]
[URL]https://www.youtube.com/watch?v=Zrghf-ibiAo[/URL]
Ben böyle bir düzenek kurmuştum kendi akvaryumuma. Uzun süredir de kullanıyorum. Bir ayı aşkın süre evde olmasam bile gözüm arkada kalmıyor. Otomatik yem makinesi ile bu sistem birlikte kurulduğunda, yükü düşük bir akvaryuma ne zaman el sürdüğünüzü bile unutur hale geliyorsunuz. Tavsiye ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/199996/151120211812311.jpg[/IMG]
2) Bir başka alternatif de, su seviyesi ile yükselerek kapanan valf kullanmak olabilir.
[URL]https://www.youtube.com/watch?v=X5-HrF13rPg[/URL]
Yeni Kurulumda Filitrenin Fazla Gelmesi
[QUOTE=Ahmetkngr]... pipo filitreyi günde 5-10 dakika kapatsam bakteri ölümü ile karsilasabilir miyim...[/QUOTE]
Süngeri akvaryum suyu içinde kaldığı sürece sorun yaşamazsınız. Herhangi bir nedenle dışarı çıkarmanız gerekirse, akvaryumdan alacağınız bir tas su içinde tutun ya da ara sıra bu suyla ıslatın, kurumasını önleyin. Temizleyeceğiniz zaman örneğin, yine akvaryumdan çekeceğiniz su içinde, sadece kaba pislikten arındırmaya yetecek kadar, kibarca temizleyin yeter. Musluk altında -hele ki sıcak suyla- yıkamamaya dikkat edin [;)]
[QUOTE=Ahmetkngr]... pipo filitreyi günde 5-10 dakika kapatsam bakteri ölümü ile karsilasabilir miyim...[/QUOTE]
Süngeri akvaryum suyu içinde kaldığı sürece sorun yaşamazsınız. Herhangi bir nedenle dışarı çıkarmanız gerekirse, akvaryumdan alacağınız bir tas su içinde tutun ya da ara sıra bu suyla ıslatın, kurumasını önleyin. Temizleyeceğiniz zaman örneğin, yine akvaryumdan çekeceğiniz su içinde, sadece kaba pislikten arındırmaya yetecek kadar, kibarca temizleyin yeter. Musluk altında -hele ki sıcak suyla- yıkamamaya dikkat edin [;)]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 56 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
0rnn,
gokhanay268,
portre,
HaydarGul,
ibrahim43,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
osmandbnl,
Kınayu,
sina cen,
Sungurr,
nniiaa,
Cyber_Scout,
Ehtiyar,
yeekim,
Kuduoglu,
SaviaSora,
Alibicimcilci,
ÇaĞRı,
yokte,
EmiirKaan,
Hsrt,
Ancalagon,
ternapi,
barskels,
discus_amazon,
nomercy,
oguzsel,
omerkaya40,
sorbiek,
SunkenShrimps,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
