ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
11 Ocak 2012 05:01
Son Ziyaret:
14 Mayıs 2021 17:04
Toplam Mesaj:
110 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Kemal Zırhlıoğlu
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Bursa
Meslek:
Matbaacı
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Kemal Zırhlıoğlu
150*60*50 Orta Amerikan Karması
2E 3D Makav Nic
1E EBJD
1E Jack Dempsey
2E 2D Green Terror 23 Yıllık Hobici...
150*60*50 Orta Amerikan Karması
2E 3D Makav Nic
1E EBJD
1E Jack Dempsey
2E 2D Green Terror 23 Yıllık Hobici...
SON 10 MESAJI
Akvaryum Kurulumu
[QUOTE=Ardaacar]
Teşekkurler hangi dış filtreyi alabilirim baziları çok fazla pahali ama benim akvaryuma hangisi olur. Link atabilirseniz çok sevinirim[/QUOTE]
Bütçenize bağlı... Hesaplarken filtrenin üzerinde yazan debiden çin malı ise %50 orta sınıf filtrelerden %40 birinci sınıf filtrelerden %20-30 arası düşün akvaryumunuzun hacmi x 2.5 olması yeterlidir. Elektrik tüketimi daha düşük olanı seçmekte yarar var 2-3 alternatife inince.
[QUOTE=Ardaacar]
Teşekkurler hangi dış filtreyi alabilirim baziları çok fazla pahali ama benim akvaryuma hangisi olur. Link atabilirseniz çok sevinirim[/QUOTE]
Bütçenize bağlı... Hesaplarken filtrenin üzerinde yazan debiden çin malı ise %50 orta sınıf filtrelerden %40 birinci sınıf filtrelerden %20-30 arası düşün akvaryumunuzun hacmi x 2.5 olması yeterlidir. Elektrik tüketimi daha düşük olanı seçmekte yarar var 2-3 alternatife inince.
Akvaryumda Bakteri Problemi Ve Balık Ölümleri
[QUOTE=Ulker]2 ay kadar önce 250lt lik yeni akvaryumu kurdum. Eski akvaryumdan 40 lt kadar su transfer edip, bakteri kültürü oluşmasını hızlandırdım. Eski akvaryumdan bitkileri transfer edip bazı yeni bitkiler koyarak 2 hafta bekledim. Sonrasında eski akvaryumdan balıkları 3 er 5 er 1 hafta 10 günde başarı ile transfer ettim. 1 ay problemsiz yaşadılar. Kırmızı Fantom Tetra, Kırmızı Burun tetra, ramirezi, cüce gökkuşağı türleri vardı. Toplam 25 kadar balık vardı. Bunlara ilk önce kardinal neon tetra ekledim. sorun olmadı. Geçen hafta eklediğim balıklardan sonra eski balıklarımı ve yeni eklediğim neonları kaybetmeye başladım. Olgun kırmızı burunlarım ölürken yeni aldığım küçücük kırmızı burunlar iştahla yem yemeye devam ediyor. Son üç gündür 12 balık kaybettim. Balıkların vücutların küçük beyaz veya sim gibi küçük noktalar oluştu. Sonra 3 4 gün can çekişip öldüler.
İlk önce su değerlerini kontrol ettim ilk durum ile farka baktım. Fark olmadığını gördüm. PH 6.5 seviyesinde Genel sertlik 140 -150 ppm seviyesinde. Nitrat 20ppm seviyesinde veya daha az. Yine de haftalık su değişimlerini 5 güne düşürüp yaptım. Sonra sıcaklığı kontrol ettim 26 sabit durumdaydı. 27 dereceye çıkarttım. termometreyi farklı yerlere koydum. sıcaklıkta problem göremedim.
Ramireziler ve yeni aldığım kırmızı burunlar hariç hepsi dış filtre çıkışında dipte sıraya girip aynı noktada kalmaktalar. Bazıları yem yememekte. Şu an file ile yakalamak zor formdalar ama yakında diğerleri gibi öleceklerini düşünüyorum. Hepsini yakalayıp ayrı bir tankta metilen, flaggy mi tabi tutsam? Kurtulurlar diye beklemeli miyim? 20 lt lik küçük bir karantina tankım var. Tecrübeli arkadaşların acil yorumlarını rica ederim.[/QUOTE]
Tarife göre son aldığınız balıklar akvaryuma beyaz benek hastalığı bulaştırmış. Kimyasal ilaç tedavisi uygulayacaksanız. Ana tankta önermem yararlı bakterileri de öldürür. Bitki var kaya tuzu da önermem. Direnci düşük olan balıklarınızda kayıp yaşanacak maalesef. Bu bakterinin konak olarak kullandığı canlılara en uygun ortamı sağlayıp yaşatmaya çalışmaktan başka çare yok.
Bitkili tankta tedavisi çok daha zor. Öncelikle kademeli olarak ısıyı 30 civarlarına çıkarın bu ısıda yaşaması mümkün olmayan balık bitki varsa karantina tankına alın. Işık olmayacak tabi bitkiler için ciddi sıkıntı. Sık sık abartılı olmayacak miktarda su değişimi yapın. Yeni eklenecek su dinlenmiş tankta ki su ile aynı derecede dezenfekte edilmiş temiz su olsun. Burada bence ana tanktan tamamen yok etmek daha önemli 2 gün beslenip çoğalacak bir canlı bulamazlarsa yok olurlar. 2 karantina tankı iyi olur. Hastalıklı balıklara kimyasal tedavi için 1 adet sağlam balıklara ayrıca iyi bakım için 1 adet. Ana tank bu bakteriden kurtulduktan sonra. Sağlam balıkların olduğu karantina tankına metilen etkilenmeyen cinsler ise kaya tuzu uygulayıp. Bekledikten sonra ana tanka almak. Hastalıklı balıklardan düzelen varsa boşalan karantina tankına alıp aynı işlemi uygulayıp öyle ana tanka almak en garanti yol.
[QUOTE=Ulker]2 ay kadar önce 250lt lik yeni akvaryumu kurdum. Eski akvaryumdan 40 lt kadar su transfer edip, bakteri kültürü oluşmasını hızlandırdım. Eski akvaryumdan bitkileri transfer edip bazı yeni bitkiler koyarak 2 hafta bekledim. Sonrasında eski akvaryumdan balıkları 3 er 5 er 1 hafta 10 günde başarı ile transfer ettim. 1 ay problemsiz yaşadılar. Kırmızı Fantom Tetra, Kırmızı Burun tetra, ramirezi, cüce gökkuşağı türleri vardı. Toplam 25 kadar balık vardı. Bunlara ilk önce kardinal neon tetra ekledim. sorun olmadı. Geçen hafta eklediğim balıklardan sonra eski balıklarımı ve yeni eklediğim neonları kaybetmeye başladım. Olgun kırmızı burunlarım ölürken yeni aldığım küçücük kırmızı burunlar iştahla yem yemeye devam ediyor. Son üç gündür 12 balık kaybettim. Balıkların vücutların küçük beyaz veya sim gibi küçük noktalar oluştu. Sonra 3 4 gün can çekişip öldüler.
İlk önce su değerlerini kontrol ettim ilk durum ile farka baktım. Fark olmadığını gördüm. PH 6.5 seviyesinde Genel sertlik 140 -150 ppm seviyesinde. Nitrat 20ppm seviyesinde veya daha az. Yine de haftalık su değişimlerini 5 güne düşürüp yaptım. Sonra sıcaklığı kontrol ettim 26 sabit durumdaydı. 27 dereceye çıkarttım. termometreyi farklı yerlere koydum. sıcaklıkta problem göremedim.
Ramireziler ve yeni aldığım kırmızı burunlar hariç hepsi dış filtre çıkışında dipte sıraya girip aynı noktada kalmaktalar. Bazıları yem yememekte. Şu an file ile yakalamak zor formdalar ama yakında diğerleri gibi öleceklerini düşünüyorum. Hepsini yakalayıp ayrı bir tankta metilen, flaggy mi tabi tutsam? Kurtulurlar diye beklemeli miyim? 20 lt lik küçük bir karantina tankım var. Tecrübeli arkadaşların acil yorumlarını rica ederim.[/QUOTE]
Tarife göre son aldığınız balıklar akvaryuma beyaz benek hastalığı bulaştırmış. Kimyasal ilaç tedavisi uygulayacaksanız. Ana tankta önermem yararlı bakterileri de öldürür. Bitki var kaya tuzu da önermem. Direnci düşük olan balıklarınızda kayıp yaşanacak maalesef. Bu bakterinin konak olarak kullandığı canlılara en uygun ortamı sağlayıp yaşatmaya çalışmaktan başka çare yok.
Bitkili tankta tedavisi çok daha zor. Öncelikle kademeli olarak ısıyı 30 civarlarına çıkarın bu ısıda yaşaması mümkün olmayan balık bitki varsa karantina tankına alın. Işık olmayacak tabi bitkiler için ciddi sıkıntı. Sık sık abartılı olmayacak miktarda su değişimi yapın. Yeni eklenecek su dinlenmiş tankta ki su ile aynı derecede dezenfekte edilmiş temiz su olsun. Burada bence ana tanktan tamamen yok etmek daha önemli 2 gün beslenip çoğalacak bir canlı bulamazlarsa yok olurlar. 2 karantina tankı iyi olur. Hastalıklı balıklara kimyasal tedavi için 1 adet sağlam balıklara ayrıca iyi bakım için 1 adet. Ana tank bu bakteriden kurtulduktan sonra. Sağlam balıkların olduğu karantina tankına metilen etkilenmeyen cinsler ise kaya tuzu uygulayıp. Bekledikten sonra ana tanka almak. Hastalıklı balıklardan düzelen varsa boşalan karantina tankına alıp aynı işlemi uygulayıp öyle ana tanka almak en garanti yol.
Akvaryum Kurulumu
[QUOTE=Ardaacar]
Dış filtre ne işe yarıyor[:?][/QUOTE]
Dış filtre biyolojik filtrasyon iç filtre mekanik filtrasyon ağırlıklıdır. Mekanikten kasıt yem artığı balık dışkısı vs. Dış filtre bu işi de yapıyor aynı zamanda ama asıl faydası sepetlerinde bulunan malzemelerin yüzeyine göre biyolojik filtrasyon dediğimiz amonyak-nitrit-nitrat döngüsü için gerekli olan bakterilerin oluşumu için ortam sağlıyorlar. 140 lt hacme yetecek bir dış filtre öncelikli olmalı dış filtreye destek için akvaryum içine 1 pipo filtre veya iç filtre de alabilirsiniz. Bakteri oluşumu için su dolduktan sonra ya nitrivec gibi hazır kültür ya da hastalık taşımayan bir akvaryumdan bir miktar su alıp 3-4 gün dış filtre ısıtıcı vs çalışır vaziyette döndürdükten sonra balık eklemeye başlayabilirsiniz. Balıkları da peyderpey eklemeniz de fayda var.
[QUOTE=Ardaacar]
Dış filtre ne işe yarıyor[:?][/QUOTE]
Dış filtre biyolojik filtrasyon iç filtre mekanik filtrasyon ağırlıklıdır. Mekanikten kasıt yem artığı balık dışkısı vs. Dış filtre bu işi de yapıyor aynı zamanda ama asıl faydası sepetlerinde bulunan malzemelerin yüzeyine göre biyolojik filtrasyon dediğimiz amonyak-nitrit-nitrat döngüsü için gerekli olan bakterilerin oluşumu için ortam sağlıyorlar. 140 lt hacme yetecek bir dış filtre öncelikli olmalı dış filtreye destek için akvaryum içine 1 pipo filtre veya iç filtre de alabilirsiniz. Bakteri oluşumu için su dolduktan sonra ya nitrivec gibi hazır kültür ya da hastalık taşımayan bir akvaryumdan bir miktar su alıp 3-4 gün dış filtre ısıtıcı vs çalışır vaziyette döndürdükten sonra balık eklemeye başlayabilirsiniz. Balıkları da peyderpey eklemeniz de fayda var.
Yeni Ve İlk Akvaryum Sorunsalı
[QUOTE=Gizemozer]Sanırım 20 litre. Dediğim gibi kendim almadım ve geldikten sonra araştırırken fazla olabileceğini farkettim. Suyu söylediğiniz seviyeye getirirsem çeşme suyun içinde kalacak. Dalgalanmayı azaltır mı? O suyun su yüzeyinde baloncuk oluşturacak şekilde akması gerekmez mi? Evet musluktan doldurdum suyunu. 6 7 saat dinlenebildi akvaryum içerisinde o süreçte filtre çalıştı. Taşları çıkarırken balıkları başka bir yere almalımıyım yoksa elimi sokup toplasam bir sıkıntı olur mu?
Anubias bitkiyi de ilk fırsatta alacağım, fikirleriniz ve bilgilendirmeleriniz içim teşekkür ederim.[/QUOTE]
Su üstten akarsa havalandırmaya ve dalgalandırmaya faydalı olur. Şuan ki seviyede ise çıkış musluğu, hatalı üretim akvaryumun hacmini epey düşürüyor görselliği de etkiliyor. Hazır içten filtreli akvaryum hiç kullanmadım fotoğraflardan da belli olmuyor ama o çıkış musluğunu iptal edip ek yaparak plastik bölümün üstünde tanka giriş vermeyi deneyin su hacminiz artmış olur. Balık yemi anladığım kadarıyla poşette pelet şeklinde olanlardan ezip veriyorsunuz onu da kullanabilirsiniz ek 1 çeşit biraz daha kaliteli bir yem daha alabilirsiniz zevkinize bütçenize kalmış bir şey. Filtreleme sisteminiz ve hacim çok yeterli olmadığı için fazla yem vermemeye çalışın. Günde 1-2-3 size ve zamanınıza bağlı miktar olarak da attığınız yem 1-2 dk dan fazla sürede bitiyorsa fazladır. ne kadar verirseniz o kadar yerler. Hafta da 1 gün de yem vermeyin. Detoks mantığı [:)] Dışkı normal. Taş ve plastik süs bitkisini çıkarırken elinizi sokmanızdan strese girebilirler fakat balıkları çıkarmayın daha çok strese girerler. Elinizi önce ve sonra iyice temizleyerek balıkları çok ürkütmeden çıkarabilirsiniz. Bir de ısıtıcı yoksa tedarik ediniz en küçük olanlardan.
[QUOTE=Gizemozer]Sanırım 20 litre. Dediğim gibi kendim almadım ve geldikten sonra araştırırken fazla olabileceğini farkettim. Suyu söylediğiniz seviyeye getirirsem çeşme suyun içinde kalacak. Dalgalanmayı azaltır mı? O suyun su yüzeyinde baloncuk oluşturacak şekilde akması gerekmez mi? Evet musluktan doldurdum suyunu. 6 7 saat dinlenebildi akvaryum içerisinde o süreçte filtre çalıştı. Taşları çıkarırken balıkları başka bir yere almalımıyım yoksa elimi sokup toplasam bir sıkıntı olur mu?
Anubias bitkiyi de ilk fırsatta alacağım, fikirleriniz ve bilgilendirmeleriniz içim teşekkür ederim.[/QUOTE]
Su üstten akarsa havalandırmaya ve dalgalandırmaya faydalı olur. Şuan ki seviyede ise çıkış musluğu, hatalı üretim akvaryumun hacmini epey düşürüyor görselliği de etkiliyor. Hazır içten filtreli akvaryum hiç kullanmadım fotoğraflardan da belli olmuyor ama o çıkış musluğunu iptal edip ek yaparak plastik bölümün üstünde tanka giriş vermeyi deneyin su hacminiz artmış olur. Balık yemi anladığım kadarıyla poşette pelet şeklinde olanlardan ezip veriyorsunuz onu da kullanabilirsiniz ek 1 çeşit biraz daha kaliteli bir yem daha alabilirsiniz zevkinize bütçenize kalmış bir şey. Filtreleme sisteminiz ve hacim çok yeterli olmadığı için fazla yem vermemeye çalışın. Günde 1-2-3 size ve zamanınıza bağlı miktar olarak da attığınız yem 1-2 dk dan fazla sürede bitiyorsa fazladır. ne kadar verirseniz o kadar yerler. Hafta da 1 gün de yem vermeyin. Detoks mantığı [:)] Dışkı normal. Taş ve plastik süs bitkisini çıkarırken elinizi sokmanızdan strese girebilirler fakat balıkları çıkarmayın daha çok strese girerler. Elinizi önce ve sonra iyice temizleyerek balıkları çok ürkütmeden çıkarabilirsiniz. Bir de ısıtıcı yoksa tedarik ediniz en küçük olanlardan.
Akvaryum Suyunun Beyazlığı
Kum iyi yıkanmadığı için olmuş. Akvaryumunuz çok büyük değil sanırım. Yerinizde olsam boşaltır kumu en az 3-4 kere daha yıkar. Sonra tekrar dolum yapardım. Hazzır bakteri oluşmamışken. Filtreler çalıştıkça zamanla berraklaşır. Her gün de azar azar su değişimi yaparsanız 3-4 güne düzelir. Fakat alacağınız balıklar kumu karıştırdıkça tekrar beyazlaşacak suyunuz. Balık girdikten sonra akvaryumu boşaltmaya kalkar ya da büyük miktarda su değişimi yaparsanız suyunuzun dengesi bozulur.
Kum iyi yıkanmadığı için olmuş. Akvaryumunuz çok büyük değil sanırım. Yerinizde olsam boşaltır kumu en az 3-4 kere daha yıkar. Sonra tekrar dolum yapardım. Hazzır bakteri oluşmamışken. Filtreler çalıştıkça zamanla berraklaşır. Her gün de azar azar su değişimi yaparsanız 3-4 güne düzelir. Fakat alacağınız balıklar kumu karıştırdıkça tekrar beyazlaşacak suyunuz. Balık girdikten sonra akvaryumu boşaltmaya kalkar ya da büyük miktarda su değişimi yaparsanız suyunuzun dengesi bozulur.
Başlamadan Önce İlk Adım Ne Olmalı
Merhabalar
Aslında çok korkacak bir durum yok kimse akvaryumcu olarak doğmuyor En iyi tecrübe deneyip yanılarak elde ediliyor. Tabi araştırmanız çok güzel direkt bilmeden başlayıp balıkları telef etmektense işin temelini kavrayıp başlamak çok daha iyi.
İlk başta ben bitkili değil de sadece balık olarak giriş yapmanızı öneririm. Bitki işin içine girdi mi ışık co2 gübre vs biraz karmaşıklaşıyor ama illa da bitki olsun derseniz bu konuda ki bitkilerden tercih yapabilirsiniz. https://www.akvaryum.com/Forum/bakimi_kolay_bitki_klavuzu_k743814.asp
Balık konusuna gelince zevk meselesidir. Tercih sizin ama ilk etapta kolay bulunabilen ve nispeten fiyatı uygun balık tavsiye ederim. Biraz gaddarca gelebilir her balık canlıdır değerlidir fakat gidip 300-400 liralık bir balık alıp onu kaybeden yeni bir hobici çok fazla hayal kırıklığına uğrar. yerine koyması da maddi yönden zor olacağından belki de çok erken pes edebilir. Balık sayısı erişkin boyu ne kadarsa akvaryum hacmine bölün o kadar balık koyulabilir aşağı yukarı. Yani 5 cm olan bir balıktan 100 litre akvaryuma 20 adet gibi. Tabi ne kadar çok balık o kadar atık ve o kadar bakım demektir. Bir de kum kaya ve üst boşluk seviyesi hacimden düşülmeli. En önemlisi de balıklar aynı bölgenin şartlarına uyumlu olmalı.
Tanka gelince ölçüler mecburi değilse değiştirmeye bakın. Çok değil 1 ay içinde pişman olursunuz [:)] Bir kere yaptırın tam yaptırın. Yeni başlayan biri için hele sanılanın aksine ne kadar büyük tank o kadar bakım kolaylığı demektir. Büyük tankın tek sıkıntısı ilk kurulum maliyetidir. Şunu da unutmamak lazım bu işin sonu yok hep bir fazlasını isteyeceksiniz. Lepistesle beta ile japon ile başlar tuzlu su hayali ile biter [:)] Yer müsaitse uzunluk ve genişlik ilk önceliğiniz olsun bunları yapabileceğiniz en büyük boyda yaptırın. Yükseklik ise çok büyük amerikan türleri veya diskus harici bence çok fazlaya kaçmamak lazım. ne kadar yüksek olursa dibe ulaşmak o kadar zor olacak. Ayrıca akvaryumu yaptırırken ki güvenlik sınırında cam kalınlığını yükseklik belirler. Maliyet ve ağırlık yükü demektir. Bitki olursa ışık ihtiyacı için daha yüksek tüketimli aydınlatma demektir. 80*50*60 240 litre hacim eder. Güzel bir hacim ama birçok türü değiştirmek istediğinizde bakamazsınız. Onun yerine örneğin boyu 160 eni 60 yüksekliği 50 yapsanız. Hem aynı cam kalınlığı ile 2 kat fazla hacim elde eder. Hem de ekstrem örnekler hariç hemen hemen her çeşide geçiş yapabilirsiniz.
Filtreye gelince dış filtre şarttır. Biyolojik filtrasyon için yani suda istenen bakteri ortamı oluşması için.
İç filtre tercihe bağlıdır mekanik filtrasyon içindir ama ben kullanma taraftarıyım yem artıkları kaba pislikleri çekerek dış filtrenin çabuk tıkanmasını engeller. hava taşı yerine de kullanılabilir. Ekstra sirkülasyon sağlar.
Sump a gelince mantığı dış filtre mantığıdır. Ama biyolojik filtrasyon için dış filtreden çok daha etkilidir. Dış filtre de kovası ile sınırlısındır. Sump alttan olduğunda ekstra hacim sağlar. Çok daha fazla malzeme ve sınırsız çeşitlilik ve bölme ile çok daha fazla bakteri oluşumu demektir. ısıtıcı hortum hava motoru vs kablo boru görüntüsünden kurtarır. Yüksek hacimli akvaryumları çevirmek (1000 lt civarı) için baya pahalı bir dış filtre hatta 2 dış filtre gerekebilir. Sump için kafa motoru yeterlidir. O sebeple büyük akvaryumlar için maliyeti de daha düşüktür. Bana göre hatta olmazsa olmazdır.
Dış filtrenin dezavantajı sınırlı hacmi. İlk alış maliyeti. Kapalı sistem olması müdahale etme ve temizleme zorluğu. Akvaryum içi kalabalık görüntüsü.
Sump un dezavantajı ilk kurulumda ayarlanmalı tahliye sistemi için kule mi olacak durso mu vs güvenlik önlemleri ve hesaplamaları yapılmalı ki kafa motoru durduğunda taşma ya da susuz kalma durumu olmasın. Önlem alması çok da zor değildir. Dolap içinde buharlaşma yapabilir. Çürüme vs Önlemi üstünü kapatmak gerekir. Dış filtreye göre de sesi biraz daha fazladır. Ama yine de birkaç müdahale ile minimuma indirilebilir. İkinci bir akvaryum maliyeti demektir. İlk dolumda iç malzemeleri biraz maliyetlidir.
Merhabalar
Aslında çok korkacak bir durum yok kimse akvaryumcu olarak doğmuyor En iyi tecrübe deneyip yanılarak elde ediliyor. Tabi araştırmanız çok güzel direkt bilmeden başlayıp balıkları telef etmektense işin temelini kavrayıp başlamak çok daha iyi.
İlk başta ben bitkili değil de sadece balık olarak giriş yapmanızı öneririm. Bitki işin içine girdi mi ışık co2 gübre vs biraz karmaşıklaşıyor ama illa da bitki olsun derseniz bu konuda ki bitkilerden tercih yapabilirsiniz. https://www.akvaryum.com/Forum/bakimi_kolay_bitki_klavuzu_k743814.asp
Balık konusuna gelince zevk meselesidir. Tercih sizin ama ilk etapta kolay bulunabilen ve nispeten fiyatı uygun balık tavsiye ederim. Biraz gaddarca gelebilir her balık canlıdır değerlidir fakat gidip 300-400 liralık bir balık alıp onu kaybeden yeni bir hobici çok fazla hayal kırıklığına uğrar. yerine koyması da maddi yönden zor olacağından belki de çok erken pes edebilir. Balık sayısı erişkin boyu ne kadarsa akvaryum hacmine bölün o kadar balık koyulabilir aşağı yukarı. Yani 5 cm olan bir balıktan 100 litre akvaryuma 20 adet gibi. Tabi ne kadar çok balık o kadar atık ve o kadar bakım demektir. Bir de kum kaya ve üst boşluk seviyesi hacimden düşülmeli. En önemlisi de balıklar aynı bölgenin şartlarına uyumlu olmalı.
Tanka gelince ölçüler mecburi değilse değiştirmeye bakın. Çok değil 1 ay içinde pişman olursunuz [:)] Bir kere yaptırın tam yaptırın. Yeni başlayan biri için hele sanılanın aksine ne kadar büyük tank o kadar bakım kolaylığı demektir. Büyük tankın tek sıkıntısı ilk kurulum maliyetidir. Şunu da unutmamak lazım bu işin sonu yok hep bir fazlasını isteyeceksiniz. Lepistesle beta ile japon ile başlar tuzlu su hayali ile biter [:)] Yer müsaitse uzunluk ve genişlik ilk önceliğiniz olsun bunları yapabileceğiniz en büyük boyda yaptırın. Yükseklik ise çok büyük amerikan türleri veya diskus harici bence çok fazlaya kaçmamak lazım. ne kadar yüksek olursa dibe ulaşmak o kadar zor olacak. Ayrıca akvaryumu yaptırırken ki güvenlik sınırında cam kalınlığını yükseklik belirler. Maliyet ve ağırlık yükü demektir. Bitki olursa ışık ihtiyacı için daha yüksek tüketimli aydınlatma demektir. 80*50*60 240 litre hacim eder. Güzel bir hacim ama birçok türü değiştirmek istediğinizde bakamazsınız. Onun yerine örneğin boyu 160 eni 60 yüksekliği 50 yapsanız. Hem aynı cam kalınlığı ile 2 kat fazla hacim elde eder. Hem de ekstrem örnekler hariç hemen hemen her çeşide geçiş yapabilirsiniz.
Filtreye gelince dış filtre şarttır. Biyolojik filtrasyon için yani suda istenen bakteri ortamı oluşması için.
İç filtre tercihe bağlıdır mekanik filtrasyon içindir ama ben kullanma taraftarıyım yem artıkları kaba pislikleri çekerek dış filtrenin çabuk tıkanmasını engeller. hava taşı yerine de kullanılabilir. Ekstra sirkülasyon sağlar.
Sump a gelince mantığı dış filtre mantığıdır. Ama biyolojik filtrasyon için dış filtreden çok daha etkilidir. Dış filtre de kovası ile sınırlısındır. Sump alttan olduğunda ekstra hacim sağlar. Çok daha fazla malzeme ve sınırsız çeşitlilik ve bölme ile çok daha fazla bakteri oluşumu demektir. ısıtıcı hortum hava motoru vs kablo boru görüntüsünden kurtarır. Yüksek hacimli akvaryumları çevirmek (1000 lt civarı) için baya pahalı bir dış filtre hatta 2 dış filtre gerekebilir. Sump için kafa motoru yeterlidir. O sebeple büyük akvaryumlar için maliyeti de daha düşüktür. Bana göre hatta olmazsa olmazdır.
Dış filtrenin dezavantajı sınırlı hacmi. İlk alış maliyeti. Kapalı sistem olması müdahale etme ve temizleme zorluğu. Akvaryum içi kalabalık görüntüsü.
Sump un dezavantajı ilk kurulumda ayarlanmalı tahliye sistemi için kule mi olacak durso mu vs güvenlik önlemleri ve hesaplamaları yapılmalı ki kafa motoru durduğunda taşma ya da susuz kalma durumu olmasın. Önlem alması çok da zor değildir. Dolap içinde buharlaşma yapabilir. Çürüme vs Önlemi üstünü kapatmak gerekir. Dış filtreye göre de sesi biraz daha fazladır. Ama yine de birkaç müdahale ile minimuma indirilebilir. İkinci bir akvaryum maliyeti demektir. İlk dolumda iç malzemeleri biraz maliyetlidir.
Sirkülasyon İçin 🤔
[QUOTE=S r K n]
Tank uzunluğu toplamda 75cm Kemal Bey, iç filtre gerekecek gibi ki eklersem sumpin su çıkışını ilk hazneye mi alsam [:?] [/QUOTE]
Fotoğraftan büyük duruyor demek ki [:)]
Ben olsam ilk mesajda da dediğim gibi iki bölmeye de verirdim su girişini. Sump a uzak tarafa da iç filtre koyardım. Su aynı bölmeden çekilip girince uzak kalan ikinci bölme ister istemez kirli kalacak iç filtre oranın mekanik temizliğini de görür. Fakat orta camın diplerinde pislik birikmesi kuvvetle muhtemel. Altında açıklık olsaydı sadece ortası yerine daha iyi olabilirdi. O sebeple kum koyacaksanız mümkün olduğunca orta boşluğa yakın yükseklik yapmaya çalışın ki o perdelikten geçebilecek boyutta ki artıklar sumpun olduğu bölmeye gidebilsin.
[QUOTE=S r K n]
Tank uzunluğu toplamda 75cm Kemal Bey, iç filtre gerekecek gibi ki eklersem sumpin su çıkışını ilk hazneye mi alsam [:?] [/QUOTE]
Fotoğraftan büyük duruyor demek ki [:)]
Ben olsam ilk mesajda da dediğim gibi iki bölmeye de verirdim su girişini. Sump a uzak tarafa da iç filtre koyardım. Su aynı bölmeden çekilip girince uzak kalan ikinci bölme ister istemez kirli kalacak iç filtre oranın mekanik temizliğini de görür. Fakat orta camın diplerinde pislik birikmesi kuvvetle muhtemel. Altında açıklık olsaydı sadece ortası yerine daha iyi olabilirdi. O sebeple kum koyacaksanız mümkün olduğunca orta boşluğa yakın yükseklik yapmaya çalışın ki o perdelikten geçebilecek boyutta ki artıklar sumpun olduğu bölmeye gidebilsin.
Sirkülasyon İçin 🤔
[QUOTE=S r K n]
Balıkların eklenmesinden sonra da aynı sorunu yaşarsam bir iç filtre düşüneyim o durumda, Kafa motorunun su çıkışını ikiye bölsem debi azalacaktır sanki ikinci bölmede[/QUOTE]
150 cm tank uzunluğu yanlış anlamadıysam sump un içeriden olması avantaj yükseğe basmadığı için. yine de debiyi bir miktar etkiler. Ama kafa motoru ayarlıdır büyük ihtimalle sump a ne kadar su taşarsa o kadarını geri basacak o motorun akvaryumunuzu rahatlıkla çevirebilecek gücü var. iyi filtrasyon malzemeleri ile saatte hacim x 2.5 yeterli olur. Yine de yerinizde olsam uzak bölmeye iç filtre koyardım [:)]
[QUOTE=S r K n]
Balıkların eklenmesinden sonra da aynı sorunu yaşarsam bir iç filtre düşüneyim o durumda, Kafa motorunun su çıkışını ikiye bölsem debi azalacaktır sanki ikinci bölmede[/QUOTE]
150 cm tank uzunluğu yanlış anlamadıysam sump un içeriden olması avantaj yükseğe basmadığı için. yine de debiyi bir miktar etkiler. Ama kafa motoru ayarlıdır büyük ihtimalle sump a ne kadar su taşarsa o kadarını geri basacak o motorun akvaryumunuzu rahatlıkla çevirebilecek gücü var. iyi filtrasyon malzemeleri ile saatte hacim x 2.5 yeterli olur. Yine de yerinizde olsam uzak bölmeye iç filtre koyardım [:)]
Dış Filtre Tavsiyesi
İç filtre dursun ama dış filtre şart. 100 lt akvaryum varsa en az 300 lt/saat debili bir dış filtre gerekir. Çin mallarında bir süre sonra yarıya düşeceğinden bastığı yükseklikte fazla ise siz minimum 600 lt/saat debi gücü olan bir filtre alırsanız işinizi görür.
İç filtre dursun ama dış filtre şart. 100 lt akvaryum varsa en az 300 lt/saat debili bir dış filtre gerekir. Çin mallarında bir süre sonra yarıya düşeceğinden bastığı yükseklikte fazla ise siz minimum 600 lt/saat debi gücü olan bir filtre alırsanız işinizi görür.
Uygun Filtreleme Seçenegi Hangisi
Akvaryum oldukça uzun. Fx6 gibi bir canavar almayacaksanız. 2 dış filtre gerekirdi zaten. Experience 150 biraz zayıf kalabilir ona yakın ve ortaları hareketlendirmek için belki bir dalga motoru ve bir iç filtre ile gerekebilir. Kullanın bu ikisini sonra en kötü exp 150 yi biraz daha güçlü bir filtre ile değiştirirsiniz bence.
Akvaryum oldukça uzun. Fx6 gibi bir canavar almayacaksanız. 2 dış filtre gerekirdi zaten. Experience 150 biraz zayıf kalabilir ona yakın ve ortaları hareketlendirmek için belki bir dalga motoru ve bir iç filtre ile gerekebilir. Kullanın bu ikisini sonra en kötü exp 150 yi biraz daha güçlü bir filtre ile değiştirirsiniz bence.
SON MESAJLAR
- 400 Litre Havuz Conix, 08:56
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Oozer3466, 08:45
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 09:09
- Manacapuru Altum Melek scorpion26 09:09
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 09:09
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 08:25
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 08:25
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 08:02
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 08:02
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 08:02
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 08:02
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 02:54
- Geophagus Arıyorum MurathanM 02:54
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 01:18
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 01:18
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
KULLANICILAR
- 47 Online Kullanıcı, 26 Üye
Online Kullanıcılar
Cyber_Scout,
onuribrahim,
MertSoyumert,
sina cen,
lojistisyen,
Rafayel,
mrah,
yeekim,
EKAR,
zen666,
DenizUlucutsoy,
ciways,
karidesrehberi,
bysmokin,
murtdmr,
HalilSefaa,
Kemal eyilik,
ugurinann,
wcup_2026_bet rap,
kyhni SPb_amPi,
osmandbnl,
riderfish,
akvarist10UR,
aviator55,
Flytheshrimp,
Oquanus,
LionelMehmet10,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
