ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
yesilll
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Şubat 2013 11:32
Son Ziyaret:
27 Ağustos 2015 12:49
Toplam Mesaj:
102 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
HAKKI GÜN
Doğum Tarihi:
01 Haziran 1979
Yaş:
47
İl:
Konya
Meslek:
İnşaat Mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA

Balık seven gönlünü suya koyar.
SON 10 MESAJI
Sessiz, huzurlu ve Yeşil...
Tank kurulumunun 25. günü ilk gübrelemeyi yaptım. Gübre olarak Winra markaWinmix i yazan dozajın yarısı kadar kullandım ve sabahına kahverengi yosun vardı. Gübrelemeden önce yosunlanmaya önlem olsun diye ottocadler iki gün ara ile öldü. Galiba yosun olmadığı için açlıktan öldüler diye düşünerek iki adet daha aldım ve bu sefer daha çabuk öldüler. Tankta yosun olmasına rağmen öldüler sebep açlık değildi. Tekrar ottocad almadım hassas balıklar olduklarını okumuştum ve cae aldım 1 adet ve hazin son yine. Diğer balıkların tamamı yaşarken sadece yosun yiyiciler ölüyor. Bugün hiç istemesemde sae eklemeyi düşünüyorum bu sefer umarım yaşar. Yosunlar fotosentez bile yapmaya başladılar iş çığrından çıkmak üzere :)
Tank kurulumunun 25. günü ilk gübrelemeyi yaptım. Gübre olarak Winra markaWinmix i yazan dozajın yarısı kadar kullandım ve sabahına kahverengi yosun vardı. Gübrelemeden önce yosunlanmaya önlem olsun diye ottocadler iki gün ara ile öldü. Galiba yosun olmadığı için açlıktan öldüler diye düşünerek iki adet daha aldım ve bu sefer daha çabuk öldüler. Tankta yosun olmasına rağmen öldüler sebep açlık değildi. Tekrar ottocad almadım hassas balıklar olduklarını okumuştum ve cae aldım 1 adet ve hazin son yine. Diğer balıkların tamamı yaşarken sadece yosun yiyiciler ölüyor. Bugün hiç istemesemde sae eklemeyi düşünüyorum bu sefer umarım yaşar. Yosunlar fotosentez bile yapmaya başladılar iş çığrından çıkmak üzere :)
Parvula denemem
Enes bey tekrar hayırlı olsun. Sizin konuya yazdıktan sonta bendede aynı sıkıntı başladı. 2 otto mu kaybettim sonra 2 tane daha aldım onlar daha çabuk öldü. 24 saat bile sürmedi şimdi sizde kumdan dolayı dediniz kafam karıştı benim tanktada hagen değil ama türevi siyah bir kum var. Şimdilik istemeye istemeye sae aldım 1 tane deneyeceğim bakalım umarım bende kumu değiştirmek zorunda kalmam.
Enes bey tekrar hayırlı olsun. Sizin konuya yazdıktan sonta bendede aynı sıkıntı başladı. 2 otto mu kaybettim sonra 2 tane daha aldım onlar daha çabuk öldü. 24 saat bile sürmedi şimdi sizde kumdan dolayı dediniz kafam karıştı benim tanktada hagen değil ama türevi siyah bir kum var. Şimdilik istemeye istemeye sae aldım 1 tane deneyeceğim bakalım umarım bende kumu değiştirmek zorunda kalmam.
Sessiz, huzurlu ve Yeşil...
[QUOTE=bayram11]Güzel bir akvaryum su oturdukça arka tarafı güzel bitkiler ekebilirsiniz [/QUOTE]
Teşekkürler Bayram bey. Elimizden geldiğince bişeyler yapmaya çalışıyoruz umarım başarırım. Arka plan içinde yine basit türlerden bir kaç düşüncem var dediğiniz gibi su biraz daha otursun diye bekliyorum.
[QUOTE=bayram11]Güzel bir akvaryum su oturdukça arka tarafı güzel bitkiler ekebilirsiniz [/QUOTE]
Teşekkürler Bayram bey. Elimizden geldiğince bişeyler yapmaya çalışıyoruz umarım başarırım. Arka plan içinde yine basit türlerden bir kaç düşüncem var dediğiniz gibi su biraz daha otursun diye bekliyorum.
Sessiz, huzurlu ve Yeşil...
Teşekkürler Özcan bey. Evet tropicanın programını uygulamaya çalışıyorum. Android için uygulamasınıda telefona kurdum tam çalışmıyor gibi biraz karıştırdım galiba ama okuyarak uygulamaya devam ediyorum. Tek eksiğim Co2 oda bu bitkiler icin o kadar acil değil diye biliyorum.
Teşekkürler Özcan bey. Evet tropicanın programını uygulamaya çalışıyorum. Android için uygulamasınıda telefona kurdum tam çalışmıyor gibi biraz karıştırdım galiba ama okuyarak uygulamaya devam ediyorum. Tek eksiğim Co2 oda bu bitkiler icin o kadar acil değil diye biliyorum.
Sessiz, huzurlu ve Yeşil...
Tavsiye ederim Serdar bey, basitte olsa biryerden başlamak gerek bence. Hayallerinizde kalmasın denedikçe öğrenirsiniz. Bende o kadar profesyonel değilim nette okuduklarım ve forum sayesinde başladım umarım düzenli devam eder. Yorum aldıkça ve sorunlara yardım aldıkça bu iş daha güzel ilerler diye düşünüyorum.
Tavsiye ederim Serdar bey, basitte olsa biryerden başlamak gerek bence. Hayallerinizde kalmasın denedikçe öğrenirsiniz. Bende o kadar profesyonel değilim nette okuduklarım ve forum sayesinde başladım umarım düzenli devam eder. Yorum aldıkça ve sorunlara yardım aldıkça bu iş daha güzel ilerler diye düşünüyorum.
Sessiz, huzurlu ve Yeşil...
Dün gece tekrar %25 su değişimi yapıldı. Sterbai çöpçüler ışıkta kesinlikle dışarı çıkmıyorlar ama ışık kapandığı an dışarıda görebiliyorum. Yem yedirme sorunum vardı rasboralar birşey yemiyor ve yem dipte kalıyordu. Çöpçülerde hala alışamadığı için sürekli dipten artıkları çekmekten bıkmıştım. Fakat dün akşamdan buyana yemi herkez yemeye başladı. Her ihtimale karşı iki adet daha çöpçü ekleyeceğim bugün. Tankta yosunlanma yok ama 1 haftadır dış filtrenin debisi düşüyor muhtemelen hortumlar yosunlanmaya başladı umarım devamı tanka gelmez.
Tank ile ilgili birkaç sorum olacak cevap verebilirseniz sevinirim.
1- Anubias yaprakları üzeri beyaz bir tabaka ile kaplı sanki kreç gibi. Sizce bu nedir ve nasıl yok edebilirim? Elimle tek tek silmemin sakıncası olur mu?
2- Tanka 5-6 cm boylarında 6 adet melek türü yada 2 adet bolivian ram yada kribensis eklemeyi düşünüyorum. Sizce bu cinslerden birini eklemelimiyim yada farklı bir tür tavsiye eder misiniz?
3- Gübrelemeye kurulumun 1 ayı doldurduğu gün başlamayı düşünüyorum. Elimde eski tanklardan kalma Winra Win-Mix gübre var. Bu gübreyi kullanmalımıyım ve nasıl bir gübreleme takvimi önerirsiniz?
4- Dün gece sprey tüp Co2 de eklendi tanka ama içime tam sinmemişti ve sabaha kadar difüzördeki Co2 bitmişti. Bu normal mi yoksa eklerde kaçak mı vardır?
İlgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Dün gece tekrar %25 su değişimi yapıldı. Sterbai çöpçüler ışıkta kesinlikle dışarı çıkmıyorlar ama ışık kapandığı an dışarıda görebiliyorum. Yem yedirme sorunum vardı rasboralar birşey yemiyor ve yem dipte kalıyordu. Çöpçülerde hala alışamadığı için sürekli dipten artıkları çekmekten bıkmıştım. Fakat dün akşamdan buyana yemi herkez yemeye başladı. Her ihtimale karşı iki adet daha çöpçü ekleyeceğim bugün. Tankta yosunlanma yok ama 1 haftadır dış filtrenin debisi düşüyor muhtemelen hortumlar yosunlanmaya başladı umarım devamı tanka gelmez.
Tank ile ilgili birkaç sorum olacak cevap verebilirseniz sevinirim.
1- Anubias yaprakları üzeri beyaz bir tabaka ile kaplı sanki kreç gibi. Sizce bu nedir ve nasıl yok edebilirim? Elimle tek tek silmemin sakıncası olur mu?
2- Tanka 5-6 cm boylarında 6 adet melek türü yada 2 adet bolivian ram yada kribensis eklemeyi düşünüyorum. Sizce bu cinslerden birini eklemelimiyim yada farklı bir tür tavsiye eder misiniz?
3- Gübrelemeye kurulumun 1 ayı doldurduğu gün başlamayı düşünüyorum. Elimde eski tanklardan kalma Winra Win-Mix gübre var. Bu gübreyi kullanmalımıyım ve nasıl bir gübreleme takvimi önerirsiniz?
4- Dün gece sprey tüp Co2 de eklendi tanka ama içime tam sinmemişti ve sabaha kadar difüzördeki Co2 bitmişti. Bu normal mi yoksa eklerde kaçak mı vardır?
İlgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Parvula denemem
Enes bey aslında bende şuan bir kurulum yaptım ve bilmediğim ama hagene çok yakın değerleri olan bir kum aldım ve kullandım. Şimdilik bir kayıp yok ama bende şüpheye düştüm. Yalnız ben açıkçası kumdan olacağını zannetmiyorum öyle olsa sadece yosun yiyicileri etkilemez tüm canlıları etkilerdi diye düşünüyorum.
Yakın bir zamanda bir yazı okumuştum ve zehirli bir kahverengi yosun türünden bahsediyordu. İnsan sağlığı için zararlı olmayan ama içerisinde ağır metaller toplayan bir tür diye yazıyordu. Belki bu tür bir yosun sizin ölümlerin sebebidir.
Enes bey aslında bende şuan bir kurulum yaptım ve bilmediğim ama hagene çok yakın değerleri olan bir kum aldım ve kullandım. Şimdilik bir kayıp yok ama bende şüpheye düştüm. Yalnız ben açıkçası kumdan olacağını zannetmiyorum öyle olsa sadece yosun yiyicileri etkilemez tüm canlıları etkilerdi diye düşünüyorum.
Yakın bir zamanda bir yazı okumuştum ve zehirli bir kahverengi yosun türünden bahsediyordu. İnsan sağlığı için zararlı olmayan ama içerisinde ağır metaller toplayan bir tür diye yazıyordu. Belki bu tür bir yosun sizin ölümlerin sebebidir.
Sessiz, huzurlu ve Yeşil...
Fotoğraf:
18.02.2015


Bir tek ottocat i yakalayabildim. Ne çöpçü ışıkta dışarı çıkıyor nede rasboralar sabit duruyor

Boyut (cm):
80x40x50 h
Kapasite (litre):
Brüt 160 lt- Net (ilk kurulumda ölçmeye çalıştığım) 134 lt
Canlılar:
Anubias barteri var. nana 3 kök
Anubias barteri var. angustifolia 4 kök ( İç içe geçmiş şekilde 10 kökten oluşuyor)
Cryptocoryne wendtii ‘Green' 3 kök ( Hediye bir bitki türü bu olmaydabilir )
Ludwigia repens 8 kök (Hediye bir bitki türü bu olmaydabilir)
Fissidens-moss Taşa sarılı (Temin edildi eklenecek)
Flame-moss 3x3 plaka halinde 8 adet (Temin edildi eklenecek)
Alternanthera reineckii mini 5 kök (Temin edilecek)
Melek türü 5 adet ------ eklemeyi düşünüyorum
Rasbora 9 adet ------ eklendi
Ottocat 2 adet ------ eklendi
Cüce vatoz 1 adet ------ eklemeyi düşünüyorum
Nerite salyangozu 2 adet ------ eklenecek
Helena salyangozu 2 adet ------ eklemeyi düşünüyorum ama aç kalırlarmı şüphesindeyim
Çöpçü türü 2 adet ------ eklendi
Malzemeler:
Taban Malzemeleri
Tetra Complete Substrate Bitki Gübresi 2.8 kg
Prodac Fondo Vivo Bitki kumu 2,5 kg
Aquarium gravel siyah kum 15 kg
Silis kumu 3 kg
Yati kökü ( Muhtemelen yati değil ama kullanımda sıkıntıda yok gibi)
Doğadan toplanmış kayalar ( 3 senedir her akvaryumumda olan kayalar)
Aydınlatma
Filtrasyon
eJet 3368 (seramik halka,biosünger,zeolit,eheim substrat pro)
Akvaryum Bakımı:
21 güne kadar dinlendirilmiş çeşme suyu ile %50 su değişimi ve bakteri kültürü ilavesi
21. günden sonra yine aynı dinlendirilmiş su ile %25 su değişimi (bakteri kültürü ilavesi yok)
Kullanılan Yemler:
Tetra bits
Jbl novofect (Eklenecek türlere göre yemler belirlenecek)
Kullanılan İlaçlar ve/veya Katkılar:
Sera Nitrivec
Sera Aquatan
Tüm akvaryum severlere merhaba. Birçok hobici gibi bende hep bitkili akvaryum hayali kuranlardanım ve bu hayali hep parça parça bitkiler eklediğim tanklarda yaşamaya çalıştım. Tabiki ortam bitki için olmadığı içinde hüsranla biten çok bitki ekimleri yaşadım. Sonunda bir cesaret ile bu işe soyunduk ve umarım form üyelerimizin desteği ilede başarılı olacağım. Bitkilerin tamamı neredeyse hediye ve tam isimlerini bilmiyorum. İnternetten fotolarla karşılaştırarak isimlerini bulmaya çalıştım umarım hatalı olarak isimlerini belirtmemişimdir. İçlerinde emin olduğum anubiaslar ve moss türleri ( Bu arada fissidens ile bu kuruluma başlamak umarım beni zorlamaz)
Tankımın kurulumunu 04.02.2015 te yaptım ve 3 günlük periyotlarla % 50 su değişimi uyguluyorum. Aydınlatma olarak 1 adet sylvia 24 watt daylight ile günlük aralıklı olarak 8 saat aydınlatma yaptım ve 14.02.2015 te 9 adet rasbora eklemesi yaptım. 17.02.2015 te aydınlatma 4x 24 watt sylvia grolux ve aquastar olarak değiştirildi ve günlük fasılalı 9 saate çıkartıldı. Aynı gün yemleme ve aydınlatmanın artmasını ve suyun tam olarak oturmamasının yosunlanmayı tetiklemesi ihtimaline karşı 2 adet Ottocat ve 2 çöpçü eklemesi yaptım. İlerleyen zamanlarda melek türündende eğer sizlerde uygun görürseniz eklemeyi planlıyorum.
CO2 konusunda başlangıç için sprey tüple satılan çeşitten temin ettim ilerleyen zamanda tüplü sisteme geçmeyi düşünüyorum yalnız eşim tedirgin olduğu için tüp yerine biraz masraflı olacak ama istanın 92 gramlık setini kuracağım
Normalde su değişim periyodunu 21. güne kadar devam ettirmeyi planlıyordum ama balıkları eklediğim için canlıların etkilenmemesi için %25 e düşüreceğim. Gübreleme konusu çok hassas bir konu ve ilk 1 ay gübreleme yapmadan kontrol ederek ilerlemeyi ve sonrasında bir takvim oluşturmayı planlıyorum. Bitkili tank kurulumunun tamamı ile sabır işi okuduğum bir çok konuda bunu gördüm umarım hatasız bir şekilde bende başarılı olurum ve düşük bakım isteyenden yüksek bakım isteyen tanklara geçiş yapabilirim. Form arkadaşlarımdan yardım ve yorumlar benim için çok değerli ve her zaman uyarı ve yorumlarınıza açığım. Sorun elbetteki olacaktır ama bu sorunlar karşısında tankı bozmadan devam etmek en büyük dileğim. Şimdilik eşimin çekmiş olduğu bir fotoğrafı ekliyorum ama elimden geldiğince düzenli ilerlemelere ait fotoğraf eklemeye çalışacağım
Son olarak kurulumdaki malzemeleri ve bazı bitkileri temin etmemde yardımcı olan Ferhat bey'e (CERKUTAY) ve Kıvaç bey'e (crunchhh) tekrar tekrar teşekkür etmek isterim. Bu daha başlangıç muhtemelen daha çok başınızı ağrıtacağım

yesilll 2015-02-19 10:56:04
Fotoğraf:
18.02.2015


Bir tek ottocat i yakalayabildim. Ne çöpçü ışıkta dışarı çıkıyor nede rasboralar sabit duruyor


Boyut (cm):
80x40x50 h
Kapasite (litre):
Brüt 160 lt- Net (ilk kurulumda ölçmeye çalıştığım) 134 lt
Canlılar:
Anubias barteri var. nana 3 kök
Anubias barteri var. angustifolia 4 kök ( İç içe geçmiş şekilde 10 kökten oluşuyor)
Cryptocoryne wendtii ‘Green' 3 kök ( Hediye bir bitki türü bu olmaydabilir )
Ludwigia repens 8 kök (Hediye bir bitki türü bu olmaydabilir)
Fissidens-moss Taşa sarılı (Temin edildi eklenecek)
Flame-moss 3x3 plaka halinde 8 adet (Temin edildi eklenecek)
Alternanthera reineckii mini 5 kök (Temin edilecek)
Melek türü 5 adet ------ eklemeyi düşünüyorum
Rasbora 9 adet ------ eklendi
Ottocat 2 adet ------ eklendi
Cüce vatoz 1 adet ------ eklemeyi düşünüyorum
Nerite salyangozu 2 adet ------ eklenecek
Helena salyangozu 2 adet ------ eklemeyi düşünüyorum ama aç kalırlarmı şüphesindeyim
Çöpçü türü 2 adet ------ eklendi
Malzemeler:
Taban Malzemeleri
Tetra Complete Substrate Bitki Gübresi 2.8 kg
Prodac Fondo Vivo Bitki kumu 2,5 kg
Aquarium gravel siyah kum 15 kg
Silis kumu 3 kg
Yati kökü ( Muhtemelen yati değil ama kullanımda sıkıntıda yok gibi)
Doğadan toplanmış kayalar ( 3 senedir her akvaryumumda olan kayalar)
Aydınlatma
24x4 watt 60 cm T5
Sylvania grolüx 2 adet
Sylvania aquastar 2adet
4 adet reflektör
Co2 Sistem
Şuan için yok. İlk etapta sprey tüpten basarak 1 ay geçirmeyi sonrasında tüplü
sisteme geçmeyi planlıyorum.
Filtrasyon
eJet 3368 (seramik halka,biosünger,zeolit,eheim substrat pro)
Akvaryum Bakımı:
21 güne kadar dinlendirilmiş çeşme suyu ile %50 su değişimi ve bakteri kültürü ilavesi
21. günden sonra yine aynı dinlendirilmiş su ile %25 su değişimi (bakteri kültürü ilavesi yok)
Kullanılan Yemler:
Tetra bits
Jbl novofect (Eklenecek türlere göre yemler belirlenecek)
Kullanılan İlaçlar ve/veya Katkılar:
Sera Nitrivec
Sera Aquatan
Tüm akvaryum severlere merhaba. Birçok hobici gibi bende hep bitkili akvaryum hayali kuranlardanım ve bu hayali hep parça parça bitkiler eklediğim tanklarda yaşamaya çalıştım. Tabiki ortam bitki için olmadığı içinde hüsranla biten çok bitki ekimleri yaşadım. Sonunda bir cesaret ile bu işe soyunduk ve umarım form üyelerimizin desteği ilede başarılı olacağım. Bitkilerin tamamı neredeyse hediye ve tam isimlerini bilmiyorum. İnternetten fotolarla karşılaştırarak isimlerini bulmaya çalıştım umarım hatalı olarak isimlerini belirtmemişimdir. İçlerinde emin olduğum anubiaslar ve moss türleri ( Bu arada fissidens ile bu kuruluma başlamak umarım beni zorlamaz)
Tankımın kurulumunu 04.02.2015 te yaptım ve 3 günlük periyotlarla % 50 su değişimi uyguluyorum. Aydınlatma olarak 1 adet sylvia 24 watt daylight ile günlük aralıklı olarak 8 saat aydınlatma yaptım ve 14.02.2015 te 9 adet rasbora eklemesi yaptım. 17.02.2015 te aydınlatma 4x 24 watt sylvia grolux ve aquastar olarak değiştirildi ve günlük fasılalı 9 saate çıkartıldı. Aynı gün yemleme ve aydınlatmanın artmasını ve suyun tam olarak oturmamasının yosunlanmayı tetiklemesi ihtimaline karşı 2 adet Ottocat ve 2 çöpçü eklemesi yaptım. İlerleyen zamanlarda melek türündende eğer sizlerde uygun görürseniz eklemeyi planlıyorum.
CO2 konusunda başlangıç için sprey tüple satılan çeşitten temin ettim ilerleyen zamanda tüplü sisteme geçmeyi düşünüyorum yalnız eşim tedirgin olduğu için tüp yerine biraz masraflı olacak ama istanın 92 gramlık setini kuracağım
Normalde su değişim periyodunu 21. güne kadar devam ettirmeyi planlıyordum ama balıkları eklediğim için canlıların etkilenmemesi için %25 e düşüreceğim. Gübreleme konusu çok hassas bir konu ve ilk 1 ay gübreleme yapmadan kontrol ederek ilerlemeyi ve sonrasında bir takvim oluşturmayı planlıyorum. Bitkili tank kurulumunun tamamı ile sabır işi okuduğum bir çok konuda bunu gördüm umarım hatasız bir şekilde bende başarılı olurum ve düşük bakım isteyenden yüksek bakım isteyen tanklara geçiş yapabilirim. Form arkadaşlarımdan yardım ve yorumlar benim için çok değerli ve her zaman uyarı ve yorumlarınıza açığım. Sorun elbetteki olacaktır ama bu sorunlar karşısında tankı bozmadan devam etmek en büyük dileğim. Şimdilik eşimin çekmiş olduğu bir fotoğrafı ekliyorum ama elimden geldiğince düzenli ilerlemelere ait fotoğraf eklemeye çalışacağım
Son olarak kurulumdaki malzemeleri ve bazı bitkileri temin etmemde yardımcı olan Ferhat bey'e (CERKUTAY) ve Kıvaç bey'e (crunchhh) tekrar tekrar teşekkür etmek isterim. Bu daha başlangıç muhtemelen daha çok başınızı ağrıtacağım


Parvula denemem
Enes bey merhaba. Galiba sistemi bozmuşsunuz eğer öyleyse çok üzüldüm doğrusu. Gerçekten ilgi ve bilgi dolu bir şekilde yapıyordunuz bu hobiyi.
Konunuzda okuduğum kadarı ile yosun yiyicilerinizi yaşatamadığınızdan bahsediyorsunuz. Benim size sormak istediğim şu bu yosunlarla savaşmak için yosun yiyicilerden önce herhangibir kimyasal ile yosunlardan kurtulmayı denediğiniz oldumu hiç? Eğer bu şekilde kurtulmayı deneyip sonradan yosun yiyicilere geçtiyseniz muhtemelen yosunlardaki artıklarda kalan kimyasalıda yemiş olan yosun yiyicileriniz öleceklerdir. Aynı olay benim başıma geldi ve ben karbon filtre ve 1 ay boyunca günlük %20 su değişimi ile suyumu temizleyebildim ve sonrasında yosun yiyiciler sqağlıklı bir şekilde yaşadılar.
Enes bey merhaba. Galiba sistemi bozmuşsunuz eğer öyleyse çok üzüldüm doğrusu. Gerçekten ilgi ve bilgi dolu bir şekilde yapıyordunuz bu hobiyi.
Konunuzda okuduğum kadarı ile yosun yiyicilerinizi yaşatamadığınızdan bahsediyorsunuz. Benim size sormak istediğim şu bu yosunlarla savaşmak için yosun yiyicilerden önce herhangibir kimyasal ile yosunlardan kurtulmayı denediğiniz oldumu hiç? Eğer bu şekilde kurtulmayı deneyip sonradan yosun yiyicilere geçtiyseniz muhtemelen yosunlardaki artıklarda kalan kimyasalıda yemiş olan yosun yiyicileriniz öleceklerdir. Aynı olay benim başıma geldi ve ben karbon filtre ve 1 ay boyunca günlük %20 su değişimi ile suyumu temizleyebildim ve sonrasında yosun yiyiciler sqağlıklı bir şekilde yaşadılar.
Bitkili akvaryumda canlı seçimi?
Tüm form üyelerine merhaba. Uzun zamandır akvaryum hobisi ile uğraşan biri olarak sonunda bende bitkili akvaryuma kavuştum. Bitkili dediysekte en kolay kurulum tabiki.
Elimde daha önceki akvaryumlarda kullandığım ve arkadaşlarımdan hediye ağırlıklı anubias türlerinden oluşan bir bitki grubu var. Bu bitkilerle başlama tavsiyesi aldım ve kurulumu yaptım. yaklaşık bir hafta oldu ve su değişimi takvimine göre devam eden bir süreçteyim.
Araştırmalarıma göre ağırlıklı olarak yosun problemi ve çözümleri üzerinde bir çok konu ile karşılaştım. Bu sorun için en iyi çözüm olarak ilk sıraya kiraz karides verilmiş ve devam eden bir çeşit sıralaması var. Yalnız karideslerin anubiasın budanması ile çıkabilecek atıklardan zehirlenebileceği ifadesinide okudum ve tereddütte kaldım.
Benim asıl sorum şu anubiasın çok olduğu tankıma kiraz karides eklemem doğru olurmu ayrıca elimde bulunan iki adet SAE bir cüce vatoz ile karidesler sıkıntı yaşarmı. İkinci bir sorum ise elimde iki adette çöpçü türü var sizce bu çöpçüleride tankıma eklemelimiyim. ( Tankımda balık olarak Rasbora ve neon tetra beslemeyi düşünüyorum)
Tüm form üyelerine merhaba. Uzun zamandır akvaryum hobisi ile uğraşan biri olarak sonunda bende bitkili akvaryuma kavuştum. Bitkili dediysekte en kolay kurulum tabiki.
Elimde daha önceki akvaryumlarda kullandığım ve arkadaşlarımdan hediye ağırlıklı anubias türlerinden oluşan bir bitki grubu var. Bu bitkilerle başlama tavsiyesi aldım ve kurulumu yaptım. yaklaşık bir hafta oldu ve su değişimi takvimine göre devam eden bir süreçteyim.
Araştırmalarıma göre ağırlıklı olarak yosun problemi ve çözümleri üzerinde bir çok konu ile karşılaştım. Bu sorun için en iyi çözüm olarak ilk sıraya kiraz karides verilmiş ve devam eden bir çeşit sıralaması var. Yalnız karideslerin anubiasın budanması ile çıkabilecek atıklardan zehirlenebileceği ifadesinide okudum ve tereddütte kaldım.
Benim asıl sorum şu anubiasın çok olduğu tankıma kiraz karides eklemem doğru olurmu ayrıca elimde bulunan iki adet SAE bir cüce vatoz ile karidesler sıkıntı yaşarmı. İkinci bir sorum ise elimde iki adette çöpçü türü var sizce bu çöpçüleride tankıma eklemelimiyim. ( Tankımda balık olarak Rasbora ve neon tetra beslemeyi düşünüyorum)
SON MESAJLAR
- İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu miracemir, 20:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Betul_, 12:18
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Geriye Kalan Malzemelerim SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 12:40
- 30x30x30 Full Clear Akvaryum Wolkan 12:12
- 50x30x30 Sumplı Akvaryumlar Wolkan 12:12
- Blodyy Mary Wolkan 12:12
- Metal Cımbız 30 Cm (maşa) MasterChiefHakan 11:42
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 11:17
- Christmass Moss emregungor 11:16
- Anubias emregungor 11:16
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:10
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:10
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:10
KULLANICILAR
- 96 Online Kullanıcı, 52 Üye
Online Kullanıcılar
erkanmazici,
sina cen,
Laetacara,
Urar,
Hidro Dinamik,
sedatkaryurek,
altanilker,
Jotunheim,
Savas37,
MDForensic,
TheDS,
Ozzgur,
mrah,
benji,
yeekim,
reano,
aktugsedat,
Formicasmind,
EKAR,
bilginstein,
Balikcidede,
murat efe,
dream07,
enginm2000,
Serpent,
bysmokin,
fetocan,
gencaslann,
MelihB,
mightymurat,
HalilSefaa,
miracemir,
egecinar,
1xbet app_xska,
kdrustun,
osmandbnl,
Alikadir,
Sufisu,
mirac06,
byzikzak,
riderfish,
İbrahim dur,
Sungurr,
akvarist10UR,
drtanganyika,
Savvah,
burak1996,
TolgaÜNAL,
AquaVita,
Flytheshrimp,
Alpbaba,
capitano,
OKIRATLI,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
