ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
pippen
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
09 Mayıs 2013 16:28
Son Ziyaret:
11 Temmuz 2023 17:32
Toplam Mesaj:
40 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Murat Topallar
Doğum Tarihi:
31 Ekim 1986
Yaş:
39
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Discus Uv lamba
U.v kullanımı açısından durumu 2 farklı açıdan ele almak sanırım daha sağlıklı olur:
Birincisi tankınız kumlu, bitkili, tortulu vs gibi bir tank olacaksa yani biyolojik anlamda kendi kendine yetebilecek, oturmuş bir tank ise, normal zamanda u.v kullanmak çok gerekli değildir. Çünkü biyolojik sistemlerde canlılar kendi dengelerini kendileri, birbirleriyle savaşarak sağlama eğilimindedir. Yararlı organizmalar, zararlıları uzaklaştırmak için otomatik bir savaş içinde olurlar. Bu da sisteme dengeyi getirir. Bu şekilde çalışan dengeli bir sistemde u.v ancak su yoluyla bulaşılabilecek bazı ek istenmeyen zararlıların sayısını seyreltmede etkili olur (örneğin beyaz benek, yeşil alg vs)
İkinci durum tankınızın cama cam olduğu durum. Cama cam sistemlerde biyolojik kısım filtre içinde barınacığından tank içinde normal şartlarda çok fazla bir canlı yoğunluğu bulunmaz. Esas olan filtre içindeki döngünün korunmasıdır. Zaten cama cam sistemlerde tank içinde yeterli tutunma yüzeyi de olmaz. Bu durumda, cama cam sistemler, tank içindeki dengenin sallantıda olmasından ötürü biraz daha dikkat gerektirebilirler. Zaten cama cam tank sahipleri bu dengenin korunabilmesi adına düzenli ve sık su değişimleri uygularlar. Denge sallantıda iken u.v kullanılması birinci durumdaki tanklara göre daha yüksek önem arz eder olarak görülebilir ve yine koruyucu bir önlem olarak düşünülebilir.
Her iki durumda da u.v olmazsa olmaz değildir. Ancak birinci kısım tanklarda, ek sigorta olarak ve bazı ek istenmeyen durumlarda kullanmak gerekebilirken, cama cam sistemlerde dengenin daha sallantıda olması, normal zamanda da kullanıma ihtiyaç duyulabileceği sonucunu doğurur. Her iki durumda da u.v kullanılmadan, ancak gerekli bakım şartlarını yerine getirip çok sağlıklı balıklar besleyebilmek ve hatta yavrular alabilmek mümkün olmuştur.
U.v kullanımı açısından durumu 2 farklı açıdan ele almak sanırım daha sağlıklı olur:
Birincisi tankınız kumlu, bitkili, tortulu vs gibi bir tank olacaksa yani biyolojik anlamda kendi kendine yetebilecek, oturmuş bir tank ise, normal zamanda u.v kullanmak çok gerekli değildir. Çünkü biyolojik sistemlerde canlılar kendi dengelerini kendileri, birbirleriyle savaşarak sağlama eğilimindedir. Yararlı organizmalar, zararlıları uzaklaştırmak için otomatik bir savaş içinde olurlar. Bu da sisteme dengeyi getirir. Bu şekilde çalışan dengeli bir sistemde u.v ancak su yoluyla bulaşılabilecek bazı ek istenmeyen zararlıların sayısını seyreltmede etkili olur (örneğin beyaz benek, yeşil alg vs)
İkinci durum tankınızın cama cam olduğu durum. Cama cam sistemlerde biyolojik kısım filtre içinde barınacığından tank içinde normal şartlarda çok fazla bir canlı yoğunluğu bulunmaz. Esas olan filtre içindeki döngünün korunmasıdır. Zaten cama cam sistemlerde tank içinde yeterli tutunma yüzeyi de olmaz. Bu durumda, cama cam sistemler, tank içindeki dengenin sallantıda olmasından ötürü biraz daha dikkat gerektirebilirler. Zaten cama cam tank sahipleri bu dengenin korunabilmesi adına düzenli ve sık su değişimleri uygularlar. Denge sallantıda iken u.v kullanılması birinci durumdaki tanklara göre daha yüksek önem arz eder olarak görülebilir ve yine koruyucu bir önlem olarak düşünülebilir.
Her iki durumda da u.v olmazsa olmaz değildir. Ancak birinci kısım tanklarda, ek sigorta olarak ve bazı ek istenmeyen durumlarda kullanmak gerekebilirken, cama cam sistemlerde dengenin daha sallantıda olması, normal zamanda da kullanıma ihtiyaç duyulabileceği sonucunu doğurur. Her iki durumda da u.v kullanılmadan, ancak gerekli bakım şartlarını yerine getirip çok sağlıklı balıklar besleyebilmek ve hatta yavrular alabilmek mümkün olmuştur.
Yeni Fotoğraf Sistemi
Merhaba, daha önceden sisteme (http://foto.akvaryum.com/fotolar/...) yüklenmiş resimleri silmenin kontrolü bizde midir? Yani istediğimiz zaman eskiden yüklediğimiz bir fotoyu kendimiz silebiliyor muyuz? Yanıt evet ise bu nasıl yapılıyor?
Merhaba, daha önceden sisteme (http://foto.akvaryum.com/fotolar/...) yüklenmiş resimleri silmenin kontrolü bizde midir? Yani istediğimiz zaman eskiden yüklediğimiz bir fotoyu kendimiz silebiliyor muyuz? Yanıt evet ise bu nasıl yapılıyor?
Grindal Kurt Kültürü - Tecrübelerim, Püf Noktaları
[QUOTE=Ulvi Özuğur]Aklıma gelen ihtimalleri sıralayayım ; Nem kaçışı olabilir, toprağa bir kimyasal ekli olabilir / uygun olmayabilir / nem tutmayabilir / ortam çok rutubetli olabilir / kedi mamalarını hep etli olanlardan seçiyorum, bununla bir ilgisi olabilir / kültürde istenmeyen başka canlılar, belki de avcılar aşırı türemiş olabilir / sıcaklık aşırı düşük / yüksek olabilir / elinizdekiler gerçekte grindal kurt olmayabilir, mesela karışık türlerde bir kültürden geriye kalan farklı bir tür olabilir...
Toprak diye kullandığım malzeme, tarlada popülasyon çok yoğunken kullandığım malzemeyle aynı, malzeme olarak hindistan cevizi torfu kullanıyorum. Yine tarlada nüfus yoğunken nerede duruyorsa orada duruyor, kaplar aynı kaplar, nemi biraz daha artırmayı deneyim diyeceğim ama kap kapaklarında damlacıklar oluşuyor tarlanın çok da kuru olduğunu söyleyemem. zaten dediğim gibi yavru var, sıkıntı yavruların düyümemesi. Sıfır kilometre tarlaya 5 adet yetişkin kurt eklediğim için başka bir tür olacağını da zannetmiyorum sadece kurtları ekledim çünkü torfla beraber bir ekim yapmadım. Avcı ihtimali de düşük çünkü ağızlar kapalı, benim kıyasımla nem eskiden biraz daha fazlaydı olmazsa nemi artırıp deneyeyim diyeceğim ama nemle de büyümemenin bir alakası olmasa gerek...
[QUOTE=Ulvi Özuğur]Aklıma gelen ihtimalleri sıralayayım ; Nem kaçışı olabilir, toprağa bir kimyasal ekli olabilir / uygun olmayabilir / nem tutmayabilir / ortam çok rutubetli olabilir / kedi mamalarını hep etli olanlardan seçiyorum, bununla bir ilgisi olabilir / kültürde istenmeyen başka canlılar, belki de avcılar aşırı türemiş olabilir / sıcaklık aşırı düşük / yüksek olabilir / elinizdekiler gerçekte grindal kurt olmayabilir, mesela karışık türlerde bir kültürden geriye kalan farklı bir tür olabilir...
Şu an bu yazdıklarım dışında da aklıma pek bir şey gelmiyor açıkçası...
[/QUOTE]Toprak diye kullandığım malzeme, tarlada popülasyon çok yoğunken kullandığım malzemeyle aynı, malzeme olarak hindistan cevizi torfu kullanıyorum. Yine tarlada nüfus yoğunken nerede duruyorsa orada duruyor, kaplar aynı kaplar, nemi biraz daha artırmayı deneyim diyeceğim ama kap kapaklarında damlacıklar oluşuyor tarlanın çok da kuru olduğunu söyleyemem. zaten dediğim gibi yavru var, sıkıntı yavruların düyümemesi. Sıfır kilometre tarlaya 5 adet yetişkin kurt eklediğim için başka bir tür olacağını da zannetmiyorum sadece kurtları ekledim çünkü torfla beraber bir ekim yapmadım. Avcı ihtimali de düşük çünkü ağızlar kapalı, benim kıyasımla nem eskiden biraz daha fazlaydı olmazsa nemi artırıp deneyeyim diyeceğim ama nemle de büyümemenin bir alakası olmasa gerek...
Grindal Kurt Kültürü - Tecrübelerim, Püf Noktaları
Tarlaların çok çok yoğun olduğu zamanlarım oldu ancak bahsettiğim olay tarlada 3-5 yetişkin varken yetişkinler öldüler arkada kalan yavrular da neredeyse hiç büyümüyor hep şeffaf birsürü yavru var ancak yetişkin olan yok hep ufaklık... Şu an üç tarlam var üçünde de durum aynı desem ki tarla kirlendi o da olamaz çünkü 3-5 yetişkin 4-5 gün yaşayıp öldüler ve o tarlanın tüm zeminini yeni sermiştim. Tarlaya koyduğum yemler tükeniyor ancak kurtlar yetişkin olmuyor. Çok mantıksız biliyorum yaşayan her canlı gelişir / büyür ama olmuyor. Yaklaşık 4-5 aydır bir sürü şeffaf boyda yavrum var ama yetişkin kurt yok hiç...
Bu arada kapların havalandırılması konusunda bir problem olacağını zannetmiyorum çünkü o 3 tarlamın ikisinde dışarıdan böcek vs girişini engelleyecek şekilde korumaya alınmış şekilde pencereler var.
pippen 2015-01-17 23:33:27
Tarlaların çok çok yoğun olduğu zamanlarım oldu ancak bahsettiğim olay tarlada 3-5 yetişkin varken yetişkinler öldüler arkada kalan yavrular da neredeyse hiç büyümüyor hep şeffaf birsürü yavru var ancak yetişkin olan yok hep ufaklık... Şu an üç tarlam var üçünde de durum aynı desem ki tarla kirlendi o da olamaz çünkü 3-5 yetişkin 4-5 gün yaşayıp öldüler ve o tarlanın tüm zeminini yeni sermiştim. Tarlaya koyduğum yemler tükeniyor ancak kurtlar yetişkin olmuyor. Çok mantıksız biliyorum yaşayan her canlı gelişir / büyür ama olmuyor. Yaklaşık 4-5 aydır bir sürü şeffaf boyda yavrum var ama yetişkin kurt yok hiç...
Bu arada kapların havalandırılması konusunda bir problem olacağını zannetmiyorum çünkü o 3 tarlamın ikisinde dışarıdan böcek vs girişini engelleyecek şekilde korumaya alınmış şekilde pencereler var.
Grindal Kurt Kültürü - Tecrübelerim, Püf Noktaları
Bende uzunca bir süre boyunca grindal değil ama beyaz kurt kültürü yetiştirip balıklarıma verdim. ilk başta bebe bisküvisi ve süt veya buğday ve ekmek ile hazırladığım karbonhidratlı yemlere bir alternatif olması ve pratik olması açısından et içerikli kedi maması kullandım. bu süreçte kurt miktarında artış gözlemlesem de kurt kalınlıklarında ciddi bir kayıp söz konusu oldu. miktar olarak çok ancak çok cılız bir popülasyon oluştu tarlada. daha sonra kedi mamasını kullanmamaya karar verdim ve elimdeki yetişkin kurtlardan birkaçını yeni bir tarlaya ektim ve yine karbonhidratlı mamaya döndüm. ancak birkaç gün içinde yeni tarladaki yetişkin kurtlar da öldü ancak arkalarında çok miktarda şeffaf yavrular bıraktılar. bu yavruları beslemeye devam ediyorum ancak şöyle enteresan bir problemim var, yavru sayısı çok olsa da bu bireyler yetişkin olmuyor bir türlü.. hem kedi maması kullanmayı düşünen arkadaşlara bir tecrübe olsun hem de bu kurtları netişkin hale getirmek için ne yapabileceğim konusunda fikirleri de almak isterim, fikri olan??
Bende uzunca bir süre boyunca grindal değil ama beyaz kurt kültürü yetiştirip balıklarıma verdim. ilk başta bebe bisküvisi ve süt veya buğday ve ekmek ile hazırladığım karbonhidratlı yemlere bir alternatif olması ve pratik olması açısından et içerikli kedi maması kullandım. bu süreçte kurt miktarında artış gözlemlesem de kurt kalınlıklarında ciddi bir kayıp söz konusu oldu. miktar olarak çok ancak çok cılız bir popülasyon oluştu tarlada. daha sonra kedi mamasını kullanmamaya karar verdim ve elimdeki yetişkin kurtlardan birkaçını yeni bir tarlaya ektim ve yine karbonhidratlı mamaya döndüm. ancak birkaç gün içinde yeni tarladaki yetişkin kurtlar da öldü ancak arkalarında çok miktarda şeffaf yavrular bıraktılar. bu yavruları beslemeye devam ediyorum ancak şöyle enteresan bir problemim var, yavru sayısı çok olsa da bu bireyler yetişkin olmuyor bir türlü.. hem kedi maması kullanmayı düşünen arkadaşlara bir tecrübe olsun hem de bu kurtları netişkin hale getirmek için ne yapabileceğim konusunda fikirleri de almak isterim, fikri olan??
Ph, Nitrifikasyon ve discus
Cevabınız için teşekkür ederim. Muhakkak ki amazanda farklı ph ortamlarında bölgeler vardır ancak akarsu sistemi olduğunu düşünürsek bir bölgede lokal bazik veya nötr bir alan kalabilmesi biraz zor bir ihtimal gibi. Kaldı ki kollardan bir veya birkaçı bu şekilde bazik olsa, bu alan asidik bölgede yaşayan balıkların bulunduğu alandaki atıkların geri kazanımı için çok da faydalı olamasa gerek. İki bölge karıştığında ise ph ın büyük oranlarda değişmesi söz konusu olmalı ki bu da daha farklı sorunlara yol açacaktır.
Söylediğiniz gibi yıldırım vs gibi durumların etkileri de mutlaka ki vardır, araştırmak gerek ancak bakteri üzerinden deam edecek olursak,
Merakım üzerine araştırmalarımı biraz derinleştirdim ve tortulu tank zemini ile ilgili bir konuda aradığım cevabı bulmuş oldum. Paylaşalım ki kafasına aynı soru takılan bir başka kullanıcı cevaba da ulaşabilmiş olsun. Özetlemek gerekirse, nitrifikasyon bazik veya nötre yakın ph a sahip ortamda gerçekleşiyor ama nitrifikasyon döngüsü madde döngüsünde çok cüzi bir yer tutuyor. Asıl etkili kısım ise fermantasyon bakterilerinin rol aldığı kısımlar ve bu bakteriler çoğunlukla asidik ortamda aktifler. (@Rüzgardegirmeni'nin katkılarıyla :) )
Bu konuda daha detaylı bilgi için konunun linki:
http://www.akvaryum.com/forum/yoksa_siz_hal%C3%A2_dip_mi_cekiyorsunuz_k716738_sn1.asp
ilginiz ve cevabınız için tekrar teşekkürler..
pippen 2014-12-22 14:12:45
Cevabınız için teşekkür ederim. Muhakkak ki amazanda farklı ph ortamlarında bölgeler vardır ancak akarsu sistemi olduğunu düşünürsek bir bölgede lokal bazik veya nötr bir alan kalabilmesi biraz zor bir ihtimal gibi. Kaldı ki kollardan bir veya birkaçı bu şekilde bazik olsa, bu alan asidik bölgede yaşayan balıkların bulunduğu alandaki atıkların geri kazanımı için çok da faydalı olamasa gerek. İki bölge karıştığında ise ph ın büyük oranlarda değişmesi söz konusu olmalı ki bu da daha farklı sorunlara yol açacaktır.
Söylediğiniz gibi yıldırım vs gibi durumların etkileri de mutlaka ki vardır, araştırmak gerek ancak bakteri üzerinden deam edecek olursak,
Merakım üzerine araştırmalarımı biraz derinleştirdim ve tortulu tank zemini ile ilgili bir konuda aradığım cevabı bulmuş oldum. Paylaşalım ki kafasına aynı soru takılan bir başka kullanıcı cevaba da ulaşabilmiş olsun. Özetlemek gerekirse, nitrifikasyon bazik veya nötre yakın ph a sahip ortamda gerçekleşiyor ama nitrifikasyon döngüsü madde döngüsünde çok cüzi bir yer tutuyor. Asıl etkili kısım ise fermantasyon bakterilerinin rol aldığı kısımlar ve bu bakteriler çoğunlukla asidik ortamda aktifler. (@Rüzgardegirmeni'nin katkılarıyla :) )
Bu konuda daha detaylı bilgi için konunun linki:
http://www.akvaryum.com/forum/yoksa_siz_hal%C3%A2_dip_mi_cekiyorsunuz_k716738_sn1.asp
ilginiz ve cevabınız için tekrar teşekkürler..
Ph, Nitrifikasyon ve discus
Değerli arkadaşlar merhaba. Nitrifikasyon konusunda çok anlamsız daha doğrusu çok çelişkili gelen iki nokta paylaşmak ve fikirlerinizi almak istiyorum. Nitrifikasyon ve denitrifikasyon bakterilerinin büyümeleri için optimum ph koşulu 8-9 arası deniyor. Yani birhayli bazik. Sıkıntı burada başlıyor. Discus balıkları asit suyu seven balıklar. Kaldı ki tanklarımız bir yana kilometrelerce akan amazon nehri çeşitli kollara göre ph 4,5 - 6,5 arası değişen asitliğe sahip. -bazı yerleri oldukça asidik-. Bu mantıkla koskoca amazonda o kadar yaprak, meyve, kütük, tortu, dışkı vs nin olduğu doğal ortamda nitrifikasyon olmamalı çünkü su nitrifikasyon bakterilerinin yaşayamayacağı kadar assidik. Ancak böyle bir durum söz konusu olamaz aksi halde amazon dünyanın en temiz sularından olmak bir yana dursun amonyaktan leş gibi kokar. Bu durum hem nitrifikasyon hem de denitrifikasyon bakterileri için geçerli. Bu ikilem konusunda fikirleriniz nedir?
Değerli arkadaşlar merhaba. Nitrifikasyon konusunda çok anlamsız daha doğrusu çok çelişkili gelen iki nokta paylaşmak ve fikirlerinizi almak istiyorum. Nitrifikasyon ve denitrifikasyon bakterilerinin büyümeleri için optimum ph koşulu 8-9 arası deniyor. Yani birhayli bazik. Sıkıntı burada başlıyor. Discus balıkları asit suyu seven balıklar. Kaldı ki tanklarımız bir yana kilometrelerce akan amazon nehri çeşitli kollara göre ph 4,5 - 6,5 arası değişen asitliğe sahip. -bazı yerleri oldukça asidik-. Bu mantıkla koskoca amazonda o kadar yaprak, meyve, kütük, tortu, dışkı vs nin olduğu doğal ortamda nitrifikasyon olmamalı çünkü su nitrifikasyon bakterilerinin yaşayamayacağı kadar assidik. Ancak böyle bir durum söz konusu olamaz aksi halde amazon dünyanın en temiz sularından olmak bir yana dursun amonyaktan leş gibi kokar. Bu durum hem nitrifikasyon hem de denitrifikasyon bakterileri için geçerli. Bu ikilem konusunda fikirleriniz nedir?
Discus Hakkında Herşey (.pdf)
Makalenin yazı formatındaki halinde "Örneğin resimdeki balık yetersiz beslenme ve su koşullarından dolayı bir zayıflama sürecine girmiş. Balığın kafa kısımlarındaki zayıflama ve çöküntülerden anlaşılacağı gibi balık Hexamita gibi fırsatçı parazitlere açık bir konumda. Balığın 3 ay önceki ve sonraki resimleri görülmektedir." gibi cümleler olduğu için orijinal pdf resimli zannettim. Cevap için teşekkür ederim
Makalenin yazı formatındaki halinde "Örneğin resimdeki balık yetersiz beslenme ve su koşullarından dolayı bir zayıflama sürecine girmiş. Balığın kafa kısımlarındaki zayıflama ve çöküntülerden anlaşılacağı gibi balık Hexamita gibi fırsatçı parazitlere açık bir konumda. Balığın 3 ay önceki ve sonraki resimleri görülmektedir." gibi cümleler olduğu için orijinal pdf resimli zannettim. Cevap için teşekkür ederim
Discus Hakkında Herşey (.pdf)
Arkadaşlar link (ve mesaj) için çok teşekkür ederim, ancak eğer orijinal pdf yi bulabilirsem sanırım daha faydalı olacak çünkü gözlemlediğim kadarı ile orijinal pdf de resimlere de yer verilmiş, görselliğin de yer aldığı bir rehber zannediyorum. Ama pdf ye ulaşamazsam, linklerden devam edeceğim, tekrar teşekkür ederim
Arkadaşlar link (ve mesaj) için çok teşekkür ederim, ancak eğer orijinal pdf yi bulabilirsem sanırım daha faydalı olacak çünkü gözlemlediğim kadarı ile orijinal pdf de resimlere de yer verilmiş, görselliğin de yer aldığı bir rehber zannediyorum. Ama pdf ye ulaşamazsam, linklerden devam edeceğim, tekrar teşekkür ederim
Discus Hakkında Herşey (.pdf)
Arkadaşlar merhaba. Yanılmıyorsam 2005 yılında İstanbul Akvaryum Klübü için Ali Osman Felek Bey ile Bora Ünver Bey tarafından hazırlanan Discus Hakkında Herşey isimli bir pdf dosyası varmış. Sitede bu dosyanın yayınlandığı linkler buldum ancak artık hiçbiri çalışmıyor. Elinde olan arkadaşlar sakıncası yok ise bu pdf'i tekrar yayınlayabilir mi, kaynak olarak bulunmasında fayda var. Teşekkürler.
Arkadaşlar merhaba. Yanılmıyorsam 2005 yılında İstanbul Akvaryum Klübü için Ali Osman Felek Bey ile Bora Ünver Bey tarafından hazırlanan Discus Hakkında Herşey isimli bir pdf dosyası varmış. Sitede bu dosyanın yayınlandığı linkler buldum ancak artık hiçbiri çalışmıyor. Elinde olan arkadaşlar sakıncası yok ise bu pdf'i tekrar yayınlayabilir mi, kaynak olarak bulunmasında fayda var. Teşekkürler.
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - Rasbora Oneri yyiImaz, 10:38
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 09:39
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Omer1881, 08:40
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Neocaridina Karides Hastalık Cyber_Scout, 03:54
Hastalıklar ve İlaçlar - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Pleksi İle Sump Yaptım Cyber_Scout, 03:35
Filtre ve Sump Yapımı - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Betta'daki Şişlik Nedir NightWist, 03:11
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:33
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 10:22
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 10:17
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 10:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 10:17
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 10:17
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:03
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:46
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 09:32
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:08
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:08
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:08
- C. Vatoz, Moss, Karides, Lepistes, Katil Salyangoz Aquarist101 09:01
- Yeni Malzemeler Ve 37cm İthal Akvaryum Takasa Açık Aquarist101 09:01
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 08:26
- Yellow Tiger King Cobra Lepistes, L144 Longfin EKAR 07:49
- Afrika Cichlidleri devito 07:18
- Eheim West Germany Üretimi İç Filtre. abunil 01:07
- Satılık Salon Çiçeği. abunil 01:07
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 00:56
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 00:50
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 23:41
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 23:41
- Seachem, Akvaryumlar, Malzemeler Uygun Fiyat!!!! Özgür7 23:39
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 23:17
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 23:11
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:10
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:29
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 22:21
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 21:49
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 21:22
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 21:22
- Moss Teli CevdetSERBEST 21:22
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
KULLANICILAR
- 110 Online Kullanıcı, 63 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
emrahdm,
pianoƒish,
yeekim,
0rnn,
pitsem,
tukabu,
florasan,
ssener,
EmiirKaan,
sacityld,
ezzalisi,
BadgeR,
riderfish,
Canberk18,
MiSoSiKiaN,
Hoppala,
ertug26,
Kuduoglu,
EKAR,
ilhannnn01,
osmangunay,
Kınayu,
tuncaysargin,
ogurcay,
zen666,
yyiImaz,
karidesrehberi,
osmandbnl,
Emerse,
BettaFishHobim,
Mithrandirr,
altuntasseref,
Sfenks111,
fikret43,
forthehordex,
efsane07,
Tortuga7,
wtreals,
Emirk,
mrah,
Bob,
lojistisyen,
Abidin Acun,
Cyber_Scout,
Omer1881,
kdrustun,
peace41,
İnci Kefali,
nurtensultan,
ozan_1903,
darkaura,
oguzhanns,
JujuSeri,
yns325,
Thunderbird,
DenizUlucutsoy,
mbcr06,
emre12ozkan,
etotek,
gürkanbey,
Doreali,
oguzozt,
TolgahanA,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
