ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
13 Ağustos 2014 17:04
Son Ziyaret:
07 Mayıs 2018 17:50
Toplam Mesaj:
19 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ahmet Eren Hezer
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ahmet Eren Hezer
(Veteriner Hekim)
(Veteriner Hekim)
SON 10 MESAJI
Bitkilerde Gelişme Sorunuyla İlgili Birkaç Soru
Hepinize öneri ve destekleriniz için çok teşekkür ederim .[:)]
*Burak bey söylediklerinizi not aldım, uygulayacağım, çok teşekkür ederim [:)]
*Fatih bey bu hafta birkaç bitki daha eklemeyi düşündüğüm için arka plana şimdilik önem vermedim ama dizilimler konusunda tavsiyelerinizi dikkate alacağım.echinodorus ve ludwigia'ları kenara koymamın sebebi şuan için dış filtre elemanlarının görünümünü maskelemek, ilerde ludwigia sürgün verirse söylediğinizi değerlendireceğim. [:)]
*Emre hocam, Sinan hocam CO2 indikatör ve reaktörünü yazdım bi kenara ama fiyatları altından hızlı yükseliyor [:D] şu ara biraz fazla harcama yaptım bakalım toparlayabilirsem durumları indikatörü düşüneceğim, reaktörün ise kullanımını araştırdım fakat dış filtreye başlama işi bana biraz meşakkatli geldi..indikatör aldıktan sonra difüzörden sonuç alamadığımı görürsem reaktöre yöneleceğim..çok sağolun :)
-------------------------------------------------------------------------------------------------6 saat sonra :)----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Arkadaşlar bir de bitkilerde gelişmeyle ilgili temel sorunun akvaryumda özel bitki toprağı yerine kum kullanıyor olmam olabileceğini farkettim. Gerçi ne zamandır farkındaydım bu durumun ama, bitki topraklarının maaliyetini görünce düşünmek dahi istemiyordum[:)]
Yani düşününce lav kırığı bir nebze mineral ihtiyacını karşılıyor da, silisyum dioksitten yapılma hagen dediğimiz siyah kumun neredeyse hiç besleyiciliği yok. Doğadaki kara bitkilerine baktığımız zaman bitkilerin kökü humusa, yani organik maddeye ihtiyaç duyuyor. Bitki kumun üzerinde de yetişse kökü organik madde ihtiyacını gidermek için genelde toprakta oluyor. Bu bakımdan bizim "kum" üzerinde taban bitkisi yetiştirmeye çalışmamız, sahra çölüne menekşe dikip yetiştirmeye çalışmaya benziyor. Tabii ki sucul bitkilerde emilim sadece köklerde olmuyor, fakat kök,gövde ve/veya yaprak farklılaşması olan fakat nispeten basit yapılı parvula gibi cuba gibi bitkilerde emilim en çok köklerde oluyor ve tabanın sağlam olmasına ihtiyaç duyuyorlar. Bu bakımdan su mercimeği gibi kök ve yaprak yapısı farklılaşmış olan fakat yüzeyde yetişen bitkiler suya sıvı gübre katılarak kolayca yetiştirilebilirken, aynı şekilde kök gövde ve yaprak farklılaşması bulunmayan moss çeşitlerinin de yetiştirilmesinde sıkıntı yaşanmazken, veya echinodorus gibi, limon ve anubias gibi geniş yapraklı bitkiler hem yapraklarıyla da yoğun miktarda emilim yapabildiklerinden hem de çok derinlere ve uzaklara kök salabildiklerinden yine nispeten kolay yetişebilirken, taban bitkisi dediğimiz bitkilerin yetişmesi genelde sıkıntılı ve yavaş oluyor.Biz organik madde ve iz element ihtiyacını tabana serdiğimiz jbl aquabasis benzeri ikamelerle veya misket gübrelerle karşılamaya çalışsak da, aslında temel çözümün Oliver Knott ve Ada benzeri markaların ürettiği bitki topraklarını kullanmak olduğunu düşünüyorum.Işıklandırma ve CO2 yeterliyse, bu bitki topraklarını kullanarak kısa zamanda harikalar yaratmak mümkün görünüyor..Bugün forumdan bir arkadaştan satın aldığım cuba'ların çok sağlıklı olması ve köklerinde ada amazonia toprağı bulunması da beni ayrıyeten bu düşünceye itti..tabi ben kendim beceremiyorum diye kumda zemin bitkisi yetiştirilemez demiyorum [:D] misket gübreyle felan bir şekilde yetişiyor..ama neticede kolayı varken neden zora yönelelim ki..Bu konuyu takip eden ve yeni bitkili tank kurmak isteyen arkadaşların maddi gücü varsa oliver knott,ada vs gibi toprakları da bir araştırmasını tavsiye ederim..[EDIT]pavka,2016-02-05 20:57:00[/EDIT]
Hepinize öneri ve destekleriniz için çok teşekkür ederim .[:)]
*Burak bey söylediklerinizi not aldım, uygulayacağım, çok teşekkür ederim [:)]
*Fatih bey bu hafta birkaç bitki daha eklemeyi düşündüğüm için arka plana şimdilik önem vermedim ama dizilimler konusunda tavsiyelerinizi dikkate alacağım.echinodorus ve ludwigia'ları kenara koymamın sebebi şuan için dış filtre elemanlarının görünümünü maskelemek, ilerde ludwigia sürgün verirse söylediğinizi değerlendireceğim. [:)]
*Emre hocam, Sinan hocam CO2 indikatör ve reaktörünü yazdım bi kenara ama fiyatları altından hızlı yükseliyor [:D] şu ara biraz fazla harcama yaptım bakalım toparlayabilirsem durumları indikatörü düşüneceğim, reaktörün ise kullanımını araştırdım fakat dış filtreye başlama işi bana biraz meşakkatli geldi..indikatör aldıktan sonra difüzörden sonuç alamadığımı görürsem reaktöre yöneleceğim..çok sağolun :)
-------------------------------------------------------------------------------------------------6 saat sonra :)----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Arkadaşlar bir de bitkilerde gelişmeyle ilgili temel sorunun akvaryumda özel bitki toprağı yerine kum kullanıyor olmam olabileceğini farkettim. Gerçi ne zamandır farkındaydım bu durumun ama, bitki topraklarının maaliyetini görünce düşünmek dahi istemiyordum[:)]
Yani düşününce lav kırığı bir nebze mineral ihtiyacını karşılıyor da, silisyum dioksitten yapılma hagen dediğimiz siyah kumun neredeyse hiç besleyiciliği yok. Doğadaki kara bitkilerine baktığımız zaman bitkilerin kökü humusa, yani organik maddeye ihtiyaç duyuyor. Bitki kumun üzerinde de yetişse kökü organik madde ihtiyacını gidermek için genelde toprakta oluyor. Bu bakımdan bizim "kum" üzerinde taban bitkisi yetiştirmeye çalışmamız, sahra çölüne menekşe dikip yetiştirmeye çalışmaya benziyor. Tabii ki sucul bitkilerde emilim sadece köklerde olmuyor, fakat kök,gövde ve/veya yaprak farklılaşması olan fakat nispeten basit yapılı parvula gibi cuba gibi bitkilerde emilim en çok köklerde oluyor ve tabanın sağlam olmasına ihtiyaç duyuyorlar. Bu bakımdan su mercimeği gibi kök ve yaprak yapısı farklılaşmış olan fakat yüzeyde yetişen bitkiler suya sıvı gübre katılarak kolayca yetiştirilebilirken, aynı şekilde kök gövde ve yaprak farklılaşması bulunmayan moss çeşitlerinin de yetiştirilmesinde sıkıntı yaşanmazken, veya echinodorus gibi, limon ve anubias gibi geniş yapraklı bitkiler hem yapraklarıyla da yoğun miktarda emilim yapabildiklerinden hem de çok derinlere ve uzaklara kök salabildiklerinden yine nispeten kolay yetişebilirken, taban bitkisi dediğimiz bitkilerin yetişmesi genelde sıkıntılı ve yavaş oluyor.Biz organik madde ve iz element ihtiyacını tabana serdiğimiz jbl aquabasis benzeri ikamelerle veya misket gübrelerle karşılamaya çalışsak da, aslında temel çözümün Oliver Knott ve Ada benzeri markaların ürettiği bitki topraklarını kullanmak olduğunu düşünüyorum.Işıklandırma ve CO2 yeterliyse, bu bitki topraklarını kullanarak kısa zamanda harikalar yaratmak mümkün görünüyor..Bugün forumdan bir arkadaştan satın aldığım cuba'ların çok sağlıklı olması ve köklerinde ada amazonia toprağı bulunması da beni ayrıyeten bu düşünceye itti..tabi ben kendim beceremiyorum diye kumda zemin bitkisi yetiştirilemez demiyorum [:D] misket gübreyle felan bir şekilde yetişiyor..ama neticede kolayı varken neden zora yönelelim ki..Bu konuyu takip eden ve yeni bitkili tank kurmak isteyen arkadaşların maddi gücü varsa oliver knott,ada vs gibi toprakları da bir araştırmasını tavsiye ederim..[EDIT]pavka,2016-02-05 20:57:00[/EDIT]
Bitkilerde Gelişme Sorunuyla İlgili Birkaç Soru
Arkadaşlar dün gece kurulumu tamamladım..zemin besin yönünden oldukça zengin oldu. ısıtıcıyı da ekledim, sıcaklık iki gündür 23 derecede sabit. Söylediğim sadeleştirmeleri de yaptım. Gelişmelerle ilgili ara ara yazacağım.[:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/f6aae224-b00e-44f3-a546-094f45ff2f52.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/dc3b0ef8-0880-4a30-89de-5ecdb91c6f02.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/15c65970-16a6-49ce-8eb9-21fb70f36ecd.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/b1e6284d-afe9-4545-be59-51a3cb9c984e.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/37d23900-c826-4361-8c2c-92e9f5f7c05c.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/9f2a2afd-8ec3-4deb-950e-287419f43ff6.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/a8d2e39b-af93-415c-b4d2-2414c5602e0b.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/fca3e10b-d498-4a5c-b75a-152eb38c3be8.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/cc71b040-6e33-4c86-b00d-0ab874ab9ae1.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/6d5224b2-77a8-43c3-848d-b281ea77b15a.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/6d5224b2-77a8-43c3-848d-b281ea77b15a.jpg[/IMG]
Arkadaşlar dün gece kurulumu tamamladım..zemin besin yönünden oldukça zengin oldu. ısıtıcıyı da ekledim, sıcaklık iki gündür 23 derecede sabit. Söylediğim sadeleştirmeleri de yaptım. Gelişmelerle ilgili ara ara yazacağım.[:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/f6aae224-b00e-44f3-a546-094f45ff2f52.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/dc3b0ef8-0880-4a30-89de-5ecdb91c6f02.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/15c65970-16a6-49ce-8eb9-21fb70f36ecd.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/b1e6284d-afe9-4545-be59-51a3cb9c984e.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/37d23900-c826-4361-8c2c-92e9f5f7c05c.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/9f2a2afd-8ec3-4deb-950e-287419f43ff6.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/a8d2e39b-af93-415c-b4d2-2414c5602e0b.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/fca3e10b-d498-4a5c-b75a-152eb38c3be8.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/cc71b040-6e33-4c86-b00d-0ab874ab9ae1.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/6d5224b2-77a8-43c3-848d-b281ea77b15a.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/6d5224b2-77a8-43c3-848d-b281ea77b15a.jpg[/IMG]
Bitkilerde Gelişme Sorunuyla İlgili Birkaç Soru
Tamamdır serkan hocam, dış filtrenin çıkışını delikli hortumla yüzeye verdim, yüzeyde çok az dalgalanma yapacak şekilde su çıkışı yaptırıyorum..Diğer türlü yüzeyde biyofilm tabakası oluşuyor bir de yosun oluyordu. yosun yiyici olarak da şuan için iki tane sae, bir tane vatoz var, onlar şimdilik iş görüyor gibi.yosunlaşma olursa canlı ekleyeceğim mecbur.. bir ara 9 tane sae vardı, hamsi kadar olmuşlardı :)
---------------------------------------------------------------------------------------------------12 saat sonraki mesaj-------------------------------------------------------------------------------------------
Arkadaşlar tankı bozdum.. dün akşam ısıtıcıyı taban çok kalın olduğu için sığdırmakta güçlük çektim.. mecbur sığdırmak için tabanı eşeleyince de ceviz büyüklüğündeki lav kırıkları hagenin üzerine çıktı. bir de ısıtıcıyı en düşük seviyede ayarlamama rağmen akvaryumu balık çorbasına çevirmiş, sıcaklık 34 ü görmüş [:O] o sebeple tankı bugün yeniden tasarlamaya karar verdim. ilk işim manüplasyonu daha kolay, daha derli-toplu ve sizin önerilerinize de uyarak nispeten tabanı daha ince bir tank kuracağım.
tabanın en altına jbl aquabasis, onun üzerine 0,5-1 cm lav taşı, en üste de hagen koyacağım..misket gübre olarak da aralara jbl kugeln balls'lardan serpiştireceğim.
ilk birkaç hafta tunç sönmezoğlunun çevirdiği makalede yazdığı gibi potasyum sülfatla gübreleyeyim, diğer gübreleri hiç karıştırmayayım diyorum..
şuan yaklaşık 3 saattir kum eliyorum[:((] tankı kurunca resimlerini atarım [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/a.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/b.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/d.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/c.jpg[/IMG][EDIT]pavka,2016-02-04 00:02:29[/EDIT]
Tamamdır serkan hocam, dış filtrenin çıkışını delikli hortumla yüzeye verdim, yüzeyde çok az dalgalanma yapacak şekilde su çıkışı yaptırıyorum..Diğer türlü yüzeyde biyofilm tabakası oluşuyor bir de yosun oluyordu. yosun yiyici olarak da şuan için iki tane sae, bir tane vatoz var, onlar şimdilik iş görüyor gibi.yosunlaşma olursa canlı ekleyeceğim mecbur.. bir ara 9 tane sae vardı, hamsi kadar olmuşlardı :)
---------------------------------------------------------------------------------------------------12 saat sonraki mesaj-------------------------------------------------------------------------------------------
Arkadaşlar tankı bozdum.. dün akşam ısıtıcıyı taban çok kalın olduğu için sığdırmakta güçlük çektim.. mecbur sığdırmak için tabanı eşeleyince de ceviz büyüklüğündeki lav kırıkları hagenin üzerine çıktı. bir de ısıtıcıyı en düşük seviyede ayarlamama rağmen akvaryumu balık çorbasına çevirmiş, sıcaklık 34 ü görmüş [:O] o sebeple tankı bugün yeniden tasarlamaya karar verdim. ilk işim manüplasyonu daha kolay, daha derli-toplu ve sizin önerilerinize de uyarak nispeten tabanı daha ince bir tank kuracağım.
tabanın en altına jbl aquabasis, onun üzerine 0,5-1 cm lav taşı, en üste de hagen koyacağım..misket gübre olarak da aralara jbl kugeln balls'lardan serpiştireceğim.
ilk birkaç hafta tunç sönmezoğlunun çevirdiği makalede yazdığı gibi potasyum sülfatla gübreleyeyim, diğer gübreleri hiç karıştırmayayım diyorum..
şuan yaklaşık 3 saattir kum eliyorum[:((] tankı kurunca resimlerini atarım [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/a.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/b.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/d.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/c.jpg[/IMG][EDIT]pavka,2016-02-04 00:02:29[/EDIT]
Bitkilerde Gelişme Sorunuyla İlgili Birkaç Soru
Emre bey peki NPK ve demiri neyle ölçüyorsunuz?
Emre bey peki NPK ve demiri neyle ölçüyorsunuz?
Bitkilerde Gelişme Sorunuyla İlgili Birkaç Soru
O zaman önerileri toparlamak gerekirse,
*ısıtıcı ekleyip sıcaklığı 24 derecede sabitlemem gerekiyor
*Düzenli gübreleme yapmam gerekiyor
*CO2 test kiti ile ölçüm yaparak CO2 ihtiyacını ona göre belirlemem gerekiyor
*Demir-nitrat, fosfat ve potasyum ihtiyacı için yine test kiti kullanmam gerekiyor
*bir de CO2 reaktör kullanırsam CO2 daha iyi suda çözünür, opsiyonel olarak kullanabilirim..
-Isıtıcıyı şimdi ekleyeceğim, NPK ve demir gübrelemesi yaptım ama tanktaki NPK ve Demir ppm oranlarını belirleyemediğimden şuan için kara düzen gidiyor, kit bulursam alacağım bakalım..
-Tek kafama takılan nokta, normalde hep difüzörlerden CO2 uyuz uyuz yayılır, ama benim difüzör valfi en kısığa ayarlasam bile baloncukları direk en tepeye veriyor, suyun içinde süzüle süzüle dağılmıyor yani..difüzör olayı o yüzden halen kafamı kurcalıyor..[:?]
O zaman önerileri toparlamak gerekirse,
*ısıtıcı ekleyip sıcaklığı 24 derecede sabitlemem gerekiyor
*Düzenli gübreleme yapmam gerekiyor
*CO2 test kiti ile ölçüm yaparak CO2 ihtiyacını ona göre belirlemem gerekiyor
*Demir-nitrat, fosfat ve potasyum ihtiyacı için yine test kiti kullanmam gerekiyor
*bir de CO2 reaktör kullanırsam CO2 daha iyi suda çözünür, opsiyonel olarak kullanabilirim..
-Isıtıcıyı şimdi ekleyeceğim, NPK ve demir gübrelemesi yaptım ama tanktaki NPK ve Demir ppm oranlarını belirleyemediğimden şuan için kara düzen gidiyor, kit bulursam alacağım bakalım..
-Tek kafama takılan nokta, normalde hep difüzörlerden CO2 uyuz uyuz yayılır, ama benim difüzör valfi en kısığa ayarlasam bile baloncukları direk en tepeye veriyor, suyun içinde süzüle süzüle dağılmıyor yani..difüzör olayı o yüzden halen kafamı kurcalıyor..[:?]
Bitkilerde Gelişme Sorunuyla İlgili Birkaç Soru
**serkan bey peki saniyede kaç kabarcık CO2 gitmeli? verdiğim CO2 tanka pek yayılmıyor, yukarı doğru çıkıp dağılıyor.. biraz ayarı kısınca da çok az CO2 geliyor difüzörden..pH kH olayına zaten hiç giremedim, turnusol kağıdıyla felan olacak gibi değil çünkü..
**burak bey ışık kaynağı kapalıyken evin durumuna göre 18 ila 21 derece arasında duruyor suyun sıcaklığı..Isıtıcı koymadım.. Işık kaynağı açılınca da sıcaklık 22-24 arasına geliyor.. sorun bunla mı alakalı dersiniz? suyun sıcaklığının 26-27 derecede sabit tuttuğum zamanlarda da maalesef yine sonuç alamamıştım..[EDIT]pavka,2016-02-02 05:17:45[/EDIT]
**serkan bey peki saniyede kaç kabarcık CO2 gitmeli? verdiğim CO2 tanka pek yayılmıyor, yukarı doğru çıkıp dağılıyor.. biraz ayarı kısınca da çok az CO2 geliyor difüzörden..pH kH olayına zaten hiç giremedim, turnusol kağıdıyla felan olacak gibi değil çünkü..
**burak bey ışık kaynağı kapalıyken evin durumuna göre 18 ila 21 derece arasında duruyor suyun sıcaklığı..Isıtıcı koymadım.. Işık kaynağı açılınca da sıcaklık 22-24 arasına geliyor.. sorun bunla mı alakalı dersiniz? suyun sıcaklığının 26-27 derecede sabit tuttuğum zamanlarda da maalesef yine sonuç alamamıştım..[EDIT]pavka,2016-02-02 05:17:45[/EDIT]
Bitkilerde Gelişme Sorunuyla İlgili Birkaç Soru
Serkan bey aydınlatmanın fazla olması bir sıkıntı yaratır mı peki? aşırı bir yosun problemi yaşamıyorum..
JBL ferropol, evet microelement gübresi, üç gün önce artık sinir yaptım açtım kapağını neredeyse 2 su bardağı döktüm tankın içine ama halen tık yok :D
Suyu kaynatmamın sebebi de içerisindeki klorun daha çabuk uzaklaşmasını sağlamak, tanka 5-6 saat içinde soğutup ekliyorum, diğer türlü su seviyesi azalınca dış filtre giriş hortumu hava emiyor..
Peki sizce CO2 nin çözünmesiyle ilgili bir sorun olabilir mi? neticede bitki gübreyi tabandan kökleriyle de alabilir, yani kullandığım jbl çalışmıyor olsa bile köklü bitkiler büyüyebilirdi diye düşünüyorum..Acaba difüzör mü yetersiz geliyor?..
bir de Nitrat ve fosfat hiç eklemiyorum, içinde canlı var ve yemleme yaptığımdan dolayı tabanda tortu birikiyor..Acaba nitrat mı eksik kalıyor?
Serkan bey aydınlatmanın fazla olması bir sıkıntı yaratır mı peki? aşırı bir yosun problemi yaşamıyorum..
JBL ferropol, evet microelement gübresi, üç gün önce artık sinir yaptım açtım kapağını neredeyse 2 su bardağı döktüm tankın içine ama halen tık yok :D
Suyu kaynatmamın sebebi de içerisindeki klorun daha çabuk uzaklaşmasını sağlamak, tanka 5-6 saat içinde soğutup ekliyorum, diğer türlü su seviyesi azalınca dış filtre giriş hortumu hava emiyor..
Peki sizce CO2 nin çözünmesiyle ilgili bir sorun olabilir mi? neticede bitki gübreyi tabandan kökleriyle de alabilir, yani kullandığım jbl çalışmıyor olsa bile köklü bitkiler büyüyebilirdi diye düşünüyorum..Acaba difüzör mü yetersiz geliyor?..
bir de Nitrat ve fosfat hiç eklemiyorum, içinde canlı var ve yemleme yaptığımdan dolayı tabanda tortu birikiyor..Acaba nitrat mı eksik kalıyor?
Bitkilerde Gelişme Sorunuyla İlgili Birkaç Soru
Engin hocam reaktör kullanmıyorum, damla sayacı var bir tane, bir de difüzör işte..kullanmam mı gerekir, bu yüzden CO2 iyi çözünmüyor mu dersiniz?
Engin hocam reaktör kullanmıyorum, damla sayacı var bir tane, bir de difüzör işte..kullanmam mı gerekir, bu yüzden CO2 iyi çözünmüyor mu dersiniz?
Bitkilerde Gelişme Sorunuyla İlgili Birkaç Soru
Ferhat33, hocam parvula neyse de diğer bitkilerimde de sorun var.[:'(]
burhanL55, çok haklısınız, imkan var ama tasarım sıfır bende farkındayım :) yakında evi taşıyabilirim diye biraz özensiz oldu kurulumu, dizayndan çok bitkilerin yetişip yetişmediğini görmek istedim ama pek iyi sonuç alamadım..[:((]
özellikle lav kırığı diye internetten aldığım taşlar ceviz büyüklüğündeler, onları da hagenle felan kapatmak pek mümkün olmadı..[EDIT]pavka,2016-02-01 15:19:04[/EDIT]
Ferhat33, hocam parvula neyse de diğer bitkilerimde de sorun var.[:'(]
burhanL55, çok haklısınız, imkan var ama tasarım sıfır bende farkındayım :) yakında evi taşıyabilirim diye biraz özensiz oldu kurulumu, dizayndan çok bitkilerin yetişip yetişmediğini görmek istedim ama pek iyi sonuç alamadım..[:((]
özellikle lav kırığı diye internetten aldığım taşlar ceviz büyüklüğündeler, onları da hagenle felan kapatmak pek mümkün olmadı..[EDIT]pavka,2016-02-01 15:19:04[/EDIT]
Bitkilerde Gelişme Sorunuyla İlgili Birkaç Soru
Merhabalar:
* 100x35x50 cm bitki tankım var
*Aydınlatma : 3 adet T5 24w grolüx, 5 adet T5 24w aquastar ile günde 8 saat aydınlatma.
*Gübreleme : Günde 8 saat difüzörle CO2 takviyesi , Haftada bir JBL Ferropol sıvı gübre takviyesi, 3 günde bir DIY potasyum sülfat gübresi
*Su değişimi: Haftada bir %40 kaynayıp soğutulmuş su değişimi
*Zemin: alttan üste doğru 2 cm Hagen/ taban gübresi / tablet gübre / 5 cm lav kırığı / 2 cm hagen mevcut
*Canlı: 2 adet sae, 5 adet kiraz karides, 1 adet cüce vatoz, 2 adet kahli
*Bitkiler: Jawa moss, gül, parvula, Hydrocotyle tripartita, limon benzeri bir bitki
Tankımı kuralı 3 ayı geçti, ilkin parvula ve java moss'u ekledim. parvula ilk hafta çok güzel filizlendi fakat daha sonraki süreçte tamamen ölmeye başladı. İkinci ay ise bir tanıdığımdan tankta azot birikimi olmasın diye geniş yapraklı diğer bitkileri aldım. Fakat bitkilerimdeki gelişim ya çok yavaş ya da neredeyse hiç yok. Parvulalar toprağa karışmak üzere. Son bir aydır tek bir filiz vermediler.limon benzeri dediğim bitkinin eski yaprakları çürüdü, yeni yaprakları ise transparan-açık sarı renkte çıkıyor.[x(] tripartita ise yayılıyor fakat bir yandan da eski yaprakları ölüyor.Buna istinaden:
1)Sorun CO2 de olabilir mi? Difüzörün yeri ve işleviyle ilgili problem olabilir mi (markası ista ufo) ?
2)Sorun gübreyle alakalı olabilir mi?
3)Sorun aydınlatmayla alakalı olabilir mi?
4) Tecrübeli arkadaşların denememi istediği başka yöntemler var mıdır?
akvaryumu ilk kurduğum ve parvulaları eklediğim gün:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/WP_20151221_001.jpg[/IMG]
şuanki görünümü:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/IMG-20160131-WA0005.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/IMG-20160131-WA0003.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/IMG-20160131-WA0002.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/IMG-20160131-WA0001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/IMG-20160131-WA0001_(1).jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/IMG-20160131-WA0004.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/IMG-20160131-WA0008.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/IMG-20160131-WA0006.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/IMG-20160131-WA0007.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/WP_20160131_002_(1).jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/WP_20160131_013.jpg[/IMG]
CO2 Tüpü ve Gübreler
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/WP_20160131_016.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/WP_20160131_017.jpg[/IMG]
Aydınlatma/buhar camı
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/WP_20160131_011.jpg[/IMG]
Merhabalar:
* 100x35x50 cm bitki tankım var
*Aydınlatma : 3 adet T5 24w grolüx, 5 adet T5 24w aquastar ile günde 8 saat aydınlatma.
*Gübreleme : Günde 8 saat difüzörle CO2 takviyesi , Haftada bir JBL Ferropol sıvı gübre takviyesi, 3 günde bir DIY potasyum sülfat gübresi
*Su değişimi: Haftada bir %40 kaynayıp soğutulmuş su değişimi
*Zemin: alttan üste doğru 2 cm Hagen/ taban gübresi / tablet gübre / 5 cm lav kırığı / 2 cm hagen mevcut
*Canlı: 2 adet sae, 5 adet kiraz karides, 1 adet cüce vatoz, 2 adet kahli
*Bitkiler: Jawa moss, gül, parvula, Hydrocotyle tripartita, limon benzeri bir bitki
Tankımı kuralı 3 ayı geçti, ilkin parvula ve java moss'u ekledim. parvula ilk hafta çok güzel filizlendi fakat daha sonraki süreçte tamamen ölmeye başladı. İkinci ay ise bir tanıdığımdan tankta azot birikimi olmasın diye geniş yapraklı diğer bitkileri aldım. Fakat bitkilerimdeki gelişim ya çok yavaş ya da neredeyse hiç yok. Parvulalar toprağa karışmak üzere. Son bir aydır tek bir filiz vermediler.limon benzeri dediğim bitkinin eski yaprakları çürüdü, yeni yaprakları ise transparan-açık sarı renkte çıkıyor.[x(] tripartita ise yayılıyor fakat bir yandan da eski yaprakları ölüyor.Buna istinaden:
1)Sorun CO2 de olabilir mi? Difüzörün yeri ve işleviyle ilgili problem olabilir mi (markası ista ufo) ?
2)Sorun gübreyle alakalı olabilir mi?
3)Sorun aydınlatmayla alakalı olabilir mi?
4) Tecrübeli arkadaşların denememi istediği başka yöntemler var mıdır?
akvaryumu ilk kurduğum ve parvulaları eklediğim gün:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/WP_20151221_001.jpg[/IMG]
şuanki görünümü:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/IMG-20160131-WA0005.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/IMG-20160131-WA0003.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/IMG-20160131-WA0002.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/IMG-20160131-WA0001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/IMG-20160131-WA0001_(1).jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/IMG-20160131-WA0004.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/IMG-20160131-WA0008.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/IMG-20160131-WA0006.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/IMG-20160131-WA0007.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/WP_20160131_002_(1).jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/WP_20160131_013.jpg[/IMG]
CO2 Tüpü ve Gübreler
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/WP_20160131_016.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/WP_20160131_017.jpg[/IMG]
Aydınlatma/buhar camı
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/165004/WP_20160131_011.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
KULLANICILAR
- 26 Online Kullanıcı, 14 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
