ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
28 Ocak 2018 14:57
Son Ziyaret:
01 Ocak 2024 11:39
Toplam Mesaj:
12 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mehmet Karakuş
Doğum Tarihi:
01 Eylül 1990
Yaş:
35
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Mehmet Karakuş
SON 10 MESAJI
Akvaryum Flitre Süzgeç Yapımı
Arkadaşlar dün eurostarın 230 model nano akvaryumunu kurdum, ikinci el aldım. İçinde melek karides var, karidesler filitrenin süzgeçine yüzüyor süzgeç onları çekiyor son anda kurtuluyorlar. İnt biraz araştırma yaptım, flitre süzgeçi için özel yapılmış çelik telden küçük delikli süzgeçe deng geldim yavru balık ve karideslerin filitre tarafından çekilmemesi için üretilmiş, bu ay çok para harcadım onada para harcamamak için, evde sıfır çay süzgeçi vardı, onu kırıp yan keskiyle biraz çapını küçültelerek nano akvaryumun flitre süzgeçinin içine yerleştirdim, çok prof bi çözüm oldu, artık flitre karidesleri süzgeçe çekemiyor. Sizlerlede konuyu paylaşmak istedim. Sizde bu durumdan muzdaripseniz tavsiye ederim karides ve canlı doğuran akvaryumları için çok güzel bir çözüm. 1-2tl ye ucuz uygun bir çözüm[:)))][:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201952011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201952581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201953311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201954081.jpg[/IMG]
[EDIT]Eyci,2020-10-30 20:11:13[/EDIT]
Arkadaşlar dün eurostarın 230 model nano akvaryumunu kurdum, ikinci el aldım. İçinde melek karides var, karidesler filitrenin süzgeçine yüzüyor süzgeç onları çekiyor son anda kurtuluyorlar. İnt biraz araştırma yaptım, flitre süzgeçi için özel yapılmış çelik telden küçük delikli süzgeçe deng geldim yavru balık ve karideslerin filitre tarafından çekilmemesi için üretilmiş, bu ay çok para harcadım onada para harcamamak için, evde sıfır çay süzgeçi vardı, onu kırıp yan keskiyle biraz çapını küçültelerek nano akvaryumun flitre süzgeçinin içine yerleştirdim, çok prof bi çözüm oldu, artık flitre karidesleri süzgeçe çekemiyor. Sizlerlede konuyu paylaşmak istedim. Sizde bu durumdan muzdaripseniz tavsiye ederim karides ve canlı doğuran akvaryumları için çok güzel bir çözüm. 1-2tl ye ucuz uygun bir çözüm[:)))][:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201952011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201952581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201953311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201954081.jpg[/IMG]
[EDIT]Eyci,2020-10-30 20:11:13[/EDIT]
Akvaryum Arka Cam Boyama
[QUOTE=muratk]Merhaba,
Arka camı film veya hazır 3d arka fonlarla kaplamak yerine boya kullanımı hakkında eski gönderileri inceledim. Yakın tarihli bir paylaşım olmadığından güncel bilgi olması için deneyimimi aktarmak istedim.
Boya olarak, aşağıda fotoğrafını eklediğim siyah renkli akrilik boyayı kullandım (Bauhaus).
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15520/121020162028461.jpg[/IMG]
Hiç suyla karıştırmadan doğrudan rulo fırçayla uyguladım, oldukça kolay kapatıyor ve hızlı kuruyor, 2. katı 20 dakika içinde çekebiliyorsunuz. Rulo hareketini yana doğru veya aşağı yukarı yapmanızın bir önemi yok, hiç bir şekilde dalgalanma olmuyor merak etmeyin. Eğer evinizin duvarına ve benzer herhangi bir yere bulaştırırsanız, kurumadan ıslak bir bezle sildiğinizde çıkacaktır.
Daha sonradan camdan çıkartmak istediğinizde sorun olmuyor, akrilik boya olduğu için lastik bir tabaka halinde iz bırakmadan soyulabiliyor.
Daha önceden hazır arka fonlardan kullandığım için karşılaştırma yapabiliyorum, uygulama kolaylığı ve görsellik açısından boyama daha iyi sonuç veriyor bence.
Fotoğraftaki 900gr lık kutunun 1/4 ü ile 100cm X 46cm ebatta bir yüzeyi rahatlıkla kapatabiliyorsunuz. Yani aslında daha küçük boyu da yetiyor.
Boya 17TL, rulo fırça 4,5TL, toplamda 21,5TLye mal oluyor. Uygulamanın sonrasında akvaryumumun bir fotoğrafını da aşağıda paylaşıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15520/121020162029311.jpg[/IMG]
İyi günler dileklerimle.[/QUOTE]
Paylaşım için teşekkürler, bende akvaryumumda fon kullanıyodum, fonun içine gecenki istanbul depreminde içine su kaçtı çok kötü gözüküyordu, aklımda boyama yapışkanlı fon gibi büsürü fikir vardı, sizin paylaşımınıza deng geldim Allahtan, bende rich marka multi surface akrilik boya aldım 500ml akvaryumun camını güzelce sildim, su karıştırmadan astar attım, camın bir bölgesinde ne kadar boya atsamda kapatamadım fönle ısıtarak boyanın daha hızlı kuruyup tutuğunu gördüm 5-6 kat attım fönle ısıtarak kuruttum. fona göre çok güzel oldu akvaryum daha güzel ve görsel olarak daha iyi oldu. Boya kokusu yok denecek kadar az boyama yapacak arkadaşlar önceden kağıt bant ve gazete gibi gereçlerle önlemlerini alırsa iyi sürüldüğü yerden çıkıyor ama iki iş oluyor bu sefer, herkese iyi hobiler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192344001.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192344341.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192345021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192345341.jpg[/IMG]
[QUOTE=muratk]Merhaba,
Arka camı film veya hazır 3d arka fonlarla kaplamak yerine boya kullanımı hakkında eski gönderileri inceledim. Yakın tarihli bir paylaşım olmadığından güncel bilgi olması için deneyimimi aktarmak istedim.
Boya olarak, aşağıda fotoğrafını eklediğim siyah renkli akrilik boyayı kullandım (Bauhaus).
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15520/121020162028461.jpg[/IMG]
Hiç suyla karıştırmadan doğrudan rulo fırçayla uyguladım, oldukça kolay kapatıyor ve hızlı kuruyor, 2. katı 20 dakika içinde çekebiliyorsunuz. Rulo hareketini yana doğru veya aşağı yukarı yapmanızın bir önemi yok, hiç bir şekilde dalgalanma olmuyor merak etmeyin. Eğer evinizin duvarına ve benzer herhangi bir yere bulaştırırsanız, kurumadan ıslak bir bezle sildiğinizde çıkacaktır.
Daha sonradan camdan çıkartmak istediğinizde sorun olmuyor, akrilik boya olduğu için lastik bir tabaka halinde iz bırakmadan soyulabiliyor.
Daha önceden hazır arka fonlardan kullandığım için karşılaştırma yapabiliyorum, uygulama kolaylığı ve görsellik açısından boyama daha iyi sonuç veriyor bence.
Fotoğraftaki 900gr lık kutunun 1/4 ü ile 100cm X 46cm ebatta bir yüzeyi rahatlıkla kapatabiliyorsunuz. Yani aslında daha küçük boyu da yetiyor.
Boya 17TL, rulo fırça 4,5TL, toplamda 21,5TLye mal oluyor. Uygulamanın sonrasında akvaryumumun bir fotoğrafını da aşağıda paylaşıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15520/121020162029311.jpg[/IMG]
İyi günler dileklerimle.[/QUOTE]
Paylaşım için teşekkürler, bende akvaryumumda fon kullanıyodum, fonun içine gecenki istanbul depreminde içine su kaçtı çok kötü gözüküyordu, aklımda boyama yapışkanlı fon gibi büsürü fikir vardı, sizin paylaşımınıza deng geldim Allahtan, bende rich marka multi surface akrilik boya aldım 500ml akvaryumun camını güzelce sildim, su karıştırmadan astar attım, camın bir bölgesinde ne kadar boya atsamda kapatamadım fönle ısıtarak boyanın daha hızlı kuruyup tutuğunu gördüm 5-6 kat attım fönle ısıtarak kuruttum. fona göre çok güzel oldu akvaryum daha güzel ve görsel olarak daha iyi oldu. Boya kokusu yok denecek kadar az boyama yapacak arkadaşlar önceden kağıt bant ve gazete gibi gereçlerle önlemlerini alırsa iyi sürüldüğü yerden çıkıyor ama iki iş oluyor bu sefer, herkese iyi hobiler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192344001.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192344341.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192345021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192345341.jpg[/IMG]
Fosfat için alternatif- Fleet Enema
Ürünü aldım sinan bey, 2020 ekim ayına kadar son kullanma tarihi var, içinde baya var haftalık 1 ml koymayı düşünüyorum fiyatı da uygun baya 7.5tl, ekstradan dennerle npk 100ml lik sıvı güberesini almayı planlıyorum, benim genelde akvaryumda yaşadığım problem yeşil nokta algi eğer fleet enema çözüm olursa npk gübre almayabilirim. Diğer yosun türleriyle bir problem yaşamadım dış filitreye diatomitli kedi kumu koyuyorum galiba o fosfatı tutuyor ondan kaynaklanıyor olabilir. Kullanmak isteyen arklar olur belki yeni fotolarini paylasayim.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/031220181945401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/031220181947271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/031220181948281.jpg[/IMG]
Ürünü aldım sinan bey, 2020 ekim ayına kadar son kullanma tarihi var, içinde baya var haftalık 1 ml koymayı düşünüyorum fiyatı da uygun baya 7.5tl, ekstradan dennerle npk 100ml lik sıvı güberesini almayı planlıyorum, benim genelde akvaryumda yaşadığım problem yeşil nokta algi eğer fleet enema çözüm olursa npk gübre almayabilirim. Diğer yosun türleriyle bir problem yaşamadım dış filitreye diatomitli kedi kumu koyuyorum galiba o fosfatı tutuyor ondan kaynaklanıyor olabilir. Kullanmak isteyen arklar olur belki yeni fotolarini paylasayim.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/031220181945401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/031220181947271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/031220181948281.jpg[/IMG]
Fosfat için alternatif- Fleet Enema
Sinan bey bilgi için teşekkürler, fleet enema alacam elimin altinda bulunsun alıcağım önlemlere rağmen yeşil nokta oluşuyorsa ürünü cok az dozlarsa insülin iğnesi ile akvaryuma eklerim. Low tech diye akvaryum kuruyoruz iş high tech akvaryuma doğru gidiyor, co2 de yapacam mayalı günlük 2-3 saat vericem akvaryuma. Su değişimlerini dipten çekip yapıyorum fleet enamanın 1 mlin zararı olmaz herhalde sodyumu haftada iki kez yaptığım için su değişimi ile akvaryumdan uzaklaştırırım, sürekli kullanmıcam yeşil nokta yosunu çıktığında fosfat eksikliğinde az birşey kullanırım. Benim akvaryumun tabanında jbl toz gübre ve akilli kapsül gübre var, sıvı olarak sera nın mikro element ve reflowersın potasyum gübresi var cok nadir kullanıyorum aylık 1 şişe bey pazarının maden suyunu döküyorum akvaryuma, co2 kullandığım zaman sivi gübre ihtiyacı artarsa duruma göre dennerlenin npk sıvı gübresi var ondan alırım 100ml bana yeter. Fleet enemanın canlılara zararı olmasın tek dileğim o balıklara çok para harcadim çünkü[:)))]
Sinan bey bilgi için teşekkürler, fleet enema alacam elimin altinda bulunsun alıcağım önlemlere rağmen yeşil nokta oluşuyorsa ürünü cok az dozlarsa insülin iğnesi ile akvaryuma eklerim. Low tech diye akvaryum kuruyoruz iş high tech akvaryuma doğru gidiyor, co2 de yapacam mayalı günlük 2-3 saat vericem akvaryuma. Su değişimlerini dipten çekip yapıyorum fleet enamanın 1 mlin zararı olmaz herhalde sodyumu haftada iki kez yaptığım için su değişimi ile akvaryumdan uzaklaştırırım, sürekli kullanmıcam yeşil nokta yosunu çıktığında fosfat eksikliğinde az birşey kullanırım. Benim akvaryumun tabanında jbl toz gübre ve akilli kapsül gübre var, sıvı olarak sera nın mikro element ve reflowersın potasyum gübresi var cok nadir kullanıyorum aylık 1 şişe bey pazarının maden suyunu döküyorum akvaryuma, co2 kullandığım zaman sivi gübre ihtiyacı artarsa duruma göre dennerlenin npk sıvı gübresi var ondan alırım 100ml bana yeter. Fleet enemanın canlılara zararı olmasın tek dileğim o balıklara çok para harcadim çünkü[:)))]
Fosfat için alternatif- Fleet Enema
Egemen bey, uzun bir zaman sonra konuyu hortlatayim :) Bu ürünün canlılar üzerinde her hangi olumsuz etkileri var mı? Benim 200lt 1 mt lik akvaryumum var kuralı 3 ay filan oldu, akvaryumun içinde beyaz şatom var, bugün dikkatli baktimda üzerinde yeşil nokta yosunu olmaya başlamış bu Allahın cezası yosun zamanında da başımı baya ağrıtmıştı, genel tanı olarak çıkma nedeni fosfat eksikliği, bende 55 neon 8 ember 5 kiraz tetra 11 bronz çöpçü 2 cüce vatoz 30 civari kiraz karides var, canlı yükü var baya, bitkiler kılıç amazon çınar sagaritta gül repens bacopa gibi bitkiler var, haftada 2 defa 10 litre su değişimi yapiyorum isiklandirma 6 saat, bu ürünü kullanırsak yeşil nokta probleminden kurtulabilirmiyiz? Nitrat filan açığı oluşur mu? Dennerlenin npk sıvı gübresi var onu mu almak daha mantıklı olur? Siz hâlâ bu ürünü kullanıyor musunuz?[IMG][/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291120180038041.jpg[/IMG]
Egemen bey, uzun bir zaman sonra konuyu hortlatayim :) Bu ürünün canlılar üzerinde her hangi olumsuz etkileri var mı? Benim 200lt 1 mt lik akvaryumum var kuralı 3 ay filan oldu, akvaryumun içinde beyaz şatom var, bugün dikkatli baktimda üzerinde yeşil nokta yosunu olmaya başlamış bu Allahın cezası yosun zamanında da başımı baya ağrıtmıştı, genel tanı olarak çıkma nedeni fosfat eksikliği, bende 55 neon 8 ember 5 kiraz tetra 11 bronz çöpçü 2 cüce vatoz 30 civari kiraz karides var, canlı yükü var baya, bitkiler kılıç amazon çınar sagaritta gül repens bacopa gibi bitkiler var, haftada 2 defa 10 litre su değişimi yapiyorum isiklandirma 6 saat, bu ürünü kullanırsak yeşil nokta probleminden kurtulabilirmiyiz? Nitrat filan açığı oluşur mu? Dennerlenin npk sıvı gübresi var onu mu almak daha mantıklı olur? Siz hâlâ bu ürünü kullanıyor musunuz?[IMG][/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291120180038041.jpg[/IMG]
Genta Sıvı Bitki Besini
Akvaryumu sattım büyük akvaryuma geçtim orda kullanmıyorum, bir süre kullandım ürünü sıkıntı yasamadim ama siz yine de riske girmeyin sonuçta bu gübreleri saksı çiçekleri için geliştirilmiş, bu tür ürünlee yerine dıy gübre yapmak daha mantıklı.[EDIT]Eyci,2018-11-29 00:14:28[/EDIT]
Akvaryumu sattım büyük akvaryuma geçtim orda kullanmıyorum, bir süre kullandım ürünü sıkıntı yasamadim ama siz yine de riske girmeyin sonuçta bu gübreleri saksı çiçekleri için geliştirilmiş, bu tür ürünlee yerine dıy gübre yapmak daha mantıklı.[EDIT]Eyci,2018-11-29 00:14:28[/EDIT]
Genta Sıvı Bitki Besini
Cafer bey, ben bu zaman kadar test kiti kullanmadım, ölçümde yapmıyorum, bitkiliye 2015 yılında geçtim çok zor bitkiler hariç, baya çeşit bitki baktım sıkıldıkça değiştirdim, şuana kadar büyük bir problemim olmadı, bi ara 40-50 kök bacopa monneri vardı o zaman yeşil nokta problemi yaşadım oda besin eksikliğinden oldu, npk ve potasyum gübre kullanmıyordum onun dışında her hangi bi sıkıntı yaşamadım. Test kitlerinede ihtiyacım yok o kadar teferruata girersem işin içinden çıkamam. Işık iyise, co2 varsa, haftalık su değişimleri yapılıyorsa, filitrasyon sağlamsa, ufak miktarlarda npk sıvı besinin akvaryum düzenine ve canlılarına zararı olacağını sanmıyorum. [EDIT]Eyci,2018-02-04 18:28:51[/EDIT]
Cafer bey, ben bu zaman kadar test kiti kullanmadım, ölçümde yapmıyorum, bitkiliye 2015 yılında geçtim çok zor bitkiler hariç, baya çeşit bitki baktım sıkıldıkça değiştirdim, şuana kadar büyük bir problemim olmadı, bi ara 40-50 kök bacopa monneri vardı o zaman yeşil nokta problemi yaşadım oda besin eksikliğinden oldu, npk ve potasyum gübre kullanmıyordum onun dışında her hangi bi sıkıntı yaşamadım. Test kitlerinede ihtiyacım yok o kadar teferruata girersem işin içinden çıkamam. Işık iyise, co2 varsa, haftalık su değişimleri yapılıyorsa, filitrasyon sağlamsa, ufak miktarlarda npk sıvı besinin akvaryum düzenine ve canlılarına zararı olacağını sanmıyorum. [EDIT]Eyci,2018-02-04 18:28:51[/EDIT]
Genta Sıvı Bitki Besini
Okay bey bende 40 kök kadar saz vardı, bi hobici abiden balık verip almıştım, bende sistem o kadar iyi olmasına rahmen sazlara ne kullandıysam adaptasyonu atlatıp form tutmadılar 1.5 aydır bendelerdi, bende 2 gün önce hepsini söktüm, yerine 12 kök limnophila aquatica diktim, dün 1 günü olmasına rağmen fotosenteze başladı, sazlar 1.5 ay bendeydi bir kere bile fotosentez yaptıklarını görmedim, hatta cürüyolardı. Ben daha genta sıvı besine yeni başladım şuan akvaryumda pek bitki yok, cok az dozajlı verip limnophila aquaticayı çoğaltmak, cobamba düşünüyordum bu bitki bana daha hoş ve görsel geldi. Tunc bey zaten içindeki en tehlikeli madde amonyak azotu oda oran 1.20, şuan bitki az olduğundan 0.5ml anca haftalık veririm, onunda suya vereceği amonyak oranı çok düşük seviyelerde olduğu için canlılara bi zararı olacağını düşünüyorum ama ilerliyen süreçlerde görücez, ona göre yine konuyla alakalı yazı yazarım. Filitreyi dün temizledim içine bu sefer elyaf koymadım onun yerine ℅100 diatomitli kedi kumu koydum kadın çorabı içinde, 2-3 sefer yıkadım, su biraz bulandı oda 24 saate su berraklaşacak diye umuyorum. Bu arada su değişimlerinde 2-3 gün dinlenmiş çeşme suyu ile yapıyorum içine 4-5 damla reeflowers effective conditioner su düzenleyici kullanıyorum, akvaryumun içine yarım catappa yaprağıda koyup 3 hafta sonra iskelet halinde çıkarıyorum karidesler çoğunu yiyor[:)))] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220181258121.jpg[/IMG]
Akvaryumun eski halini gösterim, mango köküne sarılı efsane java mossum vardı, bronz cöpçülerim ön tarafta daha rahat gezsin diye sattım, az bi moss var 1 Hindistan çevizi kabuğuna sarılı 1 aya coşar zaten diğer kabuklarada budayıp sararım. Bitkili akvaryuma başladığından beri çok bitki çeşiti baktım ama java moss kadar vefalı bereketli bir bitki görmedim, bakımını yapan karideslerinizde varsa deymeyin keyfine, 1.5-2 ay gibi sürede 36 cm kökü 10-12cm cim gibi uzayarak kaplamıştı.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220181314441.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220181316111.jpg[/IMG][EDIT]Eyci,2018-02-03 13:21:59[/EDIT]
Okay bey bende 40 kök kadar saz vardı, bi hobici abiden balık verip almıştım, bende sistem o kadar iyi olmasına rahmen sazlara ne kullandıysam adaptasyonu atlatıp form tutmadılar 1.5 aydır bendelerdi, bende 2 gün önce hepsini söktüm, yerine 12 kök limnophila aquatica diktim, dün 1 günü olmasına rağmen fotosenteze başladı, sazlar 1.5 ay bendeydi bir kere bile fotosentez yaptıklarını görmedim, hatta cürüyolardı. Ben daha genta sıvı besine yeni başladım şuan akvaryumda pek bitki yok, cok az dozajlı verip limnophila aquaticayı çoğaltmak, cobamba düşünüyordum bu bitki bana daha hoş ve görsel geldi. Tunc bey zaten içindeki en tehlikeli madde amonyak azotu oda oran 1.20, şuan bitki az olduğundan 0.5ml anca haftalık veririm, onunda suya vereceği amonyak oranı çok düşük seviyelerde olduğu için canlılara bi zararı olacağını düşünüyorum ama ilerliyen süreçlerde görücez, ona göre yine konuyla alakalı yazı yazarım. Filitreyi dün temizledim içine bu sefer elyaf koymadım onun yerine ℅100 diatomitli kedi kumu koydum kadın çorabı içinde, 2-3 sefer yıkadım, su biraz bulandı oda 24 saate su berraklaşacak diye umuyorum. Bu arada su değişimlerinde 2-3 gün dinlenmiş çeşme suyu ile yapıyorum içine 4-5 damla reeflowers effective conditioner su düzenleyici kullanıyorum, akvaryumun içine yarım catappa yaprağıda koyup 3 hafta sonra iskelet halinde çıkarıyorum karidesler çoğunu yiyor[:)))] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220181258121.jpg[/IMG]
Akvaryumun eski halini gösterim, mango köküne sarılı efsane java mossum vardı, bronz cöpçülerim ön tarafta daha rahat gezsin diye sattım, az bi moss var 1 Hindistan çevizi kabuğuna sarılı 1 aya coşar zaten diğer kabuklarada budayıp sararım. Bitkili akvaryuma başladığından beri çok bitki çeşiti baktım ama java moss kadar vefalı bereketli bir bitki görmedim, bakımını yapan karideslerinizde varsa deymeyin keyfine, 1.5-2 ay gibi sürede 36 cm kökü 10-12cm cim gibi uzayarak kaplamıştı.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220181314441.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220181316111.jpg[/IMG][EDIT]Eyci,2018-02-03 13:21:59[/EDIT]
Genta Sıvı Bitki Besini
Cafer bey ben bu ürünü, bitki yetiştirip satan bi arkadaşa da gösterdim bana kullanabilirsin ama çok az kullan dedi, zamanında kendi de çiçek çoşturan filan kullanmış, ben piyasadaki çoğu sıvı besinlerine baktım en uygun değerli amonyak azotu en düşük olan bu, o çiçek çoşturanlar filan tam zehir. Formda bi abi kullanmış zamanında 6 ay gibi başka bir marka 2010 yıllarında, her hangi bi zararını görmemiş, hatta 1 kapak döküyormuş nilfia diye bi marka benimde ışık gücü yüksek,co2 var haftalık 2 su değişimi yapıyorum, şuana kadar haftada 1 ml olmak üzere 2 haftadır kullanıyorum canlılar üzerindeki etkisini görmedim ama ilerleyen süreçte sıkıntı çıkaran bir durum olursa şayet, kullanmayı keserim dıy npk veya ayrı şekilde dıy fosfor, azot ve demir alırım. Kullanan tecrübesi ve deneyimi olan arklar varsa tavsiyelerini yorumlarını yazsınlar.
Cafer bey ben bu ürünü, bitki yetiştirip satan bi arkadaşa da gösterdim bana kullanabilirsin ama çok az kullan dedi, zamanında kendi de çiçek çoşturan filan kullanmış, ben piyasadaki çoğu sıvı besinlerine baktım en uygun değerli amonyak azotu en düşük olan bu, o çiçek çoşturanlar filan tam zehir. Formda bi abi kullanmış zamanında 6 ay gibi başka bir marka 2010 yıllarında, her hangi bi zararını görmemiş, hatta 1 kapak döküyormuş nilfia diye bi marka benimde ışık gücü yüksek,co2 var haftalık 2 su değişimi yapıyorum, şuana kadar haftada 1 ml olmak üzere 2 haftadır kullanıyorum canlılar üzerindeki etkisini görmedim ama ilerleyen süreçte sıkıntı çıkaran bir durum olursa şayet, kullanmayı keserim dıy npk veya ayrı şekilde dıy fosfor, azot ve demir alırım. Kullanan tecrübesi ve deneyimi olan arklar varsa tavsiyelerini yorumlarını yazsınlar.
Genta Sıvı Bitki Besini
Akvaryum: 50x27x35 50lt
Işık: Samsung 5630 bar led 6500k 3000L, 6.30 saat günlük aydinlatma
Zemin: hagen manado
Filtre:sunsun603b
Bitki: java moss, limnophila aquatica
Canlılar: neon 16, bronz çöpcü 8,kiraz karides 20-25 adet.
Co2 mayalı sistem ışık açıkken veriyorum
Gübre zemine jbl kuigen 7 adet kök gübre, sıvı olarak sera florena, dıy potasyum ve haftada 1 ml olmak üzere genta sardunyalar için sıvı besin kullanıyorum, haftalık 2 kere ℅10 su değişimi yapıyorum. Sorum şu arklar npk olarak genta sıvı besin kullanıyorum saksı çiçekleri için olan, baya araştırdım, oranı en uygun olan amonyak azot oranı en düşük seviyede olan ve elemenlerin şelatlanmış suda çözünür olan bu ürünü buldum ve iki haftadır kullanıyorum. 50tl haftada 1 ml olmak üzere canlılarda her hangi bir sıkıntı görmedim sizce ilerleyen zamanda bir problem yaratır mı?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220180008391.jpg[/IMG][EDIT]Eyci,2018-02-03 00:16:48[/EDIT]
Akvaryum: 50x27x35 50lt
Işık: Samsung 5630 bar led 6500k 3000L, 6.30 saat günlük aydinlatma
Zemin: hagen manado
Filtre:sunsun603b
Bitki: java moss, limnophila aquatica
Canlılar: neon 16, bronz çöpcü 8,kiraz karides 20-25 adet.
Co2 mayalı sistem ışık açıkken veriyorum
Gübre zemine jbl kuigen 7 adet kök gübre, sıvı olarak sera florena, dıy potasyum ve haftada 1 ml olmak üzere genta sardunyalar için sıvı besin kullanıyorum, haftalık 2 kere ℅10 su değişimi yapıyorum. Sorum şu arklar npk olarak genta sıvı besin kullanıyorum saksı çiçekleri için olan, baya araştırdım, oranı en uygun olan amonyak azot oranı en düşük seviyede olan ve elemenlerin şelatlanmış suda çözünür olan bu ürünü buldum ve iki haftadır kullanıyorum. 50tl haftada 1 ml olmak üzere canlılarda her hangi bir sıkıntı görmedim sizce ilerleyen zamanda bir problem yaratır mı?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220180008391.jpg[/IMG][EDIT]Eyci,2018-02-03 00:16:48[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 03:32
Canlı Doğuranlar - Su Yosunu Fatihsm, 03:30
Yosun - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 02:11
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Show Boy Albino Astronot MarkOrion 00:39
- Saklama Kabında Hazır Mikro Kurt wallece 00:36
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Uygun Fiyata Akvaryum Malzemeleri ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
KULLANICILAR
- 31 Online Kullanıcı, 17 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
