ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
04 Şubat 2024 19:02
Son Ziyaret:
05 Kasım 2024 23:07
Toplam Mesaj:
4 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Yasin K
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Yasin K
SON 3 MESAJI
Ramshron Salyangozlarda Yamyamlık Ve Tavsiye
[QUOTE=UrasArt]
"[K]Fotoğraftaki salyangozların kabuklarındaki delikleri başka ne açabilir[/K]"
Salyangozlar içinde en yırtıcı diyebileceğimiz helenalarda bile kabuk kırma gibi birşey söz konusu değil, zaten su altında bir salyangozun böyle birşey yapması oldukça şaşırtıcı olurdu.
Kabukların zamanla kuma karışıp çözündüklerini düşünüyorum
"[K]Her gün doğum yok kapsüller ile üredikleri için tek seferde 5-10 tane ürüyorlar[/K]"
Nasıl ürediklerini biliyorum, zaten bir demedim ki birkaç dedim. Her gün yeni yavruların doğması gayet olası 300 e yakın olduğunu söylüyorsunuz -ki bence en fazla 100-150 vardır yine de akvaryum hacimini bilmediğim için emin değilim- bunlardan 15 tanesi gün aşırı yumurta bırakırsa her gün açılan bir hatta birden fazla kapsül olabilir.
Son olarak yüz olsun üç yüz olsun bunlar abartılı sayılar, yemlemeyi kesseniz de bu ancak uzun sürede sayıyı istediğiniz kadar indirir, şimdilik tuzaklar kurarak yaklaşık yarısını uzaklaştırmanızı öneririm.[/QUOTE][QUOTE=GhostKoi]"[K]Fotoğraftaki salyangozların kabuklarındaki delikleri başka ne açabilir?[/K]"
Bütün canlılar gibi ramshornlar da yaşlanıp ölürler. Muhtemelen 1 yıl civarında bir ömürleri var. Ben 1,5 cm den büyük ramshorn görmedim. Kalabalık ortamda açlıktan da ölebilir. Eceliyle ölen canlının cesedinin ortadan kaldırılması yamyamlığa girer mi tartışmalı. Yamyamlık denilen şey kendi türünün avlanıp öldürülüp yenilmesidir. Ramshornların böyle bir kaabiliyetleri yok bildiğim kadarıyla. Beslenme amacıyla kabuk delemezler. Balık ölülerini hızlı bir şekilde ortadan kaldırmaları gözünüzü korkutmuş. Teziniz doğru olsaydı akvaryum gibi kapalı ortamda sayılarının artması değil, aksine zamanla azalması ve yok olması beklenirdi. Sizdeki artış büyük olasılıkla aşırı yemlemeden. Bir kere sayı kontrolden çıkınca aç bırakmanız pek fayda etmez.
Sonuçta kalsiyum içeren kabuklardaki delikler zaman içinde kendi kendine oluşabilir. Beyazlaşmalar da öyle.
Ramshorn beslemeseniz başka salyangoz besleseniz benzeri anatomi ve fizyolojiyi taşıdıklarından aynı kaygıları duyacaksınız yine. Salyangoz beslemeyebilirsiniz de, orası size kalmış.
Helena demişken gerçek avcı bir salyangoz türüdür. Afrikadaki sırtlanlar gibi sürü halinde bile avlanırlar. 2 akvaryumumda varlar ve ramshornların tutunmasına izin vermiyorlar. ramları ayrı akvaryumda besliyorum. fakat ilginçtir helenalarda hiçbir yamyamlık görmememe, duymamama rağmen yaptığım kontrollerde %25 civarı her boydan boş kabuklara rastlıyorum.
https://www.akvaryum.com/Forum/gizemli_helena_katil_olumleri_k984318.asp[/QUOTE]
300 tanesinin hepsi akvaryumda değil çoğunu farklı bir kaba ayırdım. Gördüğüm kapsülleri kazımaya çalışıyorum. Eceliyle ölme mevzusunu pek sanmıyorum çünkü salyangozları alalı bir sene olmadı. Farklı nedenlerle ölmüş olabilirler de tabi. Sonuçta kendi türünü yiyor. Buna yamyamlık diyebiliriz. Bu arada Akvaryum 70 litre.
[QUOTE=UrasArt]
"[K]Fotoğraftaki salyangozların kabuklarındaki delikleri başka ne açabilir[/K]"
Salyangozlar içinde en yırtıcı diyebileceğimiz helenalarda bile kabuk kırma gibi birşey söz konusu değil, zaten su altında bir salyangozun böyle birşey yapması oldukça şaşırtıcı olurdu.
Kabukların zamanla kuma karışıp çözündüklerini düşünüyorum
"[K]Her gün doğum yok kapsüller ile üredikleri için tek seferde 5-10 tane ürüyorlar[/K]"
Nasıl ürediklerini biliyorum, zaten bir demedim ki birkaç dedim. Her gün yeni yavruların doğması gayet olası 300 e yakın olduğunu söylüyorsunuz -ki bence en fazla 100-150 vardır yine de akvaryum hacimini bilmediğim için emin değilim- bunlardan 15 tanesi gün aşırı yumurta bırakırsa her gün açılan bir hatta birden fazla kapsül olabilir.
Son olarak yüz olsun üç yüz olsun bunlar abartılı sayılar, yemlemeyi kesseniz de bu ancak uzun sürede sayıyı istediğiniz kadar indirir, şimdilik tuzaklar kurarak yaklaşık yarısını uzaklaştırmanızı öneririm.[/QUOTE][QUOTE=GhostKoi]"[K]Fotoğraftaki salyangozların kabuklarındaki delikleri başka ne açabilir?[/K]"
Bütün canlılar gibi ramshornlar da yaşlanıp ölürler. Muhtemelen 1 yıl civarında bir ömürleri var. Ben 1,5 cm den büyük ramshorn görmedim. Kalabalık ortamda açlıktan da ölebilir. Eceliyle ölen canlının cesedinin ortadan kaldırılması yamyamlığa girer mi tartışmalı. Yamyamlık denilen şey kendi türünün avlanıp öldürülüp yenilmesidir. Ramshornların böyle bir kaabiliyetleri yok bildiğim kadarıyla. Beslenme amacıyla kabuk delemezler. Balık ölülerini hızlı bir şekilde ortadan kaldırmaları gözünüzü korkutmuş. Teziniz doğru olsaydı akvaryum gibi kapalı ortamda sayılarının artması değil, aksine zamanla azalması ve yok olması beklenirdi. Sizdeki artış büyük olasılıkla aşırı yemlemeden. Bir kere sayı kontrolden çıkınca aç bırakmanız pek fayda etmez.
Sonuçta kalsiyum içeren kabuklardaki delikler zaman içinde kendi kendine oluşabilir. Beyazlaşmalar da öyle.
Ramshorn beslemeseniz başka salyangoz besleseniz benzeri anatomi ve fizyolojiyi taşıdıklarından aynı kaygıları duyacaksınız yine. Salyangoz beslemeyebilirsiniz de, orası size kalmış.
Helena demişken gerçek avcı bir salyangoz türüdür. Afrikadaki sırtlanlar gibi sürü halinde bile avlanırlar. 2 akvaryumumda varlar ve ramshornların tutunmasına izin vermiyorlar. ramları ayrı akvaryumda besliyorum. fakat ilginçtir helenalarda hiçbir yamyamlık görmememe, duymamama rağmen yaptığım kontrollerde %25 civarı her boydan boş kabuklara rastlıyorum.
https://www.akvaryum.com/Forum/gizemli_helena_katil_olumleri_k984318.asp[/QUOTE]
300 tanesinin hepsi akvaryumda değil çoğunu farklı bir kaba ayırdım. Gördüğüm kapsülleri kazımaya çalışıyorum. Eceliyle ölme mevzusunu pek sanmıyorum çünkü salyangozları alalı bir sene olmadı. Farklı nedenlerle ölmüş olabilirler de tabi. Sonuçta kendi türünü yiyor. Buna yamyamlık diyebiliriz. Bu arada Akvaryum 70 litre.
Ramshron Salyangozlarda Yamyamlık Ve Tavsiye
[QUOTE=GhostKoi]
Gözlediğiniz şeyden emin misiniz? Ramshornların yamyamlık yaptığına hiç tanık olmadım. Bu canlılar otçul, çürükçül ve leşçil besleniyorlar fakat birbirlerini canlı canlı yedikleri söylenemez. Helena ile karıştırmış olabilirsiniz. Aşırı besleme olmayınca da kolay kolay fazla üreme olmaz. Üst üste bir nokta öbeklenmeleri orada bir besin kaynağı olduğu anlamına gelir sadece. Kırmızı, mavi ve kaplan desenli formlarıyla çok sevimli canlılardır. Biyolojik döngüye ve temizliğe katkıda bulunurlar. Akvaryum dengesi hakkında bir gösterge olarak fikir verirler. Yararlı canlılar oldukları söylenebilir.
Daha iyi salyangozlar nelermiş? Bu bir tercih meselesidir. Ben ramshorn ve physa larımdan memnunum.[/QUOTE]
Bunların Helena olmadığından eminim tabi ki fotoğraflara bakabilirsiniz. İlk başladığımda tecrübesizlikten aşırı besleme yaptım evet. Ancak şuan akvaryumda sadece birkaç yavru var. Onun için çok yem atmıyorum. Buna rağmen çok fazla ürüyorlar. İlk aldığımda ben de sevimli buluyordum. Onun için aldım zaten. Fotoğraftaki salyangozların kabuklarındaki delikleri başka ne açabilir?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242401/070220242050141.jpg[/IMG]
[QUOTE=UrasArt]Yamyamlık ile kendi türünü öldürmek farklı şeyler, ramshornlar yamyamlık yaparlar evet, çoğu omurgasız yapar, mesela karideslerin de ölen karidesleri yediklerini görmek mümkündür. Ancak ben birbirlerini öldürebileceklerini düşünmüyorum.
İncelediğimizde katil salyangoz gibi bir uzuvları yok.
Bu arada ramshornlar bu kadar çoğalıyorlarsa akvaryumda mutlaka fazla yemleme, aşırı yosun gibi sorunlar vardır, 300 kadar salyangoz varsa da her gün mutlaka birkaç tane doğup birkaç tane de ölüyordur.[/QUOTE]
Her gün doğum yok kapsüller ile üredikleri için tek seferde 5-10 tane ürüyorlar. Üreme eskiye göre azalmış durumda. Yosun konusunda aşırıyı bırakın akvaryumda benim eklediğim mossball dan başka yosun yok. Fazla ışık almıyo akvaryum.
[QUOTE=GhostKoi]
Gözlediğiniz şeyden emin misiniz? Ramshornların yamyamlık yaptığına hiç tanık olmadım. Bu canlılar otçul, çürükçül ve leşçil besleniyorlar fakat birbirlerini canlı canlı yedikleri söylenemez. Helena ile karıştırmış olabilirsiniz. Aşırı besleme olmayınca da kolay kolay fazla üreme olmaz. Üst üste bir nokta öbeklenmeleri orada bir besin kaynağı olduğu anlamına gelir sadece. Kırmızı, mavi ve kaplan desenli formlarıyla çok sevimli canlılardır. Biyolojik döngüye ve temizliğe katkıda bulunurlar. Akvaryum dengesi hakkında bir gösterge olarak fikir verirler. Yararlı canlılar oldukları söylenebilir.
Daha iyi salyangozlar nelermiş? Bu bir tercih meselesidir. Ben ramshorn ve physa larımdan memnunum.[/QUOTE]
Bunların Helena olmadığından eminim tabi ki fotoğraflara bakabilirsiniz. İlk başladığımda tecrübesizlikten aşırı besleme yaptım evet. Ancak şuan akvaryumda sadece birkaç yavru var. Onun için çok yem atmıyorum. Buna rağmen çok fazla ürüyorlar. İlk aldığımda ben de sevimli buluyordum. Onun için aldım zaten. Fotoğraftaki salyangozların kabuklarındaki delikleri başka ne açabilir?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242401/070220242050141.jpg[/IMG]
[QUOTE=UrasArt]Yamyamlık ile kendi türünü öldürmek farklı şeyler, ramshornlar yamyamlık yaparlar evet, çoğu omurgasız yapar, mesela karideslerin de ölen karidesleri yediklerini görmek mümkündür. Ancak ben birbirlerini öldürebileceklerini düşünmüyorum.
İncelediğimizde katil salyangoz gibi bir uzuvları yok.
Bu arada ramshornlar bu kadar çoğalıyorlarsa akvaryumda mutlaka fazla yemleme, aşırı yosun gibi sorunlar vardır, 300 kadar salyangoz varsa da her gün mutlaka birkaç tane doğup birkaç tane de ölüyordur.[/QUOTE]
Her gün doğum yok kapsüller ile üredikleri için tek seferde 5-10 tane ürüyorlar. Üreme eskiye göre azalmış durumda. Yosun konusunda aşırıyı bırakın akvaryumda benim eklediğim mossball dan başka yosun yok. Fazla ışık almıyo akvaryum.
Ramshron Salyangozlarda Yamyamlık Ve Tavsiye
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242401/050220242203201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242401/050220242202541.jpg[/IMG]
3 tane ile beslemeye başladım. Şuan 300 civarı var 1 sene bile olmadı. Üremeleri için sıcaklığı artırmak ve yeterli beslemek gerek. Bu şartlar sağlanınca beklediğinizden fazla ürerler. Yumurtaları pürüzsüz taşlara ve akvaryum camına yapıştırırlar. Lav kayası gibi delikli kayalara yapıştıramıyorlar. Ben çoğunu ayrı kovaya aldım. Ölü balıkları yaklaşık 2 saate yok ediyorlar. Yumuşak bitkiniz varsa onu da yok ederler. Ben üremelerini durdurmak için onlara yem vermeyi bıraktım. Balıklarım da yemleri zeminde bırakmıyorlar. Salyangozlar yemek yiyemeyince birbirini yemeye başladılar. 3-5 bazen 10 tanesi birinin üstüne toplanıp paramparça ediyorlar. Salyangozun içini boşaltıyorlar. Bembeyaz kabuğu kalıyo. Beslemeyi düşünenlere tavsiye vercek olursam, meraklısı değilseniz daha iyi salyangozlar var. Kontrol altında tutamam diyorsanız tavsiye etmem.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242401/050220242203201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242401/050220242202541.jpg[/IMG]
3 tane ile beslemeye başladım. Şuan 300 civarı var 1 sene bile olmadı. Üremeleri için sıcaklığı artırmak ve yeterli beslemek gerek. Bu şartlar sağlanınca beklediğinizden fazla ürerler. Yumurtaları pürüzsüz taşlara ve akvaryum camına yapıştırırlar. Lav kayası gibi delikli kayalara yapıştıramıyorlar. Ben çoğunu ayrı kovaya aldım. Ölü balıkları yaklaşık 2 saate yok ediyorlar. Yumuşak bitkiniz varsa onu da yok ederler. Ben üremelerini durdurmak için onlara yem vermeyi bıraktım. Balıklarım da yemleri zeminde bırakmıyorlar. Salyangozlar yemek yiyemeyince birbirini yemeye başladılar. 3-5 bazen 10 tanesi birinin üstüne toplanıp paramparça ediyorlar. Salyangozun içini boşaltıyorlar. Bembeyaz kabuğu kalıyo. Beslemeyi düşünenlere tavsiye vercek olursam, meraklısı değilseniz daha iyi salyangozlar var. Kontrol altında tutamam diyorsanız tavsiye etmem.
SON MESAJLAR
- 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera Killicory, 22:49
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
KULLANICILAR
- 119 Online Kullanıcı, 65 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
Laetacara,
Urar,
lojistisyen,
ternapi,
Ehtiyar,
Hidro Dinamik,
chucuk,
ProfMalawi,
Tnrfb,
TheDS,
darkaura,
mrah,
jamaisvus,
mustafatelli,
yeekim,
portre,
Sütçü,
nomercy,
EKAR,
ilterisdoğukan,
Balikcidede,
oktay42,
balta11,
Tolga8995,
enginm2000,
Serpent,
bysmokin,
gencaslann,
MelihB,
etiismail,
betta.ist,
-RBG-,
EvcilAl,
HaydarGul,
murtdmr,
HalilSefaa,
nazemert1,
Enes Bilgili,
Betul_,
kyhni SPb_iuEa,
1xbet app_ztSt,
Leo#[Owitipitdrnyjip,
oguzhanns,
osmandbnl,
Sufisu,
Mr. WingMan,
riderfish,
berat76,
Sungurr,
Mertkk,
akvarist10UR,
Onurgozoglu,
AquaShirmp,
burak1996,
Huzeyfe.ylc,
AquaVita,
Dexy12,
Flytheshrimp,
eackgzz,
jezey,
Akyol hobi,
oguzsel,
√olkaπ,
OKIRATLI,
SJess,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
