ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
02 Mart 2011 04:08
Son Ziyaret:
16 Eylül 2011 23:45
Toplam Mesaj:
6 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
erdem kara
Doğum Tarihi:
03 Eylül 1986
Yaş:
39
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
erdem kara
SON 6 MESAJI
Melek Yavruları Hakkında?
Yer konusu hiç önemli değil boyları taşınabilecek boya geldiğinde 500 litrelik akvaryuma taşıyabilirim akvaryumu bölerek 100 litrelik bir kısmını bunlara ayırırım.
Link içinde teşekkür ederim okudum hepsini.
Yer konusu hiç önemli değil boyları taşınabilecek boya geldiğinde 500 litrelik akvaryuma taşıyabilirim akvaryumu bölerek 100 litrelik bir kısmını bunlara ayırırım.
Link içinde teşekkür ederim okudum hepsini.
Melek Yavruları Hakkında?
8-9 aydır 2 adet melek çiftim var 8-9 aydır 1 hafta arayla yumurtluyorlar.Akvaryum karma olduğu için yavruları büyütemiyordum kendi haline bırakıyordum.Geçenlerde 20litrelik ufak bir akvaryum aldım yavrular için.
Yaklaşık 200tane filan yavru çıktı yumurtalardan tamamen keseleri kayboldu fakat yavrular dipte iç içe duruyorlar.Sanki kafalarında mıknatısa yapışmış gibi yumak halinde duruyorlar yüzmeye çalışıyorlar.Suyun yuksekliği 14cm ısıtıcı 28 derecede havalandırma oldukça iyi.Bunun sorunu ne olabilir bugun ilk defa 1cmd en küçük balıklar için olan yemlerden verdim.Ama halen dipte dediğim gibi gruplar halinde kafa kafaya vermiş çırpınıyorlar.
20 tane filan balık tek başına yüzüyor su yüzeyine filan çıkabiliyorlar ama diğerleri hep tabana yakın hareket halindeler.Su yüksekliği az ama hava keselerinin dolmamasından kaynaklı bir durum olabilir bundan şüpheleniyorum ama emind eğilim.
Daha önce öelek yavrusu alıpda boyle bir sorun ile karşılaşan oldumu zamanla düzelecek bir durummu yoksa müdahale etmem gerekiyormu?
Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim.
8-9 aydır 2 adet melek çiftim var 8-9 aydır 1 hafta arayla yumurtluyorlar.Akvaryum karma olduğu için yavruları büyütemiyordum kendi haline bırakıyordum.Geçenlerde 20litrelik ufak bir akvaryum aldım yavrular için.
Yaklaşık 200tane filan yavru çıktı yumurtalardan tamamen keseleri kayboldu fakat yavrular dipte iç içe duruyorlar.Sanki kafalarında mıknatısa yapışmış gibi yumak halinde duruyorlar yüzmeye çalışıyorlar.Suyun yuksekliği 14cm ısıtıcı 28 derecede havalandırma oldukça iyi.Bunun sorunu ne olabilir bugun ilk defa 1cmd en küçük balıklar için olan yemlerden verdim.Ama halen dipte dediğim gibi gruplar halinde kafa kafaya vermiş çırpınıyorlar.
20 tane filan balık tek başına yüzüyor su yüzeyine filan çıkabiliyorlar ama diğerleri hep tabana yakın hareket halindeler.Su yüksekliği az ama hava keselerinin dolmamasından kaynaklı bir durum olabilir bundan şüpheleniyorum ama emind eğilim.
Daha önce öelek yavrusu alıpda boyle bir sorun ile karşılaşan oldumu zamanla düzelecek bir durummu yoksa müdahale etmem gerekiyormu?
Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim.
Melek Yumurtaları ve İç Parazit ?(Resimli)
28derecede sabit akvaryum ısısı.Ama farkettiğim birşey var internette bu hastalık için ısıyı kademeli olarak 32 dereceye cıkarıp ilaç tedavisi yapılması öneriliyor fakat soğuk suda yapılan tedavi daha faydalı oluyor en azından balık soğuk suda daha az hastalık belirtisi gösteriyor.Dün karantinadaki balıkları akvaryuma almıştım melek balığıda ramirez de 5-6 dk sonra dipe çöküp yan yattılar öldüklerini düşünerekten karantina tankına aldım balıkları atmak için 2-3 dk geçtikten sonra baktığımda balıklar yeniden kalkmış normal bir şekilde duruyorlardı karantinada ki karantinada ısıtıcı yok sıcak su eklemeyi de keşmiştim büyük ihtimal 20-22 derece arası bi su sıcaklığı var balıklara şok etkisi yaratmış olabilir.Dün gece melek balığı öldü fakat ramirez halen yaşamakta bugun yem attığımda biraz hareketlenir gibi oldu oldu ama bilmiyorum hiç umudum yok iyileşeceğinden.
28derecede sabit akvaryum ısısı.Ama farkettiğim birşey var internette bu hastalık için ısıyı kademeli olarak 32 dereceye cıkarıp ilaç tedavisi yapılması öneriliyor fakat soğuk suda yapılan tedavi daha faydalı oluyor en azından balık soğuk suda daha az hastalık belirtisi gösteriyor.Dün karantinadaki balıkları akvaryuma almıştım melek balığıda ramirez de 5-6 dk sonra dipe çöküp yan yattılar öldüklerini düşünerekten karantina tankına aldım balıkları atmak için 2-3 dk geçtikten sonra baktığımda balıklar yeniden kalkmış normal bir şekilde duruyorlardı karantinada ki karantinada ısıtıcı yok sıcak su eklemeyi de keşmiştim büyük ihtimal 20-22 derece arası bi su sıcaklığı var balıklara şok etkisi yaratmış olabilir.Dün gece melek balığı öldü fakat ramirez halen yaşamakta bugun yem attığımda biraz hareketlenir gibi oldu oldu ama bilmiyorum hiç umudum yok iyileşeceğinden.
Melek Yumurtaları ve İç Parazit ?(Resimli)
Öncelikle yorumlar için teşekkürler.
Stres olayına ise tamamen katılıyorum bu hastalık yüzünden kaybettiğim balıklar genellikle dip çekimi ve su değişiminden sonraki süreçte oldu ve ölenlerin hepsi diğer balıklara göre yaş olarak daha küçük olanlardı sanırım dip çekimi sırasında fazla stres yapıyorlar.Ve daha sonrasında kayıp oluyor.Özellikle o son anları delirmişcesine çırpınışlarını görmek oldukça üzücü bir durum.Dün yavrulamak üzere olan anaç melek balığımdada sanki bu hastalık belirtileri vardı ipliksi dışkı çıkarıyordu.Ana tanka attığım 1 tablet flagyl ve yarım çaybardağı sarımsak suyu ile birlikte sarımsak suyunda ıslattığım pul yem sanırım etkili oldu balığımın dışkısı düzeldi.Bugunde sarımsak suyu vermeyi düşünüyorum.Yumurtaların akıbeti belli olana kadar bu şekilde devam edicem daha sonrasında su değişimi yapmayı düşünüyorum.
Karantinadaki ramirez ve meleğim ise herhangi bir değişiklik göstermediler halen hastalık belirtilerini gösteriyorlar yeme hareketlenmemekteler ve hızlı solunum yapıyorlar.Dün gece karantinadaki meleğim ölücekmiş gibiydi hızlı hareketlerle yüzüyor deli gibi sağa sola çarpıyordu suyun üstüne çıkmaya çalışıyordu.Bu hareketlerini 2-3 dk sürdürdü ve dipte yan yatar birşekilde kaldı öldüğünü düşünüyordumki ramirez balığı gidip bunu ağzıyla itmeye başladı 5-6 kere boyle ittirdi kafasıyla meleği daha sonra melek balığı yeniden kalktı ve yine o hasta durumuna döndü ve şimdi baktığımda halen yaşıyordu.Ramirezin hareketlerinin nedenini bilmiyorum ama yine aynı ramirez ana tankta ölen başka bir ramirez için aynı hareketleri yapmıstı sanki hasta balığı kendine getirmeye çalışıyor.Oldukça ilginç bir durum.
Dip çekimi olayına bir çözüm bulmam gerekiyor.Bitkili akvaryum olduğu için bitkileri filan çıkarmak zorunda kalıyorum dip çekimi yaparken aynı şekilde mango köklerinide çıakrtıyorum daha rahat temizlemek için zaten köklerin ve bitkilerin verdiği bir sarımtıraklık var suda kumum da ince beyaz kum olduğundan dip temizliği yaparken kumda suyu bayabir bulandırıyor bu durumda balıkların üzerinde olumsuz bir etki yapıyor yoğun stres altında bırakıyor balıkları.
Yumurtalara gelirsek dün gece başka bir yaprağı temizliyorlardı sanırım yumurtaları taşıyacaklardı.Temizlik bittikten sonra yumurtaları aldılar fakat sanırım stresle mideye indirdiler yumurtaları yaklaşık 400 yumurtadan geriye 70-80tane kaldı ilk yumurta dökümleri olduğundan fazla önemsemiyorum biraz bu duyguları otursun.
Birde bu cam balıkları kadar sağlam balık görmedim acayip dayanıklılar.5 tane cam balığı var hediye olarak geldiler.Renk şırıngalandığı için ben sıcak bakmıyorum bu balıklara akvaryumdaki dogallığı bozuyorlar ama şuana kadar bütün salgınlardan sağ çıktılar.Bunlardanda şüphelenmiyor değilim acaba bakterilere taşıyıcılık mı yapıyorlar:D
Öncelikle yorumlar için teşekkürler.
Stres olayına ise tamamen katılıyorum bu hastalık yüzünden kaybettiğim balıklar genellikle dip çekimi ve su değişiminden sonraki süreçte oldu ve ölenlerin hepsi diğer balıklara göre yaş olarak daha küçük olanlardı sanırım dip çekimi sırasında fazla stres yapıyorlar.Ve daha sonrasında kayıp oluyor.Özellikle o son anları delirmişcesine çırpınışlarını görmek oldukça üzücü bir durum.Dün yavrulamak üzere olan anaç melek balığımdada sanki bu hastalık belirtileri vardı ipliksi dışkı çıkarıyordu.Ana tanka attığım 1 tablet flagyl ve yarım çaybardağı sarımsak suyu ile birlikte sarımsak suyunda ıslattığım pul yem sanırım etkili oldu balığımın dışkısı düzeldi.Bugunde sarımsak suyu vermeyi düşünüyorum.Yumurtaların akıbeti belli olana kadar bu şekilde devam edicem daha sonrasında su değişimi yapmayı düşünüyorum.
Karantinadaki ramirez ve meleğim ise herhangi bir değişiklik göstermediler halen hastalık belirtilerini gösteriyorlar yeme hareketlenmemekteler ve hızlı solunum yapıyorlar.Dün gece karantinadaki meleğim ölücekmiş gibiydi hızlı hareketlerle yüzüyor deli gibi sağa sola çarpıyordu suyun üstüne çıkmaya çalışıyordu.Bu hareketlerini 2-3 dk sürdürdü ve dipte yan yatar birşekilde kaldı öldüğünü düşünüyordumki ramirez balığı gidip bunu ağzıyla itmeye başladı 5-6 kere boyle ittirdi kafasıyla meleği daha sonra melek balığı yeniden kalktı ve yine o hasta durumuna döndü ve şimdi baktığımda halen yaşıyordu.Ramirezin hareketlerinin nedenini bilmiyorum ama yine aynı ramirez ana tankta ölen başka bir ramirez için aynı hareketleri yapmıstı sanki hasta balığı kendine getirmeye çalışıyor.Oldukça ilginç bir durum.
Dip çekimi olayına bir çözüm bulmam gerekiyor.Bitkili akvaryum olduğu için bitkileri filan çıkarmak zorunda kalıyorum dip çekimi yaparken aynı şekilde mango köklerinide çıakrtıyorum daha rahat temizlemek için zaten köklerin ve bitkilerin verdiği bir sarımtıraklık var suda kumum da ince beyaz kum olduğundan dip temizliği yaparken kumda suyu bayabir bulandırıyor bu durumda balıkların üzerinde olumsuz bir etki yapıyor yoğun stres altında bırakıyor balıkları.
Yumurtalara gelirsek dün gece başka bir yaprağı temizliyorlardı sanırım yumurtaları taşıyacaklardı.Temizlik bittikten sonra yumurtaları aldılar fakat sanırım stresle mideye indirdiler yumurtaları yaklaşık 400 yumurtadan geriye 70-80tane kaldı ilk yumurta dökümleri olduğundan fazla önemsemiyorum biraz bu duyguları otursun.
Birde bu cam balıkları kadar sağlam balık görmedim acayip dayanıklılar.5 tane cam balığı var hediye olarak geldiler.Renk şırıngalandığı için ben sıcak bakmıyorum bu balıklara akvaryumdaki dogallığı bozuyorlar ama şuana kadar bütün salgınlardan sağ çıktılar.Bunlardanda şüphelenmiyor değilim acaba bakterilere taşıyıcılık mı yapıyorlar:D
Melek Yumurtaları ve İç Parazit ?(Resimli)
15 gün filan önce yetişkin olmayan meleklerim yumurta bıraktı diye konu açmıştım o yumurtaları 2.gün anne ve babası yemişti.
Akvaryumda 6 adet gövdesi 4-5cm olan melekler vardı(125lt) 2-3 gün önce %30 su değişimi yaptım dip çekimi yaparak.Su değişiminden sonra 2 tane meleğim pasifleşti mango köklerinin arkalarına saklanmya ve ip şeklinde dışkı bırakmaya başladılar.2 gündür yem yemiyorlardı ıspanak-bezelye vb yemler verdim kabız olduklarını düşünerek.Ama bunlarıda yemediler.İç parazit olmaması için özellikle diyetlerinde sarımsaklı yemler bulunduruyordum.Bugun artık iç parazit olduklarından iyicene emin oldum ve gidip flagyl aldım.Eve geldiğimde meleklerden biri ölmüştü suyun üserinde hızlıca sağa sola gidiyordu delirmiş gibiydi daha sonra zaten öldü son anlarıydı sanırım.Özellikle ilk balıkları aldığımdan beri en sevdiğimdi ölen melek.Diğer melek halen yaşıyordu hızlı nefes alıp vermesi dahada hızlanmıştı.Birde ramirezlerimdne birininde aynı belirtileri göstermeye başladıgını gordum.Direk onları başka bir yere aktardım ve 1 tablet flagyl suda eritip suya döktüm.bundan yaklaşık 2saat sonra sarımsak suyu çıkardım ve yine suya ekledim biraz yem vermedim çünkü yeme hareketlenmemekteler.Ana tankada 1 tablet flagyl eritip koydum ayrıca sarımsak suyuna bulanmış pul yem verdim biraz.
Bu akşam %10 su değişimi yapmayı düşünüyorum ana tankta hasta balıkların bulundugu kapa 1 tablet daha flagyl koyup onları beklettikten sonra gece ana tanka aktarıcam sanırım.Geçen su değişimi yaparken 5 litre filan suyu sısınmadan direk serin olarak koymuştum önceki yavru döken melekerim tekrar böyle bir aktivitede bulunsunlar diye.Önceki çiftin dışında ölenide saymassak 3 melek var 1 tanesi hasta zaten ayrı bölümde geri kalan 2side sanırım zoraki olarak eş tuttular birbirleriyle bugun hasta olan melek ve ramirez ile ilgilenirken zoraki eş tuttular dediklerimin tülerinin çıkı oldugunu ve yaprakları koparıcakmış gibi ağzılarıyla temizlediklerini gördüm ve 20dk filan önce yumurtalarını döktüler.Sağlıklı birşekilde yumurta dökümü ve döllenmesi yaptılar gördüğüm kadarıyla.Umarım bu sefer yumurtalar yenmez eski çiftim ise empati yapmadan diğer çiftin bölgesine girmeye çlaışıyor ve onları yoruyor.Daha 15 gün önce kendilerinin yaşadığı eziyeti unutmuşa benziyorlar:D
Benim sormak istediğim artık hasta melek ve ramirezden umudu kestim gibi birşey ama anatanka nasıl bir önlem alabilirim. Şuanda hasta balık varmı yokmu bilmiyorum ana tankta ama yeni doğum yapan anaç balık ince ipliksi dışkı yaptı demin bu durumdan oldukca korktum.Normal ölümlerde fazla üzülmüyorum ama eş tutmuş meleklerim için korkuyorum.Ana tanka flagyl kullanmaya devammı edeyim yoksa sarımsak suyu gibi daha dogal yollaramı basvurayım.
Birde Akvaruyumun içindeki suyu devirdaym yapan yukardan akıtan düzenek oksijen saglarmı balıklara aynı zamanda dış filtrede var bunalara gtüvenerek anatankın hava motorunu hasta balıkların bulundugu kapa bağlamıştım.Ne yapmamı önerirsiniz.Yarında 2 akvaryumada bemiks vereceğim.Su değişimini nasıl yapmalıyım filan bir bilgi verirseniz sevinirim.
Yumurtalardan birkaç resim ekledim yakında birde video ekleyeceğim yumurtlama anı ile ilgili.Ama önceliğim hastalık ile ilgili.İnternettede ne akdar aratırsam aratayım tam bir bilgi edinemedim bu tür hızlı solunum ipliksi dışkı iştahsızlık gibi belirtiler görenler önerilen ilaçları kullansada kullanmasada ölenlerde olmıuş iyileşip sağlıklı birşekilde devam edende.Bu yüzden bu konuyu açıyorum eğerki anatankta da baktri varsa nasıl yokedebilirim.
Daha bu hobiye başlayalı 2 ay olduğu için biraz fazla soru soruyorum ama idare edin artık:D



15 gün filan önce yetişkin olmayan meleklerim yumurta bıraktı diye konu açmıştım o yumurtaları 2.gün anne ve babası yemişti.
Akvaryumda 6 adet gövdesi 4-5cm olan melekler vardı(125lt) 2-3 gün önce %30 su değişimi yaptım dip çekimi yaparak.Su değişiminden sonra 2 tane meleğim pasifleşti mango köklerinin arkalarına saklanmya ve ip şeklinde dışkı bırakmaya başladılar.2 gündür yem yemiyorlardı ıspanak-bezelye vb yemler verdim kabız olduklarını düşünerek.Ama bunlarıda yemediler.İç parazit olmaması için özellikle diyetlerinde sarımsaklı yemler bulunduruyordum.Bugun artık iç parazit olduklarından iyicene emin oldum ve gidip flagyl aldım.Eve geldiğimde meleklerden biri ölmüştü suyun üserinde hızlıca sağa sola gidiyordu delirmiş gibiydi daha sonra zaten öldü son anlarıydı sanırım.Özellikle ilk balıkları aldığımdan beri en sevdiğimdi ölen melek.Diğer melek halen yaşıyordu hızlı nefes alıp vermesi dahada hızlanmıştı.Birde ramirezlerimdne birininde aynı belirtileri göstermeye başladıgını gordum.Direk onları başka bir yere aktardım ve 1 tablet flagyl suda eritip suya döktüm.bundan yaklaşık 2saat sonra sarımsak suyu çıkardım ve yine suya ekledim biraz yem vermedim çünkü yeme hareketlenmemekteler.Ana tankada 1 tablet flagyl eritip koydum ayrıca sarımsak suyuna bulanmış pul yem verdim biraz.
Bu akşam %10 su değişimi yapmayı düşünüyorum ana tankta hasta balıkların bulundugu kapa 1 tablet daha flagyl koyup onları beklettikten sonra gece ana tanka aktarıcam sanırım.Geçen su değişimi yaparken 5 litre filan suyu sısınmadan direk serin olarak koymuştum önceki yavru döken melekerim tekrar böyle bir aktivitede bulunsunlar diye.Önceki çiftin dışında ölenide saymassak 3 melek var 1 tanesi hasta zaten ayrı bölümde geri kalan 2side sanırım zoraki olarak eş tuttular birbirleriyle bugun hasta olan melek ve ramirez ile ilgilenirken zoraki eş tuttular dediklerimin tülerinin çıkı oldugunu ve yaprakları koparıcakmış gibi ağzılarıyla temizlediklerini gördüm ve 20dk filan önce yumurtalarını döktüler.Sağlıklı birşekilde yumurta dökümü ve döllenmesi yaptılar gördüğüm kadarıyla.Umarım bu sefer yumurtalar yenmez eski çiftim ise empati yapmadan diğer çiftin bölgesine girmeye çlaışıyor ve onları yoruyor.Daha 15 gün önce kendilerinin yaşadığı eziyeti unutmuşa benziyorlar:D
Benim sormak istediğim artık hasta melek ve ramirezden umudu kestim gibi birşey ama anatanka nasıl bir önlem alabilirim. Şuanda hasta balık varmı yokmu bilmiyorum ana tankta ama yeni doğum yapan anaç balık ince ipliksi dışkı yaptı demin bu durumdan oldukca korktum.Normal ölümlerde fazla üzülmüyorum ama eş tutmuş meleklerim için korkuyorum.Ana tanka flagyl kullanmaya devammı edeyim yoksa sarımsak suyu gibi daha dogal yollaramı basvurayım.
Birde Akvaruyumun içindeki suyu devirdaym yapan yukardan akıtan düzenek oksijen saglarmı balıklara aynı zamanda dış filtrede var bunalara gtüvenerek anatankın hava motorunu hasta balıkların bulundugu kapa bağlamıştım.Ne yapmamı önerirsiniz.Yarında 2 akvaryumada bemiks vereceğim.Su değişimini nasıl yapmalıyım filan bir bilgi verirseniz sevinirim.
Yumurtalardan birkaç resim ekledim yakında birde video ekleyeceğim yumurtlama anı ile ilgili.Ama önceliğim hastalık ile ilgili.İnternettede ne akdar aratırsam aratayım tam bir bilgi edinemedim bu tür hızlı solunum ipliksi dışkı iştahsızlık gibi belirtiler görenler önerilen ilaçları kullansada kullanmasada ölenlerde olmıuş iyileşip sağlıklı birşekilde devam edende.Bu yüzden bu konuyu açıyorum eğerki anatankta da baktri varsa nasıl yokedebilirim.
Daha bu hobiye başlayalı 2 ay olduğu için biraz fazla soru soruyorum ama idare edin artık:D



Yetişkin olmayan Meleklerim Yumurta bıraktı?
125 lt lik bitkili tankıma yaklasık 2 ay önce 8 adet melek yavrusu aldım aldığımda yaklaşık 3-3,5 cm gövde boyları vardı.Ayrıca akvaryumda 2 adet cüce vatoz 2adet çöpçü 4adet de cam balığı bulunmakta fakat cüce vatozlarımı aldığım akvaryumcu biraz kalitesizdi sanırım hastalıklı olarak geldiler ilk 2 gün içerisinde vatozlarım öldü diğer blaıklarda hastalandı.2 adet meleğim de öldü bu süreçte birisi yüksek kanattı ve yüzgeçleri çürüdü çok üzücü bir durumu vardı neyseki diğer balıkları tanktan ayırmadan ilaç desteğiyle kurtarmayı başardım.Şuana kadar başka kayıp vermeden geldim 2 gün önce arkadaşım balıklardan birinin ağaç köklerinin arkasında dolaştıgını ve karnının koyulaştıgını soyledi daha küçük olduklarını bildiğimden yumurta olayı hiç aklıma gelmedi kabız oldugunu düşündüm ıspanak vericektimki elektrikler gitti geldi daha sonra akvaryuma baktıgımda ağaç kökü ve ısıtıcının arasında bulunan yaprağa yumurta dökmüş sanırım karanlıkta kalınca acele ile erkenden döktü.Resmen şok oldum dişi olan yumurtladıgı belliydi anüs kısmı çıkmıştı yumurtaların başında nöbet halindeydi(4cm).Erkek olan yaklaşık 5 cm civarı gövdesi var o da diğer balıkları o bölgeden savuşturma görevindeydi şuanda tank 2ye ayrılmış gibi bir kısmında 2melek ve ymurtaları diğer yandaysa diğer balıklar.Şuanda başka bir tankım bulunmadıgından balıkları ayırmak gibi bir şansım yok yumurtlayalı 2gün(3.güne girdik) oldu ve şuana kadar sadece 15tane mantarlaşan yumurta oldu 150 taneye yakın sağlam yumurta var.Suyun 4te3 ünü daha 4gün önce değiştirdim bitkiler 5-6 tane filiz verdi su kaliteis iyi durumda ilaçlarını filan yeni atmıştım belki yumrutalarda az kayıp vermem bundan kaynaklanıyordur ama yaşayacaklarını zaten sanmıyorum populasyon fazla tankta şuanda melek yavrularını yiyebilecek sadece melekler var ama onlarında boyu 3ile5 cm arasında eğerki balıklar yumurtadan cıkar ve yaşarlarsa acemi şansı vardırya nasıl bir yol izlememi önerirsiniz.Dış filtre var arasıra çöpçüler filtreye kaçıyorlar sanki inadına yapıyorlar onada acilen bir çözüm bulmam lazım şuanda çöcüler dışında akvaryumu temiz tutacak balıklarım yok filtreyede kadın corapı tarzı bir çzüm bulursam iyicene mahvolucak su.Bilmiyorum valla:D
ya bu yumurtaları feda edip bir sonraki yumurtlamayı başka tankta yaptırcam yada birşekilde yaşatmaya çalışıcam yavruları
henüz beklemiyordum yumurtlamalarını çünkü okadar kişi varki melekleri 12-13cm olmuş ve eş tutmalarına rağmen yavrulamıyorlar bunlar ise bi anda oldu bittiye getirdiler:D Yazıda biraz uzun oldu ama:D Şimdiden teşekkürler cevaplar için.00:00 2011-03-02 06:56:33
1tanede resim ekleyeyim bu sadece yaprağın gorunen kısmı diğer tarafı ve arkaya dogru uzanan yanındada yumurtalar mevcut.Resimdeki şahıs da anne balık olmakta:D
125 lt lik bitkili tankıma yaklasık 2 ay önce 8 adet melek yavrusu aldım aldığımda yaklaşık 3-3,5 cm gövde boyları vardı.Ayrıca akvaryumda 2 adet cüce vatoz 2adet çöpçü 4adet de cam balığı bulunmakta fakat cüce vatozlarımı aldığım akvaryumcu biraz kalitesizdi sanırım hastalıklı olarak geldiler ilk 2 gün içerisinde vatozlarım öldü diğer blaıklarda hastalandı.2 adet meleğim de öldü bu süreçte birisi yüksek kanattı ve yüzgeçleri çürüdü çok üzücü bir durumu vardı neyseki diğer balıkları tanktan ayırmadan ilaç desteğiyle kurtarmayı başardım.Şuana kadar başka kayıp vermeden geldim 2 gün önce arkadaşım balıklardan birinin ağaç köklerinin arkasında dolaştıgını ve karnının koyulaştıgını soyledi daha küçük olduklarını bildiğimden yumurta olayı hiç aklıma gelmedi kabız oldugunu düşündüm ıspanak vericektimki elektrikler gitti geldi daha sonra akvaryuma baktıgımda ağaç kökü ve ısıtıcının arasında bulunan yaprağa yumurta dökmüş sanırım karanlıkta kalınca acele ile erkenden döktü.Resmen şok oldum dişi olan yumurtladıgı belliydi anüs kısmı çıkmıştı yumurtaların başında nöbet halindeydi(4cm).Erkek olan yaklaşık 5 cm civarı gövdesi var o da diğer balıkları o bölgeden savuşturma görevindeydi şuanda tank 2ye ayrılmış gibi bir kısmında 2melek ve ymurtaları diğer yandaysa diğer balıklar.Şuanda başka bir tankım bulunmadıgından balıkları ayırmak gibi bir şansım yok yumurtlayalı 2gün(3.güne girdik) oldu ve şuana kadar sadece 15tane mantarlaşan yumurta oldu 150 taneye yakın sağlam yumurta var.Suyun 4te3 ünü daha 4gün önce değiştirdim bitkiler 5-6 tane filiz verdi su kaliteis iyi durumda ilaçlarını filan yeni atmıştım belki yumrutalarda az kayıp vermem bundan kaynaklanıyordur ama yaşayacaklarını zaten sanmıyorum populasyon fazla tankta şuanda melek yavrularını yiyebilecek sadece melekler var ama onlarında boyu 3ile5 cm arasında eğerki balıklar yumurtadan cıkar ve yaşarlarsa acemi şansı vardırya nasıl bir yol izlememi önerirsiniz.Dış filtre var arasıra çöpçüler filtreye kaçıyorlar sanki inadına yapıyorlar onada acilen bir çözüm bulmam lazım şuanda çöcüler dışında akvaryumu temiz tutacak balıklarım yok filtreyede kadın corapı tarzı bir çzüm bulursam iyicene mahvolucak su.Bilmiyorum valla:D
ya bu yumurtaları feda edip bir sonraki yumurtlamayı başka tankta yaptırcam yada birşekilde yaşatmaya çalışıcam yavruları
henüz beklemiyordum yumurtlamalarını çünkü okadar kişi varki melekleri 12-13cm olmuş ve eş tutmalarına rağmen yavrulamıyorlar bunlar ise bi anda oldu bittiye getirdiler:D Yazıda biraz uzun oldu ama:D Şimdiden teşekkürler cevaplar için.
1tanede resim ekleyeyim bu sadece yaprağın gorunen kısmı diğer tarafı ve arkaya dogru uzanan yanındada yumurtalar mevcut.Resimdeki şahıs da anne balık olmakta:D
SON MESAJLAR
- Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Akvaryum Yapımında Silikon Payı pianoƒish, 14:36
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 11:53
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 11:53
- Bitki Çeşitleri emreemin 11:46
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 11:46
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 11:46
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 11:46
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 11:28
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 11:28
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 11:05
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 11:05
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 11:04
- Karides Arıyorum ferhattt 11:04
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 11:04
- Creaqua Slimline Flex 35 BalikAdam3099 10:56
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 10:50
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 10:41
KULLANICILAR
- 127 Online Kullanıcı, 70 Üye
Online Kullanıcılar
scorpion26,
aquaticathearmi,
MertSoyumert,
sina cen,
Laetacara,
ternapi,
aredhelrim,
waterproof,
Sunborn,
Jotunheim,
flanormimar,
Redko,
Omer901,
EfeC,
Tortuga7,
Deoxyss,
Tatar10,
jamaisvus,
yeekim,
portre,
ahmetfiratozkaya,
EKAR,
zen666,
ssener,
mehmet yılmaz,
serdar131977,
ErayDemirel,
Piranhabull06,
ilterisdoğukan,
ciways,
tarikyksl,
metalhead,
Faruk57,
murat efe,
TOLGA1453,
melankolia5,
bysmokin,
emregungor,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
murtdmr,
HalilSefaa,
Goldfish2000,
nazemert1,
DTxLorD,
Kemal eyilik,
Stoke,
ozherele_oyPa,
gurkanmutllu,
ozherele_ldoi,
Maverickse,
Jeveux,
Um1tcan,
osmandbnl,
BurakBozkurt10,
DigitalPen,
riderfish,
kocoglu,
Mithrandirr,
erimgorgulu,
Flytheshrimp,
sakal34,
ahmet22,
peace41,
oguzsel,
nakkas__45,
Wolkan,
OKIRATLI,
Omer0618,
Brdk64,
aupqua,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
