ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
11 Aralık 2011 19:38
Son Ziyaret:
10 Mart 2018 14:00
Toplam Mesaj:
25 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Serdar Er
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Tekirdag
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Serdar Er
SON 10 MESAJI
Kh Yükseltme Ve Hazırlanan Sıvı Gübreler Hakkında
Merhaba arkadaşlar,
1- su değişimlerinde R/O suda kullanmak için, GH ve PH 'a etki etmeden sadece KH'ı yükseltmek için ne önerirsiniz.
2-Marketlerde satılan karbonattan (çok eskiden alındığı için paketi de olmadığından hangisi olduğuna emin olmadığım, ya sodyumbikarbonat- nahco3 yada sodyumkarbonat - na2co3 ) eklediğimde KH yükseliyor. Ancak başka bir etkisi var mı bunu ben anlayamadım. Kısa ve uzun vadede formüldeki sodyumun etkisi akvaryuma ne şekilde olur ?
3-KH yükseltmek için Potasyumbikarbonat (KHCO3) için ne düşünüyorsunuz ve Potasyumkarbonat (K2CO3) için ne düşünüyorsunuz ?
4-Kendi N, K, P gübrelerinizi hazırlarken küflenmeyi yada topaklanmayı önlemek için ne önerirsiniz ? Sorbik asit kullanıyor musunuz ? Ben 250 ml 'lik hazırladığım gübrelerde 2 ml sıvı karbon kullanmıştım ve bir işe yaramadı.
Konuyla ilgili yardımcı olursanız sevinirim.
Merhaba arkadaşlar,
1- su değişimlerinde R/O suda kullanmak için, GH ve PH 'a etki etmeden sadece KH'ı yükseltmek için ne önerirsiniz.
2-Marketlerde satılan karbonattan (çok eskiden alındığı için paketi de olmadığından hangisi olduğuna emin olmadığım, ya sodyumbikarbonat- nahco3 yada sodyumkarbonat - na2co3 ) eklediğimde KH yükseliyor. Ancak başka bir etkisi var mı bunu ben anlayamadım. Kısa ve uzun vadede formüldeki sodyumun etkisi akvaryuma ne şekilde olur ?
3-KH yükseltmek için Potasyumbikarbonat (KHCO3) için ne düşünüyorsunuz ve Potasyumkarbonat (K2CO3) için ne düşünüyorsunuz ?
4-Kendi N, K, P gübrelerinizi hazırlarken küflenmeyi yada topaklanmayı önlemek için ne önerirsiniz ? Sorbik asit kullanıyor musunuz ? Ben 250 ml 'lik hazırladığım gübrelerde 2 ml sıvı karbon kullanmıştım ve bir işe yaramadı.
Konuyla ilgili yardımcı olursanız sevinirim.
Kh Yükseltme Ve Hazırlanan Sıvı Gübreler Hakkında
Merhaba arkadaşlar,
1- su değişimlerinde R/O suda kullanmak için, GH ve PH 'a etki etmeden sadece KH'ı yükseltmek için ne önerirsiniz.
2-Marketlerde satılan karbonattan (çok eskiden alındığı için paketi de olmadığından hangisi olduğuna emin olmadığım, ya sodyumbikarbonat- nahco3 yada sodyumkarbonat - na2co3 ) eklediğimde KH yükseliyor. Ancak başka bir etkisi var mı bunu ben anlayamadım. Kısa ve uzun vadede formüldeki sodyumun etkisi akvaryuma ne şekilde olur ?
3-KH yükseltmek için Potasyumbikarbonat (KHCO3) için ne düşünüyorsunuz ve Potasyumkarbonat (K2CO3) için ne düşünüyorsunuz ?
4-Kendi N, K, P gübrelerinizi hazırlarken küflenmeyi yada topaklanmayı önlemek için ne önerirsiniz ? Sorbik asit kullanıyor musunuz ? Ben 250 ml 'lik hazırladığım gübrelerde 2 ml sıvı karbon kullanmıştım ve bir işe yaramadı.
Konuyla ilgili yardımcı olursanız sevinirim.
Arkadaşlar neden cevap alamıyorum ? Yanlışım varsa söyleyin düzelteyeyim. Görülmüyor mu yazdıklarım, çok mu zor sordum ?
Merhaba arkadaşlar,
1- su değişimlerinde R/O suda kullanmak için, GH ve PH 'a etki etmeden sadece KH'ı yükseltmek için ne önerirsiniz.
2-Marketlerde satılan karbonattan (çok eskiden alındığı için paketi de olmadığından hangisi olduğuna emin olmadığım, ya sodyumbikarbonat- nahco3 yada sodyumkarbonat - na2co3 ) eklediğimde KH yükseliyor. Ancak başka bir etkisi var mı bunu ben anlayamadım. Kısa ve uzun vadede formüldeki sodyumun etkisi akvaryuma ne şekilde olur ?
3-KH yükseltmek için Potasyumbikarbonat (KHCO3) için ne düşünüyorsunuz ve Potasyumkarbonat (K2CO3) için ne düşünüyorsunuz ?
4-Kendi N, K, P gübrelerinizi hazırlarken küflenmeyi yada topaklanmayı önlemek için ne önerirsiniz ? Sorbik asit kullanıyor musunuz ? Ben 250 ml 'lik hazırladığım gübrelerde 2 ml sıvı karbon kullanmıştım ve bir işe yaramadı.
Konuyla ilgili yardımcı olursanız sevinirim.
Arkadaşlar neden cevap alamıyorum ? Yanlışım varsa söyleyin düzelteyeyim. Görülmüyor mu yazdıklarım, çok mu zor sordum ?
Hiç Yem Yemeyip Zayıflayan Balık
Fotoğraf: yok, zayıflayan balığın türü :galaxy rasbora
Hastalık Belirtileri: balığın bedeninin zayıflaması, daha az hareketlilik, hiç yem yememe
Akvaryum Kapasitesi (litre): 65 lt su miktari, brüt 82 lt civarı
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 6 ember tetra, 6 adet galaxy rasbora, 15 kiraz karidesi, 3 adet amano karidesi, 1 adet nerite, 20 adet minare sal., 10 adet rsmshorn salyangozu
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): ph:6,5-7, nitrat 10 ppm, kh:4 dkh , sıcaklık: 25,5 derece
Filitrasyon: 1000 gücünde dış filre
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: kullanılmadı
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): 2 haftada bir 20 lt su değişimi, akvaryumda yakın zamanda hiçbir değişiklik yapilmadi, akvaryum sık bitkili akvaryumdur, söz konusu bütün balıklar 4 ay önce alınmıştı ve diğerlerinin sağlığı normal, yemlere ilgileri var. Kullanılan yemler: tetra granül, hikari mikro pellets, hikari karides yemi, tetranın pul yemi, yemleme sadece aksamlari gunde bir defa. Canlı yem olarak haftada iki kere de mikro kurt yemi veriyorum, balık öldükten sonra suda solucan şeklinde olan ve kıvrılarak yüzen 2,5 -3 cm uzunluğunda beyaz solucan şeklinde bir canlı görmüştüm ve ağla onu almıştım acaba ölen balığın içinden mi çıktı bilmiyorum. Bir galaxy rasboramı bu zayıflama sonucu kaybettim iki tanesi de şu anda aynı belirtileri gösteriyor. Konuyla ilgili beni bilgilendirmenizi rica ediyorum.
Fotoğraf: yok, zayıflayan balığın türü :galaxy rasbora
Hastalık Belirtileri: balığın bedeninin zayıflaması, daha az hareketlilik, hiç yem yememe
Akvaryum Kapasitesi (litre): 65 lt su miktari, brüt 82 lt civarı
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 6 ember tetra, 6 adet galaxy rasbora, 15 kiraz karidesi, 3 adet amano karidesi, 1 adet nerite, 20 adet minare sal., 10 adet rsmshorn salyangozu
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): ph:6,5-7, nitrat 10 ppm, kh:4 dkh , sıcaklık: 25,5 derece
Filitrasyon: 1000 gücünde dış filre
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: kullanılmadı
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): 2 haftada bir 20 lt su değişimi, akvaryumda yakın zamanda hiçbir değişiklik yapilmadi, akvaryum sık bitkili akvaryumdur, söz konusu bütün balıklar 4 ay önce alınmıştı ve diğerlerinin sağlığı normal, yemlere ilgileri var. Kullanılan yemler: tetra granül, hikari mikro pellets, hikari karides yemi, tetranın pul yemi, yemleme sadece aksamlari gunde bir defa. Canlı yem olarak haftada iki kere de mikro kurt yemi veriyorum, balık öldükten sonra suda solucan şeklinde olan ve kıvrılarak yüzen 2,5 -3 cm uzunluğunda beyaz solucan şeklinde bir canlı görmüştüm ve ağla onu almıştım acaba ölen balığın içinden mi çıktı bilmiyorum. Bir galaxy rasboramı bu zayıflama sonucu kaybettim iki tanesi de şu anda aynı belirtileri gösteriyor. Konuyla ilgili beni bilgilendirmenizi rica ediyorum.
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Merhabalar,yaklasık bir yıl önce tamda ilk sayfada açıklandığı gibi powerled armatür yapmıştım. 30x1 w dimlenebilir power ledden iki sıra olacak şekilde (üstten akvaryumu ortalayan ve birbirlerine de 4 cm aralıklı duran 2x15) armatür yaptim. REnk dağılımı 6 deep red, 3 royal blue, 21 adet beyaz. Işik etrafa cok fazla dağıldığından 90 derece lens taktım. Akvaryumun ölçüleri 70x35x40 (h), ledlerin tabandan yüksekliği toplamda 38 cm, su yüzeyinden ledlerin yüksekliği 10 cm. Bugüne kadar low tech takıldığımdan yarım güçte calistiriyordum. Ancak yinede isik az gibi geliyordu. Sagitari, java fern ve anubiasta tabiki gelişme iyiydi.Şimdi bitki çeşitleri fazla ve hi tech yapıyorum. Tam güç çalıştırıyorum. Sizden özellikle ışığın yeterli olup olmadığı hakkında fikirlerinizi almak istiyorum. Bu arada iki sıra olduğunu tekrar hatırlatmak isterim.
Merhabalar,yaklasık bir yıl önce tamda ilk sayfada açıklandığı gibi powerled armatür yapmıştım. 30x1 w dimlenebilir power ledden iki sıra olacak şekilde (üstten akvaryumu ortalayan ve birbirlerine de 4 cm aralıklı duran 2x15) armatür yaptim. REnk dağılımı 6 deep red, 3 royal blue, 21 adet beyaz. Işik etrafa cok fazla dağıldığından 90 derece lens taktım. Akvaryumun ölçüleri 70x35x40 (h), ledlerin tabandan yüksekliği toplamda 38 cm, su yüzeyinden ledlerin yüksekliği 10 cm. Bugüne kadar low tech takıldığımdan yarım güçte calistiriyordum. Ancak yinede isik az gibi geliyordu. Sagitari, java fern ve anubiasta tabiki gelişme iyiydi.Şimdi bitki çeşitleri fazla ve hi tech yapıyorum. Tam güç çalıştırıyorum. Sizden özellikle ışığın yeterli olup olmadığı hakkında fikirlerinizi almak istiyorum. Bu arada iki sıra olduğunu tekrar hatırlatmak isterim.
50 Lt İçin Co2 Önerisi
[QUOTE=mrah]
[/QUOTE]
Gayet güzel açıklamışsınız uygulamanızı Emrah Bey, elinize sağlık. Umarım birgün bende sizin gibi testsiz yaşama geçebilirim. Şimdilik biraz daha gözlem yapmam gerekiyor diye düşünüyorum. Bu arada benim co2 dropcheckerım yok. Ne zamandır almak istiyordum bu konuşma vesilesiyle alıp birde ordan gelen verileri değerlendireceğim. Işık açıkken, kapalıyken ne gözüküyor gibi.
Emrah bey, yazın tankı soğutmak istediğinizde ne kullanıyorsunuz ve stabil hale getirebiliyor musunuz sıcaklığı ? Paylaşırsanız sevinirim. Ben buharlaşmayla soğumaya yardımcı olan normal küçük fanlardan kullanıyorum.
Ayrıca optimum ışık içinde Dennis Wong'un ışıkla ilgili vidyolarının bana mantıklı geldiğini belirtmek isterim. Onları da izlediğinize eminim :) Orda karbondioksit olmadan ışığın fazlasının bir işe yaramayacağı sonucunu çıkarmıştım ve kendisi grafikle verilen ışıkla bitki gelişimini karbondioksit ilişkisiyle birlikte açıklıyordu. Ölçüm olayına gelirsek evet o sıkıntılı bir iş. Ancak birçok hobici birleşerek PAR metre falan alması lazım heralde kesin veriler elde edebilmek için. :) Ben bunu dimlenebilen power ledler kullanarak gözlem sonucu gerektiğinde kısıp açarak aşmaya çalışıyorum.
[QUOTE=mrah]
[/QUOTE]
Gayet güzel açıklamışsınız uygulamanızı Emrah Bey, elinize sağlık. Umarım birgün bende sizin gibi testsiz yaşama geçebilirim. Şimdilik biraz daha gözlem yapmam gerekiyor diye düşünüyorum. Bu arada benim co2 dropcheckerım yok. Ne zamandır almak istiyordum bu konuşma vesilesiyle alıp birde ordan gelen verileri değerlendireceğim. Işık açıkken, kapalıyken ne gözüküyor gibi.
Emrah bey, yazın tankı soğutmak istediğinizde ne kullanıyorsunuz ve stabil hale getirebiliyor musunuz sıcaklığı ? Paylaşırsanız sevinirim. Ben buharlaşmayla soğumaya yardımcı olan normal küçük fanlardan kullanıyorum.
Ayrıca optimum ışık içinde Dennis Wong'un ışıkla ilgili vidyolarının bana mantıklı geldiğini belirtmek isterim. Onları da izlediğinize eminim :) Orda karbondioksit olmadan ışığın fazlasının bir işe yaramayacağı sonucunu çıkarmıştım ve kendisi grafikle verilen ışıkla bitki gelişimini karbondioksit ilişkisiyle birlikte açıklıyordu. Ölçüm olayına gelirsek evet o sıkıntılı bir iş. Ancak birçok hobici birleşerek PAR metre falan alması lazım heralde kesin veriler elde edebilmek için. :) Ben bunu dimlenebilen power ledler kullanarak gözlem sonucu gerektiğinde kısıp açarak aşmaya çalışıyorum.
50 Lt İçin Co2 Önerisi
[QUOTE=mrah]
[/QUOTE]
Benim gösterebileceğim başka kaynak yok maalesef Emrah bey. Bu bahsettiğiniz testsizlik yaklaşımını nasıl uyguluyorsunuz, anlamamı hızlandıracak sizin bana önereceğiniz bir kaynak varsa ben de incelemek isterim. : )
[QUOTE=mrah]
[/QUOTE]
Benim gösterebileceğim başka kaynak yok maalesef Emrah bey. Bu bahsettiğiniz testsizlik yaklaşımını nasıl uyguluyorsunuz, anlamamı hızlandıracak sizin bana önereceğiniz bir kaynak varsa ben de incelemek isterim. : )
50 Lt İçin Co2 Önerisi
Emrah bey, bu son açıklamanızla birlikte savunduklarınızı daha iyi anlayabildim ve çoğunda zaten bende sizinle hem fikirim. Vicdan rahatlatma konusu hariç: kötünün iyisi vardır : ) Eğer bu hobi canlılarımıza eziyet etmek üzerine diyorsanız, eziyet edeceksek en az eziyeti etmeye özen göstereceğiz tabiki. Bu kısımda da aynı fikirdeyim zaten : ) Diğer türlüsü düşünülebilir mi : ) Sıvı karbonu da zaten balık olmayan bir tankta denemekteyim.
Testlerin doğruluğu konusunda da sizinle aynı fikirdeyim ancak en azından bize bir fikir verebilecekleri kanaatindeyim. Tam verileri verdiklerine zaten bende sizin gibi inanmıyorum ama hiç alakasız bir sonuç çıkaracaklarını da zannetmiyorum. Zaten testleri yapıyorsak da bunların nasıl birbirleriyle etkileşime girdiklerini ve su kimyasına katkılarını bütün olarak değerlendirmeliyiz. Evet sadece üç test suyumuz hakkında çok birşey söyleyemez bize.
Öncelikle şahıs olarak Takashi Amano daha ticari işler yapmış gibi duruyor ve evet Takashi'dense anladığım kadarıyla Tom Barr'ın katkıları hobiye daha fazla ki yabancı forumlarda da ismi daha çok geçiyor. Zaten Takashi'nin çoğu tankı Iwagumi tarzı gibi ve bu da pek benim tarzım değil zaten : ) Rahmetliyi de böylece anmış olduk. : )
Takashi Amano tankları hakkında merak ettiğiniz bu bilgiyi daha önce paylaştığım adu aquascape adlı linkini verdiğim youtube videosundan edinmiştim (dakikası 4:32). Ayrıca Ada tarzı gübreleme ve Dennis Wong'un kendi gübre dozlama sistemini de açıkladığı Dennis Wong'un linkini verdiğim videosunda bulabilirsiniz.(dakika: 2:43)
https://www.youtube.com/watch?v=WxZI8akyxbg
Emrah bey, bu son açıklamanızla birlikte savunduklarınızı daha iyi anlayabildim ve çoğunda zaten bende sizinle hem fikirim. Vicdan rahatlatma konusu hariç: kötünün iyisi vardır : ) Eğer bu hobi canlılarımıza eziyet etmek üzerine diyorsanız, eziyet edeceksek en az eziyeti etmeye özen göstereceğiz tabiki. Bu kısımda da aynı fikirdeyim zaten : ) Diğer türlüsü düşünülebilir mi : ) Sıvı karbonu da zaten balık olmayan bir tankta denemekteyim.
Testlerin doğruluğu konusunda da sizinle aynı fikirdeyim ancak en azından bize bir fikir verebilecekleri kanaatindeyim. Tam verileri verdiklerine zaten bende sizin gibi inanmıyorum ama hiç alakasız bir sonuç çıkaracaklarını da zannetmiyorum. Zaten testleri yapıyorsak da bunların nasıl birbirleriyle etkileşime girdiklerini ve su kimyasına katkılarını bütün olarak değerlendirmeliyiz. Evet sadece üç test suyumuz hakkında çok birşey söyleyemez bize.
Öncelikle şahıs olarak Takashi Amano daha ticari işler yapmış gibi duruyor ve evet Takashi'dense anladığım kadarıyla Tom Barr'ın katkıları hobiye daha fazla ki yabancı forumlarda da ismi daha çok geçiyor. Zaten Takashi'nin çoğu tankı Iwagumi tarzı gibi ve bu da pek benim tarzım değil zaten : ) Rahmetliyi de böylece anmış olduk. : )
Takashi Amano tankları hakkında merak ettiğiniz bu bilgiyi daha önce paylaştığım adu aquascape adlı linkini verdiğim youtube videosundan edinmiştim (dakikası 4:32). Ayrıca Ada tarzı gübreleme ve Dennis Wong'un kendi gübre dozlama sistemini de açıkladığı Dennis Wong'un linkini verdiğim videosunda bulabilirsiniz.(dakika: 2:43)
https://www.youtube.com/watch?v=WxZI8akyxbg
50 Lt İçin Co2 Önerisi
[QUOTE]
[URL]http://www.ukaps.org/forum/threads/whats-the-importance-of-kh.31225/[/URL] ilginizi cekecegine eminim.
Dediginiz mantikli geliyor, karbonat KH arttiriyor kendi basina fakat bu kullandigimiz sekilde mumkun mu bilmiyorum. Ben bahsettiginiz su degerleriyle ilgili testlere tumden karsiyim, bir gun bir sorun yasar ve kaynagini bulamazsam o zaman problemi su degerlerimde ararim fakat insanlarin bitkili akvaryumlarda basarisiz olma sebeplerinin aslinda daha onemli farkli sebepleri var. KH/GH bu konuda dusunulecek en son nokta, benim dusuncem bu sekilde. Insanlari testlere yonlendirmeyide dogru bulmuyorum, bu tamamen insanin hayatini zorlastirmak, eger bir problem varsa ve cozulemiyorsa bu sekilde belki testler gerekebilir ama ortada bir problem yokken insanlari durduk yere harcama yapmaya sevk etmek/yonlendirmek cok yanlis bir tavsiye/davranis olarak goruyorum.[/QUOTE]
Emrah bey, öncelikle dediğiniz gibi sorun yoksa hiç bir ekstra masrafa yada değişikliğe kalkışılmamalı buna kesinlikle katılıyorum. Ben kendi gözlemim ve tecrübemi paylaşıyorum sizlerle. Bu karışımda kullanılan karbonat akvaryumdaki KH'ı arttırıyor çünkü bunu kendim test ederek gördüm. Kh'in bitkili akvaryumda doğrudan etkisi yok buna katılıyorum ancak karbondioksit tablosu var biliyorsunuzdur, Kh ve Ph değerlerinin kesişme noktalarında sudaki çözülmüş karbondioksidi gösteriyor. Ben bu aliexpress üzerinden aldığım karbonat ve limon tuzuyla hazırlanan düzeneği kullandığımda su yüzeyinde sıfır dalgalanma ve dış filtreye takılan vortex reaktör olmasına rağmen içerdeki çözülmüş karbondioksit o kadar az bulunuyordu ki bu verdiğim karbondiokside değmiyordu. O tabloda iki haneli karbondioksit rakamlarına bile ulaşamadım. Tabloyu bırakın, bitkilerde gözle görülür bir gelişme bile olmuyordu. Sonra bir araştırma yaptım. Referansımın kaynağını da vereyim ayrıca kendiside Takashi Amano ve Tom Barr' dan da dem vuruyor.
https://www.youtube.com/watch?v=1KfRo0z3SyA
ve onun verdiği Tom Barr açıklaması da burda
http://www.barrreport.com/forum/barr-report/co2-enrichment/4541-co2-solubility-as-a-function-of-kh
Ayrıca bende Takashi Amano, tanklarını 2 dkh'ta tutuyorduysa bir bildiği vardı diye düşünüyorum.
Ulaştığım sonuç karbondioksit kaynağı için mayalı sistem bu karbonatlı sistemden daha verimli. (Başka karbon kaynağı olarak secheam excel ve tropical aqua care'in carbo'su olan sıvı karbonla ilgili denemelerim hala devam ediyor :) )
Testlerle ilgili cevabınıza gerçekten çok şaşırdım. Bende zevk olsun diye test yapılmaz kanaatindeyim : ) İnanın testlere para vermeye bende hiç meraklı değilim ama akvaryumda bir değişiklik yapıldığında en azından suyun içinde ne olduğunu az çok bilmeliyiz diye düşünüyorum. Su değerlerini testlerle bilemeyeceksek nasıl bileceğiz ve ona göre hareket edeceğiz ? Sadece bir üstad öyle dedi diye yada gözlemle bir kanıya varana kadar akvaryum içindeki canlılara eziyet mi edeceğiz ? Testler belki insanların hayatını zorlaştırıyordur ancak yarı kapalı yada biraz izole bir sistem olan akvaryum içindeki canlıların ortamını anlamamızı ve ona göre hareket etmemizi de kolaylaştırdığı kanısındayım. Testler olmasaydı, sırf insanların yönlendirmesiyle elimde hiç bir veri yokken, neyi niçin yaptığımı anlamadan yapar, belkide büyük yanlış yapar, başarılı olamazsam önce o yönlendirme yapana söver, büyük ihtimalle bu hobiye de söver ve İnsanlara şurada yukarıdaki gibi bilgi paylaşarak tavsiye vereceğime "Bitkili akvaryum mu ! Sakın başlama, ben yaptım onu o çok zor yea, bir öyle bir böyle oluyor yapamazsın sen" derdim yada uğraşsın da görsün gününü der ve bişey demezdim :) Saygılar. [EDIT]serr,2016-10-28 10:56:40[/EDIT]
[QUOTE]
[URL]http://www.ukaps.org/forum/threads/whats-the-importance-of-kh.31225/[/URL] ilginizi cekecegine eminim.
Dediginiz mantikli geliyor, karbonat KH arttiriyor kendi basina fakat bu kullandigimiz sekilde mumkun mu bilmiyorum. Ben bahsettiginiz su degerleriyle ilgili testlere tumden karsiyim, bir gun bir sorun yasar ve kaynagini bulamazsam o zaman problemi su degerlerimde ararim fakat insanlarin bitkili akvaryumlarda basarisiz olma sebeplerinin aslinda daha onemli farkli sebepleri var. KH/GH bu konuda dusunulecek en son nokta, benim dusuncem bu sekilde. Insanlari testlere yonlendirmeyide dogru bulmuyorum, bu tamamen insanin hayatini zorlastirmak, eger bir problem varsa ve cozulemiyorsa bu sekilde belki testler gerekebilir ama ortada bir problem yokken insanlari durduk yere harcama yapmaya sevk etmek/yonlendirmek cok yanlis bir tavsiye/davranis olarak goruyorum.[/QUOTE]
Emrah bey, öncelikle dediğiniz gibi sorun yoksa hiç bir ekstra masrafa yada değişikliğe kalkışılmamalı buna kesinlikle katılıyorum. Ben kendi gözlemim ve tecrübemi paylaşıyorum sizlerle. Bu karışımda kullanılan karbonat akvaryumdaki KH'ı arttırıyor çünkü bunu kendim test ederek gördüm. Kh'in bitkili akvaryumda doğrudan etkisi yok buna katılıyorum ancak karbondioksit tablosu var biliyorsunuzdur, Kh ve Ph değerlerinin kesişme noktalarında sudaki çözülmüş karbondioksidi gösteriyor. Ben bu aliexpress üzerinden aldığım karbonat ve limon tuzuyla hazırlanan düzeneği kullandığımda su yüzeyinde sıfır dalgalanma ve dış filtreye takılan vortex reaktör olmasına rağmen içerdeki çözülmüş karbondioksit o kadar az bulunuyordu ki bu verdiğim karbondiokside değmiyordu. O tabloda iki haneli karbondioksit rakamlarına bile ulaşamadım. Tabloyu bırakın, bitkilerde gözle görülür bir gelişme bile olmuyordu. Sonra bir araştırma yaptım. Referansımın kaynağını da vereyim ayrıca kendiside Takashi Amano ve Tom Barr' dan da dem vuruyor.
https://www.youtube.com/watch?v=1KfRo0z3SyA
ve onun verdiği Tom Barr açıklaması da burda
http://www.barrreport.com/forum/barr-report/co2-enrichment/4541-co2-solubility-as-a-function-of-kh
Ayrıca bende Takashi Amano, tanklarını 2 dkh'ta tutuyorduysa bir bildiği vardı diye düşünüyorum.
Ulaştığım sonuç karbondioksit kaynağı için mayalı sistem bu karbonatlı sistemden daha verimli. (Başka karbon kaynağı olarak secheam excel ve tropical aqua care'in carbo'su olan sıvı karbonla ilgili denemelerim hala devam ediyor :) )
Testlerle ilgili cevabınıza gerçekten çok şaşırdım. Bende zevk olsun diye test yapılmaz kanaatindeyim : ) İnanın testlere para vermeye bende hiç meraklı değilim ama akvaryumda bir değişiklik yapıldığında en azından suyun içinde ne olduğunu az çok bilmeliyiz diye düşünüyorum. Su değerlerini testlerle bilemeyeceksek nasıl bileceğiz ve ona göre hareket edeceğiz ? Sadece bir üstad öyle dedi diye yada gözlemle bir kanıya varana kadar akvaryum içindeki canlılara eziyet mi edeceğiz ? Testler belki insanların hayatını zorlaştırıyordur ancak yarı kapalı yada biraz izole bir sistem olan akvaryum içindeki canlıların ortamını anlamamızı ve ona göre hareket etmemizi de kolaylaştırdığı kanısındayım. Testler olmasaydı, sırf insanların yönlendirmesiyle elimde hiç bir veri yokken, neyi niçin yaptığımı anlamadan yapar, belkide büyük yanlış yapar, başarılı olamazsam önce o yönlendirme yapana söver, büyük ihtimalle bu hobiye de söver ve İnsanlara şurada yukarıdaki gibi bilgi paylaşarak tavsiye vereceğime "Bitkili akvaryum mu ! Sakın başlama, ben yaptım onu o çok zor yea, bir öyle bir böyle oluyor yapamazsın sen" derdim yada uğraşsın da görsün gününü der ve bişey demezdim :) Saygılar. [EDIT]serr,2016-10-28 10:56:40[/EDIT]
50 Lt İçin Co2 Önerisi
[QUOTE=mrah]50Litre tankta [URL=http://tr.aliexpress.com/item/1Pcs-New-D301-DIY-CO2-Generator-System-Planted-Aquarium-Kit-Set-With-Pressure-Guage-Free/32363308502.html?spm=2114.010208.3.1.IRMBIl&ws_ab_test=searchweb201556_0,searchweb201602_3_10057_10056_10065_10037_10055_10054_10069_301_10059_10058_10032_10017_10070_10060_10061_10052_10062_10053_10050_10051,searchweb201603_7&btsid=a47f9ae3-8e83-464b-b243-b50dff355a57]su urunu (D301)[/URL] kullaniyorum. 1 hafta oldu. Henuz bi tekleme yok bakalim gayet guzel calisiyor. Limon Tuzu/Karbonat ile yapilan sitrik asit olayi. 3 hafta ~ 1ay dayandigini soyleyenler var. [/QUOTE]
Merhabalar, bu bahsettiğiniz düzeneği bende aliexpress üzerinden aldım ve kullandım. Bende baloncuk sayısına göre değişmekle birlikte ortalama 2-3 hafta gidiyordu. Ancak kh değerim daha önce 5 dkh'tan yukarı çıkmazken bunu kullanmaya başlayınca 10 dkh oldu. (içine koyduğumuz sodyum karbonattan olsa gerek) Tavsiyem Kh testi yapmanız iyi olur.
Ben Kh'ı 3 dkh ile 5 dkh aralığında tutmaya çalışıyorum çünkü adu aquascape adlı youtube kanalı karbon sertliği yükseldikçe bitkilerin besinleri alamadıklarıyla ilgili bir bilgi paylaşmıştı. Adamın bitkili tanklarını görünce inandım bende tabi :) Ayrıca benim tecrübeme göre de baloncuk sayısını arttırmama rağmen gerçekten de bitkiler tarafından besinler çok fazla tüketilmiyordu.[EDIT]serr,2016-10-27 16:25:21[/EDIT]
[QUOTE=mrah]50Litre tankta [URL=http://tr.aliexpress.com/item/1Pcs-New-D301-DIY-CO2-Generator-System-Planted-Aquarium-Kit-Set-With-Pressure-Guage-Free/32363308502.html?spm=2114.010208.3.1.IRMBIl&ws_ab_test=searchweb201556_0,searchweb201602_3_10057_10056_10065_10037_10055_10054_10069_301_10059_10058_10032_10017_10070_10060_10061_10052_10062_10053_10050_10051,searchweb201603_7&btsid=a47f9ae3-8e83-464b-b243-b50dff355a57]su urunu (D301)[/URL] kullaniyorum. 1 hafta oldu. Henuz bi tekleme yok bakalim gayet guzel calisiyor. Limon Tuzu/Karbonat ile yapilan sitrik asit olayi. 3 hafta ~ 1ay dayandigini soyleyenler var. [/QUOTE]
Merhabalar, bu bahsettiğiniz düzeneği bende aliexpress üzerinden aldım ve kullandım. Bende baloncuk sayısına göre değişmekle birlikte ortalama 2-3 hafta gidiyordu. Ancak kh değerim daha önce 5 dkh'tan yukarı çıkmazken bunu kullanmaya başlayınca 10 dkh oldu. (içine koyduğumuz sodyum karbonattan olsa gerek) Tavsiyem Kh testi yapmanız iyi olur.
Ben Kh'ı 3 dkh ile 5 dkh aralığında tutmaya çalışıyorum çünkü adu aquascape adlı youtube kanalı karbon sertliği yükseldikçe bitkilerin besinleri alamadıklarıyla ilgili bir bilgi paylaşmıştı. Adamın bitkili tanklarını görünce inandım bende tabi :) Ayrıca benim tecrübeme göre de baloncuk sayısını arttırmama rağmen gerçekten de bitkiler tarafından besinler çok fazla tüketilmiyordu.[EDIT]serr,2016-10-27 16:25:21[/EDIT]
Fotoperiyot Hakkında
Herkese merhabalar,
Brüt 84 litre olan, 60 lt su bulunan low tech, %70-80 civarı yoğun bitkili akvaryumumda özellikle bazı bitki türlerinde karbondioksit yetersizliği olduğuna kanaat getirdim, diğer hızlı büyüyen bitkilerimin büyüme hızı da çok yavaş ve uzun zamandır böyle. Su değerleri nitrat 10 mg/lt ve fosfat 1,0 mg/lt, Ph : 7,0 Kh: 3 dkh, Gh: 8 dgh, Fe:0,2 , Sıcaklık: 25 derece
Akvaryum sakinleri 6 adet ember tetra, 8 adet galaxy rasbora, 2 otocat, 10 kiraz karidesi, 4 amano karidesi, 20 minare salyangozu, 10 civarı ramshorn salyangozu, 1 adet nerite salyangozu, 10 civarı minyatür nerite salyangozu
Uzun zamandır akvaryumda alg gözlemlemedim. Bunun nedeni sanırım hem çok yoğun ışık vermemem hem de fotoperiyodu ikiye bölmem olabilir diye düşünüyorum. 4 saat ışıklar açık, 3 saat kapalı, 4 saat tekrar açık şeklinde. Ama böyle 3 saat bir ara vermem ve fotoperiyodu toplamda 8 saatte tutmamda karbondioksit birikimini sağlamıyor. Şimdi hi tech (karbondioksit takviyeli) sisteme geçmek istiyorum.
Karbondioksit takviyesi için Onur Bey'in konusunu açtığı ve hazırlığını anlattığı 2,5 lt'lik mayalı sistemi kurmayı ve ista'nın pasif reaktörünü kullanmayı planlıyorum. (ters çevrilmiş bardak gibi olan veya üst üste geçmeli olan modelden). Ayrıca su yüzeyi filtremin kuvvetli olmasından dolayı hafif dalgalanıyor (oksijen için su yüzeyine yakın, tabana paralel bir filtre çıkışı) Emiş kısmında da istanın yüzey emicisi takılı ve üstten emiş yapıyor. Not: hava motoru kullanmaktan kaçınıyorum. Sesi ve kabarcık görüntüsü dolayısıyla hoşlanmıyorum : ) (tek tercih ettiğim baloncuk fotosentez baloncuğu : ) )
Bu karbondioksit sistemini kurduktan sonra fotoperiyodu 11 saate çıkarmak istiyorum ancak karbondioksitin dengeli birikmesi için fotoperiyodu üçe ayırmak istiyorum. 4 saat açık, 2 saat kapalı, 3 saat açık, 3 saat kapalı 4 saat açık şeklinde. Bu koşullar altında,
Sorularım:
1- Bitkilerin ve balıkların bünyelerinin bu üçe ayrılmış fotoperiyotlara tahmini tepkisi nedir ? / sizin tecrübeleriniz nelerdir ?
2- Bu mayalı karbondioksit düzeneğini açıp kapatamayacağımdan bu fotoperiyotlama ile karbondioksit ve oksijen dengesizliği yaratır mıyım ? Bildiğim kadarıyla ikisi birbirinden bağımsız gazlar ama sizin yorumlarınız nedir ? Özellikle balıkları oksijensiz bırakırım yada ph dalgalanması yaratırım diye kaygılanıyorum.
Değerli tecrübe ve bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Herkese merhabalar,
Brüt 84 litre olan, 60 lt su bulunan low tech, %70-80 civarı yoğun bitkili akvaryumumda özellikle bazı bitki türlerinde karbondioksit yetersizliği olduğuna kanaat getirdim, diğer hızlı büyüyen bitkilerimin büyüme hızı da çok yavaş ve uzun zamandır böyle. Su değerleri nitrat 10 mg/lt ve fosfat 1,0 mg/lt, Ph : 7,0 Kh: 3 dkh, Gh: 8 dgh, Fe:0,2 , Sıcaklık: 25 derece
Akvaryum sakinleri 6 adet ember tetra, 8 adet galaxy rasbora, 2 otocat, 10 kiraz karidesi, 4 amano karidesi, 20 minare salyangozu, 10 civarı ramshorn salyangozu, 1 adet nerite salyangozu, 10 civarı minyatür nerite salyangozu
Uzun zamandır akvaryumda alg gözlemlemedim. Bunun nedeni sanırım hem çok yoğun ışık vermemem hem de fotoperiyodu ikiye bölmem olabilir diye düşünüyorum. 4 saat ışıklar açık, 3 saat kapalı, 4 saat tekrar açık şeklinde. Ama böyle 3 saat bir ara vermem ve fotoperiyodu toplamda 8 saatte tutmamda karbondioksit birikimini sağlamıyor. Şimdi hi tech (karbondioksit takviyeli) sisteme geçmek istiyorum.
Karbondioksit takviyesi için Onur Bey'in konusunu açtığı ve hazırlığını anlattığı 2,5 lt'lik mayalı sistemi kurmayı ve ista'nın pasif reaktörünü kullanmayı planlıyorum. (ters çevrilmiş bardak gibi olan veya üst üste geçmeli olan modelden). Ayrıca su yüzeyi filtremin kuvvetli olmasından dolayı hafif dalgalanıyor (oksijen için su yüzeyine yakın, tabana paralel bir filtre çıkışı) Emiş kısmında da istanın yüzey emicisi takılı ve üstten emiş yapıyor. Not: hava motoru kullanmaktan kaçınıyorum. Sesi ve kabarcık görüntüsü dolayısıyla hoşlanmıyorum : ) (tek tercih ettiğim baloncuk fotosentez baloncuğu : ) )
Bu karbondioksit sistemini kurduktan sonra fotoperiyodu 11 saate çıkarmak istiyorum ancak karbondioksitin dengeli birikmesi için fotoperiyodu üçe ayırmak istiyorum. 4 saat açık, 2 saat kapalı, 3 saat açık, 3 saat kapalı 4 saat açık şeklinde. Bu koşullar altında,
Sorularım:
1- Bitkilerin ve balıkların bünyelerinin bu üçe ayrılmış fotoperiyotlara tahmini tepkisi nedir ? / sizin tecrübeleriniz nelerdir ?
2- Bu mayalı karbondioksit düzeneğini açıp kapatamayacağımdan bu fotoperiyotlama ile karbondioksit ve oksijen dengesizliği yaratır mıyım ? Bildiğim kadarıyla ikisi birbirinden bağımsız gazlar ama sizin yorumlarınız nedir ? Özellikle balıkları oksijensiz bırakırım yada ph dalgalanması yaratırım diye kaygılanıyorum.
Değerli tecrübe ve bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.
SON MESAJLAR
- Satış Cyber_Scout, 19:48
Fiyat Forumu - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum berkc, 18:15
Yeni Üye Forumu - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 11:53
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 11:53
- Bitki Çeşitleri emreemin 11:46
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 11:46
KULLANICILAR
- 75 Online Kullanıcı, 41 Üye
Online Kullanıcılar
Cyber_Scout,
Hakan ARP,
sina cen,
Jotunheim,
Omer901,
Tortuga7,
aquanil,
ByOscar:),
JuqLax,
yeekim,
Sfenks111,
darknessmania,
karavezir,
EKAR,
ErayDemirel,
ilterisdoğukan,
mlh06,
bysmokin,
umutak,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
murtdmr,
Vitamixsps,
barsbingul,
Jeveux,
osmandbnl,
DigitalPen,
Fatihsm,
AquaShirmp,
Balıkmen,
Tata,
AquaVita,
Standart Moss,
şansal,
dınay,
Phos,
Pandkoal,
Hakanm_,
Furkann,
oguzsel,
OKIRATLI,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
