ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Yılmaz Mataracı
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Eylül 2012 15:43
Son Ziyaret:
09 Temmuz 2013 13:41
Toplam Mesaj:
12 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Yılmaz Mataracı
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Yılmaz Mataracı
SON 10 MESAJI
Led mi Floresan mı?
Silikonlu Mantar ledleri bir ara bende denemiştim, hatta yeğenim minik tankında halen kullanıyor. Şerid ledlerden daha iyi olduğuna bende katılıyorum, lakin dikkatli seçilmeli, alınırken etiketi varsa iyice kontrol edilmeli zira genelde gün ışığı var. Soğuk beyaz özelikle seçilmeli, şerit led gibi heryerde bulunmaması dezavantajı.
Güven bey aşağıda video da göreceksiniz (orada kullanılan silikonsuzu) biraz uğraştırıyor ama son derece kolay.
[VID]http://www.youtube.com/watch?v=hqG6-Etj4xQ[/VID]
Silikonlu Mantar ledleri bir ara bende denemiştim, hatta yeğenim minik tankında halen kullanıyor. Şerid ledlerden daha iyi olduğuna bende katılıyorum, lakin dikkatli seçilmeli, alınırken etiketi varsa iyice kontrol edilmeli zira genelde gün ışığı var. Soğuk beyaz özelikle seçilmeli, şerit led gibi heryerde bulunmaması dezavantajı.
Güven bey aşağıda video da göreceksiniz (orada kullanılan silikonsuzu) biraz uğraştırıyor ama son derece kolay.
[VID]http://www.youtube.com/watch?v=hqG6-Etj4xQ[/VID]
Power Led Aydınlatma Araştırması
Ledleri lens ile kullanırsanız ışığı toplar. Akvaryumunuz oldukca küçük ve söylediğiniz sayı yinede fazla benim tavsiyem 3 beyaz, 1 kırmızı 1 mavi yapın. Beyazlar 10.000 kelvinse zaten beyazların içindede kırmızı ve mavi dalga boyu var. Çin menşei ürünlerin çoğunda etiket üzerinde yazanların çoğu tutmaz malesef. Yeni resimleri bekliyorum.
Ledleri lens ile kullanırsanız ışığı toplar. Akvaryumunuz oldukca küçük ve söylediğiniz sayı yinede fazla benim tavsiyem 3 beyaz, 1 kırmızı 1 mavi yapın. Beyazlar 10.000 kelvinse zaten beyazların içindede kırmızı ve mavi dalga boyu var. Çin menşei ürünlerin çoğunda etiket üzerinde yazanların çoğu tutmaz malesef. Yeni resimleri bekliyorum.
bitkili akvaryum için ışıklandırma düşünceleriniz
[QUOTE=cagdasbay] Sylvania aquastar bitki floresanı değil, akvaryum floresanıdır. Sylvania grolux ise başlı başına bitki floresanıdır. Tek başına grolux, en iyi bitki gelişimini sağlar. Ancak akvaryumlarda pembe, renk geriverimi düşük bir floresan kullanmak pek tercih edilemeyeceği için günlük iç mekan aydınlatmalarında kullanılan floresanlarla yada sylvania aquastar gibi özel akvaryum floresanı başlığıyla üretilmiş floresanlarla desteklenir. Çokca bahsedilen kelvin değerleri, floresan tüpler için renk anlamında belirleyici değer olamamaktadır. Çünkü floresanların renk tayfı kesiklidir. Bazı dalga boylarında çokça ışıma yaparken bazılarında hiç yapamamaktadır. Bu yüzden renk sıcaklığı, ortalama bir değer olarak verilebilmektedir. Yani 8000k olarak verilen groluxün ışığı pembe iken, gök mavisi rengi veren 8000kelvin renk sıcaklığına sahip ampule de denk gelebilirsiniz. Bu sebeple kelvin değerleri üzerinden konuşmak oldukça mantıksızdır. Aquastarın spektrumunu incelediğinizde daha çok mavi ağırlıklı ışıma yaptığını görürsünüz. Bu da, ancak tuzlu su akvaryumlarında güneş ışığının, yoğun suyun dibine ulaşabilen şeklini taklit eden floresanlarla birlikte mercan, anemon gibi tuzlu su canlılarını yaşatmakta faydalı olarak kullanılabilir. Ayrıca tuzlu su akvaryumlarında, coral star floresanın çok düşük renk kalitesi, hatta mavi dışında ışıma yapmaması sebebiyle, tuzlu su canlılarının gerçek renklerini görmek için aquastar tercih edilebilir. Eğer bitkili akvaryumda kullanılacaksa, grolux ile desteklenmesi bitkiler açısından çok daha yararlı olacaktır. Yani aquastar, hem tuzlu su hem tatlı su akvaryumlarında, daha çok görselliği arttırmak amacıyla kullanılmaktadır, yada daha çok bu işi yapabilmektedir. Üretici şuanda neler diyerek piyasaya sürüyor bilmiyorum ama, bu bahsettiğim iki farklı ürünün kutularını elinize alıp karşılaştırsanız dahi kullanım yerlerinin farkına varabilirsiniz. Gördüğüm aquastar kutularının üzerinde genelde tuzlu su bitkileri, balıkları, mercanlar, kestaneler ağırlıktayken; grolux, yeşil rengiyle, yoğun bitkiler içindeki tatlı su balıklarıyla bitki floresanı olduğunu göstermekte.
cagdasbay'ın "Sylvania grolux ise başlı başına bitki floresanıdır." yorumuna kesinlikle katılıyorum, yerinde bir tespit. Grolux bitki florasanıdır, ülkemizde bir çok kişi bunu yanlış bilir. 640-655nm dalga boyunda ışık üretebilen tek florasan sylvania groluxtur. Lakin Aquastar için bir nebzede olsa bitki florasanı denilebilir, yinede grolux kadar değildir. Renk spektrumlarına bakıldığında Aquastar flolarında çok fazla yeşil ve sarı renk spektrumununda olduğu, bu renk spektrumunun bitkiler için birşey ifade etmediğini sadece insan gözü için yapıldığı anlaşılmaktadır. Bitki tankları için grolux yoksa osram fluora ikinci tercih olarak kullanılmasını tavsiye ederim. Yinede power led'in yerini hiç birisi tutmaz.
[QUOTE=cagdasbay] Sylvania aquastar bitki floresanı değil, akvaryum floresanıdır. Sylvania grolux ise başlı başına bitki floresanıdır. Tek başına grolux, en iyi bitki gelişimini sağlar. Ancak akvaryumlarda pembe, renk geriverimi düşük bir floresan kullanmak pek tercih edilemeyeceği için günlük iç mekan aydınlatmalarında kullanılan floresanlarla yada sylvania aquastar gibi özel akvaryum floresanı başlığıyla üretilmiş floresanlarla desteklenir. Çokca bahsedilen kelvin değerleri, floresan tüpler için renk anlamında belirleyici değer olamamaktadır. Çünkü floresanların renk tayfı kesiklidir. Bazı dalga boylarında çokça ışıma yaparken bazılarında hiç yapamamaktadır. Bu yüzden renk sıcaklığı, ortalama bir değer olarak verilebilmektedir. Yani 8000k olarak verilen groluxün ışığı pembe iken, gök mavisi rengi veren 8000kelvin renk sıcaklığına sahip ampule de denk gelebilirsiniz. Bu sebeple kelvin değerleri üzerinden konuşmak oldukça mantıksızdır. Aquastarın spektrumunu incelediğinizde daha çok mavi ağırlıklı ışıma yaptığını görürsünüz. Bu da, ancak tuzlu su akvaryumlarında güneş ışığının, yoğun suyun dibine ulaşabilen şeklini taklit eden floresanlarla birlikte mercan, anemon gibi tuzlu su canlılarını yaşatmakta faydalı olarak kullanılabilir. Ayrıca tuzlu su akvaryumlarında, coral star floresanın çok düşük renk kalitesi, hatta mavi dışında ışıma yapmaması sebebiyle, tuzlu su canlılarının gerçek renklerini görmek için aquastar tercih edilebilir. Eğer bitkili akvaryumda kullanılacaksa, grolux ile desteklenmesi bitkiler açısından çok daha yararlı olacaktır. Yani aquastar, hem tuzlu su hem tatlı su akvaryumlarında, daha çok görselliği arttırmak amacıyla kullanılmaktadır, yada daha çok bu işi yapabilmektedir. Üretici şuanda neler diyerek piyasaya sürüyor bilmiyorum ama, bu bahsettiğim iki farklı ürünün kutularını elinize alıp karşılaştırsanız dahi kullanım yerlerinin farkına varabilirsiniz. Gördüğüm aquastar kutularının üzerinde genelde tuzlu su bitkileri, balıkları, mercanlar, kestaneler ağırlıktayken; grolux, yeşil rengiyle, yoğun bitkiler içindeki tatlı su balıklarıyla bitki floresanı olduğunu göstermekte.
Ayrıca, çokça önerilen 6500kelvin gün ışığı renkli floresanların yerine 2700-3000k renk sıcaklığına sahip, sarımsı renklerde ışık veren floresanlar bitki gelişimi ve yosun oluşmaması için çok daha yararlı denilebilir. Hatta aquastar yerine 2700k standart floresan kullanmak belki de bitkiler için daha faydalı olur. Gün ışığı renkli floresan kullanmak, görselliği yüksek olduğu için tercih edilmektedir. Bildiğiniz gibi bitki için ihtiyacımız olan ışığın uzun dalga boylarında daha çok ışıma yapması gerekmektedir. Bunu en ucuz ve en verimli şekilde sağlayan floresanlar ise fluora, grolux gibi floresanlardır. İster masaüstünde domates yetiştirin, ister akvaryumda zeytin. Groluxün yerini aquastar tutamaz. Yada 3 grolux kullanmak varken farklı bir 3lü kombinasyon daha çok yarar sağlamaz. Amaç klorofile hizmet etmekse kullanılacak floresan grolux olmalı.
[/QUOTE]cagdasbay'ın "Sylvania grolux ise başlı başına bitki floresanıdır." yorumuna kesinlikle katılıyorum, yerinde bir tespit. Grolux bitki florasanıdır, ülkemizde bir çok kişi bunu yanlış bilir. 640-655nm dalga boyunda ışık üretebilen tek florasan sylvania groluxtur. Lakin Aquastar için bir nebzede olsa bitki florasanı denilebilir, yinede grolux kadar değildir. Renk spektrumlarına bakıldığında Aquastar flolarında çok fazla yeşil ve sarı renk spektrumununda olduğu, bu renk spektrumunun bitkiler için birşey ifade etmediğini sadece insan gözü için yapıldığı anlaşılmaktadır. Bitki tankları için grolux yoksa osram fluora ikinci tercih olarak kullanılmasını tavsiye ederim. Yinede power led'in yerini hiç birisi tutmaz.
Konu Silinebilir !
Grbz, söylediğim silikonlu mantar led dene yalnız led alacağın yerde abi bundan yok sana silikonlu şerit led verelim derse alma. Zira onların silikonları zamanla dökülüp, devreleri oksitleniyor ve akvaryumunu bitiriyor. 25 tane takmak istersen ortalam 3w 200mA elektirik harcar, bu değerlerde kullanmadığın cep telefonu adaptörü varsa onuda bağlayabilirsin.
Kapağını değiştirmeden biraz el becerisiyle bu sorunu halledersin.
Kolay gelsin.
Grbz, söylediğim silikonlu mantar led dene yalnız led alacağın yerde abi bundan yok sana silikonlu şerit led verelim derse alma. Zira onların silikonları zamanla dökülüp, devreleri oksitleniyor ve akvaryumunu bitiriyor. 25 tane takmak istersen ortalam 3w 200mA elektirik harcar, bu değerlerde kullanmadığın cep telefonu adaptörü varsa onuda bağlayabilirsin.
Kapağını değiştirmeden biraz el becerisiyle bu sorunu halledersin.
Kolay gelsin.
Power Led Aydınlatma Araştırması
[QUOTE=kaelthas] Power led ile 2. ayım. en son;
3 x kırmızı
3 x royal mavi
6 x 10k beyaz a döndüm. Misket gübre, mayalı co2 ile sonuçlar;
Gül - durdurak bilmeden çoğalıyor, sürekli fotosentez.
Micra - durdurak bilmeden çoğalıyor, sürekli fotosentez.
Javamoss - durduramıyorum
Tilki kuyruğu - hergün biraz daha uzuyor.
Kırmızı tütün - en ufak bir gelişme yok, üzerinde yosunlanma başladı
Marsilea - hiç bir gelişme yok, üzerinde yosunlanma başladı.
Adını bilmediğim bodur kırmızı yapraklı bir tür - tamamen yok oldu.
Tilki kuyruğuna çok benzeyen bir tür - ilk önce bütün çam ağacı filizleri gibi olan yapraklarını döktü, sadece sapı kaldı, şimdi hepsi yeniden yeşeriyor, kendini toparlıyor.



[/QUOTE]
Güzel bir çalışma olmuş, lakin akvaryum biraz küçük hacimli, ledler fazla olmuş kanısındayım. Bodur kalan ve yosunlanlaşan bitkilerin mavi ışıktan çok fazla etkilenmesinden dolayı gelişemediğini düşünüyorum, zira bir sitede 440-453nm (mavi) dalga boyundaki ışık fazlalığının bitkilerin bodur bıraktığını ve yosunlaştırdığını, UV ışıklarınında bitkilerde aşırı tüylenme ve mantar oluşturduğunu okumuştum.
Kullandığınız mavilerin, royal blue led olduğuna eminmisiniz? Akvaryumunuzda daha az ışık alan bir bölme yapıp gelişemeyen bitkileri oraya alabilirseniz (bu küçüklükte olurmu bilmem) bu sorunları yaşamayacağınızı düşünüyorum.
[QUOTE=kaelthas] Power led ile 2. ayım. en son;
3 x kırmızı
3 x royal mavi
6 x 10k beyaz a döndüm. Misket gübre, mayalı co2 ile sonuçlar;
Gül - durdurak bilmeden çoğalıyor, sürekli fotosentez.
Micra - durdurak bilmeden çoğalıyor, sürekli fotosentez.
Javamoss - durduramıyorum
Tilki kuyruğu - hergün biraz daha uzuyor.
Kırmızı tütün - en ufak bir gelişme yok, üzerinde yosunlanma başladı
Marsilea - hiç bir gelişme yok, üzerinde yosunlanma başladı.
Adını bilmediğim bodur kırmızı yapraklı bir tür - tamamen yok oldu.
Tilki kuyruğuna çok benzeyen bir tür - ilk önce bütün çam ağacı filizleri gibi olan yapraklarını döktü, sadece sapı kaldı, şimdi hepsi yeniden yeşeriyor, kendini toparlıyor.



[/QUOTE]
Güzel bir çalışma olmuş, lakin akvaryum biraz küçük hacimli, ledler fazla olmuş kanısındayım. Bodur kalan ve yosunlanlaşan bitkilerin mavi ışıktan çok fazla etkilenmesinden dolayı gelişemediğini düşünüyorum, zira bir sitede 440-453nm (mavi) dalga boyundaki ışık fazlalığının bitkilerin bodur bıraktığını ve yosunlaştırdığını, UV ışıklarınında bitkilerde aşırı tüylenme ve mantar oluşturduğunu okumuştum.
Kullandığınız mavilerin, royal blue led olduğuna eminmisiniz? Akvaryumunuzda daha az ışık alan bir bölme yapıp gelişemeyen bitkileri oraya alabilirseniz (bu küçüklükte olurmu bilmem) bu sorunları yaşamayacağınızı düşünüyorum.
Işıklandırma
Belliki elektrikten anlamıyormuşsun, gerçeklerle yüzleşme vakti
Floların T5 mi T8'mi (umarım bunlar ne demezsin). Florasanları direkt elektriğe bağlayamazsın çalıştırmak için balast kullanmalısın, özellikle elektronik ataşlemeli olanlardan. Aldığın florasanlarlar kaç Watt'lık 2sininde 18 olduğuna eminsen, takacağın diğer floyla birlikte kaliteli markaların 3x18W balastları var onlardan takarsın olur biter, tahminen 20-24 tl arası. Daha ucuzlarıda var tırt markaların lakin onlardan uzak dur.
Belliki elektrikten anlamıyormuşsun, gerçeklerle yüzleşme vakti
Floların T5 mi T8'mi (umarım bunlar ne demezsin). Florasanları direkt elektriğe bağlayamazsın çalıştırmak için balast kullanmalısın, özellikle elektronik ataşlemeli olanlardan. Aldığın florasanlarlar kaç Watt'lık 2sininde 18 olduğuna eminsen, takacağın diğer floyla birlikte kaliteli markaların 3x18W balastları var onlardan takarsın olur biter, tahminen 20-24 tl arası. Daha ucuzlarıda var tırt markaların lakin onlardan uzak dur.
Duvara asili Akvaryum (akvaryum bitti resimler 4 cu sayfada )
Silikon yerine (reklamcılarda bulursun) alt kısma olduğu gibi 1cm kalınlığında dekota kestirip koysan da olurdu, yumuşak bir malzeme. Akvaryum seyirlik olmuş tebrikler.
Silikon yerine (reklamcılarda bulursun) alt kısma olduğu gibi 1cm kalınlığında dekota kestirip koysan da olurdu, yumuşak bir malzeme. Akvaryum seyirlik olmuş tebrikler.
sehpa yerine duvara asmak?
Resimdeki L ile kesinlikle taşımaz. Lama demirden ayak yapman lazım. Duvara asılan akvaryumlar görmüştüm, bir akvaryumcu yapıyor. Sitesi de var hatta. Fakat iç genişlikleri 14-15 cm. Sitede basit bir duvar hesaplama cetveli de var, kaç m2 kaç kilo taşır diye bak istersen.
BeZGiN 2013-01-22 15:19:44
Resimdeki L ile kesinlikle taşımaz. Lama demirden ayak yapman lazım. Duvara asılan akvaryumlar görmüştüm, bir akvaryumcu yapıyor. Sitesi de var hatta. Fakat iç genişlikleri 14-15 cm. Sitede basit bir duvar hesaplama cetveli de var, kaç m2 kaç kilo taşır diye bak istersen.
led aydınlatma hakkında ?
[QUOTE=cako35]Akvaryumum bitkisiz görsel amaçlı olcak sadece 1m beyaz 1 m mavi düşünüyorumn yeterlimidir? Akvaryum ölçüleri 100*50*50 . Bide illaki trafo bağlamam gerekiyormu 12 v luk adaptör yetermi tek başına?[/QUOTE]
Ersin'in yazdığına katılıyorum, en az 3'er metre alman gerek... Ayrıca şerit ledlerin tek çipli, üç çipli olanı var, 3 çipli olandan almalısın.
[QUOTE=cako35]Akvaryumum bitkisiz görsel amaçlı olcak sadece 1m beyaz 1 m mavi düşünüyorumn yeterlimidir? Akvaryum ölçüleri 100*50*50 . Bide illaki trafo bağlamam gerekiyormu 12 v luk adaptör yetermi tek başına?[/QUOTE]
Ersin'in yazdığına katılıyorum, en az 3'er metre alman gerek... Ayrıca şerit ledlerin tek çipli, üç çipli olanı var, 3 çipli olandan almalısın.
Led aydınlatma hüsranı
[QUOTE=-DOGUKAN-]
Bunu anlamanın en doğru yolu, 5metre şerit led i aldığın yerde, ledleri bir ampermetreye taktırıp ölçtürmen olacak.
[QUOTE=-DOGUKAN-]
Bende bugün sipariş ettim 5 Metre 3çip (60) led şerit.Mehmet Koçak ın yazdıklarını okuduktan sonra kafam karıştı ve aradım firmayı.Çünkü bana 5 metre için 5 amperlik adaptör yeterli olacağını söylemişti firma. "1 metre 3 çipli (60) led şerit için 0,8 amper güç gerekiyormuş . 5*0,8 = 4 amper yapar dedi. Ve bende size 5 amper veriyorum gayet tabi yeterli olacaktır" dedi.Mehmet Koçak ise 8 hatta 12 lik alın demiş.Doğru olan ne anlamadım..
[/QUOTE]Bunu anlamanın en doğru yolu, 5metre şerit led i aldığın yerde, ledleri bir ampermetreye taktırıp ölçtürmen olacak.
SON MESAJLAR
- 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 16:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 11:53
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 11:53
- Bitki Çeşitleri emreemin 11:46
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 11:46
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 11:46
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 11:46
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 11:28
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 11:28
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 11:05
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 11:05
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 11:04
- Karides Arıyorum ferhattt 11:04
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 11:04
- Creaqua Slimline Flex 35 BalikAdam3099 10:56
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 10:50
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 10:41
KULLANICILAR
- 127 Online Kullanıcı, 70 Üye
Online Kullanıcılar
scorpion26,
aquaticathearmi,
MertSoyumert,
sina cen,
Laetacara,
ternapi,
aredhelrim,
waterproof,
Sunborn,
Jotunheim,
flanormimar,
Redko,
Omer901,
EfeC,
Tortuga7,
Deoxyss,
Tatar10,
jamaisvus,
yeekim,
portre,
ahmetfiratozkaya,
EKAR,
zen666,
ssener,
mehmet yılmaz,
serdar131977,
ErayDemirel,
Piranhabull06,
ilterisdoğukan,
ciways,
tarikyksl,
metalhead,
Faruk57,
murat efe,
TOLGA1453,
melankolia5,
bysmokin,
emregungor,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
murtdmr,
HalilSefaa,
Goldfish2000,
nazemert1,
DTxLorD,
Kemal eyilik,
Stoke,
ozherele_oyPa,
gurkanmutllu,
ozherele_ldoi,
Maverickse,
Jeveux,
Um1tcan,
osmandbnl,
BurakBozkurt10,
DigitalPen,
riderfish,
kocoglu,
Mithrandirr,
erimgorgulu,
Flytheshrimp,
sakal34,
ahmet22,
peace41,
oguzsel,
nakkas__45,
Wolkan,
OKIRATLI,
Omer0618,
Brdk64,
aupqua,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
