ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
High Power
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Temmuz 2013 15:25
Son Ziyaret:
01 Kasım 2015 23:46
Toplam Mesaj:
32 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Tarık Cebeli
Doğum Tarihi:
01 Ocak 1988
Yaş:
38
İl:
Ankara
Meslek:
Mühendis
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ad Soyad : Tarık Cebeli
SON 10 MESAJI
Balıklarım sebepsiz yere ölüyor bir bakabilirmisnz
Su değişiminden sonra 2-3 gün geçtikten sonra ölümler başladı halada oluyorlar 28 balıktan 6-7 tane kaldı ne oldu bilmiyorum ...
Su değişiminden sonra 2-3 gün geçtikten sonra ölümler başladı halada oluyorlar 28 balıktan 6-7 tane kaldı ne oldu bilmiyorum ...
Balıklarım sebepsiz yere ölüyor bir bakabilirmisnz
Arkadaşlar 120 lt akvaryumda 3 tane (1e2d cüce vatoz) ve 14 tane yavru leleupi besliyorum her hafta düzenli su değişimi yapıyorum su da ilk kurduğum günkü gibi berrak ve temiz duruyor iç filtre ve hava motoru sürekli çalışıyor dış filtreyi ilk kurduğum zaman (2 ay önce) 1-2 gün çalıştırdım ama çok güçlü çalışıp balıkları çarpabileceği için (filtrenin temiz su çıkışı cama doğru dönük olduğu halde çok yüksek akıntı oluyordu balıkları akvaryumun diğer köşesine sürüklüyordu) o günden sonra bir daha çalıştırmadım. Hiç bir sorun yoktu vatozlarım 1 ay önce yumurta döktü ilk defa yavru verdiler,yavrular çıktı fakat yavrular 1 hafta ortalıkta gezdiler sonra hepsi birden öldüler(Geçen hafta oldu bu olay) ondan sonra erkek vatoz yavruların bakım sürecinde çok zayıf düştüğü ve kanatları eridiği için olduğunu tahmin ediyorum 3 gün önce birden öldü bu gün 1 dişi vatozum ve 4 tane 3-4 cm civarı yavru leleupim öldü acaba neden olabilir akvaryumda gözle görülür bir ssorun bulamadım.
Arkadaşlar 120 lt akvaryumda 3 tane (1e2d cüce vatoz) ve 14 tane yavru leleupi besliyorum her hafta düzenli su değişimi yapıyorum su da ilk kurduğum günkü gibi berrak ve temiz duruyor iç filtre ve hava motoru sürekli çalışıyor dış filtreyi ilk kurduğum zaman (2 ay önce) 1-2 gün çalıştırdım ama çok güçlü çalışıp balıkları çarpabileceği için (filtrenin temiz su çıkışı cama doğru dönük olduğu halde çok yüksek akıntı oluyordu balıkları akvaryumun diğer köşesine sürüklüyordu) o günden sonra bir daha çalıştırmadım. Hiç bir sorun yoktu vatozlarım 1 ay önce yumurta döktü ilk defa yavru verdiler,yavrular çıktı fakat yavrular 1 hafta ortalıkta gezdiler sonra hepsi birden öldüler(Geçen hafta oldu bu olay) ondan sonra erkek vatoz yavruların bakım sürecinde çok zayıf düştüğü ve kanatları eridiği için olduğunu tahmin ediyorum 3 gün önce birden öldü bu gün 1 dişi vatozum ve 4 tane 3-4 cm civarı yavru leleupim öldü acaba neden olabilir akvaryumda gözle görülür bir ssorun bulamadım.
Nitrat patlaması desem su değişimini balıklar ölmeye başlamadan 3 gün önce yaptım dipten toprağı havalandırarak su çektim.
Su sıcaklığı hep sabit 26 derecede hiç değişmiyor.
Hafa motoru ve iç filtre 7/24 çalışıyor hiç kapatmadım akvaryumu kurduğumdan beridir.
İç filtreyi 2 hafta önce temizledim temizliğindede bir sorun yok ama balık ölümleri birden olmaya başladı nedenini ben bir türlü anlayamadım eğer siz biliyorsanız lütfen yardım edin.
Herkeze şimdiden teşekkür ederim.
Görünürde Hiç Bir Sorun Yok Ama Balıklarım Ölüyor?
Arkadaşlar 120 lt akvaryumda 3 tane (1e2d cüce vatoz) ve 14 tane yavru leleupi besliyorum her hafta düzenli su değişimi yapıyorum su da ilk kurduğum günkü gibi berrak ve temiz duruyor iç filtre ve hava motoru sürekli çalışıyor dış filtreyi ilk kurduğum zaman (2 ay önce) 1-2 gün çalıştırdım ama çok güçlü çalışıp balıkları çarpabileceği için (filtrenin temiz su çıkışı cama doğru dönük olduğu halde çok yüksek akıntı oluyordu balıkları akvaryumun diğer köşesine sürüklüyordu) o günden sonra bir daha çalıştırmadım. Hiç bir sorun yoktu vatozlarım 1 ay önce yumurta döktü ilk defa yavru verdiler,yavrular çıktı fakat yavrular 1 hafta ortalıkta gezdiler sonra hepsi birden öldüler(Geçen hafta oldu bu olay) ondan sonra erkek vatoz yavruların bakım sürecinde çok zayıf düştüğü ve kanatları eridiği için olduğunu tahmin ediyorum 3 gün önce birden öldü bu gün 1 dişi vatozum ve 4 tane 3-4 cm civarı yavru leleupim öldü acaba neden olabilir akvaryumda gözle görülür bir ssorun bulamadım.
Arkadaşlar 120 lt akvaryumda 3 tane (1e2d cüce vatoz) ve 14 tane yavru leleupi besliyorum her hafta düzenli su değişimi yapıyorum su da ilk kurduğum günkü gibi berrak ve temiz duruyor iç filtre ve hava motoru sürekli çalışıyor dış filtreyi ilk kurduğum zaman (2 ay önce) 1-2 gün çalıştırdım ama çok güçlü çalışıp balıkları çarpabileceği için (filtrenin temiz su çıkışı cama doğru dönük olduğu halde çok yüksek akıntı oluyordu balıkları akvaryumun diğer köşesine sürüklüyordu) o günden sonra bir daha çalıştırmadım. Hiç bir sorun yoktu vatozlarım 1 ay önce yumurta döktü ilk defa yavru verdiler,yavrular çıktı fakat yavrular 1 hafta ortalıkta gezdiler sonra hepsi birden öldüler(Geçen hafta oldu bu olay) ondan sonra erkek vatoz yavruların bakım sürecinde çok zayıf düştüğü ve kanatları eridiği için olduğunu tahmin ediyorum 3 gün önce birden öldü bu gün 1 dişi vatozum ve 4 tane 3-4 cm civarı yavru leleupim öldü acaba neden olabilir akvaryumda gözle görülür bir ssorun bulamadım.
Nitrat patlaması desem su değişimini balıklar ölmeye başlamadan 3 gün önce yaptım dipten toprağı havalandırarak su çektim.
Su sıcaklığı hep sabit 26 derecede hiç değişmiyor.
Hafa motoru ve iç filtre 7/24 çalışıyor hiç kapatmadım akvaryumu kurduğumdan beridir.
İç filtreyi 2 hafta önce temizledim temizliğindede bir sorun yok ama balık ölümleri birden olmaya başladı nedenini ben bir türlü anlayamadım eğer siz biliyorsanız lütfen yardım edin.
Herkeze şimdiden teşekkür ederim.
Strafor kapak ve akvaryum sehpası yapımı
Yok sorun sizlerden kaynaklı değil ben buradaki tavsiyelerden sonra fikir almak için yapı marketleri gezim çalışanlara sordum boyamak için ne kullanmalıyım diye onlarda spreyi tavsiye ettiler hatta getirip bunu alın diye bir ürün verdiler bende onlara güvenip aldım kullandım sonu hüsran oldu tabi :)
Yok sorun sizlerden kaynaklı değil ben buradaki tavsiyelerden sonra fikir almak için yapı marketleri gezim çalışanlara sordum boyamak için ne kullanmalıyım diye onlarda spreyi tavsiye ettiler hatta getirip bunu alın diye bir ürün verdiler bende onlara güvenip aldım kullandım sonu hüsran oldu tabi :)
Strafor kapak ve akvaryum sehpası yapımı
Arkadaşlar kapağı sonunda tamamlmadım merak edenler için birazdan resimleri yükleyeceğim ayrıca birde sehba yaptım akvaryumu üzerine koymak için inşallah beğenirsiniz :)
High Power 2015-01-20 20:00:50
Arkadaşlar kapağı sonunda tamamlmadım merak edenler için birazdan resimleri yükleyeceğim ayrıca birde sehba yaptım akvaryumu üzerine koymak için inşallah beğenirsiniz :)
Bu arada bir kaç aksilik yaşadım tavsiyeler üzerine sprey boya ile boyamıştım straforun bazı yerleri eridi ve canımı sıktı ama sonradan ilk başta düşündüğüm gibi ev boyası ile(plastik boya) boyadım eriyen yerlere birşey yapamadım ama şimdilik bu şekilde kullanacağım artık ileride tekrar yaparım.
Not: Strafordan kapak yapacak olan arkadaşlara sprey boyayı kesinlikle tavsiye etmem sonuç kötü oluyor (strafor çok hızlı bir şekilde eriyor).
Strafor kapak ve akvaryum sehpası yapımı
[QUOTE=gokberkgonenc]Tebrikler guzel bir calisma olmus, ek olarak isteyen sprey boya ile istedigi renge de boyayabilir. Akvaryumunuzun uzerinde resmini de gormek isteriz. Elinize saglik.[/QUOTE]
[QUOTE=gokberkgonenc]Tebrikler guzel bir calisma olmus, ek olarak isteyen sprey boya ile istedigi renge de boyayabilir. Akvaryumunuzun uzerinde resmini de gormek isteriz. Elinize saglik.[/QUOTE]
Sprey boya daha önce hiç almadığım için içeriğini bilmiyorum onlar tinerli mi oluyor straforu eritirmi acaba ?
Strafor kapak ve akvaryum sehpası yapımı
High Power 2015-01-20 20:39:51
Kullanılacak Mazemeler ve Fiyatları ; 2 Adet strafor(Tanesi 2 tl*2=4 Tl),1 Adet Silikon(3 Tl) ,Bir miktar küçük çivi (50 krş), 1Adet Kalem(50 krş) Diğer mazemeler evde vardı (maket bıçağı,silikon tabancası ,cetvel ,metre)
İlk olarak akvaryum ölülerine uygun kapak çerçevesini oluşturmak için strafor kalınlıklarıda hesaba katılarak (kapağın içindeki boşluk akvaryum camının dışına rahatlıkla geçebilecek ölçülerde olmalı) şablon çizip straforu maket bıçağı ile kestim(benim akvaryumumun üst tarafının ölçüleri28*108cm idi ben straforları 12*30 ve 12*110cm olacak şekilde kestim)
Kestiğim straforları küçük çivileri sapalayarak birbirine sıkıca tutturdum herhangi bir yanlışlık yapmam halinde hatamı telafi edebilmek için direkt olarak yapıştırma işlemine geçmedim.
Daha sonra çerçeveyi sağlamlaştırmak ve bölmeler oluşturmak için(Bu bölmeler benim işime yarayacağı düşündüğüm için yaptım kapağın içerisine yemleri,ufak tefek aksesuarları ve hava motorunu gizlemeyi düşünüyorum) kapak kalınlığının yarısı kadar ölçülerde(6*28cm) strafordan çıtalar kestim ve çivi ile tutturdum.
Bu aşamada kapagın üst kısmını kesip üzerine açılabilmesini istediğim kapakçıkların yerlerini cizip çıkardım.
Kesip çıkardığım kapakçıkların üzerine minik kulplar takmayı düşündüğüm için göze hitap etmesi açısından yükseldili bir şekil vermeye çalıştım.
Buradan sonraki aşamalarda biraz fotoğraf çekmeyi unuttum ancak kapağın alt tarafına çıtaları gizlemek ve kapağı akvaryum üzerinde tutmak için 28*108 cm lik bir iç kapak kesip etrafına strafordan 2 cm lik cıta dolandırarak silikonlama işlemini yaptım çivileri çıkarmıştım ama geri aynı yerlerinden kuruyana kadar dağılmaması için takılı bıraktım. Kuruduktan sonra kapakta gözümü rahatsız eden kenarları maket bıçağı ile dikkatlice törpüledim bir hayli uzun sürdü ( öğlen saat 1 gibi başladım akşam saat 6-7 de anca bitirebildim eli yatkın olan birisi daha hızlı yapabilir ben aceleyi sevmediğim için yavaş yavaş yaptım.
Ben akvaryum kapağımın üzerine 3 tane küçük kapakçık yaptım bunun nedeni 1.bölmenin içerisindeki haznelere yemleri koymak istiyorum, Ortadaki bölmedeki hazneyi 10*20 cm lik alanı kesip yemleme yapmak için kullanmayı düşünüyorum, 3 bölmeyede hava motorunu koymayı düşünüyorum çünki hem sesi biraz olsun azaltsın hemde daha önceden başıma gelen bir olay nedeni ile ders oldugu için hava motorunu yüksekte tutmak istiyorum(3-4 ay önce 350 litrelik bir akvaryumum vardı hava motoru akvaryum sehbasının kenarında duruyordu biz ailecek gezmeye gittiğimizde elektrikler kesilmiş hava motoruda durunca akvaryumdaki suyun % 75 i hava motorunun hortumundan evin içine akmaya başlamış evi resmen su bastığı için parkeler felan kabardı balıkların bir kısmı zarar gördü o yüzden artık yüksek bir yerde tutmak istiyorum) .
Bunlarda kapağın farklı açılardan görüntüleri.Kapak henüz bitmedi aydınlatma için elimde led ve adaptör bulunuyor yarın onları hazırlayacağım birde kaplama benim hoşuma gitmediği için bu şekildede kullanamayacağımdan ötürü elimde bulunan su bazlı suya ve neme dayanıklı,straforada zarar vermeyen beyaz renkli bir boya var onunla boyayıp daha sonra ledleri monte edeceğim en son akvaryumu kurduktan sonra unutmaz isem yeni fotoğraflarda yüklemeye çalışacağım.
Umarım çalışmamı beğenirsiniz fikirlerinizi esirgemeyin her türlü öneriye açığım. Ayrıca boyadan önce sağlamlaştırma yapmak için ben yat tutkalını kapağın tamamına fırça ile sürmeyi düşünüyordum oda fiyat olarak biraz pahalı geldi 500 ml si 15-35 tl arası onun yerine önerebileceğiniz bir şey var ise çok iyi olur.
Teşekkür ederim umarım beğenirsiniz.
------------------------------------------------------------------------------------
Arkadaşlar sonunda kapagı tamamladım aslında halen eksiklikler ve hoşuma gitmeyen kısımları var ama ileride tamamlamayı düşünüyorum şimdilik bu şekilde kullanacağım artık.Birde bu sırada akvaryumun altına sehba yaptım yapımı ile ilgili fazla fotoğraf çekemedim(aklıma gelmedi , o yüzden kusura bakmayın) ama elimde olan fotoğrafları paylaşmak istedim aşşağıya ekleyeceğim yorumlarınızı ve fikirlerinizi eksik etmeyiniz.Hepinize Tekrar teşekkür ederim.
Evde bulunan boya-badanadan artan plastik boya ile kapağı boyadım(aslında siyah olmasını istiyordum ama evdeki renklerin haricinde renk tüpü almak istemedim sonradan bu renkte hoşuma gitti sizce rengi siyaha çevirmelimiyim yoksa bu şekildemi kalsın?)
Daha sonra aydınlatma için kablo kanalı ve silikon ,asetat kagıdı ,led ve adaptör kullanarak aydınlatma için birşeyler yapmayı denedim.
Ledleri silikon ile kablo kanalına yapıştırıp açık olan kısmına asetat kağıdını 2-3 cm lik şeritler halinde yapıştırdım(bendeki ledler arkası yapışkanlı olmadıgından ve iç mekan mazemesi olmadığı için silikon kullanıp üzerine asetat kağıdı yapıştırmak zorunda kaldım buhardan korumak için.Piyasada dış mekan için silikonlu ledler bulunuyor onlardan kullanırsanız işiniz kolaylaşır.)
Hazırladığım ledleri kapağa sabitlemeden önce sudan yansıyan ışığı tekrar suya yansıtması ve buharın strafora zarar vermemesi için alüminyum levha yapıştırdım(folyo ince olacağını düşündüğüm için levha yapıştırdım)
Ledleri kapağa sabitleyip bağlantılarını yaptım en led kablosunun uç kısımına (eski bir mini radyonun kulaklık takılan dişi jack ını lehimledim adaptörün çıkarılabilir olması için belki başka bir yerde lazım olursa kullanabilmem için)
Ve bunlarda kapağın son hali...
Şimdi elimde yapım aşaması ile ilgili fazla fotoğraf olmayan yeni yaptığım akvaryum sehbasının yapımını paylaşıyorum.
Öncelikle yukarıdaki kapak yapımı fotoğraflarında gördüğünüz profil sehbanın aynısından vardı ve evden attığımız depoda bekleyen sunta ve mdf leri toparlayarak işleme başladım.(ölçüleri küçük olan birtane profil vardı akvaryumuma uygun boyutlarda onu kullandım normalde işe yaramayan depoda uzun süredir duran bir profildi değerlendiriyim diye düşünerek başladım.)
Profilin etrafını kaplayacak şekilde sunta ve mdf leri kestim ve vidalayarak sağlamlaştırdım 4 tane menteşe ve 2 tane kulp alarak (menteşeler 3 kulplar 3 liradan toplam 6 tl tuttu bunların haricinde akvaryum kapağınada tombik minik kulplar aldım ancak daha takmadım boyadım kurumasını bekliyorum.) dolabın kabaca şeklini oluşturdum.
Bu dolabın içerisini boyadıktan sonra çektiğim fotoğraf normalde suntalar çirkin bir görüntü oluşturuyordu o halde fotoğraf çekmediğim için koyamadım.
Kapakları bu şekilde yaptım ve iki kapağada mıknatıs vidaladım kapaklar kolay kapansın kendiliğinden açılmasın diye.Daha sonra kapağın dışına parke süpürgeliğinden çerçeve yaptım. Birde bizim ara sıra hobi işlerinde kullandığımız bir kaynak makinesi var o yüzden bir kaç tane perforje süs aldım tanesi 1-1,5 tl den onlarıda dolabın altına kaynak yaptık(Kardeşim sağolsun elinden gelen hüneri sergiledi benim elim yatkın olmadığı için bu işlerin tamamında ondan yardım aldım).
Dolap kabaca bu hale geldi(Dikkat ettiyseniz suntalar ve mdf ler berbat bir halde o yüzden yapılan iş pek göze hitap etmiyor yaparken kullanıp kullanmama konusunda çok kararsızdık.(Gelen misafirlere rezil olmamak adına kullanıp kullanmama konusunda fikirlerinizi söylerseniz memnun olurum :) )
Ve en son boyama aşamasını yaptık kurumasını bekliyoruz Dolabımız bu hale geldi.
(Boyamak için sentetik boya kullandık daha önceden site korkuluklarını boyama işleminden artan astar ve boyalar vardı 100-150 ml civarı artık boyalar ile bu hale getirdik.
Fikirlerinizi eksik etmeyin.Teşekkür ederim.
Canlı doğuran+bitki içerikli akvaryum tavsiyeniz?
Arkadaşlar öncelikle durumu anlatmak istiyorum daha önce 130*45*45 + 110*30*40 ve 80*30*25 ölçilerinde 3 akvaryumdan büyük olanında Malavi besliyordum (yunus ve yaşayankaya) diğer akvaryumlardan oranca olanı ağzı dolu olan dişileri (akvaryumu 2 ye bazan 3-4 e ayırmak sureti ile dişileri diğer balıklar rahatsız etmesin diye) ayırmak için kullanıyordum en küçük olan akvaryumuda yavruları belirli bir süre büyütmek için kullanıyordum.Ama zamanla bakımı ve temizliğinden yıldığım için akvaryumları ve balıkları isteyene vererek sayıyı azalttım ;
Arkadaşlar öncelikle durumu anlatmak istiyorum daha önce 130*45*45 + 110*30*40 ve 80*30*25 ölçilerinde 3 akvaryumdan büyük olanında Malavi besliyordum (yunus ve yaşayankaya) diğer akvaryumlardan oranca olanı ağzı dolu olan dişileri (akvaryumu 2 ye bazan 3-4 e ayırmak sureti ile dişileri diğer balıklar rahatsız etmesin diye) ayırmak için kullanıyordum en küçük olan akvaryumuda yavruları belirli bir süre büyütmek için kullanıyordum.Ama zamanla bakımı ve temizliğinden yıldığım için akvaryumları ve balıkları isteyene vererek sayıyı azalttım ;
Şu an elimde 110*30*40 ölçülerinde akvaryum ve 3 tane yavru iken alıp 1 yıldır büyüttüğüm cüce vatozlarım kaldı akvaryumu yeniden dekore ederek kurmak istiyorum vatozlar durmak şartı uyum içinde yaşayabilecek karma türlerden oluşan bir akvaryum oluşturabilmem için önerebileceğiniz küçük ırk balıklar varmı ? ve tanlarına karides salyangoz türleri koysamsorun teşkil edermi ? Ayrıca akvaryumda yeşil ve hoş bir görüntü olmasını istiyorum bunun için çabuk büyüyen ve hızlı yayılarak akvaryumu kaplayabilecek bitki ve yosun türleri önerebilrmisiniz ?
Arkadaşlar yazı uzun oldu okuma ve fikrini beyan etme zahmetine giren herkese şimdiden teşekkür ederim birde önerilerinizde ekonomik ve göze hitap eden türleri söyleyebilirseniz çok makbule geçer çünki malavi beslerken bir ara birisinin ısrarı üzerine tanganyika türlerine geçiş yaptım ve maddi manevi çok emek harcadım sonunda akvaryumda oluşan bir sorun yüzünden bütün balıklar ölünce bu hobiden resmen soğudum ama vaz geçemedim. O yüzden şimdi ekonomik ve göze hitap eden bir akvaryum kurmak istiyorum ben akvaryum izlerken bulduğum huzuru başka birşeyde bulamayan bir insanım .
Hepinize tekrar tekrar çok teşekkür ediyorum.
Akvaryum camında kurtçuk ve salyangoz üremesi Çözm
Arkadaşlar akvaryumla ilgili yaşadığım sinir bozucu olay ile ilgili kendimce bir çözüm buldum ve belki aynı durumda olan başkalarına yardımı dokunur diye düşündüğüm için paylaşıyorum.
Arkadaşlar akvaryumla ilgili yaşadığım sinir bozucu olay ile ilgili kendimce bir çözüm buldum ve belki aynı durumda olan başkalarına yardımı dokunur diye düşündüğüm için paylaşıyorum.
Geçenlerde akvaryumun camında çok sayıda 1-2 mm lik beyaz kurtçuklar olduğunu ve hareket ettiklerini farkettim ve dış filtremin şelale aparatında sarkan jolemsi şeffaf bir madde dikkatimi çekti (Borunun hem içini hem dışını kaplamış deliklerden neredeyse su akmıyordu) bu yüzden akvaryumu (300 litre) ve içerisindeki kum kaya filtre borular v.s. ne var ne yok herşeyi önce deterjanlı su ile köpükleyip defalarca duruladım daha sonra kaynar su ile tekrar yıkadım ve akvaryumu yeniden kurdum içerisine suyu doldurup kaya tuzu attım ve bir arkadaşımdan aldığım 5 lt temiz akvaryum suyunu boşaltıp 2 gün aralıksız bütün filtre hava mortu v.s. leri çalıştırdım ve suyun uygun hale gelip gelmediğini anlamak için 2 tane yavru balığı saldım onlara 1 gün boyunca herhangi birşey olmayınca 4. gün diğerlerinide saldım ( yaklaşık 60 tane 2-5 cm lik yavru balığı) sonraki gün akvaryum suyu birden bulandı beyaz bir sis çökmüş gibi 2 gün sonra kendiliğinden düzeldi ve akvaryumun yeterince temiz olduğunu düşündüğüm anda camdaki kurtçukların yeniden oluşmaya başladığını ve jolemsi şeffaf maddenin filtrenin şelale borusunu tıkayacak seviyede yeniden oluştuğunu farkettim resmen tıkanmıştı ve akvaryuma temiz arıtılmış su çok az akıyordu.
Şelale borusunu yıkayıp suyun içine batırdım normalde 1 senedir su seviyesinin 3-4 cm üzerinde kullanıyordum ama bu olaydan sonra mecburen böyle yapmak zorunda kaldım ve akvaryuma 4 tane 5-6 cm lik cüce vatoz attım vatozlar bütün kurtçukları ve jolemsi maddeleri hızlı bir şekilde yemeye başladı salyangozları yediğini gözümle gördüm ve şu an 3. gün ve aakvaryum tertemiz oldu.
Not:Akvaryum filtresini temizlerken elyaf ve organik sünger üzerinde yüzlerce salyangoz ürediğini fark ettim bunun tekrar olmasını nasıl önleyebilrim sizce.
Bunu anlatmamdaki sebep akvaryumu arkadaşlarıma gösterdim çözüm için ilaç önerdiler ama ben bu güne kadar herhangi bi kimyasal kullanma yanlısı olmadığım için kendimce böyle bir çözüm buldum belki birilerine yardımcı olur düşüncesiyle yazdım belki yanlış yaptığım şeyler vardır onları söylerseniz sevinirim hatalarımı düzeltmiş olurum.
Birde şelale aparatını su seviyesinden yukarıda durması hoşuma gidiyordu izlerken su sesi olması acısından ve akvaryuma oksijen sağlaması açısından simdi jolemsi madde yüzünden suyun içinde durdurmak zorunda kalıyorum bi çözüm yolu var mı acaba?
Hepinize teşekkür ederim umarım birilerine faydası olur.
200 Litre akvaryuma hangi chiclid?
Ben demasoni öneririm hem sevimli hem haretli bi tür fiyatı da ucuz.
Ben demasoni öneririm hem sevimli hem haretli bi tür fiyatı da ucuz.
fiyat araştırması ve pazarlık yapmadan almayın bende bu hobiye başlayalı 3-4 ay oldu sürekli kazıklanmaktan kandırılmaktan bıktım en insanlara güven olmuyor hobiden soğuttular beni bile
SON MESAJLAR
- Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum berkc, 18:15
Yeni Üye Forumu - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 11:53
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 11:53
- Bitki Çeşitleri emreemin 11:46
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 11:46
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 11:46
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 11:46
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 11:28
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 11:28
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 11:05
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 11:05
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 11:04
KULLANICILAR
- 77 Online Kullanıcı, 42 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
swordfishhhh,
TolgahanA,
ternapi,
sorbiek,
Hsrt,
Redko,
faysalhzmtci,
ByOscar:),
esatterdogann,
yeekim,
portre,
Sfenks111,
EKAR,
ErayDemirel,
yusuf-konca,
bilginstein,
bysmokin,
fisheri,
İlksen Şahin,
boraulukaya,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
eeds,
Yasin034,
egecinar,
berkc,
zakazat kyhnu_gtKl,
Jeveux,
osmandbnl,
DigitalPen,
tukabu,
Byturk77,
Can78,
Oğul Hüseyin,
AquaShirmp,
AquaVita,
Flytheshrimp,
SunkenShrimps,
YAYD06,
oguzozt,
DenizOlsam,
OKIRATLI,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.



























