ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
NavigatorBxRTA
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
6
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
22 Nisan 2017 19:17
Son Ziyaret:
13 Ağustos 2017 22:19
Toplam Mesaj:
5 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
İMZA
Erbil Erözen
SON 5 MESAJI
Dabquel Mix Gubre Hazırlama
İlginiz için teşekkür ederim Mustafa Bey, dediğim gibi sizin yıllar evel başladığınız denemelere ben yeni başladığım için edinmem gereken çok bilgi var.
Karasal bitkiler için denemeler yapmak istiyorum öncelikle.
Full spectrum ledler karasal bitkilerde işe yarıyor ise ,yani karasal bitkiler için gerekli ayarlamaları renk nanometre ve lümen konusunda ayarlayabiliyor ise led üreten firmalar, aynı ayarlamaları sucul bitkiler içinde yapabilirler sanıyorum.
Gerekli veri[QUOTE=hakanturken108]Emrah cevabın için çok teşekkür ederim.
[U]Gübreleme metodum Ei[/U] şeklinde olacak.
Elime kargodan şimdi geçti ürün. Sorunsuz şekilde senin önerdiğin miktarlarda ekleme yapmaya başlayabileceğim bugün.
Ancak şöyle ki ben ayrıca Libre %7 dpta gübresini de almıştım. [B]Şimdi Libreye ihtiyacım kalmadı mı ki? Kullanmam gerekmeyecek mi?[/B]
Diğer 2. sorum ise; 1 gün mikro 1 gün makro gübreleme yapacağım[B], bu periyod içerisinde %10 veya %20 su değişimi yapmayı planlıyorum 2 günde bir, seyrelen gübre miktarlarını tamamlamam gerekir mi?[/B]
Güncel Bilgi: Dabquel Mix'i şimdi kutudan çıkardım, kullanım süresi 3 yıl ve son kullanma tarihi "Temmuz 2016", aldığım firma yetkilisi Soner Bey'i aradım ve özellikle sordum bu durumu, cevabı şu oldu: "Aynı ürünü biz bayilerimiz dahil her talep edene vermekteyiz. Sorun yaşamazsınız, yurt dışında bu ürünlerin kullanım ömürleri 5-6'dır" dedi. Yönetmelikler emrettiği için mi 3 yıl oluyor soruma evet mevzuat bu şekilde dedi.
Birde tarım ilaçlarımda son kullanım süresini uzatmışlar, ilerde gübreler içinde uzatılması söz konusu zaten şeklinde ekleme yaptı.
Bende kaderime razı oldum, tee Antalya'dan 3 günde geçmiş elime zaten [:((]. Ayrıca ellerinde yeni tarihli üründe yokmuş, 2-3 ay sonra gelecek dedi.[/QUOTE]
İnsanlar işini görenekadar sorular sorup çok kibar davranıyorlar fakat sonra edindiği bilgiyi ,gidişhatı buraya yazıp paylaşmaya tenezzül etmiyorlar.
Bitkilerin durumu nedir,üründen verim alındımı vs hepsi şaibe :) Neyse Emrah Beye ilgisinden dolayı teşekkür ederiz.
İlginiz için teşekkür ederim Mustafa Bey, dediğim gibi sizin yıllar evel başladığınız denemelere ben yeni başladığım için edinmem gereken çok bilgi var.
Karasal bitkiler için denemeler yapmak istiyorum öncelikle.
Full spectrum ledler karasal bitkilerde işe yarıyor ise ,yani karasal bitkiler için gerekli ayarlamaları renk nanometre ve lümen konusunda ayarlayabiliyor ise led üreten firmalar, aynı ayarlamaları sucul bitkiler içinde yapabilirler sanıyorum.
Gerekli veri[QUOTE=hakanturken108]Emrah cevabın için çok teşekkür ederim.
[U]Gübreleme metodum Ei[/U] şeklinde olacak.
Elime kargodan şimdi geçti ürün. Sorunsuz şekilde senin önerdiğin miktarlarda ekleme yapmaya başlayabileceğim bugün.
Ancak şöyle ki ben ayrıca Libre %7 dpta gübresini de almıştım. [B]Şimdi Libreye ihtiyacım kalmadı mı ki? Kullanmam gerekmeyecek mi?[/B]
Diğer 2. sorum ise; 1 gün mikro 1 gün makro gübreleme yapacağım[B], bu periyod içerisinde %10 veya %20 su değişimi yapmayı planlıyorum 2 günde bir, seyrelen gübre miktarlarını tamamlamam gerekir mi?[/B]
Güncel Bilgi: Dabquel Mix'i şimdi kutudan çıkardım, kullanım süresi 3 yıl ve son kullanma tarihi "Temmuz 2016", aldığım firma yetkilisi Soner Bey'i aradım ve özellikle sordum bu durumu, cevabı şu oldu: "Aynı ürünü biz bayilerimiz dahil her talep edene vermekteyiz. Sorun yaşamazsınız, yurt dışında bu ürünlerin kullanım ömürleri 5-6'dır" dedi. Yönetmelikler emrettiği için mi 3 yıl oluyor soruma evet mevzuat bu şekilde dedi.
Birde tarım ilaçlarımda son kullanım süresini uzatmışlar, ilerde gübreler içinde uzatılması söz konusu zaten şeklinde ekleme yaptı.
Bende kaderime razı oldum, tee Antalya'dan 3 günde geçmiş elime zaten [:((]. Ayrıca ellerinde yeni tarihli üründe yokmuş, 2-3 ay sonra gelecek dedi.[/QUOTE]
İnsanlar işini görenekadar sorular sorup çok kibar davranıyorlar fakat sonra edindiği bilgiyi ,gidişhatı buraya yazıp paylaşmaya tenezzül etmiyorlar.
Bitkilerin durumu nedir,üründen verim alındımı vs hepsi şaibe :) Neyse Emrah Beye ilgisinden dolayı teşekkür ederiz.
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Selamlar ,
Bitkili akvaryumlarda gerekli ayarlamalar ve doğru led seçimleri yapıldığında gerçekten mükemmel sonuçlar alınacağını Mustafa Bey sayesinde bu konu başlığı altında görmüş olduk.
Belirtilmiş olan püf noktaları emers bitkilerde de işe yararmı ? Bu soruyu sormamak elde değil.
[IMG][/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172106401.jpg[/IMG]
Phytosynthetically Active Radiation / Fitosentetik aktif radyasyondan bahsediliyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172122031.jpg[/IMG]
Bu grafikte ise Fotosentetik olarak aktif radyasyon yani PAR değerlerinin en verimli hali olarak 520-580 nm yani 555 nanometrenin en verimli dalga boyu olduğundan bahsedilmiş.
Grafikleri bulduğum site akvaryum bitkileri ile ilgilenmesede veriler birçoğunuzun uygulayıp sonuca ulaştığı ve keyfini sürdüğü bitkili akvaryumlarınızdaki ledler ile yakın.
Fakat sitede söylenilen şu ; artık büyüyen Led teknolojisi firmaları alışılagelmiş pembe / mor aydınlatmarı beyaza çeviriyor tam spektrumu arıyorlar.
Güneş Radyasyonunun Spektrumu ;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172205251.jpg[/IMG]
Bitkiler kesinlikle PAR spektrumunun dışındaki bazı ışık dalga boylarını kullanabilirken, bu aralığın dışına çıkan ışık genellikle fotosentez için birincil olarak kullanılamayacak kadar güçlü veya çok zayıf.
Örnek olarak, bazı istisnalarla UV ışığı büyük molekülleri sentezlemek için çok tahrip edicidir ve öte yandan kızılötesi nispeten zayıftır ve çok fazla ısı üretir. Karşılaştırma yaparak, PAR aralığında her foton, hücrelere zarar vermeden moleküllerin elektronlarını uyarmak için yeterli enerjiyi içerir.
Peki, mükemmel spektrum nasıl olmalı? Bitkilerin her rengin kaça ihtiyacı var?
Burda daha önce Mustafe Bey'in de bahsettiği grafik devreye giriyor.
McCree'nin (1972) yayınladığı bir tablo .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172207271.jpg[/IMG]
Işık absorbe etmek için bitkiler, pigment olarak adlandırdığımız, biraz ilkel ancak gözlerimizin etkili bir halini kullanıyorlar. En bol bitki pigmenti klorofildir ve kırmızı ve mavi ışığı yakalamak için en verimli şekilde kullanılır. Bunların yanı sıra, diğer dalga boylarında ışık toplayan ve fotosentez sürecine geçiren karotenler ve ksantofiller de dahil olmak üzere birçok pigment bulunmaktadır.
Yeşil ışığın, yaprak iç kısmına kırmızı ışığa nazaran daha derinlere nüfuz ettiğine ve fotosentezi daha verimli kullanabileceğine dikkat çekilmelidir. Bunun nedeni, klorofil içeren kloroplastların üst tabakasının doymuş hale geldiği, yeşil ve sarı ise yaprak dokusunun derinliklerine nüfuz edebileceği ve klorofil içeren bir başka kloroplast veya bir aksesuar pigment tarafından absorbe oluncaya kadar etrafına yansıtılabilmesinden kaynaklanmaktadır.
Bu yabancı abilerin yapmış oldukları aydınlatmaların fiyatları 1000 $ civarı. Görselleri ise şöyle ;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172210421.jpg[/IMG]
Spectral analizi burda.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172213201.jpg[/IMG]
California Lightworks Solarstorm 440w farklı bir firmanın ürünü görseli ve kullanılan ledlerin nm leri aşağıda fiyatı ise yine 1000 $ civarı .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172217431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172217591.jpg[/IMG]
Derin Mavi : 440nm
Mavi : 470nm
Kırmızı : 620nm
Derin Kırmızı : 665nm
Sıcak Beyaz : 3100k
UVB : 285-215nm kullanmışlar.
Bunları neden paylaştım gerek yoktu aslında zaten sizler bunlara çok yakın micro aydınlatmalar yapmışsınız uzun zamandır kullanıyorsunuz.
Ledlerin her sektörde kullanıldığını paylaşmak istedim. Yıllar evvel youtubede hayvanları beslemek için kullandıkları hızlı ot büyütme konteynerlarını görmüştüm 7 günde evimizin önündeki paspas gibi sımsıkı kökleri olan 50 cm e yakın bugday tohumu filizlerini üretip atlara ve besicilikte büyükbaşlara veriyorlardı tabi o zaman bu kadar ilgimi çekmemişti..
Asıl merak ettiğim konu şu , en verimli dalga boyu olduğu söylenen 555 nanometrenin ve ihtiyacımız olan lümenin farklı ledleri birleştirmeden kullanmanın bir yolu yokmu.
Led üreten bir firma var sahibiyle görüştüm istediğin nanometrede renkte led üretebiliriz. Önümüzdeki hafta üretime gireceğiz zaten beni haftaya tekrar ara demişti ama çok detaylı sorular soramadım.
Sormak istediğiniz sorular var ise tekrar görüştüğümde sorabilirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172235091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172235221.jpg[/IMG]
Ledstok sitesindeki bu led gibi istediğim tüm özellikleri tek ledde toplama şansımız olurmu acaba [:?]
Yine aynı sitedeki edison marka ledlerin fiyatları iyi görünüyor, nanometre ve lümen değerleri şöyle.. Bu ledlerden kullanan varmı yada hangi marka ledlerden memnunsunuz acaba ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172238311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172240551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172241071.jpg[/IMG]
Selamlar ,
Bitkili akvaryumlarda gerekli ayarlamalar ve doğru led seçimleri yapıldığında gerçekten mükemmel sonuçlar alınacağını Mustafa Bey sayesinde bu konu başlığı altında görmüş olduk.
Belirtilmiş olan püf noktaları emers bitkilerde de işe yararmı ? Bu soruyu sormamak elde değil.
[IMG][/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172106401.jpg[/IMG]
Phytosynthetically Active Radiation / Fitosentetik aktif radyasyondan bahsediliyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172122031.jpg[/IMG]
Bu grafikte ise Fotosentetik olarak aktif radyasyon yani PAR değerlerinin en verimli hali olarak 520-580 nm yani 555 nanometrenin en verimli dalga boyu olduğundan bahsedilmiş.
Grafikleri bulduğum site akvaryum bitkileri ile ilgilenmesede veriler birçoğunuzun uygulayıp sonuca ulaştığı ve keyfini sürdüğü bitkili akvaryumlarınızdaki ledler ile yakın.
Fakat sitede söylenilen şu ; artık büyüyen Led teknolojisi firmaları alışılagelmiş pembe / mor aydınlatmarı beyaza çeviriyor tam spektrumu arıyorlar.
Güneş Radyasyonunun Spektrumu ;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172205251.jpg[/IMG]
Bitkiler kesinlikle PAR spektrumunun dışındaki bazı ışık dalga boylarını kullanabilirken, bu aralığın dışına çıkan ışık genellikle fotosentez için birincil olarak kullanılamayacak kadar güçlü veya çok zayıf.
Örnek olarak, bazı istisnalarla UV ışığı büyük molekülleri sentezlemek için çok tahrip edicidir ve öte yandan kızılötesi nispeten zayıftır ve çok fazla ısı üretir. Karşılaştırma yaparak, PAR aralığında her foton, hücrelere zarar vermeden moleküllerin elektronlarını uyarmak için yeterli enerjiyi içerir.
Peki, mükemmel spektrum nasıl olmalı? Bitkilerin her rengin kaça ihtiyacı var?
Burda daha önce Mustafe Bey'in de bahsettiği grafik devreye giriyor.
McCree'nin (1972) yayınladığı bir tablo .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172207271.jpg[/IMG]
Işık absorbe etmek için bitkiler, pigment olarak adlandırdığımız, biraz ilkel ancak gözlerimizin etkili bir halini kullanıyorlar. En bol bitki pigmenti klorofildir ve kırmızı ve mavi ışığı yakalamak için en verimli şekilde kullanılır. Bunların yanı sıra, diğer dalga boylarında ışık toplayan ve fotosentez sürecine geçiren karotenler ve ksantofiller de dahil olmak üzere birçok pigment bulunmaktadır.
Yeşil ışığın, yaprak iç kısmına kırmızı ışığa nazaran daha derinlere nüfuz ettiğine ve fotosentezi daha verimli kullanabileceğine dikkat çekilmelidir. Bunun nedeni, klorofil içeren kloroplastların üst tabakasının doymuş hale geldiği, yeşil ve sarı ise yaprak dokusunun derinliklerine nüfuz edebileceği ve klorofil içeren bir başka kloroplast veya bir aksesuar pigment tarafından absorbe oluncaya kadar etrafına yansıtılabilmesinden kaynaklanmaktadır.
Bu yabancı abilerin yapmış oldukları aydınlatmaların fiyatları 1000 $ civarı. Görselleri ise şöyle ;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172210421.jpg[/IMG]
Spectral analizi burda.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172213201.jpg[/IMG]
California Lightworks Solarstorm 440w farklı bir firmanın ürünü görseli ve kullanılan ledlerin nm leri aşağıda fiyatı ise yine 1000 $ civarı .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172217431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172217591.jpg[/IMG]
Derin Mavi : 440nm
Mavi : 470nm
Kırmızı : 620nm
Derin Kırmızı : 665nm
Sıcak Beyaz : 3100k
UVB : 285-215nm kullanmışlar.
Bunları neden paylaştım gerek yoktu aslında zaten sizler bunlara çok yakın micro aydınlatmalar yapmışsınız uzun zamandır kullanıyorsunuz.
Ledlerin her sektörde kullanıldığını paylaşmak istedim. Yıllar evvel youtubede hayvanları beslemek için kullandıkları hızlı ot büyütme konteynerlarını görmüştüm 7 günde evimizin önündeki paspas gibi sımsıkı kökleri olan 50 cm e yakın bugday tohumu filizlerini üretip atlara ve besicilikte büyükbaşlara veriyorlardı tabi o zaman bu kadar ilgimi çekmemişti..
Asıl merak ettiğim konu şu , en verimli dalga boyu olduğu söylenen 555 nanometrenin ve ihtiyacımız olan lümenin farklı ledleri birleştirmeden kullanmanın bir yolu yokmu.
Led üreten bir firma var sahibiyle görüştüm istediğin nanometrede renkte led üretebiliriz. Önümüzdeki hafta üretime gireceğiz zaten beni haftaya tekrar ara demişti ama çok detaylı sorular soramadım.
Sormak istediğiniz sorular var ise tekrar görüştüğümde sorabilirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172235091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172235221.jpg[/IMG]
Ledstok sitesindeki bu led gibi istediğim tüm özellikleri tek ledde toplama şansımız olurmu acaba [:?]
Yine aynı sitedeki edison marka ledlerin fiyatları iyi görünüyor, nanometre ve lümen değerleri şöyle.. Bu ledlerden kullanan varmı yada hangi marka ledlerden memnunsunuz acaba ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172238311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172240551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172241071.jpg[/IMG]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Teşekkür ederim tüm yardımlarınız için 👍
Teşekkür ederim tüm yardımlarınız için 👍
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Selamlar,
80x40x40h 1 adet ve 40x40x40 4 adet olmak üzere 2 farklı ölçü kullanacağım 3 katlı bir set yapmak üzereyim. Her kat için 1 aydınlatma totalde 3 aydınlatmaya ihtiyacım var.
İlk etapta bitki dışında canlı koymayi düşünmüyorum ve her bir katın arasında 25 cm tanklara müdahale için boşluk bırakmayi düşünüyorum.
Yani kum 5 cm dersek Armatürler tankın zeminine 60 cm den ışık vericekler .
Power ledler konusunda Mustafa Bey başta olmak üzere sayenizde bir kısım bilgiler edinme fırsatım oldu fakat henüz tam anlamda kafamda bitirebilmiş değilim.
Tüm tankların aydınlatmasını high tech olarak yapar isem daha az ışık isteyen bitkilerimin gelişimleri nasıl olur ?
Litre basına 0.3 watt kullanılması gerektiğini ve renk dağılımının önemini anladım. [U]Öğrendiğimi sandığım teorik bilgilerin [/U]doğruluğunu teyit etmek adına
80x40h için gerekli olan led sayısını ve renk dağılımını teyid edebilirmisiniz rica etsem ?
Mustafa Bey sagolsun özel mesajlardan bıksada nazikçe 2 mesajımı cevapladı fakat daha fazla rahatsız etmek istemiyorum kendisini.
%20-25 Deep Red 660 nm
%15 Royal Blue
%5 Uv Mor
%60 Soğuk Beyaz oranları DIY 301 co2 sistemi için uygunmudur.
Kaç adet 1 wattlık power led almalıyım ve kullanmam gereken lensler kaç derece olmalıdır ?
[:iyi:] İlgilenen herkeze teşekkür ederim [:iyi:]
Selamlar,
80x40x40h 1 adet ve 40x40x40 4 adet olmak üzere 2 farklı ölçü kullanacağım 3 katlı bir set yapmak üzereyim. Her kat için 1 aydınlatma totalde 3 aydınlatmaya ihtiyacım var.
İlk etapta bitki dışında canlı koymayi düşünmüyorum ve her bir katın arasında 25 cm tanklara müdahale için boşluk bırakmayi düşünüyorum.
Yani kum 5 cm dersek Armatürler tankın zeminine 60 cm den ışık vericekler .
Power ledler konusunda Mustafa Bey başta olmak üzere sayenizde bir kısım bilgiler edinme fırsatım oldu fakat henüz tam anlamda kafamda bitirebilmiş değilim.
Tüm tankların aydınlatmasını high tech olarak yapar isem daha az ışık isteyen bitkilerimin gelişimleri nasıl olur ?
Litre basına 0.3 watt kullanılması gerektiğini ve renk dağılımının önemini anladım. [U]Öğrendiğimi sandığım teorik bilgilerin [/U]doğruluğunu teyit etmek adına
80x40h için gerekli olan led sayısını ve renk dağılımını teyid edebilirmisiniz rica etsem ?
Mustafa Bey sagolsun özel mesajlardan bıksada nazikçe 2 mesajımı cevapladı fakat daha fazla rahatsız etmek istemiyorum kendisini.
%20-25 Deep Red 660 nm
%15 Royal Blue
%5 Uv Mor
%60 Soğuk Beyaz oranları DIY 301 co2 sistemi için uygunmudur.
Kaç adet 1 wattlık power led almalıyım ve kullanmam gereken lensler kaç derece olmalıdır ?
[:iyi:] İlgilenen herkeze teşekkür ederim [:iyi:]
İzmirde yeni akvaryum
Selamlar , Durmuş Beyi seneler evvelden tanırım alışverişimiz olmuştu.
Şimdi tekrar akvaryum yaptırmak istiyorum fakat kendisine ulaşamıyorum. İşyeri taşınmış belkide sektör değiştirdi bilemiyorum.
Hala akvaryum üretimi yapıyor ise telefon numarası olan varmı acaba ? [EDIT]NavigatorBxRTA,2017-04-23 17:54:29[/EDIT]
Selamlar , Durmuş Beyi seneler evvelden tanırım alışverişimiz olmuştu.
Şimdi tekrar akvaryum yaptırmak istiyorum fakat kendisine ulaşamıyorum. İşyeri taşınmış belkide sektör değiştirdi bilemiyorum.
Hala akvaryum üretimi yapıyor ise telefon numarası olan varmı acaba ? [EDIT]NavigatorBxRTA,2017-04-23 17:54:29[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci cihan.borova, 15:36
Akvaryum Tanıtımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 15:20
Bitki Akvaryumları Genel - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Cyber_Scout, 13:33
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 13:27
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - Rasbora Oneri yyiImaz, 10:38
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Omer1881, 08:40
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Neocaridina Karides Hastalık Cyber_Scout, 03:54
Hastalıklar ve İlaçlar - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Pleksi İle Sump Yaptım Cyber_Scout, 03:35
Filtre ve Sump Yapımı - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:02
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:02
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 13:55
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 13:55
- Moss Teli CevdetSERBEST 13:55
- Mutlaka Listeye Bakınız Coskun59 13:32
- Jumbo Elma Salyangoz Altın Sarısı Coskun59 13:32
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:16
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:16
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:16
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:16
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:16
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:51
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:17
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:11
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:11
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:11
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:01
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 11:50
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 11:41
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:31
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:31
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:31
- Pao Baileyi (hairy Puffer Fish) Özel Tür OBShrimp 11:30
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 11:21
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 11:21
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:33
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 10:22
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 10:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 10:17
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 10:17
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 10:17
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:03
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:46
KULLANICILAR
- 110 Online Kullanıcı, 60 Üye
Online Kullanıcılar
Ancalagon,
Feanor,
Emerse,
sina cen,
Koksal Gurkan,
ilterisdoğukan,
ilhannnn01,
forthehordex,
karidesrehberi,
Hoppala,
LeafyAqua,
Mustafasesen,
yaguara,
pitsem,
ciways,
Canberk18,
MiSoSiKiaN,
florasan,
umitlee,
Mithrandirr,
Aguamentist,
hounddog,
fikret43,
yns325,
yeekim,
zen666,
knnynr,
Kuduoglu,
simsela,
osmandbnl,
ssener,
ALTEMUR,
ezzalisi,
ayaser,
riderfish,
ilham,
sos_eoEt,
Benmuro,
0rnn,
EmiirKaan,
salihdiscus,
ferhattt,
Öğretmen Ali,
√olkaπ,
bendeniztayfun,
CenK,
resifim,
ssalih,
ternapi,
Cyber_Scout,
harun reşit,
scorpion26,
ilkermat,
Lotus88,
Cyrenity,
Laetacara,
Frkn,
Tortuga7,
OsmanEnes,
Edera,
Aquarist101,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
