ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ergunol
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
30
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
09 Eylül 2017 19:02
Son Ziyaret:
15 Mart 2019 17:38
Toplam Mesaj:
71 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
ergunol
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
...
SON 10 MESAJI
24 Litre Bitkili
[QUOTE=musabonal]
Hocam kararsız kaldım Power Led mi yapsam yoksa direk tasarruf ampul mü? Bilemedim. Aslında Power Led benim için daha kullanışlı olur. Şekli, boyutu gereği.
Bu arada 7W bana yeterli olacak mı? Litre başı yaklaşık 1W gerekmiyor mu?[/QUOTE]
Aslında diğer arkadaşların söylediği gibi tasarruflu ampul de kullanabilirsiniz , şayet memnun kalmadığınız taktirde led veya powerled de yapabilirsiniz.
Ben gerek bu forum gerek internetten araştırarak powerled ile ilgili paylaşımları okuyarak litre başına 0,3w karar verdim , ilk başlarda sizin gibi çok düşük kalacağını düşünerek birkaç tane fazla led almıştım ama kullanma gereği duymuyorum çünkü 7w yeterli olduğuna karar verdim , mekanik zaman ayarlı priz ile günlük 6 saat kesintisiz aydınlatma yapıyorum ,
Aşağıdaki konuyu ve yorumları okumanızı tavsiye ederim.
https://www.akvaryum.com/Forum/bitkili_tankda_led_kullanimi_k772480.asp
Bahsi geçen konudan önemli bir ayrıntı
alıntıdır.
''Bu sebeble iyi tasarlanmis yuksek destekli tankda litrede 0.3w yi gecmemenizi önerecem. Tank cok derinse 0.4w ye yaklasilabilir. Dusuk destekli tanklarda ise 0,1-0,15w uygundur. Ayrica isigi kuvvetli verdiginizde, hizli gelisen bitkiler bir o kadarda metabolik atik olusturuyorlar. Yuksek gelisim hizinda dengesizlik olmamasi icin bunu karsilayabilcek saglam bir filtrasyonunuzun, biolojik donusum yapabilcek iyi bir tabaninizin olmasi gerek.''[/QUOTE][EDIT]ergunol,2018-02-02 16:21:46[/EDIT]
[QUOTE=musabonal]
Hocam kararsız kaldım Power Led mi yapsam yoksa direk tasarruf ampul mü? Bilemedim. Aslında Power Led benim için daha kullanışlı olur. Şekli, boyutu gereği.
Bu arada 7W bana yeterli olacak mı? Litre başı yaklaşık 1W gerekmiyor mu?[/QUOTE]
Aslında diğer arkadaşların söylediği gibi tasarruflu ampul de kullanabilirsiniz , şayet memnun kalmadığınız taktirde led veya powerled de yapabilirsiniz.
Ben gerek bu forum gerek internetten araştırarak powerled ile ilgili paylaşımları okuyarak litre başına 0,3w karar verdim , ilk başlarda sizin gibi çok düşük kalacağını düşünerek birkaç tane fazla led almıştım ama kullanma gereği duymuyorum çünkü 7w yeterli olduğuna karar verdim , mekanik zaman ayarlı priz ile günlük 6 saat kesintisiz aydınlatma yapıyorum ,
Aşağıdaki konuyu ve yorumları okumanızı tavsiye ederim.
https://www.akvaryum.com/Forum/bitkili_tankda_led_kullanimi_k772480.asp
Bahsi geçen konudan önemli bir ayrıntı
alıntıdır.
''Bu sebeble iyi tasarlanmis yuksek destekli tankda litrede 0.3w yi gecmemenizi önerecem. Tank cok derinse 0.4w ye yaklasilabilir. Dusuk destekli tanklarda ise 0,1-0,15w uygundur. Ayrica isigi kuvvetli verdiginizde, hizli gelisen bitkiler bir o kadarda metabolik atik olusturuyorlar. Yuksek gelisim hizinda dengesizlik olmamasi icin bunu karsilayabilcek saglam bir filtrasyonunuzun, biolojik donusum yapabilcek iyi bir tabaninizin olmasi gerek.''[/QUOTE][EDIT]ergunol,2018-02-02 16:21:46[/EDIT]
24 Litre Bitkili
[QUOTE=musabonal]
Power Led bana kaça mâl olur acaba toplamda? Size kaça mal olmuştu?[/QUOTE]
4 adet : Cold White 6500K 350mah
2 adet : Deep Red 660 nm 350mah
1 adet: Royal Blue 450nm 350mah
Power led + pcb + driver : yaklaşık 25-30 tl ye almıştım (ledleri gg den almıştım , pcb ve driveri karaköy den )
Ölçülerinize uygun soğutucu veya armatür alabilirsiniz.
Örnek : soğutucu http://www.marketdijital.com/45x3cm-Sogutucu-18li-Line-Pcb-Icin,PR-1741.html
Driver : http://www.marketdijital.com/4-7x1-Watt-Driver-DJT-BS0407A,PR-3719.html
PCB : http://www.marketdijital.com/Line-Duz-Pcb,LA_315-2.html#labels=315-2
[QUOTE=musabonal]
Power Led bana kaça mâl olur acaba toplamda? Size kaça mal olmuştu?[/QUOTE]
4 adet : Cold White 6500K 350mah
2 adet : Deep Red 660 nm 350mah
1 adet: Royal Blue 450nm 350mah
Power led + pcb + driver : yaklaşık 25-30 tl ye almıştım (ledleri gg den almıştım , pcb ve driveri karaköy den )
Ölçülerinize uygun soğutucu veya armatür alabilirsiniz.
Örnek : soğutucu http://www.marketdijital.com/45x3cm-Sogutucu-18li-Line-Pcb-Icin,PR-1741.html
Driver : http://www.marketdijital.com/4-7x1-Watt-Driver-DJT-BS0407A,PR-3719.html
PCB : http://www.marketdijital.com/Line-Duz-Pcb,LA_315-2.html#labels=315-2
24 Litre Bitkili
Işıklandırma için eğer imkanın varsa powerled kullanmanı öneririm , aynı litre akvaryumum da 7 adet powerled kullanıyorum , bitkilerin gelişimi ve fotosentez için yeterli olduğunu gözlemledim ve 1 aydır sorunsuz kullanıyorum.
Işıklandırma için eğer imkanın varsa powerled kullanmanı öneririm , aynı litre akvaryumum da 7 adet powerled kullanıyorum , bitkilerin gelişimi ve fotosentez için yeterli olduğunu gözlemledim ve 1 aydır sorunsuz kullanıyorum.
Mayalı Sistem İçin Ustalar Help
Aslında gerek forumda gerek internette çok tarif var , ben deneme amaçlı 1lt pet şişeye yapmıştım.2,5lt de oranı nasıl yapmak gerekiyor tarif etmem yanlış olur.
HkHan ; arkadaşımızın paylaştığı oranlar en çok kullanılan orandır deneyebilirsiniz
Yerinizde olsam yapmış olduğunuz karışım yeni ise yarısını başka bir kapa boşaltıp ( yaklaşık bir su bardağı) su ilave edip ağzı açık şekilde biraz bekletip sonra sisteminize bağlamanız yönünde olurdu.hiç bir kaçak olmadığını iyice kontrol edin çünkü karışım oranları her ne kadarsa tutarsız dahi olsa az da olsa hava çıkışı olması gerekiyor.
Kapağı ve hortumu kontrol ettikten sonra hortumun ucunu diffizöre bağlamadan hortumun ucu boş bir şekilde su dolu bir bardağın içine koyup hava kabarcığını gördükten sonra akvaryuma , diffizöre bağlayabilirsiniz.
Aslında gerek forumda gerek internette çok tarif var , ben deneme amaçlı 1lt pet şişeye yapmıştım.2,5lt de oranı nasıl yapmak gerekiyor tarif etmem yanlış olur.
HkHan ; arkadaşımızın paylaştığı oranlar en çok kullanılan orandır deneyebilirsiniz
Yerinizde olsam yapmış olduğunuz karışım yeni ise yarısını başka bir kapa boşaltıp ( yaklaşık bir su bardağı) su ilave edip ağzı açık şekilde biraz bekletip sonra sisteminize bağlamanız yönünde olurdu.hiç bir kaçak olmadığını iyice kontrol edin çünkü karışım oranları her ne kadarsa tutarsız dahi olsa az da olsa hava çıkışı olması gerekiyor.
Kapağı ve hortumu kontrol ettikten sonra hortumun ucunu diffizöre bağlamadan hortumun ucu boş bir şekilde su dolu bir bardağın içine koyup hava kabarcığını gördükten sonra akvaryuma , diffizöre bağlayabilirsiniz.
Mayalı Sistem İçin Ustalar Help
Benim yaptığım karışık şu şekilde , 3.hafta bitti ve hala devam ediyor.
1lt pet kola şişesi
3 bardak su
1 bardak şeker
3 çay kaşığı kuru maya
1 çay kaşığı karbonat
yarım limon
Benim yaptığım karışık şu şekilde , 3.hafta bitti ve hala devam ediyor.
1lt pet kola şişesi
3 bardak su
1 bardak şeker
3 çay kaşığı kuru maya
1 çay kaşığı karbonat
yarım limon
Sitrik Asit Co2 Denemem
[QUOTE=yes1408]
Rica etsem link atarmısınız bulamadım da ?[/QUOTE]
Sanırım ürün bu
[URL]https://aquaist.com/urun/d201-diy-karbondioksit-jeneratoru/[/URL]
[QUOTE=yes1408]
Rica etsem link atarmısınız bulamadım da ?[/QUOTE]
Sanırım ürün bu
[URL]https://aquaist.com/urun/d201-diy-karbondioksit-jeneratoru/[/URL]
Zaman Ayarlı Priz Seçimi Hk.
[QUOTE=Ubasci]Hepinize yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum. Sesli çalışıp kapanması benim için sıkıntı olacak çünkü evde bebek var. :-) bu gün tanıdığım bir elektrikçiye uğradım. Ayarlanması kolay olduğu için ve yaklaşık 6 yıldır kendi evinde mekanik kullandığını söyledi. Ancak elektrik kesintisi zamanlarında oluşan problemden de bahsetti. Cata markasını sordum. Kaliteli bir marka olduğunu söyledi. Sayın ergunol’un tecrübesini bizimle paylaşmasını merakla bekliyorum. :-)[/QUOTE]
Dün den beri kullanıyorum saat 18:00 de açılıyor 24:00 de kapanıyor.
Çalışma sesini duymuyorum , kapanışta evde olduğum için ÇAT sesi ile birlikte kapanıyor.
Şimdilik memnunum
[QUOTE=Ubasci]Hepinize yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum. Sesli çalışıp kapanması benim için sıkıntı olacak çünkü evde bebek var. :-) bu gün tanıdığım bir elektrikçiye uğradım. Ayarlanması kolay olduğu için ve yaklaşık 6 yıldır kendi evinde mekanik kullandığını söyledi. Ancak elektrik kesintisi zamanlarında oluşan problemden de bahsetti. Cata markasını sordum. Kaliteli bir marka olduğunu söyledi. Sayın ergunol’un tecrübesini bizimle paylaşmasını merakla bekliyorum. :-)[/QUOTE]
Dün den beri kullanıyorum saat 18:00 de açılıyor 24:00 de kapanıyor.
Çalışma sesini duymuyorum , kapanışta evde olduğum için ÇAT sesi ile birlikte kapanıyor.
Şimdilik memnunum
Zaman Ayarlı Priz Seçimi Hk.
Bende bugün cata marka ct 9180 mekanik olan modelini aldım , fiyatı 12 tl , henüz kullanmadığım için yorum yapamıyorum fakat zaman ayarının yapılması oldukça kolay ,
[IMG]https://mcdn01.gittigidiyor.net/31657/tn120/316576159_tn120_0.jpg[/IMG]
Bende bugün cata marka ct 9180 mekanik olan modelini aldım , fiyatı 12 tl , henüz kullanmadığım için yorum yapamıyorum fakat zaman ayarının yapılması oldukça kolay ,
[IMG]https://mcdn01.gittigidiyor.net/31657/tn120/316576159_tn120_0.jpg[/IMG]
Karbonatlı Co2 Sistemi Geceleri Kapatılır Mı ?
Şişe nasıl patlıyor? Biraz daha bilgi verebilirmisin.
Şişe nasıl patlıyor? Biraz daha bilgi verebilirmisin.
Karbonatlı Co2 Sistemi Geceleri Kapatılır Mı ?
Ben kendi tecrübemi paylaşayım
1-)Bir hafta önce 23 lt bitkili akvaryumuma deneme amaçlı mayalı co2 sistemi yaptım , ben geceleri kapatıyorum.
2-)Forumda paylaşılan bilgilere göre Co2 fazla geldiği durumlarda balıklar su üstünde hava almaya çalışıyorlarmış.
3-)Akşam 19:00 - 00:00 arası ışıkları açtığım için mayalı sistemi akvaryuma bağlıyorum.ışıkları kapattığım zaman ise akvaryumdan çıkartıyorum ,Sistemin yavaşlaması için her tarafı cam ile kapalı balkonda gündüzde ışık almayacak şekilde serin bir köşeye koyup ucuna da biraz pamuk tıkayıp ertesi akşama kadar dinlendiriyorum.Akşamları akvaryuma taktığımda 1 saat gibi bir sürede sistem çalışmaya başlıyor. Bir haftadır böyle yapıyorum mayalı sistem ilk günkü gibi çalışıyor.
Ben kendi tecrübemi paylaşayım
1-)Bir hafta önce 23 lt bitkili akvaryumuma deneme amaçlı mayalı co2 sistemi yaptım , ben geceleri kapatıyorum.
2-)Forumda paylaşılan bilgilere göre Co2 fazla geldiği durumlarda balıklar su üstünde hava almaya çalışıyorlarmış.
3-)Akşam 19:00 - 00:00 arası ışıkları açtığım için mayalı sistemi akvaryuma bağlıyorum.ışıkları kapattığım zaman ise akvaryumdan çıkartıyorum ,Sistemin yavaşlaması için her tarafı cam ile kapalı balkonda gündüzde ışık almayacak şekilde serin bir köşeye koyup ucuna da biraz pamuk tıkayıp ertesi akşama kadar dinlendiriyorum.Akşamları akvaryuma taktığımda 1 saat gibi bir sürede sistem çalışmaya başlıyor. Bir haftadır böyle yapıyorum mayalı sistem ilk günkü gibi çalışıyor.
SON MESAJLAR
- İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 23:25
Omurgasızlar - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 06:01
- Akvaryum Ve Malzeme AtlasPoyraz 05:43
- Apistogramma Türleri AtlasPoyraz 05:43
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 00:43
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 00:43
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
KULLANICILAR
- 25 Online Kullanıcı, 14 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
