ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
sinan61
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Temmuz 2009 20:41
Son Ziyaret:
19 Mayıs 2013 19:12
Toplam Mesaj:
16 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
aykut sinan
Doğum Tarihi:
06 Ekim 1973
Yaş:
52
İl:
Istanbul
Meslek:
sağlık
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Sinan
150x50x60 450 lt. bitkili
150x50x60 450 lt. bitkili
SON 10 MESAJI
Potasyum içeren ilaçlar
[QUOTE=Kartal77] [QUOTE=sinan61]Yılmaz bey Potasyum hidroksit olabilir ama Potasyum sülfat olmaz sanırım.
[/QUOTE]
Sinan bey K2SO4 'ü bitkili akvaryumlarda kullanıyoruz.SO4 ün balıklara bir etkisi yok diyebilirim( en azından 1gr/ 50lt su , ki buda yaklaşık 20ppm potasyum ekliyor suya)
Potasyum hidroksit ise olmaz bence çünki amaç potasyum eklemekse eğer yanında aynı mol sayısında -OH iyonlarıda ekleriz ,buda 6,5 ph olmasını istediğimiz suyu bazik yönde değiştirir.ph yükselir.
[/QUOTE] Haklısınız Yılmaz bey. ppm düzeyinde iyi bakılan bir tankta sorun olmaz.
[QUOTE=Kartal77] [QUOTE=sinan61]Yılmaz bey Potasyum hidroksit olabilir ama Potasyum sülfat olmaz sanırım.
Sülfat suda H2SO4 'e döner ve bilindiği üzere H2SO4 sülfirik asittir. Ama ppm düzeyinde kullanıldığında akvaryumda etkisi ne olur onu da denemek lazım.
Size bir konuda katılıyorum Yılmaz bey. Bahsedilen ilaçları sağlık karnesine yazdırıp alınsa bile daha pahallıya geliyor 
Sinan bey K2SO4 'ü bitkili akvaryumlarda kullanıyoruz.SO4 ün balıklara bir etkisi yok diyebilirim( en azından 1gr/ 50lt su , ki buda yaklaşık 20ppm potasyum ekliyor suya)
Potasyum hidroksit ise olmaz bence çünki amaç potasyum eklemekse eğer yanında aynı mol sayısında -OH iyonlarıda ekleriz ,buda 6,5 ph olmasını istediğimiz suyu bazik yönde değiştirir.ph yükselir.
[/QUOTE] Haklısınız Yılmaz bey. ppm düzeyinde iyi bakılan bir tankta sorun olmaz.
Ama tercih önemli tabi. Potasyum sülfat Patasyum hidroksite karşın canlılar açısından daha tehlikeli bir uygulama sanırım. Hele de su değişimleri sık sık ve ölçüm yapılmıyor ise Ph'ın düştüğünü balık ölümleri ile anlayabiliriz. KOH biraz fazla verilse bile CO2 verilen bir tankta canlıları öldürecek düzeye ulaşması Potasyum sülfata oranla daha zor. En azından kendi akvaryumumda bu yüzden KOH'i tercih ederim.
Potasyum içeren ilaçlar
Yılmaz bey Potasyum hidroksit olabilir ama Potasyum sülfat olmaz sanırım.
Yılmaz bey Potasyum hidroksit olabilir ama Potasyum sülfat olmaz sanırım.
Sülfat suda H2SO4 'e döner ve bilindiği üzere H2SO4 sülfirik asittir. Ama ppm düzeyinde kullanıldığında akvaryumda etkisi ne olur onu da denemek lazım.
Size bir konuda katılıyorum Yılmaz bey. Bahsedilen ilaçları sağlık karnesine yazdırıp alınsa bile daha pahallıya geliyor 
500 Lt /Bitkili günlüğüm
Yılmaz bey uzun süredir takip ediyorum akvaryumunuzu. Seyri çok güzel. Tebrik ederim.
Yılmaz bey uzun süredir takip ediyorum akvaryumunuzu. Seyri çok güzel. Tebrik ederim.
Şu Cabombaları oldum olası sevemedim ama sizin akvaryumunuzda çok hoş durmuş.
Bitkili akvaryuma başlangıç
Abdullah bey hayırlı olsun. Başlangıçlar her zaman güzeldir.
Bahsedilen bitki ne su ne de kara bitkisi. Paludaryum bitkisi o. Yarıya kadar su dolu bir saksıda yavaş yavaş gelişiyor. Akvaryumda önce rengi açılıyor sonrası malum.
Bitki aydınlatmasında son teknoloji SMD t
[QUOTE=Kartal77]Sinan bey bitki kayıplarınız için üzüldüm.Açıkcası biz bu hobide bazı şeyleri acele ile karar verip uyguluyoruz.Ben de dahil birçok kimse okuduğumuz yeni birşeyden heyecan duyup uygulama yolları arıyoruz.
Ama yapmadığımız birşey var o da okumak.Lütfen yerli forumları takip edin,bir tane ledli bitkili akvaryum varmı?Varsa kaç aydır forumda sergilenmekte? Tartışılmakta? Ben şahsen göremedim.Varsa bilen ,okuyan lütfen link versin inceleyelim!
Yabancı forumlarda var birkaç örnek,birkaçbin dolarlık markalı armatürler ile ve belli başlı marka ledler ile.
Kapağın tamamını kaç tane led ile doldurduğunuzun hiç bir önemi yok!
Kullandığınız ledlerin kaç watt olduğunun hiç bir önemi yok
Kullandığınız ledlerin lümen değerlerinin de pek bir önemi yok,önemli olan verdiği ışığın PAR değerleridir.
Bu konuyu takip edenler için kendi LED denememi vereceğim, tamamen deneysel bir çalışma olacak benim ve forum için.
http://www.akvaryum.com/forum/led_nano_lowtech_k364522.asp?PN=1
Saygılarımla.
[/QUOTE]
[QUOTE=_tekila_]
[QUOTE=Kartal77]Sinan bey bitki kayıplarınız için üzüldüm.Açıkcası biz bu hobide bazı şeyleri acele ile karar verip uyguluyoruz.Ben de dahil birçok kimse okuduğumuz yeni birşeyden heyecan duyup uygulama yolları arıyoruz.
Ama yapmadığımız birşey var o da okumak.Lütfen yerli forumları takip edin,bir tane ledli bitkili akvaryum varmı?Varsa kaç aydır forumda sergilenmekte? Tartışılmakta? Ben şahsen göremedim.Varsa bilen ,okuyan lütfen link versin inceleyelim!
Yabancı forumlarda var birkaç örnek,birkaçbin dolarlık markalı armatürler ile ve belli başlı marka ledler ile.
Kapağın tamamını kaç tane led ile doldurduğunuzun hiç bir önemi yok!
Kullandığınız ledlerin kaç watt olduğunun hiç bir önemi yok
Kullandığınız ledlerin lümen değerlerinin de pek bir önemi yok,önemli olan verdiği ışığın PAR değerleridir.
Bu konuyu takip edenler için kendi LED denememi vereceğim, tamamen deneysel bir çalışma olacak benim ve forum için.
http://www.akvaryum.com/forum/led_nano_lowtech_k364522.asp?PN=1
Saygılarımla.
[/QUOTE]
Yılmaz bey size hak vermemek elde değil. Evet ilk heyecanla hemen uygulamaya koyuluyoruz ve ciddi maddi ve manevi kayba uğruyoruz.
Ama okumadığım kısmında size katılmıyorum. Tabiki okudum ve elimden geldiği kadar araştırdım. 3-4 ay öncesine kadar olan bu başlık altındaki yazışmaları kaldırırsak ve yazılanları okursak LED aydınlatma hakkında olumsuz bir kanı edinmiyorsunuz.
Sizin denemenizi yakından takip edeceğim. Başarılı olmanızı temenni ederim.
Saygılarımla.
[QUOTE=_tekila_]
Sinan Bey yaşadığınız kötü tecrübe için üzüldüm doğrusu. Keşke forumu en azından bu konuyu biraz daha dikkatli okuyup yorumlasaydınız. Bu büyüklükte bir bitkili akvaryumu şuan piyasada satılmakta olan ledlerle aydınlatmak çok zor hatta neredeyse imkansız(Bitki için söylüyorum). 30'ar metrelik şerit ledler yerine tanesini 12$'dan aldığınız ledlerden 100-200 adet civarı alsaydınız belki daha iyi bir sonuç elde edebilirdiniz ama bu ledlerin tanesinin 1 watt olduğunu hesaba katarsak toplamda harcayacağınız enerji 150-200 watt civarı olacaktı yani faturadaki kazancınız yine çok büyük bir miktar olmayacaktı.
Son dönemdeki genel bakış açısı ledlerin yüzyılın icadı olduğu ve neredeyse yok denecek kadar enerji harcadığı. Malesef durum abartıldığı kadar değil. Ledlerin aydınlatma araçları içerisinde en verimlisi olduğu bir gerçek (neredeyse 100'de 100'e yakın verimleri var) ama uygulamada diğer ürünlerle arasında öyle dağlar kadar bir fark yok malesef.
Konuyu şöyle özetlersem daha anlaşılır olacak sanırım.
Floresan lambalarda verim %70-80 (lamba kalitesine göre değişken) arasıdır yani lamba çektiği enerjinin en fazla %80'lik bir kısmını ışığa çevirebilir. Bu oran metal halidelerde daha da düşük, Ledlerde ise %90'ın üzerinde ledin kalitesi ve cinsine göre daha da yukarı çıkabilir bu rakam.
Yani demek istediğim 30 watt'lık bir floresan lambadan alacağımız ışık miktarına eş led aydınlatma yapmak için en az 20 wattlık led kullanmamız gerektiği. Arada gerçekten abartıldığı kadar fark yok değil mi 
Yaptığım araştırmalardan vardığım sonuç bu.
[/QUOTE]
Murat bey verdiğiniz bilgilere teşekkür ederim.
Tecrube insanların yaptığı hatalarının birikimiymiş. Artık aydınlatma konusunda gayet tecrubeli sayılırım. Sizin verdiğiniz bilgilere dayanarak floresan+LED karışımı bir aydınlatma daha uygun oluyor. Şu ana aydınlatmamı LED+Floresan şeklinde düzenledim.
Sizin söylediğiniz "30 watt'lık bir floresan lambadan alacağımız ışık miktarına eş led aydınlatma yapmak için en az 20 wattlık led kullanmamız gerektiği" temel alırsak akvaryum kapak alanınından 4 kaz fazla yere ihtiyaç var. Çünkü ben tamamını LED yaptığımda 60 Wat elektrik çekirdu. Sizin verdiğiniz hesaba göre yaklaşık 250 watta LED leri çıkarırsam ancak ihtiyacımı karşılar. Buda yer açısından mümkün değil.
Sanırım en iyisi Floresan aydınlatma. LED'e bir süre daha vakit var. Akvaryum açısından maliyet/fayda oranı pek iyi değil.
Bitki aydınlatmasında son teknoloji SMD t
Merhaba arkadaşlar.
Merhaba arkadaşlar.
150*50*60 h ölçülerinde hightech bitkili bir akvaryumum var.
Evet bende bu başlığı okuduktan sonra yaklaşık 3-4 ay kadar önce Metal halide lambalarımı söküp LED aydınlatmaya geçmek istedim. Çünkü 440 watt lık metal halide lambaların elektrik faturasına etkisi büyük olduğundan böyle bir karar aldım. Yaptığım hesaplamalar sonucu LED ampuller kendi parasını elektrik tasarrufu ile çıkarmış olacak ve artık elektrik masrafı diye bir derdim kalmayacaktı.
PERPA alışveriş merkezine gidip bahsi geçen SMD ledlerden kırmızı (30 metre), mavi(30 metre), beyaz (60 metre), ayrıca kart üzerine döşeli beyaz ve mercekli (50 cm.lik 10 adet. oldukça pahallı tanesi 12$) ve güç ünitesini satın aldım. 600 TL civarında bir paraya mal oldu.
İlk gün süper bir görünüm elde ettim. Metal halide den sonra müthiş geldi. Renk geri verim oranı süper. görüntü harika.
İlk gün balıklarımın tamamının suyun üstüne çıktığını gördüm. Herhalde ışık değişiminden fotosentez yetersiz geliyor diye düşündüm. Uzun bir aradan sonra akvaryumuma kademeli O2 vermeye başladım.
1nci hafta farkettimki günde 1-2 cm. uzayan rotola macrandra türü bitkilerimin boylarında uzama "sıfır" . Hiç uzamamışlar. Tabanı komple kaplayan glossolarım alttan çürümeye ve boya gidip kopmaya başladılar.
2nci hafta sonunda akvaryum bitki populasyonumun %90'ı eridi.
Baktım olacak gibi değil alel acele 3-4 floresan satın alıp hemen ledlere aldırmadan kapağa monte ettim. 1 hafta sonra bitkilerdeki gerileme sona erdi. Tabi alel acele yapılan floresanla bile yetersiz. En azında gerileme dönemi sona erdi. Yeniden tüm LEdler kapaktan çıkarıldı ve tamamen floresan aydınlatmaya geçtim.
Benim akvaryumun üstü tamamen kapalı bir kapaktan ibaret. Ve bu kapak tamamen LED ile dolu olmasına rağmen (hatta 1 floresan bile koyulacak yer yok) neden bitkilerim öldü. Ve ben bitkilerimin ölmesi için 600 TL para harcamış oldum.
Eğer LED'li aydınlatmada başarılı olunacaksa benim akvaryumumda kesinlikle olurdu. LED konulacak yeri kalmamış bir kapağa rağmen bitkiler halen ölüyorsa LEDli aydınlatma tamamen gerçek dışıdır diye rahatlıkla söylerim.
Lütfen deneyip başarı elde etmediğiniz bir uygulamayı güzelmiş gibi yayınlamayın. Bu işten benim gibi zarar gören başka arkadaşımız yoktur umarım.
LED sadece görsellik katsın diye yer yer kullanılabilir. Bunun dışında tamamen LED aydınlatma kullanmamanızı tavsiye ederim.
Saygılarımla.
Nano-Cuba
Emre bey sizin harika cuba larınıza imrenerek bakıyorum
Glossoları atıp cubaya geçersem sebebi sizsiniz :) Tabi cuba satan yer bulabilirsem.
1200 Lt. Bitkili Akvaryum Yeni Res. Syf. 51
Murat bey tebrik ederim.
Murat bey tebrik ederim.
Bu boyutlardaki bir tankı böylesine güzel bir hale getirmek ve bunu korumak herkesin harcı değil.
Zamanla çok daha iyi olacağına eminim.
Zemin bitkisi + arka tarafa kontrast bitki(kırmızı) olursa seyrine doyum olmaz bence.
Ellerinize sağlık.
Bitkili Akvaryum Kuru "YORUM"(Syf.5 e yorum ltf)
Tolga bey son durum ne oldu. Değişiklik yaptınız mı.
Tolga bey son durum ne oldu. Değişiklik yaptınız mı.
Bitkili Akvaryum Kuru "YORUM"(Syf.5 e yorum ltf)
Merhabalar Tolga bey.sinan61 2009-10-19 09:56:37
Merhabalar Tolga bey.
Bahsettiğiniz gibi olursa iyi bir görüntü oluşacak sanırım. Merakla bekliyorum.
Lakin bu işi yapmak bayağı bir vaktinizi alır. Şimdiden kolay gelsin.
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum Ers1905, 18:59
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 18:42
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci CoryCory, 18:16
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi Ancalagon, 15:41
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:50
- Tailand İthal Halfmoon & Fil Kulak Ve Plakat Bett betta.ist 13:38
- 100/200/300 Watt Isıtıcı Sıfır betta.ist 13:38
- Artemia İster Kg & Microfex betta.ist 13:37
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 13:36
- Megastoma - Cacatuoides - T.candidi HarunYILDIRIM 12:58
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 12:38
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 12:38
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 12:38
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 12:38
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 12:38
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 12:14
- Sarı Veya Mavi Karides Arıyorum ferhattt 12:14
- 4 Lü Akvaryum Seti ( Alüminyum Profil) soliter83 12:08
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 11:39
- Sadece Takas Selçuks 10:56
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 10:46
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 10:13
KULLANICILAR
- 93 Online Kullanıcı, 50 Üye
Online Kullanıcılar
syerli,
ternapi,
HalilSefaa,
Bare,
Ancalagon,
yeekim,
Jeveux,
ILGIN,
Betul_,
DigitalPen,
mcakir17,
osmandbnl,
umutak,
OKIRATLI,
sina cen,
ercane,
bysmokin,
fikret43,
Malawi34,
K3r3m,
Kınayu,
CoryCory,
Sungurr,
MiSoSiKiaN,
hasancn,
ciways,
nniiaa,
sinor,
0rnn,
EKAR,
Çağatay Tozak,
Laetacara,
Fatihsm,
murtdmr,
AltanKaya17,
aupqua,
mbcr06,
pianoƒish,
layper,
ulukaya84,
Ozzgurr,
jacksoap,
Lilam,
şansal,
senol74,
twinsoul,
Goldfish2000,
VaranusSalvator,
kocoglu,
FaSTAaa,
1xbet apk_ezol,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
