ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
moquzhan
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
93
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
18 Eylül 2011 19:58
Son Ziyaret:
03 Ocak 2026 22:49
Toplam Mesaj:
489 [0.09 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Oğuzhan Akıncı
Doğum Tarihi:
25 Şubat 1994
Yaş:
32
İl:
Malatya
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Oğuzhan
SON 10 MESAJI
Hobiyi Bıraktıran Yosun. (bba)
[QUOTE=zoradam09]Aynı durum ile fazlaca karşılaştım. Çözüm yöntemimden biraz bahsedeyim.
Bu yosunla beraber camlarda da yeşillenme olmuştu. Öncelikle ışık süresi çok bağlantılı bence. Işığı aralıksız 6 saat yapıyorum hemen oluşmaya başlıyor 5 saat yapıyorum oluşmuyor. Onunla birlikte bölgesel excel tedavisi uyguladım. Bir kaç nerite ve sae ekledim. Gübreleme olarak verdiğim gübrelemeyi yarıya indirdim. Yavaş yavaş arttırmaya çalıştım. Bunlardan hangisi çözüm oldu bilmiyorum ama şuanlık her şey stabil düzeyde ilerliyor. Her şey den önemlisi bencede elyafı haftada bir olsada değiştirin. Çünkü elyafın üzerinde spotlar kalıyor ve akvaryumdan uzaklaştırılamıyor. Akvaryum içinde yapılan tedavilerde pek çare olmuyor bu yüzden[/QUOTE]
Degerli yorumunuz icin tesekkur ederim. Gubre kullanmadim hic isik suresi ztn cok azdi 4saatti toplam suan hic acik degil filtreyi devreye alinca elyafi deneyeyim bi. Ama sae ve neriteler bile bu yosunu yememisti zamaninda aldigimda simdi bi karartma yapmayi dusunuyorum bakalim nasil etki edecek
[QUOTE=zoradam09]Aynı durum ile fazlaca karşılaştım. Çözüm yöntemimden biraz bahsedeyim.
Bu yosunla beraber camlarda da yeşillenme olmuştu. Öncelikle ışık süresi çok bağlantılı bence. Işığı aralıksız 6 saat yapıyorum hemen oluşmaya başlıyor 5 saat yapıyorum oluşmuyor. Onunla birlikte bölgesel excel tedavisi uyguladım. Bir kaç nerite ve sae ekledim. Gübreleme olarak verdiğim gübrelemeyi yarıya indirdim. Yavaş yavaş arttırmaya çalıştım. Bunlardan hangisi çözüm oldu bilmiyorum ama şuanlık her şey stabil düzeyde ilerliyor. Her şey den önemlisi bencede elyafı haftada bir olsada değiştirin. Çünkü elyafın üzerinde spotlar kalıyor ve akvaryumdan uzaklaştırılamıyor. Akvaryum içinde yapılan tedavilerde pek çare olmuyor bu yüzden[/QUOTE]
Degerli yorumunuz icin tesekkur ederim. Gubre kullanmadim hic isik suresi ztn cok azdi 4saatti toplam suan hic acik degil filtreyi devreye alinca elyafi deneyeyim bi. Ama sae ve neriteler bile bu yosunu yememisti zamaninda aldigimda simdi bi karartma yapmayi dusunuyorum bakalim nasil etki edecek
Hobiyi Bıraktıran Yosun. (bba)
[QUOTE=fatihkuzen]O akvaryum gereğinden fazla mavi . Sakal yosunu yoğun kırmızıda yaşamıyor. Bizzat yapmışlığım var. spectrumunuzu güçlü lümen ile birlikte kırmızıya kaydırın sakal yosunları zarar görüp ölecek. Yeşil yosun için fazla yapacak bir şey yok. Oluşumunu baştan engelemek lazım. Çok bitki gerekiyor. Ayrıca yeterli sayıda vatoz edinip camlara vs spor atmasına engel olmak şart. Buna diğer bir çözüm ise ozmoz kullanarak tüm su değerlerine hakim olarak besini kontrol etmek. 150 tds nin altında yeşil yosun büyümekte zorlanıyor. Ayrıca 60 derece lens kullanarak (birazda aşağı indirip) camlara yada istenmeyen bölgelere ışık vurmasına engel olmak yardımcı olacaktır. Ludwigia besin değerlerine çok hızılı tepki verip gösterge gibi davranıyor. Kullanılmasını tavsiye ederim. Ayrıca filitrede çokça elyaf kullanmak (yada filtre girişinde elyaf kullanıp 2 günde bir değiştirmek ) etkili olabiliyor. Elyaf bir süre sonra sporları toplamaya başlıyor. Bundan dolayı elyaf yıkanmamalı sürekli yenilenmelidir. Bu sayede ciddi miktarda spor akvaryumdan uzaklaştırabiliyor. bunun bizzat faydasını gördüm. Nitekim evdeki akvaryumum diatom dolu. bitkiler kapkara oldu . Hiçbirşey yapmayıp sadece vatoz saldım 6 adet. Bunlar hep süreç çünkü. Vatozlar buna bayılıyor . Baştan ozmos su kullanmaya üşendim birde serviste filtrenin sepet lastiğini yanlış takmışlar hep boşa çalışmış.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/211713/300920191439251.jpg[/IMG][/QUOTE]
Degerli yorumunuz için tesekkurler. Yanliz akvaryumda şuan işik hic açik degil 1yildir ve hic azalma olmadi yosunlarda eger azalma egilimi gosterebilirsem isigi vs degistirebilirim. Suan ledlerin adet sayisi 10beyaz 9kırmızı 9full specretum ve 2mavi şeklinde ama co2 kapali filtre kapali isik kapali suan icin su degisimleriyle basladim saydiklarim kapali filtreyi tekrar aktif hale getiricem bunun yaninda ne yapmaliyim hidrojen peroksit kullanmayi dusunuyorum işe yarar mi?
[QUOTE=fatihkuzen]Yıllardan beridir aynı şeyi savunurum. Yosun büyümeyen akvaryumda bitki de büyümez. Doğaya saygılı olalım hobiden de sogumayalim. [/QUOTE]
Degerli yorumunuz icin tesekkurler keske soğutmayacak kadar olsa ama katran gibi bitkiyi malzemeleri saran siyah birsey insani inanin sogutuyor hobiden
[QUOTE=hakanturken108]Oğuzhan hocam,
Bu yosun türünden kurtulmak çok zordur. Hidrojen peroksiti sıktığınızda yosunların üzerine yosunlar ölüyorlar ve bembeyaz bir renk alıyorlar öldüklerinde. Ama tutundukları bitki veya akvaryum malzemesinden kopup ayrılmıyorlar bilin isterim. Ben anubiasımı saran bu yosun nedeniyle çamaşır suyunda banyo yaptırdım bitkiye tüm yosunlar saniyeler içinde ölüyor ve bembeyaz oluyorlar ama diş fırçası ile KAZIYARAK dahi çıkaramadım bitkiden bunları.
Bu yosun türünün en temel nedenlerinden biri yetersiz akıntı/sirkülasyondur. Dikkat ederseniz hep en durgun kıyılarda köşelerde ve dipde ürer. Benim akıntının az olan akvaryum tabanımın bir köşesini full kaplamıştı. Şu an akvaryumumda hiç yok bu yosun. Nasıl kurtulduğuma gelirsem ışık süresini 4-5 saat gibi minimal süreye çekip düzenli gübreleme ve yüksek CO2 vererek akvaryum bitkilerimin daha hızlı gelişimini tetiklemeye çalıştım. Böylece gelişecek fırsatı olmadı yosunun.
Bence yosun problemlerinde en önemli etken aydınlatma haddinden uzun aydınlatma doğrudan yosun sebebi. Sİz de benim gibi power led kullanıyorsunuz. Tankınızda yoğun bir bitkilendirme görmüyorum bence aydınlatmanız uzun süreli ise 4-5 saate çekerek önleme çalışmalarına bir yerden başlayabilirsiniz.
[K]Eklemeyi unutmuşum, mesajınıza tekrar baktım. BENCE yapmanız gerekenler;
1- Co2 indikatörünüz yoksa almanız ve açık yeşil-sarı renk seviyesinde Co2 vermeniz akvaryuma.
2- Co2 yi kesinlikle kapatmayınız. En büyük yosun savar ekipmanı CO2 dir. CO2 dalgalanması var ise düzenli CO2 vermeniz gerekmekte.
3- Aydınlatma süreniz ilk aylar mutlaka(bence) 4-5 saat olmalı.
4- Tankınızın yüksekliğine göre 90 derece lens kullanmanız gerekmez velev ki taban bitkiniz de yok görünüyor. İhtiyaç dışı.
5- Gübrelemeye hemen düzenli şekilde başlamalısınız.
6- Haftada bir en az %50, eğer kullandığınız suya güveniyorsanız %75 su değişimi yapmalısınız.
7- 3-5 ay içinde farkı çok net anlarsınız. [/K]
En büyük hatalarınız, CO2 ve gübre vermemenize rağmen Power led gibi güçlü bir aydınlatma kullanıyor olmanız. [/QUOTE]
Degerli yorumunuz icin cok tesekkur ederim.
Oncelikle hidrojen peroksit sonrasi kaziyarak cikartma durumunda ne yapmamiz lazim bilemiyorum cunku tek bi bolgede degil kumda camda bitkilerin uzerinde sifirdan kurulum yapmak gerekecek sanirim
Yosunun durgun yerlerde olmasi durumu bende biraz farkli akvaryumun heryerinde var ama şelale filtrenin akiş ve çekis yerlerinde daha cok oldugunu fark ettim yani akintinin oldugu yerlerde de var malesef.
Aydinlatma konusunda ise powerled yaptirmadan once bu yosun bulasmisti o zaman 18w T8 6500kelvin floresan kullaniyordum yillardir kullandigim turden fakat yeni floresan 6ayda bir degisirim power led yaptirdigimdan beri gunde 3 4saatten fazla acmazdim gucunden dolayi.
Son olarak yukarda bahsettigim gibi bos duragan bi akvaryumda nasil baslamaliyim suan su degisimleriyle basladim yarin filtreyi temizleyip aktiflestiricem co2 işik yavas yavas acayim diyorum ama yosunla mucadele icin napmam lazim desteginizi rica ediyorum.
[QUOTE=fatihkuzen]O akvaryum gereğinden fazla mavi . Sakal yosunu yoğun kırmızıda yaşamıyor. Bizzat yapmışlığım var. spectrumunuzu güçlü lümen ile birlikte kırmızıya kaydırın sakal yosunları zarar görüp ölecek. Yeşil yosun için fazla yapacak bir şey yok. Oluşumunu baştan engelemek lazım. Çok bitki gerekiyor. Ayrıca yeterli sayıda vatoz edinip camlara vs spor atmasına engel olmak şart. Buna diğer bir çözüm ise ozmoz kullanarak tüm su değerlerine hakim olarak besini kontrol etmek. 150 tds nin altında yeşil yosun büyümekte zorlanıyor. Ayrıca 60 derece lens kullanarak (birazda aşağı indirip) camlara yada istenmeyen bölgelere ışık vurmasına engel olmak yardımcı olacaktır. Ludwigia besin değerlerine çok hızılı tepki verip gösterge gibi davranıyor. Kullanılmasını tavsiye ederim. Ayrıca filitrede çokça elyaf kullanmak (yada filtre girişinde elyaf kullanıp 2 günde bir değiştirmek ) etkili olabiliyor. Elyaf bir süre sonra sporları toplamaya başlıyor. Bundan dolayı elyaf yıkanmamalı sürekli yenilenmelidir. Bu sayede ciddi miktarda spor akvaryumdan uzaklaştırabiliyor. bunun bizzat faydasını gördüm. Nitekim evdeki akvaryumum diatom dolu. bitkiler kapkara oldu . Hiçbirşey yapmayıp sadece vatoz saldım 6 adet. Bunlar hep süreç çünkü. Vatozlar buna bayılıyor . Baştan ozmos su kullanmaya üşendim birde serviste filtrenin sepet lastiğini yanlış takmışlar hep boşa çalışmış.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/211713/300920191439251.jpg[/IMG][/QUOTE]
Degerli yorumunuz için tesekkurler. Yanliz akvaryumda şuan işik hic açik degil 1yildir ve hic azalma olmadi yosunlarda eger azalma egilimi gosterebilirsem isigi vs degistirebilirim. Suan ledlerin adet sayisi 10beyaz 9kırmızı 9full specretum ve 2mavi şeklinde ama co2 kapali filtre kapali isik kapali suan icin su degisimleriyle basladim saydiklarim kapali filtreyi tekrar aktif hale getiricem bunun yaninda ne yapmaliyim hidrojen peroksit kullanmayi dusunuyorum işe yarar mi?
[QUOTE=fatihkuzen]Yıllardan beridir aynı şeyi savunurum. Yosun büyümeyen akvaryumda bitki de büyümez. Doğaya saygılı olalım hobiden de sogumayalim. [/QUOTE]
Degerli yorumunuz icin tesekkurler keske soğutmayacak kadar olsa ama katran gibi bitkiyi malzemeleri saran siyah birsey insani inanin sogutuyor hobiden
[QUOTE=hakanturken108]Oğuzhan hocam,
Bu yosun türünden kurtulmak çok zordur. Hidrojen peroksiti sıktığınızda yosunların üzerine yosunlar ölüyorlar ve bembeyaz bir renk alıyorlar öldüklerinde. Ama tutundukları bitki veya akvaryum malzemesinden kopup ayrılmıyorlar bilin isterim. Ben anubiasımı saran bu yosun nedeniyle çamaşır suyunda banyo yaptırdım bitkiye tüm yosunlar saniyeler içinde ölüyor ve bembeyaz oluyorlar ama diş fırçası ile KAZIYARAK dahi çıkaramadım bitkiden bunları.
Bu yosun türünün en temel nedenlerinden biri yetersiz akıntı/sirkülasyondur. Dikkat ederseniz hep en durgun kıyılarda köşelerde ve dipde ürer. Benim akıntının az olan akvaryum tabanımın bir köşesini full kaplamıştı. Şu an akvaryumumda hiç yok bu yosun. Nasıl kurtulduğuma gelirsem ışık süresini 4-5 saat gibi minimal süreye çekip düzenli gübreleme ve yüksek CO2 vererek akvaryum bitkilerimin daha hızlı gelişimini tetiklemeye çalıştım. Böylece gelişecek fırsatı olmadı yosunun.
Bence yosun problemlerinde en önemli etken aydınlatma haddinden uzun aydınlatma doğrudan yosun sebebi. Sİz de benim gibi power led kullanıyorsunuz. Tankınızda yoğun bir bitkilendirme görmüyorum bence aydınlatmanız uzun süreli ise 4-5 saate çekerek önleme çalışmalarına bir yerden başlayabilirsiniz.
[K]Eklemeyi unutmuşum, mesajınıza tekrar baktım. BENCE yapmanız gerekenler;
1- Co2 indikatörünüz yoksa almanız ve açık yeşil-sarı renk seviyesinde Co2 vermeniz akvaryuma.
2- Co2 yi kesinlikle kapatmayınız. En büyük yosun savar ekipmanı CO2 dir. CO2 dalgalanması var ise düzenli CO2 vermeniz gerekmekte.
3- Aydınlatma süreniz ilk aylar mutlaka(bence) 4-5 saat olmalı.
4- Tankınızın yüksekliğine göre 90 derece lens kullanmanız gerekmez velev ki taban bitkiniz de yok görünüyor. İhtiyaç dışı.
5- Gübrelemeye hemen düzenli şekilde başlamalısınız.
6- Haftada bir en az %50, eğer kullandığınız suya güveniyorsanız %75 su değişimi yapmalısınız.
7- 3-5 ay içinde farkı çok net anlarsınız. [/K]
En büyük hatalarınız, CO2 ve gübre vermemenize rağmen Power led gibi güçlü bir aydınlatma kullanıyor olmanız. [/QUOTE]
Degerli yorumunuz icin cok tesekkur ederim.
Oncelikle hidrojen peroksit sonrasi kaziyarak cikartma durumunda ne yapmamiz lazim bilemiyorum cunku tek bi bolgede degil kumda camda bitkilerin uzerinde sifirdan kurulum yapmak gerekecek sanirim
Yosunun durgun yerlerde olmasi durumu bende biraz farkli akvaryumun heryerinde var ama şelale filtrenin akiş ve çekis yerlerinde daha cok oldugunu fark ettim yani akintinin oldugu yerlerde de var malesef.
Aydinlatma konusunda ise powerled yaptirmadan once bu yosun bulasmisti o zaman 18w T8 6500kelvin floresan kullaniyordum yillardir kullandigim turden fakat yeni floresan 6ayda bir degisirim power led yaptirdigimdan beri gunde 3 4saatten fazla acmazdim gucunden dolayi.
Son olarak yukarda bahsettigim gibi bos duragan bi akvaryumda nasil baslamaliyim suan su degisimleriyle basladim yarin filtreyi temizleyip aktiflestiricem co2 işik yavas yavas acayim diyorum ama yosunla mucadele icin napmam lazim desteginizi rica ediyorum.
Hobiyi Bıraktıran Yosun. (bba)
[QUOTE=capo di capi]Karidesler olmasa, hidrojen peroksiti bas şırıngayla yansın BBAnın alayı diyeceğim ama karides bozuyor işi. [/QUOTE]
Bolge bolge uygulasak karideslere zarari olur mu ki? Olmadi tektek toplayacaz karidesleri kesin çozum ise
[QUOTE=WaveRider]
Bence sıkıntı bu iki madde de.Hatta düzenli olarak yapılmayan su değişimlerini de ekleyebilirsiniz, sadece eksilen suyu tamamlamak genelde yeterli olmuyor.[/QUOTE]
Bu yapilanlar yosun ciktiktan sonra olanlar yosun bulasmadan once duzenli su degisimi ve co2 kullaniyordum
[QUOTE=capo di capi]Karidesler olmasa, hidrojen peroksiti bas şırıngayla yansın BBAnın alayı diyeceğim ama karides bozuyor işi. [/QUOTE]
Bolge bolge uygulasak karideslere zarari olur mu ki? Olmadi tektek toplayacaz karidesleri kesin çozum ise
[QUOTE=WaveRider]
Bence sıkıntı bu iki madde de.Hatta düzenli olarak yapılmayan su değişimlerini de ekleyebilirsiniz, sadece eksilen suyu tamamlamak genelde yeterli olmuyor.[/QUOTE]
Bu yapilanlar yosun ciktiktan sonra olanlar yosun bulasmadan once duzenli su degisimi ve co2 kullaniyordum
Hobiyi Bıraktıran Yosun. (bba)
Merhabalar,
Uzun yıllar bitkili lowtech akvaryumlarda kendi kendine ugrasan bir hobiciyken disardan aldigim rotala redlerle birlikte tanka giren ve o gunden beridir de hic pesimi birakmayan bu illet malesef beni hobiden soguttu. Daha evvel denemedigim yontem kalmadi excell nerite sae akliniza ne gelirse siyah firca yosunu sebebiyle akvaryumu komple çope atip tekrar kurmustum. Kumundan filtresine camından filesine kadar herseyi yeniden aldim tekrar yeni sifirdan bir kurulum yaptim. Forumdan bitki siparis ettim altini cizerek defalarca yosun sorunu var mi dedigimde yok denilen bitkide cok kucukte olsa bir kac yerinde bu yosundan rastladim. Temizledim fakat yinede bu iletten kurtulamadim ve yine yayilmaya basladi ve ogunden beride akvaryumun filtresi, işigi, co2 sistemi su değişimi her seyi biraktim. Evdekiler sagolsun yemlerini ve eksilen suyunu tamamlayarak 7 8ay gecirttiler akvaryuma. Şuan da ilerlemesi durdugunu gozlemledigim akvaryumda hersey yolunda lepistesler karidesler vatozlar kendi hallerinde takıliyorlar.
Sizden ricam 1senelik kurulu duzeni oturmuş tankta nasil bi yontem ile bu illetten kurtulup eski gunlerime geri donebilirim? Şuan tekrardan içimde bi heyecanla bu konuyu açiyorum insallah sizlerinde destegiyle kurtulurum.
Kisaca akvaryumdan bahsedeyim;
- 72x30x35h olculerinde brut 75lt bir tank.
- Canlilar Lepistes, karides, vatozlar ve lowtech bitkiler
- Taban sadece hagen kum
- Filtrasyon 500L/H seastar selale filtre
- Aydinlatma led yaptirmistim fakat yosundan dolayi kullanmak nasip bile olmadi 1w*30adet karisik powerled ve 90derece lensleri
- Gubreleme hic yapilmadi
- Tuplu Co2 sistemi kapali
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/116215/290920192230371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/116215/290920192243151.jpg[/IMG][EDIT]moquzhan,2019-09-29 22:45:17[/EDIT]
Merhabalar,
Uzun yıllar bitkili lowtech akvaryumlarda kendi kendine ugrasan bir hobiciyken disardan aldigim rotala redlerle birlikte tanka giren ve o gunden beridir de hic pesimi birakmayan bu illet malesef beni hobiden soguttu. Daha evvel denemedigim yontem kalmadi excell nerite sae akliniza ne gelirse siyah firca yosunu sebebiyle akvaryumu komple çope atip tekrar kurmustum. Kumundan filtresine camından filesine kadar herseyi yeniden aldim tekrar yeni sifirdan bir kurulum yaptim. Forumdan bitki siparis ettim altini cizerek defalarca yosun sorunu var mi dedigimde yok denilen bitkide cok kucukte olsa bir kac yerinde bu yosundan rastladim. Temizledim fakat yinede bu iletten kurtulamadim ve yine yayilmaya basladi ve ogunden beride akvaryumun filtresi, işigi, co2 sistemi su değişimi her seyi biraktim. Evdekiler sagolsun yemlerini ve eksilen suyunu tamamlayarak 7 8ay gecirttiler akvaryuma. Şuan da ilerlemesi durdugunu gozlemledigim akvaryumda hersey yolunda lepistesler karidesler vatozlar kendi hallerinde takıliyorlar.
Sizden ricam 1senelik kurulu duzeni oturmuş tankta nasil bi yontem ile bu illetten kurtulup eski gunlerime geri donebilirim? Şuan tekrardan içimde bi heyecanla bu konuyu açiyorum insallah sizlerinde destegiyle kurtulurum.
Kisaca akvaryumdan bahsedeyim;
- 72x30x35h olculerinde brut 75lt bir tank.
- Canlilar Lepistes, karides, vatozlar ve lowtech bitkiler
- Taban sadece hagen kum
- Filtrasyon 500L/H seastar selale filtre
- Aydinlatma led yaptirmistim fakat yosundan dolayi kullanmak nasip bile olmadi 1w*30adet karisik powerled ve 90derece lensleri
- Gubreleme hic yapilmadi
- Tuplu Co2 sistemi kapali
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/116215/290920192230371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/116215/290920192243151.jpg[/IMG][EDIT]moquzhan,2019-09-29 22:45:17[/EDIT]
Balkonda Akvaryum Yosun Sorunu Kararsız Kaldı.
Akvaryumun uzerini hic isik almayacak sekilde kapat 2 ila 3gun hic isik acma bu arada hergun %30 ila %50 su degisimi yap kendiliginden eriyecektir. Fiziksel olarak elle temizleyerek sureci hizlandirabilirsin. Daha onceden bu yontemi kullanarak sorunu gidermistim.
Akvaryumun uzerini hic isik almayacak sekilde kapat 2 ila 3gun hic isik acma bu arada hergun %30 ila %50 su degisimi yap kendiliginden eriyecektir. Fiziksel olarak elle temizleyerek sureci hizlandirabilirsin. Daha onceden bu yontemi kullanarak sorunu gidermistim.
Siyah Fırça Yosunu (bba) Hakkında
[QUOTE=yusuf21]Evet Engin bey tavsiyeniz üzerine demir gübresini tamamen kestim. Haftasonu da bir kaç adet sae eklemeyi düşünüyorum. Gelişmeleri takip edeceğim. Teşekkürler[/QUOTE]
Yusuf Bey merhabalar son durum nedir acaba konuyu tamamiyle bitirebildiniz mi? Bu yosun benim tankima disardan aldigim bir bitkiyle geldi ve hobiden soguttu komple sifirdan akvaryum kurdum herseyi cope atip yeni aldim fakat yine aldigim bitkilerle tanka dahil oldu ve yine soguttu akvaryum aylardir ayni sekilde duruyor cozum bulabildiyseniz lutfen paylasir misiniz? Saygilar.
[QUOTE=yusuf21]Evet Engin bey tavsiyeniz üzerine demir gübresini tamamen kestim. Haftasonu da bir kaç adet sae eklemeyi düşünüyorum. Gelişmeleri takip edeceğim. Teşekkürler[/QUOTE]
Yusuf Bey merhabalar son durum nedir acaba konuyu tamamiyle bitirebildiniz mi? Bu yosun benim tankima disardan aldigim bir bitkiyle geldi ve hobiden soguttu komple sifirdan akvaryum kurdum herseyi cope atip yeni aldim fakat yine aldigim bitkilerle tanka dahil oldu ve yine soguttu akvaryum aylardir ayni sekilde duruyor cozum bulabildiyseniz lutfen paylasir misiniz? Saygilar.
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Merhabalar Mustafa bey,
Çok hightech olmayan bi tankta 30adet 1w led kullandim tank 72x30x35 kum ve malzemeleri cikarinca net 60 65lt olmakta 9deep red 9 cold white 10 full spectretum 2tane de mavi kullandim acaba bahsetmis oldugunuz homojen dağilimi saglayabilmis miyim?
Saygilarimla, tesekkurler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/116215/280120192305171.jpg[/IMG]
Merhabalar Mustafa bey,
Çok hightech olmayan bi tankta 30adet 1w led kullandim tank 72x30x35 kum ve malzemeleri cikarinca net 60 65lt olmakta 9deep red 9 cold white 10 full spectretum 2tane de mavi kullandim acaba bahsetmis oldugunuz homojen dağilimi saglayabilmis miyim?
Saygilarimla, tesekkurler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/116215/280120192305171.jpg[/IMG]
Bitkili Akvaryum Da Iç Parazit Flagly Tedavisi
Tesekkurler yorumunuz icin.
Cok hizli bir sekilde diger baliklara bulastigi icin ana tankta uygulamak zorunda kaldim. Aslinda bitkilere degilde donguye zarar verdigi icin ana tanki sormak istedim. Suanlik bi gelisme yok 50ltye 1tablet 500mg flagly atiyorum 24saat sonunda su degisimi yapip tekrarliyorum bakalim gelismeleri paylasirim.
Tesekkurler yorumunuz icin.
Cok hizli bir sekilde diger baliklara bulastigi icin ana tankta uygulamak zorunda kaldim. Aslinda bitkilere degilde donguye zarar verdigi icin ana tanki sormak istedim. Suanlik bi gelisme yok 50ltye 1tablet 500mg flagly atiyorum 24saat sonunda su degisimi yapip tekrarliyorum bakalim gelismeleri paylasirim.
Bitkili Akvaryum Da Iç Parazit Flagly Tedavisi
Selamin Aleykum,
Bitkili akvaryumda beslesigim lepisteslerimde asiri zayiflikla beraber hastaligin teshisini koyabildik malesef ki ic parazit. Daha onceden Flagly antibiyotik ile tedavi etmistim cama cam akvaryumda fakat aklima takilan bir soru var;
Bitkili akvaryumda bu ilaci uygulasam döngü sifirlanacagi icin bitkilere bir zarari olur mu?
Karantina tankinda uygulasam bu sefer ana tankta ki kumda filtrede ve suda bulunan parazitleri etkilemeyecegi icin hastalik tekrar eder diye dusunuyorum.
Sizce ana tankta uygulamam da ne gibi sorunlarla karsilasabilirim?
Tesekkurler saglikli hobiler.
Selamin Aleykum,
Bitkili akvaryumda beslesigim lepisteslerimde asiri zayiflikla beraber hastaligin teshisini koyabildik malesef ki ic parazit. Daha onceden Flagly antibiyotik ile tedavi etmistim cama cam akvaryumda fakat aklima takilan bir soru var;
Bitkili akvaryumda bu ilaci uygulasam döngü sifirlanacagi icin bitkilere bir zarari olur mu?
Karantina tankinda uygulasam bu sefer ana tankta ki kumda filtrede ve suda bulunan parazitleri etkilemeyecegi icin hastalik tekrar eder diye dusunuyorum.
Sizce ana tankta uygulamam da ne gibi sorunlarla karsilasabilirim?
Tesekkurler saglikli hobiler.
L144'ler De Kızarıklık (sorun Çözüldü)
Seninki buyuk ihtimal ic parazitten olmus
Seninki buyuk ihtimal ic parazitten olmus
SON MESAJLAR
- Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu miracemir, 20:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Panda Garra Tavsiye! Serpent, 20:09
Akvaryum Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Betul_, 12:18
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Geriye Kalan Malzemelerim SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 12:40
- 30x30x30 Full Clear Akvaryum Wolkan 12:12
- 50x30x30 Sumplı Akvaryumlar Wolkan 12:12
- Blodyy Mary Wolkan 12:12
- Metal Cımbız 30 Cm (maşa) MasterChiefHakan 11:42
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 11:17
- Christmass Moss emregungor 11:16
- Anubias emregungor 11:16
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:10
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:10
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:10
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 11:02
- Hb White Lepistes omererbas 10:32
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 10:32
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 10:11
KULLANICILAR
- 77 Online Kullanıcı, 42 Üye
Online Kullanıcılar
MertSoyumert,
sina cen,
smithiseek,
HarunYILDIRIM,
ternapi,
1Balikci,
altanilker,
MDForensic,
EmiirKaan,
TheDS,
darkaura,
mrah,
yeekim,
portre,
vedat79,
kaos402,
EKAR,
harun reşit,
Balikcidede,
yigitksm,
BarışSavaş,
emrahdm,
enginm2000,
Serpent,
bysmokin,
gencaslann,
MelihB,
Hiko,
mightymurat,
Koksal Gurkan,
miracemir,
egecinar,
Ylmzuslu,
osmandbnl,
riderfish,
akvarist10UR,
burak1996,
Arch.Hüseyin,
Legionsgamer,
Flytheshrimp,
JujuSeri,
Kemalk41,
OKIRATLI,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
