ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Gunsal
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
05 Ekim 2018 18:36
Son Ziyaret:
14 Haziran 2020 16:00
Toplam Mesaj:
10 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Göktürk Ünsal
Doğum Tarihi:
13 Kasım 1996
Yaş:
29
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Göktürk
SON 10 MESAJI
Yeni Başlıyorum Bitkilerle İlgili Sorularım Var
[QUOTE=Kınayu]Selamlar göktuğ kardeşim .
Yeni kurulumun hayırlı olsun öncelikle [:iyi:] [:nazar:]
Saz bitkilerinin öncelikle akvaryumun arka camını kapatmayı düşünüyorsan öncelikle sazları köklere ayırarak keşke arka cama sıralı şekilde parelel şekilde dikseydin yayılıp kapatması daha kolay olurdu arka camı [:(]
Akvaryumun arka camına koyu renk bir fon daha güzel görünmesine ve akvaryuma derinlik katması bakımından düşünmeni öneririm .
Bitkilerin durumu gayet normal yerlerine ve ekildikleri taban kumuna adaptasyon olduklarında çok daha iyi olacaklardır. Bitkilerin köklerinin yanına misket gübre düşüne bilirsin Jbl nin .
Akvaryuma direk koyduğunuz çeşme suyundan pipo filtreden hava verdiğinden şimdiye kadar klordan eser kalmamıştır merak etme [:iyi:]
Kökün üzerinde oluşan oluşum tam kuru olmadığından olabilir kökü nerden temin ettin ? Akvaryumda kullanıla bilinecek özellikte kök veya yati dalımı her bulduğumuz kök ve ağaç dallarını akvaryumda kulanamayız [:(]
Bazı bitkiler kendi dallarından yeni sürgünler vererek yukarıya doğru çoğalır bazıları kumun altından yeni kollar filizler vererek yanal atılımlı çoğalır bunu zaman içerisinde bire bir gözlemleyerek öğrenirsin .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/Akvaryumda_kukanilabilinecek_agaclar.jpg[/IMG][/QUOTE]
Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim, kökü akvaryumcudan aldım yati kökü kuruydu fakat neden böyle oldu bilmiyorum.
Dediğim gibi arkadaşımın bilgisine güvendim keşke ilk önce buraya yazsaydım, sazlar sürgün verdikçe çoğaltmam en doğrusu galiba şuan söküp tek tek diksem herhalde tutmaz değil mi ?
Arka fona gelecek olursa dediğinize katılıyorum aldığım akvaryumcuda sipariş üzeri mavi fon yapıştırmışlar ve sipariş iptal edilmiş.Uygun fiyatlı tek kaldığı için aldım yakın zamanda fonu değiştirmeyi düşünüyorum.
Misket gübre kullandım.
[QUOTE=Kınayu]Selamlar göktuğ kardeşim .
Yeni kurulumun hayırlı olsun öncelikle [:iyi:] [:nazar:]
Saz bitkilerinin öncelikle akvaryumun arka camını kapatmayı düşünüyorsan öncelikle sazları köklere ayırarak keşke arka cama sıralı şekilde parelel şekilde dikseydin yayılıp kapatması daha kolay olurdu arka camı [:(]
Akvaryumun arka camına koyu renk bir fon daha güzel görünmesine ve akvaryuma derinlik katması bakımından düşünmeni öneririm .
Bitkilerin durumu gayet normal yerlerine ve ekildikleri taban kumuna adaptasyon olduklarında çok daha iyi olacaklardır. Bitkilerin köklerinin yanına misket gübre düşüne bilirsin Jbl nin .
Akvaryuma direk koyduğunuz çeşme suyundan pipo filtreden hava verdiğinden şimdiye kadar klordan eser kalmamıştır merak etme [:iyi:]
Kökün üzerinde oluşan oluşum tam kuru olmadığından olabilir kökü nerden temin ettin ? Akvaryumda kullanıla bilinecek özellikte kök veya yati dalımı her bulduğumuz kök ve ağaç dallarını akvaryumda kulanamayız [:(]
Bazı bitkiler kendi dallarından yeni sürgünler vererek yukarıya doğru çoğalır bazıları kumun altından yeni kollar filizler vererek yanal atılımlı çoğalır bunu zaman içerisinde bire bir gözlemleyerek öğrenirsin .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/Akvaryumda_kukanilabilinecek_agaclar.jpg[/IMG][/QUOTE]
Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim, kökü akvaryumcudan aldım yati kökü kuruydu fakat neden böyle oldu bilmiyorum.
Dediğim gibi arkadaşımın bilgisine güvendim keşke ilk önce buraya yazsaydım, sazlar sürgün verdikçe çoğaltmam en doğrusu galiba şuan söküp tek tek diksem herhalde tutmaz değil mi ?
Arka fona gelecek olursa dediğinize katılıyorum aldığım akvaryumcuda sipariş üzeri mavi fon yapıştırmışlar ve sipariş iptal edilmiş.Uygun fiyatlı tek kaldığı için aldım yakın zamanda fonu değiştirmeyi düşünüyorum.
Misket gübre kullandım.
Bitkiler Ve Hava Motoru Hakkında Sorular ?
[QUOTE=Sj Injection]Akvaryum üzerinde olan dalgalanma,akıntı yetersiz.
İç filtreye ihtiyacınız var.Işıklandırmayı güçlendirmeniz gerekecektir.[/QUOTE]
Akıntı için daha iyi bir hava motoru alsam ya da aynı hava motoruna 1 tane daha çıkış yapıp hava taşı eklesem yeterli olur mu ?
İç filtre konusunda karides ve lepistes bakmayı düşünüyorum yavruları çekmemesi açısından herkes pipo filtre öneriyor.İç filtre canlılara zarar vermez mi ?
[QUOTE=Sj Injection]Akvaryum üzerinde olan dalgalanma,akıntı yetersiz.
İç filtreye ihtiyacınız var.Işıklandırmayı güçlendirmeniz gerekecektir.[/QUOTE]
Akıntı için daha iyi bir hava motoru alsam ya da aynı hava motoruna 1 tane daha çıkış yapıp hava taşı eklesem yeterli olur mu ?
İç filtre konusunda karides ve lepistes bakmayı düşünüyorum yavruları çekmemesi açısından herkes pipo filtre öneriyor.İç filtre canlılara zarar vermez mi ?
Bitkiler Ve Hava Motoru Hakkında Sorular ?
[QUOTE=Sj Injection]
[K]"Ludwigia repens" ( GÜL ) bitkisine benziyor.[/K]
[B]Habitatı: Kuzey Amerika
Uzunluk: 20-50 cm
Genişlik: 5-15+ cm
Sıcaklık: 15-30 °C
Işık İhtiyacı: Düşük-Çok yüksek
Su Sertliği Toleransı: Çok yumuşak-Sert
Uygun Ph Değeri: 5,0-8,0
Gelişim Hızı: Yüksek
Bakım İhtiyacı: Çok Kolay
Genel Bilgiler: Yeni başlayanlar için uygun bir türdür. Özellikle ülkemizde hemen her akvaryumcuda bulunur. Güçlü ışık altında bitkinin kolları adeta ışığa ulaşmak için yarış halindedir.[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204364/081020180114261.jpg[/IMG]
[K]Onun yanındakı uzun saçaklı olan "Saz bitkisi"[/K]
[B]Habitat: Asya
Uzunluk: 30-55 cm
Sıcaklık: 15-30 °C
Işık Toleransı: Düşük - Çok Yüksek
Işık İhtiyacı: Yüksek
Su Sertliği Toleransı: Yumuşak - Çok Sert
Uygun Su Sertliği: Sert
pH Toleransı: 6 - 9
Uygun pH Seviyesi: 7.5
Gelişim Hızı: Hızlı
Bakım İhtiyacı: Çok az
Genel Bilgiler: Akvaryumda hızla büyüyen, yandan sürgün veren saz bitkisidir. Yeni başlayanlar için çok uygun bir bitkidir.[/B]
Göktürk kardeşim.Sazlardan başlamak gerekirsek yanlara doğru çoğalmazlar.Sağ ya da sol doğru bitki büyüdükçe yaprakları uzar.
Saz'ları çoğaltmak için yanlardan çıkacak yeni filizlenmeleri ayırarak ekebilirsin.
Bu bitkiler karbondioksit'e ihtiyaç duyarlar mı bilmiyorum.Arkadaşlar yardımcı olur.
https://www.akvaryum.com/ludwigia_repens_gul_bitkir_25_913.asp
https://www.akvaryum.com/vallisneria_spiralis_saz_bitkisi_bitkir_27_536.asp
Su spekülasyonun fazla değil,pipo ile olacak iş değil.
Kullandığın ekipmanları tam yazar mısın.
Örümce kağı gibi dediğiniz sakal yosunu olabilir.
[/QUOTE]
Merhaba öncelikle cevaplar için teşekkür ederim.Ekipmanlar Xiao Ba Wang PK004 Sünger Filtre ve DoPhin AP1500 hava motoru.
İlk akvaryumum olacak arkadaşım daha önce akvaryumcuda çalışmış ancak bilgilerine çokta güvenemedim onun için yardım istedim.
Hava motoru veya filtre yeterli mi ? hiç bir bilgim yok öğrenmeden de canlı eklemek istemedim.
Su spekülasyonun fazla değil dediğinizi anlamadım ne demek istediniz ve ne yapmam gerek belirtebilirseniz sevinirim.
[QUOTE=Sj Injection]
[K]"Ludwigia repens" ( GÜL ) bitkisine benziyor.[/K]
[B]Habitatı: Kuzey Amerika
Uzunluk: 20-50 cm
Genişlik: 5-15+ cm
Sıcaklık: 15-30 °C
Işık İhtiyacı: Düşük-Çok yüksek
Su Sertliği Toleransı: Çok yumuşak-Sert
Uygun Ph Değeri: 5,0-8,0
Gelişim Hızı: Yüksek
Bakım İhtiyacı: Çok Kolay
Genel Bilgiler: Yeni başlayanlar için uygun bir türdür. Özellikle ülkemizde hemen her akvaryumcuda bulunur. Güçlü ışık altında bitkinin kolları adeta ışığa ulaşmak için yarış halindedir.[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204364/081020180114261.jpg[/IMG]
[K]Onun yanındakı uzun saçaklı olan "Saz bitkisi"[/K]
[B]Habitat: Asya
Uzunluk: 30-55 cm
Sıcaklık: 15-30 °C
Işık Toleransı: Düşük - Çok Yüksek
Işık İhtiyacı: Yüksek
Su Sertliği Toleransı: Yumuşak - Çok Sert
Uygun Su Sertliği: Sert
pH Toleransı: 6 - 9
Uygun pH Seviyesi: 7.5
Gelişim Hızı: Hızlı
Bakım İhtiyacı: Çok az
Genel Bilgiler: Akvaryumda hızla büyüyen, yandan sürgün veren saz bitkisidir. Yeni başlayanlar için çok uygun bir bitkidir.[/B]
Göktürk kardeşim.Sazlardan başlamak gerekirsek yanlara doğru çoğalmazlar.Sağ ya da sol doğru bitki büyüdükçe yaprakları uzar.
Saz'ları çoğaltmak için yanlardan çıkacak yeni filizlenmeleri ayırarak ekebilirsin.
Bu bitkiler karbondioksit'e ihtiyaç duyarlar mı bilmiyorum.Arkadaşlar yardımcı olur.
https://www.akvaryum.com/ludwigia_repens_gul_bitkir_25_913.asp
https://www.akvaryum.com/vallisneria_spiralis_saz_bitkisi_bitkir_27_536.asp
Su spekülasyonun fazla değil,pipo ile olacak iş değil.
Kullandığın ekipmanları tam yazar mısın.
Örümce kağı gibi dediğiniz sakal yosunu olabilir.
[/QUOTE]
Merhaba öncelikle cevaplar için teşekkür ederim.Ekipmanlar Xiao Ba Wang PK004 Sünger Filtre ve DoPhin AP1500 hava motoru.
İlk akvaryumum olacak arkadaşım daha önce akvaryumcuda çalışmış ancak bilgilerine çokta güvenemedim onun için yardım istedim.
Hava motoru veya filtre yeterli mi ? hiç bir bilgim yok öğrenmeden de canlı eklemek istemedim.
Su spekülasyonun fazla değil dediğinizi anlamadım ne demek istediniz ve ne yapmam gerek belirtebilirseniz sevinirim.
Bitkiler Ve Hava Motoru Hakkında Sorular ?
Merhaba arkadaşlar ilk akvaryumu bir arkadaşımla beraber kurduk.Bilgim olmadığı için bana yardımcı oldu ve 4 bağ bitki aldık.Akvaryumu kuralı 4 gün oldu ilk gün direk çeşmeden su koyduk ve bitkileri ektik sizlere bir kaç sorum olacak.
1-Bitkilerin türleri nedir ? Bitkiler çürümüş gibi geldi bu durumları normal mi ?
2-Çeşme suyunu bekletmeden koyduğumuz için su galiba klorlu bu klor kendi kendine uçuyor mu ? yoksa akvaryumu baştan mı kurmam gerek ?
3-Kökün üstüne iplikle java moss bağladık fakat kökün üstünde örümcek ağına benziyen bir şey oluştu zararlı mıdır ? ne yapmalıyım ?
4-Akvaryum 60 litre Dophin Ap 1500 hava motoru ve pipo filtre kullanıyorum hava motoru yeterli midir ?
5-Bitkileri kök kök değil direk demet olarak ektik.Sazlar ve diğer bitkiler olduğu yerde mi büyür yoksa yanlarına doğru çoğalır mı ? (Arka tarafın komple saz olmasını istiyorum)
Not:Akvaryum 4 gündür hava motoru ve pipo filtreyle beraber balıksız çalışıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180004461.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/051020181903031.jpg[/IMG] [VID]https://www.youtube.com/watch?v=zmJT0ZKdGdE[/VID]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005211.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180007351.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180010191.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar ilk akvaryumu bir arkadaşımla beraber kurduk.Bilgim olmadığı için bana yardımcı oldu ve 4 bağ bitki aldık.Akvaryumu kuralı 4 gün oldu ilk gün direk çeşmeden su koyduk ve bitkileri ektik sizlere bir kaç sorum olacak.
1-Bitkilerin türleri nedir ? Bitkiler çürümüş gibi geldi bu durumları normal mi ?
2-Çeşme suyunu bekletmeden koyduğumuz için su galiba klorlu bu klor kendi kendine uçuyor mu ? yoksa akvaryumu baştan mı kurmam gerek ?
3-Kökün üstüne iplikle java moss bağladık fakat kökün üstünde örümcek ağına benziyen bir şey oluştu zararlı mıdır ? ne yapmalıyım ?
4-Akvaryum 60 litre Dophin Ap 1500 hava motoru ve pipo filtre kullanıyorum hava motoru yeterli midir ?
5-Bitkileri kök kök değil direk demet olarak ektik.Sazlar ve diğer bitkiler olduğu yerde mi büyür yoksa yanlarına doğru çoğalır mı ? (Arka tarafın komple saz olmasını istiyorum)
Not:Akvaryum 4 gündür hava motoru ve pipo filtreyle beraber balıksız çalışıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180004461.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/051020181903031.jpg[/IMG] [VID]https://www.youtube.com/watch?v=zmJT0ZKdGdE[/VID]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005211.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180007351.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180010191.jpg[/IMG]
Yeni Başlıyorum Bitkilerle İlgili Sorularım Var
Merhaba arkadaşlar ilk akvaryumu bir arkadaşımla beraber kurduk.Bilgim olmadığı için bana yardımcı oldu ve 4 bağ bitki aldık.Akvaryumu kuralı 4 gün oldu ilk gün direk çeşmeden su koyduk ve bitkileri ektik sizlere bir kaç sorum olacak.
1-Bitkilerin türleri nedir ? Bitkiler çürümüş gibi geldi bu durumları normal mi ?
2-Çeşme suyunu bekletmeden koyduğumuz için su galiba klorlu bu klor kendi kendine uçuyor mu ? yoksa akvaryumu baştan mı kurmam gerek ?
3-Kökün üstüne iplikle java moss bağladık fakat kökün üstünde örümcek ağına benziyen bir şey oluştu zararlı mıdır ? ne yapmalıyım ?
4-Akvaryum 60 litre Dophin Ap 1500 hava motoru ve pipo filtre kullanıyorum hava motoru yeterli midir ?
5-Bitkileri kök kök değil direk demet olarak ektik.Sazlar ve diğer bitkiler olduğu yerde mi büyür yoksa yanlarına doğru çoğalır mı ? (Arka tarafın komple saz olmasını istiyorum)
Not:Akvaryum 4 gündür hava motoru ve pipo filtreyle beraber balıksız çalışıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180004461.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/051020181903031.jpg[/IMG] [VID]https://www.youtube.com/watch?v=zmJT0ZKdGdE[/VID]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005211.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180007351.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180010191.jpg[/IMG][EDIT]Gunsal,2018-10-08 00:29:12[/EDIT]
Merhaba arkadaşlar ilk akvaryumu bir arkadaşımla beraber kurduk.Bilgim olmadığı için bana yardımcı oldu ve 4 bağ bitki aldık.Akvaryumu kuralı 4 gün oldu ilk gün direk çeşmeden su koyduk ve bitkileri ektik sizlere bir kaç sorum olacak.
1-Bitkilerin türleri nedir ? Bitkiler çürümüş gibi geldi bu durumları normal mi ?
2-Çeşme suyunu bekletmeden koyduğumuz için su galiba klorlu bu klor kendi kendine uçuyor mu ? yoksa akvaryumu baştan mı kurmam gerek ?
3-Kökün üstüne iplikle java moss bağladık fakat kökün üstünde örümcek ağına benziyen bir şey oluştu zararlı mıdır ? ne yapmalıyım ?
4-Akvaryum 60 litre Dophin Ap 1500 hava motoru ve pipo filtre kullanıyorum hava motoru yeterli midir ?
5-Bitkileri kök kök değil direk demet olarak ektik.Sazlar ve diğer bitkiler olduğu yerde mi büyür yoksa yanlarına doğru çoğalır mı ? (Arka tarafın komple saz olmasını istiyorum)
Not:Akvaryum 4 gündür hava motoru ve pipo filtreyle beraber balıksız çalışıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180004461.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/051020181903031.jpg[/IMG] [VID]https://www.youtube.com/watch?v=zmJT0ZKdGdE[/VID]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005211.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180007351.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180010191.jpg[/IMG][EDIT]Gunsal,2018-10-08 00:29:12[/EDIT]
60 Litre Karma Akvaryum Kuracağım Bilgi İstiyorum
[QUOTE=Ciyus]Çöpçüler sürü halinde daha sağlıklı yaşarlar. Cüce vatoz o hacimde tek bakılabilir zaten.
Lepistes konusu tamamen zevkinize kalmış. Bazıları karma besliyor her yavrunun farklı doğmasından keyif alıyor. Kimileri tek varyete devam ettirmekten keyif alıyor.
Lepisteste tek sıkıntı bir süre sonra sayıları çok artıyor, elden çıkarmak da kolay olmuyor. Ben acemiler için zebra danio’nun daha uygun olduğunu düşünüyorum çünkü çok dayanıklı bir balık.[/QUOTE]
Peki kelebek vatoz hakkında bir bilginiz var mı ? kelebek vatoz görünüş olarak çok hoş geliyor cüce vatoz-kelebek vatoz karşılaştırmasını yaparsak hangisini almam daha faydalı olur ? hangisi daha çalışkan ?
[QUOTE=Ciyus]Çöpçüler sürü halinde daha sağlıklı yaşarlar. Cüce vatoz o hacimde tek bakılabilir zaten.
Lepistes konusu tamamen zevkinize kalmış. Bazıları karma besliyor her yavrunun farklı doğmasından keyif alıyor. Kimileri tek varyete devam ettirmekten keyif alıyor.
Lepisteste tek sıkıntı bir süre sonra sayıları çok artıyor, elden çıkarmak da kolay olmuyor. Ben acemiler için zebra danio’nun daha uygun olduğunu düşünüyorum çünkü çok dayanıklı bir balık.[/QUOTE]
Peki kelebek vatoz hakkında bir bilginiz var mı ? kelebek vatoz görünüş olarak çok hoş geliyor cüce vatoz-kelebek vatoz karşılaştırmasını yaparsak hangisini almam daha faydalı olur ? hangisi daha çalışkan ?
60 Litre Karma Akvaryum Kuracağım Bilgi İstiyorum
[QUOTE=Ciyus]Karideslerin bu türlerle beslenemeyeceğine katılmıyorum. Amacınız üretim değilse besleyebilirsiniz. İyi saklanma yerleri oluşturursanız yavru da alırsınız. Üstelik planarya, hydra vs gibi sorunları da kolay kolay yaşamazsınız.
Ancak akvaryum hacminiz çok yüksek değil. Lepistes veya zebradan birini seçmenizi ve bir cüce vatoz eklemenizi tavsiye ederim.
Karidesler için saklanma alanı olarak lav taşları ve moss kullanabilirsiniz. Hazır satılan ürünler de var.[/QUOTE]
Cevabınız için teşekkür ederim.Bir kaç sorum daha olacak tavsiyeniz doğrultusunda lepistes besleme kararı aldım sizce tek tür mü beslemeliyim ? yoksa bir kaç tür lepistesi beslesem varyetelerinin çirkin olmaması açısından tek mi beslemeliyim ?
Birde cüce vatoz ve çöpçünün görevleri bildiğim kadarıyla farklı 1 cüce vatoz 1 çöpçü şeklinde beslemem daha mı sağlıklı olur ? cüce vatoz veya çöpçü 1 tane yaşayabiliyorlar mı sürü halinde olmasına gerek yok mu ?
Son olarak video yüklüyorum bilginiz var ise videoya bakıp hava motorunun dalgası yeterli mi değil mi ?
Şimdiden teşekkür ederim.
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=zmJT0ZKdGdE&feature=youtu.be[/VID]
[QUOTE=Ciyus]Karideslerin bu türlerle beslenemeyeceğine katılmıyorum. Amacınız üretim değilse besleyebilirsiniz. İyi saklanma yerleri oluşturursanız yavru da alırsınız. Üstelik planarya, hydra vs gibi sorunları da kolay kolay yaşamazsınız.
Ancak akvaryum hacminiz çok yüksek değil. Lepistes veya zebradan birini seçmenizi ve bir cüce vatoz eklemenizi tavsiye ederim.
Karidesler için saklanma alanı olarak lav taşları ve moss kullanabilirsiniz. Hazır satılan ürünler de var.[/QUOTE]
Cevabınız için teşekkür ederim.Bir kaç sorum daha olacak tavsiyeniz doğrultusunda lepistes besleme kararı aldım sizce tek tür mü beslemeliyim ? yoksa bir kaç tür lepistesi beslesem varyetelerinin çirkin olmaması açısından tek mi beslemeliyim ?
Birde cüce vatoz ve çöpçünün görevleri bildiğim kadarıyla farklı 1 cüce vatoz 1 çöpçü şeklinde beslemem daha mı sağlıklı olur ? cüce vatoz veya çöpçü 1 tane yaşayabiliyorlar mı sürü halinde olmasına gerek yok mu ?
Son olarak video yüklüyorum bilginiz var ise videoya bakıp hava motorunun dalgası yeterli mi değil mi ?
Şimdiden teşekkür ederim.
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=zmJT0ZKdGdE&feature=youtu.be[/VID]
60 Litre Karma Akvaryum Kuracağım Bilgi İstiyorum
[QUOTE=muratdeg]Canlı eklemeden önce bakteri kültürü uygulamayı ihmal etmeyin.[/QUOTE]
İlk gün uyguladım teşekkür ederim hatırlatma için.Aklıma takılan tek şey hava motorunun yetip yetmeyeceği.
[QUOTE=muratdeg]Canlı eklemeden önce bakteri kültürü uygulamayı ihmal etmeyin.[/QUOTE]
İlk gün uyguladım teşekkür ederim hatırlatma için.Aklıma takılan tek şey hava motorunun yetip yetmeyeceği.
60 Litre Karma Akvaryum Kuracağım Bilgi İstiyorum
[QUOTE=hipnotize][B]1 - 2[/B] Karideslerle hiç bir canlı beslenmemeli, yavruyu bırakalım olan yaşarsa dua etmeye başlayabilirsiniz.
[B]3 -[/B] Vatoz olmayan sular pis veya kirli mi oluyor? Düşününce aslında insan mantıklı olmadığını anlıyor [:)] Cam temizleyici ürünler kullanıp Reeflowers Liquid Carbon'la destekleyebilirsiniz. Kültür ve düzeni oturmuş tankta 3 günde bir cam ve haftada bir su değişimi periyotu uygulanması sağlıklı bir uygulama olacaktır.
[B]4 -[/B] Bilgim dahilinde değil.
[B]5 -[/B] Biyolojik olarak ;
Bitki : 0 gün (Klordan arındırılmış su kullanımı şartıyla)
Balık : 7-14 gün
Salyangoz : 14 gün
Omurgasızlar : +30 gün
[/QUOTE]
Teşekkür ederim.Peki karides dışında diğer yazdığım canlılar birbirleriyle uyumlu mudur ?
[QUOTE=hipnotize][B]1 - 2[/B] Karideslerle hiç bir canlı beslenmemeli, yavruyu bırakalım olan yaşarsa dua etmeye başlayabilirsiniz.
[B]3 -[/B] Vatoz olmayan sular pis veya kirli mi oluyor? Düşününce aslında insan mantıklı olmadığını anlıyor [:)] Cam temizleyici ürünler kullanıp Reeflowers Liquid Carbon'la destekleyebilirsiniz. Kültür ve düzeni oturmuş tankta 3 günde bir cam ve haftada bir su değişimi periyotu uygulanması sağlıklı bir uygulama olacaktır.
[B]4 -[/B] Bilgim dahilinde değil.
[B]5 -[/B] Biyolojik olarak ;
Bitki : 0 gün (Klordan arındırılmış su kullanımı şartıyla)
Balık : 7-14 gün
Salyangoz : 14 gün
Omurgasızlar : +30 gün
[/QUOTE]
Teşekkür ederim.Peki karides dışında diğer yazdığım canlılar birbirleriyle uyumlu mudur ?
60 Litre Karma Akvaryum Kuracağım Bilgi İstiyorum
Merhabalar 60 Litre bir tank aldım.Bol bitkili karma akvaryum kurmak istiyorum bununla ilgili olarak sizlere 5 sorum olacak.
1-Aklımdaki türler Lepistes-Danio Zebra-Kiraz Karides-Ramshorn bu türler uyum içinde yaşar mı ?
2-Kiraz karides yavruları lepistesler tarafından yenir mi ? yense de az miktarda çoğalmaya devam edebilirler mi ?
3-Akvaryumun temizliği için vatoz veya çöpçü almalı mıyım ? almalı isem hangi tür vatoz veya çöpçü karides ve balıklarımla uyum içinde yaşar ?
4-Dophin Ap 1500 marka bir hava motoru ve 2li pipo filtre aldım hava motoru direk pipo filtreye bağlı hava motoru yeterli mi ?
5-Akvaryumu kuralı 3 gün oldu canlısız çalışıyor.Kaç gün sonra canlı eklemeye başlamalıyım ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/051020181903031.jpg[/IMG][EDIT]Gunsal,2018-10-05 19:06:27[/EDIT]
Merhabalar 60 Litre bir tank aldım.Bol bitkili karma akvaryum kurmak istiyorum bununla ilgili olarak sizlere 5 sorum olacak.
1-Aklımdaki türler Lepistes-Danio Zebra-Kiraz Karides-Ramshorn bu türler uyum içinde yaşar mı ?
2-Kiraz karides yavruları lepistesler tarafından yenir mi ? yense de az miktarda çoğalmaya devam edebilirler mi ?
3-Akvaryumun temizliği için vatoz veya çöpçü almalı mıyım ? almalı isem hangi tür vatoz veya çöpçü karides ve balıklarımla uyum içinde yaşar ?
4-Dophin Ap 1500 marka bir hava motoru ve 2li pipo filtre aldım hava motoru direk pipo filtreye bağlı hava motoru yeterli mi ?
5-Akvaryumu kuralı 3 gün oldu canlısız çalışıyor.Kaç gün sonra canlı eklemeye başlamalıyım ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/051020181903031.jpg[/IMG][EDIT]Gunsal,2018-10-05 19:06:27[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 23:25
Omurgasızlar - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:47
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 09:29
- Bitki Kumu Karışık Takasa Uygun ozgurnez 09:15
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 08:32
- Flame Moss , Java Moss gyunda 08:32
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 08:32
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 08:32
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 08:32
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 08:32
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 08:09
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 08:09
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 08:09
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 07:03
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 07:03
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 06:51
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 06:51
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 06:01
- Akvaryum Ve Malzeme AtlasPoyraz 05:43
- Apistogramma Türleri AtlasPoyraz 05:43
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
KULLANICILAR
- 48 Online Kullanıcı, 26 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
