ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
bayfree
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Temmuz 2012 11:06
Son Ziyaret:
06 Mayıs 2015 14:35
Toplam Mesaj:
147 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
free rose
Doğum Tarihi:
29 Mart 1987
Yaş:
39
İl:
Denizli
Meslek:
biology
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
:)biology :)özgür:)
SON 10 MESAJI
Yunus ve Meleklerim...
[QUOTE=gamera02]Yanıltmak istemem ama bi ara forumda yunus akvaryumunda melek bakan görmüstüm.Yunusların stresini aldıgı söyleniyordu.Tabi bu ne kadar dogru ne kadar yanlış bilemem.[/QUOTE]
[QUOTE=gamera02]Yanıltmak istemem ama bi ara forumda yunus akvaryumunda melek bakan görmüstüm.Yunusların stresini aldıgı söyleniyordu.Tabi bu ne kadar dogru ne kadar yanlış bilemem.[/QUOTE]
yunusların stresini aldıgı kesin hocam. hatta onlara kondisyon da yaptırıyor. spor da oluyor formda oluyorlar tabi:)lakin melek balıgı o düşüncede değil sanırım:).....
Vahşi lepistes ve karides safarim
bende böyle bir alan biliyorum hocam 8 sene öncesinde salınmış ve yayılma fırsatı bulmuş nesiller geçmiş renklerinde ve boylarında küçülme görülmüştür. gambusyalara kur davranışları yaptıkları görülmüş lakin çifleşme olmamıştır.bunula ilgili çalışmalarda hala devam etmektedir.
[QUOTE=J3ecenk]Bizim hemen aşağıda göl gibi birşey var.Dayımla besledik de sonra bıraktık.Üşeniyom gidip yabani lepistes toplamaya renksiz oluyorlar.Akvaryuma neşe katmıyor.O yüzden 1 sokak ötedeki balıklara gitmiyorum da :D siz 180 km yol kapmışsınız helal olsun.(silivri'ye yakınsanız baya var yerini söylerim :D ).Toplayıp ne yapıyorsunuz yabani lepistesleri ? Değerliyse ben 1 tane bırakmam orda :D[/QUOTE]
bende böyle bir alan biliyorum hocam 8 sene öncesinde salınmış ve yayılma fırsatı bulmuş nesiller geçmiş renklerinde ve boylarında küçülme görülmüştür. gambusyalara kur davranışları yaptıkları görülmüş lakin çifleşme olmamıştır.bunula ilgili çalışmalarda hala devam etmektedir.
[QUOTE=J3ecenk]Bizim hemen aşağıda göl gibi birşey var.Dayımla besledik de sonra bıraktık.Üşeniyom gidip yabani lepistes toplamaya renksiz oluyorlar.Akvaryuma neşe katmıyor.O yüzden 1 sokak ötedeki balıklara gitmiyorum da :D siz 180 km yol kapmışsınız helal olsun.(silivri'ye yakınsanız baya var yerini söylerim :D ).Toplayıp ne yapıyorsunuz yabani lepistesleri ? Değerliyse ben 1 tane bırakmam orda :D[/QUOTE]
arkadaşın bu alanları söylememesinin nedenlerinden en önemlisi....değerliyse kimse bırakmaz ve orada o yer bir daha olmaz...
Yunus ve Meleklerim...
iyi sohbetler arkadaşlar resimlerdeki iki siyah melek farklı varyasyonlardır. ikisinin formu hiç bir zaman birbirine benzemez. lakin arkadaşlarımızın da dediği gibi melek hırpalanmış tül tül yüzgeçleri ısılmaya çalışılmış. balıkları aldıgın arkadaş belki zamanında yaşatmış olabilir. nasıl olur. melek büyüktür. yunuslar küçüktür. gücünü koruyup kendini savunabilmiştir. lakin şu an görünüyorki eski günleri kalmamış. dikkat ettiniz mi bilmiyorum. sanki yunuslar sadece siyaha saldırmış gibi muhtemelen siyah daha çok göze batıyor ve gücü de kesilmeye başladı. tabiki kesinlikle ayırmanızı söylüyoruz.
istisna canlılar var tabi ama senin bu balıkların istisna gibi görünmüyorlar...:)
iyi sohbetler arkadaşlar resimlerdeki iki siyah melek farklı varyasyonlardır. ikisinin formu hiç bir zaman birbirine benzemez. lakin arkadaşlarımızın da dediği gibi melek hırpalanmış tül tül yüzgeçleri ısılmaya çalışılmış. balıkları aldıgın arkadaş belki zamanında yaşatmış olabilir. nasıl olur. melek büyüktür. yunuslar küçüktür. gücünü koruyup kendini savunabilmiştir. lakin şu an görünüyorki eski günleri kalmamış. dikkat ettiniz mi bilmiyorum. sanki yunuslar sadece siyaha saldırmış gibi muhtemelen siyah daha çok göze batıyor ve gücü de kesilmeye başladı. tabiki kesinlikle ayırmanızı söylüyoruz.
ayrıca su değerleri kalitesi olarak zaten hiç tartışılmaz. sonuçta aynı suda büyüttüğü için arkadaş çok da dikkat etmediyse sıkıntı görmemiştir. ama şu an sıkıntı var basknlık var. kedi köpek aynı kafeste nasıl kalıyorsa öyle kalıyorlar. meleklerinizi verin yerine yem alın malzeme alın en iyisi....
istisna canlılar var tabi ama senin bu balıkların istisna gibi görünmüyorlar...:)
Japon Balığımın Gözü Şişti
biraz mantıksız hocam arkadaşların farklı akvaryuma al demesinin sebebi şu an kullandıgınızsudan uzaklaştırmak. siz poşete alıyorsunuz ve yine aynı suyu kullanıyorsunuz. amacımız burada hastalıktan korumak ve oluşan hastalıgı iyileştirmek. benim bildiğim göz şişmesi mantardan oluyor ve bunu bir yerde sizin uyguladıgınız gibi okumuştum. balıgın gözüne direk tedavi yapılıyordu. ama metilen mi onu bilmiyorum.mantar deyince metilen akla geliyor tabi.
biraz mantıksız hocam arkadaşların farklı akvaryuma al demesinin sebebi şu an kullandıgınızsudan uzaklaştırmak. siz poşete alıyorsunuz ve yine aynı suyu kullanıyorsunuz. amacımız burada hastalıktan korumak ve oluşan hastalıgı iyileştirmek. benim bildiğim göz şişmesi mantardan oluyor ve bunu bir yerde sizin uyguladıgınız gibi okumuştum. balıgın gözüne direk tedavi yapılıyordu. ama metilen mi onu bilmiyorum.mantar deyince metilen akla geliyor tabi.
sizin yapmanız gereken balıgı dinlenmiş bir suyun içine temiz suya almak.bunu nasıl yaparsın.
1.yeni akvaryum al
2.bir kovayı geçici akvaryuma dönüştür balıgı onun içine koy havayı ve ısıtıcıyı onun içine tak temiz dinlenmiş suda tedavi et. bu aradada asıl tankını temizle.
3.şu anki akvaryumunda su değişimine git sık sık dinlenmiş su ile değiştir. ilacı akvaryumun tamamında uygula. filtrelerini temizle.
burda 2. olanı tabii tavsiye edemem geçici çözüm. yeni akvaryuma koymak diğer balıklarına da hastalıgı bulaştırmaz ve balıgın daha hızlı iyileşir. kendi akvaryumunu temizlemekte hem yarar var hemde zarar. diger balıklarına da bulaşmış ise onları da tedavi edecektir. suyunuda temizlemiş olacaksın. ama saglam balıklarına da boşu boşuna kimyasal verceksin gibi:)
son eklemek istdiğim şu balıgı poşete koyuyorsunuz hava veriyor musunuz çünkü her ne kadar su yüzünden hava alsada japonlar bu onları zayıf düşürür.
sump baglantisina diş filtre baglamak
dediğinizi tam anlamadım hocam biraz daha anlatabilirmisiniz. anladıgım şu. sizin sumblı akvaryumunuz var.siz onun sump yerinide akvaryum olarak kullanmak istiyorsunuz ve bu iki akvaryumu tek bir dış filtreye baglamak istiyorsunuz. dogru mu anladım?
dediğinizi tam anlamadım hocam biraz daha anlatabilirmisiniz. anladıgım şu. sizin sumblı akvaryumunuz var.siz onun sump yerinide akvaryum olarak kullanmak istiyorsunuz ve bu iki akvaryumu tek bir dış filtreye baglamak istiyorsunuz. dogru mu anladım?
HARABA DİZE( 1.ay)
[QUOTE=Qarabağlı]Öncelikle yorumlarınız için teşekkür ederim...Can bey fosfat ve potasyum gibi eklemeler aşırı tecrübe isteyen durumlar,''pardon''filminden alıntı yapacak olursak''az miktarı az bi miktar aşarsan''berbat olması muhtemel:D Muhammet bey benim derdim althernanthara türleriyle;3 yıldır bitkiliyle uğraşırım cuba dahil birçok bitkiyi yetiştirdim ben bu abilerin türleriyle bir türlü barışamadım:D Ne çürüyorlar ne de gelişiyorlar,bir yıl tankta çürümeden ama yeni filizde vermeden yaşayanı gördüm varın siz düşünün:D Neyse bunun sırrı bilen biri söylesin lütfen?[/QUOTE]
[QUOTE=Qarabağlı]Öncelikle yorumlarınız için teşekkür ederim...Can bey fosfat ve potasyum gibi eklemeler aşırı tecrübe isteyen durumlar,''pardon''filminden alıntı yapacak olursak''az miktarı az bi miktar aşarsan''berbat olması muhtemel:D Muhammet bey benim derdim althernanthara türleriyle;3 yıldır bitkiliyle uğraşırım cuba dahil birçok bitkiyi yetiştirdim ben bu abilerin türleriyle bir türlü barışamadım:D Ne çürüyorlar ne de gelişiyorlar,bir yıl tankta çürümeden ama yeni filizde vermeden yaşayanı gördüm varın siz düşünün:D Neyse bunun sırrı bilen biri söylesin lütfen?[/QUOTE]
aynen hocam bu türler biraz daha zor bitkilir. ışık istekleri çok farklı. onu tutturmak gerekiyor.farklı ışık dalga boylarını seviyorlar. ve akvaryumdaki yerleri çok önemli oluyor. bende bir tane var. yerini değiştirdim büyümeyi kesti eski yerine aldım yapraklar verdi.
taban filtresi yapimi
cevap: Siz hic cama cam tank gordunuz mu? Cama cam tankta bahsettiginiz anaerob (anaerop degil) bakteriler nerededir?
cevap: Baliklarin pislikleri kesinlikle suyu zehirlemez. Aksine bir sure sonra tortu tabakasi olusur ve bu tabakada cok faydali bakteriler yasar.
cevap: O kum karistirilarak yapilan dip cekimi sadece gorsel temizlik icindir. Kumdaki biyolojik yasami yok eden bir harekettir. Eger gercekten diskilar gozunuze kotu gorunuyorsa kumun yuzeyinden nazikce,kumu karistirmadan cekmelisiniz. bunu deneyebilirsiniz. Uzun sure dip cekimi yapilmamis, dongusu tam oturmus bir tankta bir defa bu kum karistirilarak yapilan dip cekimini bir yapin bakin neler olacak... Tabi ki baliklariniz olmeyebilir ama cok iyi calisan baska bir biyolojik filtrasyonunuz yoksa suyunuz inanilmaz bulanacakanaerop bakterilerin faaliyetleri ani değişebilir.lakin bu besini elde etmesine baglıdır.yani sizin dışkılarınıza dışkılar topraga karışmadıgı sürece çözünmeyecektir.am içierisindeki artıklar patojen bakteriler mantarlar için yuva görevi görecektir.her ne kadar göz zevki denilsede ayarı düzgün olmadıgı sürece fazlasıda azıda zararlıdır.+dışkının tamamını bakteriler kullanmaz yine bir tortu kalır. uzun süre dip çekimi yapılmayan akvaryum topragı karıştırıldıgında tüm su kirlenecektir.cevap: Hatta ayran katilmis gibi beyazlasacaktir. İstediginiz kadar cok su degisimi yapin bu beyazligi gideremezsiniz. Sadece bir sure tanka mudehale etmeden filtrelerinizi calistirmaniz ve beklemeniz gerekir ki bakteriler tekrar kolonilessin ve suyun kalitesi yerine gelsin.
cevap: Taban filtresi ":)biology :)özgür:)" Bey'in dedigi gibi zararli birsey degildir.
taban filtresi bitkili akvaryumlar ve duragan biyotoplar için zararlıdır.
cevap: Tum tabaninizi filtre haline getirir. Anaerob bakterilerin olmamasi 1 saat icinde amonyak sayinizi (!) iki katina cikarip pH seviyenizi 4 kat azaltip, oksijen seviyenizi de ayni oranda azaltsaydi (burada sesli guldum)
tüm tabaninizi filtre haline getirdiği için zaten bitkilerin besin almasını o2 siz bakterilerin tutunma alanlarını yok eder.ve bitkilerin kullanması gereken azot döngüsünü sağlayamaz[biyoloji dersi azot döngüsü...dogada birçok döngü var su döngüsü azot döngüsü co2 02 döngüsü gibi....]+ oranlar temsili verilmiştir. akvaryumun büyüklüğüne hacmine göre değişebilen bir olaydır.
cevap:cama cam denilen taban kumu olmayan tanklarda balik beslemek imkansiz olurdu.
cama cam akvaryumlarda balık besleniyor. bunlardan en önemli türler discuslardır. sudaki azot nitrat nitrit amonyak miktarından hemen etkilenirler. o yüzden kum kullanılmaz kumdaki ekoloji o2siz bakteriler bu döngüyü daha hızlı yapamazlar. onun yerine kumsuz cama cam akvaryumlar tercih edilir.
cevap: Baliklar idrar yapmazlar, ayrica diskilarinda amonyak cok cok az vardir.
idrardan kastımız zaten amonyaktı.balıklar su ortamında yaşadıkları içinbol su ile birlikte direk azotlu artıkları amonyak halinde atarlar.bunu birçok yolla yapabilirler. insanların suya gereksinimleri daha fazla oldugu için amonyagı üre şeklinde bir miktar su ile kurakçıl canlılarda daha da fazla suya ihtiyacı olan canlılar kuşlar gibi örnegin çok çok az su ile ürik asit şeklinde atarlar. sonuçta attıkları aynı farkı amonyak çok zehirli bir maddedir.bol su ile atılması gerekir üre ve ürik asit amonyagın değişik formudur.daha az suyla atılırlar.
+balıkların artıkları sadece azot ürünleri değil biyolojik hormonlarıda vardır.bunlarda ortamı etkiler.
cevap: Dipteki diski kalintilari bir sure sonra tortu olusturur.
dogrudur.bitkili akvaryumlar içinzaten bunu önerirler. normal biyotop içinde önerirler.bu tortunun faydaları anaerop bakterilerin varlıgı ile ortaya çıkar. o tortu o kadar faydalı olsaydı. insanlar akvaryumlara tortu koyarlardı. bu tortu dogal gübre ve azot döngüsü için yer tutmaktadır.
cevap: Eger bu tortu tabakasi goz zevkinizi bozmuyorsa dip cekimi yapmamaniz daha iyi olur. Cunku bu tabaka hem bitkiler icin hem de tankin geneli icin cok faydalidir.
bu dip çekimi göz zevkinden ziyade akvaryumdaki atık ürünlerin temizlenmesi amacıyla yapılmaktadır.öyle olsaydı. bitki akvaryumlarında bile dip çekimi yapılırdı. çogu bitki yetiştiren insan bilirki dip çekimi yapmamayı tercih eder.
Yani diskilar suya zehir atmazlar :)
cevap: O kadar cok "anaeroP" bakteri istiyorsaniz yarim tabana filtre kurarsiniz yarim taban yine anearob bolum olur.
anaerop bakteriler=oksijensiz(sülfür,kükürt,nitrat,nitrit kullanan bAkteriler) ortam bakterileridir=azot döngüsü=su kalitesi=OKSİJENLİ ORTAMLARDA YAŞAYAMAYAN BAKTERİLER.
aerop bakteri=oksijen kullanan bakteriler=oksijensiz ortamlarda YAŞAYAMAYAN bakteriler
CEVAP: Taban filtresi iyi uygulanirsa sorunsuz sekilde oldukca iyi bir filtreleme yontemidir. Iyi uygulanmadigi durumlarda tikanma yapabilir.
dogrudur amacınıza ve balıklarınaza göre değişen bir yöntemdir.tıkanma konusu ayrı bir konu dizaynla alakalı birsey.
cevap:Sizin anlattiginiz gibi tanka zarar vermez, baliklari oldurmez, vs. Vs.böyle birşey zaten söylemedim.sadece dediğim kurdugunuz sisteme göre yaptıgınız en ufak yanlışta olacakları tarif ettim.
cama cam akvaryumlarda anaaerop bakteriler yoktur. yaşayacakları ortam yoktur.cama cam akvaryumlarda dip çekimi yapmayın filtrasyonunuz zayıf olsun o zaman demek istediğimi anlarsınız.
cevap: Baliklarin pislikleri kesinlikle suyu zehirlemez. Aksine bir sure sonra tortu tabakasi olusur ve bu tabakada cok faydali bakteriler yasar.
balıkların artıklarından olan azot ürünü olan amonyagın özelliklerini araştırmanızı tavsiye ederim.
cevap: O kum karistirilarak yapilan dip cekimi sadece gorsel temizlik icindir. Kumdaki biyolojik yasami yok eden bir harekettir. Eger gercekten diskilar gozunuze kotu gorunuyorsa kumun yuzeyinden nazikce,kumu karistirmadan cekmelisiniz. bunu deneyebilirsiniz. Uzun sure dip cekimi yapilmamis, dongusu tam oturmus bir tankta bir defa bu kum karistirilarak yapilan dip cekimini bir yapin bakin neler olacak... Tabi ki baliklariniz olmeyebilir ama cok iyi calisan baska bir biyolojik filtrasyonunuz yoksa suyunuz inanilmaz bulanacakanaerop bakterilerin faaliyetleri ani değişebilir.lakin bu besini elde etmesine baglıdır.yani sizin dışkılarınıza dışkılar topraga karışmadıgı sürece çözünmeyecektir.am içierisindeki artıklar patojen bakteriler mantarlar için yuva görevi görecektir.her ne kadar göz zevki denilsede ayarı düzgün olmadıgı sürece fazlasıda azıda zararlıdır.+dışkının tamamını bakteriler kullanmaz yine bir tortu kalır. uzun süre dip çekimi yapılmayan akvaryum topragı karıştırıldıgında tüm su kirlenecektir.cevap: Hatta ayran katilmis gibi beyazlasacaktir. İstediginiz kadar cok su degisimi yapin bu beyazligi gideremezsiniz. Sadece bir sure tanka mudehale etmeden filtrelerinizi calistirmaniz ve beklemeniz gerekir ki bakteriler tekrar kolonilessin ve suyun kalitesi yerine gelsin.
bu tortular akvaryumu ayran gibi yapmaz kirli bir hale sokar.yazının başında yok etmeye çalıştıgınız çok meraklı oldugumuz bakterileri şimdi neden tekrar kolonileştiriyorsun anlamadım:)[çok sesli güldüm.]
cevap:Ayrica nitratin dipte toplandigi dusunulerek dip cekimi yapilir ama bu da yanlistir. Bir tankta butun kimyasallar neredeyse esit miktarda suyun her yerinde bulunur. Keske nitrat dipte toplansa da biz de kolayca kurtulabilsek.
nitrat tabi ki suyun her alanında yayılış gösterecektir. ama onları faydalı hale getirecek olan bakteriler malesef ki sizin filtre ettiğiniz alanda yaşıyorlar.(ek bilgi dış filtrelerde biyolojik mekanik ve kimysal basamaklar vardır. biyolojik kısmını açıklamnızı okumanızı öneririm.)
cevap:Ayrica belirtmek isterim hicbir mesajimda kimseye karsi kirici olmadim olmam da. Fakat kulaktan dolma bilgiler NASA deneyleriymis gibi anlatilinca bir de bunu yapanlar ilgili mesleklerde olduklarini belirtince komik oluyor.
4 yıl biyoloj+3 yıl yüksek lisans+2 yıl laborant ve veriner saglık hekimliği+cyanobakteriler tez çalışması+parazitoloji tez çalışması+algler ile ilgili tez çalışması bu konuları bilmeme yeterde artar...+hiç kimse herşeyi bilecek diye birşey yok. eksiklerimiz olabilir.
bazı insanlar bunları yüzeysel düşünürken malesef benim gibi arkadaşlar öyle düşünemiyor.ya bu olursa ya bu olursa diye biyolojik dengeyi düşünüyor. ben bir çift balıktan 500 yumurta çıkarıp 400-450 tanesini büyütebiliyorsam. bakabiliyorsam. ilaç kullanmıyorsam. ağlıklı oluyorlarsa bu bilgiler bana yetiyor.ve işimi görüyor demektir.kimsenin beni dinlemesine ihtiyacı yok. isteyen insan önüne kitapları alıpda okuyabilir.
cevap:Led lambalarin florasanlardan cok elektrik harcadigini savunan bir elektrik teknikeri arkadasimiz var mesela :)
ledlerile ilgili birşey paşlaşmadım. zaten bu konuda bilgili oldugumu düşünmüyorum.ama ben akvaryumda adaptör aracılıgı ile 12 volt 7 amper diye bir şey ile led aydınlatma yapıyorum.sonuçta elektrik harcama gücünü watt belirler onu da bilmiyorum malesef bak bilmediğim birşey çıktı:)
ben kimseyi eleştirmiyorum. bildiklerimi paylaşıyorum. insanlarında paylaşmasını beklerim.
Yunus ve Sarı Prenses deri soyulması kuyruk erimes
yeni gelen yönetmelige göre artık hocam evcil hayvan ilaçları bile kontrollü ve ruhsatını alan kişilerce satışı yapılacagı için bunlara da denetleme geldi. o yüzdende bu tarz ilaçları bulmak güçleşiyor ve fiyatları artıyor. o yüzden almak istediğiniz tarihi geçmeyecek ilaçlar varsa almanızı öneririm.
yeni gelen yönetmelige göre artık hocam evcil hayvan ilaçları bile kontrollü ve ruhsatını alan kişilerce satışı yapılacagı için bunlara da denetleme geldi. o yüzdende bu tarz ilaçları bulmak güçleşiyor ve fiyatları artıyor. o yüzden almak istediğiniz tarihi geçmeyecek ilaçlar varsa almanızı öneririm.
co2 ve o2 döngüsü
02 devamlı açık kalacak. co2 ise sadece ışık varlıgında açık kalacak.
02 devamlı açık kalacak. co2 ise sadece ışık varlıgında açık kalacak.
Sarmısak suyu tedavisi Ve ölümler.
dedigim gibi saglıklı balıklar için kullanılıyor ama oranını iyi ayarlaman lazım ama parazit tedavisi için farklı uygulama yapmalısın.
dedigim gibi saglıklı balıklar için kullanılıyor ama oranını iyi ayarlaman lazım ama parazit tedavisi için farklı uygulama yapmalısın.
SON MESAJLAR
- Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Betul_, 12:18
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 12:40
- 30x30x30 Full Clear Akvaryum Wolkan 12:12
- 50x30x30 Sumplı Akvaryumlar Wolkan 12:12
- Blodyy Mary Wolkan 12:12
- Metal Cımbız 30 Cm (maşa) MasterChiefHakan 11:42
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 11:17
- Christmass Moss emregungor 11:16
- Anubias emregungor 11:16
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:10
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:10
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:10
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 11:02
- Hb White Lepistes omererbas 10:32
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 10:32
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 10:11
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:53
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:53
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:51
KULLANICILAR
- 113 Online Kullanıcı, 61 Üye
Online Kullanıcılar
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
sina cen,
Laetacara,
HarunYILDIRIM,
mutlubaba,
ternapi,
Hidro Dinamik,
ootkn,
fikret43,
Oozer3466,
altanilker,
Tatar10,
arwenist,
Ozzgur,
mrah,
yeekim,
ahmetfiratozkaya,
ogurcay,
hanlarinhani,
Formicasmind,
ALTEMUR,
EKAR,
zen666,
ssener,
Leonthe pro,
harun reşit,
ilterisdoğukan,
by__cg,
ciways,
balta11,
TurX,
bysmokin,
fetocan,
Kınayu,
HalilSefaa,
Goldfish2000,
BilalM.,
Ylmzuslu,
Emirrw21,
NightWist,
osmandbnl,
BASARSURMEGOZ,
SoniG,
riderfish,
kocoglu,
Huseyinkprl,
fatihgurhan,
akvarist10UR,
Can78,
ali özer,
Mithrandirr,
Flytheshrimp,
serhan16,
Bora Bey,
reprise,
sulox,
Hkncan,
egedin,
Wolkan,
Kaangzkr,
aranjman,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
