ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Ebru Durmaz
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
17
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
22 Nisan 2021 20:37
Son Ziyaret:
08 Haziran 2021 13:11
Toplam Mesaj:
13 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ebru Durmaz
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ebru Durmaz
SON 10 MESAJI
Kaplumbağa Paludaryumu
Ölçüler: 65x26x32
Canlı Türleri: Kırmızı Yanaklı Su Kaplumbağası
Bitki Türleri: Su sümbülü, su marulu, bambu, japon şemsiyesi, sukulent, barış çiçeği, sarkan iysimachia, callisia repens
Tankın Yaşı: 2 ay
Filtrasyon ve Işıklandırma: El yapımı iç filtre, Işıklandırma, 40w renkli gece lambası, 55w gündüz soft lamba, görsel olarak da akvaryum Ledi
Tasarım ve Dekorasyon:[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/090520211646531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/090520211757531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/090520211648121.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar [:)]
Geçtiğimiz 3 ayın sonunda kaplumbağalarımızın yaşam alanları tüm zorluklara rağmen tamamlanmış bulunuyor. Öğrenmenin yaşı yokmuş, bakımı basit sandığımız 2 bebek bizi ne hallere soktu [:D] Ama şunu kesinlikle söyleyebilirim balık beslemek çok daha masrafsız ve kolay.
Hastalıkları, kuru alanları ve bu bölgenin ısısı, suyun sıcaklığı,ilacı, vitamini, yem çeşitliliği, güneşe mi çıkacak lambayla mı ısınacak derken bütün boş zamanlarımız onları araştırmakla geçti [:/]
1 ay kadar önce forumda kabuklarındaki beyaz lekeler için yazmıştım. Maalesef bir bebeğimiz akciğer enfeksiyonu geçiriyormuş. Ama çok şükür bakan besleyen arkadaşların tavsiyesiyle verdiğimiz ilaçlar yeniden hayata dönmesine sebep oldu [:)]
Bu arada öğrendiğim bir bilgi de kabuğundaki beyazlıktan ziyade karnındaki kabukta pembeleşme ve büyümesinin tamamen durması akciğer enfeksiyonun belirtisiymiş. Kabuklarındaki beyazlıklar hala duruyor ama keyifleri çok iyi. Hasta olan bebek şimdilerde iştahla yemek yemeye ve büyümeye başladı.
Neyse sonuç olarak söz verdiğim gibi paludaryumum bitince tanıtımını yapacağım demiştim ve karşınızda tamamı el emeği göz nuru akvaryumumuz. Umarım arkadaşlara ilham kaynağı olabiliriz [:3] Evet çok emek harcadık ama sonuç içimize kesinlikle sindi, doğal bir ortam hazırladık. Kısaca size yapım aşamalarını anlatayım isterseniz.
İlk yaptığım dekorları derz kullanarak yapmıştım maalesef bu bebekler için çok zararlıymış. Tamamını bozdum yeniden yaptım. Araştırmalarımdan sonra reklam sektöründe kullanılan dekota malzemesi suya dayanıklıymış. 1 ay kadar oldu herhangi bir kabarma şişme olmadı, tavsiye edebilirim. Ben kalın dekota bulamadım. Elimdeki beyaz ve kalınlığı 2mm idi, bu yüzden 2 kat kullandım çünkü esnek bir malzeme. Bulabilirseniz en az 5mm kalınlığındakini tavsiye ederim. Rengi çok önemli değil çünkü lav taşları ile kapladım zaten. Siyah renkleri de var ama fiyatları da yüksek.
Dekotanın üzerine sizin tavsiyelerinizle sista akvaryum silikonunu kullandım. Dekor taşları satan (İzmir'liler bilirler) mersinli tarafında büyük firmalar var. Havuz, ev, bahçe dokorları için malzemeler satıyorlar. Oraya gittim petshop da kilosu 7 lira olan lav taşlarından yaklaşık 20 kg aldım fiyatı 10 lira. Bu taşları çekiçle kırıp silikonla dekotaya yapıştırarak doğal kayalıklar yaptım.
Akvaryumun sağında gördüğünüz uzun kayalığı filtre olarak tasarladım çünkü kaplumbağalar suyu gerçekten çok hızlı kirletiyorlar. İçerisinde 500 gr. aktif karbon, büyük bir parça biyolojik sünger, birkaç lav taşı, yarım paket elyaf bulunuyor. Alttan bir delik açarak kafa motoru taktım. Üzerine yapıştırdığım lav taşlarının dizilimine suyun şelale şeklinde akması için dikkat ettim. Hoş bir sesi var keşke videosunu da çekseymişim [:O]
Sol tarafta bebeklerin çıkıp dinlenmesi için bir alan yaptım, önüne merdiven koydum. Sukulentleri çok severim içine 2 tane sukulent ve yemeleri için de pet şekeri adıylada anılan callisia repens bitkisi ektim [:3]
Biraz daha devamlılık sağlamak için de üzerine bir saksı daha yaptım ve içine barış veya diğer adıyla yelken çiçeği ektim. İki yanına da sarmaşık gibi büyüdüğünde dökülecek sarkan iysimachia fideleri ektim. Bu bitkilerin hepsi de nemli ve ıslak toprakları seven bitkiler.
Suyun içerisine gelirsek su dendiğinde bambu ve japon şemsiyesi olmadan tabiki olmaz değil mi [:3] Çok miktarda su marulu ve 2 kök aldığım sümbül var. (Geçen hafta sonu şehir dışındaydım 5 kökde dışarıda vardı, kediler balkonda baktığım saksıyı düşürdükleri için susuzluktan kurumuşlar maalesef [:((] ) Su sümbüllerini daha önce akvaryumda nasıl olacağını merak eden arkadaşlar olmuştu. 1,5 aydır akvaryumdalar 1-2 yaprak sarardı kestim ama iyi görünüyorlar bence. Açıkçası balkonda duran sümbüller bile bunlar kadar keyifli değildi. Dikkat edin çok hızlı ürüyorlar. 2 adet satın aldım 2 ay içerisinde 7 tane oldular. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/270520211400581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/270520211401061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/270520211401161.jpg[/IMG]
Öğrendiğimiz başka bişey de mutlaka gece ayrı gündüz ayrı lambaların yaz kış yakılması gerektiği odu. Biz nasılsa yaz geldi gerek yok diye düşünmüştük ama varmış [:D] Gece lambalarımız (40w renkli,soft) henüz gelmedi kargoda. Gündüz lambalarımız yanıyor ama (Max. 55 w soft)[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/270520211411111.jpg[/IMG]
Ve son olarak kullandığımız çakıl gibi taşlar vardı onlar da yanlışmış. Geçen akşam değiştirdik [:D] 0,5-0,7 mm kalınlığında sarı silis kum kullanmamız gerekiyormuş. Biraz kalabalık bir akvaryum oldu sanırım ama bebekler büyüdükçe büyük bölümünü yiyecekler [:lol:] Olmazsa onlara yer açmak için biraz boşaltıcaz artık.
Artık paludaryumumuz bitti ve umarım son halini beğenirsiniz. Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim [:3][EDIT]Ebru Durmaz,2021-05-27 15:01:27[/EDIT]
Ölçüler: 65x26x32
Canlı Türleri: Kırmızı Yanaklı Su Kaplumbağası
Bitki Türleri: Su sümbülü, su marulu, bambu, japon şemsiyesi, sukulent, barış çiçeği, sarkan iysimachia, callisia repens
Tankın Yaşı: 2 ay
Filtrasyon ve Işıklandırma: El yapımı iç filtre, Işıklandırma, 40w renkli gece lambası, 55w gündüz soft lamba, görsel olarak da akvaryum Ledi
Tasarım ve Dekorasyon:[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/090520211646531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/090520211757531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/090520211648121.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar [:)]
Geçtiğimiz 3 ayın sonunda kaplumbağalarımızın yaşam alanları tüm zorluklara rağmen tamamlanmış bulunuyor. Öğrenmenin yaşı yokmuş, bakımı basit sandığımız 2 bebek bizi ne hallere soktu [:D] Ama şunu kesinlikle söyleyebilirim balık beslemek çok daha masrafsız ve kolay.
Hastalıkları, kuru alanları ve bu bölgenin ısısı, suyun sıcaklığı,ilacı, vitamini, yem çeşitliliği, güneşe mi çıkacak lambayla mı ısınacak derken bütün boş zamanlarımız onları araştırmakla geçti [:/]
1 ay kadar önce forumda kabuklarındaki beyaz lekeler için yazmıştım. Maalesef bir bebeğimiz akciğer enfeksiyonu geçiriyormuş. Ama çok şükür bakan besleyen arkadaşların tavsiyesiyle verdiğimiz ilaçlar yeniden hayata dönmesine sebep oldu [:)]
Bu arada öğrendiğim bir bilgi de kabuğundaki beyazlıktan ziyade karnındaki kabukta pembeleşme ve büyümesinin tamamen durması akciğer enfeksiyonun belirtisiymiş. Kabuklarındaki beyazlıklar hala duruyor ama keyifleri çok iyi. Hasta olan bebek şimdilerde iştahla yemek yemeye ve büyümeye başladı.
Neyse sonuç olarak söz verdiğim gibi paludaryumum bitince tanıtımını yapacağım demiştim ve karşınızda tamamı el emeği göz nuru akvaryumumuz. Umarım arkadaşlara ilham kaynağı olabiliriz [:3] Evet çok emek harcadık ama sonuç içimize kesinlikle sindi, doğal bir ortam hazırladık. Kısaca size yapım aşamalarını anlatayım isterseniz.
İlk yaptığım dekorları derz kullanarak yapmıştım maalesef bu bebekler için çok zararlıymış. Tamamını bozdum yeniden yaptım. Araştırmalarımdan sonra reklam sektöründe kullanılan dekota malzemesi suya dayanıklıymış. 1 ay kadar oldu herhangi bir kabarma şişme olmadı, tavsiye edebilirim. Ben kalın dekota bulamadım. Elimdeki beyaz ve kalınlığı 2mm idi, bu yüzden 2 kat kullandım çünkü esnek bir malzeme. Bulabilirseniz en az 5mm kalınlığındakini tavsiye ederim. Rengi çok önemli değil çünkü lav taşları ile kapladım zaten. Siyah renkleri de var ama fiyatları da yüksek.
Dekotanın üzerine sizin tavsiyelerinizle sista akvaryum silikonunu kullandım. Dekor taşları satan (İzmir'liler bilirler) mersinli tarafında büyük firmalar var. Havuz, ev, bahçe dokorları için malzemeler satıyorlar. Oraya gittim petshop da kilosu 7 lira olan lav taşlarından yaklaşık 20 kg aldım fiyatı 10 lira. Bu taşları çekiçle kırıp silikonla dekotaya yapıştırarak doğal kayalıklar yaptım.
Akvaryumun sağında gördüğünüz uzun kayalığı filtre olarak tasarladım çünkü kaplumbağalar suyu gerçekten çok hızlı kirletiyorlar. İçerisinde 500 gr. aktif karbon, büyük bir parça biyolojik sünger, birkaç lav taşı, yarım paket elyaf bulunuyor. Alttan bir delik açarak kafa motoru taktım. Üzerine yapıştırdığım lav taşlarının dizilimine suyun şelale şeklinde akması için dikkat ettim. Hoş bir sesi var keşke videosunu da çekseymişim [:O]
Sol tarafta bebeklerin çıkıp dinlenmesi için bir alan yaptım, önüne merdiven koydum. Sukulentleri çok severim içine 2 tane sukulent ve yemeleri için de pet şekeri adıylada anılan callisia repens bitkisi ektim [:3]
Biraz daha devamlılık sağlamak için de üzerine bir saksı daha yaptım ve içine barış veya diğer adıyla yelken çiçeği ektim. İki yanına da sarmaşık gibi büyüdüğünde dökülecek sarkan iysimachia fideleri ektim. Bu bitkilerin hepsi de nemli ve ıslak toprakları seven bitkiler.
Suyun içerisine gelirsek su dendiğinde bambu ve japon şemsiyesi olmadan tabiki olmaz değil mi [:3] Çok miktarda su marulu ve 2 kök aldığım sümbül var. (Geçen hafta sonu şehir dışındaydım 5 kökde dışarıda vardı, kediler balkonda baktığım saksıyı düşürdükleri için susuzluktan kurumuşlar maalesef [:((] ) Su sümbüllerini daha önce akvaryumda nasıl olacağını merak eden arkadaşlar olmuştu. 1,5 aydır akvaryumdalar 1-2 yaprak sarardı kestim ama iyi görünüyorlar bence. Açıkçası balkonda duran sümbüller bile bunlar kadar keyifli değildi. Dikkat edin çok hızlı ürüyorlar. 2 adet satın aldım 2 ay içerisinde 7 tane oldular. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/270520211400581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/270520211401061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/270520211401161.jpg[/IMG]
Öğrendiğimiz başka bişey de mutlaka gece ayrı gündüz ayrı lambaların yaz kış yakılması gerektiği odu. Biz nasılsa yaz geldi gerek yok diye düşünmüştük ama varmış [:D] Gece lambalarımız (40w renkli,soft) henüz gelmedi kargoda. Gündüz lambalarımız yanıyor ama (Max. 55 w soft)[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/270520211411111.jpg[/IMG]
Ve son olarak kullandığımız çakıl gibi taşlar vardı onlar da yanlışmış. Geçen akşam değiştirdik [:D] 0,5-0,7 mm kalınlığında sarı silis kum kullanmamız gerekiyormuş. Biraz kalabalık bir akvaryum oldu sanırım ama bebekler büyüdükçe büyük bölümünü yiyecekler [:lol:] Olmazsa onlara yer açmak için biraz boşaltıcaz artık.
Artık paludaryumumuz bitti ve umarım son halini beğenirsiniz. Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim [:3][EDIT]Ebru Durmaz,2021-05-27 15:01:27[/EDIT]
Akvaryumda Nane Yetiştirmek
[QUOTE=Emre0012]
Sümbülü nerden aldınız acaba?[/QUOTE]
Hepsibitki.com dan aldım. Bu 2. Alışverisim gayet memnunum. Oldukça büyük ve sağlıklı geldiler 1 karış kadar boyutu vardı, kök fiyatı 24 TL. Canlipetshop.com diye bir site daha var orda fiyatı daha uygun fakat henüz deneyimlemedim.
Su sumbulleri istilacı bitkiler olduğu için Türkiye de dahil bir çok ülkede satışı yasaklanmış. Bu yüzden zaman zaman satışa kapatıyorlar. Ben 1,5 kadar önce almistim. Ama tavsiyem ihtiyacınızdan az alın çünkü çok hızlı ürüyorlar. 2 kök aldım şuan 5 kök oldu. Akvaryumda şuan 2 adet var. Kaplumbağaların yeme riskine karşı diğerlerini balkonda duran kovanın içinde tutuyorum Haziran gibi de çiçek açıyorlarmış. İlk kez aldım ama bence çok güzel duruyor. Umarım akvaryumda yaşatmayı başarırım [:)]
[QUOTE=Emre0012]
Sümbülü nerden aldınız acaba?[/QUOTE]
Hepsibitki.com dan aldım. Bu 2. Alışverisim gayet memnunum. Oldukça büyük ve sağlıklı geldiler 1 karış kadar boyutu vardı, kök fiyatı 24 TL. Canlipetshop.com diye bir site daha var orda fiyatı daha uygun fakat henüz deneyimlemedim.
Su sumbulleri istilacı bitkiler olduğu için Türkiye de dahil bir çok ülkede satışı yasaklanmış. Bu yüzden zaman zaman satışa kapatıyorlar. Ben 1,5 kadar önce almistim. Ama tavsiyem ihtiyacınızdan az alın çünkü çok hızlı ürüyorlar. 2 kök aldım şuan 5 kök oldu. Akvaryumda şuan 2 adet var. Kaplumbağaların yeme riskine karşı diğerlerini balkonda duran kovanın içinde tutuyorum Haziran gibi de çiçek açıyorlarmış. İlk kez aldım ama bence çok güzel duruyor. Umarım akvaryumda yaşatmayı başarırım [:)]
Akvaryumda Nane Yetiştirmek
[QUOTE=Aqua Discovery]
Çok güzel gerçekten tam seyirlik olmuş su sümbülleri ,bambular ,yapay kaya dekorlar ı olsun hoş görüntü olmuş tanıtım konusu açarsanız iyi olur bizde takip ederiz gelişmeleri, su sümbüllerini merak ediyorum akvaryum ortamında gelisimi nasıl oluyor acaba , karasal bitkileri de akvaryum dan aldığınız suyla sularsanız baya etkili oluyor gelişiminde [/QUOTE]
Beğendiğiniz için çok mutlu oldum tesekkur ederim:) Sipariş verdiğim birkaç bitki daha var. Onlarda gelsin ekeyim, son haliyle tanıtım konusu açayım izninizle.
Bende bu akvaryumu forumlardan aldığım fikirlerle oluşturdum. Belki bir kişiye de ben ilham olursam gurur duyarım. İyi geceler herkese [:)]
[QUOTE=Aqua Discovery]
Çok güzel gerçekten tam seyirlik olmuş su sümbülleri ,bambular ,yapay kaya dekorlar ı olsun hoş görüntü olmuş tanıtım konusu açarsanız iyi olur bizde takip ederiz gelişmeleri, su sümbüllerini merak ediyorum akvaryum ortamında gelisimi nasıl oluyor acaba , karasal bitkileri de akvaryum dan aldığınız suyla sularsanız baya etkili oluyor gelişiminde [/QUOTE]
Beğendiğiniz için çok mutlu oldum tesekkur ederim:) Sipariş verdiğim birkaç bitki daha var. Onlarda gelsin ekeyim, son haliyle tanıtım konusu açayım izninizle.
Bende bu akvaryumu forumlardan aldığım fikirlerle oluşturdum. Belki bir kişiye de ben ilham olursam gurur duyarım. İyi geceler herkese [:)]
Akvaryumda Nane Yetiştirmek
[QUOTE=Emre0012]
Gerçekten güzel gözüküyor elinize sağlık. Soldaki bitki ne ayrıca? Altındaki tabaka gibi olan şey nedir?
Bizim akvaryumumuz da 65 cm standart akvaryum. Sol üstteki bitkiyi de 101 den dün aldım yelken çiçeği de derler barış çiçeği de deniyor. Suda yaşayabilen bir tür yüksek nemli toprakları da sever. Sağda şelale şeklinde büyük bir filtre yaptım. İçinde yarım kg karbon, biyolojik sünger, bol miktarda da lav taşı ve yarım paket elyaf kullandım. Ekstra da suyu temizleyen su sümbülleri ve su marulu koydum. Kaplumbağaların suyu kirletme potansiyelini görseniz şaşırirsiniz[:D] Barış çiçeğinin altındaki alan da kaplumbağaların kuruyup dinlenmeleri için tasarladigim küçük bir bahçe. 2 adet sukulent var icerisinde. Üzerine de küçük bir güneş ışığı armatür alcam bu hafta.
[QUOTE=Emre0012]
Gerçekten güzel gözüküyor elinize sağlık. Soldaki bitki ne ayrıca? Altındaki tabaka gibi olan şey nedir?
Bizim akvaryumumuz da 65 cm standart akvaryum. Sol üstteki bitkiyi de 101 den dün aldım yelken çiçeği de derler barış çiçeği de deniyor. Suda yaşayabilen bir tür yüksek nemli toprakları da sever. Sağda şelale şeklinde büyük bir filtre yaptım. İçinde yarım kg karbon, biyolojik sünger, bol miktarda da lav taşı ve yarım paket elyaf kullandım. Ekstra da suyu temizleyen su sümbülleri ve su marulu koydum. Kaplumbağaların suyu kirletme potansiyelini görseniz şaşırirsiniz[:D] Barış çiçeğinin altındaki alan da kaplumbağaların kuruyup dinlenmeleri için tasarladigim küçük bir bahçe. 2 adet sukulent var icerisinde. Üzerine de küçük bir güneş ışığı armatür alcam bu hafta.
Akvaryumda Nane Yetiştirmek
[QUOTE=Ahmet4335]Merhabalar
Benimde üstü açık olan bir akvaryumum var. Şansıma bugün babam dikmek için bi kaç dal naneyi almış ve bardakta suda bekliyor lar. Aynı zamanda bugün sebebini bilmediğim bir balık kokusu farkettim akvaryumda. Bu yüzden nane hem güzel koku hem görünüş açısından yardımcı olabilir. Acaba kum olarak ne kullanabilirim. Lav kırığı mevcut elimde. Aynı zamanda bazalt da var. Bunlar poşette duruyor. Acaba kullanabilir miyim. Başka türlü evden çıkamam maalesef. Akvaryumunuz çok güzel görünüyor. Bulabilirsem bende istiyorum şans bambusu[:)][/QUOTE][QUOTE=Ahmet4335]Merhabalar
Benimde üstü açık olan bir akvaryumum var. Şansıma bugün babam dikmek için bi kaç dal naneyi almış ve bardakta suda bekliyor lar. Aynı zamanda bugün sebebini bilmediğim bir balık kokusu farkettim akvaryumda. Bu yüzden nane hem güzel koku hem görünüş açısından yardımcı olabilir. Acaba kum olarak ne kullanabilirim. Lav kırığı mevcut elimde. Aynı zamanda bazalt da var. Bunlar poşette duruyor. Acaba kullanabilir miyim. Başka türlü evden çıkamam maalesef. Akvaryumunuz çok güzel görünüyor. Bulabilirsem bende istiyorum şans bambusu[:)][/QUOTE][B][/B]
Merhaba,
Bu aralar A101 lerde bambu satışı başladı evinize yakın mutlaka vardır 7,90 tanesi. Kaplumbağa paludaryumum için bende aldim[:)][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/090520211646531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/090520211646531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/090520211757531.jpg[/IMG]
[QUOTE=Ahmet4335]Merhabalar
Benimde üstü açık olan bir akvaryumum var. Şansıma bugün babam dikmek için bi kaç dal naneyi almış ve bardakta suda bekliyor lar. Aynı zamanda bugün sebebini bilmediğim bir balık kokusu farkettim akvaryumda. Bu yüzden nane hem güzel koku hem görünüş açısından yardımcı olabilir. Acaba kum olarak ne kullanabilirim. Lav kırığı mevcut elimde. Aynı zamanda bazalt da var. Bunlar poşette duruyor. Acaba kullanabilir miyim. Başka türlü evden çıkamam maalesef. Akvaryumunuz çok güzel görünüyor. Bulabilirsem bende istiyorum şans bambusu[:)][/QUOTE][QUOTE=Ahmet4335]Merhabalar
Benimde üstü açık olan bir akvaryumum var. Şansıma bugün babam dikmek için bi kaç dal naneyi almış ve bardakta suda bekliyor lar. Aynı zamanda bugün sebebini bilmediğim bir balık kokusu farkettim akvaryumda. Bu yüzden nane hem güzel koku hem görünüş açısından yardımcı olabilir. Acaba kum olarak ne kullanabilirim. Lav kırığı mevcut elimde. Aynı zamanda bazalt da var. Bunlar poşette duruyor. Acaba kullanabilir miyim. Başka türlü evden çıkamam maalesef. Akvaryumunuz çok güzel görünüyor. Bulabilirsem bende istiyorum şans bambusu[:)][/QUOTE][B][/B]
Merhaba,
Bu aralar A101 lerde bambu satışı başladı evinize yakın mutlaka vardır 7,90 tanesi. Kaplumbağa paludaryumum için bende aldim[:)][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/090520211646531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/090520211646531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/090520211757531.jpg[/IMG]
Derz Dolgu
Merhaba arkadaşlar[;)]
Öncelikle tüm annelerin gününü kutluyorum[:3]
Yeni bir paludaryum yaptım size göstermek istedim.
Kaplumbağa bebeklerimiz düzeldi artık sagliklilar. Dekotanin üzerine tavsiyeniz üzerine sista akvaryum silikonuyla, aldığım lav taşlarını yapıştırarak tamamen doğal bir paludaryum hazırladım. Sipariş ettgim birkaç pet dostu bitkilerimizi bekliyorum. Bikac gün de su dinlendirdikten sonra bebekleri içine alacağız. Umarım artık herşey yolunda gidecektir[:)] yardımlarınız için teşekkür ediyorum[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/090520211646531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/090520211647211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/090520211647481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/090520211648121.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar[;)]
Öncelikle tüm annelerin gününü kutluyorum[:3]
Yeni bir paludaryum yaptım size göstermek istedim.
Kaplumbağa bebeklerimiz düzeldi artık sagliklilar. Dekotanin üzerine tavsiyeniz üzerine sista akvaryum silikonuyla, aldığım lav taşlarını yapıştırarak tamamen doğal bir paludaryum hazırladım. Sipariş ettgim birkaç pet dostu bitkilerimizi bekliyorum. Bikac gün de su dinlendirdikten sonra bebekleri içine alacağız. Umarım artık herşey yolunda gidecektir[:)] yardımlarınız için teşekkür ediyorum[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/090520211646531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/090520211647211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/090520211647481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230968/090520211648121.jpg[/IMG]
Su sümbülü (Eichhornia crassipes) Her defasında duvara tosluyorum!
Merhaba arkadaşlar,
Mart ayında hediye gelen su kaplumbağalarımız için paludaryum tarzında bir akvaryum yapmak için yaklaşık 1 ay önce hepsibitki.com dan 2 adet su sümbülü ve bikaç marul almıştım. Sümbüller gayet sağlıklı ve beklediğimden büyük geldiler. Akvaryumu hazırlarken yaptığım bazı hatalar yüzünden kaplumbağa bebeklerimiz hastalandı. Daha sağlıklı bir yuva olması için 3. kez yeniden dekor yapmak zorunda kaldım. Aldığım sümbülleri ve marulları mecburen bir yoğurt kovasına koyup balkona bıraktım. Çalıştığım için akvaryum bitmesi zaman alıyor inşallah bu hafta sonu artık kurarım diye düşünüyorum. Bu arada 1 aydan uzun zamandır sümbül ve marullar hala yoğurt kovasındaydılar dekorları bitiremediğim için gözden çıkarmıştım artık ölebilirler diye düşündüm geçen hafta sonu büyük leğene terfi ettiler çünkü artık 2 adet değiller yavrularının bile yavruları oldu yaklaşık 7-8 kök sümbülüm var :)
Alırken çok araştırdım suyun sıcaklığı önemli deniyor, gübreleme gerek deniyor, CO2 gerekli deniyor. Sümbülün bulunduğu kabın içinde suyu kirletecek bir canlının olmasını tavsiye ediliyor, kirli suları seviyor cünkü ve doğal bir filtre işlemi görüyormuş alma sebebim de buydu zaten. Malum kaplumbağalar suyu çok fazla ve hızlı kirletiyorlar. Açıkçası balkonda ne ısıtıcı ne ışık hiç bir şey olmadı sadece doğal hava sıcaklığı ve güneş ışığı oldu. Tek ekstra yaptığım şey haftada 1 kere kaplumbağaların buluduğu küçük akvaryumun suyunu döktüm içine gübre olsun diye. İzmir'in havası malum çok soğuklar olmuyor burada ama yine de nisan ayında montlarla işe gitmiştik.
Bu zaman diliminde eski olan 2 yaprakta hafif sararmalar oldu, onları kestim. Bunun dışında hiç bir sorun yok. Su yüzeyinde yaşadığı ve çok hızlı ürediği, diğer yaşamlara ışık gelmesini engelleyip ölmelerine sebep olduğu için tüm dünyada istilacı olarak kabul edilmiş bir bitki, bazı ülkelerde bu yüzden su vebası deniyor. Ülkemizde de asi ehrinde ciddi tehdit oluşturduğunu duymuşsunuzdur belki. Halk dilinde arsız dediğimiz bitkilerin çok özel şartlar sağlanmasına gerek olmaz diye düşünüyorum. Mart ayından beri deneyimlerim de bunu doğrular nitelikte. Bilemiyorum belki de şans diyebilirsiniz ama benimkiler zor şartlarda bile gayet sağlıklı kalabildiler ve çoğaldılar. Akvaryuma geçtikleri zaman durum ne olur bilmiyorum. Riske girmemek için bir kısmını balkonda bırakıp bikaç kökü akvaryuma atmayı düşünüyorum. Yazdıklarım su sümbülü alacak arkadaşlara yardımcı olmuştur umarım. Herkese kolay gelsin diyorum, sağlıklı günler dilerim [:)]
Merhaba arkadaşlar,
Mart ayında hediye gelen su kaplumbağalarımız için paludaryum tarzında bir akvaryum yapmak için yaklaşık 1 ay önce hepsibitki.com dan 2 adet su sümbülü ve bikaç marul almıştım. Sümbüller gayet sağlıklı ve beklediğimden büyük geldiler. Akvaryumu hazırlarken yaptığım bazı hatalar yüzünden kaplumbağa bebeklerimiz hastalandı. Daha sağlıklı bir yuva olması için 3. kez yeniden dekor yapmak zorunda kaldım. Aldığım sümbülleri ve marulları mecburen bir yoğurt kovasına koyup balkona bıraktım. Çalıştığım için akvaryum bitmesi zaman alıyor inşallah bu hafta sonu artık kurarım diye düşünüyorum. Bu arada 1 aydan uzun zamandır sümbül ve marullar hala yoğurt kovasındaydılar dekorları bitiremediğim için gözden çıkarmıştım artık ölebilirler diye düşündüm geçen hafta sonu büyük leğene terfi ettiler çünkü artık 2 adet değiller yavrularının bile yavruları oldu yaklaşık 7-8 kök sümbülüm var :)
Alırken çok araştırdım suyun sıcaklığı önemli deniyor, gübreleme gerek deniyor, CO2 gerekli deniyor. Sümbülün bulunduğu kabın içinde suyu kirletecek bir canlının olmasını tavsiye ediliyor, kirli suları seviyor cünkü ve doğal bir filtre işlemi görüyormuş alma sebebim de buydu zaten. Malum kaplumbağalar suyu çok fazla ve hızlı kirletiyorlar. Açıkçası balkonda ne ısıtıcı ne ışık hiç bir şey olmadı sadece doğal hava sıcaklığı ve güneş ışığı oldu. Tek ekstra yaptığım şey haftada 1 kere kaplumbağaların buluduğu küçük akvaryumun suyunu döktüm içine gübre olsun diye. İzmir'in havası malum çok soğuklar olmuyor burada ama yine de nisan ayında montlarla işe gitmiştik.
Bu zaman diliminde eski olan 2 yaprakta hafif sararmalar oldu, onları kestim. Bunun dışında hiç bir sorun yok. Su yüzeyinde yaşadığı ve çok hızlı ürediği, diğer yaşamlara ışık gelmesini engelleyip ölmelerine sebep olduğu için tüm dünyada istilacı olarak kabul edilmiş bir bitki, bazı ülkelerde bu yüzden su vebası deniyor. Ülkemizde de asi ehrinde ciddi tehdit oluşturduğunu duymuşsunuzdur belki. Halk dilinde arsız dediğimiz bitkilerin çok özel şartlar sağlanmasına gerek olmaz diye düşünüyorum. Mart ayından beri deneyimlerim de bunu doğrular nitelikte. Bilemiyorum belki de şans diyebilirsiniz ama benimkiler zor şartlarda bile gayet sağlıklı kalabildiler ve çoğaldılar. Akvaryuma geçtikleri zaman durum ne olur bilmiyorum. Riske girmemek için bir kısmını balkonda bırakıp bikaç kökü akvaryuma atmayı düşünüyorum. Yazdıklarım su sümbülü alacak arkadaşlara yardımcı olmuştur umarım. Herkese kolay gelsin diyorum, sağlıklı günler dilerim [:)]
Derz Dolgu
[QUOTE=amasyalakvarist]
Yok abi yerli yotube'da sürüngen dostları kanalı var belki rastlamışsındır onun kendi sitesi
Yeşil su onların kendi bir ilacı değil akvaristler yavru balıkları daha hızlı ve sağlıklı büyütmek için kullanır yani kaplumbağayada faydalıdır diye düşünüyorum bu arada siz o Mr.Turtle ilacını bir okuyun arkasını neymiş neyin nesiymiş yazar zaten [:3]
Bu arada baktım Mr.Turtle bizim reeflowersın ürünüymüş yerli markadır ama ilaç değil iskelet ve kabuk gelişimi içinmiş
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=FdquhPE7XsE[/VID][/QUOTE][QUOTE=amasyalakvarist]Öncelikle akvaryumunuzu çok beğendimi söyleye bilirim çok tatlı olmuş[:3]ama size bir tavsiye bundan sonra petshoplara güvenmeyin derim ben artık gitmiyorum çünkü hiç güven olmuyor satış yapmak için herşeye normal falan derler bu arada belki şöyle bir çözüm bulabiliriz reptulaforum adında bir site var ordada forum açın yardımcı olabilirler ayrıca o sitenin discord sunucusuda var daha hızlı yardım edebilirler[/QUOTE]
Dediğiniz siteye yazdım cevap bekliyorum[:(] teşekkür ederim
[QUOTE=amasyalakvarist]
Yok abi yerli yotube'da sürüngen dostları kanalı var belki rastlamışsındır onun kendi sitesi
Yeşil su onların kendi bir ilacı değil akvaristler yavru balıkları daha hızlı ve sağlıklı büyütmek için kullanır yani kaplumbağayada faydalıdır diye düşünüyorum bu arada siz o Mr.Turtle ilacını bir okuyun arkasını neymiş neyin nesiymiş yazar zaten [:3]
Bu arada baktım Mr.Turtle bizim reeflowersın ürünüymüş yerli markadır ama ilaç değil iskelet ve kabuk gelişimi içinmiş
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=FdquhPE7XsE[/VID][/QUOTE][QUOTE=amasyalakvarist]Öncelikle akvaryumunuzu çok beğendimi söyleye bilirim çok tatlı olmuş[:3]ama size bir tavsiye bundan sonra petshoplara güvenmeyin derim ben artık gitmiyorum çünkü hiç güven olmuyor satış yapmak için herşeye normal falan derler bu arada belki şöyle bir çözüm bulabiliriz reptulaforum adında bir site var ordada forum açın yardımcı olabilirler ayrıca o sitenin discord sunucusuda var daha hızlı yardım edebilirler[/QUOTE]
Dediğiniz siteye yazdım cevap bekliyorum[:(] teşekkür ederim
Derz Dolgu
[QUOTE=Troxus]Hocam uvb lambanız ve ısıtıcı lambanız yoksa da böyle durumlar meydana gelebiliyor. Petshoplara çok inanmayın derim verdikleri o ilaçları da kullanmasanız daha iyi olabilir. Aslında petshop'unda kırmızı yanaklı kaplumbağa satmaması gerekir [:devil:][/QUOTE]
İnanın çok üzüldük. Bugün petshopun kendi özel ilacimiz dedikleri yeşil bir suda bebekleri 1 saat kadar tutmuşlar. Haftada 2 defa 5 damla olarak uygulamamızı söyledikleri mr. Turtle adında bir ilaç vermişler. Öncesinde de aldığımız kabuk sertlestirici ve tabletimiz vardı. Şuan bebeklerin gözleri şiş ve kapalı. Uygulayabileceginiz doğal bir yöntem var mı? Öneriniz varsa alabilir miyim? Kızım da bende şuan bu durumları yüzünden çok perişan olduk. Can sonuçta ve bebekler daha duyarsız nasıl kalınabilir değil mi?
[QUOTE=Troxus]Hocam uvb lambanız ve ısıtıcı lambanız yoksa da böyle durumlar meydana gelebiliyor. Petshoplara çok inanmayın derim verdikleri o ilaçları da kullanmasanız daha iyi olabilir. Aslında petshop'unda kırmızı yanaklı kaplumbağa satmaması gerekir [:devil:][/QUOTE]
İnanın çok üzüldük. Bugün petshopun kendi özel ilacimiz dedikleri yeşil bir suda bebekleri 1 saat kadar tutmuşlar. Haftada 2 defa 5 damla olarak uygulamamızı söyledikleri mr. Turtle adında bir ilaç vermişler. Öncesinde de aldığımız kabuk sertlestirici ve tabletimiz vardı. Şuan bebeklerin gözleri şiş ve kapalı. Uygulayabileceginiz doğal bir yöntem var mı? Öneriniz varsa alabilir miyim? Kızım da bende şuan bu durumları yüzünden çok perişan olduk. Can sonuçta ve bebekler daha duyarsız nasıl kalınabilir değil mi?
Derz Dolgu
[QUOTE=Yorum yapmaz]Akvaryumda inşaat yapıştırıcısı yada derz renklendirici kullanılmaz.
Silikonda bile en iyi silikon sistadır. Ama üzerinde akvaryum silikonu ibaresi yoksa en kaliteli silikon bile zehir saçar. [/QUOTE]
Öyle ise gerçekten benim hatam yüzünden bebekler bu durumda [:O] teşekkür ederim
[QUOTE=Yorum yapmaz]Akvaryumda inşaat yapıştırıcısı yada derz renklendirici kullanılmaz.
Silikonda bile en iyi silikon sistadır. Ama üzerinde akvaryum silikonu ibaresi yoksa en kaliteli silikon bile zehir saçar. [/QUOTE]
Öyle ise gerçekten benim hatam yüzünden bebekler bu durumda [:O] teşekkür ederim
SON MESAJLAR
- Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 12:45
Kedi Balıkları Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 JujuSeri, 12:43
Akvaryum Tanıtımı - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 10:49
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 11:53
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 11:53
- Bitki Çeşitleri emreemin 11:46
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 11:46
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 11:46
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 11:46
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 11:28
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 11:28
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 11:05
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 11:05
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 11:04
- Karides Arıyorum ferhattt 11:04
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 11:04
- Creaqua Slimline Flex 35 BalikAdam3099 10:56
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 10:50
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 10:41
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 10:41
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 10:41
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 10:34
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 10:30
- Cüce Kerevit Umt61 10:28
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 10:28
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 10:19
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 10:19
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 10:08
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 10:06
- Rasbora Arıyorum Miller 10:06
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:54
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 09:51
- Bir Kova Dolusu Lepistes Otu.. ALTEMUR 09:51
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:47
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:47
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 09:09
- Manacapuru Altum Melek scorpion26 09:09
KULLANICILAR
- 95 Online Kullanıcı, 52 Üye
Online Kullanıcılar
aquaticathearmi,
sina cen,
ternapi,
Urass,
waterproof,
Smet200146,
Deoxyss,
Killicory,
Tatar10,
Merdow,
yeekim,
cassiopeiar,
Sfenks111,
MiSoSiKiaN,
yns325,
EKAR,
zen666,
Piranhabull06,
ilterisdoğukan,
by__cg,
ciways,
Tolga8995,
bysmokin,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
NessPet,
GreeNWooD,
HalilSefaa,
miracemir,
Dogukanaktas,
kilic88,
Jeveux,
osmandbnl,
DigitalPen,
riderfish,
Mesaquarium,
akvarist10UR,
Mithrandirr,
fissidens,
Flytheshrimp,
reprise,
YAYD06,
oguzozt,
JujuSeri,
caglard,
lgaquatic,
ercane,
oguzsel,
MehmetEgemen,
Aqualandakvaryum,
Wolkan,
sdurmaz1965,
aupqua,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
