ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
antlord07
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
01 Ocak 2015 04:20
Son Ziyaret:
27 Mart 2015 21:37
Toplam Mesaj:
9 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
hasan güler
Doğum Tarihi:
17 Temmuz 1992
Yaş:
32
İl:
Antalya
Meslek:
orman muhafazacı
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
HASAN GÜLER
SON 7 MESAJI
Tropheus ile ilgili bilgi bende burdan yararlandım
Belli bi site veya adres yoktur , sosyal medyada okudum yeni başlıyacak olanlara az da olsa bilgilenmeliri amacı ile paylaşılmıştır.
Belli bi site veya adres yoktur , sosyal medyada okudum yeni başlıyacak olanlara az da olsa bilgilenmeliri amacı ile paylaşılmıştır.
Tropheus ile ilgili bilgi bende burdan yararlandım
Siz merak ettiğinizi sorun ,sanıyorum ki yardımcı olucak birileri bulunur
Siz merak ettiğinizi sorun ,sanıyorum ki yardımcı olucak birileri bulunur
Tropheus ile ilgili bilgi bende burdan yararlandım
Malesef tecrübe yaşayarak öğrenilir ,bende yeni başlıcam araştırıyorum
Malesef tecrübe yaşayarak öğrenilir ,bende yeni başlıcam araştırıyorum
Tropheus ile ilgili bilgi bende burdan yararlandım
Evet bi türü beslemeye başlamadan önce onunla ilgili bilgileri edinmek gerek
Evet bi türü beslemeye başlamadan önce onunla ilgili bilgileri edinmek gerek

Tropheus ile ilgili bilgi bende burdan yararlandım
TROPHEUS HAKKINDA BİLGİ
Tropheusların bilinen sekiz türü vardır.Bunlar; T.Moorii , T. Annectens , T.Duboisi , T. Brichardi , T. Sp Black , T. Sp red , T. Sp ikola ve T. Sp. Mpimbwedir.
Tropheuslar Tanganyika Gölünde yaşarlar.Tanganyika gölünden kısaca bahsedecek olursak, Tanganyika Gölü Afrika kıtasının 2. büyük gölüdür.Tanganyika Gölünü doğuda Tanzanya , batıda Kongo(zaire) , kuzeydoğusunda Brundi , güneyinde ise Zambiya çevreler.Gölde suyun ısısı ortalama 26-27 derecedir.Suyun Ph 8.5-9.4 , Kh 12-18 , Gh 7-11 iletkenlik ise 600ms’dir.
Tropheus Genel Özellikleri
Tropheusların büyük kısmı doğada gölün yüzeyine yakın kayalık bölgelerde sürüler halinde beslenirler. Tropheuslar, Herbıvorous(otçul) balıklardır.Bu nedenle çok sayıda dişe sahiptirler.Bağırsak sistemleri çok uzundur ve mide gibi organları yoktur.Tropheuslar arasında sosyal hiyerarşi ve birbirileri arasındaki etkileşim vardır.Tüm Tropheus türleri ağızda kuluçka yaparlar.
Tropheus türünde Beslenme
Tropheuslar, Herbıvorous(otçul) balıklardır.Bu nedenle bu balıklar bitkisel yem ile beslenmelidirler.Eğer protein ağırlıklı yemler ile beslenirlerse “Bloat” hastalığına yakalanma riskleri ortaya çıkar.Kısaca Bloat hastalığı belirtileri;
-İştah azalması (1.durum)
-Karın bölgesinde anormal şişkinlikler (2.durum)
-Sık nefes alıp verme
-Diğer balıklardan kendini soyutlama
-Tankın dibine çökme ya da su yüzeyinin yakın bölgelerinde uzun süre ile durma
-Anüs etrafında oluşan kızarıklar ( hastalığın ilerlemiş safhasındaki durum)
Bloat hastalıgının nedenleri;
Stres , uzun süreli devam eden kötü su koşullarından oluşabilir..Su şartlarının bozuk olmasının nedenleri; seyrek olarak yapılan su değişimleri yetersiz havalandırma ve aşırı yemlemedir.Bu nedenler sonucunda suda nitrat artışı olur.Stresin başka sebebleri ; balığı yakalamak-nakletmek dengesiz su değişimleri ve tanktaki diğer balıklardan saklanması için yeterli alan olmamasıdır.
à Yanlış Beslenme Diyeti , Tropheuslar uzun bağırsak yapılarına sahiptirler.Bu yüzden yedikleri besinleri sindirimleri biraz zaman alır. Yanlış sindirim ve dışkılama balığın bağırsak duvarına zarar verebilir balığı strese sokabilir.Tropheuslara asla yüksek oranda protein içeren ( kankurdu gibi ) ya da et içerikli pul yemler ile beslenmemelidir.
Tedavi:
İlk olarak Bloata yakalanmış olan Tropheusunuz için bir karantina akvaryumu hazırlayın.Bu akvaryumda iç filtre veya dış filtre kullanmayın.Sadece hava vermeniz yeterli olacaktır.Suya bol oksijen vermeyi unutmayın.İlaç olarak Flagly ve kaya tuzu kullanın.Tedavinin birinci gününde herhangi bir su değişimi yapmayın.İkinci günü 1/3 su değişimi ve çok az flagly takviyesi yapın.Tedavi süresince Bemiks vitamin takviyeside olumlu bir olay olacaktır.3. , 4. , yani bir haftalık tedavi boyunca 1/3 su değişimi ve az miktarda Flagly ekleyin.Bu zaman doğrultusunda 2. gün sonu balıgınıza çok az yem verin.Umarım troplarınız bu lanet hastalığa yakalanmaz.Bunu engellemek sizin elinizde düzenli dip çekimleri ve bu çekimler sonunda ekleyeceğiniz kaya tuzu , bitkisel yemleme ve iyi bir filtreleme ile hastalıga yakalanma şansını en aza indirmiş olursunuz.
Tropheuslara verilebilecek yem örnekleri olarak; Tropical Spiruluna Granulat , Sera Flora , Sera granugrenn , Nls vb yemler olabilir.Kısacası bitkisel olması yeterlidir.
Tropheuslara az ve sık aralıklar ile yemleyin.Yem verme işlemi esnasında balıklarınızı gözlemleyin yem yemeyen balıgınızda bloat şüphesi olabilir.Tabiki ergin ,damızlık bir dişi yumurta tutuyorsa agzında bu nedenlede yem yemiyor olabilir.
Tropheus yavrularına yemleri ufalayarak verin.Yavru troplara günde 3-4 öğün erişkin troplara ise günde 2 öğün yeterli olacaktır.Günlük öğünlerde çeşitli yemler kullanmanız balıklarınız için olumlu olacaktır.Yani sabah a yemi akşam b yemi gibi.Bloat riskine karşı balıklarınızı haftanın belli bir günü aç bırakın.
Tropheus beslemenin 9 altın kuralı
1- TAZE SU: Balık beslemenin en önemli kuralının sık su değişimi olduğunu düşünüyorum. Bir akvaryumda haftayı geçmeyen hatta haftaya kalmayan su değişimleri olursa o akvaryuma hastalığın kolay kolay uğramayacağını düşünüyor ve görüyorum. Onun için trop akvaryumlarında sık sık su değişimi yapmalısınız. Haftada %20-30. Ben haftaya bırakmadan su değişimlerimi yapıyorum. Böylelikle balıklarım daha rahat ediyor, nitrat azalmasından dolayı daha hızlı büyüyorlar ve ben de tertemiz sudaki balıklarımı daha güzel bir şekilde izliyorum. Su değişimi, su değişimi, su değişimi...
2- BESLENME: Evet troplarda beslenme önemlidir ancak akvaryum dünyasında beslenme olayı biraz(!) abartılıyor. 15-20 çeşit hatta 25 çeşit yem yedireni gördüm. Bu zararlı mı? Tabiki değil. Balığın canına minnet. Ancak cebe fena halde zararlı. Gerek de yok arkadaşlar. Zira trofeuslar için üretilen yemlerin içeriği üç aşağı beş yukarı aynı. Ana madde spiriluna. Onun için öyle 10-15 çeşide gerek yok kanaatindeyim. 4-5 çeşit almak yeterlidir. Fazlası imkanlarla alakalı. İlla almak istiyorum derseniz sizi kimse durdurmaz. Yem olayında ise şu tecrübelerimi aktarabilirim:
a) Bir markadan 100 gr yem alacağınıza iki markadan 50'şer gr alıp onları karıştırın. Böylelikle her markanın yeminden kullanmış ve o yemin artılarında istifade etmiş olursunuz. Ayrıca 100'er gramlık yemler alındığında aylarca bitiremiyorsunuz. Ben 5 çeşit 100'er gramlık yem aldım, 60 tane balığı günde 4-5 kere beslediğim halde 4-5 ayda bitti. Onun için 50'şer gram alın her yemden.
b) Yavruları günde 4-5-6 kere besleyebilirsiniz. Hiçbir sorun olmaz. Ancak damızlık olmak üzereyken öğün sayısını 3'e hatta 2'ye düşürün. Bu onları yağ tutmalarını ve yatıp durmalarını engeller. Damızlık olduklarında yatıp durmamaları lazım tabiki bize. Bir öğün, tane (granül) yem attıktan sonra diğer öğün pul yem atın. Sürekli tane yemle beslerseniz tıkanabilirler. Yavrulara ve damızlıklara artemya vermekte hiçbir sakınca yoktur. Artemya, su piresi verebilirsiniz/verin. Damızlıklara haftada bir öğün, yavrulara sık.
c) Özellikle yurt dışından gelmiş F0 balıklarda aşırı yemleme yapmayın. Şunu unutmayın doğadaki balık bir sonraki öğünün ne zaman olacağını bilemediği için yiyecek buldu mu yiyebildiği kadar yer. Ancak bu durum akvaryumlarımızda söz konusu değil. Bir sonraki öğünün vakti belli. Onun için bir öğünde alışık olmayan tropları aşırı yemlemeyin. Tıkanıp kalırlar. Zira bunlar Malawi balıkları kadar dayanıklı değiller. Bloata hemen yakalanıyorlar. Yem atarken bir balığın 2-3 tane yem kapmış olmasının ona yeteceğini bilin ve ona göre yemleyin. Ancak balığınız uzun zamandır çok yemeye alıştıysa bir sorun olmaz. Ben bir öğünde balıklarım artık yemeyinceye kadar yem atarım. Ancak unutmayın bebekliklerinden beri bu durumdalar ve haftada 3 öğün yeşillik veririm. Yem miktarını yavaş yavaş artırın.
ç) MUTLAKA HAFTADA EN AZ BİR GÜN SADECE YEŞİLLİK VERİN. Belki beslenmedeki en önemli madde budur. Yeşillik hem hayvanın midesini ve bağırsaklarını rahatlatır hem de rahat boşaltmasını sağlar. Bu şuna benzer: Her gün döner yiyen bir adamın sindirim sisteminin bozulması ve sonucunda sulu yemek yemek istemesi gibi. Onun için haftada bir tam gün hiç kuru yem vermeden sadece yeşillik verin geriye kalan 6 günde de 1-2 öğün yeşillik verin. Böylelikle hiçbir tıkanma sorunu yaşamazsınız Allah'ın izniyle. Ev yapımı yem hazırlayın ki sürekli sebze haşlamak zorunda kalmayın. Ev yapımı yemin içine ne katalım derseniz ıspanak, bezelye ve kabak katın da diğerleri imkanınıza ve zevkinize kalmış.
d) Damızlıklara canlı yem verelim mi? Haftada bir kere artemya, su piresi olabilir.
3- AKVARYUM: Tabiki troplarımıza büyük akvaryumda bakacağız. 1 metrenin altındaki akvaryumlar hem bize hem de onlara sıkıntı çıkarır. Unutmayın bu balıkların baskın erkekleri 40-50 cm'lik alanı sahiplenirler ve oraya çiftleşecek dişi haricinde hiçbir balığı sokmazlar. Haliyle siz bunları 70 cm'lik bir akvaryumda beslemek isterseniz diğer balıklarınıza 20 cm gibi küçücük bir alan kalır. Bu da balıklarınızın arkalarından okuyacağınız Mevlüt'leri, lokum ve büsküvileri hazırlayın demek oluyor. Ölçüleriniz en az 100-50-50 olsun. Bunun asgari olduğunu unutmayın. En baştan mümkün olduğunca büyük yaptırın akvaryumunuzu. Bu akvaryum hem onları sağlıklı bir şekilde yaşatır hem de size çok daha fazla bir seyir keyfi sunar.
4- SU KİMYASI: Tanganyika gölü sert suya sahip bir göldür. Haliyle troplar sert suyu severler. Onun için akvaryumumuzun suyunun sert diyebileceğimiz ölçülerde olması gerekir. Bu sertliğe "PH" denir ve balıklar için önemlidir. Genel itibariyle Türkiye suları zaten serttir. Ancak Karadeniz gibi bölgelerde sürekli yağmur yağdığı için suyun sertliği gitmekte ve su yumuşamakta. Bu troplar için sorun oluşturur. Eğer suyumuzun sertliği 7.5'in üzerindeyse bir sorun yoktur. Ancak altında ise "Buffer ve Salt Lake" gibi tuzlarla suyumuzu sertleştirmemiz gerekir. Ancak bunu sakın ola birden yapmayın. Her gün 1 derece yükseltmelisiniz en fazla. Ani ph değişimleri balıklarımızı öldürür. Ph nasıl ölçülür derseniz bunun için satılan dijital ve kimyasal ölçerler var. Onlardan alabilirsiniz. Veyahut şehrinizin su sertliğini belediyenizin su ve kanalizasyon işlerine bakan biriminin sayfasından öğrenebilirsiniz. İski, Aski, Koski gibi... Aşağı yukarı bir fikir veriri size.
5- BALIK SAYISI: Bu balıklar sürü balığıdır. Yalnız ya da az sayıda balıkla yaşamayı sevmezler. Onun için akvaryumun "biraz" kalabalık olması gerekir. Ve tıpkı Malawi balıklarında olduğu gibi bir erkeğe en azından 4-5 dişi düşsün.
6- KUM: Yukarıda belirttiğimiz gibi suyunuz zaten sert ise suyu sertleştirecek özel kumlara para vermenize gerek yok. Çünkü pahalılar. Ancak kalsiyumlu kum veya mercan kırığı kum alma imkanınız varsa alın. Bu suyu sertleştireceği için daha güzel olur. Kumunuz ufak taneli olsun. Böylelikle hem aralarına yem artığı ve dışkı kaçmaz hem de balıklar sevdikleri üzere kumu ağızlarına alıp tükürebilirler. Ayrıca denitrifikasyon (nitratı azota çevirme) bakterilerinin oluşması için de ortam oluşturmuş olursunuz.
7- HASTALIKLAR: Tropheus beslemek isteyenlerin en korktukları şey bloat hastalığıdır. Evet aslına bakarsanız korkulacak bir şeydir. Tedavisinin olmamasından değil çabuk yakalanmalarından. Bloatun sebebi tam olarak bilinmemekte. Buna kimisi bakterilerin kimisi kurtların kimisi de mide ve bağırsaklardaki tıkanıklığın yol açtığını söyle. En çok söylenen de protein ağırlıklı beslemenin buna sebep olduğudur. Ancak tamamen otçul beslenen balıklarda bile bu sorun görülmektedir. Bana göre öncelikli sebebi kötü su şartları ve stres. Arkadaşlar önce yukarıdaki tavsiyeleri uygularsanız bu hastalığın semtinize uğraması çok düşük bir ihtimal. Ancak her şey mükemmel olduğunda bile bazen hastalık gelebiliyor. Onun için yapılacak şey "GÖZLEM". Balıklarınızı yem yerken sürekli izleyecek, inceleyeceksiniz. Yem yemeyen var mı, yemi ağzına alıp tüküren var mı diye. Bu size erken teşhisi ve tedaviyi getirecektir. Eğer böyle bir durumla karşılaşırsanız ertesi güne kadar balıkları yemlemeyin ve diğer bir öğün balıkların zevkle yedikleri farklı bir yemle yemleyin balıklarınızı. (Çünkü çok yem yediklerinde diğer öğün yem yemiyor ya da ağzına alıp tükürüyorlar.) Hala o balık yem yemiyor(ağzında yumurta yoksa) ya da yemi ağzına alıp tükürüyorsa ya balığınızı ayırıp ya da direk ana tankta tedaviye geçmelisiniz. Tedaviye erken başlarsanız büyük ihtimalle balığınızı kurtacaksınızdır. Onun için gözlem çok önemli. Ben bir kere bloat ile karşılaştım ve Flagyle ile tedavi ettim. Siz de bu ilacı kullanabilirsiniz. 50 litreye bir tablet gelecek şekilde eritip dökün akvaryuma. Tedaviyi 4 günden önce sonlandırmayın. Çünkü antibiyotikler 3 günden önce etki etmez. 4. günün sonunda balığınız yem yerse kurtulmuş demektir. Hala yemiyorsa su değişimi yapıp yeniden ilaçlayın. Ana tankta yaparsanız ilaçlamayı daha iyi olur zira diğerlerinde de başlangıç durumundaysa hastalık onları da tedavi etmiş olursunuz. Endişe etmeyin Flagyle tankımızdaki bakterileri öldürmez. Ayrıca Clout ya da Bactopur Direk kullanabilirsiniz. Fakat bunlar yararlı bakterileri öldürür. Hem de pahalılar.
8- DEKOR: Akvaryumumuzda hiçbir dekor olmasa da balıklarımız yine ürer. Onun için taş yığınına çevirmeye gerek yok akvaryumumuzu. Ancak şunu da bilin bilimsel çalışmalar gösteriyor ki balıklar dekore edilmiş akvaryumlar istemekte. Onun için aşırıya kaçmadan akvaryumunuzu dekore edin taş ve bitkilerle. Aşırı kaya yığılırsa ne olur. Bir su eksilmiş olur iki o taşların arasına giren bir balığı o taşları akvaryumdan çıkarmadan asla alamazsınız. İster hasta bir balık olsun isterse ağzındaki yavruları boşaltacağınız bir balık... Bir de çok önemli bir nokta: Balıklarımız damızlık olduktan sonra asla dekorla oynamayın. Ne yeni kaya ekleyin ne de çıkarın. Bu balıklarınızı öldürmez ancak çok uzun bir süre yavru yapmalarını engeller. (Tecrübe ile sabittir.)
9- YAVRU MI ALALIM DAMIZLIK MI?: Evet herkesin sorduğu önemli soruya gelelim. Arkadaşlar bu sizin maddi imkanlarınız ve sabrınızla alakalı. Sanırım ne demek istediğimi anlamışsınızdır. Yavrudan alırsanız balıklarınız ucuza mal olmuş olur, uyumlu bir koloni oluşturmuş olursunuz. Ancak yavru almak için yaklaşık bir yıl beklemeniz gerekir. (Daha önce başlarlar yavru yapmaya fakat yavru tutmaları 1 yaşını bulur bazen geçebilir.) Damızlık alırsanız pahalıya gelir ancak direk rengini almış ve yavru veren balıklara sahip olursunuz. Ancak F0 balıklar Türkiye şartlarına alışık olmadıkları için çok sorun yaşayabilirsiniz. Bazı durumlarda koloninin tamamını kaybedebilirsiniz. (Örnekleri var.) Türkiye'ye gelmiş ve alışma evresini geçirmiş koloni alırsanız daha az sorun yaşarsanız. Gözünüz korkmasın. Ben size olabilecek bütün durumları söylemeye çalışıyorum. Yavru alacaksanız ve 15 dişi istiyorsanız yavruların ufak ve renksiz olanlarından en az 30 adet alın. Böylelikle 15 hatta daha fazla dişiniz çıkar. 30 balık 600 lira yapar. (Red reinbov, ilangi gibi türlerde 20 liradan alınırsa diye hesapladım.) 15 erkek çıksa 2-3 tanesini kendinize ayırıp diğerlerini hediye etseniz(erkekler kolay satılmaz.) balıklarınız 600 liraya mal olmuş olur. Damızlıkta 15 dişi istiyorsanız 5 adet de erkek almalısınız. Tanesi 120 liradan alsanız 2400 yapar.(Fiyatlar daha da arttı şu dönemlerde) Cebiniz hangisine izin veriyorsa artık.
Yavrudan alırsanız:
+ Çok sevimlidirler.
+ Akvaryuma ve kuru yemlere alışık oldukları için ölüm riski azdır.
+ Ucuza mal olurlar.
- Büyüteceğim diye sürekli uğraşırsınız.
- Yavru almak için beklersiniz. (1 yıl)
- Renkleri olmaz, sonradan gelir.
Damızlıktan alırsanız:
+ Hemen yavru verir.
+ Renklerini almış olur.
- Pahalıya mal olur.
- Ölme riskleri yavruya göre daha fazladır.
Benim tavsiyem balık beslemede uzman ve F0 adaptasyonunun nasıl yapılacağını biliyorsanız ve de paranız varsa F0 almanız, paranız yoksa ve trofeus beslemeye yeni başlayacaksanız yavru almanız yönündedir.
Tropheuslarda Cinsiyet
Tropheuslarda kesin cinsiyet ayrımı anüs vent kontrolü ile olur.Bunun dışında kesin olmamakla beraber balıgınızın hal hareketlerinden genellikle erkek olup olmadığını anlayabilirsiniz.Aynı zamanda ve aynı boyda aldıgınız troplarınızda hızlı gelişim gösterip hızlı boy atanların erkek olma ihtimali yüksektir.
Tropheuslarda Üreme
Balıklarınızı düzgün ve doğru beslediğiniz takdirde , erkek ve dişi oranını tutturdugunuz takdirde , düzenli dip çekimleri yani su değerleri iyi tuttugunuz zaman tropheuslardan yavru alamama gibi bir olayınız olamaz.Tropheuslarda erkekler sürekli çiftleşme eğilimi gösterirler.Bu sebebten dolayı dişi sayınız ne kadar çoksa yavru alma şansınızda o kadar çok olur.Hem erkek birkaç dişiye baskı kurup yumurtaları attırmaz hem de dişinin formunu yakalama şansı daha çok olur.Bu sebebten dolayı erkek-dişi oranı bu türde çok ama çok önemlidir.Tropheus yumurtaları malawi cichlidlerine göre çok büyüktür.Büyük dişiler 20 adede kadar yumurtayı agızlarında muhafaza edebilirler.Üreme boyuna yeni gelmiş bir dişi 4-5 kez yumurtaları yutabilir.Zaman içinde yumurta tutmayı öğrenecektir.
Tek tür beslemek yavru alma şansını artırır.Ayrıca çaprazlama riskinide azaltır.Ancak herhangi bir trop türü ile duboisi bakılabilir.Duboisiler sadece kendi aralarında ürerler.Ayrıca diğer troplara göre daha uysal balıklardır.
Tropheus Akvaryumu için yapılması gerekenler;
Tropheus türleri en az 10 balık ile bakılmalıdır.Troplarda koloni olayı aşırı önemlidir.Bu nedenle geniş hacimli tanklarda bu balıklar beslenmelidir.10 balık için en az 250lt gerekmektedir diyebilirim.Diğer cichlidlerde olduğu gibi tropheuslarda bol kaya veya mağara kullanılmalıdır.Basit olarak akvaryumda en az iki bölge yapmak gerekir.Sebebi baskın erkek bir bölgeyi sahiplenir ve o bölgeye kolay kolay balık sokmaz.Balıkların, Herbıvorous(otçul) olmaları sebebi ile düzenli ışıklandırma ile kaya veya camda yosun oluşması balıklar için bir besin kaynagı olacaktır.Kullanılacak kayaların düz olması önerilir.Herhangi bir kazaya sebebiyet vermemek için.Balığı yaralama vs...
umarım bilgi almak isteyen arkadaşlara yardımcı olur , yazı bana ait deyildir
TROPHEUS HAKKINDA BİLGİ
Tropheusların bilinen sekiz türü vardır.Bunlar; T.Moorii , T. Annectens , T.Duboisi , T. Brichardi , T. Sp Black , T. Sp red , T. Sp ikola ve T. Sp. Mpimbwedir.
Tropheuslar Tanganyika Gölünde yaşarlar.Tanganyika gölünden kısaca bahsedecek olursak, Tanganyika Gölü Afrika kıtasının 2. büyük gölüdür.Tanganyika Gölünü doğuda Tanzanya , batıda Kongo(zaire) , kuzeydoğusunda Brundi , güneyinde ise Zambiya çevreler.Gölde suyun ısısı ortalama 26-27 derecedir.Suyun Ph 8.5-9.4 , Kh 12-18 , Gh 7-11 iletkenlik ise 600ms’dir.
Tropheus Genel Özellikleri
Tropheusların büyük kısmı doğada gölün yüzeyine yakın kayalık bölgelerde sürüler halinde beslenirler. Tropheuslar, Herbıvorous(otçul) balıklardır.Bu nedenle çok sayıda dişe sahiptirler.Bağırsak sistemleri çok uzundur ve mide gibi organları yoktur.Tropheuslar arasında sosyal hiyerarşi ve birbirileri arasındaki etkileşim vardır.Tüm Tropheus türleri ağızda kuluçka yaparlar.
Tropheus türünde Beslenme
Tropheuslar, Herbıvorous(otçul) balıklardır.Bu nedenle bu balıklar bitkisel yem ile beslenmelidirler.Eğer protein ağırlıklı yemler ile beslenirlerse “Bloat” hastalığına yakalanma riskleri ortaya çıkar.Kısaca Bloat hastalığı belirtileri;
-İştah azalması (1.durum)
-Karın bölgesinde anormal şişkinlikler (2.durum)
-Sık nefes alıp verme
-Diğer balıklardan kendini soyutlama
-Tankın dibine çökme ya da su yüzeyinin yakın bölgelerinde uzun süre ile durma
-Anüs etrafında oluşan kızarıklar ( hastalığın ilerlemiş safhasındaki durum)
Bloat hastalıgının nedenleri;
Stres , uzun süreli devam eden kötü su koşullarından oluşabilir..Su şartlarının bozuk olmasının nedenleri; seyrek olarak yapılan su değişimleri yetersiz havalandırma ve aşırı yemlemedir.Bu nedenler sonucunda suda nitrat artışı olur.Stresin başka sebebleri ; balığı yakalamak-nakletmek dengesiz su değişimleri ve tanktaki diğer balıklardan saklanması için yeterli alan olmamasıdır.
à Yanlış Beslenme Diyeti , Tropheuslar uzun bağırsak yapılarına sahiptirler.Bu yüzden yedikleri besinleri sindirimleri biraz zaman alır. Yanlış sindirim ve dışkılama balığın bağırsak duvarına zarar verebilir balığı strese sokabilir.Tropheuslara asla yüksek oranda protein içeren ( kankurdu gibi ) ya da et içerikli pul yemler ile beslenmemelidir.
Tedavi:
İlk olarak Bloata yakalanmış olan Tropheusunuz için bir karantina akvaryumu hazırlayın.Bu akvaryumda iç filtre veya dış filtre kullanmayın.Sadece hava vermeniz yeterli olacaktır.Suya bol oksijen vermeyi unutmayın.İlaç olarak Flagly ve kaya tuzu kullanın.Tedavinin birinci gününde herhangi bir su değişimi yapmayın.İkinci günü 1/3 su değişimi ve çok az flagly takviyesi yapın.Tedavi süresince Bemiks vitamin takviyeside olumlu bir olay olacaktır.3. , 4. , yani bir haftalık tedavi boyunca 1/3 su değişimi ve az miktarda Flagly ekleyin.Bu zaman doğrultusunda 2. gün sonu balıgınıza çok az yem verin.Umarım troplarınız bu lanet hastalığa yakalanmaz.Bunu engellemek sizin elinizde düzenli dip çekimleri ve bu çekimler sonunda ekleyeceğiniz kaya tuzu , bitkisel yemleme ve iyi bir filtreleme ile hastalıga yakalanma şansını en aza indirmiş olursunuz.
Tropheuslara verilebilecek yem örnekleri olarak; Tropical Spiruluna Granulat , Sera Flora , Sera granugrenn , Nls vb yemler olabilir.Kısacası bitkisel olması yeterlidir.
Tropheuslara az ve sık aralıklar ile yemleyin.Yem verme işlemi esnasında balıklarınızı gözlemleyin yem yemeyen balıgınızda bloat şüphesi olabilir.Tabiki ergin ,damızlık bir dişi yumurta tutuyorsa agzında bu nedenlede yem yemiyor olabilir.
Tropheus yavrularına yemleri ufalayarak verin.Yavru troplara günde 3-4 öğün erişkin troplara ise günde 2 öğün yeterli olacaktır.Günlük öğünlerde çeşitli yemler kullanmanız balıklarınız için olumlu olacaktır.Yani sabah a yemi akşam b yemi gibi.Bloat riskine karşı balıklarınızı haftanın belli bir günü aç bırakın.
Tropheus beslemenin 9 altın kuralı
1- TAZE SU: Balık beslemenin en önemli kuralının sık su değişimi olduğunu düşünüyorum. Bir akvaryumda haftayı geçmeyen hatta haftaya kalmayan su değişimleri olursa o akvaryuma hastalığın kolay kolay uğramayacağını düşünüyor ve görüyorum. Onun için trop akvaryumlarında sık sık su değişimi yapmalısınız. Haftada %20-30. Ben haftaya bırakmadan su değişimlerimi yapıyorum. Böylelikle balıklarım daha rahat ediyor, nitrat azalmasından dolayı daha hızlı büyüyorlar ve ben de tertemiz sudaki balıklarımı daha güzel bir şekilde izliyorum. Su değişimi, su değişimi, su değişimi...
2- BESLENME: Evet troplarda beslenme önemlidir ancak akvaryum dünyasında beslenme olayı biraz(!) abartılıyor. 15-20 çeşit hatta 25 çeşit yem yedireni gördüm. Bu zararlı mı? Tabiki değil. Balığın canına minnet. Ancak cebe fena halde zararlı. Gerek de yok arkadaşlar. Zira trofeuslar için üretilen yemlerin içeriği üç aşağı beş yukarı aynı. Ana madde spiriluna. Onun için öyle 10-15 çeşide gerek yok kanaatindeyim. 4-5 çeşit almak yeterlidir. Fazlası imkanlarla alakalı. İlla almak istiyorum derseniz sizi kimse durdurmaz. Yem olayında ise şu tecrübelerimi aktarabilirim:
a) Bir markadan 100 gr yem alacağınıza iki markadan 50'şer gr alıp onları karıştırın. Böylelikle her markanın yeminden kullanmış ve o yemin artılarında istifade etmiş olursunuz. Ayrıca 100'er gramlık yemler alındığında aylarca bitiremiyorsunuz. Ben 5 çeşit 100'er gramlık yem aldım, 60 tane balığı günde 4-5 kere beslediğim halde 4-5 ayda bitti. Onun için 50'şer gram alın her yemden.
b) Yavruları günde 4-5-6 kere besleyebilirsiniz. Hiçbir sorun olmaz. Ancak damızlık olmak üzereyken öğün sayısını 3'e hatta 2'ye düşürün. Bu onları yağ tutmalarını ve yatıp durmalarını engeller. Damızlık olduklarında yatıp durmamaları lazım tabiki bize. Bir öğün, tane (granül) yem attıktan sonra diğer öğün pul yem atın. Sürekli tane yemle beslerseniz tıkanabilirler. Yavrulara ve damızlıklara artemya vermekte hiçbir sakınca yoktur. Artemya, su piresi verebilirsiniz/verin. Damızlıklara haftada bir öğün, yavrulara sık.
c) Özellikle yurt dışından gelmiş F0 balıklarda aşırı yemleme yapmayın. Şunu unutmayın doğadaki balık bir sonraki öğünün ne zaman olacağını bilemediği için yiyecek buldu mu yiyebildiği kadar yer. Ancak bu durum akvaryumlarımızda söz konusu değil. Bir sonraki öğünün vakti belli. Onun için bir öğünde alışık olmayan tropları aşırı yemlemeyin. Tıkanıp kalırlar. Zira bunlar Malawi balıkları kadar dayanıklı değiller. Bloata hemen yakalanıyorlar. Yem atarken bir balığın 2-3 tane yem kapmış olmasının ona yeteceğini bilin ve ona göre yemleyin. Ancak balığınız uzun zamandır çok yemeye alıştıysa bir sorun olmaz. Ben bir öğünde balıklarım artık yemeyinceye kadar yem atarım. Ancak unutmayın bebekliklerinden beri bu durumdalar ve haftada 3 öğün yeşillik veririm. Yem miktarını yavaş yavaş artırın.
ç) MUTLAKA HAFTADA EN AZ BİR GÜN SADECE YEŞİLLİK VERİN. Belki beslenmedeki en önemli madde budur. Yeşillik hem hayvanın midesini ve bağırsaklarını rahatlatır hem de rahat boşaltmasını sağlar. Bu şuna benzer: Her gün döner yiyen bir adamın sindirim sisteminin bozulması ve sonucunda sulu yemek yemek istemesi gibi. Onun için haftada bir tam gün hiç kuru yem vermeden sadece yeşillik verin geriye kalan 6 günde de 1-2 öğün yeşillik verin. Böylelikle hiçbir tıkanma sorunu yaşamazsınız Allah'ın izniyle. Ev yapımı yem hazırlayın ki sürekli sebze haşlamak zorunda kalmayın. Ev yapımı yemin içine ne katalım derseniz ıspanak, bezelye ve kabak katın da diğerleri imkanınıza ve zevkinize kalmış.
d) Damızlıklara canlı yem verelim mi? Haftada bir kere artemya, su piresi olabilir.
3- AKVARYUM: Tabiki troplarımıza büyük akvaryumda bakacağız. 1 metrenin altındaki akvaryumlar hem bize hem de onlara sıkıntı çıkarır. Unutmayın bu balıkların baskın erkekleri 40-50 cm'lik alanı sahiplenirler ve oraya çiftleşecek dişi haricinde hiçbir balığı sokmazlar. Haliyle siz bunları 70 cm'lik bir akvaryumda beslemek isterseniz diğer balıklarınıza 20 cm gibi küçücük bir alan kalır. Bu da balıklarınızın arkalarından okuyacağınız Mevlüt'leri, lokum ve büsküvileri hazırlayın demek oluyor. Ölçüleriniz en az 100-50-50 olsun. Bunun asgari olduğunu unutmayın. En baştan mümkün olduğunca büyük yaptırın akvaryumunuzu. Bu akvaryum hem onları sağlıklı bir şekilde yaşatır hem de size çok daha fazla bir seyir keyfi sunar.
4- SU KİMYASI: Tanganyika gölü sert suya sahip bir göldür. Haliyle troplar sert suyu severler. Onun için akvaryumumuzun suyunun sert diyebileceğimiz ölçülerde olması gerekir. Bu sertliğe "PH" denir ve balıklar için önemlidir. Genel itibariyle Türkiye suları zaten serttir. Ancak Karadeniz gibi bölgelerde sürekli yağmur yağdığı için suyun sertliği gitmekte ve su yumuşamakta. Bu troplar için sorun oluşturur. Eğer suyumuzun sertliği 7.5'in üzerindeyse bir sorun yoktur. Ancak altında ise "Buffer ve Salt Lake" gibi tuzlarla suyumuzu sertleştirmemiz gerekir. Ancak bunu sakın ola birden yapmayın. Her gün 1 derece yükseltmelisiniz en fazla. Ani ph değişimleri balıklarımızı öldürür. Ph nasıl ölçülür derseniz bunun için satılan dijital ve kimyasal ölçerler var. Onlardan alabilirsiniz. Veyahut şehrinizin su sertliğini belediyenizin su ve kanalizasyon işlerine bakan biriminin sayfasından öğrenebilirsiniz. İski, Aski, Koski gibi... Aşağı yukarı bir fikir veriri size.
5- BALIK SAYISI: Bu balıklar sürü balığıdır. Yalnız ya da az sayıda balıkla yaşamayı sevmezler. Onun için akvaryumun "biraz" kalabalık olması gerekir. Ve tıpkı Malawi balıklarında olduğu gibi bir erkeğe en azından 4-5 dişi düşsün.
6- KUM: Yukarıda belirttiğimiz gibi suyunuz zaten sert ise suyu sertleştirecek özel kumlara para vermenize gerek yok. Çünkü pahalılar. Ancak kalsiyumlu kum veya mercan kırığı kum alma imkanınız varsa alın. Bu suyu sertleştireceği için daha güzel olur. Kumunuz ufak taneli olsun. Böylelikle hem aralarına yem artığı ve dışkı kaçmaz hem de balıklar sevdikleri üzere kumu ağızlarına alıp tükürebilirler. Ayrıca denitrifikasyon (nitratı azota çevirme) bakterilerinin oluşması için de ortam oluşturmuş olursunuz.
7- HASTALIKLAR: Tropheus beslemek isteyenlerin en korktukları şey bloat hastalığıdır. Evet aslına bakarsanız korkulacak bir şeydir. Tedavisinin olmamasından değil çabuk yakalanmalarından. Bloatun sebebi tam olarak bilinmemekte. Buna kimisi bakterilerin kimisi kurtların kimisi de mide ve bağırsaklardaki tıkanıklığın yol açtığını söyle. En çok söylenen de protein ağırlıklı beslemenin buna sebep olduğudur. Ancak tamamen otçul beslenen balıklarda bile bu sorun görülmektedir. Bana göre öncelikli sebebi kötü su şartları ve stres. Arkadaşlar önce yukarıdaki tavsiyeleri uygularsanız bu hastalığın semtinize uğraması çok düşük bir ihtimal. Ancak her şey mükemmel olduğunda bile bazen hastalık gelebiliyor. Onun için yapılacak şey "GÖZLEM". Balıklarınızı yem yerken sürekli izleyecek, inceleyeceksiniz. Yem yemeyen var mı, yemi ağzına alıp tüküren var mı diye. Bu size erken teşhisi ve tedaviyi getirecektir. Eğer böyle bir durumla karşılaşırsanız ertesi güne kadar balıkları yemlemeyin ve diğer bir öğün balıkların zevkle yedikleri farklı bir yemle yemleyin balıklarınızı. (Çünkü çok yem yediklerinde diğer öğün yem yemiyor ya da ağzına alıp tükürüyorlar.) Hala o balık yem yemiyor(ağzında yumurta yoksa) ya da yemi ağzına alıp tükürüyorsa ya balığınızı ayırıp ya da direk ana tankta tedaviye geçmelisiniz. Tedaviye erken başlarsanız büyük ihtimalle balığınızı kurtacaksınızdır. Onun için gözlem çok önemli. Ben bir kere bloat ile karşılaştım ve Flagyle ile tedavi ettim. Siz de bu ilacı kullanabilirsiniz. 50 litreye bir tablet gelecek şekilde eritip dökün akvaryuma. Tedaviyi 4 günden önce sonlandırmayın. Çünkü antibiyotikler 3 günden önce etki etmez. 4. günün sonunda balığınız yem yerse kurtulmuş demektir. Hala yemiyorsa su değişimi yapıp yeniden ilaçlayın. Ana tankta yaparsanız ilaçlamayı daha iyi olur zira diğerlerinde de başlangıç durumundaysa hastalık onları da tedavi etmiş olursunuz. Endişe etmeyin Flagyle tankımızdaki bakterileri öldürmez. Ayrıca Clout ya da Bactopur Direk kullanabilirsiniz. Fakat bunlar yararlı bakterileri öldürür. Hem de pahalılar.
8- DEKOR: Akvaryumumuzda hiçbir dekor olmasa da balıklarımız yine ürer. Onun için taş yığınına çevirmeye gerek yok akvaryumumuzu. Ancak şunu da bilin bilimsel çalışmalar gösteriyor ki balıklar dekore edilmiş akvaryumlar istemekte. Onun için aşırıya kaçmadan akvaryumunuzu dekore edin taş ve bitkilerle. Aşırı kaya yığılırsa ne olur. Bir su eksilmiş olur iki o taşların arasına giren bir balığı o taşları akvaryumdan çıkarmadan asla alamazsınız. İster hasta bir balık olsun isterse ağzındaki yavruları boşaltacağınız bir balık... Bir de çok önemli bir nokta: Balıklarımız damızlık olduktan sonra asla dekorla oynamayın. Ne yeni kaya ekleyin ne de çıkarın. Bu balıklarınızı öldürmez ancak çok uzun bir süre yavru yapmalarını engeller. (Tecrübe ile sabittir.)
9- YAVRU MI ALALIM DAMIZLIK MI?: Evet herkesin sorduğu önemli soruya gelelim. Arkadaşlar bu sizin maddi imkanlarınız ve sabrınızla alakalı. Sanırım ne demek istediğimi anlamışsınızdır. Yavrudan alırsanız balıklarınız ucuza mal olmuş olur, uyumlu bir koloni oluşturmuş olursunuz. Ancak yavru almak için yaklaşık bir yıl beklemeniz gerekir. (Daha önce başlarlar yavru yapmaya fakat yavru tutmaları 1 yaşını bulur bazen geçebilir.) Damızlık alırsanız pahalıya gelir ancak direk rengini almış ve yavru veren balıklara sahip olursunuz. Ancak F0 balıklar Türkiye şartlarına alışık olmadıkları için çok sorun yaşayabilirsiniz. Bazı durumlarda koloninin tamamını kaybedebilirsiniz. (Örnekleri var.) Türkiye'ye gelmiş ve alışma evresini geçirmiş koloni alırsanız daha az sorun yaşarsanız. Gözünüz korkmasın. Ben size olabilecek bütün durumları söylemeye çalışıyorum. Yavru alacaksanız ve 15 dişi istiyorsanız yavruların ufak ve renksiz olanlarından en az 30 adet alın. Böylelikle 15 hatta daha fazla dişiniz çıkar. 30 balık 600 lira yapar. (Red reinbov, ilangi gibi türlerde 20 liradan alınırsa diye hesapladım.) 15 erkek çıksa 2-3 tanesini kendinize ayırıp diğerlerini hediye etseniz(erkekler kolay satılmaz.) balıklarınız 600 liraya mal olmuş olur. Damızlıkta 15 dişi istiyorsanız 5 adet de erkek almalısınız. Tanesi 120 liradan alsanız 2400 yapar.(Fiyatlar daha da arttı şu dönemlerde) Cebiniz hangisine izin veriyorsa artık.
Yavrudan alırsanız:
+ Çok sevimlidirler.
+ Akvaryuma ve kuru yemlere alışık oldukları için ölüm riski azdır.
+ Ucuza mal olurlar.
- Büyüteceğim diye sürekli uğraşırsınız.
- Yavru almak için beklersiniz. (1 yıl)
- Renkleri olmaz, sonradan gelir.
Damızlıktan alırsanız:
+ Hemen yavru verir.
+ Renklerini almış olur.
- Pahalıya mal olur.
- Ölme riskleri yavruya göre daha fazladır.
Benim tavsiyem balık beslemede uzman ve F0 adaptasyonunun nasıl yapılacağını biliyorsanız ve de paranız varsa F0 almanız, paranız yoksa ve trofeus beslemeye yeni başlayacaksanız yavru almanız yönündedir.
Tropheuslarda Cinsiyet
Tropheuslarda kesin cinsiyet ayrımı anüs vent kontrolü ile olur.Bunun dışında kesin olmamakla beraber balıgınızın hal hareketlerinden genellikle erkek olup olmadığını anlayabilirsiniz.Aynı zamanda ve aynı boyda aldıgınız troplarınızda hızlı gelişim gösterip hızlı boy atanların erkek olma ihtimali yüksektir.
Tropheuslarda Üreme
Balıklarınızı düzgün ve doğru beslediğiniz takdirde , erkek ve dişi oranını tutturdugunuz takdirde , düzenli dip çekimleri yani su değerleri iyi tuttugunuz zaman tropheuslardan yavru alamama gibi bir olayınız olamaz.Tropheuslarda erkekler sürekli çiftleşme eğilimi gösterirler.Bu sebebten dolayı dişi sayınız ne kadar çoksa yavru alma şansınızda o kadar çok olur.Hem erkek birkaç dişiye baskı kurup yumurtaları attırmaz hem de dişinin formunu yakalama şansı daha çok olur.Bu sebebten dolayı erkek-dişi oranı bu türde çok ama çok önemlidir.Tropheus yumurtaları malawi cichlidlerine göre çok büyüktür.Büyük dişiler 20 adede kadar yumurtayı agızlarında muhafaza edebilirler.Üreme boyuna yeni gelmiş bir dişi 4-5 kez yumurtaları yutabilir.Zaman içinde yumurta tutmayı öğrenecektir.
Tek tür beslemek yavru alma şansını artırır.Ayrıca çaprazlama riskinide azaltır.Ancak herhangi bir trop türü ile duboisi bakılabilir.Duboisiler sadece kendi aralarında ürerler.Ayrıca diğer troplara göre daha uysal balıklardır.
Tropheus Akvaryumu için yapılması gerekenler;
Tropheus türleri en az 10 balık ile bakılmalıdır.Troplarda koloni olayı aşırı önemlidir.Bu nedenle geniş hacimli tanklarda bu balıklar beslenmelidir.10 balık için en az 250lt gerekmektedir diyebilirim.Diğer cichlidlerde olduğu gibi tropheuslarda bol kaya veya mağara kullanılmalıdır.Basit olarak akvaryumda en az iki bölge yapmak gerekir.Sebebi baskın erkek bir bölgeyi sahiplenir ve o bölgeye kolay kolay balık sokmaz.Balıkların, Herbıvorous(otçul) olmaları sebebi ile düzenli ışıklandırma ile kaya veya camda yosun oluşması balıklar için bir besin kaynagı olacaktır.Kullanılacak kayaların düz olması önerilir.Herhangi bir kazaya sebebiyet vermemek için.Balığı yaralama vs...
umarım bilgi almak isteyen arkadaşlara yardımcı olur , yazı bana ait deyildir
Tür Önerisi
Tropheus türlerine bak derim ben çok renkli güzel balıklar var. Akvaryumun hacmide gayet güzel , tam ideal yani
Bakımı çok kolay değildir ama
Tropheus türlerine bak derim ben çok renkli güzel balıklar var. Akvaryumun hacmide gayet güzel , tam ideal yani
Bakımı çok kolay değildir ama
👋 Yeni Gelenler Buradan Merhaba Desin
Herkeze merhabalar uzun bi aradan sonra tekrardan akvaryuma ve akvirstlerin arasına dönmek güzel
Herkeze merhabalar uzun bi aradan sonra tekrardan akvaryuma ve akvirstlerin arasına dönmek güzel

SON MESAJLAR
- Beta İçin Yem Önerisi NightWist, 03:53
Labirentliler - Akvaryum Isıtıcım Ve Süs Bitkim Bu Şekilde Ne Yap Bilgin03, 02:30
Yeni Üye Forumu - Akvaryumlarda Işık Döngüsü PufferKingdom, 01:43
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Anaç Lepistesim Öldü Nickim10Harf, 01:29
Hastalıklar ve İlaçlar - Beyaz Plati Yavrusu Doğdu xellence07, 01:20
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Bitkili Akvaryumda Betta Beslemek İstiyorum. fishhyy, 00:34
Yeni Üye Forumu - Mavi Işık Balığı Kendine Çeker Mi Jemaisvu, 23:58
Yeni Üye Forumu - Karma Lepistes Akvaryumu İçin Tür Önerisi xellence07, 23:50
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Lepistes Balığım Hasta Mi? Jemaisvu, 23:49
Hastalıklar ve İlaçlar - 120 Litrelik Akvaryumda Kaç Lepistes Beslenir Jemaisvu, 23:44
Yeni Üye Forumu - Hangi İç Filtreyi Almalıyım Jemaisvu, 23:37
Filtreleme Seçenekleri - Balıklarım Yüzeyde Yüzüyor xellence07, 23:12
Hastalıklar ve İlaçlar - Balık Ağızda Yara Uriel, 22:48
Hastalıklar ve İlaçlar - Deniz Akvaryumu Sonrası Bitkili Emre karabas, 22:34
Akvaryum Tanıtımı - Moli Balığımı Yavruluktan Çıkarmalımıyım Jemaisvu, 22:10
Yeni Üye Forumu - Akvaryum Düzeni Dogrulugu Tespit Etmek. nejalt, 21:07
Akvaryum Tanıtımı - Green Moscow Lepistes OgiStotch, 20:57
Canlı Doğuranlar - 30lt Akvaryum Filtre Önerisi fishhyy, 20:43
Yeni Üye Forumu - Termometre Kırıldı Canlılara Bir Zararı Olur Mu? GhostKoi, 19:15
Malzemeler ve Yemler Forumu - Betayla Başlayıp Pengasusa Geçtim. İnci Kefali, 16:19
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryuma Konulacak Ağaç Cinsleri mrah, 15:51
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Lepistes Durgunluk Yusuf55555, 14:32
Yeni Üye Forumu - 🚑 Balığım Hamile Mi? — Güncel abkaak, 13:49
Canlı Doğuranlar - Genç Albino Vatozlarım abkaak, 13:43
Kedi Balıkları Tanıtımı - Elimle Derede Tatlı Su Balığı Yakaladım NightWist, 13:18
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kabukçul & Cüce Amerikan Kararsızlığı blenny, 12:55
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Eheim Thermocontrol 100 W Kalibre Edemiyorum Nickim10Harf, 12:12
Isıtma ve Soğutma Sistemleri - Cüce Cikletler Hk. Ero77, 02:40
Yeni Üye Forumu - Doğal, Filtresiz Ve Su Değişimsiz Akvaryum Kurulum xellence07, 02:23
Yeni Üye Forumu - Hangi Türleri Besleyebilirim? Ero77, 00:26
Yeni Üye Forumu - Lepistes Tankı Hakkında Ero77, 00:23
Yeni Üye Forumu - Beta Ve Su Yüzeyinde Kabuklar Ero77, 00:19
Yeni Üye Forumu - Amano Karides Üretim Denemeleri, Günlükgüncelleme! cr7kaan7, 22:25
Omurgasızlar - Strafor Arka Plan Mı Yoksa Strafordan Mağaralar Mı dremreavsar, 22:17
Yeni Üye Forumu - 225 Litre İwagumi mustafazkara1, 22:08
Akvaryum Tanıtımı - Kum Tavsiyesi 05Halil, 21:20
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Fk-1503 Kafa Motoru İle Yaptığım İç Filtre adil09, 19:37
Filtreleme Seçenekleri - Hangi Tür Önerirsiniz? İnci Kefali, 19:31
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Tetra flanormimar, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Show Lepistes Akvaryumum Drkklmn, 18:10
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - İlk Kurulum Yosun Sorunu CoryCory, 16:53
Yosun - Bu Eğim Sıkıntı Olur Mu? 05Halil, 15:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kayalık Akvaryum: Amatör Dokunuş “tanganyika” 1Balikci, 11:33
Akvaryum Tanıtımı - 🐑 İyi Bayramlar Akvaryum Ailesi 1Balikci, 11:32
Forum ve Site Hakkında - Kaval Balığı Yemi ArjenB, 09:20
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 3 Haftalık Bitkili Lowtech Gelişim Byskai, 08:57
Akvaryum Tanıtımı - Reeflowers Balık Yemi NightWist, 01:57
Labirentliler - İzmirde Uygun Camcı flatsarn, 00:08
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Bu Akvaryuma 5mm Cam Yeter Mi Mustafa7135, 00:03
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Bettaya Ne Kadar Yem Verilmeli? Thugg, 22:43
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Cüce Kerevit,minare Salyangoz,ramshorn livadi 08:09
- Galaxy,sivrisinek Rasbora,ember Tetra,pangio Kuhli livadi 08:09
- California Black Sand ,proserpinaca Takas Olur livadi 08:09
- Sıfır-ucuza Seachem De Nitrate Dış Filtre Malzemes asliaral 05:19
- Wi- Fi Bağlantılı Otomatik Yemleme Makinesi serdar131977 01:52
- Damızlık Maulana Ve Blue Neon Cigled ( Usisya ) serdar131977 01:52
- Power Led Ve Aliminyum Soğutucu Ve Dijital Ph Metr serdar131977 01:52
- Bitki Çeşitleri emreemin 01:14
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 01:14
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 01:14
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 01:14
- Akvaryum Yem Çesitleri emreemin 01:14
- Apistogramma Kakadu Triple Red- Moliwe -panduro Şahinöztürk 01:07
- Fluval, Eheim, Sera, Jbl, Ağaç Kök, Bitki Saksı dark blue 01:02
- Çeşitli Sump Malzemeleri - Su Tamamlama Şamandıras Nuada 00:49
- Sobo Wp 508h Şelale Filtre Ers1905 00:49
- Led Dizmek İsteyenler İçin 100 Cm Kasa mgokturk 00:30
- Damızlık Yarıtül Yarasa Çift Ve Peruvian Altumçift karadadas 21:51
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 21:32
- Özel Tür Lepistes, Karidesler, Vatoz, Bitkiler reano 21:32
- Çok Uygun Sarı Prenses Yavruları tetikk 21:31
- Hayalinizdeki Dekor, Aparatlar Ve Daha Fazlası... EUREKA 21:17
- Havasız Artemia Çıkarma Kabı EUREKA 21:17
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 21:00
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 21:00
- 2.67 Tüp Furcifer 20:29
- Dennerle Akvaryum Full Furcifer 20:29
- Digital Termostatlı İki Fan Furcifer 20:29
- # Moss # Amazon marihuan 20:21
- Poso Salyangozu M.ALY 18:57
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 18:32
- Çeşitli F0/f1 Tanganyika Türleri Damızlık Ve Yavru cstrk 18:27
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 18:13
- Eheim Professionel 4+ egedin 17:59
- Resun Aco-012 TahaArif 14:54
- Microfex, Mikrokurt, Pistia Ve Sessiflora akomania 14:51
- Kırmızıburuntetra&albinocücevatoz& Kardinalneon akomania 14:51
- Super Red / Lda16 / L144 Siyah Tül Kuyruk Vatoz kopruluonur 13:40
- Anubias- Christmassmoss- Cryptocoryne Wendtii- Saz kopruluonur 13:40
- İhtiyaç Fazlası Akvaryum Malzemeleri kopruluonur 13:40
- Balıklar Komple Satılık metsi 13:39
- ❗️🔹️ N P K ➕️ Fe ➕️ Excel ➕️ Yosun Giderici 🔹️❗️ F13K 12:54
- 🌲 Cüce Vatoz,christmas Moss,subulata,mikra,saz 🌲 F13K 12:54
- Çift Melek, Oranda, Cüce Vatoz F13K 12:54
- Bitki Discus Melek Karides Vatoz Özel Osmos Arıtma zafer3885 12:43
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 12:43
- Saz Bitkisi Furkann 11:54
- Bitki , Sıvı Gübre , Ramshorm CevdetSERBEST 11:38
- Su Piresi 200 - 300 Adet 50 Tl CevdetSERBEST 11:38
- Beyaz Kurt Kültürü & Yetişkin Artemia Kültürü Amati340 11:35
KULLANICILAR
- 34 Online Kullanıcı, 19 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.