ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
yakuplu
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Eylül 2010 02:18
Son Ziyaret:
01 Eylül 2012 15:20
Toplam Mesaj:
121 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ş. YAKUP ŞEKER
Doğum Tarihi:
23 Nisan 1986
Yaş:
40
İl:
Istanbul
Meslek:
Petrokimya
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ş. YAKUP ŞEKER isatanbul/maltepe
SON 10 MESAJI
Power supply den led için adaptör yapımı resimli
Verdiğin bilgiler için sağol güzel kardeşim ufak ama önemli bir ayrıntı daha öğrenmiş oldum. :)
Verdiğin bilgiler için sağol güzel kardeşim ufak ama önemli bir ayrıntı daha öğrenmiş oldum. :)
Power supply den led için adaptör yapımı resimli
[QUOTE=msurucu]Piyasa malı şerit Ledlerde seri dirençle akım sınırlaması yapıldığı için en uygun çözüm bilgisayar güç kaynağı (veya smps her türlü sabit gerilim kaynağı) olacaktır.
[/QUOTE]
[QUOTE=msurucu]Piyasa malı şerit Ledlerde seri dirençle akım sınırlaması yapıldığı için en uygun çözüm bilgisayar güç kaynağı (veya smps her türlü sabit gerilim kaynağı) olacaktır.
Ancak power ledlerle veya seri direnç bağlı olmayan şerit ledlerle devre kurduysanız "sabit gerilim kaynağı sakın kullanmayın" uyarımı yine yapayım.
O sebeple elinizde fazladan bilgisayar güç kaynağı var ise ve ucuz şerit ledlerden kullanıyorsanız mutlaka bilgisayar güç kaynağını kullanın. Boşa para vermeyin başka devrelere.
Power led kullanırsanız veya akım sınırlaması olmayan ledlerle devrenizi kurarsanız ekonomik aydınlatma o zaman yapmış olursunuz ki bu kez bilgisayar güç kaynağı yerine aşağıdakine benzer devrelerden kullanmanız gerekmektedir (sabit akım kaynağı)
Benim anladığım kadarıyla bu alete takılan şey ne kadar akım istiyorsa o kadar akım üretiyor doğrumudur?
Power supply den led için adaptör yapımı resimli
[QUOTE=Eray59] http://www.bitenekadar.com/index.cfm?fuseaction=urunlerimiz.detay&ID=24322&b=250W---21-Amper-serit-Led-Trafosu
http://www.bitenekadar.com/index.cfm?fuseaction=urunlerimiz.detay&ID=24518&b=60W---5-Amper-serit-LED-Trafosu
Adamlar led için özel olarak üretmiş fiyatıda makul bence ve oldukça çok çeşit var ihtiyaca göre. 75 metre led şerit bağlayabiliyormuşuk :)
[/QUOTE]
[QUOTE=Eray59] http://www.bitenekadar.com/index.cfm?fuseaction=urunlerimiz.detay&ID=24322&b=250W---21-Amper-serit-Led-Trafosu
http://www.bitenekadar.com/index.cfm?fuseaction=urunlerimiz.detay&ID=24518&b=60W---5-Amper-serit-LED-Trafosu
Adamlar led için özel olarak üretmiş fiyatıda makul bence ve oldukça çok çeşit var ihtiyaca göre. 75 metre led şerit bağlayabiliyormuşuk :)
[/QUOTE]
Güzel kardeşim o trafoların çalışma sistemi PSU ile aynı isimleride aynı "switching power supply" burda amaç çöpe gidecek olan psu yu işe yarar hale getirip kullanmak vasıtasıyla tüketim çılgınlığına kendi çapımızda tepki koyabilmek yoksa almaya kalksan power daha pahalıdır diye tahmin ediyorum.
Power supply den led için adaptör yapımı resimli
[QUOTE=78kral78] [QUOTE=yakuplu] [QUOTE=78kral78] Evet lm7812 taktım 52derece oldu soğutucu trafo kadar büyüktü...[/QUOTE]
[QUOTE=78kral78] [QUOTE=yakuplu] [QUOTE=78kral78] Evet lm7812 taktım 52derece oldu soğutucu trafo kadar büyüktü...[/QUOTE]
Entegreyi desteklemen gerek, kondansatör vb. taşıyıcılar ve zener diyot kullanırsan soğutucuya bile gerek kalmaz ısınmadan hallolur ama bu kadar uğraşa değermi? Ben şahsen PSU dan şaşmam.
[/QUOTE]
Zaten bu şekilde uğraşırken trafoyu da yakyım
Bir de sizin psu ların 12v çıkışı kaç volt ben ölçtüm 11.47 çıktı ledlerim biraz sönük yanıyor fakat çok güzel bir sistem yaptım elektirik kesildiğinde aküden kullanıyor akünün elektriği azaldığında kapanıyor tam 12-15v arası tüm ledler yanıyor 10-12 v arası 1sıra gün ışığı yanıyor 0-10 v arası da asla hiçbir şey çalışmıyor.Yanlız zener diyot vb. nasıl bağlıyacağım burda olmassa başka bir yerde lazım olur bilelim de
[/QUOTE]
Bir de sizin psu ların 12v çıkışı kaç volt ben ölçtüm 11.47 çıktı ledlerim biraz sönük yanıyor fakat çok güzel bir sistem yaptım elektirik kesildiğinde aküden kullanıyor akünün elektriği azaldığında kapanıyor tam 12-15v arası tüm ledler yanıyor 10-12 v arası 1sıra gün ışığı yanıyor 0-10 v arası da asla hiçbir şey çalışmıyor.Yanlız zener diyot vb. nasıl bağlıyacağım burda olmassa başka bir yerde lazım olur bilelim deBenim psu 13 küsür veriyor ama bir kw akıllara zarar bir tüketim ya elektrik saatin bozun yada psu bozuk, beyaz yada gün ışığı ledler 3,3volt gerilimle çalışır fakat 6 volt 2,5 volt arası da çalıştırılabilir. 3,3 volt gerilimi geçtiğinde ısınma sorunu doğar şerit ledlerdeyse her bir modül 3 adet led 1 adet direnç seri bağlanmasıyla net 12 volt çalışma gerilimi yakalanır besleme gerilimini en fazla 12,5 volt ta tutmalısın aksi halde ısınma sorunu olur.
Gelelim voltajı düşürme yollarına lm 7812 entegresiyle yapılabilir fakat anlatımı biraz uzun üstüne hesaplamaları da var yeni konu açmak gerekir fakat en kolayı bu bir diğer yol direnç kullanmaktır ki olabilecek en sade mevzudur akımı biraz fazla yiyebilir, zener diyotsa bir çeşit sigortadır + - kutuba paralel bağlanır ve gerilim istenilen voltajı geçince fazla gerilimi kendisinden geçirerek yok eder çeşitleri çalışma voltajlarına göre adlandırılır örneğin 12 v zener gibi.
Power supply den led için adaptör yapımı resimli
[QUOTE=78kral78] Evet lm7812 taktım 52derece oldu soğutucu trafo kadar büyüktü...[/QUOTE]
[QUOTE=78kral78] Evet lm7812 taktım 52derece oldu soğutucu trafo kadar büyüktü...[/QUOTE]
Entegreyi desteklemen gerek, kondansatör vb. taşıyıcılar ve zener diyot kullanırsan soğutucuya bile gerek kalmaz ısınmadan hallolur ama bu kadar uğraşa değermi? Ben şahsen PSU dan şaşmam.
Power supply den led için adaptör yapımı resimli
Sakalımız yokki sözümüz dinlensin 1 adet lm 7812 entegresine ihtiyacınız var.
Sakalımız yokki sözümüz dinlensin 1 adet lm 7812 entegresine ihtiyacınız var.
Power supply den led için adaptör yapımı resimli
[QUOTE=msurucu] [QUOTE=yakuplu] [QUOTE=msurucu] [QUOTE=yakuplu]
[QUOTE=msurucu]Bilgisayar PSU'ları trafolu adaptörlere nazaran oldukça verimlidir. Switch mode güç kaynağı diye geçer genel olarak. Kullanılmasında fayda var.
[QUOTE=msurucu] [QUOTE=yakuplu] [QUOTE=msurucu] [QUOTE=yakuplu]
[QUOTE=msurucu]Bilgisayar PSU'ları trafolu adaptörlere nazaran oldukça verimlidir. Switch mode güç kaynağı diye geçer genel olarak. Kullanılmasında fayda var.
Ancak Ledler sabit gerilim değil sabit akımla sürülmesi gereken elemanlardır. Eğer led gruplarınızda akım sınırlayıcı devre yok ise bu şekilde sabit gerilim kaynağına bağlamanızı tavsiye etmem. Bunun için led güç kaynağı kullanmalısınız ki ledlere verdiğiniz paralara yazık olmasın.
[/QUOTE]
İyide ben ölçtüm PSU larda akımda gerilimde sabit hem teorikte hemde pratikte sorun çıkmıyor.
[/QUOTE]
Hem akım hem gerilim sabit olamaz. Teoriyi biraz daha araştırmanızı tavsiye edeceğim. Bilgisayar güç kaynakları sabit gerilim kaynağıdır, sabit akım kaynağı değildir.
[/QUOTE]
Hayır çıkışı DC amperajıda nerdeyse sabit yani yazılan güç kadar çekişi var geçen iki takım zenon farları denedim çalıştırdı ki 140 watt yapıyor ki bu da 11,7 amper yapar tek sıkıntı benim powerde 0,5 volt yüksek voltajlı çıkışlar ama dedemden kalma power arızalıda olabilir bişey diyemem.
[/QUOTE]
Akım sabit olmaz arkadaşım. Ayrıntıya gir dersen girerim. Mesleğim sonuçta. Ama gerilim kaynağı ise akım değişir, akım kaynağı ise gerilim değişir. 12V güç kaynağı diyorsan o gerilim kaynağıdır ve LED'ler için uygun değildir. Çalıştırır mı, çalıştırır. Ama ömrü 10000 saat olur mu, ekonomik olur mu, hayır olmaz.
Bu arada halen güç akım gerilim karıştırılıyor. DC bölgede GÜÇ=GERİLİMxAKIM dır. Ayrıca bir sisteme giren güç/enerji, çıkan güç/enerji ve oluşan ısının toplamıdır. Yani güç kaynağınız ne kadar çok ısınıyorsa o kadar çok verimsizdir. Ve bilgisayar güç kaynakları anahtarlama ile çalıştığı için trafolu güç kaynaklarına göre çok çok verimlidir. Üzerinde 500W yazıyor diye sürekli 500W çekmez. Aynı arabanız 100 beygir diye sürekli o kadar güç üretmesi gerekmediği gibi.
[/QUOTE]
O güzel mesleğinizde kaç tane led adaptörü gördünüz bilmem ama bi tane elinize alıp bakınız üzerinde ne yazıyo, ben söyleyeyim power supply.
Power supply den led için adaptör yapımı resimli
Arkadaşlar kuyuya bir taş attım ben dahi çıkaramaz oldum güzel kardeşlerim psu tip adaptörlere dc çıkışına ne kadar yük yüklerseniz şebekeden çekeceği akımda aynı orandadır örneğin 200 watt girişli 12 amper çıkışlı psu da siz 1 amperlik bir ürün kullanırsanız yalnızca 16,7 watt şebeke elektriği kullanmış olursunuz.
Arkadaşlar kuyuya bir taş attım ben dahi çıkaramaz oldum güzel kardeşlerim psu tip adaptörlere dc çıkışına ne kadar yük yüklerseniz şebekeden çekeceği akımda aynı orandadır örneğin 200 watt girişli 12 amper çıkışlı psu da siz 1 amperlik bir ürün kullanırsanız yalnızca 16,7 watt şebeke elektriği kullanmış olursunuz.
Eski tip trafo adaptörlerde ise durum farklıdır herzaman adaptörün gücü kadar şebekeden akım çekilir, bu farka sebep olan etken ise psu larda akım trafoya girmeden önce doğrultulur trafoya doğru akım olarak girer düz adaptörlerde enerji önce trafoya girer 12 v alternetif akım olur sonra doğrultulur alternatif akımda kutuplar sabit olmadığı içinde trafoda ters manyetik alan oluşmaz ve hep akım çeker.
Power supply den led için adaptör yapımı resimli
[QUOTE=msurucu] [QUOTE=yakuplu]
[QUOTE=msurucu]Bilgisayar PSU'ları trafolu adaptörlere nazaran oldukça verimlidir. Switch mode güç kaynağı diye geçer genel olarak. Kullanılmasında fayda var.
[QUOTE=msurucu] [QUOTE=yakuplu]
[QUOTE=msurucu]Bilgisayar PSU'ları trafolu adaptörlere nazaran oldukça verimlidir. Switch mode güç kaynağı diye geçer genel olarak. Kullanılmasında fayda var.
Ancak Ledler sabit gerilim değil sabit akımla sürülmesi gereken elemanlardır. Eğer led gruplarınızda akım sınırlayıcı devre yok ise bu şekilde sabit gerilim kaynağına bağlamanızı tavsiye etmem. Bunun için led güç kaynağı kullanmalısınız ki ledlere verdiğiniz paralara yazık olmasın.
[/QUOTE]
İyide ben ölçtüm PSU larda akımda gerilimde sabit hem teorikte hemde pratikte sorun çıkmıyor.
[/QUOTE]
Hem akım hem gerilim sabit olamaz. Teoriyi biraz daha araştırmanızı tavsiye edeceğim. Bilgisayar güç kaynakları sabit gerilim kaynağıdır, sabit akım kaynağı değildir.
[/QUOTE]
Hayır çıkışı DC amperajıda nerdeyse sabit yani yazılan güç kadar çekişi var geçen iki takım zenon farları denedim çalıştırdı ki 140 watt yapıyor ki bu da 11,7 amper yapar tek sıkıntı benim powerde 0,5 volt yüksek voltajlı çıkışlar ama dedemden kalma power arızalıda olabilir bişey diyemem.
Power supply den led için adaptör yapımı resimli
[QUOTE=78kral78]Sıradan ledlere 3 v yerine 5-6 v verdim yandı ki bu daha 2 katı değil 12v luk lede 24 v verince yanmaz mı ben 15 volt gider de yakar di korkuyorum bir sorun olmuyor mu yani 15 v verebilir miyim?[/QUOTE]
[QUOTE=msurucu]Bilgisayar PSU'ları trafolu adaptörlere nazaran oldukça verimlidir. Switch mode güç kaynağı diye geçer genel olarak. Kullanılmasında fayda var.
[QUOTE=78kral78]Sıradan ledlere 3 v yerine 5-6 v verdim yandı ki bu daha 2 katı değil 12v luk lede 24 v verince yanmaz mı ben 15 volt gider de yakar di korkuyorum bir sorun olmuyor mu yani 15 v verebilir miyim?[/QUOTE]
Fazladan verdiğin her volt ledleri yakmasa da bir kaç ay içinde sana içi kararmış ve kanı çekilmiş bir solucan gibi yanacak ledler olarak geri dönecektir, ısınma sorunu olacaktır, daha uzun vadede bazı 3 ledli modüller yanacak ve çalışmayacak hasılı ışık sistemin yamalı dana görüntüsü alacaktır.
[QUOTE=msurucu]Bilgisayar PSU'ları trafolu adaptörlere nazaran oldukça verimlidir. Switch mode güç kaynağı diye geçer genel olarak. Kullanılmasında fayda var.
Ancak Ledler sabit gerilim değil sabit akımla sürülmesi gereken elemanlardır. Eğer led gruplarınızda akım sınırlayıcı devre yok ise bu şekilde sabit gerilim kaynağına bağlamanızı tavsiye etmem. Bunun için led güç kaynağı kullanmalısınız ki ledlere verdiğiniz paralara yazık olmasın.
[/QUOTE]
İyide ben ölçtüm PSU larda akımda gerilimde sabit hem teorikte hemde pratikte sorun çıkmıyor.
SON MESAJLAR
- Filtre Tercihi Att19, 09:29
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 17:46
Akvaryum Tanıtımı - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Japonum Hasta ahmetfiratozkaya, 23:10
Sazansıgiller - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mrmustang, 21:28
Canlı Doğuranlar - Kuracağım Bitkili Tank İçin Öneri MehmetEgemen, 20:14
Yeni Üye Forumu - Demasoni İçin Nasıl Bir Yavruluk Almalıyım? Oozer3466, 19:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Tuzlu Su Kurulumu Tortuga7, 18:45
Deniz Canlıları ve Akvaryumları Tanıtımı - Hi-tech Akvaryum Tür Tavsiyesi Oozer3466, 15:11
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Cüce Kerevit Umt61 09:38
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 09:38
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 09:31
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 09:31
- Manacapuru Altum Melek scorpion26 09:31
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:21
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:21
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:21
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 09:13
- Rasbora Arıyorum Miller 09:13
- Satılık Eheim Kafa Motoru BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- Yellow Tiger King Cobra Lepistes, L144 Longfin EKAR 08:31
- L144 Blueice Dişiler hero14 08:29
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 07:31
- 2 Adet Blue Elektric Ramirezi Toplu Fiyat 500 Tl iSMaiL_1074 06:15
- Ista 3in1 Mayalı Sisteme Uygun Co2 Difüzör iSMaiL_1074 06:15
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 01:30
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 01:30
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:20
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:20
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:17
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:17
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:17
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:17
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 23:52
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 23:52
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 23:52
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 23:52
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 23:52
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:38
- Afra Coube AlisBaba 22:17
- Electric Blue Acara AlisBaba 22:17
- High-tech Bitki Çeşitleri BuRAK 21:56
- Jbl E901 Dış Filtre yusuf-konca 21:26
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 20:33
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 20:29
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 20:29
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 20:29
- Taşınıyorum Acil, Hobiye Ara ahmet22 19:37
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:29
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:29
- Antuta Çift Akvarist Hoca 16:44
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 16:41
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 16:41
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 16:41
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 15:58
- Atman 3338 Dış Filtre 3 Sepetli emree06 15:17
KULLANICILAR
- 51 Online Kullanıcı, 28 Üye
Online Kullanıcılar
zekigonlum,
sina cen,
altanilker,
Maydogan,
esatterdogann,
yeekim,
hero14,
EKAR,
ciways,
t.korkmaz,
sms1017,
senol74,
bysmokin,
Öğretmen Ali,
BilalM.,
Kemal eyilik,
Mikelenjelo,
melbet_mfet,
MCY4,
osmandbnl,
Sercan.,
DigitalPen,
mustafa7042,
Erdinc.B,
Yusaucar,
akvarist10UR,
Flytheshrimp,
sakal34,
Aguamentist,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
