Akvaryum.Com
  • 400 Litre Havuz


    Profil resmi
    Conix

    Merhaba,

    Aşağıdaki gibi bir havuz sipariş ettim. 400 litre kapasiteli. Kendisini nasıl ısıtabilirim? ısıtcıyı koyduğumda plastiği erir mi? İzmir de yaşıyorum ve içerisinde 15-20cm civarında japon bakmayı düşünüyorum. pimapen ile kapalı bir balkonda olacak. Yazın sıcak ancak kıştan emin değilim.

    M[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/251784/230620260854101.jpg[/IMG]


    (0) (15)

    Akvaryum Yapımında Silikon Payı


    Profil resmi
    Fatihsm

    Selamlar. İki adet akvaryum yapmayı düşünüyorum,daha önceden küçük bir akvaryum yapma deneyimim olmuştu. Birinci akvaryum 60x43x45 ölçülerinde, ikinci akvaryum ise 40x35x20 ölçülerinde. Cam kalınlığımı 8 mm olarak ve silikon payımı da 1 mm bırakarak hesapladım. Sıkıntı şu ki silikon boşluğunu 1mm ye nasıl tam ayarlayacağımı bulamadım. Forumlarda ve konularda buna dair birşey bulamadım, yapay zeka ise araya kürdan sıkıştır 30-40 dakika sonra kürdanı çıkart boşluklara da silikon bas dedi. Bu 1mm lik boşluğu nasıl ayarlayabilirim?

    Profil resmi
    Oozer3466

    Selam youtube' da video var linki aşağıda fikir verir.

    https://www.youtube.com/watch?v=YOeOPtge344

    (1) (39)

    Yüzlerce Balığımdan Bazıları


    Profil resmi
    oguzozt
    19:00
    11 beğeni
    Evimin bir odasını ayırdığım akvaryumlarımın misafirleri şuan güncel 12 dolu tank 21 tür sayıları yüzlerce olan balıklarımın bir kaç kendi çekimim olan fotoğrafları maşallahı eksik etmeyin.
    Aynı zamanda instagram hesabım üzerinden çekimleri paylaşıyorum görmek isteyen takip edebilir .d
    https://www.instagram.com/balikcioguz55?utm_source=qr
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261845501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261846461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261847551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261848561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261849581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261850061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261850171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206358/210620261850311.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    Street Parrot

    1 beğeni
    Çok güzel fotoğraflar emeğinize sağlık [:nazar:]

    (2) (205)

    Safkan Velifera


    Profil resmi
    MertSoyumert
    17:54
    33 beğeni
    Uzun zamandır aradığım safkan veliferaları sonunda edindim. Haziran 2021'de Nudo Concept'e gelen kanın soyundan 7 adet yavru/genç balık aldım. 3 balık istediğim formda değil, biri erkek ve çok erken ergenliğe girmiş ve boyu ve formu hiç iyi değil. 4 cm civarında henüz yelken yapmamış, yan taraftaki inci desenleri çıkmamış ve ince bir balık. Onu saf dişileri döllemesin diye kırmaların olduğu tanka ayırdım, orada büyütmeyi deneyeceğim. Diğer 6 balıktan 2 tane dişi de 3-4 cm civarında kalmış. Diğer 4 balık fena gözükmüyor, 3 tanesi kesin dişi, bir tanesi henüz ergenliğe girmemiş bir erkek gibi görünüyor. Üst yüzgeçlerde 18 kılçık var. Anne-babalar 12 cm civarı imiş, formunu beğendiğim ve üretmek için ayıracağım balıklar 6 cm civarı şu an, umarım büyümeye devam ederler.

    Güncel foto:

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/200320232241381.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/200320232241341.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/250120231517401.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/270720221709561.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/270720221709581.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/270720221709591.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/270720221710001.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/270720221710021.jpg[/IMG]

    [B]Tank Bilgileri: [/B]

    300 litre civarı su alıyor, iki günde bir %20 civarı su değişimi, Eheim Ecco Pro 200 Dış filtre (150 litre tank için) ve Eheim PickUp 2010 iç filtre (100 litre tank için) ve bitkiler ile filtrasyon şu an için kontrol altında. Aslında bu filtreler yetersiz gibi görünüyor ancak Seachem Ammonia Alert ve test kitleri ile sürekli kontrol ediyorum, sürekli su değişimi yapıyorum. Ekim ayında sağlam bir filtre alacağım. Bitkiler de yardımcı oluyor, su mercimeklerini sürekli azaltıyorum, hızla çoğalıp suyu temizliyorlar.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/270720221713321.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/270720221713341.jpg[/IMG]

    Tankta kılıçkuyruk ve lepistesler de olduğu için kontrolsüz üremeyi durdurmak için iki adet Melek var, doğurtmak istediğim dişileri 60 litrelik doğum tankına ayıracağım.

    Ana tankta önceden bulunan kırma veliferaları da mağdur etmedim, onlar için ayrı bir tank kurdum, orada hayatlarını sürdürüyor, safkanlar elime geçtiğinde kırmalar için hemen gidip 100 litrelik bir akvaryum aldım, ana tanktaki iç filtre süngerinin yarısını ve yavru tankındanki pipo filtrelerden birini onların tankına koydum, yeni tankta eski sularında hayatlarına devam ediyorlar.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/270720221723341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/270720221723361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/270720221723381.jpg[/IMG]

    [B]Kullandığım yemler: [/B]
    - Tropical Soft Line Herbivore
    - Tropical Soft Line Carnivore
    - Tropical Spirulina Super Forte Flakes
    - Tropical 3 Algae Flakes
    - Tropical Vitality Color
    - Tropical ProDefence
    - Tropical Gel Formula Herbivore
    - Tropical Gel Formula Carnivore
    - Omega One Veggie Kelp Flakes
    - Omega One Freshwater Flakes
    - Bezelye, kabak, ıspanak, havuç gibi sebzeler
    - Canlı Artemia, Su Piresi (yetişkinler için Artemia büyütmeye başladım, ilk defa deniyorum, birinci haftadalar)

    Bu balıkları bir daha bulmak çok zor olduğu için bu işi çok ciddiye alıyorum ve büyütmek için elimden gelenden fazlasını yapıyorum, bu noktada hayat arkadaşım bu takıntımı bildiği için sonunda bu balıklar edinmemin ne demek olduğunu biliyordu, her türlü desteği sağladı. Hayvan Hastanesinde teknikerlik yaptığı için bir sorun olduğunda her türlü desteği her zaman sağladı.

    [B]Velifera Bakımı Hakkında Bazı Üreticiler ve Bilimsel Makalelerden Yıllar İçinde Derlediğim Notlar:[/B]

    - Tank boyu= 29 galon (110 litre) ya da üstü olmalı.
    - pH=7.6 - 8.4
    - Sertlik=kısmen sert+
    - Besleme= %80 bitkisel, %20 protein
    - Erkekler esaret altında 4-5 inch (11--13 cm) boyuna ulaşıyor.
    - Erkeklerin üst yüzgeci 14-18 ay arasında tamamen gelişiyor.
    - Besleme sıklığı= günde 2-5x+
    - Gebelik süresi= 30-40 gün
    - en verimli ısı 25-26 derece (daha serin su daha çok oksijen tutabilir)
    - Bu balık bir “otlayıcıdır”, doğada neredeyse her zaman yemek yer. Bitkisel ağırlıklı beslenmeyi tercih etmelerine rağmen kısa bir sindirim sistemine sahiplerdir. Normalde vejetaryen diyetle beslenen hayvanlar daha uzun bir sindirim sistemine sahiptir, çünkü bitkisel besinleri sindirmek daha zordur ve daha uzun sürer. Kısa sindirim organı ile aldıkları besini etkisiz bir şekilde sindirirler, baktığımız çoğu balıktan daha çok atık bırakırlar. Bu nedenle ufak miktarlarda gün boyunca beslenmelidir. Burada (Select Aquatics üretimhanesinde) günde 5-6 kere beslenirler.
    - Nitrat’a toleransları kısmen düşüktür, ve su kalitesi değişken olduğunda veya bozulduğunda sağlıkları düşüşe geçer.
    - Haftada en az iki kere en az %30 su değişimi yapılmalıdır, su değişim sıklığı ve miktarı canlı yüküne bağlı olmalıdır.
    - Erken ergenliğe giren erkekler ayrılmalıdır.
    - Burada (Select Aquatics üretimhanesinde) otomatik su değiştirme sistemi her gün %15 su değiştirir. Onları haftalık %50-75 su değişimi ile besleyebilirsiniz. Nitrat toleransları yoktur.
    - Yavrular günde bir kere artemia ve 3-4 kere kuvvetlendirilmiş (fortified?) bitkisel pul yem ile beslenir.
    - Gün boyunca bitkisel yem ile beslenmeleri gerekir, ancak günde bir besleme yüksek proteinli hayvansal içerikli bir yem olmalıdır. Burada (Select Aquatics üretimhanesinde) etçil pul yem veya dondurulmuş kan kurdu, beyaz kurt veya doğranmış toprak solucanı veriyoruz. Donmuş artemia da onlar için çok iyidir.
    - Epey büyüyene kadar cinsiyetleri belli olmaz ( 2-3 inch-5-7.5 cm), ve yavrulara kötü bakmak gelişemeyen yavruların daha da geç cinsiyetlerin belli olmasına neden olur.
    - Yavruları büyütmek düşündüğünüz gibi ilerlemez. Gelişim epey yavaştır ve 5-6 hafta sonunda bir kılıçkuyruk veya platy yavrusu kadar olurlar. Bu noktada, sık yemleme ve sık su değişimi ile gelişimleri kalkışa geçer.
    - Bu yavruları beslerken, eğer mümkünse, gün boyunca küçük miktarlarda beslenmeleri gerekir. Burada günde bir kere artemia ile ve defalarca spirulina içerikli pul yem ile besleniyorlar.
    - 3.5-5 cm kadar olana kadar hangisinin erkek, hangisinin dişi olacağının belirtileri çok azdır. Geç ergenliğe giren erkeklerin bazıları (daha büyük olacakları için damızlık olarak bu balıkların kullanılması gerekiyor) daha da büyüyene kadar ikincil cinsiyet özelliklerini göstermeyebilir.
    - Burada kaldıkları su şartlarında yavruların (sıcaklık ve pH) erkek-dişi çıkma oranı 4 dişiye 1 erkektir.
    - Sonuçta, erkeğin tam boya ulaşması 8-12 ay kadar sürer, 5-6 ayda cinsiyetleri belli olur.
    - İkincil cinsiyet karakteristikleri gelimeye başlayınca erkekler hızla gelişir, yelken yüzgeci günlük olarak büyür. Bu noktada erkek dişi ayrılmalıdır, böylece en büyük olan yavru damızlık olmalıdır.
    - 2-4 aylık bir grup ¾ inch-1 inch (2-2.5 cm) kadardır.[EDIT]MertSoyumert,2023-03-20 22:43:10[/EDIT]

    Profil resmi
    MertSoyumert

    [QUOTE=Killicory]Hocan kan eklemesi yapabildiniz mi ?[/QUOTE]

    Henüz yeni kan araştırma fırsatım bile olmadı maalesef

    (236) (188126)

    110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim


    Profil resmi
    Sufisu

    [IMG]https://foto.akvaryum. com/fotolar/278447/220620262235571.jpizg[/IMG]
    Böyle 2.el akvaryum almaytaı düşünüyorum 2.500 TL diyor sump ve bir tvane büyük pipo veriyor adam petshopcu alacağım adam su kaçırma falan yokmuş ben bu akvaryumda ne besleyebilirim ortalama bitkili olacak arka plan full bitki olacak on planı boş bırakacağım benim kafamda congo tetra+ denisoni +l144 vatoz var yada congo tetra+ gökkuşağı rainbow+l144 sizce ne besleyim ufak balık istemiyorum

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    [QUOTE=Sufisu][IMG]https://foto.akvaryum. com/fotolar/278447/220620262235571.jpizg[/IMG]
    Böyle 2.el akvaryum almaytaı düşünüyorum 2.500 TL diyor sump ve bir tvane büyük pipo veriyor adam petshopcu alacağım adam su kaçırma falan yokmuş ben bu akvaryumda ne besleyebilirim ortalama bitkili olacak arka plan full bitki olacak on planı boş bırakacağım benim kafamda congo tetra+ denisoni +l144 vatoz var yada congo tetra+ gökkuşağı rainbow+l144 sizce ne besleyim ufak balık istemiyorum [/QUOTE][QUOTE=Sufisu][IMG]https://foto.akvaryum. com/fotolar/278447/220620262235571.jpizg[/IMG]
    Böyle 2.el akvaryum almaytaı düşünüyorum 2.500 TL diyor sump ve bir tvane büyük pipo veriyor adam petshopcu alacağım adam su kaçırma falan yokmuş ben bu akvaryumda ne besleyebilirim ortalama bitkili olacak arka plan full bitki olacak on planı boş bırakacağım benim kafamda congo tetra+ denisoni +l144 vatoz var yada congo tetra+ gökkuşağı rainbow+l144 sizce ne besleyim ufak balık istemiyorum [/QUOTE]
    Diskus
    Melek

    (1) (171)

    Beta Akvaryumu


    Profil resmi
    miracemir

    Merhaba 20lt civarında beta akvaryumu kuruyorum evde hava taşı vardı filtreye gerek kalmadan düzenli şu değişimiyle beta yaşarmı yoksa filtrede almalı mıyım duyduğuma göre beyazlar çok su degisimi ve filtrasyon istemeyen canlilarmis
    Ayrıca içindeki bitkileri temiz olduğunu düşündüğüm gölden-akarsudan almayı düşünüyorum bir sıkıntı oluşturur mu zaten çok bitki kullanmayacağım

    Profil resmi
    Sufisu

    [QUOTE=miracemir]Merhaba 20lt civarında beta akvaryumu kuruyorum evde hava taşı vardı filtreye gerek kalmadan düzenli şu değişimiyle beta yaşarmı yoksa filtrede almalı mıyım duyduğuma göre beyazlar çok su degisimi ve filtrasyon istemeyen canlilarmis
    Ayrıca içindeki bitkileri temiz olduğunu düşündüğüm gölden-akarsudan almayı düşünüyorum bir sıkıntı oluşturur mu zaten çok bitki kullanmayacağım [/QUOTE]
    Akarsudan kesinlikle bitki alma içinden ne çıkacağını bilemezsin hava taşım var diyorsun yani hava motrun var o motora bı tane ortalama pipo tak keyfine bak hem filtreleme yapar hemde hava verir birde haftalık yada 2 haftada bir %20 30 su değiştir tertemiz bitki olarakta önerim bı tane ufak akvaryumun boyuna göre kaya al ona anubias diye bir btiki var onu iple misina ile sar arka planada eledoa densa yada ceratophyllum submersum gibi bitki al onlarda çok ışık istemez kötüsündende bı ışık al uzun ömürlü bir akvaryumun olur ve balığında mutlu olur zaten balığının davranışlarından anlarsin

    (1) (76)

    Albino Gresaheki


    Profil resmi
    Enes Bilgili
    01:32
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283662/200620260129151.jpg[/IMG]

    Elimde erkek fazlalığı olduğundan dolayı Erkek Albino Gresaheki ' lerimi sahiplendirmek istiyorum takas da olabilir Dişi Albino Gresaheki , Dişi Sarı Prenses veyahut Dişi Mavi Prenses ile mümkünse eğer Manisa ' da var ise çok memnun olurum elden takas yaparız . Şimdiden teşekkür ederim..

    Profil resmi
    Enes Bilgili

    Nasıl olacağını bilmiyorum böyle yapabilidim.

    (2) (260)

    Ranchu Ve Oranda


    Profil resmi
    Betul_

    190 litrede 2 oranda 1 ranchu beslemek istiyorum az gelmez değil mi ?

    Profil resmi
    Jotunheim

    Hayır, gelmez.

    (1) (127)

    İlaç Satışı Neden Yok?


    Profil resmi
    Hakan ARP
    21:12
    Merhaba,

    Türkiye de JBL Gyrodol Plus 250 ya da Sera Tremazol gibi ilaçların satışı neden yok biliyor musunuz?
    Ben aradım ama bir türlü bulamadım. Türkiye de bu ilaçları bulabileceğim bir internet sitesi ya da akvaryumcu önerebilir misiniz?

    Teşekkürler

    Profil resmi
    Hakan ARP

    [QUOTE=NightWist]
    Benzeri benim rasboralarımın birinde de var. Üretici kaynaklı olduğunu düşünüyorun.[/QUOTE]

    Farklı farklı akvaryumculardan 3 kez celestial pearl danio ( galaxy rasbora) aldım. Hepsinde de karnı çökük 1 adet de olsa balık geldi. 3-4 ay sonrasında yavaş yavaş balık kayıpları yaşadım.

    Crystalpro Parazemix satın aldım ve iki kez 2 gün ara ile belirtilen dozda uyguladım. En sonra bugün %50 su değişimi yaptım. İlaç etkili oldu mu zamanla gözlemleyeceğim.

    (11) (898)

    Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var


    Profil resmi
    Alikadir

    Herkese merhabalar bu gün su değişimi yaparken balığımda bir şey farkettim arkasında sallanan kırmızı toplar var galiba yumurtluyor ama petshopuma danıştım bu ırka pek hakim olmadığını ama kırmızı rengin normal olmadığının söyledi bir sorun var mı burda ben çözemedim [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277064/220620262122241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277064/220620262122271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277064/220620262122311.jpg[/IMG]

    (0) (70)
  • SON MESAJLAR

    GÜNCEL 100 TANITIM

    SON İLANLAR

    FORUM İSTATİSTİKLERİ

    • 3,797,668 Mesaj
    • 408,613 Konu
    • 91 Forum
    • 145,128 Forum Üyesi
    • 1,466 Özel Forum Üyesi
    • 29 Kıdemli Akvarist
    • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

    Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.

    Akvaryum Tanıtımı

    Nano Jungle


    Profil resmi
    Kaan Frt - 00:00

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355491.jpg[/IMG]
    [K]Ölçüler:[/K] 30x30x30
    [K]Canlı Türleri: [/K]
    Betta
    Sivrisinek rasbora
    Mavi karides
    Nerite
    [K]Bitki Türleri:[/K]
    Rotala Red
    Rotala Indica Green
    Limnophila Hippuroides
    Ammania Gracilis(Asla kızarmadı, yaprak şekli de benzemiyor. Yanlış bitki gönderdiklerini düşünüyorum ama gelenin ne olduğunu da çözemedim)
    Ceratopteris Thalictroides(Çıkardım çok hızlı büyüyor ve her yere kök salıyor. Nano değil geniş tanklarda arka planda kullanılmalı)
    Hygrophila Pinnatifida(İlk saksı aldım hepsi eridi, ikinci sefer In Vitro halini aldım ancak gelenin yarısı çürümüştü kalan yarısı da akvaryumda eridi. Az bir miktar yaşama tutundu bol da sürgün verdi ama şu an erimeye başladı anlam veremedim.)
    Cabomba Purple
    Ludwigia Diamond(Bu da hiç kızarmadı memnun değilim Mini Süper Rediyle değiştirmek istiyorum denk gelirsem)
    Myriophyllum Tuberculatum
    Alternanthera Reineckii MiniPogostemon Helferi
    Lilaeopsis brasiliensis
    Eleocharis Parvula Mini
    Marsilea hirsuta
    Anubias Nana Petite
    Anubias Nana Bonsai
    4 çeşit bucephalandra ancak isimlerini bilmiyorum
    Spiky Moss
    [K]Yaşı:[/K] 17 Ocak 2026 ilk kurulum, 19 Nisan 2026 bitkilerin hepsini söküp yer değiştirdiğim zaman.
    [K]Filtrasyon:[/K] Sobo WP-303H ve Dophin Sk200
    [K]Işıklandırma: [/K]12W kendi yapımım power led var (7 beyaz, 3 deep red, 3 royal Blue).
    [K]CO2: [/K] Jel mayalı sistem kullanıyorum herkese de öneririm beni 2 ay çok rahat götürüyor tek şişe
    [K]Gübre: [/K] Eskiden her gübreyi ayrı veriyordum şu an Reeflowers All In One kullanıyorum memnunum. Her su değişiminde de Excel veriyorum bi daha vermiyorum.
    [K]Tasarım ve Dekorasyon: [/K]Frodo Stone ve Flame Wood
    [K]İlk Gün:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262319371.jpg[/IMG]
    [K]1 Hafta Sonra:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331071.jpg[/IMG]
    [K]2. Hafta: [/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262331541.jpg[/IMG]
    [K]1. Ay[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262334341.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262336351.jpg[/IMG]
    [K]2. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262344211.jpg[/IMG]
    [K]3. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262345181.jpg[/IMG]
    [K]4. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262346221.jpg[/IMG]
    [K]5. Ay:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262348431.jpg[/IMG]
    [K]6. Ay:[/K]
    Budama Öncesi:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350031.jpg[/IMG]
    Budama Sonrası:
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262350271.jpg[/IMG]
    [K]Mevcud Hali:[/K]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262353381.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197679/080620262355541.jpg[/IMG]

    (1) (9) (25)
    Canlı Tanıtımı

    Cryptoheros sajica üretimi


    Profil resmi
    Cheteen - 01:44

    Cryptoheros sajica üretimi

     

    Türkiye’de kendini yakın zamanda göstermiş çok hoş bir türdür. Dişilerdeki sarı; erkeklerdeki mor renk bu türde bambaşka bir güzellik taşıyor. Gözlerinin maviliği ise gerçekten çok hoş bir durum. Üretimi zor olmayan bir türdür.

     

    Başlangıç olarak 4-6 arası yavru balıklar uygundur. Ancak damızlık boydaki balıklardan direk seçilerek de üretim yapılabilir. Ancak çok sayıda yavruyla yapılan üretim daha yüksek oranda başarı verir.

     

    Akvaryumun hazırlanması

     

    80-100 litrelik bir akvaryum yeterli gelecektir. Akvaryum kökler, kayalar ve bitkilerle dekore edilebilir. Bitkiler iyi sabitlenmelidir. Ancak üretim için mutlaka mağara gibi yapılar olmalıdır. Kum kazıcı olduklarından ince kum uygun olacaktır. Fakat çakıl taşı boyutlarında akvaryumda herhangi bir şey olmasın. Eğer yumurtlayacağı yerde onlardan olursa, orayı temizleyesiye kadar uğraşıyorlar. Buda fazla efor ve fazla zaman anlamına geliyor. Dekor fazla yüksek olmamalıdır. Kovalamacalar çok sıklıkla oluyor. Geniş bir yüzme alanına ihtiyaçları vardır. Lakin üretim için her şeyden önce sağlıklı ve uyumlu bir çift gereklidir. Onlar zaten akvaryumu kendilerince dekore edeceklerdir. Eğer görsellik amaç değilse, saksı da konulabilir. Benim akvaryumum bu şekildeydi;

     
     
    Kumu çok fazla kazıyorlar Tebessüm
     
     
    Cinsiyet ayrımı

     

    Cinsiyet ayrımı çok zor değildir ancak stresli ve kalabalık ortamlarda renkleri biraz işi zorlaştırabilir. Öyle bir durumda vücut yapısına bakılabilir. Sajica erkekleri yüksek vücutlu oluyor, dişilerin vücutları ise erkeklere nazaran daha kısa oluyor. Dişilerde, yüzgeç ve kuyruklarda sarı renk hakimdir. Erkeklerde sarı renk görülmez. Erkekler zamanla kafa yapacaklardır.

     
    Her ne kadar net olmasada bendeki erkek ve dişi sajica
     
    Erkek
     
     
     
    Dişi
     
     
    Beslenme

     

    Kaliteli yemleme her zaman daha iyidir. Azar azar, sık sık yemleme sindirim sistemlerini fazla zorlamaz. Balığın kondüsyon kazanması için, dondurulmuş yemler, canlı yemler verilebilir. Bitkisel besinleri de ihmal etmemek gerekir. 

     

    Kurlaşmalar

     

    Kurlaşmalar çok çetin geçebilir. Hatta ara ara kavgalar da olur. Erkek sürekli izlenmelidir. Dişiye ciddi zararlar verebilir. Sadece yüzgeç yırtılması gibi durumlarda balıkları ayırmaya gerek yoktur. Zaten kısa sürede yüzgeçler tamamlanacaktır. Ama dişide artık yüzme bozukluklarına kadar varan hasarlar varsa, üretim askıya alınmalı ve dişi için tedaviye başlanmalıdır.

     

    Yumurtalar

     

    Yumurtalar 1 hafta civarında çatlamaya başlar. ( Bendekilerde 5. gün çıkanlar vardı.) İlk yumurtlamada 1-2 gün içinde yumurtaları yiyebilirler. Fakat 15-20 gün içinde aksi bir durum olmaması durumunda 2. yumurtlama gerçekleşir. Dişi bütün gün boyunca yumurtaların başından ayrılmaz. Dişinin rengi kararır. Erkek yuvaya çok bağımlı kalmayabilir. Ama yavrular çıktığında bu durum değişecek ve erkek yavrulara kimseyi yaklaştırmayacaktır. Bu dönemde erkek bütün agresifliğini sergiliyor olacaktır. Erkek bu dönemde yine izlenmelidir.

     
    Üreme dönemindeki dişi
     
     

     

     
    Yavrular

     

    Yumurtadan çıktıktan yaklaşık 5-6 gün içinde yavrular sıçramalar şeklinde yüzmeye başlarlar. Bu dönemde erkek ve dişinin işi çok daha zorlaşır. Çünkü yavrular fırsat buldukça yuvadan kaçacaklardır. Bu zamanlarda çifte kolaylık sağlamak için yavruların bir kısmı alınabilir. Çift 50 civarı yavruya rahatlıkla bakacaktır. Yavrular serbest yüzüşe geçtiklerinde başka akvaryuma alınabilir. Yavrulara ilk hafta yumurta sarısı verilmelidir. Bu, o kritik evreyi çabuk atlatmalarını sağlıyor. Ardından artemia ondan sonrada mikro kurt verilebilir. Su değişimi ihmal edilmemeli ve akvaryumda nitrat emici bitkiler (pistia gibi) bulunmalıdır. Yavrular 1 aydan sonra tetra bits’i didikleyecek boya geliyorlar.

     
    Bir haftalık yavru
     
     
    2-3 haftalık
     
     
     
    Saygılar,
    canerbalıkcı2010-08-13 01:54:12

    (14) (2093404) (22341)

    En Güncel 50 İlan


    Forumda Son Konular


    SON MESAJLAR

    Cevapsız Konu
    Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides

    Profil resmi
    Omer901 -

    İrtibat Bilgileri: 05300205626
    Nakliye ile İlgili Ek Bilgiler:

    Satılan Canlı: Caridina karides red galaxy boa,red calceo,blue steel
    Adet Fiyatı: red galaxy boalar 1150 tl Red calceo 350 Blue steel 250
    Toplu Alım Fiyatı:
    Adedi: 13 tane red galaxy boa Red calceo 11 tane Blue steel 4 tane
    Boyu: blue steel ve red galaxy boalar damızlık red calceolar ise 1-1.2 arası boyları
    Diğer Ek Bilgiler: gönderim yaparım
    Fotoğraf:

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/263048/230620260918241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/263048/230620260918231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/263048/230620260918211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/263048/230620260918201.jpg[/IMG]

    Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var


    Profil resmi
    Alikadir -

    Herkese merhabalar bu gün su değişimi yaparken balığımda bir şey farkettim arkasında sallanan kırmızı toplar var galiba yumurtluyor ama petshopuma danıştım bu ırka pek hakim olmadığını ama kırmızı rengin normal olmadığının söyledi bir sorun var mı burda ben çözemedim [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277064/220620262122241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277064/220620262122271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277064/220620262122311.jpg[/IMG]

    (0) - (6135625)

    Dizayn Önerisi


    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283216/130620261537551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283216/130620261538031.jpg[/IMG][IMG]null[/IMG]


    Herkese selam, tank yaklaşık 3 aylık içinde 3 tür nano sürü balığı bakıyorum. Ölçüleri 50.35.35.
    Beni rahatsız eden konu bitkilerin çok karmaşık duruşu, göz yoruyor. Ama nasıl bir yol izlemeliyim bilmiyorum, deneyimli arkadaşlar yardım ederse çok mutlu olurum. Açıkçası her türlü öneriye açığım, yeni bitki türleri, hardscape’in yerini değiştirme vb. İyi günler dilerim :)
    [EDIT]Savvah,2026-06-13 15:54:04[/EDIT]

    Son 50 Tanıtım


    Profil Yorumları

    Discus Red Melon


    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/20082018232831311.jpg

    ()
    Canlı Tanıtımı

    Elektrik Blue Acara (EBA)


    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/20082018124818855.jpg

    () () ()
    Kardinal Karides

    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/07082018141831850.jpg

    () ()
    Sohbeti tam ekranda aç  

    Ana sayfa gösterim biçimi: Günün ilk açılışında genel bakışı, kalanında akışı göster. (Varsayılan) Her zaman akışı göster. Her zaman genel bakışı göster.

    İstanbul


    Trend Akvaryum

    240 adet akvaryumda satışa sunulan balıklar, bitkiler ve karidesler, geniş malzeme ve yem stoğu ile hem deniz hem tatlı su canlıları satışı yapmakta olan Trend Akvaryum Türkiye'nin en büyük tatlı su akvaryumcusudur. Geniş ürün yelpazeli sanal mağazası da bulunan firma Üsküdar'da bulunmaktadır.

    İzmir


    Malawi İzmir

    Malawi ve Tanganyika Cichlidleri'nin çeşidi kadar, Dennerle bayisi olması ile bitkili ve tropikal türlerde de oldukça iddialı bir akvaryumcu.

    Ankara


    Doğa Akvaryum

    Tetra türleri, canlıdoğuranlar, cüce cichlidler, discus ve pek çok bitki türünü bulabileceğiniz bir akvaryumcu.

    Adana


    Guppy Pet Shop

    Geniş yelpazeli sanal mağazası ve dükkanıyla Anadolu'nun en öne çıkan firmalarından.

    Son 24 Saatte En Çok Mesaj Gelen Konular


    Son 24 Saatte En Çok Beğeni Alan Konular