ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
pekozgur
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
729
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
08 Temmuz 2014 09:11
Son Ziyaret:
4 Saat 49 Dakika önce
Toplam Mesaj:
1262 [0.91 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
22 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
Özgür Peker
Doğum Tarihi:
01 Haziran 1980
Yaş:
37
İl:
Izmir
Meslek:
Tekstil Müh.
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

[img]https://www.akvaryum.com/Forum/imzalar/163906.jpg[/img] [URL]http://goo.gl/AIT4nD[/URL] - Yadigar2 - 110lt [URL]http://goo.gl/u9kt4A[/URL] - MidTech Karides - 40lt

SON 10 MESAJI

Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=burakbiskici] teşekkür ederim ilgin için. Işık bitkiye ne kadar yakın olursa mı iyidir yoksa bi mesefa bırakılmalı mıdır? Şey açısından soruyorum cevap evet yakın olursa iyi olur bitki için dersen gerekli tesisatı kurup akvaryum içerisine koymayı düşünüyorum hem soğutması da suyla olur[/QUOTE]

Her türlü ışık kaynağı ısı yayar. Power led denen meret de ciddi ısı yayıyor. Suyla power led i soğutursunuz ama bu sefer de akvaryum suyu ısınmış olur. O yüzden akvaryum suyu içine koymayı düşünmeyin derim. Bu sefer de suyu soğutmak için uğraşacaksınız çünkü.

İkinci konu da ışığın su içindeki hareketi yani suyu penetre etme/geçme konusu. Su derinleştikçe ışığın belli dalga boyları soğurulur, yani dibe ulaşamaz. Özellikle kırmızı yani yüksek dalga boyundaki renklerin 30-40cm derinlikten sonra etkisinin azaldığı söyleniyor. Bu yüzden bitkili akvaryum için 40cm'den derin tanklar önerilmiyor. (Derinlere inildikçe sadece mavi ışık geçer ancak hangi derinliklerde hangi dalga boyları soğuruluyor, bilimsel bir makale okumadığım için bu konuda sadece kulaktan dolma bilgi verebiliyorum)

Bir diğer önemli konu ışığın her noktaya eşit dağılması. Power led çipleri standart olarak genelde 120 derece açılı olur. Bunu lensler ile daraltıp ışığı yoğunlaştırabiliriz. Burada olay geometriye giriyor. Işığı sudan ne kadar yukarıya konumlandırdığınıza göre lens kullanmalısınız. 10-15cm civarında olacaksa ve akvaryum zemini ile ışık kaynağı arasında 50cm'den az bir mesafe olacaksa çipleri lenssiz ya da 90 derece lens ile kullanabilirsiniz. Biraz daha yükseğe koyacaksanız Cafer beyin dediği gibi 60 derece lens kullanabilirsiniz. Açı küçüldükçe ışık daha dar bir alana yayılacak dolayısı ile daha uzakta olsa aynı şiddetle tabana vuracaktır.

Yalnız burada dikkat etmeniz gereken nokta çiplerin yerleşimi. Farklı renkler kullanacağınızı var sayıyorum, deep red, royal blue, 6500k olacak yani armatürünüzde.... mesela kırmızının her noktaya dağılması için biraz dikkat etmek gerekecek. Yoksa akvaryumun belli bölgeleri bu dalga boyundan mahrum kalacaktır. Dar açı kullanıp kenarlardan fazla uzak bir yerleşim yaparsanız akvaryumun kenarları ışık almayabilir ya da tabana tam olarak iner ışık ancak yüzeye uzanan bitkiler kenarlarda karanlıkta kalabilir.

Benim önerim en basit olanı ve lenssiz kullanmanız -ki ben de böyle yaptım- su yüzeyinden 10cm yukarıya konumlandırdım Mustafa beyden aldığım armatürü ve lens kullanımına gerek kalmadan devam ediyorum.

Son olarak görsellik de önemli. Biz bu akvaryumları bitkiler iyi gelişsin diye kuruyoruz ama güzel de görünmesi lazım değil mi? [:D] İyi bir bitkili akvaryum bana göre görsellikte güzel bir deniz akvaryumu ile bile yarışır. Bunu da bozmamak için ışık kaynağımızın da biraz şık görünmesine özen göstermek gerek.
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=burakbiskici]teşekkür ederim güzel bi makale olmuş ellerine klavyene sağlık en kısa zamanda toparlayıp yapacağım. bu arada kızmazsanız bir şey sormak istiyorum.
power ledin 1 modülü kaç watta denk geliyor?

son olarak birşey daha sormak istiyorum wall washer denilen duvar aydınlatmaları var bunları akvaryumda kullanmak verimli olur mu RGB seçeneği de var tek renk seçeneğide var[/QUOTE]

Power led'ler sürülebildikleri akım değerine göre 1w ile 3w arasında değişiyor, aldığınız led çipine göre de sürücü almanız gerekiyor. Ancak bunun floresan karşılığını sorarsanız net bir şey yok çünkü sadece beyaz renk kullanmıyoruz dolayısıyla sağladıkları ışık miktarı da değişiyor. Eğer doğru anladıysam siz akvaryumunuz için kaç wattlık bir sistem kurmanız gerektiğini soruyorsunuz. İlk yazıda en altta aslında sorunuzun cevabı var.
[B]"Bu sebeble iyi tasarlanmis yuksek destekli tankda litrede 0.3w yi gecmemenizi onerecem. Tank cok derinse 0.4w ye yaklasilabilir. Dusuk destekli tanklarda ise 0,1-0,15w uygundur."[/B]
kısaca 100lt'lik bir tankınız varsa ve 40cm derinlikte ise yüksek destekli kuruyorsanız 30w civarı düşük destekli kuruyorsanız da 10-15w civarı bir dizilim düşünebilirsiniz. Ben yaklaşık 110lt su alan akvaryumumda 36w'lık bir sistem kullanıyorum örneğin.

Wallwasher konusuna gelirsek, benzer bir şeyi bende düşündüm ancak hazır olanları fiyat olarak çok da uygun değiller. Ayrıca rgb olanın yosunu tetikleyebileceğini düşünüyorum, doğru bir ışık renk değeri elde edemezseniz hem bitki gelişiminiz bozulabilir, bitkilerinizde form bozukluğu olabilir hem gelişim yavaş olabilir hem de yosunların faydalandığı dalga boylarını sağlayarak yosunu tetikleyebilirsiniz?

Su geçirmez kasa ve soğutmasının efektif olması çok güzel, eğer içindeki led'ler istenen kelvin değerlerinde ve renk dalga boylarında ayarlanır ve lensleri de uygun seçilirse çok hoş olabileceğini düşünüyorum. Akvaryum duvara yakın olur ve bunu da duvara uygun bir yüksekliğe monte ederseniz şık da duracaktır.

Boş kasalar internet üzerinde satılıyor, uygun pcb ve led'lerle şık bir şey yapılabilir ancak hazır rgb sistemlerin özellikle dar açılı (5 ya da 10 derece oluyor diye biliyorum) lens kullanıyor olması sebebiyle efektif olması çok zor. Belki soğuk beyaz olanlar lensleri değiştirilerek çok zor olmayan bitkilerde verimli kullanılabilir. ama yüksekliğe göre 90 ya da 60 derece lens şart.[EDIT]pekozgur,2018-04-25 11:28:17[/EDIT]
En güzel fotoğraflarınızı gösterin
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/163906/120420180958171.jpg[/IMG]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=ozan026]Merhabalar;

Işıklandırma icin mustafa beye siparişimi verdim merakla bekliorum:)Sırada mayalı co2 yada önerilerinize göre low tech için en uygun co2 sistemini kurmak kaldı.
Işıklandırma elime ulastıktan sonra resimlerini paylasacagım.[/QUOTE]

Ben de 2 yıla yakın bir süredir Mustafa beyden aldığım power led armatürleri kullanıyorum. Çok memnunum..

Naçizane fikrim doğru düzgün bir aydınlatma edinmişken mayalı sisteme tamah etmemeniz. Mümkünse D301 ya da D501 gibi sitrik asit-karbonat karışımı ile co2 üreten bir sistem edinmeniz. Hem daha stabil bir co2 akışı elde edersiniz hem de çok pahalı olmayan bir sistem kurmuş olursunuz.

İnternette biraz araştırırsanız yurt dışı sitelerde 20-25$ arası bir fiyata bulabilirsiniz.
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Merhabalar, bu micro led'lerle ilgili bilgisi olan var mıdır? Ömürleri, nasıl dizilebildikleri, pcb/devre gibi hangi komponentlere gerek olduğu konusunda bilgisi olan var mıdır?

[IMG]https://f.platinmarket.com/844/pictures/2012829133726_power_led_s35l.jpg[/IMG]

[URL]http://shopping.gncled.com/micro-cool-white-1-3w-power-led-6000k-pmu231[/URL]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=korayyy]
Aslında ilave demir de kullanıyorum yaklaşık 2 aydır kızartamadım bir türlü. Gübre setini değiştireceğim reeflowers kullanıyordum daha önce şimdi seachem ya da af ye geçiş yapacağım bakalım inşallah gübredendir.[/QUOTE]

Dennerle Perfect Plant System Set - tavsiye ederim. Ben oturmuş tankta kullanıyorum yosun sıkıntısı olmadı. Bitkilerim çok zor türler değil ama gelişimleri çok iyi diyebilirim.
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=korayyy]Merhaba arkadaşlar, power led ile kırmızı bitkilerden performans alan var mı içimizde. 60*40*40 tankımda 36w powerled kullanıyorum ve bitkileri bir türlü kızartamıyorum (örn. Rotala marcandra mini). Fikrini aldığım birçok arkadaş Power led ile kızarmayacaklarını power ledin lümen değerlerinin florasan kadar yüksek olmadığını ve bitkilerin ihtiyacını karşılamadığını söylüyorlar. Görüş ve desteklerinizi bekliyorum.[/QUOTE]

Bitkilerin kızarması sadece ışık ile ilgili değil eğer yeterli demir almıyorsa bitkiler kızarmıyor. İki yılı aşkın süredir kurulu akvaryumumda bulunan echinodorus red rubin bir türlü kızarmıyordu ve yavaş gelişiyordu. Dennerle complete set kullanmaya başlayıp demir tabletlerinden attıktan sonra bitki bir coştu bir renklendi ki sormayın. Ben de 36w power led kullanıyorum ve hacim sizinkine benzer.
Akvaryumda Su Değişimini Sıfıra İndirebilirmiyiz
Bütün zor yöntemleri söyledikten sonra en kolayını da söyleyelim.

Su değişimi [:)))] [:)))][:D][:D]

Akvaryumda 100lt su varken içinde 10 birim suda çözünmüş zararlı madde varsa bunu %30 su değişimi yaptığımızda direkt olarak 7 birim zararlı maddeye düşürmüş oluyoruz. Basit matematik, oran/orantı konusu işte.

Bundan daha kolay, hızlı ve pratik hiç bir yöntem yok. Temellere dikkat edersek, klor ve ağır metal içermeyen, sıcaklığı akvaryum sıcaklığına eş bir su kullandıktan sonra herhangi bir sorun yaşama ihtimaliniz de yok.[;)][;)]
Akvaryumda Su Değişimini Sıfıra İndirebilirmiyiz
@foai o zaman sıkıntı yok.

Şunu düzeltmek isterim, balık dışkısı amonyak içermez. Büyük ölçüde yem içindeki "kül" diye geçen sindirime girmeyen atıklardır. Aslında dışkı görsel çirkinlik dışında zararsız diyebiliriz. Ben bir parmak kalınlığında dışkı olan akvaryumda gayet sağlıklı yavru yetiştiğini gördüm. Asıl sıkıntı insandaki idrarın (üre) karşılığı olan amonyaktır ki bunun da büyük kısmı balığın solungaçlarından atılır. Amonyak bir kaç tür yosun hariç bitkiler tarafından kullanılmıyor diye hatırlıyorum. Filtre ve taban malzemesi içindeki bakteriler tarafından önce nitrite sonra da nitrata dönüştürülür. Amonyak çok zehirli iken nitrit biraz daha az nitrat ise çok az zehirleyicidir. Nitrat ise sadece bitki ve yosunlar ile uzaklaştırılabilir. Bir de yıldırım çarpması gibi yüksek enerji içeren patlamalarla olur ama akvaryumda bunu sağlamak zor olabilir [:D][:D]

Canlı yüküne göre yeterli miktarda,hızlı gelişen bitki varsa yine su değişimi yapmadan büyük balık yetiştirilebilir. İlla su içi bitki olmak zorunda değil... şimdi adı aklıma gelmedi ancak bir sarmaşık türü var, kökleri suyun içinde duracak şekilde akvaryuma bırakır ve yeterli ışık sağlarsanız bunu elde edebilirsiniz.

İkinci bir seçenek ise bir tepe filtre ile aquaphonik bir sistem kurarak bitki yetiştirmek. Özellikle çilek ve domates kullanılıyor bu iş için de çünkü hızlı büyüyorlar. Basitçe uzun bir saksı içine konulacak büyük taneli lav taşı ya da aquaclay benzeri bir malzeme içine bitkiyi ekiyorsunuz. Bir pompa ile de suyu bu saksının bir ucundan girip diğer ucundan akvaryuma dönecek şekilde ayarlıyorsunuz. Kullanılan lav taşının tek amacı bitkiyi sabitlemek ve olası elektrik kesintisi durumunda köklerin kurumasını engellemek. Tepeden verilen ışık ile de bitki gelişirken sudan nitratı alarak büyüyor. Su debisi ne kadar olmalı bitkinin ne kadar suyun içine olmalı gibi konular hakkında çok bilgim yok denemediğim için bilmiyorum. Bana pratik de gelmediği için sadece yöntem olarak dile getiriyorum.

Büyük balıkların çoğunun bazik suda yetişiyor olması ise bir diğer handikap. Sert su karbondioksiti tutamadığı için çoğu bitki bu ortama adapte olamıyor, adapte olanlar da çok yavaş büyüyor. Ancak diskus gibi asidik su seven bir kaç güney amerikan türü için sump içerisinde büyük bir bölümü hızlı gelişen moss tarzı türlere ayırıp sürekli ışıklandırma ile de nitrat uzaklaştırılması mümkün. Bu türlerde de fazla mineral eksikliği kemik/kılçık sisteminde erimelere neden olabiliyor. O yüzden su ilavelerinde katkılara dikkat etmek gerek. Deniz akvaryumlarında bir yöntem de algea scrubber denilen bir aparat ile nitrat temizliği yapılıyor. Kısaca şöyle anlatayım, file benzeri plasik malzeme üzerinden sürekli şelale şeklinde hafif debili su akıyor ve bu plastik parça üzerine sürekli kırmızı tonlarında ışık veriliyor. Belli bir süre sonra bu plastik parça üzerinde alg oluşuyor ve bu alg çok hızlı büyüyor. Youtube üzerinde bir videoda tam oturmuş büyükçe bir akvaryumda iki haftada bir kilo ile ifade edilebilecek miktarlarda alg temizlediğini anlatıyordu. Ne yazık ki tatlı suda bu kadar hızlı gelişen bir yosun türü yok, dolayısı ile benzer bir verim tatlı suda alınamıyor. O yüzden refugium tarzı bir alanda bol moss bulundurmak gibi bir düşüncem var ama verimliliği için gereken hacim sanırım çok fazla olacağından uygulanabilirliği tartışılırç

Bu konu ile ilgili çok şey yazılabilir. Mümkün mü, mümkün. Ama pratik değil. Ancak hobi odası gibi bir yer varsa ve sağlam bir bütçe ayırabiliyorsanız olabilir.
Akvaryumda Su Değişimini Sıfıra İndirebilirmiyiz
Şimdi yazacaklarıma büyük ihtimalle çok tepki gelecek ama deneyimimi paylaşmak isterim.

Evde iki akvaryumum var. İkisine de yaklaşık 1 yıldır su eklemesi ve yeşil nokta yosunu temizliği dışında bir bakım uygulamıyorum.

İlk akvaryum 110lt civarında su alıyor, bol bitkili, lepistes, plati, cüce vatoz, sae, amano karides, otocat, nerite salyangozu var. Bitki olarak da java fern, cryptocoryne wendtii brown, bacopa monnieri, anubias ve echinodorus red rubin gibi basit türler olmasına rağmen co2 desteği ve 36w power led aydınlatma kullanıyorum (deep red, royal blue, 6500k ledlerden oluşuyor). Işıklandırma düzenin yaklaşık 2 yıldır aynı. Öğlen 4 saat açık, 3 saat kapalı, sonra akşam tekrar 4 saat açık. Isıtıcı yok, filtrasyon için Eheim 2226 var, içi substrat ve micromec dolu. Tabanda ilk kurduğumda aquabasis üzerine siyah hagen denilen kum vardı, o kadar.

Diğer akvaryum 40lt civarı su alıyor. Sadece kiraz karides var, bir kaç tane de yavru lepistes. Bol miktarda java moss ve biraz java fern var. Camları nokta yosunu dolu, ışıklandırma yine power led 12w kendim yapmıştım. Filtre olarak Haqos expro 500 kullanıyorum. Tabanda ise macro aqua'nın bitki toprağından var 8ltydi sanırım. Gübreleme yapmıyorum herhangi bir katkı vermiyorum. Isıtıcı yok.

İki akvaryum da günde bir kere yemleniyor.

Bu ik akvaryuma da yaklaşık 1 yıldır sadece filtrelenmiş (8 aşamalı Conax marka Koçtaş'tan alınma filtre ile) su ilavesi yapıyorum. En son ne zaman su çektim içlerinden hatırlamıyorum. Canlı doğuranlar deli gibi yavru veriyor, bitki arasında hayatta kalanlar büyüyor. Büyük balıklar da sanırım yavru bulunmasına alıştı artık yemiyorlar. Yavru gelişimi biraz yavaş evet ama bitki gelişimleri muazzam.

Dökülen yaprakları toplamıyorum. Ölen balığı içinden almıyorum. Aynı süre içinde büyük olan akvaryumda dış filtre temizliği hiç yapmadım. Küçük olanı da sanırım bir kere temizledim. Canlı yükü az olmasına rağmen çok çabuk tıkanıyor. Taban malzemesinden kaynaklandığını düşünüyorum. Bir de aradaki kaba elyaf katmanından.

Son aldığım. Bu düzenin oturması da öncesinde bir yıl sürdü. Taban oturdu, bitki oturdu, filtre oturdu, yosun sorunu ortadan kalktı ondan sonra bu hali aldı.

Yani küçük balıklar ile mümkün ama zor mu, zor....

GÜNCEL 100 TANITIM

-
-

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,588,966 Mesaj
  • 380,024 Konu
  • 91 Forum
  • 131,244 Forum Üyesi
  • 1,399 Özel Forum Üyesi
  • 27 Kıdemli Akvarist
  • 1,983 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.