ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
denemeseskontrol
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
11
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
13 Aralık 2016 23:32
Son Ziyaret:
12 Eylül 2019 17:20
Toplam Mesaj:
14 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
DenemeSesKontrol
Doğum Tarihi:
19 Mart 1982
Yaş:
44
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
- Emin
SON 10 MESAJI
Yeniden Bitkili Akvaryum - Ağaç Figürü
[QUOTE=mareq]O ağaç kütüğünü bulmak için en sonunda bahçedeki asmayı kökünden söktüreceksiniz.
Mosslar akvaryumu istila ederken bende ağaç figürü olan kütük arıyorum. [/QUOTE]
usta yazık günah sökme asmayı. o ağaç figürü her yerde var. bulup gönderelim sana.
asma da bahçede kalsın [:)]
[QUOTE=mareq]O ağaç kütüğünü bulmak için en sonunda bahçedeki asmayı kökünden söktüreceksiniz.
Mosslar akvaryumu istila ederken bende ağaç figürü olan kütük arıyorum. [/QUOTE]
usta yazık günah sökme asmayı. o ağaç figürü her yerde var. bulup gönderelim sana.
asma da bahçede kalsın [:)]
Yeniden Bitkili Akvaryum - Ağaç Figürü
[QUOTE=barxbull]Bence ağacı kaydırabildiğiniz kadar sola kaydırın. Sağ tarafta boşluk kalmamış.Ağacın olduğu kısımdaki zemini yükseltin.Tepenin üzerinde ağaç olursa daha güzel durur. Zemin bitkisi olarak parvula da bakımı kolay ve güzel olur. Balık olarak en küçüklerden seçin bence.rasbora, neon veya ember tetra olabilir.. [/QUOTE]
Teşekkür ederim çok haklısın.
[QUOTE=barxbull]Bence ağacı kaydırabildiğiniz kadar sola kaydırın. Sağ tarafta boşluk kalmamış.Ağacın olduğu kısımdaki zemini yükseltin.Tepenin üzerinde ağaç olursa daha güzel durur. Zemin bitkisi olarak parvula da bakımı kolay ve güzel olur. Balık olarak en küçüklerden seçin bence.rasbora, neon veya ember tetra olabilir.. [/QUOTE]
Teşekkür ederim çok haklısın.
Yeniden Bitkili Akvaryum - Ağaç Figürü
[QUOTE=sinan m.d]Selam. Ben olsam co2 yi çalıştırırdım. Sistem bir çalışsın bakalım arıza çıkaracak teknik problemler can sıkabilir. Bu sürede co2 ayarını yapmis olursunuz. Işığı düşük tutardim. Su havalanmasını iyi sağlardım çünkü bakteriler için oksijen önemli biliyorsunuz. Bakteri kültürü eklerdim. İlk günler istenmeyen maddeler salınımlar olabiliyor diye su degisimlerini sıkı tutardim. İyi plan yapmak lazım. Hedefimize geç te olsa saglam adımlarla ilerlemeyi yeğlerim. Mesela örnek aldığınız tankta eğim var sizinkinde yok.. Tam benzerlik icin bu gibi şeyler önemli doye düşünüyorum. Başarılar.[/QUOTE]
Teşekkür ederim yorumunuz için. Aslında co2 tüpü ve diğer sarf malzemeler 1 ay kadar önce bozdugum tankımdan çıkan malzemeler olduğu için bir ariza yoktu ama yine de 1 saat kadar Co2 tüpünü calistirmistim. Henüz bitki dikmedigim için co2 yi surekli açmamıştım sadece Hava motoruyla birlikte çalıştırmaya devam ederim. Eğim önerinizi de dikkate alicam aslında var biraz eğim ama taban bitkilerini dikerken biraz daha kenardan toprak alıp artırırım. Teşekkürler.
Taban bitkisi için monte carlo düşünüyorum. Grupta elinde olan bir arkadaşla iletişime geçmek isterim.
Teşekkürler @Aquahan
ben de bu kez lepistes ten vazgecersem tercihim rasbora ya da ember tetra olacak
[QUOTE=sinan m.d]Selam. Ben olsam co2 yi çalıştırırdım. Sistem bir çalışsın bakalım arıza çıkaracak teknik problemler can sıkabilir. Bu sürede co2 ayarını yapmis olursunuz. Işığı düşük tutardim. Su havalanmasını iyi sağlardım çünkü bakteriler için oksijen önemli biliyorsunuz. Bakteri kültürü eklerdim. İlk günler istenmeyen maddeler salınımlar olabiliyor diye su degisimlerini sıkı tutardim. İyi plan yapmak lazım. Hedefimize geç te olsa saglam adımlarla ilerlemeyi yeğlerim. Mesela örnek aldığınız tankta eğim var sizinkinde yok.. Tam benzerlik icin bu gibi şeyler önemli doye düşünüyorum. Başarılar.[/QUOTE]
Teşekkür ederim yorumunuz için. Aslında co2 tüpü ve diğer sarf malzemeler 1 ay kadar önce bozdugum tankımdan çıkan malzemeler olduğu için bir ariza yoktu ama yine de 1 saat kadar Co2 tüpünü calistirmistim. Henüz bitki dikmedigim için co2 yi surekli açmamıştım sadece Hava motoruyla birlikte çalıştırmaya devam ederim. Eğim önerinizi de dikkate alicam aslında var biraz eğim ama taban bitkilerini dikerken biraz daha kenardan toprak alıp artırırım. Teşekkürler.
Taban bitkisi için monte carlo düşünüyorum. Grupta elinde olan bir arkadaşla iletişime geçmek isterim.
Teşekkürler @Aquahan
ben de bu kez lepistes ten vazgecersem tercihim rasbora ya da ember tetra olacak
Yeniden Bitkili Akvaryum - Ağaç Figürü
Akvaryumu bu haliyle 2 gündür çalıştırıyorum. Isıtıcı ve filtre açık. Elinde Monte Carlo ve Christmass Moss olan arkadaşlar benimle irtibata geçebilirse satın almayı düşünüyorum.
Elimde Co2 tüp de mevcut. Bu haliyle çalıştırayım mı? Azot döngüsü için soruyorum. Yoksa bitkileri ektikten sonra mı Co2'i çalıştırmaya başlamalıyım? fikriniz var mı?
Akvaryumu bu haliyle 2 gündür çalıştırıyorum. Isıtıcı ve filtre açık. Elinde Monte Carlo ve Christmass Moss olan arkadaşlar benimle irtibata geçebilirse satın almayı düşünüyorum.
Elimde Co2 tüp de mevcut. Bu haliyle çalıştırayım mı? Azot döngüsü için soruyorum. Yoksa bitkileri ektikten sonra mı Co2'i çalıştırmaya başlamalıyım? fikriniz var mı?
Yeniden Bitkili Akvaryum - Ağaç Figürü
Teşekkür ederim. Aslında kafamda başka bir tasarım vardı. Izmır deki malawi akvaryuma gidince ağacı orada gördüm. Zaten bu tasarımı daha önce görmüş beğendiğim için nano bir akvaryuma bunu kurma niyetim vardi. Kısmet bugüneymiş. Ağacın ismini söylediler ama unuttum şimdi siz sorunca aklıma gelmedi. Telefonla magazaya sorabilirsiniz yardımcı olurlar.
Teşekkür ederim. Aslında kafamda başka bir tasarım vardı. Izmır deki malawi akvaryuma gidince ağacı orada gördüm. Zaten bu tasarımı daha önce görmüş beğendiğim için nano bir akvaryuma bunu kurma niyetim vardi. Kısmet bugüneymiş. Ağacın ismini söylediler ama unuttum şimdi siz sorunca aklıma gelmedi. Telefonla magazaya sorabilirsiniz yardımcı olurlar.
Yeniden Bitkili Akvaryum - Ağaç Figürü
Ölçüler: 60x45x45
Canlı Türleri: henüz canlı yok
Bitki Türleri: henüz bitki yok
Tankın Yaşı: 1 yaşında ama bu kez sıfırdan kurulum yaptım.
Filtrasyon: Dış filtre (Fluval 206 - Sepetlerde Seramik halkalar, Biobal, Substrat, Purigen ve delikli akvaryum süngeri bulunuyor)
Işıklandırma: T5 4x24w (2 adet Grolux, 1 adet Aquastar, 1 adet daylight)
Herkese merhaba. Geçtiğimiz yıl sizin de desteğinizle yaptığım bitkili akvaryum tankını geçtiğimiz ay bozmak zorunda kalmıştım. Şimdi aynı tankı yeniden kuruyorum. Daha önce görüp nano tankta uygulamayı planladığım ağaç figürünü bu tankta kullanmayı düşündüm. Aslında dün akvaryumcuda gördüğüm bu figür o kadar hoşuma gitti ki başka bir tasarım düşünürken buna yöneldim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/301220181756521.jpg[/IMG]
Eski akvaryumdaki ve elimde bulunan malzemelerimi yeni akvaryumda da kullanıyorum. Bir tek yukardaki fotoğrafta bulunan ağaç figürünü ve en üst katmanda bulunan toprağı satın aldım.
Taban olarak akvaryum camının kenarlarını renk faktörünü göz önünde bulundurarak hagen ile çevreledim. En alt katmana 1 cm kalınlıkta bitki toprağı (çicek saksı için olan) üzerine 2 cm kalınlıkta lav kırığı kullandım. Üzerine elimde bulunan Seachem Flourite Black gübre ve en üstte de şu an adını hatırlayamadığım en üstte görülen toprağı ekledim.
Işık olarak T5 4x24w (2 adet Grolux, 1 adet Aquastar, 1 adet daylight) Hopar aydınlatmam mevcut.
Co2 tüp sistemim mevcut.
Sıvı gübre olarak ( N - potasyum P - fosfat K - nitrat ME- mikro element Fe- Demir E - Excel MG - magnezyum ) mevcut.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/301220181757011.jpg[/IMG]
Niyetim şu yukarıda görülen gibi bir tank yaratmak. Dün akşam kurulumu tamamladım. Ancak henüz taban ve moss bitkisi temin edemediğim için bitki dikimini gerçekleştirmedim.
Geçtiğimiz akvaryumda CUBA vardı. Ama beni baya yordu bu nedenle bu sefer tabana Monte Carlo ekmeyi düşünüyorum. Bu fotoğrafta yanlış bilmiyorsam Utricularia graminifolia ve parvula kullanılmış taban için.
Bu konuda sizin bir öneriniz olur mu? Utricularia graminifolia 'yı nasıl bulurum bilmiyorum. Ama bu taban ve ışığa ve c02 'ye sahip bir tanka sizin taban bitkisi için öneriniz ne olurdu öğrenmek isterim.
Ağaç için de sanıyorum Singapore Moss kullanılmış. Onun yerine Christmas Moss ya da Taiwan Moss da olur mu? Akvaryumda canlı doğuran olacak 26 derece sıcaklık düşünüyorum. Christmas Moss'a baktığımda 18-24 Derece sıcaklık ibaresi vardı. Sıkıntı yaşar mıyım?
Bunlar dışında arka plan ya da farklı yerlerde bitki öneriniz olur mu?
Elimde biraz daha dragon kayası mevcut. Bu tasarımda ilave edeceğim bir dizayn öneriniz olur mu?
Bir de son olarak balık fikrinizi sorucam. Daha önceki tanklarımda lepistes besledim. Bu kez sürü halindeki balıklar gözüme güzel görünmeye başladı. Ember Tetra, neon türleri hakkında ne düşünürsünüz. Olmadı yine özel tür lepistes'lere yöneleceğim :)
Teşekkürler,
uzun süre sonra yeniden selamlar herkese..
Ölçüler: 60x45x45
Canlı Türleri: henüz canlı yok
Bitki Türleri: henüz bitki yok
Tankın Yaşı: 1 yaşında ama bu kez sıfırdan kurulum yaptım.
Filtrasyon: Dış filtre (Fluval 206 - Sepetlerde Seramik halkalar, Biobal, Substrat, Purigen ve delikli akvaryum süngeri bulunuyor)
Işıklandırma: T5 4x24w (2 adet Grolux, 1 adet Aquastar, 1 adet daylight)
Herkese merhaba. Geçtiğimiz yıl sizin de desteğinizle yaptığım bitkili akvaryum tankını geçtiğimiz ay bozmak zorunda kalmıştım. Şimdi aynı tankı yeniden kuruyorum. Daha önce görüp nano tankta uygulamayı planladığım ağaç figürünü bu tankta kullanmayı düşündüm. Aslında dün akvaryumcuda gördüğüm bu figür o kadar hoşuma gitti ki başka bir tasarım düşünürken buna yöneldim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/301220181756521.jpg[/IMG]
Eski akvaryumdaki ve elimde bulunan malzemelerimi yeni akvaryumda da kullanıyorum. Bir tek yukardaki fotoğrafta bulunan ağaç figürünü ve en üst katmanda bulunan toprağı satın aldım.
Taban olarak akvaryum camının kenarlarını renk faktörünü göz önünde bulundurarak hagen ile çevreledim. En alt katmana 1 cm kalınlıkta bitki toprağı (çicek saksı için olan) üzerine 2 cm kalınlıkta lav kırığı kullandım. Üzerine elimde bulunan Seachem Flourite Black gübre ve en üstte de şu an adını hatırlayamadığım en üstte görülen toprağı ekledim.
Işık olarak T5 4x24w (2 adet Grolux, 1 adet Aquastar, 1 adet daylight) Hopar aydınlatmam mevcut.
Co2 tüp sistemim mevcut.
Sıvı gübre olarak ( N - potasyum P - fosfat K - nitrat ME- mikro element Fe- Demir E - Excel MG - magnezyum ) mevcut.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/301220181757011.jpg[/IMG]
Niyetim şu yukarıda görülen gibi bir tank yaratmak. Dün akşam kurulumu tamamladım. Ancak henüz taban ve moss bitkisi temin edemediğim için bitki dikimini gerçekleştirmedim.
Geçtiğimiz akvaryumda CUBA vardı. Ama beni baya yordu bu nedenle bu sefer tabana Monte Carlo ekmeyi düşünüyorum. Bu fotoğrafta yanlış bilmiyorsam Utricularia graminifolia ve parvula kullanılmış taban için.
Bu konuda sizin bir öneriniz olur mu? Utricularia graminifolia 'yı nasıl bulurum bilmiyorum. Ama bu taban ve ışığa ve c02 'ye sahip bir tanka sizin taban bitkisi için öneriniz ne olurdu öğrenmek isterim.
Ağaç için de sanıyorum Singapore Moss kullanılmış. Onun yerine Christmas Moss ya da Taiwan Moss da olur mu? Akvaryumda canlı doğuran olacak 26 derece sıcaklık düşünüyorum. Christmas Moss'a baktığımda 18-24 Derece sıcaklık ibaresi vardı. Sıkıntı yaşar mıyım?
Bunlar dışında arka plan ya da farklı yerlerde bitki öneriniz olur mu?
Elimde biraz daha dragon kayası mevcut. Bu tasarımda ilave edeceğim bir dizayn öneriniz olur mu?
Bir de son olarak balık fikrinizi sorucam. Daha önceki tanklarımda lepistes besledim. Bu kez sürü halindeki balıklar gözüme güzel görünmeye başladı. Ember Tetra, neon türleri hakkında ne düşünürsünüz. Olmadı yine özel tür lepistes'lere yöneleceğim :)
Teşekkürler,
uzun süre sonra yeniden selamlar herkese..
Yeni Kurulum Sorunları Ve Hatalar
[QUOTE=Va_sil]Bitkilerden plastik saksilari,sungerini dikkatle cikarin....bozulacaklar ........[:)][/QUOTE]
Yatinin batmasını bekliyorum da birkaç gün bu şekilde kalsa sıkıntı olur mu
[QUOTE=Va_sil]Bitkilerden plastik saksilari,sungerini dikkatle cikarin....bozulacaklar ........[:)][/QUOTE]
Yatinin batmasını bekliyorum da birkaç gün bu şekilde kalsa sıkıntı olur mu
Yeni Kurulum Sorunları Ve Hatalar
Şimdi anladım Burak bey çok teşekkür ederim
Şimdi anladım Burak bey çok teşekkür ederim
Yeni Kurulum Sorunları Ve Hatalar
Çok teşekkürler Burak Bey ( @baabaabaa ) ben moss ları yapıştırmıştım beyaz beyaz duruyor çıkarıp kazıyıp kaynatsam ve taş ile yeniden akvaryuma koysam sizce ne Zaman batar? Söküp aklınızdaki tasarımı uygulayın sözünüzü tam anlamadım bi tek. Şu anki haliyle batması ne kadar Zaman alır bir fikriniz var mı? Bir de yati dizaynın önemli bir unsuru o batmadan bitki dikerek peyzaj yapmayayım değil mi? Çok teşekkürler
Çok teşekkürler Burak Bey ( @baabaabaa ) ben moss ları yapıştırmıştım beyaz beyaz duruyor çıkarıp kazıyıp kaynatsam ve taş ile yeniden akvaryuma koysam sizce ne Zaman batar? Söküp aklınızdaki tasarımı uygulayın sözünüzü tam anlamadım bi tek. Şu anki haliyle batması ne kadar Zaman alır bir fikriniz var mı? Bir de yati dizaynın önemli bir unsuru o batmadan bitki dikerek peyzaj yapmayayım değil mi? Çok teşekkürler
Yeni Kurulum Sorunları Ve Hatalar
Boyut En*Boy*Yükseklik (cm): [K]60*45*45 cm[/K]
Kapasite (litre): [K]110lt[/K]
Filtrasyon: [K]Fluval 206 (1.Sepet Elyaf + kendi mavi süngeri) (2. sepet Elyaf + Seramik halka ve Tetra Balance Balls ProLine) (3. sepet Elyaf + Seachem Purigen) [/K]
Işıklandırma Floresanları: [K]4*24w T5 (2 Grolux + 2 Aquastar)[/K]
Işıklandırma Süresi ve Düzeni: [K]Sabah 5 saat açık + 4 saat kapalı + Akşam 5 saat açık + gece 10 saat kapalı [/K]
Taban : [K]Seachem Flourite Black gübre, üzerine Hagen Aqua Deco kuvars kum 1 cm, en üste Seachem Flourite Black SAND kum
Kullanılan İlaçlar: Sera nitrivec[/K]
Co2: [K]Saniyede 1 damla (Sabah 3 saat açık - 30 dk kapalı - 3 saat açık - 2,5 saat kapalı - 3 saat açık - 30 dk kapalı - 2 saat açık - gece 9 saat kapalı[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171331121.jpg[/IMG]
[URL]null[/URL][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171331381.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171331581.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171333101.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171332311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171334141.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171334361.jpg[/IMG]
Merhabalar,
Bir süredir kurmaya çalıştığım akvaryumu - biraz acelecilik, tecrübe eksikliği ile sıkıntılı da olsa nihayet kurabildim. Kurulum aşamalarını ve yaptığım hataları yazayım belki sizlerin desteğiyle durumu düzeltebiliriz.
İlk olarak geçen hafta taban için aldığım Seachem Flourite Black gübre, Hagen Aqua Deco kuvars ve Seachem Flourite Black SAND kumu yıkadım. Seachem'ün gübre ve kumu beni inanılmaz uğraştırdı. Saatlerce eski usül kovada karıştırıp pis suyu döküp, yeni su ekleyerek yıkamama rağmen özellikle Seachem Flourite Black SAND kömür tozu benzeri yapısıyla beni çok zorladı.
Tabana Flourite Black gübreyi serdim arka planı yükseltmek istediğim için üzerine 1 - 1,5 cm kadar elimde bulunan Hagen Aqua Deco kuvars kum koydum. Üzerine de şu anda pişman olduğum, kömür tozu yapısı nedeniyle halen salınım yapan Seachem Flourite Black SAND ekledim.
Yati köklerini 5 gün kadar suda bekletmiştim ama 2 gün önce üzerine moss sarıp, kuruluma geçirmek adına çıkarmıştım. ista bitki yapışkanı ile mossları yapıştırdım ardından misina ile sardım. Bu işlem sırasında kurumuş sanırım akvaryuma eklediğimde batmadı. Kum seçiminden sonra ikinci hatamı da yati kökünde yaptım. Halen akvaryumda üzerinde kaya ile duruyor. Tabi moss'ların batma çıkarma taş koyma işlemleri sırasında bir kısmı döküldü.
İlk kurulum sırasında bitki dikmek için tabana 20 litre kadar su eklediğimde suyum bulanıklaştı. Ben 20lt'lik kovalarda su bekletmiştim. içine de uygun ölçüde sera nitrivec koymuştum. Üçüncü hatamı da burada yaptım. Su bulanıklaştı. Bitkileri diktikten sonra nitrivec koysaydım daha iyiydi. Filtreyi çalıştırmak için akvaryumu suyla doldurmak zorunda kaldım. Filtreyi çalıştırınca bulanıklık gitti. Ancak sanırım tabana çöktü. Tabana dokunduğum anda yeniden salınım başlıyor ve grimsi bir bulanıklık akvaryumu kaplıyor..
Ben de bu nedenle ve yati kötü batmadığı için dekorasyonu düzgün yapabilmek adına bitkileri dikmedim. 2 gündür akvaryumun içinde ısıtıcı, filtre, co2 açık bir şekilde bitkiler bekliyor. Kurulumun 2. günü dip çekimi yapıp 20 lt. su ekledim. Dibe çöken tortu biraz azaldı. Bugün de aynı şekilde 20 lt. su değişimi yapmayı planlıyorum.
Yapılan benim görebildiğim hataları yazmaya çalıştım sizlerin yönlendirmesiyle kurulumu tamamlamayı düşünüyorum.
1- Yati köklerinin üzerine kaya koydum. Hala batmadı. tabana cuba almıştım. orta ve arka plana da fotoğrafta görülen bitkileri aldım. Ancak yati kökü plansız bir şekilde akvaryumda durduğu için dizaynı tutturabilmek adına bitkileri dikmemiştim. Sizce bitkilerin bu şekilde durmasının bir sakıncası var mı?
2- Cuba'nın bulunduğu fotoğrafta dipte halen bir tortu görünüyor. sizce her gün belirli miktarda dip çekimi yapıp su eklesem azalır mı? Bitkileri de bu tortu azaldıktan sonra mı dikeyim? Yeni ekleyeceğim suya da nitrivec ekleyim mi?
3- ışıklandırma ve co2 periyotlarımı yazdım. Sizce bu bitkiler için bu periyotlar uygun mudur? önerileriniz var mı?
Işıklandırma Floresanları: 4*24w T5 (2 Grolux + 2 Aquastar)
Işıklandırma Süresi ve Düzeni: Sabah 5 saat açık + 4 saat kapalı + Akşam 5 saat açık + gece 10 saat kapalı
Co2: Saniyede 1 damla (Sabah 3 saat açık - 30 dk kapalı - 3 saat açık - 2,5 saat kapalı - 3 saat açık - 30 dk kapalı - 2 saat açık - gece 9 saat kapalı
4- Elimde biraz yati kökü dalı ve dragon kayası kaldı yati kökünün çevresine toprağa gömerek yaymayı ve ön tarafı cuba ile kaplamayı düşünmüştüm. Sizce fotoğrafta görülen diğer bitkileri nereye dikmeliyim. 4'üncü fotoda aldığım tüm bitkiler görülüyor.
5- 2 gün oldu kuralı. Henüz suyun değerlerine bakamadım. Onu da paylaşır sizin önerilerine göre aldığım sıvı gübreleri eklerim diye düşünüyorum.
Ben sp japan Hydrocotyle 'yi ısıtıcının olduğu sağ arka tarafa dikmeyi düşünmüştüm. Yanına Alternanthera Reineckii 'yi dikecektim. Sol arka tarafa Cabomba'yı, Yati kökünün arasında Cryptocoryne walkeri 'yi dikerim diye düşünmüştüm. 4 kap cuba'yı ön tarafa taban bitkisi olarak dikecektim. yati kökünün ön tarafından ve arasından parvula ve subulata 'yı koymayı planlamıştım. (bitkilerin isimlerini yanlış yazmış olabilirim. isimlerini yazdığım kağıt yanımda değil ve latince isimlerini karıştırıyorum) Bu planlama hem dekorasyon hem de bitkilerin düzgün büyüyebilmesi için uygun mudur?
Sizlerin önerileriyle gelişmeleri paylaşmayı sürdüreceğim. İizlerin önerilerini sabırsızlıkla bekliyorum. Çok teşekkürler.
Emin [:nazar:]
Boyut En*Boy*Yükseklik (cm): [K]60*45*45 cm[/K]
Kapasite (litre): [K]110lt[/K]
Filtrasyon: [K]Fluval 206 (1.Sepet Elyaf + kendi mavi süngeri) (2. sepet Elyaf + Seramik halka ve Tetra Balance Balls ProLine) (3. sepet Elyaf + Seachem Purigen) [/K]
Işıklandırma Floresanları: [K]4*24w T5 (2 Grolux + 2 Aquastar)[/K]
Işıklandırma Süresi ve Düzeni: [K]Sabah 5 saat açık + 4 saat kapalı + Akşam 5 saat açık + gece 10 saat kapalı [/K]
Taban : [K]Seachem Flourite Black gübre, üzerine Hagen Aqua Deco kuvars kum 1 cm, en üste Seachem Flourite Black SAND kum
Kullanılan İlaçlar: Sera nitrivec[/K]
Co2: [K]Saniyede 1 damla (Sabah 3 saat açık - 30 dk kapalı - 3 saat açık - 2,5 saat kapalı - 3 saat açık - 30 dk kapalı - 2 saat açık - gece 9 saat kapalı[/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171331121.jpg[/IMG]
[URL]null[/URL][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171331381.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171331581.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171333101.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171332311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171334141.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192031/150420171334361.jpg[/IMG]
Merhabalar,
Bir süredir kurmaya çalıştığım akvaryumu - biraz acelecilik, tecrübe eksikliği ile sıkıntılı da olsa nihayet kurabildim. Kurulum aşamalarını ve yaptığım hataları yazayım belki sizlerin desteğiyle durumu düzeltebiliriz.
İlk olarak geçen hafta taban için aldığım Seachem Flourite Black gübre, Hagen Aqua Deco kuvars ve Seachem Flourite Black SAND kumu yıkadım. Seachem'ün gübre ve kumu beni inanılmaz uğraştırdı. Saatlerce eski usül kovada karıştırıp pis suyu döküp, yeni su ekleyerek yıkamama rağmen özellikle Seachem Flourite Black SAND kömür tozu benzeri yapısıyla beni çok zorladı.
Tabana Flourite Black gübreyi serdim arka planı yükseltmek istediğim için üzerine 1 - 1,5 cm kadar elimde bulunan Hagen Aqua Deco kuvars kum koydum. Üzerine de şu anda pişman olduğum, kömür tozu yapısı nedeniyle halen salınım yapan Seachem Flourite Black SAND ekledim.
Yati köklerini 5 gün kadar suda bekletmiştim ama 2 gün önce üzerine moss sarıp, kuruluma geçirmek adına çıkarmıştım. ista bitki yapışkanı ile mossları yapıştırdım ardından misina ile sardım. Bu işlem sırasında kurumuş sanırım akvaryuma eklediğimde batmadı. Kum seçiminden sonra ikinci hatamı da yati kökünde yaptım. Halen akvaryumda üzerinde kaya ile duruyor. Tabi moss'ların batma çıkarma taş koyma işlemleri sırasında bir kısmı döküldü.
İlk kurulum sırasında bitki dikmek için tabana 20 litre kadar su eklediğimde suyum bulanıklaştı. Ben 20lt'lik kovalarda su bekletmiştim. içine de uygun ölçüde sera nitrivec koymuştum. Üçüncü hatamı da burada yaptım. Su bulanıklaştı. Bitkileri diktikten sonra nitrivec koysaydım daha iyiydi. Filtreyi çalıştırmak için akvaryumu suyla doldurmak zorunda kaldım. Filtreyi çalıştırınca bulanıklık gitti. Ancak sanırım tabana çöktü. Tabana dokunduğum anda yeniden salınım başlıyor ve grimsi bir bulanıklık akvaryumu kaplıyor..
Ben de bu nedenle ve yati kötü batmadığı için dekorasyonu düzgün yapabilmek adına bitkileri dikmedim. 2 gündür akvaryumun içinde ısıtıcı, filtre, co2 açık bir şekilde bitkiler bekliyor. Kurulumun 2. günü dip çekimi yapıp 20 lt. su ekledim. Dibe çöken tortu biraz azaldı. Bugün de aynı şekilde 20 lt. su değişimi yapmayı planlıyorum.
Yapılan benim görebildiğim hataları yazmaya çalıştım sizlerin yönlendirmesiyle kurulumu tamamlamayı düşünüyorum.
1- Yati köklerinin üzerine kaya koydum. Hala batmadı. tabana cuba almıştım. orta ve arka plana da fotoğrafta görülen bitkileri aldım. Ancak yati kökü plansız bir şekilde akvaryumda durduğu için dizaynı tutturabilmek adına bitkileri dikmemiştim. Sizce bitkilerin bu şekilde durmasının bir sakıncası var mı?
2- Cuba'nın bulunduğu fotoğrafta dipte halen bir tortu görünüyor. sizce her gün belirli miktarda dip çekimi yapıp su eklesem azalır mı? Bitkileri de bu tortu azaldıktan sonra mı dikeyim? Yeni ekleyeceğim suya da nitrivec ekleyim mi?
3- ışıklandırma ve co2 periyotlarımı yazdım. Sizce bu bitkiler için bu periyotlar uygun mudur? önerileriniz var mı?
Işıklandırma Floresanları: 4*24w T5 (2 Grolux + 2 Aquastar)
Işıklandırma Süresi ve Düzeni: Sabah 5 saat açık + 4 saat kapalı + Akşam 5 saat açık + gece 10 saat kapalı
Co2: Saniyede 1 damla (Sabah 3 saat açık - 30 dk kapalı - 3 saat açık - 2,5 saat kapalı - 3 saat açık - 30 dk kapalı - 2 saat açık - gece 9 saat kapalı
4- Elimde biraz yati kökü dalı ve dragon kayası kaldı yati kökünün çevresine toprağa gömerek yaymayı ve ön tarafı cuba ile kaplamayı düşünmüştüm. Sizce fotoğrafta görülen diğer bitkileri nereye dikmeliyim. 4'üncü fotoda aldığım tüm bitkiler görülüyor.
5- 2 gün oldu kuralı. Henüz suyun değerlerine bakamadım. Onu da paylaşır sizin önerilerine göre aldığım sıvı gübreleri eklerim diye düşünüyorum.
Ben sp japan Hydrocotyle 'yi ısıtıcının olduğu sağ arka tarafa dikmeyi düşünmüştüm. Yanına Alternanthera Reineckii 'yi dikecektim. Sol arka tarafa Cabomba'yı, Yati kökünün arasında Cryptocoryne walkeri 'yi dikerim diye düşünmüştüm. 4 kap cuba'yı ön tarafa taban bitkisi olarak dikecektim. yati kökünün ön tarafından ve arasından parvula ve subulata 'yı koymayı planlamıştım. (bitkilerin isimlerini yanlış yazmış olabilirim. isimlerini yazdığım kağıt yanımda değil ve latince isimlerini karıştırıyorum) Bu planlama hem dekorasyon hem de bitkilerin düzgün büyüyebilmesi için uygun mudur?
Sizlerin önerileriyle gelişmeleri paylaşmayı sürdüreceğim. İizlerin önerilerini sabırsızlıkla bekliyorum. Çok teşekkürler.
Emin [:nazar:]
SON MESAJLAR
- Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 14:29
Filtre ve Sump Yapımı - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Cyber_Scout, 14:16
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım flanormimar, 14:11
Yeni Üye Forumu - Su Yosunu Cyber_Scout, 14:08
Yosun - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi Cyber_Scout, 12:47
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl Hidro Dinamik, 11:25
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 10:38
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 03:32
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
- Üretilebilir Tubifex ( İzya Kurdu) Ve Diğer Yemler Lotus88 13:02
- California Black Worm ( Aranıyor) Lotus88 13:02
- Satılık Endler Varyeteleri.. Lotus88 13:02
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:00
- Özel Moss Türleri. smithiseek 12:59
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 12:59
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 12:59
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 12:56
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 12:56
- Cüce Kerevit Umt61 12:32
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 12:32
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:18
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 12:16
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 12:16
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:30
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:30
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:30
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 11:24
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 11:00
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 10:59
- Akvaryum 30*30 metsi 10:59
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 10:34
- Geophagus Arıyorum MurathanM 10:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:57
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 09:54
- Apistogramma Ortegai Pepas F1 Mithrandirr 09:49
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 09:48
- Eheim Loop Pro 6000 Pond Filtresi Aguamentist 09:47
- Sobo Sf 350 F Motor - Yedek Parça Aguamentist 09:47
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 09:39
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 09:28
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 08:34
- Armatür Boş Kasa Mehmet Yavuz 08:16
KULLANICILAR
- 91 Online Kullanıcı, 49 Üye
Online Kullanıcılar
flanormimar,
ezzalisi,
0rnn,
Urar,
Mithrandirr,
sirhill,
ssener,
Cyber_Scout,
DigitalPen,
ErayDemirel,
sina cen,
Jeveux,
tukabu,
Me0,
EKAR,
osmandbnl,
ciways,
NotEvenBeginner,
nikon_,
aquaticathearmi,
egedin,
fffurkan9,
YAYD06,
altuntasseref,
MiSoSiKiaN,
fikret43,
a.gumrah,
Öğretmen Ali,
pitsem,
zen666,
scorpion26,
GreeNWooD,
Mesaquarium,
Conix,
fatihgurhan,
CoryCory,
Eldurmaz,
yeekim,
StevenUnawl,
umitlee,
reano,
selçukaydoğar,
ahmetfiratozkaya,
Aguamentist,
ternapi,
Tortuga7,
yigidoumit,
sinor,
karavezir,
AquaVita,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
