ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Refeco
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
11 Haziran 2011 17:12
Son Ziyaret:
02 Mart 2021 22:56
Toplam Mesaj:
28 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Recep Efe Çoban
Doğum Tarihi:
19 Şubat 1991
Yaş:
35
İl:
Izmir
Meslek:
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Silikonu yumuşatmak için Pas Sökücü
Hocam, tam manası ile çözmüyordur ama ciddi bir yumuşama oluyor silikonlarda ve daha rahat esniyor. Esneyince maket bıçağı iki camın arasına daha rahat yerleştiriyorsunuz.
Hocam, tam manası ile çözmüyordur ama ciddi bir yumuşama oluyor silikonlarda ve daha rahat esniyor. Esneyince maket bıçağı iki camın arasına daha rahat yerleştiriyorsunuz.
Yeni Sorular Eklendi
İzmir gibi suyu bol klorlu bir şehrimizde yaşıyorum. Bugüne kadar musluk suyu haricinde hiçbir şey(su düzenleyici vs.) kullanmadım. Önemli olan suyu dinlendirip kloru uçurmak. Mümkünse akvaryuma balık koymadan önce ekipmanlarla birlikte 4-5 gün akvaryumu çalıştırmak. Bu süreç dahilinde kullanacağınız yemlerden birkaç tanesini suya atmanız, su içerisinde yararlı bakteri üremesini arttıracaktır. Hatta az miktarda içme suyunu ağzınızda çalkalayıp, biraz tükürüklü olacak şekilde suya bırakmanız akvaryumunda oluşması gereken yararlı bakterilerin üreme hızını arttırır diye düşünüyorum.
İzmir gibi suyu bol klorlu bir şehrimizde yaşıyorum. Bugüne kadar musluk suyu haricinde hiçbir şey(su düzenleyici vs.) kullanmadım. Önemli olan suyu dinlendirip kloru uçurmak. Mümkünse akvaryuma balık koymadan önce ekipmanlarla birlikte 4-5 gün akvaryumu çalıştırmak. Bu süreç dahilinde kullanacağınız yemlerden birkaç tanesini suya atmanız, su içerisinde yararlı bakteri üremesini arttıracaktır. Hatta az miktarda içme suyunu ağzınızda çalkalayıp, biraz tükürüklü olacak şekilde suya bırakmanız akvaryumunda oluşması gereken yararlı bakterilerin üreme hızını arttırır diye düşünüyorum.
Akvaryum için Limon Ağacı Dalı
Merhabalar,
Aslında fantezi falan denediğim yok. Mümkün olup olmadığını sormuştum, böyle bir şeyi tecrübe eden olup olmadığını sormuştum. Balıkları eklemeden önce çıkarıp tekrar tuzlu su içerisinde bekleme kısmına döndüm. Ciddi miktarda azalma var şu an salınım miktarında.
Bir de akvaryuma limon yaprağı koyacağımı nereden çıkardınız onu bilmiyorum. Bahsi geçen kurumuş limon ağacı dalları.
Ayrıca akvaryumum zaten bitkili. Java moss gibi tutanarak gelişen bitkiler için yüzey sağlamak amacıyla kök koymak istedim.
Cevabınız için teşekkürler.
Merhabalar,
Aslında fantezi falan denediğim yok. Mümkün olup olmadığını sormuştum, böyle bir şeyi tecrübe eden olup olmadığını sormuştum. Balıkları eklemeden önce çıkarıp tekrar tuzlu su içerisinde bekleme kısmına döndüm. Ciddi miktarda azalma var şu an salınım miktarında.
Bir de akvaryuma limon yaprağı koyacağımı nereden çıkardınız onu bilmiyorum. Bahsi geçen kurumuş limon ağacı dalları.
Ayrıca akvaryumum zaten bitkili. Java moss gibi tutanarak gelişen bitkiler için yüzey sağlamak amacıyla kök koymak istedim.
Cevabınız için teşekkürler.
55 Litre Lepistes akvaryumu
Ben de 63 litrelik yeni bir bitkili akvaryum kurdum. Işıklandırma çok önemli, dalgıç floresan akvaryumuna yeterli ışığı sağlayamayacaktır.
Canlı sayısı olarak herkes bir şeyler söylemiş. Herkesin kendisine göre belli başlı dayanakları olacaktır elbette ama canlıdoğuran akvaryumlarında sayıyı net olarak sabitlemek pek mümkün olmayan bir şey. Şu an 3 Erkek - 8 Dişi lepistesim (Ortalama 3-3.5 cm boyunda), 1 Erkek - 1 Dişi Siyah Aykuyruk Molim(4-4.5 cm) boyunda ve 1 Dişi Beyaz Molim var. Bunun haricinde 2 cüce vatozum var.(Henüz cinsiyetleri ayırt edilecek büyüklükte değiller ya da ben ayırt edemiyorum.)
Balıkları akvaryuma koyalı 1 hafta oldu, ölenler hariç yaşayan 4 siyah ay kuyruk moli ve gördüğüm kadarıyla 2-3 tane lepistes yavrusu var. İşin garibi benim doğuracak diye düşündüğüm dolu lepisteslerim henüz doğum yapmadılar. Onların yavrularıyla birlikte sayı ciddi şekilde artacak, elimden geldiğince kontrol altına almaya çalışacağım ama tahmini olarak pek başarılı olabileceğimi düşünmüyorum.
Bunun haricinde iç filtre kullanmanız en mantıklısı olmuş ama ayrıca hava motoru, hava taşı vs. kullanmanıza gerek yok. Bitkili bir akvaryum kuracağınızı belirtmişsiniz, bitkilerin çoğu akıntılı ve bol oksijenli sularda iyi gelişim gösteremez. Ortaokul ve lise biyoloji derslerinden hatırlarsanız; şöyle bir formülümüz vardı.
Su+Karbondioksit+Işık Enerjisi+Klorofil=>Besin(Glikoz)+Oksijen
Formülümüzden yola çıkalım. Su zaten akvaryum içerisinde bol miktarda mevcut, karbondioksit ise sıkıntılı kısım. Akvaryuma karbondioksit vermek için ciddi miktarda emek ve para harcayan birçok bitkili akvaryum sahibi var. Bizim yapacağımız şey temelde akvaryuma dışarıdan aşırı oksijen yüklemesi yapmamak olmalı. Sudaki çözünmüş oksijen miktarı karbondioksit miktarını etkileyeceği için yapılabilecek en iyi şey hava hortumu takmamak. Üstelik elinizdeki iç filtre üzerine ekleyeceğiniz küçük birkaç sistemle(ki evde rahatlıkla yapabilirsiniz) yüzey akıntısı sağlayan, sessiz ve yeterli miktarda oksijen çözünmesini sağlayabilirsiniz.
Ben de 63 litrelik yeni bir bitkili akvaryum kurdum. Işıklandırma çok önemli, dalgıç floresan akvaryumuna yeterli ışığı sağlayamayacaktır.
Canlı sayısı olarak herkes bir şeyler söylemiş. Herkesin kendisine göre belli başlı dayanakları olacaktır elbette ama canlıdoğuran akvaryumlarında sayıyı net olarak sabitlemek pek mümkün olmayan bir şey. Şu an 3 Erkek - 8 Dişi lepistesim (Ortalama 3-3.5 cm boyunda), 1 Erkek - 1 Dişi Siyah Aykuyruk Molim(4-4.5 cm) boyunda ve 1 Dişi Beyaz Molim var. Bunun haricinde 2 cüce vatozum var.(Henüz cinsiyetleri ayırt edilecek büyüklükte değiller ya da ben ayırt edemiyorum.)
Balıkları akvaryuma koyalı 1 hafta oldu, ölenler hariç yaşayan 4 siyah ay kuyruk moli ve gördüğüm kadarıyla 2-3 tane lepistes yavrusu var. İşin garibi benim doğuracak diye düşündüğüm dolu lepisteslerim henüz doğum yapmadılar. Onların yavrularıyla birlikte sayı ciddi şekilde artacak, elimden geldiğince kontrol altına almaya çalışacağım ama tahmini olarak pek başarılı olabileceğimi düşünmüyorum.
Bunun haricinde iç filtre kullanmanız en mantıklısı olmuş ama ayrıca hava motoru, hava taşı vs. kullanmanıza gerek yok. Bitkili bir akvaryum kuracağınızı belirtmişsiniz, bitkilerin çoğu akıntılı ve bol oksijenli sularda iyi gelişim gösteremez. Ortaokul ve lise biyoloji derslerinden hatırlarsanız; şöyle bir formülümüz vardı.
Su+Karbondioksit+Işık Enerjisi+Klorofil=>Besin(Glikoz)+Oksijen
Formülümüzden yola çıkalım. Su zaten akvaryum içerisinde bol miktarda mevcut, karbondioksit ise sıkıntılı kısım. Akvaryuma karbondioksit vermek için ciddi miktarda emek ve para harcayan birçok bitkili akvaryum sahibi var. Bizim yapacağımız şey temelde akvaryuma dışarıdan aşırı oksijen yüklemesi yapmamak olmalı. Sudaki çözünmüş oksijen miktarı karbondioksit miktarını etkileyeceği için yapılabilecek en iyi şey hava hortumu takmamak. Üstelik elinizdeki iç filtre üzerine ekleyeceğiniz küçük birkaç sistemle(ki evde rahatlıkla yapabilirsiniz) yüzey akıntısı sağlayan, sessiz ve yeterli miktarda oksijen çözünmesini sağlayabilirsiniz.
Işık enerjisi ise bahsi geçen aydınlatma sistemimiz. Her aydınlatma sistemi her bitki için olur mu? olmaz mı? sorusunun yanıtını bu işi yıllardır yapan ustalar bile zor cevaplıyorlar, sayfalarca makaleler yazılmış bu konu üzerine. Ama basit bitkiler için, elodea, saz vs. aydınlatmanın gücü en az 1/2 oranında olsun da ne olursa olsun düşüncesindeyim. İzmir'de birkaç akvaryumcu gezdim ve özellikle ışıklandırma sistemlerine baktım. Gezdiğim akvaryumcuların çoğunda bitki satışı olmamakla beraber, bitki akvaryumlarında gördüğüm sistemlerin çoğunda T8 standart floresanlar yada enerji tasarruflu ampüller vardı. Öyle aşırı canlı bitki akvaryumlarıyla da karşılaşmadım. Sanırım en iyi bitki akvaryumları, Ayyıldız Akvaryum'da gördüklerimdi. Orada ise 1*3 W'lık sıralanmış Power-Led beyaz ampüller kullanılmış aydınlatma olarak. Bitkiler tabiri caizse ise tabandan fışkırmış. Tabanda bildiğiniz inşaat kumu elenerek elde edilmiş 3-5 mm çapındaki dere kumu, onun üzerinde ise saksı toprağı vardı. Sorduğumda da burada özel kum falan kullanmadım, normal kum bunlar diye cevapladı Raşit abi. Bu arada kendi akvaryumumda Sylvania'nın 18W'lık Frost White'larından iki tane kullanıyorum. Şu ana kadar bir sıkıntı yok.
Klorofil bitkilerimizin hücrelerinde bulunan organellerden birisi. Detayına inmeye gerek yok.
Eşitliğin karşı tarafına geçtiğimizde bitkinin gelişimini sağlayan besin ve oksijenin ortaya çıktığını görüyoruz. Ortaya çıkan oksijenin belli bir kısmı bitkinin kendi içerisinde enerji üretimi için gerekli olan tepkimelerde kullanılıyor. Kalanı ise suya salınıyor yani suda çözünüyor. Yani akvaryumumuz için bir başka oksijen kaynağı daha! :)
Kısa bir özet geçmem gerekirse, kişisel tavsiyem hava motorunu hiç kullanmamanız. İç filtreyi yüzey akıntısı yapacak şekilde modifiye etmeniz ve en az 24W civarında bir aydınlatma sistemi kullanmanız. Taban kumu ne kadar artarsa bitki veriminiz o kadar artacaktır, ayrıca bitkileri tabana tutturmak kolaylaşacaktır.
Eşitliğin karşı tarafına geçtiğimizde bitkinin gelişimini sağlayan besin ve oksijenin ortaya çıktığını görüyoruz. Ortaya çıkan oksijenin belli bir kısmı bitkinin kendi içerisinde enerji üretimi için gerekli olan tepkimelerde kullanılıyor. Kalanı ise suya salınıyor yani suda çözünüyor. Yani akvaryumumuz için bir başka oksijen kaynağı daha! :)
Kısa bir özet geçmem gerekirse, kişisel tavsiyem hava motorunu hiç kullanmamanız. İç filtreyi yüzey akıntısı yapacak şekilde modifiye etmeniz ve en az 24W civarında bir aydınlatma sistemi kullanmanız. Taban kumu ne kadar artarsa bitki veriminiz o kadar artacaktır, ayrıca bitkileri tabana tutturmak kolaylaşacaktır.
Akvaryum için Limon Ağacı Dalı
Merhaba arkadaşlar.
Yeni akvaryumum için yapay kökler almak istemiyorum. Ayrıca akvaryumcuların sattığı kökleri de almak istemiyorum. Budanmış bir limon ağacının dalından iki küçük parçayı 3 gün tuzlu suda kaynatıp akvaryumun içine koydum. Akvaryum suyunun rengi hafif bir sarı renge döndü. Limon suyu yaklaşık %5 asidikmiş, PH değeri ise 2 ile 3 arasında değişiyormuş. Buradan yola çıkarak limon ağacı dallarının PH değerini azalttığını düşünüyorum. Lepisteslerin 7 ile 8.5 arasındaki ph değerlerinde yaşayabildiğini biliyorum.
Acaba limon ağacı dalları ya da kökü yaptığı salınım sebebiyle lepistesler için bir sıkıntı yaratır mı? Lepisteslerin yanında cüce vatoz bakmayı düşünüyorum, onlar için bir sıkıntı teşkil eder mi?
Merhaba arkadaşlar.
Yeni akvaryumum için yapay kökler almak istemiyorum. Ayrıca akvaryumcuların sattığı kökleri de almak istemiyorum. Budanmış bir limon ağacının dalından iki küçük parçayı 3 gün tuzlu suda kaynatıp akvaryumun içine koydum. Akvaryum suyunun rengi hafif bir sarı renge döndü. Limon suyu yaklaşık %5 asidikmiş, PH değeri ise 2 ile 3 arasında değişiyormuş. Buradan yola çıkarak limon ağacı dallarının PH değerini azalttığını düşünüyorum. Lepisteslerin 7 ile 8.5 arasındaki ph değerlerinde yaşayabildiğini biliyorum.
Acaba limon ağacı dalları ya da kökü yaptığı salınım sebebiyle lepistesler için bir sıkıntı yaratır mı? Lepisteslerin yanında cüce vatoz bakmayı düşünüyorum, onlar için bir sıkıntı teşkil eder mi?
4 mm camda esneme sıkıntısı
[QUOTE=ahmet suha] Camın esneme yapması her zaman için size sıkıntı yaratacaktır.Akvaryumu iyice kuruttuktan sonra tabanına kuşak atsanız yada bu zor gelecekse tabanına bir tane daha taban camını komple koyup güzelce silikonlarsanız deformasyonu ortadan kaldıracaktır.ama biraz daha ağırlaştırmış olursunuz.Bu durum akvaryumun tamamen boşaltıp yıkama sırasında size biraz sıkıntı yaratabilir.En fazla bu sıkıntıyıda Birkaç yılda bir çekeceğiniz için karar sizin.[/QUOTE]
[QUOTE=ahmet suha] Camın esneme yapması her zaman için size sıkıntı yaratacaktır.Akvaryumu iyice kuruttuktan sonra tabanına kuşak atsanız yada bu zor gelecekse tabanına bir tane daha taban camını komple koyup güzelce silikonlarsanız deformasyonu ortadan kaldıracaktır.ama biraz daha ağırlaştırmış olursunuz.Bu durum akvaryumun tamamen boşaltıp yıkama sırasında size biraz sıkıntı yaratabilir.En fazla bu sıkıntıyıda Birkaç yılda bir çekeceğiniz için karar sizin.[/QUOTE]
Hocam taban camına ek bir cam koymak ya da tabana kayıt kuşak atmak önerilerinizi tam olarak anlayamadım. Zira taban kısmında neredeyse hiç esneme yok. Çünkü oradan taban camıyla yan camlar arasındaki silikon zıt güç uyguluyor. Beni düşündüren kısım akvaryumun üstündeki yaklaşık 1.5-2 mmlik bir esneme. Sanırım bunu çözmek için taban yerine akvaryumun üstüne kayıt, kuşak camlarını silikonlamak daha mantıklı ya da alüminyum çerçeve ile üst tarafı desteklemek de sanırım ihtimaller dahilinde olur.
4 mm camda esneme sıkıntısı
[QUOTE=Ali Deniz][QUOTE=Refeco]Merhaba arkadaşlar.
Arkadaşlar, silikonlamasını kendim yaptığım 60x30x35(Y) boyutlarında 63 litre kapasiteli akvaryumumun hem ön camında hem de arka camında ağzına kadar doldurduğumda toplamda 5 mmlik bir esneme oluyor.
[QUOTE=Ali Deniz][QUOTE=Refeco]Merhaba arkadaşlar.
Arkadaşlar, silikonlamasını kendim yaptığım 60x30x35(Y) boyutlarında 63 litre kapasiteli akvaryumumun hem ön camında hem de arka camında ağzına kadar doldurduğumda toplamda 5 mmlik bir esneme oluyor.
4 mmlik çıkma cam kullanıldı akvaryumda, köşelerden ölçüldüğünde 30.0 cm, ortadan ölçtüğüm cam 30.5 mm gibi bir ölçüm aldım. Açıkçası biraz korktum. Kayıt ve kuşak atılı değil. Sizce bu durum gelecekte bir sıkıntı yaratır mı? Kayıt kuşak atmalı mıyım?
[/QUOTE]
Kayıt kuşak atmalısın
bende 100x50x50 ölçülerde yaptım esneme yapmıyor hiç istersen resim ata bilirim
[/QUOTE]
Resim atma imkanınız varsa çok sevinirim hocam.
4 mm camda esneme sıkıntısı
[QUOTE=ZodiJack]2mm sıkıntı hocam boşver o işe girme.[/QUOTE]
Teşekkür ederim, Uğur0990 arkadaşımızın tavsiyesi üzerine su seviyesini düşürdüm. Şu an toplam esneme 2.2 mm civarında.
[QUOTE=ement][QUOTE=Refeco]2 mm ön cam, 2 mm arka cam esneme yapıyor. 5 mm değil, tekrardan ölçtüm az önce.[/QUOTE]
Silikonlama iyi yapıldıysa ve kuruması için en az 3 gün beklenildiyse hava boşluğuda yoksa birşey olacağını sanmam.
[/QUOTE]
Silikonlama gayet iyi yapıldı. Yaklaşık 60 saat kurumasını bekledim. :) Teşekkürler yorumunuz için.
[QUOTE=Uğur0990]4 mm camdan o ebatlarda akvaryum normal ancak yükseklik içi bozuyor eğer üzerinden suyu eksiltirseniz risk düşey yani en azından 3 parmak suyu indirirseniz risk azalır bende arkadaşıma 60x25x35h ebatlarında akvaryum yaptım yükseklikten dolayı esneme oldu suyu azalttık şu an hiç bir sıkıntı yok ama illa suyu doldurcam diyorsan sağlam bir alüminyum köşebent atıp içini rahatlatabilirsin[/QUOTE]
Hocam sizin dediğiniz gibi yaklaşık 5-6 cm aşağı çektim su seviyesini ve neredeyse 2 mm azaldı esneme. Zaten su seviyesini ağzına kadar doldurmam normalde kullanırken, sadece denemek amacıyla ağzına kadar doldurdum. Eğer bir sıkıntı çıkacaksa akvaryumu kurmadan çıksın, duruma göre yoluma bakayım dedim. Tavsiyeniz için çok teşekkürler, alüminyum köşebenti düşünüyorum zaten :)
[QUOTE=blazeking] Merhaba benim akvaryum boyutlar 106*15*28 44 litre su , taban cam kalinliki 6mm yan cam kalinligi ise 4mm duva asili sekilde , ayni esneme bende de var ama 1 yildir hicbir sikintim olmadi... [/QUOTE]
Umarım sıkıntı çıkmadan devam eder hocam. :) Teşekkür ederim yorumunuz için :)
4 mm camda esneme sıkıntısı
2 mm ön cam, 2 mm arka cam esneme yapıyor. 5 mm değil, tekrardan ölçtüm az önce.
2 mm ön cam, 2 mm arka cam esneme yapıyor. 5 mm değil, tekrardan ölçtüm az önce.
4 mm camda esneme sıkıntısı
Ben de öyle düşünüyorum ama şu esneme çok canımı sıkıyor. Akvaryumu salona koyacağım için risk almak istemiyorum. Şu banyoda 3 gün boyunca orada tutacağım, sızdırma ve esnemeyi aralıklarla kontrol ediyorum.
Ben de öyle düşünüyorum ama şu esneme çok canımı sıkıyor. Akvaryumu salona koyacağım için risk almak istemiyorum. Şu banyoda 3 gün boyunca orada tutacağım, sızdırma ve esnemeyi aralıklarla kontrol ediyorum.
SON MESAJLAR
- 400 Litre Havuz scorpion26, 09:30
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Oozer3466, 08:45
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 09:09
- Manacapuru Altum Melek scorpion26 09:09
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 09:09
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 08:25
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 08:25
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 08:02
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 08:02
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 08:02
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 08:02
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 02:54
- Geophagus Arıyorum MurathanM 02:54
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 01:18
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 01:18
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
KULLANICILAR
- 47 Online Kullanıcı, 26 Üye
Online Kullanıcılar
Cyber_Scout,
onuribrahim,
MertSoyumert,
sina cen,
lojistisyen,
Rafayel,
mrah,
yeekim,
EKAR,
zen666,
DenizUlucutsoy,
ciways,
karidesrehberi,
bysmokin,
murtdmr,
HalilSefaa,
Kemal eyilik,
ugurinann,
wcup_2026_bet rap,
kyhni SPb_amPi,
osmandbnl,
riderfish,
akvarist10UR,
aviator55,
Flytheshrimp,
Oquanus,
LionelMehmet10,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
